Hallo:
Ik heb al een tijdje een Nvidia Gforce 7900 GTO, maar nu is het zo dat ik mij computer, een HP op reparatie heb moeten sturen. Voor de reparatie deed de kaart het goed, en werden er geen waarschuwingen gegeven.
Na de reparatie (die 2 weken duurde) krijg ik de computer terug en wat blijkt dat als ik windows XP opstart er een melding komt dat er te weinig stroom voor de GPU is.
Dingen die ik al heb geprobeert:
Kabels aandrukken. (PCI-E stroom kabel)
De kaart proberen beter in het slot te duwen.
Nieuwe drivers installeren.
In de bios de setting primaire videokaart van PCI naar PCI-E zetten.
De overige hardware:
Computer naam: HP m7280.nl
Processor: Pentium4 519 (P) 3.06 GHz
Moederbord: Asus P5LP-LE
2 × 1GB DDR2 geheugen
Sweex golden power 650 watt. (lijkt me niet dat het hier aan ligt: bijv. te weinig vermogen)
De rest lijkt me niet belangerijk.
Mijn vraag is, wie weet wat er mis kan zijn en wat is dan de oplossing?
Ik heb al een tijdje een Nvidia Gforce 7900 GTO, maar nu is het zo dat ik mij computer, een HP op reparatie heb moeten sturen. Voor de reparatie deed de kaart het goed, en werden er geen waarschuwingen gegeven.
Na de reparatie (die 2 weken duurde) krijg ik de computer terug en wat blijkt dat als ik windows XP opstart er een melding komt dat er te weinig stroom voor de GPU is.
Dingen die ik al heb geprobeert:
Kabels aandrukken. (PCI-E stroom kabel)
De kaart proberen beter in het slot te duwen.
Nieuwe drivers installeren.
In de bios de setting primaire videokaart van PCI naar PCI-E zetten.
De overige hardware:
Computer naam: HP m7280.nl
Processor: Pentium4 519 (P) 3.06 GHz
Moederbord: Asus P5LP-LE
2 × 1GB DDR2 geheugen
Sweex golden power 650 watt. (lijkt me niet dat het hier aan ligt: bijv. te weinig vermogen)
De rest lijkt me niet belangerijk.
Mijn vraag is, wie weet wat er mis kan zijn en wat is dan de oplossing?
[ Voor 8% gewijzigd door martijn00 op 07-07-2007 11:37 . Reden: voeding is 650 watt inplaats van 600 ]