Hoofdcategorieën
Topicacties

[Tele2] Multimedia-decoder emulator

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 06 maart 2005

Reuze bedankt. Kun je deze 2 authentication information waarden nog even posten aub:
0x00000000000000000000000000000000
0x40000000000000000000000000000000
0x80000000000000000000000000000000

JW2001 wijzigde dit bericht 19-07-2007 03:34 (10%)

Portal to hell

uiteraad:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Input RDM replay detection value: 00 00 00 00 00 00 00 00 
Input authentication information: 40 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
Return RDM replay detection value:: 00 00 00 00 00 00 00 00 
Return authentication information: B2 EF C2 B C9 17 88 9C E4 56 38 9D 9C 47 3B C7 

Input authentication information: 80 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
Return authentication information: EC 65 00 E 7C EC 03 C9 19 17 2E 25 53 B0 DF E6 

Input authentication information: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
Return authentication information: 91 2C 82 AF F9 4D 63 EA 07 BF 2C 87 AC 25 D5 69

Reg. datum: 11 januari 2002

Wow jullie zijn al aardig opgeschoten...
Was dit topic bijna helemaal vergeten.
Wat proberen jullie nu voor elkaar te krijgen? Ik zie allemaal mooie codes langs komen maar dat is niet helemaal voor mij weg gelegd... Wat is precies het doel hier achter?

quote:
Zenuka schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:45:
Wow jullie zijn al aardig opgeschoten...
Was dit topic bijna helemaal vergeten.
Wat proberen jullie nu voor elkaar te krijgen? Ik zie allemaal mooie codes langs komen maar dat is niet helemaal voor mij weg gelegd... Wat is precies het doel hier achter?
We willen op een PC met de VLC media player kunnen kijken, opnemen en transcoderen. Dat gaat nu al prima. Je sluit je decoder en PC aan op een hub of switch en zet de decoder op standby. Dan open je VLC met een playlist van alle kanaaltjes en voila, kies je kanaaltje en kijken maar.

We willen nu nog een stapje verder, nl. dat je de decoder gewoon in de kast kan zetten en je PC de volledige functionalieit v/d decoder emuleert. Dat met die codes die je op deze pagina langs ziet komen, is een stukje toegangsbeveiliging v/d decoder.Wij proberen er achter te komen hoe dat werkt. Om precies te zijn is het een DHCP authenticatie mechanisme, waarbij de decoder zich authenticeert bij het modem. Het modem laat alleen netwerk traffic door na correcte authenticatie. Dit vindt elke 2 minuten plaats. Wij willen die authenticatie functie dus in een PC programmaatje inbouwen. Wat hier nog gecheckt moet worden is of verschillende decoders dezelfde "responses" geeft op de "challenge" van het modem.

Wat er verder nog gedaan moet worden is de web paginas correct in een browser renderen laten. In principe werken bijna alle paginas in IE of Firefox op enkele javascripts na.

Verder moet er nog gecheckt worden of er 2 verschillende programmas tegelijkertijd vanaf 2 PCs gekeken kunnen worden.

Okay en tenslotte moet het in een gebruikersvriendelijk programma of webscript samengesmeed worden :)

JW2001 wijzigde dit bericht 20-07-2007 00:59 (3%)

Reg. datum: 26 september 2000

Bedankt voor deze uitgebreide uitleg. Ik volg dit topic gehoorlijk intensief, maar door de complexiteit begreep ik er niets meer van. Betekent dit ook nu ook dat het mogelijk is tv te kijken zonder dat je een gold abonnement hebt? Bij hebben hier bronze.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

quote:
wcduck schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:18:
Betekent dit ook nu ook dat het mogelijk is tv te kijken zonder dat je een gold abonnement hebt? Bij hebben hier bronze.
Dat weten we officieel niet, gewoon es proberen ;)

Kijk dat is eens mooi samen gevat! :)
quote:
JW2001 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:41:
[...]Je sluit je decoder en PC aan op een hub of switch en zet de decoder op standby. Dan open je VLC met een playlist van alle kanaaltjes en voila, kies je kanaaltje en kijken maar.[...]
Ik begrijp uit je hele verhaal wel dat als je de DHCP auth nog niet werkend hebt, je wel een hub moet hebben, geen switch?

Ik neem aan dat dit programma'tje opensource gaat worden?
Welke taal gaat jou voorkeur naar uit, JW2001?
En voorkeur OS is neem ik aan voorlopig windows?

Het lijkt me erg leuk om aan het programmeer gedeelte ook een goede bijdrage te leveren. Ik zal (hopelijk) morgen eens kijken of mijn oude hub nog werkt en eens kijken hoe het zit met die javascript dingen die niet werken.

Ik weet niet of jullie veel irc'en maar realtime praten is altijd makkelijker dan via fora ;)
Voor als er mensen geïnteresseerd zijn: EFnet #Tele2Vision.

Nog 1 ding: Goed bezig! :*)

Portal to hell

Zow zow netjes uitgelegt precies zoals het is! ik hoop dat er mensen zijn die het alogaritme kunnen achter halen. 8)

quote:
Zenuka schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 03:08:
[...]
Ik begrijp uit je hele verhaal wel dat als je de DHCP auth nog niet werkend hebt, je wel een hub moet hebben, geen switch?

Ik neem aan dat dit programma'tje opensource gaat worden?
Welke taal gaat jou voorkeur naar uit, JW2001?
En voorkeur OS is neem ik aan voorlopig windows?

Het lijkt me erg leuk om aan het programmeer gedeelte ook een goede bijdrage te leveren. Ik zal (hopelijk) morgen eens kijken of mijn oude hub nog werkt en eens kijken hoe het zit met die javascript dingen die niet werken.

Ik weet niet of jullie veel irc'en maar realtime praten is altijd makkelijker dan via fora ;)
Voor als er mensen geïnteresseerd zijn: EFnet #Tele2Vision.
Je hebt alleen een hub nodig als je network traffic wil sniffen tussen decoder en modem en tussen decoder en Tele2 server[s}. Het DHCP authenticatie algoritme is nu nog niet bekend, maar ik verwacht dat we dat nog hacken. Is op dit moment niet nodig.

Ik programmeer normaal in C en assembler, maar voor de Tele2 emulatie applicatie kunnen we heel gewoon een web applicatie met javascript schrijven.

Het zou heel mooi zijn als jij eens kijkt naar die scripts die nu nog niet lopen. Ik ben zelf voor iemand anders, beroepshalve, toevallig net bezig een applicatie te schrijven waarbij VLC als embedded object in IE of Firefox loopt. Die ervaring pikken we dus ook leuk mee.

Mijn probleem met IRC is dat ik in een andere tijdzone leef en als jullie tijd hebben vaak niet kan. Maar anders graag :)

Ben overigens volgende week in NL en ga dan eens een decoder openschroeven. Die DHCP authenticatie fascineert mij nog het meest, dus de firmware moet gelift worden ;)

Reg. datum: 02 januari 2000

quote:
JW2001 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:41:
[...]

Je sluit je decoder en PC aan op een hub of switch en zet de decoder op standby. Dan open je VLC met een playlist van alle kanaaltjes en voila, kies je kanaaltje en kijken maar.
Is volgorde van aanzetten hier nog van belang? Of een MAC adres ergens faken? Ik krijg het zo namelijk niet werkend...

Mijn setup is nog steeds als volgt:

modem, pc en decoder samen op een switch, pc vast ip (.3 want decoder is .2). Terwijl ik TV kijk door de decoder kan ik ook de stream in VLC oppikken, werkt allemaal prima! Moet natuurlijk zappen op de decoder en handmatig andere stream in VLC aanklikken.

Echter de truuk die jij hierboven beschrijft krijg ik niet voor elkaar.. :'(

8)7

(Error 0 occured.))

Daar moet The Vaporizer op antwoorden, ik kan het helaas pas volgende week eens proberen.

Reg. datum: 20 juli 2007

Ik krijg het niet aan de gang.

Ik heb me router op een hub aangesloten en de decoder en me pc ook op de hub

pc heeft ip .3
Als ik wireshark aanzet dan zie ik van alles voorbijkomen.
Pingen naar 172.6.113.11 lukt niet, gateway moet gewoon .1 zijn neem ik aan, anders kan ik dat netwerk toch nooit bereiken.

Met VLC een stream ophalen lukt ook niet, ik gebruik de playlist die in dit topic is gepost.

Reg. datum: 05 februari 2007

Kloon het MAC-adres even, dan werkt het wel. (Decoder eerst laten authen natuurlijk)

Zo, is hier alles een stuk duidelijker geworden!
Heb net televisie gekeken en radio geluisterd (radio is wel een beetje haperig)
De javascripts worden niet door een "normale" browser geladen dus dat houd in dat de decoder begrijpt wat hij er mee moet doen maar niet de gewone standaard browser zoals IE/FireFox.
Er zitten functie's in de javascript die automatisch door de browser worden aangeroepen voorbeeld:
De decoder merkt dat je op de afstandsbediening knopje "programma +" in hebt gedrukt dan roept hij in de javascript ChangeChannel aan. De javascript implementeren in een browser in de vorm van een plugin lijkt me erg lastig.

Wat ik zou maken is een programma die (voorlopig) alleen de play.asp leest en daar de kanalen uitleest en dit in een rijtje zet zodat je makkelijk kan klikken op een bepaalde zender.
Ik ga hier morgen nog een beginnetje aanmaken in C# aangezien dit mijn voorkeurs taal is.

Wat een goede stap 2 is: het hele Tele2 menu te implementeren dat houdt in een eigen browser maken die de javascripts laat voor wat het is en de pagina's gebruikt om een zender te selecteren.
Zo ook dus de radio kanalen en videotheek. Vergeet ook de EPG info niet ;) Wat speelt er nu op elk kanaal en wat komt er daarna? :)

Om dit allemaal makkelijk te maken voor een leek zal natuurlijk wel de DHCP authenticatie "gekraakt" moeten worden zodat je niet achter een hubje zit ed. Want ik neem aan dat iedereen die dit getest heeft net als ik geen dns requests kan uitvoeren en niet kan internetten? Of ligt dat aan mij?

Maar als de firmware er uitgetrokken kan worden dan zou de decoder voor 100% na te bootsen zijn op je pc.
Wie weet brengt er iemand dan ooit nog een bluetooth afstandsbediening uit om ermee op je pc te zappen :p

Niet kan internetten etc klopt, port 1 + 2 op het/de modem zitten in een aparte VLAN waar je verder niets meer in/mee kunt dan connecten naar de stream-servers van Tele2

quote:
Exhar schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 06:30:
Niet kan internetten etc klopt, port 1 + 2 op het/de modem zitten in een aparte VLAN waar je verder niets meer in/mee kunt dan connecten naar de stream-servers van Tele2
Exhar, ik zit nog met een ander probleem. Ik probeer via VNC binnen te komen op de PC van m'n neefje. Die heeft twee netwerkkaarten. De ene kaart zit op de "normale" poort v/h modem en de andere zit samen met de decoder op de hub. Zodra hij die kabel op de hub verbonden heeft, kan ik niet meer van buitenaf een VNC verbinding opbouwen en ik kan ook z'n modem niet aanpingen. Mijn neefje kan wel verder in het Internet surfen, chatten etc. Heb jij daar een verklaring voor en zou je het evt. ook eens kunnen verifieren bij jouw?

quote:
Zenuka schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 03:55:
Wat ik zou maken is een programma die (voorlopig) alleen de play.asp leest en daar de kanalen uitleest en dit in een rijtje zet zodat je makkelijk kan klikken op een bepaalde zender.
Ik ga hier morgen nog een beginnetje aanmaken in C# aangezien dit mijn voorkeurs taal is.

Wat een goede stap 2 is: het hele Tele2 menu te implementeren dat houdt in een eigen browser maken die de javascripts laat voor wat het is en de pagina's gebruikt om een zender te selecteren.
Zo ook dus de radio kanalen en videotheek. Vergeet ook de EPG info niet ;) Wat speelt er nu op elk kanaal en wat komt er daarna? :)

Om dit allemaal makkelijk te maken voor een leek zal natuurlijk wel de DHCP authenticatie "gekraakt" moeten worden zodat je niet achter een hubje zit ed. Want ik neem aan dat iedereen die dit getest heeft net als ik geen dns requests kan uitvoeren en niet kan internetten? Of ligt dat aan mij?
Dat klinkt allemaal erg goed :) Een eigen browser bouwen vind ik in principe prima, maar houd er wel rekening mee dat je dan ook ondersteuning moet bieden om VLC als plugin te laten lopen. Anderzijds kan ik er ook mee leven als VLC door jouw browser gestart wordt met de juiste parameters ("X:\Program Files\Videolan\vlc.exe --parameters url"). Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een oplossing die loopt als javascript in Firefox en IE. Daarmee kunnen users van andere platformen (Linux, MacOSX,..) het ook gebruiken en porteren naar andere platformen is dan ook eenvoudiger. Maar he, het zou prachtig zijn als je voor Windows een applicatie ontwikkelt!

Nog een paar andere racties op jouw message:
- Ik ben het met je eens dat de DHCP authenticatie gehackt moet worden, maar het is op dit moment niet absoluut noodzakelijk.
- Werkte het bij jouw met een switch of hub? Heb jij niet dezelfde problemen (gehad) als mURc en TomT?
- Radiokanalen werken niet goed?

quote:
JW2001 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:02:
[...]

Exhar, ik zit nog met een ander probleem. Ik probeer via VNC binnen te komen op de PC van m'n neefje. Die heeft twee netwerkkaarten. De ene kaart zit op de "normale" poort v/h modem en de andere zit samen met de decoder op de hub. Zodra hij die kabel op de hub verbonden heeft, kan ik niet meer van buitenaf een VNC verbinding opbouwen en ik kan ook z'n modem niet aanpingen. Mijn neefje kan wel verder in het Internet surfen, chatten etc. Heb jij daar een verklaring voor en zou je het evt. ook eens kunnen verifieren bij jouw?
Ik kan het niet testen, maar 1 RJ45 aansluiting in m'n laptop. Verklaring kan zijn dat de routes niet echt goed zijn, even een static route instellen dus... Hoe en wat kan je op google vinden :)

Overigens bedenk ik me net dat ik een zelfde soort probleem had, maar verder niet echt aandacht aangeschonken eigenlijk...

Over VNC:
Heeft je neefje al eens geprobeerd om intern te connecten met de PC waar vnc naar luisterd? 2 nics kan leiden dat programma's luisteren naar connectie's op het verkeerde ip (als dit het geval is bij VNC neem ik aan dat je het in kan stellen). Als het intern wel werkt (op het goede ip) dan ligt het aan het forwarden/routing zoals Exhar zegt. Als het intern niet werkt zou ik ff naar de settings van VNC kijken of je kan instellen op welk ip het programma moet luisteren. Als dat ook niet werkt, sluit de VNC service af, schakel de 192.168.1.3 nic uit, start VNC, en daarna de nic weer inschakelen.
quote:
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een oplossing die loopt als javascript in Firefox en IE
Het probleem hiermee is dat javascript nooit de dhcp auth. kan nabootsen zodat je altijd of een 2e nic moet hebben om te kunnen blijven internetten als je televisie wilt kijken of kabeltjes switchen.
quote:
andere platformen (Linux, MacOSX,..)
Dat is uiteraard een mooi streven! Als ik moet denken aan een portable taal komt er uiteraard java in me op. Een groepje ontwikkelaars zijn bezig met JVLC (Java VLC Bindings: http://trac.videolan.org/jvlc/). Er is alleen een experimentele build voor windows en nog geen voor MacOS. Je zal dus moeten afwachten hoe lang het gaat duren voor dat zij klaar zijn met porten.
Je kan natuurlijk ook gewoon gebruik maken van het Java Media Framework en dus VLC er buiten laten. Als dit werkt is dat 100% portable naar andere OS-en.
C# & Mono zijn een optie voor iig linux maar ben daar zelf niet bekend mee.
Dan kom je uit op een taal die op meerderen OS-en worden gebruikt zoals bv C++. Je zal om dat op meerdere OS-en werkend te maken zelf de code moeten schrijven voor de verschillende OS-en.
quote:
- Ik ben het met je eens dat de DHCP authenticatie gehackt moet worden, maar het is op dit moment niet absoluut noodzakelijk.
- Werkte het bij jouw met een switch of hub? Heb jij niet dezelfde problemen (gehad) als mURc en TomT?
- Radiokanalen werken niet goed?
DHCP auth is op dit moment zeker geen vereiste maar het zou wel mooi zijn ;)
De radiokanalen haperden. Dus een soort van stotters en bliepjes. (Lastig uit te leggen kan je beter zelf een luisteren).

Hoe heb ik het gedaan?
Pc en decoder aangesloten op een HUB (geen switch), hub in het modem.
Mac-adres gekloond van de decoder (als je niet weet hoe, google is je vriend) en een vast ip gegeven: 192.168.1.3 hostmask: 255.255.255.0 gateway 192.168.1.1.
Browsen naar http://172.16.113.11/, klikken op televisie zenders of radio.
In de source kijken wat de servers zijn (var CHANNELINFO heeft de servers in zich). Als je d'r 1 hebt uitgezocht open ik VLC en open ik een netwerk stream. Dan vul ik bij customize in bv voor nl1: upd://@239.192.0.131:11310 en werken :)

quote:
Zenuka schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:17:
Over VNC:
Heeft je neefje al eens geprobeerd om intern te connecten met de PC waar vnc naar luisterd? 2 nics kan leiden dat programma's luisteren naar connectie's op het verkeerde ip (als dit het geval is bij VNC neem ik aan dat je het in kan stellen). Als het intern wel werkt (op het goede ip) dan ligt het aan het forwarden/routing zoals Exhar zegt. Als het intern niet werkt zou ik ff naar de settings van VNC kijken of je kan instellen op welk ip het programma moet luisteren. Als dat ook niet werkt, sluit de VNC service af, schakel de 192.168.1.3 nic uit, start VNC, en daarna de nic weer inschakelen.
Ja vanaf een andere PC in z'n LAN lukt het. Het probleem wordt waarschijnlijk door het modem veroorzaakt. De portforwarding en DMZ werkt niet meer en ook reageert het modem niet meer op een ping naar z'n WAN IP. Nou ja, is niet zo belangrijk maar het was leuk geweest voor mij, dan had ik lekker remote kunnen testen.
quote:
Het probleem hiermee is dat javascript nooit de dhcp auth. kan nabootsen zodat je altijd of een 2e nic moet hebben om te kunnen blijven internetten als je televisie wilt kijken of kabeltjes switchen.
Ik ga er van uit dat ik in javascript DHCP discover en request kan implementeren. Ik kan er naast liggen, maar waarom zou dat niet werken?
quote:
DJe kan natuurlijk ook gewoon gebruik maken van het Java Media Framework en dus VLC er buiten laten. Als dit werkt is dat 100% portable naar andere OS-en.
Ja, ik ben er al tijden lang nieuwsgierig naar hoe performant Java Media Framework is. Voorlopig houden we het maar bij VLC, dat werkt altijd :)
quote:
DHCP auth is op dit moment zeker geen vereiste maar het zou wel mooi zijn ;)
Geen probleem, dat hacken we wel. Duurt echter wat langer, moet een dump hebben en dan met IDA Pro aan de slag.
quote:
De radiokanalen haperden. Dus een soort van stotters en bliepjes. (Lastig uit te leggen kan je beter zelf een luisteren).
Okay, daar kan het aan de codec liggen. Zoek es op in VLC wat er gebruikt wordt en kijk in het Messages window naar errors en warnings.
quote:
Hoe heb ik het gedaan?
Pc en decoder aangesloten op een HUB (geen switch), hub in het modem.
Mac-adres gekloond van de decoder (als je niet weet hoe, google is je vriend) en een vast ip gegeven: 192.168.1.3 hostmask: 255.255.255.0 gateway 192.168.1.1.
Browsen naar http://172.16.113.11/, klikken op televisie zenders of radio.
In de source kijken wat de servers zijn (var CHANNELINFO heeft de servers in zich). Als je d'r 1 hebt uitgezocht open ik VLC en open ik een netwerk stream. Dan vul ik bij customize in bv voor nl1: upd://@239.192.0.131:11310 en werken :)
En de decoder staat op standby?

Kun je eens kijken of je met een tweede PC aan de hub een tweede kanaal gelijktijdig kan kijken ? Is waarschijnlijk onmogelijk vanwege mac collissions. Maar je zou het eens met een mac kunnen proberen waarvan het laatste byte een andere waarde heeft.

quote:
Ik ga er van uit dat ik in javascript DHCP discover en request kan implementeren.
Zover ik weet kan je met javascript helemaal niets doen met netwerk dus laat staan een eigen dhcp request uitvoeren.
quote:
Ja, ik ben er al tijden lang nieuwsgierig naar hoe performant Java Media Framework is. Voorlopig houden we het maar bij VLC, dat werkt altijd ;)
Performance van JMF is natuurlijk bij lange na niet zoals dat van VLC. Ik heb nog niet gekeken hoe alles gecodeerd is maar ik vermoed eigenlijk dat er gebruikt gemaakt wordt van een standaard codec die JMF ook wel ondersteund.
VLC vind ik zelf ook een betere optie maar dan kom je dus weer op het punt om het portable te maken naar andere OS-en.

Ik zal weer ff wat researchen, je hoort zo van me.

Om te beginnen: als ik het mac adres ook maar een klein beetje wijzig werkt het browsen en zenders kijken niet meer. Het is dus echt bij de tele2 servers gelocked dus ben bang het altijd een kwestie wordt van mac klonen. Want als we 3 mac adressen gaan registreren bij tele2 denk ik dat het op gaat vallen.

TV info uit VLC gejat:
Stream 0
- Codec: mpgv
- Taal:
- Type: Video
Stream 1
- Codec: telx
- Taal:
- Type: Ondertiteling
Stream 2
- Codec: mpga
- Taal: Nederlands
- Type: Audio
Programma 1
- Naam: Nederland 1
- Provider: NOB
- Type: Digital television service
- Status: Running

Dit is voor iig 1,2,3,RTL4 en RTL5 het zelfde behalve het Programma 1 gedeelte veranderd steeds.

Audio:
Stream 0:
- Codec: mpga
- Taal: Nederlands
- Type: Audio
Programma 1
- Naam: Radio538
- Provider: CANALDIGITAAL SATELLIET
- Type: Digital radio sound service
- Status: Running

Heb gewoon maar aangenomen dat audio ook overal het zelfde is.

Wel heb ik een berg met warnings hier de hele output van een paar seconden radio luisteren:

main debug: creating new input thread
main debug: waiting for thread completion
main debug: thread 4376 (input) created at priority 1 (input/input.c:265)
main debug: `udp://@239.192.1.118:16180' gives access `udp' demux `' path `@239.192.1.118:16180'
main debug: creating demux: access='udp' demux='' path='@239.192.1.118:16180'
main debug: looking for access_demux module: 0 candidates
main warning: no access_demux module matched "udp"
main debug: creating access 'udp' path='@239.192.1.118:16180'
main debug: looking for access2 module: 6 candidates
access_udp debug: opening server=:0 local=239.192.1.118:16180
main debug: net: connecting to '[]:0@[239.192.1.118]:16180'
main debug: looking for network module: 1 candidate
ipv6 debug: 239.192.1.118: Host or service not found
main debug: using network module "ipv6"
main debug: removing module "ipv6"
main debug: looking for network module: 1 candidate
ipv4 debug: resolving 239.192.1.118:16180...
ipv4 debug: resolving :0...
ipv4 debug: Winsock best interface is 0
ipv4 debug: IP_ADD_MEMBERSHIP multicast request
main debug: using network module "ipv4"
main debug: removing module "ipv4"
main debug: using access2 module "access_udp"
main debug: pre buffering
access_udp debug: detected TS over raw UDP
main debug: creating demux: access='udp' demux='' path='@239.192.1.118:16180'
main debug: looking for demux2 module: 45 candidates
main debug: using demux2 module "ts"
main debug: looking for a subtitle file in C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\
ts debug: DEMUX_SET_GROUP 0 00000000
access_udp warning: unimplemented query in control
main debug: `udp://@239.192.1.118:16180' successfully opened
ts debug: pid[1002] unknown
ts debug: PATCallBack called
ts debug: new PAT ts_id=9 version=1 current_next=1
ts debug: * number=0 pid=16
ts debug: * number=1 pid=1000
ts debug: PMTCallBack called
ts debug: new PMT program number=1 version=0 pid_pcr=1002
ts debug: * es pid=1002 type=4 fcc=mpga
main debug: selecting program id=1
main debug: looking for decoder module: 28 candidates
main debug: using decoder module "mpeg_audio"
main debug: thread 4692 (decoder) created at priority 2 (input/decoder.c:159)
ts warning: first packet for pid=1002 cc=0x6
mpeg_audio debug: MPGA channels:2 samplerate:48000 bitrate:192
main debug: looking for audio output module: 3 candidates
aout_directx debug: OpenAudio
aout_directx debug: found device: Primair geluidsstuurprogramma
aout_directx debug: found device: Speakers (High Definition Audio Device)
aout_directx debug: found device: Digital Output Device (SPDIF) (High Definition Audio Device)
aout_directx debug: device supports 2 channels
aout_directx debug: device supports 1 channel
aout_directx debug: creating DirectSoundThread
main debug: thread 4708 (DirectSound Notification Thread) created at priority 15 (directx.c:372)
main debug: using audio output module "aout_directx"
aout_directx debug: DirectSoundThread ready
main debug: output 's16l' 48000 Hz Stereo frame=1 samples/4 bytes
main debug: mixer 'fl32' 48000 Hz Stereo frame=1 samples/8 bytes
main debug: filter(s) 'fl32'->'s16l' 48000 Hz->48000 Hz Stereo->Stereo
main debug: looking for audio filter module: 24 candidates
main debug: using audio filter module "float32tos16"
main debug: found a filter for the whole conversion
main debug: looking for audio mixer module: 3 candidates
main debug: using audio mixer module "trivial_mixer"
main debug: input 'mpga' 48000 Hz Stereo frame=1152 samples/1161 bytes
main debug: filter(s) 'mpga'->'fl32' 48000 Hz->48000 Hz Stereo->Stereo
main debug: using audio filter module "mpgatofixed32"
main debug: filter(s) 'fl32'->'fl32' 52800 Hz->48000 Hz Stereo->Stereo
main debug: using audio filter module "bandlimited_resampler"
mpeg_audio debug: emulated startcode (no startcode on following frame)
main warning: buffer is 48178 in advance, triggering downsampling
mpeg_audio debug: emulated startcode
main warning: output date isn't PTS date, requesting resampling (46891)
main warning: resampling stopped after 611222 usec (drift: 49767)
main warning: buffer is 49600 in advance, triggering downsampling
ts debug: PSINewTableCallBack: table 0x42(66) ext=0x9(9)
ts debug: SDTCallBack called
ts debug: new SDT ts_id=9 version=1 current_next=1 network_id=4100
ts debug: * service id=1 eit schedule=0 present=0 running=4 free_ca=0
ts debug: - type=2 provider=CANALDIGITAAL SATELLIET name=Radio538
main debug: EsOutProgramMeta: number=1
main debug: - Name = Radio538
main debug: - Provider = CANALDIGITAAL SATELLIET
main debug: - Type = Digital radio sound service
main debug: - Status = Running
main warning: timing screwed, stopping resampling
main warning: buffer is 97793 in advance, triggering downsampling
main warning: audio drift is too big (-146018), clearing out
main warning: mixer start isn't output start (-14703)
main warning: audio drift is too big (-145852), clearing out
main warning: buffer is 48000 in advance, triggering downsampling
main debug: audio output is starving (158720), playing silence
main warning: output date isn't PTS date, requesting resampling (-49114)
main warning: buffer is 97238 in advance, triggering downsampling
main warning: audio drift is too big (-145383), clearing out
main warning: mixer start isn't output start (-15311)
main warning: audio drift is too big (-145218), clearing out
main warning: buffer is 48689 in advance, triggering downsampling
main debug: audio output is starving (115550), playing silence
ts debug: eof ?
main debug: EOF reached
main debug: control type=0
main debug: control: stopping input
main debug: closing input
ts debug: pid list:
ts debug: - pid[0] seen
ts debug: - pid[17] seen
ts debug: - pid[1000] seen
main debug: removing module "mpeg_audio"
main debug: thread times: real 0m2.561359s, kernel 0m0.000000s, user 0m0.000000s
main debug: thread 4692 joined (input/decoder.c:191)
main debug: killing decoder fourcc `mpga', 0 PES in FIFO
main debug: removing module "mpgatofixed32"
main debug: removing module "bandlimited_resampler"
aout_directx debug: closing audio device
aout_directx debug: DirectSoundThread exiting
main debug: thread times: real 0m2.366059s, kernel 0m0.000000s, user 0m0.000000s
main debug: thread 4708 joined (directx.c:598)
main debug: removing module "aout_directx"
main debug: removing module "float32tos16"
main debug: removing module "trivial_mixer"
main debug: Program doesn't contain anymore ES
ts debug: - pid[1002] seen
ts debug: - pid[8191] seen
main debug: removing module "ts"
main debug: removing module "access_udp"
main debug: thread times: real 0m2.815249s, kernel 0m0.000000s, user 0m0.000000s
main debug: thread 4376 joined (input/input.c:412)

Dit is helaas ook niet mijn ding dus misschien weet iemand hier raad mee..

Nog iets opvallends is dat ik gewoon met mijn decoder en pc tegelijk kan kijken naar kanalen.
Op de decoder kan ik gewoon zappen en alles doen terwijl ik op mijn pc kijk...

EPG info valt ook makkelijk op te halen: 172.16.113.11/Pages/EPG/pop-up_tv_info_small.asp?channelid=ned1.nl is het bv voor nl1.
Als je in de html source kijkt van play.asp zie je CHANNELINFO, CHANNELNAME en CHANNELID
welke aan elkaar gerelateerd zijn.

Nu vraag ik me af of het goed werkt bij je neefje JW2001? Als ik een 2e nic ga installeren kan ik dan gewoon automatisch bij de streams en de webserver? Moet ik dan niet instellen dat mijn uitgaande connecties naar bv 172.16.113.11 via m'n 2e nic moet gaan oid?

Decoder + PC tegelijk kunnen kijken... Dan bedenk ik me een leuke feature (hoop ik).

modem -> Wireless router (gekloond MAC decoder) -> decoder

Dan zou je gewoon via de decoder moeten kunnen kijken, en door naar de wireless router te connecten gewoon op je PC kunnen kijken... Dan zouden we er denk ik al grotendeels zijn zonder allerlei echte hacks te moeten gaan uitvoeren (alhoewel, dit is natuurlijk ook al een hack...).

quote:
Zenuka schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:53:
[...]main debug: thread 4376 joined (input/input.c:412)

Dit is helaas ook niet mijn ding dus misschien weet iemand hier raad mee..
Hartelijk dank, dat is bruikbare informatie voor wat betreft het decoderen van radiokanalen. Daar moet aan een paar codec schroeven gedraait worden.
quote:
Nog iets opvallends is dat ik gewoon met mijn decoder en pc tegelijk kan kijken naar kanalen.
Op de decoder kan ik gewoon zappen en alles doen terwijl ik op mijn pc kijk...
Hoe bedoel je dat precies? Kun je tegelijkertijd verschillende kanalen kijken?
quote:
EPG info valt ook makkelijk op te halen: 172.16.113.11/Pages/EPG/pop-up_tv_info_small.asp?channelid=ned1.nl is het bv voor nl1.
Als je in de html source kijkt van play.asp zie je CHANNELINFO, CHANNELNAME en CHANNELID
welke aan elkaar gerelateerd zijn.
Ah, perfect. That's easy :)
quote:
Nu vraag ik me af of het goed werkt bij je neefje JW2001? Als ik een 2e nic ga installeren kan ik dan gewoon automatisch bij de streams en de webserver? Moet ik dan niet instellen dat mijn uitgaande connecties naar bv 172.16.113.11 via m'n 2e nic moet gaan oid?
Volgend weekend vlieg ik naar NL en ga ik het proberen.

quote:
Hoe bedoel je dat precies? Kun je tegelijkertijd verschillende kanalen kijken?
je kan gewoon onafhankelijk van elkaar naar een zender kijken. bv: pc ned1 en met de decoder maar wat in de rondte zappen of andersom.

Ik denk dat ik maandag wel even een extra nic ga halen om het te testen want zo lang kan ik niet wachten :p

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: