Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Edubits

quote:
Ook al uitverkocht inderdaad :(, ergens bestellen dan maar..

Canon 40d + 10-22 f/3.5-4.5 + 17-55 f/2.8 IS + 70-200 f/2.8L IS + 430EX | Mac Pro quad 2.8ghz | MacBook White 2ghz

Tempelier, on bare feet!
Reg. datum: 10 januari 2002

Helaas, daar zit het probleem dus niet. Nieuwe (echt nieuw, uit de doos dus) ASUS GigaX 1005B helpt helaas niet, na +/- 20min "hangt" de MP101. Als ik dan naar mijn CH3SNAS kijk is er geen schijfactiviteit, en dan ineens gaat hij weer.

Ik heb nu mijn MP101 een fixed IP-adres gegeven.

Voor het gemak ga ik er van uit dat het probleem niet in mijn schijven zit: Baracuda 7200.10 500Gb - ST3500630AS

Vakantiebruin dankzij Tropisch Bruin!, mkbOK en Safe2Shop gecertificeerd!

Tempelier, on bare feet!

Ik ben er klaar mee, de hele config terug naar Default en rustig herbeginnen.

Helaas alle data weg :o

Reg. datum: 31 juli 2001

quote:
ronjon schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:56:
Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van zo'n prachtige CH3SNAS incl. 2x 500G samsung schijven. Alles werkt perfect, wat ik een goede feature vind is dat je evt ook een deel van je schijven RAID1 kan instellen en de rest JBOD.

Ik loop tegen 1 vreemd probleem aan:
ik heb een user gemaakt voor FTP, RW rechten op ROOT

via een windows XP machine kan ik zonder problemen een FTP connectie maken, bestanden en directories lezen en schrijven (waarom niet deleten?) maar met een linux machine (Debian Etch AMD64) krijg ik wel een verbinding, kan ik de directories en files lezen maar ik kan geen dirs of files uploaden?

Via samba lukt dit trouwens op de linux en windows bak zonder problemen.
voor windows: niet root aanvinken maar volume1 (of 2 wellicht in jouw geval) selecteren. Dan kun je folders iig gewoon uploaden via ftp

We call him yanker because he's an american and.. well.... a bit of a wanker

Tweaker in Dublin

quote:
ronjon schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:16:

ftp> ls
200 PORT command successful
150 Connecting to port 41831
drwxrwxrwx 2 502 502 4096 Dec 11 23:07 apps
-rwxrwxrwx 1 502 502 96 Dec 11 23:00 fun_plug
drwxrwxrwx 5 501 501 4096 Dec 12 06:21 games
drwxrwxrwx 2 502 502 4096 Dec 11 23:02 lnx_bin
drwxrwxrwx 3 502 502 4096 Dec 11 23:05 media
-rwxrwxrwx 1 502 502 351 Dec 11 22:59 starttelnet.sh
226-Options: -l
226 6 matches total
ftp> put /data/watchdog.xml
local: /data/watchdog.xml remote: /data/watchdog.xml
200 PORT command successful
553-Can't open that file: No such file or directory
553 Rename/move failure: No such file or directory

zowel active als passive ftp kan ik wel dir maken en deleten, maar geen files uploaden
Volgens mij probeer je de file watchdog.xml in een directory data te zetten.
Deze directory bestaat niet en daardoor doet de upload het niet.

F1Time C3-G12 (Willem Gerritsen)

Reg. datum: 08 oktober 2001

quote:
The_DoubleU schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:17:
[...]

Volgens mij probeer je de file watchdog.xml in een directory data te zetten.
Deze directory bestaat niet en daardoor doet de upload het niet.
nee, de /data/ is de map waarin de file staat op mijn linux bak.

Ronjon:

Connected to 192.168.1.60.
220---------- Welcome to Pure-FTPd ----------
220-You are user number 2 of 10 allowed.
220-Local time is now 06:54. Server port: 21.
220 You will be disconnected after 2 minutes of inactivity.
500 This security scheme is not implemented
500 This security scheme is not implemented
KERBEROS_V4 rejected as an authentication type
Name (192.168.1.60:dennis): dennis
331 User dennis OK. Password required
Password:
230 OK. Current restricted directory is /
Remote system type is UNIX.
Using binary mode to transfer files.
ftp> cd Volume_1
250 OK. Current directory is /Volume_1
ftp> put watchdog.xml
local: watchdog.xml remote: watchdog.xml
227 Entering Passive Mode (192,168,1,60,169,157)
150 Accepted data connection
226-File successfully transferred
226 0.001 seconds (measured here), 4.41 Kbytes per second
5 bytes sent in 0.00014 seconds (34 Kbytes/s)

mijn verzoek: upgrade je firmware naar 1.03beta3 .. mocht je niet 1.02 werken .. want volgens mij werk je met een iets andere versie als ik en hier werkt het wel.
Note: de beta is de springplank naar een official release, Zorg er wel even voor dat je data safe is ..

Zin in een nieuwe baan? ik heb nog wat vactatures beschikbaar. E-mail mij!

Tweaker in Dublin

Ronjon:
ftp> put /data/watchdog.xml
local: /data/watchdog.xml remote: /data/watchdog.xml

Zeroday:
ftp> put watchdog.xml
local: watchdog.xml remote: watchdog.xml

By ronjon is de filename voor remote /data/watchdog.xml
Dus het ftp programma zal proberen het in een data folder te zetten, die niet bestaat.
je kan dit oplossen door
put /data/watchdog.xml watchdog.xml

F1Time C3-G12 (Willem Gerritsen)

Very clear The DoubleU .. begin ut te begrijpen de commandline FTP ;-)

@The_DoublU: inderdaad verhelderend
@zeroday: mijn firmware is de laatste versie 1.03b3, gedownload van je aroundmyroom site.

de opmerking van benedictuz hielp. FTP server settings niet root aanvinken maar Volume_1 selecteren lost de upload problemen op.

wel doet zich nu weer een nieuw probleem voor:als ik een mappen structuur met bestanden (zeg DVD map met video_ts en audio_ts mappen en vob files) dan worden de files wel geupload, maar allemaal in de map waar de submappen zouden moeten komen, dus de submappen worden niet gemaakt, maar de files in deze submappen worden wel weer geupload

via welke manier?

linux naar ch3snas met locale ftp of via ftp programma?
Als het Linux is: waarom dan 'moeilijk doen' en waarom pak je dan de Fonz funplug 0.4 niet met NFS support?

Conceptronic heeft NFS support in de kernel zitten (en de dns323 niet) en die kan dan via Fun_Plug enabled worden.
daar heb ik pas geleden nog een testje mee gedaan en de CH3SNAS was gewoon toegankelijk via een mount op de linux bak visa versa

[knip]
quote:
wel doet zich nu weer een nieuw probleem voor:als ik een mappen structuur met bestanden (zeg DVD map met video_ts en audio_ts mappen en vob files) dan worden de files wel geupload, maar allemaal in de map waar de submappen zouden moeten komen, dus de submappen worden niet gemaakt, maar de files in deze submappen worden wel weer geupload

quote:
zeroday schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:01:
via welke manier?

linux naar ch3snas met locale ftp of via ftp programma?
Als het Linux is: waarom dan 'moeilijk doen' en waarom pak je dan de Fonz funplug 0.4 niet met NFS support?

Conceptronic heeft NFS support in de kernel zitten (en de dns323 niet) en die kan dan via Fun_Plug enabled worden.
daar heb ik pas geleden nog een testje mee gedaan en de CH3SNAS was gewoon toegankelijk via een mount op de linux bak visa versa

[knip]

[...]
ik heb het geprobeert met filezilla, kftpgrabber, gftp, ftp van konqueror en krusader (allemaal linux gui apps) en geen van allen lijkt het goed te doen. Via een smb mount gaat het wel gewoon goed btw, maar loop nu dus tegen enkele probleempjes aan die misschien makkelijk op te lossen zijn.

ik heb even kort gelezen hoe dat zit met die Fonz plugin, maar het nog niet aangedurft om die erop te zetten. Kan ik die gewoon downloaden en via kopieren installeren, of moeten er nog meer handelingen worden verricht?

En wat brengt die Fonz plugin nog meer mee? (debian chroot? ssh?, etc)

quote:
ik heb even kort gelezen hoe dat zit met die Fonz plugin, maar het nog niet aangedurft om die erop te zetten. Kan ik die gewoon downloaden en via kopieren installeren, of moeten er nog meer handelingen worden verricht?

En wat brengt die Fonz plugin nog meer mee? (debian chroot? ssh?, etc)
Tsja.. wat brengt het je .. ssh,
zie zelf wat je wil hebben
http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/

quote:
zeroday schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:21:
[...]

Tsja.. wat brengt het je .. ssh,
zie zelf wat je wil hebben
http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/
thx, dat lijstje had ik nog niet gezien. veelbelovend !

kreeg net een tip van de C mannetjes: probeer eens je CH3SNAS op Fixed IP te zetten om zo te kijken of die UPnP Server in de lucht blijft hangen. Ik speel nu al zonder problemen een uur allerlei supergave jaarmixen uit 2007 af ..
www.jaarmix.nl ..

Reg. datum: 19 april 2001

Weet iemand een goede tool om de transfer snelheid te monitoren. Ik heb nog niet echt een geschikte tool gevonden en heb het gevoel dat de kopieer acties niet zo snel gaan als zou moeten.
Mijn configuratie is nu nog gebasseerd op een enkele Samsung 500GB SATA II 7200RPM 16MB schijf.

Zou ook erg benieuwd zijn wat jullie voor snelheden halen in de diverse opstellingen.

sjong wijzigde dit bericht 13-12-2007 17:44 (15%)

Tempelier, on bare feet!

quote:
zeroday schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:11:
kreeg net een tip van de C mannetjes: probeer eens je CH3SNAS op Fixed IP te zetten om zo te kijken of die UPnP Server in de lucht blijft hangen. Ik speel nu al zonder problemen een uur allerlei supergave jaarmixen uit 2007 af ..
www.jaarmix.nl ..
Dat had ik natuurlijk ook al zelf bedacht ;)

Maar helaas, 1.03beta, volledige wipe, Mix van iemand anders, Raid0, nieuwe switch, etc. ect. hij blijft hangen exact na 20min.

:'(

Reg. datum: 05 januari 2004

quote:
sjong schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:42:
Weet iemand een goede tool om de transfer snelheid te monitoren. Ik heb nog niet echt een geschikte tool gevonden en heb het gevoel dat de kopieer acties niet zo snel gaan als zou moeten.
Mijn configuratie is nu nog gebasseerd op een enkele Samsung 500GB SATA II 7200RPM 16MB schijf.

Zou ook erg benieuwd zijn wat jullie voor snelheden halen in de diverse opstellingen.
probeer teracopy: http://www.codesector.com/teracopy.php

wierd.. dat exact 20min. ben ik nog nimmer tegen gekomen, wel allerlei andere tijden (zo random als maar mogelijk) en stabiel wanneer fixed-ip .. dus een beetje flabbergasted ..

Creer nu eens een Volume_1 en Volume_2 (dus geen RAID) en dan alles op fixed en kijk of het dan werkt, eventueel een UPnP Client op je systeem zetten en daarvan draaien om te zien of het een combi met de netgear kan zijn. Want je screef ook al dat het met Twonky gebeurde en dan zouden meer mensen daar last van moeten hebben.

Neemt niet weg dat het zou moeten werken .. en dat ik het blijf volgen.

Reg. datum: 19 april 2001

quote:
Super, dank je wel. Dit is precies wat ik zocht. _/-\o_
Binnenkort dan toch maar eens kijken voor een gigabit switch.
Snelheid valt nu met 10 / 11 MB/s nog wat tegen. :'(

Tempelier, on bare feet!

quote:
zeroday schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:06:
wierd.. dat exact 20min. ben ik nog nimmer tegen gekomen, wel allerlei andere tijden (zo random als maar mogelijk) en stabiel wanneer fixed-ip .. dus een beetje flabbergasted ..

Creer nu eens een Volume_1 en Volume_2 (dus geen RAID) en dan alles op fixed en kijk of het dan werkt, eventueel een UPnP Client op je systeem zetten en daarvan draaien om te zien of het een combi met de netgear kan zijn. Want je screef ook al dat het met Twonky gebeurde en dan zouden meer mensen daar last van moeten hebben.

Neemt niet weg dat het zou moeten werken .. en dat ik het blijf volgen.
Heb ik allemaal al gedaan, zelfde resultaat.

Op dit moment wil mijn systeem niet eens meer een Raid1 maken en blijft hangen op 94% format van de disks. 1 disk in het systeem gaat goed, beide disks samen als 2 volumes ook, maar geen Raid1.
Ik blijf van menig dat dit systeem gewoon brak is, ook al will Support daar niet aan.
Heb nu het voorstel gedaan om met deze CH3SNAS, de MP101, en mijn HP e-PC naar hen toe te komen dan mogen ze zelf kijken en testen. Ik ben het een beetje zat na 1 week van uitproberen en 0 resultaat.

UPnP Client? Bedoel je WMP 11?

Reg. datum: 10 december 2007

Prachtig speelgoed!

Netjes CH3SNASje binnengekregen van Cool-prices, 2x500 GB erin, fixed IP instellen, mlDonkey met funplug gedownload en op Volume_1 gezet, opnieuw gestart en het werkt! Hij staat nu lekker torrentjes te downloaden.

Tjsa.. je zit met beta firmware software te werken ..
je zit de gehele week al te prutsen (doe ik ook) en dan kun je 'issues' tegenkomen.. Dan moet je dat netjes documenteren en dan ga je naar die gasten en help je mee om je issue op te lossen.

Ik krijg nog wel eens wat inside info (nie verder vertellen) (test veel)
Er is wat geprutst met RAID. En dat komt in de 1.03 naar voren .. (tis nie voor niets 1.03b3)
dus wil je je raid weer even in orde krijgen: ga dan terug naar 1.02 .. dat werkt.

Ook ik heb K issues wat ik nie leuk vind. Jou UPnP probleem zal gerust reproduceerbaar zijn, maar lost het dan op? Nee. Maar wellicht is er snel weer een beta firmware die ik krijg toegespeeld.

Daarnast wordt gekeken of er een debug scherm (doe maar eens http://[device]/web/debug.asp)
actief gemaakt kan worden die info geeft waarom de UPnP Server herstart bij sommige mensen.

Met UPnP Client bedoel ik een vergelijkbaar apparaat als je netgear in hardware of software vorm (Nero showtime bijv.) (WMP 11 kun je vergeten, die kan werken als een server en niet als een client).

En de laatste tip: zoek eens op UPnP hier
http://forum.dsmg600.info/

quote:
noworries schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:47:
Prachtig speelgoed!

Netjes CH3SNASje binnengekregen van Cool-prices, 2x500 GB erin, fixed IP instellen, mlDonkey met funplug gedownload en op Volume_1 gezet, opnieuw gestart en het werkt! Hij staat nu lekker torrentjes te downloaden.
Ik heb ook mldonkey geinstalleerd maar hij download geen torrents. Welke mldonkey heb je genomen en heb je wat veranderd aan de instellingen ?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: