GF 7900GTO krijgt te weinig stroom?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 724 views sinds 30-01-2008

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-06 10:40
Hallo:

Ik heb al een tijdje een Nvidia Gforce 7900 GTO, maar nu is het zo dat ik mij computer, een HP op reparatie heb moeten sturen. Voor de reparatie deed de kaart het goed, en werden er geen waarschuwingen gegeven.

Na de reparatie (die 2 weken duurde) krijg ik de computer terug en wat blijkt dat als ik windows XP opstart er een melding komt dat er te weinig stroom voor de GPU is.

Dingen die ik al heb geprobeert:
Kabels aandrukken. (PCI-E stroom kabel)
De kaart proberen beter in het slot te duwen.
Nieuwe drivers installeren.
In de bios de setting primaire videokaart van PCI naar PCI-E zetten.

De overige hardware:
Computer naam: HP m7280.nl
Processor: Pentium4 519 (P) 3.06 GHz
Moederbord: Asus P5LP-LE
2 × 1GB DDR2 geheugen
Sweex golden power 650 watt. (lijkt me niet dat het hier aan ligt: bijv. te weinig vermogen)
De rest lijkt me niet belangerijk.

Mijn vraag is, wie weet wat er mis kan zijn en wat is dan de oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door martijn00 op 07-07-2007 11:37 . Reden: voeding is 650 watt inplaats van 600 ]

Verwijderd

en wat voor voeding zit erin?

• martijn00
Dit is het plaatje van de boodschap die ik te zien krijg:

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/martijnvandijk/stroom%20GPU.bmp

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 15:33
oke ik heb de oplossing voor je.

Sweex golden power 600 watt. (lijkt me niet dat het hier aan ligt: bijv. te weinig vermogen)

Haal die DIRECT uit je kast en mol hem zo hard als je kan en haal een normale voeding van enermax,coolermaster enz enz. Want aan die voeding ligt het dus wel. Zoek het maar op internet, DAT zijn de slechste voedingen met Q-tec die je kan krijgen. Je mag blij zijn als hij 300 WATT vol vermogen kan leveren. die 600 is waarschijnlijk alleen piek en ook nog is veel te weinig ampere op je lijnen. suc6!

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Verwijderd

Sweex staat niet bekend als betrouwbaar merk hier ;)
edit:
Kijk maar naar reactie hierboven :P

Kan je ook je waarden van je voltagelijnen eens posten? Je kan dat o.a. uitlezen met Speedfan

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 11:35 ]

Verwijderd

ow,je hebt een sweex voeding zie ik,die mag je gerust er uit gooien ,want die is echt maar dan ook echt geen 600 watt,er zitten te weinig amperes op die voeding,om die 7900gt te trekken.trouwens je moet eens voor de lol de sweex voeding opakken en dan en goed a merk voeding van 600 watt,dan weet je genoeg :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:05

Onbekend

...

Is tijdens de reparatie misschien de voeding dan vervangen?

Offtopic:
Sweex is niet altijd slecht. Die goedkope netwerkkaartjes werken prima!

Speel ook Balls Connect en Repeat

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
Dit heb ik ook gehad met mijn 7900 GTO. Ik heb allerlei zaken geprobeerd (o.a. format en herinstallatie van het OS, andere PCI-E voedingskabel, de voedingslijnen gemeten rechtstreeks op de kaart met mijn multimeter, ...) maar uiteindelijk bleek het probleem de kaart zelf te zijn. Ik heb de 7900 GTO terug gestuurd naar de shop en die hebben de kaart laten herstellen bij MSI. En tot nu toe heb ik geen problemen meer gehad.

Dus indien mogelijk, probeer je kaart in een andere PC. Dan weet je het snelst waar het aan ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door D-Three op 07-07-2007 11:48 ]

Verwijderd

Tagan kan ik je aanbevelen als stabiele, stille en voldoende vermogen leverende voedingenleverancier.

• martijn00
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:34:
Sweex staat niet bekend als betrouwbaar merk hier ;)
edit:
Kijk maar naar reactie hierboven :P

Kan je ook je waarden van je voltagelijnen eens posten? Je kan dat o.a. uitlezen met Speedfan
Moet je dan bij speedfan naar Charts gaan? en dan Analyze: voltages? en welke moet ik dan aanklikken bij value?

• Cardo
Nee staat ook al bij het beginscherm, bij readings tabje. Onderaan kijken!

• martijn00
Onbekend schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:38:
Is tijdens de reparatie misschien de voeding dan vervangen?

Offtopic:
Sweex is niet altijd slecht. Die goedkope netwerkkaartjes werken prima!
Nee de voeding is niet vervangen. En zoals ik al schreef: voor de reparatie deed de kaart het goed, en werden er geen waarschuwingen gegeven.

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/martijnvandijk/speedfan%20volt.bmp

[ Voor 8% gewijzigd door martijn00 op 07-07-2007 11:45 . Reden: plaatje volt er bij gezet ]

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Even voor de duidelijkheid:

Je hebt je HP PC met sweex voeding & de 7900GTO erin voor reperatie weggebracht naar HP? (en waarom if i may ask)

Ongeacht het antwoord, ga ik het ook gewoon herhalen: Koop een echte voeding. Je gaat er spijt van krijgen als je deze erin laat zitten. Een high end videokaart en P4 3GHz op een sweex?

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Cio schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:53:

Je hebt je HP PC met sweex voeding & de 7900GTO erin voor reperatie weggebracht naar HP? (en waarom if i may ask)

Ongeacht het antwoord, ga ik het ook gewoon herhalen: Koop een echte voeding. Je gaat er spijt van krijgen als je deze erin laat zitten. Een high end videokaart en P4 3GHz op een sweex?
Ik had ook een 3700+ en 7900gt op een sweex 650 watt, na een tijdje viel ineens m'n pc uit en wilde niet meer booten. Voeding kapot :+

• Cardo
martijn00 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:42:

Nee de voeding is niet vervangen. En zoals ik al schreef: voor de reparatie deed de kaart het goed, en werden er geen waarschuwingen gegeven.
Dat kan natuurlijk ook natuurlijk aan de voeding liggen. hij kon het voor de reparatie bijv net aan. Net kantje boort. Na een tijdje word hij vies. Word warmer. En dan verliest hij nog meer redement, en kan het dus NIET meer aan;) het is maar een voorbeeld, zo zijn er nog veel meer !!

Kijk ik heb voor de zekerheid maar een enermax 430 watt op een 2,8 ghz p4 , nvidia 6800 1024 enz enz. Ik weet zeker dat mijne 430 watt veel sterker is als jou 600 watt;)

[ Voor 28% gewijzigd door Cardo op 07-07-2007 12:02 ]

Verwijderd

Die sweex voeding is niet echt stabiel, vervang hem door een A-Merk 400 watt.

• martijn00
Cio schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:53:

Omdat de computer niet meer wilde opstarten. Ik heb eerst wel geprobeert het zelf op te lossen, maar toen windows na ong. 46 uur klaar was met het herinstalleren, heb ik HP maar ff gebelt en gezegt dat ze pruts computers leveren. Omdat ik al veel meer problemen heb gehad, en ze toen de computer niet wouden reparen, omdat ik er zelf bijv. een nieuwe voeding en videokaart en had gezet, omdat die stuk waren gegaan en HP dat niet geloofde.

Gelukig had ik dit keer de afdelingsleider aan de lijn en die wou wel de computer laten reparen. :P

Verwijderd

martijn00 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:05:
[...]

Omdat de computer niet meer wilde opstarten. Ik heb eerst wel geprobeert het zelf op te lossen, maar toen windows na ong. 46 uur klaar was met het herinstalleren, heb ik HP maar ff gebelt en gezegt dat ze pruts computers leveren. Omdat ik al veel meer problemen heb gehad, en ze toen de computer niet wouden reparen, omdat ik er zelf bijv. een nieuwe voeding en videokaart en had gezet, omdat die stuk waren gegaan en HP dat niet geloofde.

Gelukig had ik dit keer de afdelingsleider aan de lijn en die wou wel de computer laten reparen. :P
Duuuus wat zat er in de pc van voeding voor de reparatie, en wat zat er in na de reparatie? En als het niet de voeding is, wat hebben ze dan wel verandert?

• Cardo
volgens mij niets hahaha

Edit; wil niet flamen ofzo, maar het is nu toch wel duidelijk wat er mis is;) zoek de pricewatch op en voor ongeveer 50/60 euro heb je een goede tagan.

[ Voor 76% gewijzigd door Cardo op 07-07-2007 12:09 ]

• martijn00
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:07:
[...]

Duuuus wat zat er in de pc van voeding voor de reparatie, en wat zat er in na de reparatie? En als het niet de voeding is, wat hebben ze dan wel verandert?
Nou als de instal 46 uur duurt lijkt het me dat de harde schijf stuk is. En die is ook vervangen door die stinkerts want voor de tijd zat er een 300 GB schijf in na de tijd 280 GB

[ Voor 13% gewijzigd door martijn00 op 07-07-2007 12:10 ]

Verwijderd

martijn00 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:09:
[...]

Nou als de instal 46 uur duurt lijkt het me dat de harde schijf stuk is. En die is ook vervangen door die stinkerts want voor de tijd zat er een 300 GB schijf in na de tijd 280 GB
En daarom geeft de grafische kaart error dat hij te weinig stroom krijgt? Omdat hd stuk is?

Wel toevallig dat hd en grafische kaart beide problemen geven en beiden een parameter gemeenschappelijk hebben: de voeding...

• martijn00
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:11:
[...]

En daarom geeft de grafische kaart error dat hij te weinig stroom krijgt? Omdat hd stuk is?

Wel toevallig dat hd en grafische kaart beide problemen geven en beiden een parameter gemeenschappelijk hebben: de voeding...
Nee de hd is nu goed, voor de reparatie stuk. De grafische kaart geeft nu een error dat hij te weinig stroom krijgt. Voor de reparatie niet.

• Cardo
martijn00 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:14:
[...]

Nee de hd is nu goed, voor de reparatie stuk. De grafische kaart geeft nu een error dat hij te weinig stroom krijgt. Voor de reparatie niet.
Wat disco stu bedoeld is dat je voeding gewoon slecht is dat dat OOK de reden kan zijn dat jou hardeschijf de geest heeft gegeven. Dat hij het voor de reparatie het goed deed kan nogmaals aan zoveel dingen liggen.

Verwijderd

Voor zolang wij nog mogen bidden tot God.

Wat Cardo dus zegt.
Wel toevallig dat hd en grafische kaart beide problemen geven/gaven en beiden een parameter gemeenschappelijk hebben: de voeding...
-> zie verbetering, doet niets af aan het punt dat ik wil maken.

Kortom:
1) grafische kaart geeft error dat hij te weinig stroom krijgt. Dit is een gekend symptoon en ligt meestal aan de voeding
2) je hd is kapot gegaan (ondertussen al vervangen). Deze hd heeft toch gedraaid samen met die sweex voeding veronderstel ik? Kan mogelijk door de voeding komen
3) Sweex voedingen hebben geen goede naam en zijn gekend om veel problemen te geven

-> 3 argumenten om wel degelijk de voeding te gaan verdenken en hierop verder te gaan testen (voor dat er nog meer van je hardware kapot gaat). kortom, kan je met een andere voeding voorlopig het systeem testen en zien of het grafische kaart probleem dan weg is?
Flashwin schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:28:
(wat op zich gerechtvaardigd is als zij de Sweex voeding hebben geleverd)
Als ik het goed begrijp heeft hij zelf die sweexvoeding zelf aangeschaft ter vervaning van de originele voeding die hp er stadaard inhad.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 12:43 ]

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 17:13
Grappig hoe TS niet reageert op het feit dat hij gewoon een normale voeding dient aan te schaffen. Het is duidelijk dat hij geen enkele kennis heeft op het gebied van computers en de schuld bij alle andere hardware en HP zelf legt (wat op zich gerechtvaardigd is als zij de Sweex voeding hebben geleverd)

Ik zeg het nog maar een keer: Sloop die Sweex en haal een A merk voeding, kijk in de pricewatch. :)

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

• martijn00
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:28:
[...]

Voor zolang wij nog mogen bidden tot God.

Wat Cardo dus zegt.

[...]

-> zie verbetering, doet niets af aan het punt dat ik wil maken.

Kortom:
1) grafische kaart geeft error dat hij te weinig stroom krijgt. Dit is een gekend symptoon en ligt meestal aan de voeding
2) je hd is kapot gegaan (ondertussen al vervangen). Deze hd heeft toch gedraait samen met die sweex voeding veronderstel ik? Kan mogelijk door de voeding komen
3) Sweex voedingen hebben geen goede naam en zijn gekend om veel problemen te geven

-> 3 argumenten om wel degelijk de voeding te gaan verdenken en hierop verder te gaan testen (voor dat er nog meer van je hardware kapot gaat). kortom, kan je met een andere voeding voorlopig het systeem testen en zien of het grafische kaart probleem dan weg is?
Ik heb niet de mogelijkheid om dat te testen en die sweex heb ik er zelf ingezet, want mijn vader (die de voeding betaalt) wou niet naar mij luisteren toen ik zei dat hij een coolermaster 430 watt voor het zelfde geld moest kopen. De verkoper wist het (zogenaamt) wel beter dan ik want 600 watt was immers meer als 430 watt!

• OCTiMod
  • Laatst online: 19:20
Vele onderschatten de voeding, maar een voeding is het belangrijkste onderdeel in de computer.. bespaar op geheugen of processor bijvoorbeeld als je niet uitkomt met het budget wat je in gedachte heb, maar nooit op een voeding!!!

Verwijderd

die sweex moet er echt uit :s, k'had er ook 1 en die is doorgebrandt vroeger...ze leveren daarbij te weinig ampere op de 12v lijn ook

Verwijderd

Hoef niks met sweex te maken hebben.
Me ma had het zelfde probleem met 2x6600gt's
Er bleek een kapot te gaan (6600gt hebben geen extra stroom kabel)
Ze heeft mijn voeding nu (430watt coolermaster) en het probleem bleef aanwezig.
Ik heb de kaarten er uit gehaald en een 6800ultra terug gezet en geen probleem.
Soms is er een spannings regelaar op je videokaart gewoon stuk

• D-Three
Grappig hoe TS niet reageert op het feit dat hij gewoon een normale voeding dient aan te schaffen. Het is duidelijk dat hij geen enkele kennis heeft op het gebied van computers en de schuld bij alle andere hardware en HP zelf legt (wat op zich gerechtvaardigd is als zij de Sweex voeding hebben geleverd)

Ik zeg het nog maar een keer: Sloop die Sweex en haal een A merk voeding, kijk in de pricewatch. :)
Grappig dat iedereen hier al roept dat de voeding het probleem is terwijl nog niks bewezen is.
Om mezelf maar te quoten:
Laagvliegerke schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:39:
Dit heb ik ook gehad met mijn 7900 GTO. Ik heb allerlei zaken geprobeerd (o.a. format en herinstallatie van het OS, andere PCI-E voedingskabel, de voedingslijnen gemeten rechtstreeks op de kaart met mijn multimeter, ...) maar uiteindelijk bleek het probleem de kaart zelf te zijn. Ik heb de 7900 GTO terug gestuurd naar de shop en die hebben de kaart laten herstellen bij MSI. En tot nu toe heb ik geen problemen meer gehad.

Dus indien mogelijk, probeer je kaart in een andere PC. Dan weet je het snelst waar het aan ligt.
Test de videokaart dus eens in een andere PC.

De TS van zijn kant zou het beter ook eens allemaal degelijker uitleggen. Wanneer is die voeding vervangen geweest & waarom? Sinds wanneer had je problemen met de HD? ...

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 08-07-2007 11:55 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Laagvliegerke schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:50:
[...]

Grappig dat iedereen hier al roept dat de voeding het probleem is terwijl nog niks bewezen is.

[...]

Test de videokaart dus eens in een andere PC.
Klopt, je moet het goed testen. Echter, de aanbeveling om de Sweex er uit te gooien is wel heel goed, want het kan andere problemen hopelijk voorkomen. En de TS mag zijn vader op dit topic wijzen, zodat papa weet dat hij zich niet moet bemoeien met dingen waar hij geen verstand van heeft ;)

De rest van de discussie is niet zo zinvol totdat TS nu eens dingen gaat testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Onbekend
  • Laatst online: 23:05

Onbekend

...

martijn00 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:14:
Ik heb al een tijdje een Nvidia Gforce 7900 GTO, maar nu is het zo dat ik mij computer, een HP op reparatie heb moeten sturen. Voor de reparatie deed de kaart het goed, en werden er geen waarschuwingen gegeven.

Na de reparatie (die 2 weken duurde) krijg ik de computer terug en wat blijkt dat als ik windows XP opstart er een melding komt dat er te weinig stroom voor de GPU is.
Die computer is dus voor een reparatie opgestuurd geweest.
Eigenlijk zouden de eerste twee vragen zo moeten luiden:
  1. Waarom was hij voor reparatie verstuurd?
  2. Wat hebben ze gedaan om het probleem op te lossen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Beste TS,

ik heb zelf hier nog liggen : Een doorgefikte sweex 650, een verrotte P4c800 Dlx board, en wat verrotte harddisks.

Dacht, ik koop zo'n voeding, en wat extra schijfjes.....dat werkte even...daarna ging letterlijk alles in rook op.

Dus wat iedereen al zegt : Koop een goede voeding, bespaar niet op die paar 10-tjes, het zal je alleen maar tengoede komen...

• martijn00
Onbekend schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:09:
[...]

Die computer is dus voor een reparatie opgestuurd geweest.
Eigenlijk zouden de eerste twee vragen zo moeten luiden:
  1. Waarom was hij voor reparatie verstuurd?
  2. Wat hebben ze gedaan om het probleem op te lossen?
1. Dat heb ik al in een andere post gezet, maar hier is ie dan nog maar een keer: Omdat de computer niet meer wilde opstarten. Ik heb eerst wel geprobeert het zelf op te lossen, maar toen windows na ong. 46 uur klaar was met het herinstalleren, heb ik HP maar ff gebelt en gezegt dat ze pruts computers leveren. Omdat ik al veel meer problemen heb gehad, en ze toen de computer niet wouden reparen, omdat ik er zelf bijv. een nieuwe voeding en videokaart en had gezet, omdat die stuk waren gegaan en HP dat niet geloofde.

2. De hard disk vervangen. zoals ook al was geschreven: Nou als de instal 46 uur duurt lijkt het me dat de harde schijf stuk is. En die is ook vervangen door die stinkerts want voor de tijd zat er een 300 GB schijf in na de tijd 280 GB

3. Ik probeer de kaart zo snel mogelijk te testen op een andere pc.
Laagvliegerke schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:50:
[...]

Ik weet ook nog niet of die stuk is want de pc doet het voor de rest goed, ik kan er alles mee alleen denk ik dat de grafische kracht behoorlijk afneemt als de kaart niet genoeg stroom krijgt.

[ Voor 28% gewijzigd door martijn00 op 09-07-2007 11:53 ]

Verwijderd

martijn00 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 07:50:
1. Dat heb ik al in een andere post gezet, maar hier is ie dan nog maar een keer: Omdat de computer niet meer wilde opstarten. Ik heb eerst wel geprobeert het zelf op te lossen, maar toen windows na ong. 46 uur klaar was met het herinstalleren, heb ik HP maar ff gebelt en gezegt dat ze pruts computers leveren. Omdat ik al veel meer problemen heb gehad, en ze toen de computer niet wouden reparen, omdat ik er zelf bijv. een nieuwe voeding en videokaart en had gezet, omdat die stuk waren gegaan en HP dat niet geloofde.
dus in chronologische volgorde:
1) pc origineel van hp werkt goed
2) voeding (van hp? heb je die nog? zoja, welke gegevens staan erop?) & videokaart stuk (tegelijkertijd? ook hierbij eerst de error gekregen dat de videokaart niet voldoende stroom krijgt?) -> vervangen door sweex en 7900GTO respectievelijk
3) hd heeft 46u nodig om windows te installeren (op welk punt is dit probleem net beginnen op treden van de trage hd in het chronologisch overzicht?) -> hp gebeld en pc in reparatie -> voor zover je weet is de hd "vervangen" (voor de rest niets?)
4) alles werkt goed behalve het probleem van de boodschap dat de grafische kaart te weinig stroom krijgt

juist?
2. De hard disk vervangen. zoals ook al was geschreven: Nou als de instal 46 uur duurt lijkt het me dat de harde schijf stuk is. En die is ook vervangen door die stinkerts want voor de tijd zat er een 300 GB schijf in na de tijd 280 GB
Waar haal je die gegevens van 300GB en 280GB respectievelijk? In windows (disk management), opschrift op hd zelf, in windows verkenner, in bios, iets anders ? Kan de "verloren" 20GB niet gewoon in een verborgen recovery-partitie zitten die hp op de hd heeft gezet bij het repareren en dat ze de hd niet vervangen hebben?

Verwijderd

Tweakers was nergens als we allemaal wisten wat we doen moesten denk je niet?

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:45:
[...]

Tweakers was nergens als we allemaal wisten wat we doen moesten denk je niet?
Jawel, het doel achter Gathering of Tweakers is dat het een discussieforum is, geen helpdesk-forum, dus je stelling gaat niet op ;)

• skelleniels
  • Laatst online: 29-06 13:30
martijn00 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 07:50:
[...]

Een beetje tweaker weet dat je nooit de volledige capaciteit van je harde schijf krijgt. Iets met windows die 1000 bits in een KB heeft en HDmakers 1024(of andersom, weet het niet meer) Daar door kun je 20 gb op 300 GB(ik verlies ook 17 GB op mij 250 GB)

Verder geef ik HP gelijk dat ze niet meer garantie willen geven als jij een voeding en een videokaart erbij zet. De harde schijf is waarschijnlijk niet door hun schuld kapot gegaan, maar door jouw leuke voeding.

Je maakt hier nu een topic waarin je zegt dat je al van alles geprobeerd hebt. Dan na een paar posts zeg je dat je die sweex ook niet wilde, maar die verdacht je van het begin al nergens van. Eigenlijk heb je het zelf compleet verprutst door een sweex te combineren met een energieslurpende pentium 4 en een dikke videokaart.

Jij zegt dat HP prutscomputers levert nadat je een videokaart en een slechte voeding erinzet?? Als jij die voeding en videokaart er niet had ingezet had die pc hoogstwaarschijnlijk prima gedraaid. Wat was trouwens de originele voeding.

[ Voor 9% gewijzigd door skelleniels op 09-07-2007 23:45 ]

http://specs.tweak.to/16567

• martijn00
skelleniels schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:43:
[...]

Een beetje tweaker weet dat je nooit de volledige capaciteit van je harde schijf krijgt. Iets met windows die 1000 bits in een KB heeft en HDmakers 1024(of andersom, weet het niet meer) Daar door kun je 20 gb op 300 GB(ik verlies ook 17 GB op mij 250 GB)

Verder geef ik HP gelijk dat ze niet meer garantie willen geven als jij een voeding en een videokaart erbij zet. De harde schijf is waarschijnlijk niet door hun schuld kapot gegaan, maar door jouw leuke voeding.

Je maakt hier nu een topic waarin je zegt dat je al van alles geprobeerd hebt. Dan na een paar posts zeg je dat je die sweex ook niet wilde, maar die verdacht je van het begin al nergens van. Eigenlijk heb je het zelf compleet verprutst door een sweex te combineren met een energieslurpende pentium 4 en een dikke videokaart.

Jij zegt dat HP prutscomputers levert nadat je een videokaart en een slechte voeding erinzet?? Als jij die voeding en videokaart er niet had ingezet had die pc hoogstwaarschijnlijk prima gedraaid. Wat was trouwens de originele voeding.
De orginele was volgens mij van het merk B-Tech
skelleniels schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:43:
Als jij die voeding en videokaart er niet had ingezet had die pc hoogstwaarschijnlijk prima gedraaid.
Nee want door voor was het moederbord en de hd ook al een keer stuk gegaan.
Lijstje van stuk gegane dingen:

3× Harde schijf
1× Moederbord
2× DVD Brander
1× Videokaart
1× Draadloze netwerkkaart
1× Externe harde schijf dock

Daarvoor vind ik dat HP slechte computers levert.
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:39:
[...]

Waar haal je die gegevens van 300GB en 280GB respectievelijk? In windows (disk management), opschrift op hd zelf, in windows verkenner, in bios, iets anders ? Kan de "verloren" 20GB niet gewoon in een verborgen recovery-partitie zitten die hp op de hd heeft gezet bij het repareren en dat ze de hd niet vervangen hebben?
Ik heb ze van het opschrift op hd zelf. Op de ene 300GB en de andere 280GB.

[ Voor 19% gewijzigd door martijn00 op 10-07-2007 18:27 ]

Verwijderd

martijn00 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:55:

3× Harde schijf
1× Moederbord
2× DVD Brander
1× Videokaart

Daarvoor vind ik dat HP slechte computers levert.
Tiens moederbord is nu ineens ook al stuk gegaan? Kijk daar kom je nu pas mee af, nadat er al wat naar gevraagd is geweest. Dat kan allemaal mogelijk relevant info zijn. Schrijf nu eens duidelijk alles gedetailleerd neer en in chronologische volgorde wat/waar/wanneer/hoe/waardoor kapot is gegaan, welk herstellingen/vervangingen(originele hardware + vervangende hardware) jij/hp/iemand anders heeft gedaan in een stappen-overzicht zoals ik hierboven heb gedaan (welke dus blijkbaar verre van volledig is).
Ik heb ze van het opschrift op hd zelf. Op de ene 300GB en de andere 280GB.
Wat is dan merk en type-aanduiding? Heb nog geen hd van 280GB tegengekomen.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
280Gb schijven bestaan helemaal niet. Maak er eens een foto van?
(Alles kleiner als 40 Gb), 40, 60, 80, 120, 160, 200, 250, 300, 320, 400, 500, 750, 1000 GB En dan 36.7 , 74 en 150 GB voor de raptors.
Dit is alles wat er in de IDE cattagorie is (Dus pata en sata)

[ Voor 87% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 10-07-2007 18:55 ]

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:10

Lemmy18

H2O-cooling addict

idd maar in mijn ogen is HP ook brol, 'k zit ier nu zelf nog mijn laaste weken achter den HP bak te slijten (pc van oukes) enne ier is ook al 't een en 't ander vervangen

ook al de voeding, ze leveren daar standaard een bestec voedingkje van 300watt bij en die heeft het na een jaar en een half begeven, huppa, zit nu een mooie Antec smartpower 2.0 500watt:) in en die doet het wel goed, alleen zijn die HP kasten veels te klein om daar zo'n goede voeding in te krijgen

nu zit ik bv ipv met 1GB ram met 3GB maar dat is tijdelijk, en me 7900GT wil hij niet pakken, maar daar moet ik nogeens naar kijken

edit: en Sweex is brol ;)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

• D-Three
leonpwner1 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:47:
[...]

Jawel, het doel achter Gathering of Tweakers is dat het een discussieforum is, geen helpdesk-forum, dus je stelling gaat niet op ;)
Wat bedoel je dan met een discussieform? Wat patsen met 3DMark resultaten? Wat praten over digicam's, videokaarten en moederborden? En dat zonder een vraag te stellen? ;) GoT is wel een soort van "helpdesk" want je kan niet verwachten dat iedereen altijd alles weet ;) Maar het is inderdaad zo dat de vraag die gepost wordt aan de voorwaarden moet voldoen die in de FAQ staan:
- Probeer het probleem eerst zelf op te lossen vooraleer een topic te openen
- Indien toch een topic geopend wordt; wees duidelijk en geef aan wat je al geprobeerd hebt.
Al ben ik voorstander om in de FAQ ook duidelijk en vet te vermelden: gebruik ook de search! :D
Maar goed, terug ontopic. De TS heeft gezegd wat hij al zelf geprobeerd heeft dus voor zover voldoet zijn post wel aan de voorwaarden. Maar hij kan soms wel iets duidelijker zijn. Onder andere over in welke volgorde er iets stuk is gegaan of vervangen geweest is. Zo krijgen we er natuurlijk een beter zicht op.
martijn00 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:55:

3× Harde schijf
1× Moederbord
2× DVD Brander
1× Videokaart
Best wel een ferme lijst! Was dat voor ook de voeding vervangen is geweest?? Het kan best zijn dat de originele voeding gaar was en er voor gezorgd heeft dat al die componenten gesneuveld zijn. Het is belangrijk dat we alle info weten. Dus even doen wat disco stu gevraagd heeft:
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:40:
Dat kan allemaal mogelijk relevant info zijn. Schrijf nu eens duidelijk alles gedetailleerd neer en in chronologische volgorde wat/waar/wanneer/hoe/waardoor kapot is gegaan, welk herstellingen/vervangingen(originele hardware + vervangende hardware) jij/hp/iemand anders heeft gedaan in een stappen-overzicht zoals ik hierboven heb gedaan (welke dus blijkbaar verre van volledig is).
Het vraagt wat werk maar dan kunnen we je wel beter helpen.
_AuToMaTiC_ schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:50:
280Gb schijven bestaan helemaal niet. Maak er eens een foto van?
(Alles kleiner als 40 Gb), 40, 60, 80, 120, 160, 200, 250, 300, 320, 400, 500, 750, 1000 GB En dan 36.7 , 74 en 150 GB voor de raptors.
Dit is alles wat er in de IDE cattagorie is (Dus pata en sata)
Misschien is het gewoon een fabrikant die eerlijk is. :) Want de werkelijke schijfcapaciteit van een HD van 300.000.000.000 bytes is 280 GB wat door veel (lees: alle) fabrikanten verkocht wordt als 300 GB.

• martijn00
Ik heb nu deze kaart in een ander syteem gezet, en het is nog steeds het zelfde probleem.

Voeding nu:
Antec earthwatts 500W uit de Antec LifeStyle Sonata III

• D-Three
Zoals ik 3 maanden geleden al zei; ik heb dit probleem ook gehad en het was de videokaart zelf.

• martijn00
krijg je gewoon een nieuwe of krijg je een ander model? Dit in verband met dat ik denk dat deze kaart niet meer wordt geproduceert.

[ Voor 58% gewijzigd door martijn00 op 03-10-2007 21:44 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Laagvliegerke schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:35:
Misschien is het gewoon een fabrikant die eerlijk is. :) Want de werkelijke schijfcapaciteit van een HD van 300.000.000.000 bytes is 280 GB wat door veel (lees: alle) fabrikanten verkocht wordt als 300 GB.
offtopic:
Dat is niet een fabrikant die eerlijk is, maar een fabrikant die rekening houdt met de foutieve weergave die Windows geeft.
martijn00 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:42:
krijg je gewoon een nieuwe of krijg je een ander model? Dit in verband met dat ik denk dat deze kaart niet meer wordt geproduceert.
Meestal krijg je eenzelfde type kaart terug, maar ik denk dat je dat het beste aan de fabrikant/winkelier kunt vragen. Het ligt net aan je merk, en hoeveel kaarten die nog over hebben voor dit soort gein.

• D-Three
martijn00 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:42:
Geen idee. Het hangt een beetje af van shop tot shop, denk ik. De shop heeft mijn kaart opgestuurd naar MSI en ik heb hem hersteld terug gekregen. Nadeel is dat MSI tergend traag is. :( Maar ik zou toch aandringen om de kaart op te sturen. Anders is er veel kans dat de shop enkel maar wil ruilen tegen een mindere kaart.
TheZeroorez schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:46:
[...]

offtopic:
Dat is niet een fabrikant die eerlijk is, maar een fabrikant die rekening houdt met de foutieve weergave die Windows geeft.
OK, ik beken; die kibi, mebi, gibi, ... dingen kunnen me gestolen worden ;)

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 21:48

Deathchant

Don't intend. Do!

ik kan me best voorstellen dat de TS hierover twijfelt.
VOOR zijn reparatie werkte het wel, erna niet terwijl de voeding niet vervangen is.

Als ik de TS was, zou ik ook graag een rootcause willen weten waarom hij het van te voren wel doet en erna niet meer.
Maar ik zou inderdaad wel meteen een andere voeding kopen omdat het inderdaad een brakke voeding is. Sterker nog, ik zou niet eens overwegen zo'n voeding te kopen. Heb eerst een zalman 400 gehad die hele slechte 12V waardes had, toen Tagan 480W gekocht en nu zit ik op enermax liberty 500W. Over de tagan en enermax zeer tevreden.

@TS: ik snap je zoektocht naar een rootcause, maar hier moet ik de tweakers gelijk geven. Je voeding moet echt vervangen worden. Een 7900GTO heeft zeker 17ampere nodig op de 12V lijn. Het kan een combinatie zijn van alles waarom je videokaart te weinig stroom heeft en er is 1 factor die inderdaad alle stukjes op zijn plaats laat vallen: de voeding. Een enermax 350watt kun je al kopen voor 50 euro.

Edit: in dit geval is het je videokaart, die je niet meer kunt vervangen. De winkel waar je em gekocht hebt moet je in ieder geval een soortgelijk alternatief bieden wat NIET onder mag doen aan de prestaties van de 7900GTO. Vraag voor een GTX of laat je 7900GTO repareren. Maar koop je wel een andere voeding dan, de kans is gewoon groot dat je in de toekomst problemen kunt krijgen met die voeding

[ Voor 16% gewijzigd door Deathchant op 04-10-2007 12:20 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• martijn00
Deathchant schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:15:
ik kan me best voorstellen dat de TS hierover twijfelt.
VOOR zijn reparatie werkte het wel, erna niet terwijl de voeding niet vervangen is.

Als ik de TS was, zou ik ook graag een rootcause willen weten waarom hij het van te voren wel doet en erna niet meer.
Maar ik zou inderdaad wel meteen een andere voeding kopen omdat het inderdaad een brakke voeding is. Sterker nog, ik zou niet eens overwegen zo'n voeding te kopen. Heb eerst een zalman 400 gehad die hele slechte 12V waardes had, toen Tagan 480W gekocht en nu zit ik op enermax liberty 500W. Over de tagan en enermax zeer tevreden.

@TS: ik snap je zoektocht naar een rootcause, maar hier moet ik de tweakers gelijk geven. Je voeding moet echt vervangen worden. Een 7900GTO heeft zeker 17ampere nodig op de 12V lijn. Het kan een combinatie zijn van alles waarom je videokaart te weinig stroom heeft en er is 1 factor die inderdaad alle stukjes op zijn plaats laat vallen: de voeding. Een enermax 350watt kun je al kopen voor 50 euro.

Edit: in dit geval is het je videokaart, die je niet meer kunt vervangen. De winkel waar je em gekocht hebt moet je in ieder geval een soortgelijk alternatief bieden wat NIET onder mag doen aan de prestaties van de 7900GTO. Vraag voor een GTX of laat je 7900GTO repareren. Maar koop je wel een andere voeding dan, de kans is gewoon groot dat je in de toekomst problemen kunt krijgen met die voeding
Heb je het hier over de sweex of de antec? Want volgens mij is antec toch wel een goed merk en moet 500W genoeg zijn dan?

[ Voor 9% gewijzigd door martijn00 op 08-10-2007 20:33 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik had het over de sweex, die heb je nog steeds toch? je had je 7900GTO toch in een bak van iemand anders gepleurd die een antec had? Antec is normaal wel goed. Ikzelf zou gaan voor tagan of enermax.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• D-Three
Nope het is zijn voeding voor zover ik begrepen heb.
Antec is zeker goed en 500W is ruim voldoende!

• martijn00
Ik heb mijn kaart bij dice computers gekocht. Iemand ervaring daarmee als ik ga proberen hem te ruilen?

Ik heb de bon wel, en die staat op de datum van 26-10-2006.
De kaart is niet overgeclockt.

[ Voor 9% gewijzigd door martijn00 op 08-10-2007 20:35 ]

• martijn00
Deathchant schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:27:
ik had het over de sweex, die heb je nog steeds toch? je had je 7900GTO toch in een bak van iemand anders gepleurd die een antec had? Antec is normaal wel goed. Ikzelf zou gaan voor tagan of enermax.
Die antec is van mij.(ik heb een nieuwe pc gekocht en deze videokaart meegenomen)
De sweex zit nu in de pc van mijn ouders.

[ Voor 5% gewijzigd door martijn00 op 08-10-2007 20:37 ]

• D-Three
Al contact opgenomen met de shop?

• martijn00
Ik heb een mailtje gestuurd, en nu wachten op het antwoord.

• martijn00
Ik heb ze maar even gebeld, omdat ik nog geen antwoordt had gekregen. Dus ik kreeg te horen dat ik mijn kaart moest opsturen, en dat het dan 1 tot 1,5 week zou duren dat ik hem terug had. mocht het niet lukken om te reparreren dan kreeg ik een nieuwe die gelijkwaardig zou zijn.

Ik had ook nog de keuze om met bijbetaling een andere kaart uit te kiezen. Dan zou mijn kaart ongeveer nog €100 waard zijn.

• Powrskin
  • Niet online
martijn00 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:27:
Ik had ook nog de keuze om met bijbetaling een andere kaart uit te kiezen. Dan zou mijn kaart ongeveer nog €100 waard zijn.
Dat zou ik dus niet doen ;)
Ze kunnen de GTO toch niet meer leveren, dus zoeken ze maar een andere uit die minstens even goed presteert, jij blij :p

Je leert trouwes niet zo snel he??
Die sweex had allang bij het grofvuil moeten liggen :o
dat het ding 4fans heeft ofzo moet al wel genoeg zeggen toch? hij is 10% effecient en trekt 650w van het stopcontact terwijl je pc maar 100w nodig heeft.
zou zeggen meet die Sweex door en ruil hem in voor wat beters als de waarden afwijken (wat toch wel zo is), koop ook meteen een stroommeter :D

Wel een schrikbarende lijst met kapotte hardware zeg , wat doen jullie wel niet met die dingen :?

anyway verdenk de Sweex medeschuldig te zijn aan alles :+
en jah ze hebben ook wel goeie produkten alleen geen voedingen toetsenborden en muizen.

Nukezone FTW

• martijn00
Powrskin schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:49:
[...]

Dat zou ik dus niet doen ;)
Ze kunnen de GTO toch niet meer leveren, dus zoeken ze maar een andere uit die minstens even goed presteert, jij blij :p

Je leert trouwes niet zo snel he??
Die sweex had allang bij het grofvuil moeten liggen :o
dat het ding 4fans heeft ofzo moet al wel genoeg zeggen toch? hij is 10% effecient en trekt 650w van het stopcontact terwijl je pc maar 100w nodig heeft.
zou zeggen meet die Sweex door en ruil hem in voor wat beters als de waarden afwijken (wat toch wel zo is), koop ook meteen een stroommeter :D

Wel een schrikbarende lijst met kapotte hardware zeg , wat doen jullie wel niet met die dingen :?

anyway verdenk de Sweex medeschuldig te zijn aan alles :+
en jah ze hebben ook wel goeie produkten alleen geen voedingen toetsenborden en muizen.
Hoezo ik blij ik weet nog niet eens wat ik terug zou krijgen, en mischien kan ik ook wel een HD2900 pro of 8800GTS krijgen als ik er wat geld bijleg.

Hoezo had die sweex allang bij het grofvuil moeten liggen? het blijkt dus niet aan de sweex te liggen nu. En ik ga geen nieuwe kopen nu hij bij mijn ouders in de PC zit :P dat kost mij aleen maar geld.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

let er wel op dat je inderdaad een gelijkwaardig-presterend product terugkrijgt.
De 7900GTO is niet meer leverbaar. Je moet dus absoluut niet accoord gaan met een 7900GT GoldenSample of een opgefokte 7900GT, want remember, een 7900GTO = 7900GTX. Ze moeten je op zijn minst een 7900GTX kunnen aanbieden, aangezien dit eigenlijk exact dezelfde kaart is, alleen met een paar MHZjes meer op het memory.

Veel winkels krijgen het klaar om te zeggen: "de 7900GTO kostte nieuw 250 euro, nu is hij nog maar 200 waard, maar u mag voor 250 euro een nieuwe kaart uitzoeken."

Yeah right, voor 250 euro krijg je geen betere!

• Powrskin
  • Niet online
Nou een 8800gts is toch wel beter hoor

@Martijn en toch ligt het aan de Sweex :P
Is ook niet leuk als hij over een paar maand de pc van je ouders opblaast, heb veel meer vertrouwen in voedingen die standaard bij kasten komen als bij Sweex.

Nukezone FTW

• martijn00
Ik heb ter indicatie ook maar even 3D mark 2006 gedraait.

De score: 3174 punten op alles standaard.

Ik denk dat deze score hoort bij een kappote kaart wat anders kreeg ik wel meer.

Zie ondertitel voor specs.

[ Voor 7% gewijzigd door martijn00 op 11-10-2007 10:23 ]

• martijn00
De kaart is opgestuurd, ik ben benieuwd hoe lang het duurt. Mijn ervaring met andere merken leert dat het soms zo een paar weken kan zijn. Nu maar hopen dat MSI beter is.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ben benieuwd wat je krijgt:
- aankoopbedrag
- nieuwe 7900GTO (lijkt me sterk)
- een reeds gerepareerde 7900GTO
- jouw eigen 7900GTO gefixed
- 7900GTX (lijkt me ook niet)
- een afspraak om een nieuwe videokaart uit te zoeken voor bedrag x.

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 18-10-2007 13:47 ]

• D-Three
Hoop er maar niet op. MSI is niet bijster snel.

• martijn00
Ik heb de kaart woensdag verzonden, en vrijdag een mail gestuurd naar dice of ze em al hadden en hoe lang het zou gaan duren.

Nog geen reactie terug, persoonlijk vind ik 2 werkdagen zat tijd om ff een net mailtje terug te sturen. Dus ik ga vandaag of morgen nog maar een keer mailen, zien of ze dan wel reageren.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja goed op de huid zitten!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07 15:33
koop nou gewoon een andere voeding kerel en geen Sweex (!!)... het is geen pruts-advies wat hier gegeven wordt... Sweex is gewoon de grootste rommel die je kan kopen, zeker met voedingen... Yoko-spul !!

• martijn00
brtk schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:00:
koop nou gewoon een andere voeding kerel en geen Sweex (!!)... het is geen pruts-advies wat hier gegeven wordt... Sweex is gewoon de grootste rommel die je kan kopen, zeker met voedingen... Yoko-spul !!
Als je nu ff leest zie je dat ik nu een antec heb, dus die cometaar mag je achterwege laten.

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07 15:33
martijn00 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:23:
[...]

Als je nu ff leest zie je dat ik nu een antec heb, dus die cometaar mag je achterwege laten.
sory, pegina drei neit gezein van deze trhaed

• martijn00
Ik heb mail!

Er zal een mail over de alternatieve kaart die ik ga krijgen binnenkort komen.

Dice heeft mij geantwoord dat de wachttijd minstens 4 weken is, dus dat zij met een andere videokaart gaan komen.

Ik ben benieuwt welke videokaart het zal zijn.

• Avalaxy
brtk schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:01:
[...]

sory, pegina drei neit gezein van deze trhaed
Haben Sie zu viel alkohol getrinken? :+

• martijn00
Ik heb nieuwe mail: er mag ook met bijbetaling een betere videokaart worden uitgezocht.

Maar eerst maar eens wachten wat ze aan gaan bieden.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De nieuwe 8800GTS512? :o

Maargoed, gewoon kijken wat je zelf wil, je bent uiteraard niet verplicht *iets* bij te betalen om een nieuwe kaart te krijgen.
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:45:
8800GT 512 toch?(zonder s) :o. Ik zou voor de RV670(Radeon HD3870) gaan :P. Die heeft dx10.1 en UVD :D. November komt er veel uit zeg! Mooie tijden, mooie tijden.
Volgens mij ging 'ie GTS heten, maargoed.
Een ATi ga je sowieso niet krijgen, ik kan me niet voorstellen dat ze zeggen dat je een ATi terug krijgt als je een 'andere, nieuwe' krijgt tegen bijbetaling, als je je GeForce hebt ingeleverd ;)

[ Voor 62% gewijzigd door TheZeroorez op 24-10-2007 10:47 ]

Verwijderd

8800GT 512 toch?(zonder s) :o. Ik zou voor de RV670(Radeon HD3870) gaan :P. Die heeft dx10.1 en UVD :D. November komt er veel uit zeg! Mooie tijden, mooie tijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 10:45 ]

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:45:
8800GT is zeer waarschijnlijk sneller, en heeft Purevideo HD (nVidia's "UVD").
Aan DX10.1 heb je voorlopig toch niets (tot Vista SP1 in 2008), en de 8800GT ondersteund voor zover mij bekend maar 1 element daarvan niet: Fetch4 (en heeft daar wel een alternatief voor).

Huisgenoot van me heeft ook z'n 7900GTO RMA gestuurd (printplaat was bij powerplug doorgefikt).
Hij krijgt volgens de shop een 8800 terug van MSI... welke is nog niet helemaal duidelijk :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Zo ver ik weet heeft nVidia niets wat op de UVD lijkt. En de laatste berichten die ik heb gelezen was de RV670 iets sneller geacht. We zullen wel zien over een half maandje :D. 10.1 was volgens de makers van spellen een triviale inplementatie en ik verwacht dat we 10.0 grooten deels gaan overslaan daardoor ;).

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:07:
Zo ver ik weet heeft nVidia niets wat op de UVD lijkt.
Dan wordt het tijd dat je je gaat inlezen... ;)
En de laatste berichten die ik heb gelezen was de RV670 iets sneller geacht. We zullen wel zien over een half maandje :D.
Volgens de laatste benchmarks en reviews zit de GT tussen de GTS en de GTX in qua prestaties. Hij schijnt gemiddeld redelijk wat sneller te zijn dan de 2900XT 1GB.
RV670XT zou dus op GTX niveau moeten presteren om sneller te zijn.
10.1 was volgens de makers van spellen een triviale inplementatie en ik verwacht dat we 10.0 grooten deels gaan overslaan daardoor ;).
Terwijl 100% van de DX10 kaarten tot nu toe, plus nV's hele DX10 lijn (nV heeft ~90-95% van de DX10 markt in handen), alleen 10.0 compliant is?
Zeker joh, spelfabrikanten willen namelijk niets verkopen... ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Verwijderd

Jah en die dx 10 mark is zo ontzettend groot op dit moment ;)

• martijn00
Ze hebben mij een 8800 GTS 320MB aangeboden.

Dit vind ik wel een redelijk netjes aanbod, alleen waneer komen die 8800GT en de RV670 uit want ik kan niet nog een maand gaan wachten op mijn kaart.

En ik weet ook niet of dice deze kaarten wel gaat verkopen, dice heeft wat dat betreft niet een heel uitgebreid assortiement.

http://www.dicecomputers.nl

Verwijderd

De 8800GTS 320 is wel een vooruitgang tenopzichte van je GTO. Opzich is het geen slechte deal. De GT en HD3870 komen begin volgende maand uit.

[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 23
De introductie van nVidia's G92-gpu staat gepland op 21 november, maar het bedrijf zou besloten hebben de nieuwe kaart op 29 oktober te presenteren, zo heeft DigiTimes vernomen van bronnen binnen fabrikanten van grafische kaarten. De reden zou zijn dat AMD zijn concurrerende RV670-gpu op 19 november ten tonele voert.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 11:11 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

als het op hoge resos aankomt is de 8800GTS 320MB gelijk aan de 7900GTX. ik heb zelfs reviews gelezen dat de 7900GTX het beter kan op hogere reso's dan de 8800GTS, mede door de 512MB memory.

Ik zou gewoon zeggen: ik speel op een hoge resolutie en die kaart presteert slechter dan de 7900GTO.
En dan vraag je of je tegen aanbetaling een 8800GTS 640MB kunt krijgen. Neem dan die van MSI, die zijn goedkoop en ipv 500/1600 een speed van 575/1760.

• martijn00
Deathchant schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:52:
als het op hoge resos aankomt is de 8800GTS 320MB gelijk aan de 7900GTX. ik heb zelfs reviews gelezen dat de 7900GTX het beter kan op hogere reso's dan de 8800GTS, mede door de 512MB memory.

Ik zou gewoon zeggen: ik speel op een hoge resolutie en die kaart presteert slechter dan de 7900GTO.
En dan vraag je of je tegen aanbetaling een 8800GTS 640MB kunt krijgen. Neem dan die van MSI, die zijn goedkoop en ipv 500/1600 een speed van 575/1760.
Ik game op een 24'' monitor met 1920 x 1200 dus ik zal voor meer geheugen gaan als dat kan.

• martijn00
Ik heb gevraagd of ik met bijbetaling ook een van deze kaarten kon krijgen

1. 8800GTS 640MB
2. 8800GTX
3. HD2900XT (of pro) 1GB of 512MB

Nu weer ff op antwoord wachten.

• martijn00
Het antwoord is er, maar ik vind het nogal vreemd en ondeskundig. Dit werd er gemaild:

Geachte klant,

Ik weet niet of u het weet maar de 320 MB geheugen is echt geheugen en de 7900GTO is 512MB wat toegewezen wordt door windows.
Deze kaart heeft een resolutie van boven 1900 Mhz dat ligt een beetje aan de monitor die u gebruikt.
Het is natuurlijk wel mogelijk om een wat duurdere te nemen namelijk de 8800GTS 640 dan is de bij betaling ongeveer 100 euro, wij laten de keus aan u.

Met vriendelijke groet,

Het verkoop team

Verder heb ik er een rekensommetje op gegooit en dit komt er uit:

€ 324,70 640 MB
€ 272,40 320 MB\

€ 52,30 Verschil

Dat zou betekenen dat ik 47,70 teveel zou betalen, dit lijkt me niet fair. Dus maar weer terug mailen...

Verwijderd

Wat een onzin. 320mb is aanwezig op de kaart ja, die 512mb is ook aanwezig op de kaart(en als ze hypermemory bedoelen zijn ze niet erg goed op de hoogte). Resolutie boven de 1900mhz???? huh? Resolutie is heel wat anders, 1900mhz is de geheugen snelheid denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 22:48 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:45:
Wat een onzin. 320mb is aanwezig op de kaart ja, die 512mb is ook aanwezig op de kaart. Resolutie boven de 1900mhz???? huh? Resolutie is heel wat anders, 1900mhz is de geheugen snelheid denk ik.
Met een klokfrequentie die afhangt van de gebruikte monitor _/-\o_ _O- _O- _O- :'( :')

• martijn00
Dit is volgens mij een typisch geval van: ''Die kerel weet er vast toch niks van af, als ik maar interesant praat is die in ieder geval wel onder de indruk''

• D-Three
Wat moet je nou op zoiets zeggen en toch vriendelijk blijven? 8)7 :P ;)

[ Voor 36% gewijzigd door D-Three op 25-10-2007 23:19 ]

Verwijderd

Computer curses van de loi aanbieden? ;)

• D-Three
Lol :) Echt wel een flater om zo'n mail te versturen als "het verkoop team" van een shop.
Enerzijds denk ik ook dat hij de 7900GTO verwart met bijvoorbeeld de 7300GS met turbocache (hypermemory is de benaming van ATI/AMD). Maar anderzijds is het dan niet logisch om die GS te vervangen door een 8800GTS?? Dus met "echte" 320MB hé ;)

[ Voor 17% gewijzigd door D-Three op 25-10-2007 23:26 ]

Verwijderd

Turbomemory, hypercash, lekker belangrijk :P. Beetje persoon met verstand van computers weet dat alles 7900 geen turbocash zou hebben omdat het high end is :P.

• Cheetah

Cheetah

martijn00 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:45:
Ik heb gevraagd of ik met bijbetaling ook een van deze kaarten kon krijgen
1. 8800GTS 640MB
2. 8800GTX
3. HD2900XT (of pro) 1GB of 512MB
Nu weer ff op antwoord wachten.
8800GTS 320 is al onder vrijwel alle omstandigheden een vooruitgang.
HD2900 zou ik zelf niet kopen overigens. Performance met AA is daarvan nogal brak, en het is een behoorlijk luidruchtige kaart...

Full Specz

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

HEHEHE _O- _O-
Wat een klasse verhaal d:)b...320MB ECHT geheugen en de 512MB van de GTO wordt door windows toegewezen...PFFF nog nooit zo gelachen in jaren.
In de MediaMarkt had ik even een proef op de som genomen...ik gevraagd: "meneer wat is HDCP bij een LCD?"

10 minuten later: "ik heb even met een collega gesproken en dit is het typenummer". _O- _O-
Ik heb altijd zoiets van: als je het niet weet, zeg dat dan, maar ga niet liegen.

Maar anywayz...als jij op 1920 gamet scheelt het bijna niks met een 8800GTS320MB en een 7900GTX...

Als je 100 euro zou bijleggen voor een 8800GTS 640MB (en je dan die van MSI pakt), vind ik dat enigszins een goeie deal. De kaart kost 324 euro. Trek die 100 ervanaf, dat betekent dat je toch nog 224 euro terugkrijgt voor je 7900GTO.
De GTS 640MB is wel echt veel beter! De 2900XT presteert naar verhouding erg slecht en een vriend van mij heeft em en de koeler die maakt inderdaad herrie, dus ik kan het alleen maar bevestigen wat de poster voor mij heeft verteld. De 8800 serie is gewoon veel beter dan ATI's vlaggenschepen.

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 26-10-2007 08:37 ]

• martijn00
Deathchant schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:36:
HEHEHE _O- _O-
Wat een klasse verhaal d:)b...320MB ECHT geheugen en de 512MB van de GTO wordt door windows toegewezen...PFFF nog nooit zo gelachen in jaren.
In de MediaMarkt had ik even een proef op de som genomen...ik gevraagd: "meneer wat is HDCP bij een LCD?"

10 minuten later: "ik heb even met een collega gesproken en dit is het typenummer". _O- _O-
Ik heb altijd zoiets van: als je het niet weet, zeg dat dan, maar ga niet liegen.

Maar anywayz...als jij op 1920 gamet scheelt het bijna niks met een 8800GTS320MB en een 7900GTX...

Als je 100 euro zou bijleggen voor een 8800GTS 640MB (en je dan die van MSI pakt), vind ik dat enigszins een goeie deal. De kaart kost 324 euro. Trek die 100 ervanaf, dat betekent dat je toch nog 224 euro terugkrijgt voor je 7900GTO.
De GTS 640MB is wel echt veel beter! De 2900XT presteert naar verhouding erg slecht en een vriend van mij heeft em en de koeler die maakt inderdaad herrie, dus ik kan het alleen maar bevestigen wat de poster voor mij heeft verteld. De 8800 serie is gewoon veel beter dan ATI's vlaggenschepen.
Ik vond het ook nogal lache verhaal, vooral omdat het om een winkel in computer onderdelen ging!

Maar ik heb nu gezecht dat ik voor € 60 akkoord als ik een 8800GTS 640MB kreeg, dus daar maar weer op wachten.

En hopen dat het niet weer zo'n dom verhaal wordt, want ik heb ze wel vertelt dat ze fout zaten.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nu we toch bezig zijn...wat had je ze gezegd en hoe reageerden ze erop?

• martijn00
Deathchant schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:49:
nu we toch bezig zijn...wat had je ze gezegd en hoe reageerden ze erop?
Ik zal als ik thuis ben wel ff het mailtje posten, en ik heb tot nu toe nog geen antwoord.

*offtopic* Ik ben nu op school

[ Voor 8% gewijzigd door martijn00 op 26-10-2007 09:02 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25
Je hoeft helemaal geen 100 Euro bij te leggen, laat ze maar met een goed excuus hiervoor komen. Jij hebt een X bedrag daar uitgegeven. De kaart is defect, zei bieden aan om deze eventueel om te ruilen voor een betere of andere, dan hadden ze dat ook niet moeten doen.

• martijn00
Dit is hun antwoordt:

Geachte klant,

Helaas gaan wij niet akkoord met 60 euro u heeft 235, euro betaald voor de GTO de GTS 640 kost 325.70 de credit van msi bedraagt 95, euro dus rekend u maar uit.

Maar als het goed is krijgen wij 1GTO kaart binnen die zullen wij naar u toezenden dan heeft ui die morgen in huis.

Met vriendelijke groet,

Het verkoop team

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

martijn00 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:39:
Dit is hun antwoordt:

Geachte klant,

Helaas gaan wij niet akkoord met 60 euro u heeft 235, euro betaald voor de GTO de GTS 640 kost 325.70 de credit van msi bedraagt 95, euro dus rekend u maar uit.

Maar als het goed is krijgen wij 1GTO kaart binnen die zullen wij naar u toezenden dan heeft ui die morgen in huis.

Met vriendelijke groet,

Het verkoop team
het is antwoord zonder T :) En betaald moet met een T, rekend moet ook met een T. Nou, ik zou akkoord gaan met 95 euro hoor. heb je wel een MSI GTS 640MB en je hebt ipv 100 euro, 95 euro gemaakt. Toch weer 5 euro. Op een gegeven moment moet je stoppen met onderhandelen, want dat wekt dan alleen irritaties op. Neem dat ding voor 95 euro, of accepteer een nieuwe 7900GTO. Waarschijnlijk krijg je een gerepareerde GTO, aangezien deze niet meer geproduceerd worden.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.