Toon posts:

Sapphire x1950 Pro 512 AGP Zwart scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb onlangs een Sapphire Ati x1950 Pro 512 AGP aangeschaft.
De kaart is aangesloten (drivers van oude AGPkaart verwijderd etc.), alleen krijg ik geen beeld !!

De computer start wel op, en de vent op de videokaart draait ook, alleen ik krijg gewoon totaal geen beeld (TFT monitor vermeldt ook 'no signal')

Oke, na wat gelezen te hebben overal heb ik een nieuwe PSU aangeschaft (400w / peak 450w), deze aangesloten etc, maar heb nog steeds exact hetzelfde probleem. Met mijn oude VGA kaart werkt m'n pc wel volledig en normaal.

Verdere specs van me pc:

Intel P4
Windows XP
3,0 Ghz
1 gig geheugen

Ligt het aan de videokaart, of heb ik (nog steeds) onvoldoende aan m'n nieuwe PSU, of is het misschien wel weer iets heel anders?

Plx help !!

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dat had ik bij de eerste boot ook ....maar toen ging ik m beetje verder duwen naar boven / naar beneden ( voor zover het nog kon) ; Een beetje wringen dus..
..en hij deed/doet het nu gewoon goed...

Ik zit met een 350W PSU.. dus daaraan zal het denk ik niet liggen...

Verder zou ik het niet weten..iig succes..

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-06 11:16
Kun je een bench doen met 3Dmark05-06? Zou geweldig zijn. Plaats eventueel ook je system specs.
Ben van plan deze ook aan te schaffen. Zit zelf met een 380W van Antec, ben benieuwd of deze het ook kan trekken.

Veel plezier met je nieuwe kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm wel goed in 't AGP slot zitten, dat is 't em niet....

Eperium ik kán dus geen bench doen aangezien ik geen BEELD krijg... (mocht je 't tegen Mercedes hebben, pls blijf dan beetje on-topic, dank u.)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Welke voeding heb je nu precies ? 400W zegt vrij weinig aangezien er slechte en goede 400W voedingen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Een ENlight ATX Power supply 2.0-450W

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
hoor je een piep?, andere/oude video kaart gebruikt?

die x1950pro agp, in andere pc gestopt om te kijken of ie ut daar wel doet?

Verwijderd

Topicstarter
Hoor geen piep. De oude kaart doet het wel gewoon (zit ik op 't moment mee op deze PC, was dus de bedoeling die nieuwe kaart op deze pc te gebruiken).

Ik heb niet de mogelijkheid de kaart op een andere PC te testen helaas, daar had ik inderdaad ook al aan gedacht, maar ik ken enkel mensen die 't of 'niet willen' of PCI-e hebben...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het zou kunnen zijn dat de kaart gewoon kapot bij je is aangekomen. Helaas is dat natuurlijk alleen te testen door de kaart even in een andere PC te doen.

Als je de kaart niet online gekocht heb kan je terug gaan naar de winkel en even vragen of ze de kaart daar kunnen testen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmpf, 'k heb de kaart online gekocht. Ik heb wel een adres + factuur maar heb geen idee hoe dat verder werkt maar goed dara kom ik evt. wel uit.

Ik zag trowuens op de verpakking van de videokaart staan: "450-Watt power supply or greater, 30 Amps on 12 volt rail recommended"

30 Amps op 12volt rail is toch extreem veel? of hoe tellen ze dat ? De PSU die ik heb zegt
12V1 - 14A - 168W
12V2 - 15A - 180W

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:17:
Hmpf, 'k heb de kaart online gekocht. Ik heb wel een adres + factuur maar heb geen idee hoe dat verder werkt maar goed dara kom ik evt. wel uit.

Ik zag trowuens op de verpakking van de videokaart staan: "450-Watt power supply or greater, 30 Amps on 12 volt rail recommended"

30 Amps op 12volt rail is toch extreem veel? of hoe tellen ze dat ? De PSU die ik heb zegt
12V1 - 14A - 168W
12V2 - 15A - 180W
heel simpel tellen ze dat
jij hebt bijv 29A op de 12v ;)

of je dat nu over 2 of 1 lijn hebt het gaat over het totaal aantal ampere op de 12v
of ik moet het weer eens helemaal verkeerd begrepen hebben

maar dan nog zegt het niet dat het NIET je voeding kan zijn ;)
check ff je voltages na in je bios, beter nog . meet ze na met een meter.

Verder kan het idd zo zijn dat de kaart kapot is aangekomen
deze moet je dan "RMA-EN"(Return Manufacturer ?) , en aangeven dat hij "DOA"(Dead On Arrival) is.

[ Voor 21% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-12-2006 20:20 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Je hebt de extra powerconnector op de kaart goed aangesloten neem ik aan?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Al geprobeerd om in Safe Mode te booten? Zo nee, probeer het eens. Als Safe Mode wel lukt, draai dan even DriverCleaner om je oude videodrivers volledig te verwijderen.

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-11-2025
Al een bios reset gedaan?

PSN: c_caveman1982

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
warp schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 00:51:
Al geprobeerd om in Safe Mode te booten? Zo nee, probeer het eens. Als Safe Mode wel lukt, draai dan even DriverCleaner om je oude videodrivers volledig te verwijderen.
Hij krijgt totaal geen beeld dus daar ligt het niet aan... Het beste dat je nu kunt doen is in een andere pc gaan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, op 't moment heb ik beeld zodra ik in het windows aanmeld scherm kom....ik kan de kaart verder gewoon helemaal goed gebruiken enzo, maar ik vind 't toch een beetje vreemd dat ik nog steeds geen beeld krijg TIJDENS het opstarten....hoe kan ik nu bijvoorbeeld ooit nog iets in de BIOS doen ... ? :S Nooit dus.

Al lang blij dat de kaart niet kaputt is. Ik ga 't eens proberen met een andere monitor, 'ns kijken wat die doet.
Pagina: 1