Gathering of Tweakers

Quicksearch
@Nicklazz: ik wil een auto kopen, maar een ding is me nog niet duidelijk. In mijn dorp staat een witte pomp, kan ik daar ook tanken? 8)7 Als die dvd recorder met infrarood wordt aangestuurd, kan je 'm met de Harmony bedienen. Ik snap niet wat die guideplus+ daarmee te maken heeft.

RichieB wijzigde dit bericht 29-08-2008 00:10 (33%)

quote:
RichieB schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:09:
@Nicklazz: ik wil een auto kopen, maar een ding is me nog niet duidelijk. In mijn dorp staat een witte pomp, kan ik daar ook tanken? 8)7 Als die dvd recorder met infrarood wordt aangestuurd, kan je 'm met de Harmony bedienen. Ik snap niet wat die guideplus+ daarmee te maken heeft.
Omdat als ik het goed voor heb ondersteunen niet alle harmony's teletekst functie, ik stelde enkel de vraag of er toevallig iemand wist dat je deze functie kon programmeren zodat ik deze kan aanspreken. Ik vraag me af wat voor nut het telkens heeft om iemand in het belachelijke te trekken, want dat is wat sommige hier onder ons wel eens doen. Het kan goed zijn dat dit als een nutteloze vraag overkomt maar wees dan zo wijs en laat het naast je liggen en reageer dan ook niet. Alvast bedankt om er moeite in de stoppen.

Nicklazzz wijzigde dit bericht 29-08-2008 10:00 (18%)

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Nicklazzz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:49:
[...]

Omdat als ik het goed voor heb ondersteunen niet alle harmony's teletekst functie, ik stelde enkel de vraag of er toevallig iemand wist dat je deze functie kon programmeren zodat ik deze kan aanspreken. Ik vraag me af wat voor nut het telkens heeft om iemand in het belachelijke te trekken, want dat is wat sommige hier onder ons wel eens doen. Het kan goed zijn dat dit als een nutteloze vraag overkomt maar wees dan zo wijs en laat het naast je liggen en reageer dan ook niet. Alvast bedankt om er moeite in de stoppen.
Dan heb je het niet helemaal goed begrepen. Een Harmony kan ALLES wat de originele remote ook kan en wat het device aan opties heef (soms kan ie zelfs meer).
Ook teletekst kan ie feilloos. Wat jij gelezen hebt is teletekst van een ander apparaat (bijv. een digitale decoder) en dat dan vervolgens willen bedienen als ware het teletekst van de tv. Is wat lastiger, maar kan ook prima met een Harmony.

quote:
kaajee schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:10:
[...]

Dan heb je het niet helemaal goed begrepen. Een Harmony kan ALLES wat de originele remote ook kan en wat het device aan opties heef (soms kan ie zelfs meer).
Ook teletekst kan ie feilloos. Wat jij gelezen hebt is teletekst van een ander apparaat (bijv. een digitale decoder) en dat dan vervolgens willen bedienen als ware het teletekst van de tv. Is wat lastiger, maar kan ook prima met een Harmony.
Bedankt, dit is het gene wat ik nodig had.

Zo. Nu eerst een Bavaria!

Volgende keer niet zo snel je geflamed voelen. RichieB zal nu echt niet zitten te denken 'zo heb ik die jongen even lekker in het belachelijke getrokken!' (klinkt smerig btw). Doordat mensen vaak geen topics of manuals doorlezen is het vrij lastig om altijd op elke simpele vraag uitgebreid te gaan reageren.

[P4 3000@3600 mhz][H2O: DD Maze 4 - DD Z-Chip - Eheim 1048 - Coolplex 25 - Airplex Evo 120] Join het DPC Whatpulse team

Dank je DaTiezl. :) Het Harmony concept is kennelijk nogal lastig te begrijpen, ook al is het hier al honderd keer uitgelegd. Ik ben ondertussen de "ondersteunt hij ook apparaat XYZ" vragen wel gewend. (Ja, hij ondersteunt elk apparaat dat je met IR kan aansturen.) Maar de vraag of hij ook een bepaald onderdeel in het menu van je apparaat ondersteunt is echt waanzin. Een Harmony kan gewoon 100% van je huidige AB overnemen en voegt als extra het activiteiten concept toe. Dat werkt ook echt super, en als het eenmaal gebruikt wil je nooit meer terug. Sommige zaken (zoals teletekst via je TV als je digitale TV kijkt) vergen wat meer werk vanuit een activiteit, maar als het je niet zint kan je altijd gewoon devices gebuiken en heb je gewoon een imitatie van je originele AB in handen.

RichieB wijzigde dit bericht 29-08-2008 11:41 (36%)

Hoi Mensen,

Ik heb een logitech harmony 555 waarmee ik m'n blu-ray speler, xbox 360 en TV bedien, en nu wil ik ook bepaalde functies van mijn PC bedienen met de harmony. Nou weet ik dat het mogelijk moet zijn, alleen hoe langer ik zoek hoe minder ik begin te snappen van HOE het zou moeten kunnen. Wat ik feitelijk wil is heel simpel; een device toevoegen in m'n harmony en daarmee wil ik Windows Media Player kunnen pauzeren en weer kunnen laten afspelen. Ik heb mijn geluid en beeld van de PC via HDMI naar de TV lopen, alles werkt, behalve de afstandsbediening dus.

Maar nou heb ik dus van voren geen idee wat ik aan hardware moet kopen om dat signaal van de harmony naar de PC te sturen en hoe ik dan de harmony moet programmeren om het goede signaal (afspelen/pauzeren) naar m'n PC gestuurd te krijgen. Kan iemand mij een link of een hint geven naar een plek waar dit concreet beschreven staat? Van daar uit wil ik wel weer verder zoeken maar ik ben nu echt de weg kwijt, ik weet echt niet meer waar ik naar moet zoeken.

Een Microsoft USB IR ontvanger bijvoorbeeld:

http://images.tigerdirect.ca/skuimages/large/M17-7900T-main.jpg

Hey Kaajee,

Weet je soms hoe ik een knop zou kunnen toevoegen gelinkt aan my tv series in mediaportal?
Andere opties zoals muziek, videos zijn standaard.

thx

Angelodv wijzigde dit bericht 02-09-2008 13:46 (19%)

Antec Black, M2A VM HDMI, 3gb DDrII 800, 5600+, Scythe Ninja Mini, Mediaportal, TH-37px80

quote:
Sabelhout schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:26:
-knip-
Nog een vraagje: ik heb onlangs bij de Gamma twee goedkope setjes gehaald om mijn lampen aan en uit te kunnen schakelen (ELRO AB440 serie). Deze wil ik uiteraard ook met mijn Harmony gaan schakelen. Nu lees ik overal dat ik daar bv de Powermid XS voor zou kunnen gaan gebruiken.

Echter, ik kom nergens info tegen over de combinatie Powermids en de AB440 (wel over Powermid en KAKU bijvoorbeeld). Weet iemand of de door mij geschetste combinatie gaat werken? Of, als het niet direct werkt, ik de IR-zender (of RF ontvanger, 't is maar hoe je het bekijkt :)) kan gebruiken om mijn Harmony het RF signaal van de AB440 te leren? Zet de Powermid alle RF-signalen om naar IR, of alleen RF-signalen die door een andere Powermid zijn uitgezonden?
Ik heb zelf de powermid xs (conrad) icm elro ab600 (praxis) en dat werkt goed. Het enige nadeel van die powermid is dat je nogal recht er op moet richten wil hij reageren op de ab. Check anders even of je ab440 setje op 433,92MHz werkt en dan zou het toch goed moeten zijn.

Dat idee om met een rf ontvanger/ir zender de codering aan te leren is wel een interessante, omdat ik zelf nog zit met mijn kingpin projectiescherm die ook via rf werkt. Overigens gok ik dat alleen signalen op de 433,92MHz dan omgezet worden naar ir.
quote:
Blueone schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:13:
ik heb nu voor mijn swartz (ir van ab naar bluetooth voor ps3) ook de afbeeldingen erin zitten (driehoekje, cirkel etc). Een medewerker van harmony heeft voor mij de ir commando's van de swartz overgezet naar de ps3 waardoor je de afbeeldingen blijft houden, misschien een tip voor mensen die hier ook mee zitten.
Waar krijg je die afbeeldingen dan te zien, in de velden/buttons waar normaal alleen tekst kan staan?

PSN ID: DCFreak

quote:
DCFreak schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:19:
[...]

Dat idee om met een rf ontvanger/ir zender de codering aan te leren is wel een interessante, omdat ik zelf nog zit met mijn kingpin projectiescherm die ook via rf werkt. Overigens gok ik dat alleen signalen op de 433,92MHz dan omgezet worden naar ir.
Ik heb een Projecta scherm en daar een KAKU rolluik RF op gezet. Mijn Powermid XS zorgt voor de omzetting.
quote:
DCFreak schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:19:
[...]

Ik heb zelf de powermid xs (conrad) icm elro ab600 (praxis) en dat werkt goed. Het enige nadeel van die powermid is dat je nogal recht er op moet richten wil hij reageren op de ab. Check anders even of je ab440 setje op 433,92MHz werkt en dan zou het toch goed moeten zijn.

[...]

Waar krijg je die afbeeldingen dan te zien, in de velden/buttons waar normaal alleen tekst kan staan?
Inmiddels ben ik erachter dat een Logitech Harmony i.c.m. Powermid XS en Elro AB400 niet werkt. Was in de veronderstelling de Harmony middels de Powermid XS IR-zender de RF-signalen van de Elro te leren, maar dan geeft de Harmony aan geen correct IR-signaal te ontvangen...

Heb dus via de KAKU-site uit de opruiming maar wat schakelaars gekocht, nu nog wachten tot ze binnenkomen.

.....

quote:
tweakernick schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:03:
[...]

Ik heb een Projecta scherm en daar een KAKU rolluik RF op gezet. Mijn Powermid XS zorgt voor de omzetting.
Ik heb naar die KAKU rolluik schakelaar zitten kijken, maar ik kon er niet achterkomen of er ook een stop functie op zit. Misschien kan jij mij dat vertellen?
quote:
Sabelhout schreef op woensdag 03 september 2008 @ 07:58:
[...]

Inmiddels ben ik erachter dat een Logitech Harmony i.c.m. Powermid XS en Elro AB400 niet werkt. Was in de veronderstelling de Harmony middels de Powermid XS IR-zender de RF-signalen van de Elro te leren, maar dan geeft de Harmony aan geen correct IR-signaal te ontvangen...

Heb dus via de KAKU-site uit de opruiming maar wat schakelaars gekocht, nu nog wachten tot ze binnenkomen.
Waarschijnlijk een stomme opmerking van mij, maar je hebt het toch wel getest met de "standaard" apparaat instelling van de harmony voor KAKU en compatible? (merk: Intertechno en type YCT-100)

PSN ID: DCFreak

quote:
DCFreak schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:42:
[...]

Ik heb naar die KAKU rolluik schakelaar zitten kijken, maar ik kon er niet achterkomen of er ook een stop functie op zit. Misschien kan jij mij dat vertellen?
Ja, als je tijdens naar beneden rollen op "naar-boven" toetst stopt ze. Dit geld ook als ze naar boven rolt en je op "naar-beneden" toetst.
quote:
DCFreak schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:42:
[...]

Waarschijnlijk een stomme opmerking van mij, maar je hebt het toch wel getest met de "standaard" apparaat instelling van de harmony voor KAKU en compatible? (merk: Intertechno en type YCT-100)
Uiteraard, uiteraard! Ben zelfs zover te gaan alle knoppen van de YCT-100 toe te wijzen aan de afstandsbediening en ze allemaal te proberen... Helaas zonder reactie van de verlichting :(

Denk dat het komt doordat het AB400 spul 32 "huiskanalen" en 4 "apparaatkanalen" kent (dus met 5 dipswitches stel je het huiskanaal in, en met 4 andere het apparaat), terwijl het KAKU spul met A1, A2, B4 etc werkt.

Vond 't alleen vreemd dat ik de Harmony de signalen niet aan kon leren ;(

.....

Reg. datum: 04 september 2008

ivm de logitech 895, deze gebruikt RF, weet iemand welke frequentie dit gebruikt en of het schadelijk is voor gezondheid?

Als het schadelijk zou zijn zou het toch niet verkocht mogen worden :s
quote:
tweakernick schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:17:
[...]

Ja, als je tijdens naar beneden rollen op "naar-boven" toetst stopt ze. Dit geld ook als ze naar boven rolt en je op "naar-beneden" toetst.
Niet helemaal waar; als mijn zonnescherm naar beneden gaat moet ik nog een keer op de knop voor naar beneden drukken, dan stopt deze. Zou ik op de knop voor naar boven drukken, gaat het zonnescherm direct weer naar boven.

.....

quote:
pascal74 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:02:
ivm de logitech 895, deze gebruikt RF, weet iemand welke frequentie dit gebruikt en of het schadelijk is voor gezondheid?
RF = Radio Frequency.
Lekker, als 3FM je hersenpan beschadigd ;) :P

Xbox Live Gamertag: UltraSubX

Overclocker

Wat ik me nu afvraag bij deze AB's..
- mijn Samsung TV kan niet in 1x op bijv het HDMI2 kanaal. Kan die remote dat wel regelen of gaat hij ze 1 voor 1 af dan als ik een HDMI bron aanroep?
- Mijn apparatuur staat niet op 1 plek, dan loop je dus het risico dat de AB niet alles kan bereiken neem ik aan? Of werkt het zo goed dat het geen probleem is? Het staat 2 meter uit elkaar op een afstand van 3 meter met de AB zeg maar.

Ik krijg een beetje een mediacenter gevoel van deze apparaten.. ziet er allemaal top uit, maar als je het dan thuis hebt is het eigenlijk niks (net als media center dus) :P

quote:
Fewture schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:24:
Wat ik me nu afvraag bij deze AB's..
- mijn Samsung TV kan niet in 1x op bijv het HDMI2 kanaal. Kan die remote dat wel regelen of gaat hij ze 1 voor 1 af dan als ik een HDMI bron aanroep?
- Mijn apparatuur staat niet op 1 plek, dan loop je dus het risico dat de AB niet alles kan bereiken neem ik aan? Of werkt het zo goed dat het geen probleem is? Het staat 2 meter uit elkaar op een afstand van 3 meter met de AB zeg maar.

Ik krijg een beetje een mediacenter gevoel van deze apparaten.. ziet er allemaal top uit, maar als je het dan thuis hebt is het eigenlijk niks (net als media center dus) :P
ja, (sommige tv's in 1x en anders loopt ie ze automatisch langs) en ja (wellicht toch een beetje richten, de mijne doet het beter dan de originele ab). Is ook al voorbij gekomen in dit of een ouder Hamrony topic btw

En je wilt een universele ab of je wilt het niet (en met 4? verschillende blijven klooien). Keus is aan jou......je hoeft em niet te kopen.........

ps wel zonde dat je niets hebt aan je mediacenter en er wel geld aan uitgegeven hebt.......

kaajee wijzigde dit bericht 05-09-2008 17:32 (4%)

Overclocker

quote:
kaajee schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:31:
[...]

ja, (sommige tv's in 1x en anders loopt ie ze automatisch langs) en ja (wellicht toch een beetje richten, de mijne doet het beter dan de originele ab). Is ook al voorbij gekomen in dit of een ouder Hamrony topic btw

En je wilt een universele ab of je wilt het niet (en met 4? verschillende blijven klooien). Keus is aan jou......je hoeft em niet te kopen.........

ps wel zonde dat je niets hebt aan je mediacenter en er wel geld aan uitgegeven hebt.......
Ah ok. Ja ik doel op mediacenter omdat daar alles wel werkt in de ideale wereld, maar eenmaal bij je thuis is een matroska afspelen toch nog niet zo snel gedaan (bijv). Kortom, dat lees je ook veel bij deze AB's. Het concept is fantastisch, maar ik ben bang dat als ik er eentje heb straks dat dan weer net niet alles werkt weet je wel..

quote:
UltraSub schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 07:40:
[...]

RF = Radio Frequency.
Lekker, als 3FM je hersenpan beschadigd ;) :P
Ik heb dat idee af en toe wel als ik er naar luister

Nederlands is makkelijker als je denkt!

is het mogelijk om met deze remotes via software....mbv de pijltjes de muiscursor na te bootsen en met 2 toetsen de linker cq rechtermuisknop na te bootsen?

Wil graag de 885 gaan kopen, maar zou handig zijn als dit daarop kon...

quote:
Vinzzz243 schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:58:
is het mogelijk om met deze remotes via software....mbv de pijltjes de muiscursor na te bootsen en met 2 toetsen de linker cq rechtermuisknop na te bootsen?

Wil graag de 885 gaan kopen, maar zou handig zijn als dit daarop kon...
Met het programma HIP is dat mogelijk. In Mr_Blobby in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal..." staat beschreven waar je HIP kan vinden en wat je nog meer nodig hebt.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws