Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC-775]Gigabyte P35 Series (GA-P35(T/C) - DS3(P/R)/DS4/DQ6)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

Nieuw Topic
Graag gedaan!
Reg. datum: 26 oktober 2001

http://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/top.JPG
Algemene info

Gigabyte GA-P35(T/C) - S3/DS3(P/R)/DS4/DQ6

Deze moederbord serie is gebaseerd op de Intel Bearlake chipset (Intel P35). Het is de opvolger van de op Intel P965 moederbord reeks, welke na het releasen van de juiste biossen en revisies erg populair werd.
Bij deze P35-borden is dat vanaf het begin al zo :*)
We gaan hier tips/trucs/resultaten met elkaar delen over de verschillende moederborden uit de P35 reeks, welke een aantal mooie eigenschappen op hun naam dragen:

- Relatief goedkoop.
- Geweldige overklokker.
- Ultra Durable 2 (Efficienter, dus minder energieverbruik, lagere temperatuur, langere levensduur).
- De P35C-* en P35T-* modellen hebben DDR3 ondersteuning.
- Amper/geen vdroop.

Let op: Houd je aan de topic regels mbt ervaringen topics!"
zie hier
Ultra Durable 2

Samen met de introductie van deze nieuwe serie moederborden heeft Gigabyte hun nieuwe versie van Ultra Durable doorgevoerd. Ultra Durable 2 (UD2) is terug te vinden op al hun P35 moederborden, behalve op het goedkoopste type, de P35-S3. Bij dit bord zijn namelijk alleen de condensatoren rondom de cpu solid. Het bezit wel de andere 2 eigenschappen.

Een mooi nederlands document over Ultra Durable 2 kan je hier vinden: Hardware info.

Conclusie: De meeste moederborden maken, net zoals Gigabyte, gebruik van Solid Cap condensators over het hele moederbord. Daarnaast gebruiken de meeste fabrikanten ook de nieuwere spoelen die we terugzien als feature van UD2. Maar waarmee Gigabyte zich onderscheidt zijn de mosfets. Deze zijn niet terug te vinden bij andere fabrikanten. Voordeel hiervan is dat UD2-moederborden efficienter met stroom omgaan en dus minder hitte kweken.

http://www.giga-byte.nl/FileList/Image/motherboard_overview_ultra_durable2.jpg
http://www.giga-byte.nl/FileList/Image/motherboard_overview_rd2_mosfet2.jpg

http://www.giga-byte.nl/FileList/Image/motherboard_overview_rd2_choke2.jpg

http://www.giga-byte.nl/FileList/Image/motherboard_overview_rd2_all-solid2.jpg

De verschillende types

Wat ik gemerkt heb is dat het verschil tussen de modellen via de website van gigabyte niet 123 duidelijk te zien is, daarom heb ik hier een overzichtje van de door mij gevonden verschillen opgesteld. Verschil vergeten ? Stuur me een pm http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif.

Het overzicht bevat alle moederborden met de P35 chipset aanboord, dus niet de modellen met onboard vga.
Hier wat gebruikte codes in de benaming van Gigabyte borden:

P35 - Staat voor de P35-chipset
C - Combinatie van DDR2 en DDR3
T - Moederbord met alleen DDR3 interface
D - Ultra Durable 2
S# - Speed (1), Smart (2), Safe (3), Silent-Pipe + PWM-koeling (4)
Q6 - alle S'jes + Quad Bios + Quad Cooling + Quad Triple Phase cpu-power.
R - Raid ondersteuning doormiddel van Intel ICH9R southbridge.

ModelnaamP35-S3P35-DS3P35C-DS3RP35-DS3RP35-DS3PP35-DS4
P35T-DS4
P35-DQ6
P35T-DQ6
Ultra Durable 2NeeJaJaJaJaJaJa
DDR2-sloten44444P35: 4
P35T: 0
P35: 4
P35T: 0
DDR3-sloten00200P35: 0
P35T: 4
P35: 0
P35T: 4
PCI-Express
x16/x4 VGA Slots
1111222
Intel/Gigabyte (JMicron) RaidNee/JaNee/JaJa/JaJa/JaJa/JaJa/JaJa/Ja
FireWire poorten00001-31-31-3
Dual BiosVirtual
DualBIOS
Virtual
DualBIOS
Virtual
DualBIOS
Virtual
DualBIOS
DualBIOS PlusDualBIOS PlusQuad BIOS
NB/SB/PWM
Koeling
Ja/Ja/NeeJa/Ja/NeeJa/Ja/NeeJa/Ja/NeeJa/Ja/NeeJa/Ja/JaJa/Ja/Ja
Type koelingAluminiumAluminiumAluminiumAluminiumKoper + SilentpipeKoper + Silentpipe + MosfetsKoper + Silentpipe + Mosfets +
Crazycool
ATX 12V
power connector
4-pins4-pins4-pins4-pins8-pins8-pins8-pins
Power Design6-Phase Power6-Phase Power6-Phase Power6-Phase Power6-Phase Power6-Phase Power12-Phase Power
Ati CrossfireNeeNeeNeeNeeJaJaJa
Max Vdimm2.50v2.50v2.50v2.50v3.35v3.35v3.35v
Max Vcore2.00v2.00v2.00v2.00v2.35v2.35v2.35v
Max volt MCH+0.3+0.3+0.3+0.3+0.375+0.375+0.375
Max volt FSB+0.30+0.30+0.30+0.30+0.35+0.35+0.35
USB Dual-brackets0000012
Dual E-Sata1111112
DTS ConnectNeeNeeNeeNeeNeeJaJa
Afmetingen (mm)305x210305x210305x245305x210305x244305x244305x244
Garantie3 jaar3 jaar3 jaar3 jaar3 jaar3 jaar6 jaar

Zoals je ziet zit tussen bepaalde modellen niet al te veel verschil. Het verschil tussen de DS4 en DS3P zit alleen in de accesoires en de koeling.
Product Pictures (P35-DS3P)
http://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/1.PNGhttp://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/2.PNGhttp://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/3.PNG
http://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/4.PNGhttp://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/5.PNGhttp://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/6.PNG
OC Bios Opties

FSB
100-700 MHz

PCI-Express Freq.
100-150 MHz

CPU Vcore
2.0000 volt (DS3P/DS4/DQ6: 2.35v)

DDR:FSB (Memory divider)
2.00/2.40/2.50/3.00/3.33/4.0+ x

Vdimm
1.80-2.50 (0.10 step) (DS3P/DS4/DQ6: 3.35v)

PCI-Ex overvoltage
+0.1 +0.2 + 0.3 volt (DS3P/DS4/DQ6: +0.35v)

FSB overvoltage
+0.1 +0.2 + 0.3 volt (DS3P/DS4/DQ6: +0.35v)

VMCH overvoltage
+0.1 +0.2 + 0.3 volt (DS3P/DS4/DQ6: +0.375)

SB overvoltage
+0.1 +0.2 +0.3 volt

Voor de rest kan je de uitgebreid je geheugen timings instellen . Druk wel CTRL + F1 om alle biosopties zichtbaar te krijgen.

Compatibiliteit Koelers

Omdat de koeling rondom de CPU-socket geen kleine vorm aanneemt bij de DS3P/DS4/DQ6-borden, is het handig om even een lijstje van (in)compatible koelers te maken:

Thermalright 120 ultra: Deze zou moeten passen, Google spreekt het in ieder geval niet tegen.

Thermaltake Big Typhoon: Ja.. hoe zou ik het zeggen... Hij past :+ (Thnx Heineken01)

Tuniq Tower: Deze past.

Zalman 9500/9700 series: Past prima

Scyte Infinity: Deze past ook.

http://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/infinity.jpg

Bekende Problemen

Detectie van Maxtor Diamond Max 9 schijven
Helaas blijkt de Nforce4 niet de enige chip te zijn met detectie problemen van deze oudere sata-schijven. De Maxtor DMP9 schijven blijken moeilijk te worden herkend door de Intel AHCI/Raid bios. Dit kan zelfs een aantal minuten duren bij opstarten. Schakel de AHCI/Raid modus dus uit, wanneer je een DMP9 hebt welke je niet in RAID gaat draaien.
Dit zou in een nieuwere bios versie gefixt moeten zijn. Voor de DS4 is vanaf bios f5f de oplossing.

DDR2-MHz hole ~1070-1200 MHz
Het blijkt dat niet al het ddr2-geheugen boven de +/-1070 MHz wil werken. Stel je de snelheid hoger in, dan krijg je geen post. Wanneer je een divider hoger instelt en dan op ddr1200 MHz uitkomt (verslap eventueel de timings), dan wil het systeem meestal wel booten. Het precieze probleem is me onbekend, maar wellicht kom je hier verder mee.

Scheve heatpipes/heatsinks bij DS4 en DQ6 modellen
Helaas blijkt de heatpipe-koeling niet goed tegen transport van diverse transportbedrijven te kunnen, met als gevolg dat je als koper soms de pech kan hebben een scheve koeling op het moederbord aan te treffen. Tegenwoordig worden de moederborden uitgeleverd met een verstevigende crème foam rondom de huid koeling, waardoor dit verleden tijd zou moeten zijn.

DDR18V FAIL
Als je vdimm hoger is dan 1.8 volt~10%, dan geeft pc health status in het rood 'fail' aan. Niets om je zorgen over te maken, het geeft alleen aan dat de vdimm hoger is dan 1.8 volt.

Tips/Trucs

Performance Levels (updated 18-07-2007)
Ook de P35 chipset kent verschillende "straps", welke we performancelevels noemen, er zijn er 12. Hierbij is level 12 het sloomste (timings van chipset staan het slaptse) en level 1 is dus het snelst.
Het blijkt dat Gigabyte de strap veranderd bij de volgende FSB instellingen:

416 --> 417 MHz
347 --> 348 MHz
(zie Post van Viss)

In de bios blijk je deze performance levels in te kunnen stellen met geheugen setting TRD.
Nu is er ook een tooltje, genaamd Memset, waarmee je naast je geheugen timings ook het performance level kan aanpassen en dus ook kan checken. Deze kan je hier vinden.

OC-Profielen
Je kan in het hoofd menu van de bios F11 drukken om OC-profielen in te stellen. Met F12 kun je ze weer laden, of laatst bekende succesvolle settings terug halen.

Bios online bekijken met uitleg
Een handige pagina met de P35-DQ6 bios weergegeven, met klikbare opties :*)
Link

Vdimm / Vcore / VFSB/ VMCH/ Vdroop Mod

Mocht het bord je out-of-the-box nog niet tevreden stellen, dan kan je er voor kiezen wat voltage modificaties te doen. Op VR-Zone heeft iemand al de moeite gedaan om duidelijk uit te leggen hoe je de verschillende mods kan uitvoeren:
Gigabyte P35 Voltage Mods by Shamino (VR-Zone)

Biossen

Hier alle linkjes naar de biosjes :)

Bios nummering werkt simpel. Een beta kan je herkennen aan de letter die achter het F-nummer staat. Een officiele versie met het zelfde F-nummer is altijd nieuwer dan de beta. Dus wil je de nieuwste, pak dan bijvoorbeeld bios F3 en niet F3D.

BiosP35-S3P35-DS3P35C-DS3RP35-DS3RP35-DS3PP35-DS4P35T-DS4P35-DQ6P35T-DQ6
OfficialF4F4F2F4F4F4F2F4F2
BetaF5CF5CF4GF5EF5HF5GF3EF5LF3i

Reviews/Links

Algemeen

-GIGABYTE P35-DQ6 and ASUS P5K Deluxe Thermal Test Report(tweaktown)
-Temperatuur verschillen Gigabyte DS3R vs Asus P5K
-Hardware info over Ultra Durable 2.

Interessante resultaten

-DDR2-1520 met P35C-DS3R
-DDR2200 (DDR3) met P35T-DQ6 plank

GA-P35C-DS3R

-OCWorkbench Review

GA-P35-DS3R

-VR Zone Review
-PC Perspective Review (DS3R + DQ6)
-X-Bit Labs Review
-Neoseeker Review
-Legit Review
-Bit Tech Review

GA-P35-DS3P

-Froggy Test Review (Babelfish vertaling)
-Bjorn 3D Review
-Tiger Direct Video "Review"

GA-P35-DS4

-Legion Hardware Review
-Overclex Review (Babelfish vertaling) (mooie plaatjes)

GA-P35-DQ6

-OCWorkbench Review
-TehnoGuru Review
-PC Perspective Review (DS3R + DQ6)
-Tweaktown Review
-PC Stats Review

GA-P35T-DQ6

-AnandTech Review
-OCWorkbench Review

etc

Heb je nog vragen/toevoegingen
Heb je nog vragen/opmerkingen of toevoegingen waarvan je denkt dat dit in de startpost moet komen ?

stuur dan een pm http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif.

Tutti-frutti wijzigde dit bericht 26-07-2007 23:02 (255%)

The pauper himself
Reg. datum: 22 oktober 2006

Zodra de P35C-DS3R borden een beetje leverbaar zijn, ga ik die halen.

Ps: Kan ik ergens mee helpen? :) Dan maak ik me ook eens nuttig.

Tup Tup Tup Focking Hard

Reg. datum: 31 januari 2005

Ik heb vanochtend een GA-P35-DS3P besteld, hoop hem van de week binnen te krijgen.
Voor een productvergelijking zou ik hier kijken. Dan onder de tap Models.
Voor reallife pics kan je hier terecht.
Ik ben voor de DS3P gegaan omdat deze volgens mij de beste kwa prijs/kwaliteit is voor overclocken, en hij heeft 2 PCI x16 sloten.

Macbook Pro Mid 2009 15" 2.66Ghz 4GB 320GB OSX Snow Leopard + Windows 7 + Windows XP | iPhone 3G 16GB 3.0 | Core i7 @3.5GHz P6T-Deluxe 6GB HD4870OC1GB 150GB VelociRaptor 2x Samsung F1 1TB Samsung 245B + 204B

never run from a sniper!
Reg. datum: 18 juni 2002

Jah ik heb besloten om te gaan upgraden Ik kan nu mijn socket 939 spul waarschijnlijk nog lekker verkopen.
Mijn keus op dit moment is:

- G.skill F2-8500PHU2-2GBHZ 2048 MB Kit, DDR2-1066, CL4-4-4-5 (2x 1024 MB), HS (Black), Retail
- Intel core 2 duo e6600
- Gigabyte GA-P35-DS4

Ik vraag me alleen af of deze exotische reepjes wel gaan werken op dit bord. Een andere vraag is of er aan de onderkant van dit bord ter hoogte van de socket geen metalen back plate zit, zodat mijn bevestigingsmateriaal voor mijn waterblokje er makkelijk doorheenkan.

edit:

Ik ben toch nog wel van plan de reviews af te wachten over dit bord.

icecoolsniper wijzigde dit bericht 27-05-2007 20:47 (6%)

Graag gedaan!

Oke dan :)

Ik heb zonet de topic start gemaakt. Zit voor vandaag even genoeg info in , uitbreiden en perfectioneren van de layout komt later wel.

Morgen bouw ik mijn P35-DS3P in.

aka Apen-klootjes
Reg. datum: 10 september 2001

Titlefix gedaan :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

never run from a sniper!
Reg. datum: 18 juni 2002

Mijn upgrade cyclus begint al weer goed. De winkel kan het geheugen niet leveren voor die prijs (ze hebben een fout gemaakt) :( Ze boden me als alternatief een 5-5-5-15 setje aan, maar dat is helemaal niet vergelijkbaar. Ik heb ze maar gevraagd of ze wat anders kunnen aanbieden dat wel enigzins vergelijkbaar is.
]HuT[ Pepperana
Reg. datum: 19 oktober 2005

Beetje dubbelpost.
Heeft iemand een idee om het geheugenvoltage uit te lezen op de DS4??

Who am I to blow against the wind.

Graag gedaan!

quote:
Pepperana schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:14:
Beetje dubbelpost.
Heeft iemand een idee om het geheugenvoltage uit te lezen op de DS4??
Software matig zou ik niet weten, maar op het eerste plaatje van deze guide staat het punt waar je vdimm kan meten:

klik

Ik heb in ieder geval nu net mijn DS3P erin zitten, en was een beetje verbaasd over de voltage opties, want die blijken hetzelfde als de DQ6 :*)

Dus
tot 3.35 volt Vdimm
+0.35volt pci expres
+0.35volt FSB
+0.375volt MCH
en 2.35 vcore

Wel netjes :)

Reg. datum: 19 mei 2004

Heb afgelopen vrijdag mijn P35-DS4 opgehaald ter vervanging van mijn zo goed als overleden P5B Deluxe. Had bij de leverancier gevraagd of mijn ThermalTake Big Typhoon zou passen ivm de mega grote passieve chipsetcooling. Helaas konden zij mij dat niet vertellen. Ook nog snel een mailtje naar Thermaltake gestuurd en antwoord terug gekregen dat ik maar op hun site moest kijken (niks kunnen vinden). Ook nog de supportdesk van Gigabyte aan de telefoon gehad, die zouden het nazoeken, maar helaas tot op heden nog niks van gehoord. De gok dus maar genomen dat het zou gaan passen. Wow, met een klein beetje duwen tegen de chipsetcooling past de TTBT er net op 8)

Direct alles ingebouwd, nieuwste bios (F4) erop gezet en instellen maar. Kom net zoals op mijn P5B Deluxe op een max fsb (cpu (E6300)wil niet verder) van 537MHz wat een hele goede prestatie is ;)
Wat lekker van dit bord is zijn de 8 sata poorten die ik allemaal ingebruik heb. Mijn P5B bleef ik op 7 hangen en zou ik een extra sata controller moeten aanschaffen.

Enige probleem wat ik heb ondervonden tijdens de installatie van XP prof is dat er een service: "system" telkens om de paar seconden tussen de 15-25% cpu gebruikt wat heel vervelend werkt. Nu weet ik niet of dit komt doordat ik de installatie dvd die meegeleverd is gebruikt heb of door de automatische updates van Windows.
Heb het hele weekend 2 verschillende versies van XP prof (voor geinstalleerde updates t/m april en een OEM versie) getest. Beiden bleken dit probleem te hebben. Gisteravond ook nog maar Vista 32bit getest. Deze had het probleem niet, maar mijn spelletje Mohaa Spearhead krijg ik niet goed aan de praat op Vista (laggy gameplay), dus vannacht maar weer XP geinstalleerd (updates t/m april). Automatische updates uitgezet. Dit keer de drivers van de site gebruikt en alleen de audio driver van de dvd. Krijg het niet voor elkaar om die van de site te installeren. Heb de pc de hele dag al draaien en probleem van de "system" die cpu snoept is weg :) Heeft alleen wel een heel !$^&%#&! weekend gekost om de boel normaal aan de praat te hebben |:( 8)7
Wil voor de zekerheid tegen een crashing windows een acronis image maken, maar die geeft de melding bij opstarten van cdrom (bootable rescue cd) dat hij geen boot partition kan vinden (2x150gb in raid 0) en dat ik op Enter moet drukken om het OS maar op te starten. Denk dat dit in een update van Acronis is de toekomst wel is opgelost.
Ik ga weer even verder installeren/spelen :P

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Graag gedaan!

Mooi dat de koeler past.

Ik heb nu net win XP pro geinstalleerd. Ik heb geen rare pieken in cpu-gebruik eigenlijk...

Ik maak ook altijd een image met True Image 9. Zal eens kijken of die de raidcontroler slikt. Ik doe het trouwens altijd in Safe Mode, dan blijktie meer controlers te pakken namelijk.

Edit: Inderdaad, via mijn Sata-brander krijg ik die melding "No boot-partition found".
Maar nu heb ik hem via de IDE geladen, en daar doetie het wel gewoon EN hij pakt de partities van de raid0 array :)

Tutti-frutti wijzigde dit bericht 28-05-2007 16:25 (25%)

quote:
Tutti-frutti schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:40:
Edit: Inderdaad, via mijn Sata-brander krijg ik die melding "No boot-partition found".
Maar nu heb ik hem via de IDE geladen, en daar doetie het wel gewoon EN hij pakt de partities van de raid0 array :)
Heb zelf een NEC sata dvd-brander. Hoe heb je hem via "ide" geladen?

Graag gedaan!

quote:
Heineken01 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:28:
[...]

Heb zelf een NEC sata dvd-brander. Hoe heb je hem via "ide" geladen?
Met een ide dvd-rw.... Misschien kan je nog spelen met die native IDE functies in het Integrated peripherals menu, of de sata-brander op de Jmicron (Gigabyte SATA-2) poorten aansluiten. Denk dat dat laatste wel eens zou willen werken :) Succes.

Edit: En trouwens nog even over het meten van de vdimm. In speedfan lijkt Vcore2 de voltage van vdimm te zijn :)

Tutti-frutti wijzigde dit bericht 28-05-2007 19:44 (30%)

Reg. datum: 13 november 2006

Is er ook wat meer bekend over de kwaliteit van de gebruikte onderdelen? 3.35Vdimm is leuk, maar de onderdelen moeten daar wel op berekend zijn. Hebben ze alleen wat dingetje aangepast zodat je tot 3.35Vdimm kan, of hebben ze het er echt voor aangepast (sterkere componenten etc)?

Hoe zit het met Vdrop en Vdroop? Grote of kleine verschillen?

En wat vinden jullie van die heatpipes? Ik vind het maar een beetje belachelijk worden. Volgens mij worden ze er ook alleen maar opgezet omdat het nu "mode" is. Die bordjes moeten toch ook prima te koelen zijn met een simpel NB en SB blokje, en dan misschien nog wat kleine blokjes op je voltage regeling. Voor zover ik weet ligt het TDP van de p35 niet hoger dan die van de p965, en nu p35 nog op 65nm moet komen kan het alleen maar omlaag gaan.

MHz Matters
Reg. datum: 12 april 2002

quote:
bassie_ schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:07:
Is er ook wat meer bekend over de kwaliteit van de gebruikte onderdelen? 3.35Vdimm is leuk, maar de onderdelen moeten daar wel op berekend zijn. Hebben ze alleen wat dingetje aangepast zodat je tot 3.35Vdimm kan, of hebben ze het er echt voor aangepast (sterkere componenten etc)?
3,35V Vdimm, dus deze is waarschijnlijk van de 5V lijn afgehaald. Ik verwacht dat dat wel goed in elkaar zit en je wel stabiele spanning eruit krijgt.

Weer een nieuwe DDR2 Record van Pt1t op een P35C-DS3R, 759,8MHz 5-6-6-18 @ 2,5V:
http://www.xtremesystems....=2216618&postcount=43
Graag gedaan!

Ja, met deze chipset komt ddr2 volgens mij een stuk verder. Mijn oem d9dqw reepjes doen nu ook ddr1000 op cl5 op 2.35 volt ofzo (superpi 32m) terwijl ik ddr1000 niet eens geboot kreeg op een P5B deluxe :)

Vcore/Vdroop
De vcore is standaard wat lager dan ingesteld bij mijn exemplaar. Had ik op zich niet verwacht, omdat ik in reviews zie dat het wel redelijk klopt. Zo stel ik bijvoorbeeld 1.5000 volt in , en krijg ik 1.46 idle terug, waar hij stressed.... ook 1.46 is. Vdroop is dus minimaal :)

Thanks Tutti Frutti

Zal de brander eens op de jmiron testen en kijken wat hij dan doet. De Vcore2 in Speedfan had ik ook al gezien. Best handig. Staat in de bios op 2,35v en speedfan geeft hem 2,38v aan.
De Vdrop valt best mee, zelfde ongeveer als mijn oude P5B Dlx. In de bios op 1,3375v en speedfan geeft 1,3v aan.

Over de heatpipes gesproken. Deze doen het dus supergoed! Ze zijn echt huges, maar koelen echt geweldig. Zo kon ik op die van mijn P5B Dlx niet langer dan 10 seconden mijn vinger houden, maar deze worden niet eens echt warm :z

Hier een paar screenies :)

http://i157.photobucket.com/albums/t64/stevenschuurman/E6300-P35-DS4/results.jpg

http://i157.photobucket.com/albums/t64/stevenschuurman/E6300-P35-DS4/6x533-1.jpg

http://i157.photobucket.com/albums/t64/stevenschuurman/E6300-P35-DS4/6x540-1.jpg

http://i157.photobucket.com/albums/t64/stevenschuurman/E6300-P35-DS4/7x500-1.jpg

Waterkoeling is toch wel fijn
Reg. datum: 05 januari 2001

Ik wil deze plank gaan halen maar zal dat er een 8pins voeding nodig was (p35-qd6) ik heb op mijn psu echter een 4pins zitten. Zijn er converters voor?

Echter zag ik ook op deze foto maar 4 pins (en een blokje in de overige?)
http://www.ocworkbench.com/2007/gigabyte/p35-dq6/Gigabyte%20P35%20007%20copy.jpg

En hoe zit dat met de molex connector, ook noodzakelijk?
http://www.ocworkbench.com/2007/gigabyte/p35-dq6/Gigabyte%20P35%20008%20copy.jpg
Graag gedaan!

quote:
elgringo schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:41:
Ik wil deze plank gaan halen maar zal dat er een 8pins voeding nodig was (p35-qd6) ik heb op mijn psu echter een 4pins zitten. Zijn er converters voor?

[afbeelding]

[afbeelding]
Daar zitten gewoon 8 pins, maar bij levering zijn er daarvan 4 pins gedekt, omdat het niet per se nodig is om 8 pins aan te sluiten. Convertertje heb je dus niet nodig, maar zijn wel verkrijgbaar.

Die molex is voor pci-express power, als je Crossfire gaat draaien.

Tutti-frutti wijzigde dit bericht 29-05-2007 13:04 (4%)

Reg. datum: 06 december 2006

quote:
elgringo schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:41:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ze hebben allemaal een 8-pin connector met op de laatste 4-pin een plastic cover. Volgens de gebruikaanwijzig is de "tweede" 4-pin alleen noodzakelijk bij Extreme CPU versies voor extra stabiliteit.

Die Molex connector moet je alleen gebruiken wanneer je in beide PCI-E slots een video kaart hebt.

edit: te laat ;p

Waterkoeling is toch wel fijn
Reg. datum: 05 januari 2001

quote:
Pado schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:06:
[...]

Ze hebben allemaal een 8-pin connector met op de laatste 4-pin een plastic cover. Volgens de gebruikaanwijzig is de "tweede" 4-pin alleen noodzakelijk bij Extreme CPU versies voor extra stabiliteit.

Die Molex connector moet je alleen gebruiken wanneer je in beide PCI-E slots een video kaart hebt.

edit: te laat ;p
Wat gebeurd er als je een 2de pci-e vga kaart hebt en die niet aansluit? Of wel aansluit en niet hebt?

En over de 8-pins voeding: zijn er mensen die problemen hebben met extreme cpu's en 4-pins voeding?
He Who Comes With The Dawn....
Reg. datum: 23 oktober 2001

Misschien deels off-topinc, maar in hoeverre zijn dit de enige Gigabyte P35 bordjes? De DS4 staat er nog niet zo lang bij geloof ik.
Ik wil voor mijn nieuwe PC voor de Gigabyte gaan, maar wilde wel een combo (DDR2 en DDR3) en mogelijk 2 PCI-E x16. Maar ik weet dus niet of het bij deze bordjes blijft m.b.t. P35 op korte termijn.

Graag gedaan!

quote:
DragonReborn952 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:21:
Misschien deels off-topinc, maar in hoeverre zijn dit de enige Gigabyte P35 bordjes? De DS4 staat er nog niet zo lang bij geloof ik.
Ik wil voor mijn nieuwe PC voor de Gigabyte gaan, maar wilde wel een combo (DDR2 en DDR3) en mogelijk 2 PCI-E x16. Maar ik weet dus niet of het bij deze bordjes blijft m.b.t. P35 op korte termijn.
Komen ook P35T-series dus P35T-DQ6 en DS4 etc, welke enkel DDR3 zullen ondersteunen. Maar volgens mij blijft de P35C-DS3R (dus zonder 2e pci-ex slot) de enige met beide DDR-interfaces.

Reg. datum: 13 november 2006

quote:
DragonReborn952 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:21:
P35 heeft niet 2*16pci-e lanes, enige waar je voor kan kiezen zijn 16/4 of 8/8(nieuwe asus). Voor 16/16 moet je of de 680i van nvidia halen, of wachten op de x38 ergens eind van het jaar.

Zodra mijn P35C DS3R binnen is ga ik eens kijken voor alle mods te doen, en ook eens kijken of ik aan DICE kan komen voor mijn E6600..
Moet toch ook eens dice gedaan hebben ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: