Low budged videokaart voor non-gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025

"Je bent oud en nergens meer welkom. En dan zegt God, kom maar bij mij"
Niet geheel onverwachts heb ik afscheid moeten nemen van mijn

Videoplank aka Radeon 9800Pro
1024 x 768

Geen bezoek.
Geen bloemen.

Ik ben nu dringend opzoek naar een nieuwe videoplank. Budged; zo min mogelijk, maar zeer zeker niet meer dan 100,- EUR. Ik loop al een tijdje niet meer mee in de hardwarescene, dus heb echt geen idee meer wat nu de mode en wat momenteel lowbudged of die-hard spul is. Graag hierbij dus jullie hulp. Wat ik wèl weet, is waar de kaart aan moet voldoen.

Gamen doe ik niet. Ik kijk wel veel films, en wil binnenkort waarschijnlijk eens gaan kijken voor een nieuw beeldkanon. De kaart zal dus wel DVI moeten hebben. Verder natuurlijk de modernere resolutieformaten. Ook ben ik wel eens bezig met fotobewerking. Passief gekoeld is een pé.
Ik heb er de BBG eens op nageslagen, en zie daar bij het basissysteem een "Club3D Geforce 8500 GT 256MB DDR2" staan. Opzich leuk, maar ik heb verder geen idee kwa prestaties of iets. Wat kunnen jullie me aanraden?

Verwijderd

voor niet te gamen is een 8500 gt al overkill , een 7300 le is al meer als genoeg en je hebt ook volledige hd support

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 10:57
Gecondoleerd :'(

Edit: je situatie vraagt idd om een 8500GT, jullie moeten eens kennismaken om te zien of zij je 9800Pro kan doen vergeten :P

[ Voor 80% gewijzigd door Muscrerior op 25-05-2007 18:47 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bepaal een budget, duik de PW in, soorteer de videokaarten op prijs, kijk naar de kaarten die in je budget vallen en neem er een.

En loop anders deze eens door **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:48
[quote]Mexxus schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:40:

"Je bent oud en nergens meer welkom. En dan zegt God, kom maar bij mij"
Niet geheel onverwachts heb ik afscheid moeten nemen van mijn

Videoplank aka Radeon 9800Pro
1024 x 768

Geen bezoek.
Geen bloemen.

_/-\o_ _/-\o_ Geweldig :P
Verder ben ik het volledig eens met de post hierboven

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:34
Ik denk inderdaad dat je aan een 8500GT een prima kaartje hebt, ben je ook meteen op de toekomst voorbereid, met DirectX 10.

Leuke en orginele opening trouwens, toen ik begon te lezen dacht ik even van wtf ;)

No Shame, only Fame!

Verwijderd

je zou de 8xxx serie van nvidia kunnen nemen, want die heeft gelijk ondersteuning voor directx 10, mocht je Vista (en Aero) willen draaien. Tevens zullen deze serie ook weer gebruik maken van PureVideo (hardware versnelling voor de nieuwste codeerformaten. De 8500GT is dus zeker een goede optie, zeker naar de toekomst kijkend.

onder andere verkoopt Asus de kaart in de EN8500GT Silent, welke passief gekoelt is.

Nu is wel de vraag of de kaart AGP of PCI-e moet zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 18:50 ]

• Mexxus
Okay dan. Ik denk dat ik dan inderdaad de BBG maar volg en de 8500GT kies. Eigenlijk wilde ik dan alleenmaar ff bevestigd hebben van jullie.. een soort van 'ik durf niet in me eentje te beslissen', zegmaar :+.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:47:

AGP

[ Voor 30% gewijzigd door Mexxus op 25-05-2007 18:50 ]

Verwijderd

Uhh jongens, die 9800pro is zeker AGP. Die 8500 is dus helemaal geen optie. Je kunt beter kijken naar iets als een 7300GT, in AGP smaak.

Verwijderd

Het punt is dat ik op dit moment de 8500GT (Passief gekoelt) niet kan vinden met een AGP aansluiting.... :P

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Koop een gebruikte 9800 voor een paar tientjes. Ik werk er ook nog dagelijks mee en mis geen features.

ARME AOW’er

Verwijderd

Aangezien dat de 9800pro (en andere serie daarop) alleen maar in AGP zijn uitgebracht zal het niet zo zijn dat hij een PCI-E in zijn AGP gaat douwen :P :).

Dus ik denk AGP , tenzij hij een AGP/PCI-E moederbord heeft of een PCI-e moederbord heeft gekocht na de dood van zijne fantastisch 9800pro (Echt wat een heerlijke kaart in de die periode en zo lang door kunnen gaan)

SPUIT 1432 8)7 :X :P

Verwijderd

Voor niet gamen is zelfs een 6200 al snel genoeg. DX10 is iets waar je helemaal niet naar hoeft te kijken, en de 8xxx serie is er volgens mij al niet meer in AGP.

Voor 30 euro bij de mediamarkt kun je dus het eerste beste passieve kaartje met AGP en DVI scoren ...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 18:55 ]

Verwijderd

je zou de 8xxx serie van nvidia kunnen nemen, want die heeft gelijk ondersteuning voor directx 10, mocht je Vista (en Aero) willen draaien. Tevens zullen deze serie ook weer gebruik maken van PureVideo (hardware versnelling voor de nieuwste codeerformaten. De 8500GT is dus zeker een goede optie, zeker naar de toekomst kijkend.

EDIT: Zie net, spuit 11 :P
DX10 en Vista's Aero zijn 2 verschillende dingen. DirectX10 zal het nieuwe gamersplatform worden, beter graphics meer performance, niet echt (echt niet) van toepassing met zo'n topictitel...
Aero is een techniek waarmee Windows de mogelijkheden van de GPU misbruikt om alles er gelikt uit te laten zien! Erg fancy, zeker de moeite waard en gelukkig gebaseerd op DX9 zodat elke zichzelf respecterende videokaart die nieuw in de winkel ligt aan moet kunnen!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iets van een 7600GS Silent ofzo ?

Zit zo rond de 70 euro. Is volledig stil. Voldoet ook prima voor niet gamen.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
volgens mij is een simpele geforce 6200 al genoeg, een 7300/7100 zou ook eventueel nog kunnen.

http://specs.tweak.to/15535

• Mexxus
Ohja, nog ff een pré. Het zou graag een nVidia kaart zijn, gezien ik nog wel eens wil klooien met Linux, en ATI Linux drivers gewoon echt kudt zijn. nVidia dus, gaarne.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mexxus schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:59:
Ohja, nog ff een pré. Het zou graag een nVidia kaart zijn, gezien ik nog wel eens wil klooien met Linux, en ATI Linux drivers gewoon echt kudt zijn. nVidia dus, gaarne.
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik zou zeggen kijk of je een mooie FX5200 kan vinden. Daar zijn er veel van gemaakt, de meeste met AGP. Sowiezo een wat ouder kaartje maar veel nieuwe kaarten met AGP zijn er niet. Sommige 5200 kaarten hebben alleen VGA output, sommige DVI + VGA, en de meeste zijn passief gekoeld. Lijkt me dus aan je wensen voldoen, en is van nvidia ;)

Bijvoorbeeld:

pricewatch: MSI GeForce FX5200 128MB DDR 64bit (AGP, DVI) FX5200-TD128LF

of

pricewatch: Gigabyte GeForce FX5200 128MB DDR (AGP, 1xDVI, 1xDSUB) GV-N52128DS-RH

[ Voor 27% gewijzigd door kutkip op 25-05-2007 19:12 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:54:
Iets van een 7600GS Silent ofzo ?

Zit zo rond de 70 euro. Is volledig stil. Voldoet ook prima voor niet gamen.
Een 7600GS is overkill voor als je echt nooit een spelletje speelt. Alle kaarten met een fatsoenlijke analoge output en een goede driverondersteuning voldoen voor 2D.

Een FX5200 lijkt me een mooie suggestie.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:03
Admiral Freebee schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:13:
[...]

Een 7600GS is overkill voor als je echt nooit een spelletje speelt. Alle kaarten met een fatsoenlijke analoge output en een goede driverondersteuning voldoen voor 2D.

Een FX5200 lijkt me een mooie suggestie.
Voor die 40 euro meer krijg je wel een kaart die 5x zo snel is en die weer effe wat langer mee kan natuurlijk.

• swampy
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Een 7300GT of een 6200 is zeker aan te raden. Ik zou niet voor een Fx5200 gaan aangezien de fx serie gewoon niet echt..eeh..hoog aangeschreven staat! Met een 7300GT heb je tenminste nog een beetje performance zelfs al is hij laag!

There is no place like ::1

• Mexxus
Tot nu toe lijkt het een GeForce 6200 AGP te gaan worden...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Gewoon even wat reviews lezen, deze keuze moet je zelf kunnen maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.