Ik had hier vorige week een op Vraag en Aanbod een defecte GeForce 4 TI 4600 gekocht.
Nu zul je denken, wanneer een VGA defect is --> weggooien (geen garantie in dit geval meer he
) maar dat is dus niet zo.
Wat was de fout: Ding gaf continu artifacts, windows liep er o.a. ook door vast.
Wat deed ik eerst -> terwijl de kaart in de PC zat en terwijl de PC aanstond op sommige stukjes van de kaart iets kracht zetten. Toen kwam ik erachter dat wanneer ik op 1 geheugen chip iets kracht zette dat de arti's weggingen
Alles leuk en aardig maar niemand gaat een lijmklem op die geheugenchip schroeven dus moet er iets anders verzonnen worden: juist !! Opnieuw solderen dus.
Heb je daar een oven voor nodig ??? --> nee
Wat je nodig hebt is dit:

Wat je doet:
1. Je pakt de heatgun in 1 hand en de tempsensor in de andere hand
2. Je verwarmt de geheugenchippies op tot 200*C
3. Je wacht een kwartier
4. Je gaat gamen op je kaart die nu weer werkt
Al met al erg leuk dat die kaart het weer doet, ik post dit topic zodat mensen met andere kappotte hardware dit misschien ook op deze manier kunnen fixen !
Nu zul je denken, wanneer een VGA defect is --> weggooien (geen garantie in dit geval meer he
Wat was de fout: Ding gaf continu artifacts, windows liep er o.a. ook door vast.
Wat deed ik eerst -> terwijl de kaart in de PC zat en terwijl de PC aanstond op sommige stukjes van de kaart iets kracht zetten. Toen kwam ik erachter dat wanneer ik op 1 geheugen chip iets kracht zette dat de arti's weggingen
Heb je daar een oven voor nodig ??? --> nee
Wat je nodig hebt is dit:

Wat je doet:
1. Je pakt de heatgun in 1 hand en de tempsensor in de andere hand
2. Je verwarmt de geheugenchippies op tot 200*C
3. Je wacht een kwartier
4. Je gaat gamen op je kaart die nu weer werkt
Al met al erg leuk dat die kaart het weer doet, ik post dit topic zodat mensen met andere kappotte hardware dit misschien ook op deze manier kunnen fixen !
[ Voor 19% gewijzigd door DaWaN op 28-06-2007 18:10 ]
If you do not change direction, you may end up where you are heading