Zojuist even getest op de volgende manier;
Modem -> Hub -> Decoder + laptop
Decoder en laptop aansluiten (beide op .3). Dan pas de hub aan, decoder even laten authen bij tele2 en naar 172.16.113.11 pingen. In Ethereal zag ik de packets terug komen op .3, die uitkwamen bij de decoder. Decoder-stekker eruit, en ik kan gewoon naar 172.16.113.11 browsen in Firefox.
Komt precies dezelfde pagina uit als wat je op de decoder ziet (had ik verwacht), enige jammere is dat ik de stream niet gestart krijg. Ik moet dus nog even de packets bestuderen om te zien wat er allemaal gestuurd wordt om de stream te starten. Ook is de verbinding na 3:20 minuten weg, ik zie de packets verzonden worden, maar krijg geen antwoord, misschien beveiliging in de modem? Ik kan namelijk ook niet naar andere sites surfen.
Komende week heb ik geen tijd ivm. werk, dus zaterdag kan ik op z'n vroegst weer testen. Het is iig mogelijk, en een stuk makkelijker dan verwacht (voor mij). Enige nadeel is dat de streams alleen via (blijkbaar) fysieke port 1+2 op het modem werken. Dat is op te lossen met een simpel acces pointje, waarna je door het hele huis streams kan kijken...
EDIT:
Ik bedenk me net, al we de ASP pages kunnen faken (en dat kan, vrij simpel zelfs) we eigen streams naar de decoder kunnen sturen waardoor je je eigen gekozen streams op TV kan bekijken. Misschien had iemand dit al bedacht, ik denk er net pas aan..
Exhar wijzigde dit bericht 08-07-2007 16:15 (10%)