Toon posts:

Ati x1950Pro Monitor blijft standy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een ATI X1950Pro AGP gaan halen.
Meteen na aankoop wil ik de kaart installeren, alles goed aangesloten, beeld blijft standby.

Krijg wel een goede post beep

Ik terug naar de winkel, die gast zegt me dat de kaat 100% werkt en dat het een voeding probleem zal zijn.

Ik naar andere (goedkopere) winkel een voeding halen van 450Watt, denkende dat dat zal werken.

Weer thuis, voeding gestoken, blijft zelfde probleem.
Ik op internet wat zoeken, zeggen ze op ATI dat je 30A nodig hebt.

Mijn voeding heeft er ntrl maar 29 :( :(

Zou dit aan dit ene Ampere liggen dat kaart totaal niet boot? Of is die kaart gewoon DOA

Mijn sys:
Amd Sempron 3300+
2Gb Kingston Ram
2 Sata HD Maxtor 500GB

Heb alles eens striped en enkel met mobo en videocard in de Power Supply, maar blijft zelfde probleem.

Moet ik nu op goed geluk een betere voeding halen en hopen dat die kaart werkt?
Of meteen terug naar de winkel die kaart gaan ruilen.....

Grtjs

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 21:22 ]

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij moet je gewoon in de bios kunnen komen normaal gesproken.

Rare vraag mischien maar heb je het voedingskabeltje op je kaart wel aangesloten?

[edit]
Je zegt dat je alles hebt aangesloten en het ligt ook wel voor de hand maar toch. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door LoneRanger op 16-06-2007 21:56 ]

Only fools are enslaved by time and space.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 20:25
Dat ene A'tje gaat het hem niet zijn. Zeker niet voor een POST. Check inderdaad nog even of alles correct is aangesloten (ook je VGA kabel) en of de kaart goed in het slot zit. Als de PC wel een POST piep geeft maar geen beeld dan lijkt me dat een defecte kaart. Je kan hem natuurlijk altijd even snel in een andere computer proberen.

Edit:
Even nog de onderbouwing. Mijn voeding was voor mijn X1950 kaart ook niet toereikend (Aopen 350 watt) maar dat merkte ik pas bij het spelen van 3D games. Dit kwam ook doordat ik de adapter nodig had van molex naar PCI-E connector. Deze adapter haalt alle 12 volt van 1 lijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Korvaag op 16-06-2007 22:18 ]

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt

Ja alles is goed aangesloten, denk ook dat et de kaart zelf is dat stuk is :(
Dinsdag effe terug naar de winkel danne, hopelijk geven ze nu wel een goeie mee ;)

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Had je voor deze kaart ook al een PCI-E kaart? Anders even je BIOS resetten, of de oude kaart terugzetten en PCI-E als primare bus instellen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

doet dat gelijk als ie opstart niet uit standby of pas in windows xp opstart?

zit er misschien ook een converter bij van vga naar dvi?

Verwijderd

Topicstarter
Antwoord op vorige vragen:

Ja is AGP -> Ik kom van een Ati X800XL dus aan de bios settings zal het niet liggen.

Beeld komt nooit uit standy, zoals hiervoor vermeld, de POST beep is normaal, dus niet 1lang 2kort voor geen videokaart ofzo, de fan op de videocard draaid ,dus die heeft stroom, alleen geen beeld.
Ja ik heb 2 verschillende 12V rails gebruikt van de voeding ;)
Ja de monitoren zijn via de connectoren die erbij geleverd waren aangesloten. (dual mon)
en die werken perfekt op men oude x800XL.

Kan maar tot 1 conclusie komen, kaart stuk, tenzij er hier iemand een simulair geval heeft met een workaround lol ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 10:40 ]

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Reset je bios eens, en probeer de kaart in een andere pc.

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-07 09:56

StackMySwitchUp

Zoals dit.

ik heb exact hetzelfde gehad, probeer het aan te sluiten met een VGA aansluiting (met convertertje) ipv DVI (bij mij is dus DVI-functie kapot gegaan en de VGA-herkenning werkte nog wel) zo kun je aantonen dat er iets mis is.. ik ben nu aan de 3e kaart toe door dit probleem :/

Ik bouw rare dingen.

Verwijderd

Topicstarter
StackMySwitchUp schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:06:
ik heb exact hetzelfde gehad, probeer het aan te sluiten met een VGA aansluiting (met convertertje) ipv DVI (bij mij is dus DVI-functie kapot gegaan en de VGA-herkenning werkte nog wel) zo kun je aantonen dat er iets mis is.. ik ben nu aan de 3e kaart toe door dit probleem :/
Is allebei aangesloten via vga convertor, is 2 maal19' CRT Monitor, geen flat
grtjs

Verwijderd

Topicstarter
Sapphire x1950 Pro 512 AGP Zwart scherm
vond deze link, alleen hier geeft ie ook niets in windows.... :( pfff dat het maar rap dinsdag is,wil collin mc rae wel eens spelen ;)

grtjs

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.Kaart was fucked, heb meteen een nieuwe gekregen
grtjs
Pagina: 1