Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 9]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
GraphXFreak
Reg. datum: 12 maart 2005
Geen matches

V-Core op 1,2875 of 1,3V zetten zal wel helpen.

-Mijn systeem- - I live my life frame by frame-

PURE
Reg. datum: 22 september 2004
Geen matches

In windows kunnen blijven of 100% stress is nogal een verschil he. Vcore ligt voor de hand.

Reg. datum: 27 september 2006
Geen matches

Hallo mensen, ik wil ook graag mijn E4300 overclocken, alleen heb ik niet opgelet bij het aanschaffen van het MB of hij geschikt was voor overclocken. Ik heb nu de Asus P5GC-MX en ik ging er vanuit dat die gewoon geschikt was. Heb ik nu gewoon pech, of zijn er toch manieren om alsnog te kunnen overclocken, bijvoorbeeld door de BIOS aan te passen oid? (Ik heb de laatste drivers)

Alvast bedankt =]

A State of Trance
Reg. datum: 21 januari 2000
Geen matches

quote:
Pulp Victim schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 01:45:
Hallo mensen, ik wil ook graag mijn E4300 overclocken, alleen heb ik niet opgelet bij het aanschaffen van het MB of hij geschikt was voor overclocken. Ik heb nu de Asus P5GC-MX en ik ging er vanuit dat die gewoon geschikt was. Heb ik nu gewoon pech, of zijn er toch manieren om alsnog te kunnen overclocken, bijvoorbeeld door de BIOS aan te passen oid? (Ik heb de laatste drivers)

Alvast bedankt =]
Volgens mij kan je met dat mobo prima overclocken. Heb je in je BIOS gekeken naar Advanced en Jumperfree configuration, AI Overclocking op manual zetten.

Intel Core 2 Duo E4300 @ 2700MHz | Asus P5B-E Plus | 2x1GB PC6400 | GeForce 6800GT | Maxtor 200GB & 250GB SATA

Geen matches

quote:
Jimster schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 03:03:
[...]

Volgens mij kan je met dat mobo prima overclocken. Heb je in je BIOS gekeken naar Advanced en Jumperfree configuration, AI Overclocking op manual zetten.
De optie Jumperfree Config staat er niet tussen. Ik heb een Ami Bios, Version 0314, Build Date 05/07/07. Bij mij staan er bij Advanced alleen deze opties:

USB Configuration
CPU Configuration
Chipset
Onboard Devices Configuration
PCIPnP

Ga ik naar CPU Configuration, dan zie ik deze tekst in het grijs staan:

Manufaturer: Intel
Brand String: Intel(R) Core(TM) 2 CPU 4300 @ 1.80 GHz
Frequency: 1800 MHz
FSB Speed: 800 MHz
Cache L1: 32 KB
Cache L2: 2048 KB
Cache L3: 0 KB
Ratio Status: Unlocked (Max: 09, Min: 06)
Ratio Actual Value: 9

En eronder kan ik deze dingen wel aanpassen (tussen haakjes alle mogelijkheden):

Default CPU Ratio: Disabled (Enabled/Disabled)
Ratio CMOS Setting: 9 (6-7-8-9)
VID CMOS Setting: 62 (1-62)
Microcode Updation: Enabled (Enabled/Disabled)
Max CPU Value Limit: Enabled (Enabled/Disabled)
Execute Disable Function: Disabled (Enabled/Disabled)
Enhanced C1 Control: Auto (Auto/Disabled)
CPU Internal Thermal Control: Auto (Auto/Disabled)

Edit:

Als ik Everest open heb staan, zie ik trouwens dat een aantal waarden steeds veranderen:

De Core spanning switch steeds tussen 1.163 en 1.325 (onregelmatig)

En de CPU Clock en CPU Multiplier switchen gelijktijdig en onregelmatig:

Clock 1200 als Multiplier 6.0x is en Clock 1800 als Multiplier 9.0x is.

Doen alle moederborden dat, of heeft dit ermee te maken dat ik het niet aan kan passen?

thanks alvast

Pulp Victim wijzigde dit bericht 29-05-2007 12:57 (14%)

GraphXFreak
Geen matches

quote:
Pulp Victim schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:30:
Edit:

Als ik Everest open heb staan, zie ik trouwens dat een aantal waarden steeds veranderen:

De Core spanning switch steeds tussen 1.163 en 1.325 (onregelmatig)

En de CPU Clock en CPU Multiplier switchen gelijktijdig en onregelmatig:

Clock 1200 als Multiplier 6.0x is en Clock 1800 als Multiplier 9.0x is.

Doen alle moederborden dat, of heeft dit ermee te maken dat ik het niet aan kan passen?

thanks alvast
Dat heet Speedstep; en dat is energiebesparing.

Kun je zo uitzetten in je BIOS, of in Windows bij energiebeheer. :)

Waterkoeling is toch wel fijn
Reg. datum: 05 januari 2001
Geen matches

Ik zag in de op dat de extreme versie multiplier unlocked is, ik heb een kentsfield aangeschaft (Q6600) (zal binnenkort op de deurmat liggen) en vroeg me af of deze gelockt is of niet. Kan iemand mij dit vertellen?
PURE
Reg. datum: 22 september 2004
Geen matches

ja..9x

Viss wijzigde dit bericht 29-05-2007 13:33 (20%)

Geen matches

quote:
RappieRappie schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:00:
[...]

Dat heet Speedstep; en dat is energiebesparing.

Kun je zo uitzetten in je BIOS, of in Windows bij energiebeheer. :)
Aha ok, thanks

Maar dat staat dus los van dat ik mijn FSB en vcore niet aan kan passen?

Back-up tiems now?
Reg. datum: 09 november 2005
Geen matches

quote:
Pulp Victim schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:35:
[...]

Aha ok, thanks

Maar dat staat dus los van dat ik mijn FSB en vcore niet aan kan passen?
Ja. Die meuk kan je ook bij de cpu opties in je bios uitzetten, heb ik maar gedaan omdat het via windows niet wilde werken.

The fate of all mankind I see is in the hands of fools.
Last.fm

Geen matches

quote:
Koeitje schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:39:
[...]

Ja. Die meuk kan je ook bij de cpu opties in je bios uitzetten, heb ik maar gedaan omdat het via windows niet wilde werken.
Waarom is het meuk, spaart het geen energie zodat er weer wat zeehondjes gered zijn van verdrinking ? O-) Werkt het slecht ofzo?

Back-up tiems now?
Geen matches

quote:
Pulp Victim schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:41:
[...]

Waarom is het meuk, spaart het geen energie zodat er weer wat zeehondjes gered zijn van verdrinking ? O-) Werkt het slecht ofzo?
Ik wil gewoon m'n clockspeed vast hebben als ik ga oc-en. Misschien dat ik het later weer vast zet :)

btw: maakt het uit als ik gewoon browse en een muziekje luister tijdens orthos :P

Last.fm

Reg. datum: 04 november 2002
Geen matches

Hallo allemaal,

Heb heel wat gelezen hiero maar t wil soms nog niet allemaal 123 lukken 8)7 |:(

Heb sinds kort (2 á 3 weken) een:
* Core Duo 2 E6600 2,4Ghz (boxed cooler)
* ASUS - P5B - Deluxe
* 2 x 1GB - Kingston Hyper-X DDR2 - 800 / PC2 6400 - CL4 4-4-12

(helaas op moment dat ik alles wou kopen was er geen DDR2- 1066 t/m DDR2 - 900 bij alternate :'( dus moest kiezen wel of geen pc... die dag aangezien oude pc was overleden)

Heb hem op het moment lopen op 3.0Ghz echter zodra ik de FBS van 333, (x9) nog verder verhoog gaat het mis de pc start gewoon niet meer op...

Zit ik nu met een probleem van moederbord of geheugen, of wel zit hij op zijn max?

Handmatig verder gaan timings, volt etc? of zal dit niet helpen om hoger te komen?

Misschien mensen met zelfde setup en waardes? die mij kunnen helpen / indicatie kunnen geven...

Canon Stuff

Back-up tiems now?
Geen matches

Ik heb hetzelfde, alleen een andere koeler (scythe infinity). Voor de rest identiek.

Op een Vcore van 1.3v haalde ik de 3ghz. Bij 3.2ghz kapte orthos er na 55 minuten mee.
PCI-E en PCI gelocked?
M'n ram staat op 2.0v met timings of auto (die komen wel zodra ik m'n doel bereikt heb).

Heb nu de vcore 1.375v staan en orthos draait al 4.5 uur zonder problemen op 3.2ghz. Coretemps zijn 47c (ze hangen er net op, want hij gaat elke zoveel seconde weer terug naar 46). CPU via asus tool is 49c max. Kamer temp is 22c.

[edit]. Als hij stabiel blijft op 3.2ghz dan gaat m'n multiplier op 8 en mn fsb op 400mhz. Dan draait m'n ram netjes op 800mhz en flikker ik de timings ook gelijk op 4-4-4-12 :). Ga deze zomer niet verder clocken dan dat, was het weekend weg en had een thermometer bij de blokker gekocht vlak daarvoor. De max temp (die onthoud hij) die hij dat weekend had geregistreerd was 29c... niet een perfecte room temp voor het betere OC werk :+

Koeitje wijzigde dit bericht 29-05-2007 14:13 (29%)

Last.fm

Reg. datum: 13 november 2006
Geen matches

quote:
Macsylver schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:03:
Hallo allemaal,
Zit ik nu met een probleem van moederbord of geheugen, of wel zit hij op zijn max?

Handmatig verder gaan timings, volt etc? of zal dit niet helpen om hoger te komen?
Hoe moeten wij nou ruiken of jou pc op ze max zit 8)7 ? Heb je de standaart dingen gedaan? Dus pci op 33MHz pci-e op 100MHz, geheugen divider op 1:1, geheugen op het goede voltage.

Heb je je Vcore al verhoogt?

Reg. datum: 22 april 2000
Geen matches

Jeej, ik heb ook eindelijk mn Core2Duo besteld, een E6600 icm Scythe Infinity (met nog een extra Sythe S-Flex 1600RPM voor push-pull of push-push) op een Asus P5K Dlx in een Antec Nine Hundred, en ik ben nu aan het twijfelen of ik al meteen m'n CPU zal lappen. Ik wil iig wel de Infinity de mounting-mod geven, maar raden jullie t me aan om al meteen te gaan lappen? (IHS en Heatsink).

Geen matches

quote:
Terranca schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:04:
Jeej, ik heb ook eindelijk mn Core2Duo besteld, een E6600 icm Scythe Infinity (met nog een extra Sythe S-Flex 1600RPM voor push-pull of push-push) op een Asus P5K Dlx in een Antec Nine Hundred, en ik ben nu aan het twijfelen of ik al meteen m'n CPU zal lappen. Ik wil iig wel de Infinity de mounting-mod geven, maar raden jullie t me aan om al meteen te gaan lappen? (IHS en Heatsink).
Lappen alleen doen als je ihs krom is. Als ie gewoon vlak is, is het nutteloos en raak je je garantie alleen maar kwijt.

Reg. datum: 07 mei 2007
Geen matches

Ik denk dat het nooit nutteloos is. Aangezien je wel het laagje metaal weghaalt, tot je bij het koper bent.

Ik denk wel dat dan niet de moeite waard is. Maar het is wel de moeite waard als de ihs krom is ;).

Geen matches

quote:
Bahezg schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:06:
Ik denk dat het nooit nutteloos is. Aangezien je wel het laagje metaal weghaalt, tot je bij het koper bent.

Ik denk wel dat dan niet de moeite waard is. Maar het is wel de moeite waard als de ihs krom is ;).
Als je ihs gewoon goed is scheelt het volgens mij nog geen 1 graden, niet echt nuttig.

Reg. datum: 20 mei 2007
Geen matches

Mijn e6600 draait goed op 3.058 Mhz (FSB op 340) vcore staat op 1,3875, bij FSB350 kreeg ik met Orthos meteen een foutmelding en stopte hij......als ik het goed begrijp kan ik rustig nog wat omhoog met vcore, b.v. naar 1,45?

GraphXFreak
Geen matches

Zolang je processor niet te heet wordt wel ja.

Geen matches

quote:
RappieRappie schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:32:
Zolang je processor niet te heet wordt wel ja.
draai nu FSB 350 met vcore op 1,4125, cpu dus 3158

CPU wordt net zo heet als anders....67 graden ongeveer, cores 46/47 graden, draai op dit moment Orthos, laat hem vannacht wel lopen(als hij zolang blijft draaien :P)

(best eng allemaal, eerste keer dat ik aan het overklokken ben)

LORD3333 wijzigde dit bericht 29-05-2007 19:44 (10%)

GraphXFreak
Geen matches

Wat wordt nu 67 graden?

Je zet er 67 graden neer EN 46/47. * RappieRappie begrijpt niet helemaal meer wat wat is. :)

Edit; 67 graden stressed en 46/47 idle?

Edit2: 67 graden stressed is iig aan de hoge kant, en ik zou iig niet op deze temps verder werken. Ik zou hem omlaag klokken en een op een zo laag mogelijk voltage een mooie overklok proberen te realiseren. Ik heb de afgelopen dagen wat posts ven je gelezen, en heb het idee dat je een beetje overhaast bent en nog niet goed alle handleidingen op het gebied van overklokken hebt doorgenomen.

De antwoorden op de meeste van jouw vragen zijn wel in de startpost te vinden. :)

Edit3 :+ :

goed inlezen en pas daarna doen scheelt je een hoop ellende en frustratie. En misschien een paar honderd euro aan hardware.

RappieRappie wijzigde dit bericht 29-05-2007 19:59 (82%)

Geen matches

quote:
RappieRappie schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:47:
Wat wordt nu 67 graden?

Je zet er 67 graden neer EN 46/47. * RappieRappie begrijpt niet helemaal meer wat wat is. :)

Edit; 67 graden stressed en 46/47 idle?

Edit2: 67 graden stressed is iig aan de hoge kant, en ik zou iig niet op deze temps verder werken. Ik zou hem omlaag klokken en een op een zo laag mogelijk voltage een mooie overklok proberen te realiseren. Ik heb de afgelopen dagen wat posts ven je gelezen, en heb het idee dat je een beetje overhaast bent en nog niet goed alle handleidingen op het gebied van overklokken hebt doorgenomen.

De antwoorden op de meeste van jouw vragen zijn wel in de startpost te vinden. :)

Edit3 :+ :

goed inlezen en pas daarna doen scheelt je een hoop ellende en frustratie. En misschien een paar honderd euro aan hardware.
- cores stressed 46/47 graden
- CPU stressed 67 graden

- cores idle tussen 29/32 graden
- CPU idle 48 graden

Ik heb eerst met vcore op 1,30 (standaard) gekeken hoe ver ik kon gaan...test met Orthos ± 8 uur laten lopen. Vanaf dat Orthos ging stoppen of als ik blauwe schermen kreeg ben ik vcore gaan verhogen. kreeg deze weer stabiel op FSB 340 met vcore op 1.3875 (geloof ik) en mem op 2,0

Nu dus FSB op 350 met vcore op 1,4125, indien dit stabiel ik zal ik kijken of vcore op 1,4 ook stabiel blijft.

Wilde alleen weten of het verder geen kwaad kan om vcore te verhogen....temperatuur let ik zeker op...

Ga ik te snel? ik lees op veel topics dat "men" begint op 3000 met overklokken, ik ben stuk lager begonnen en langzaam omhoog gegaan....indien ik iets verkeerd doe.....zeg het me dan, ik hoor liever dat ik een oen/sukkel ben dan dat ik straks iets verkeerd doe :P

iig bedankt voor je reakties !!

GraphXFreak
Geen matches

Je bent geen oen/ sukkel. :D Alle begin is spannend/ lastig. :)

Maar 67 graden is wel erg warm. Een Vcore van 1,4 of 1,45 kan geen kwaad, als de temperauren maar niet te hoog zijn. Ik zou proberen onder de 65 graden te blijven.

-Alleen begrijp ik die verschillende temperaturen niet? Waarom heb je meerdere waardes? En waarmee meet je de temperaturen. Met welke tooltjes haal je welke temperaturen?

Wat zegt coretemp tijdens Orthos? Coretemp is het beste imho.

RappieRappie wijzigde dit bericht 29-05-2007 20:29 (29%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: