Hoofdcategorieën
Topicacties

[Tele2] Multimedia-decoder emulator

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 06 maart 2005

quote:
Exhar schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:08:
[...]

Nee, het is een relatief korte URL, namelijk; <ip>/pages/epg/play.asp?channelid='+channelid'

Menu's enzo zullen niet nodig zijn, misschien alleen authen bij de server... (jammer dat ik niet kan testen)
Ja dat is em, die heb ik ook getest. Op de een of andere manier had ik had nog in gedachten dat het een lange url was. Kan geen kwaad dat nog eens te proberen. Is natuurlijk heel simpel. PC aan je hub en IP 192.168.1.3 geven, je kunt als je wil nog een pseudo Samsung mac aan je eth kaart geven en dan die URL sturen (evt de decoder eerst aan zetten wegens authenticatie).

quote:
MaCe1337 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:57:
Wellicht interessant:
In de laaste .NET developer magazine staat een stukje over websites onwikkelen in ASP.NET voor ANT Fresco, en dan specifiek de samsung decoder. Misschien staat er wel nuttige info in! Ik kan het bewuste blaadje alleen ff niet meer vinden.
Is dat ook online? Misschien hier: http://dotnet.sys-con.com/ ??

Reg. datum: 05 februari 2007

Zojuist even getest op de volgende manier;

Modem -> Hub -> Decoder + laptop

Decoder en laptop aansluiten (beide op .3). Dan pas de hub aan, decoder even laten authen bij tele2 en naar 172.16.113.11 pingen. In Ethereal zag ik de packets terug komen op .3, die uitkwamen bij de decoder. Decoder-stekker eruit, en ik kan gewoon naar 172.16.113.11 browsen in Firefox.

Komt precies dezelfde pagina uit als wat je op de decoder ziet (had ik verwacht), enige jammere is dat ik de stream niet gestart krijg. Ik moet dus nog even de packets bestuderen om te zien wat er allemaal gestuurd wordt om de stream te starten. Ook is de verbinding na 3:20 minuten weg, ik zie de packets verzonden worden, maar krijg geen antwoord, misschien beveiliging in de modem? Ik kan namelijk ook niet naar andere sites surfen.

Komende week heb ik geen tijd ivm. werk, dus zaterdag kan ik op z'n vroegst weer testen. Het is iig mogelijk, en een stuk makkelijker dan verwacht (voor mij). Enige nadeel is dat de streams alleen via (blijkbaar) fysieke port 1+2 op het modem werken. Dat is op te lossen met een simpel acces pointje, waarna je door het hele huis streams kan kijken... :)

EDIT:

Ik bedenk me net, al we de ASP pages kunnen faken (en dat kan, vrij simpel zelfs) we eigen streams naar de decoder kunnen sturen waardoor je je eigen gekozen streams op TV kan bekijken. Misschien had iemand dit al bedacht, ik denk er net pas aan..

Exhar wijzigde dit bericht 08-07-2007 16:15 (10%)

Chocoladeloempia
Reg. datum: 15 juni 2003

quote:
Nee, het was de nederlandse versie.

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

quote:
Exhar schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:13:
Decoder en laptop aansluiten (beide op .3). Dan pas de hub aan, decoder even laten authen bij tele2 en naar 172.16.113.11 pingen. In Ethereal zag ik de packets terug komen op .3, die uitkwamen bij de decoder. Decoder-stekker eruit, en ik kan gewoon naar 172.16.113.11 browsen in Firefox.

Komt precies dezelfde pagina uit als wat je op de decoder ziet (had ik verwacht), enige jammere is dat ik de stream niet gestart krijg. Ik moet dus nog even de packets bestuderen om te zien wat er allemaal gestuurd wordt om de stream te starten. Ook is de verbinding na 3:20 minuten weg, ik zie de packets verzonden worden, maar krijg geen antwoord, misschien beveiliging in de modem? Ik kan namelijk ook niet naar andere sites surfen.
Niet slecht :)

Je prikt als ik het goed begrijp je PC er pas in nadat je de decoder er uit getrokken hebt? En heb je de MAC v/d decoder aan je PC NIC gegeven?

Hmm die 200 sec lijken een soort sessie time period.

Pc en decoder zijn tegelijkertijd aangesloten, en zodra ik het idee heb dat de decoder authed is (packet stream kijken) trek ik de kabel van de decoder uit de hub, zodat alleen mijn laptop nog aangesloten is.
Tijdens het testen heb ik de NIC idd het MAC-adres van de decoder gegeven, oa. omdat je met ARP zit...

200 sec zal waarschijnlijk inderdaad met sessies te maken hebben, maar dat moet even nagekeken worden (packets blijven capturen tijdens het kijken via de decoder om zo te zien of er een refresh oid verzonder wordt)

Nog even om een compleet beeld te hebben. In Firefox kun je perfect navigeren en komt in alle menus? Alleen een stream starten gaat niet?

Daar komt het op neer ja, zal ermee te maken hebben dat ik niet de juiste gegevens meestuur (in cookie/POST. Bijv. ID van decoder

Toch is het eigenaardig. De http paginas worden wel gestuurd zonder te checken, maar de stream niet. Nou ja, maakt niet uit, je bent flink opgeschoten.

Reg. datum: 05 april 2005

mogelijk kan je mbv van usb-webserver en phproxy
(niet van mij, maar vrij verspreidbaar: www.soulrider.be/tweak/_proxy.zip)
die headers ook faken ?

daarvoor moet je in de phproxy.class.php vanaf regel 338 de headers manueel bewerken, vast ingeven. welke waardes dat je gebruikt dat snif je op voorhand natuurlijk effe.
(kan je cookies, user-agent, accepted filetypes, referer enzo allemaal instellen - maw: full header controle)

Maar hierdoor geraak je wrs/mogelijk/hopelijk nog een stap verder eh ;)

usbwebserver afhalen als je windows gebruikt dit in root-folder zwieren die.class.php aanpassen en die link nogmaals proberen te openen, kijken of je nu verder geraakt.
(moet je niet gaan prullen in de instellen van je FF of IE en kan je gewoon je favo browser gebruiken)

soulrider wijzigde dit bericht 08-07-2007 20:21 (24%)

quote:
soulrider schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:19:
daarvoor moet je in de phproxy.class.php vanaf regel 338 de headers manueel bewerken, vast ingeven. welke waardes dat je gebruikt dat snif je op voorhand natuurlijk effe.
(kan je cookies, user-agent, accepted filetypes, referer enzo allemaal instellen - maw: full header controle)
Dat ziet er allemaal erg bruikbaar uit. De vraag is of er werkelijk voldoende controle is. Een aantal headers zijn constant, maar er zijn er ook een paar die niet in elke http aanvraag voorkomen. Ik ga er in ieder geval mee spelen want het lijkt eenvoudiger dan Fiddler om "http replay" te testen.

er kan in ieder geval wel eens gepoogd worden met het laatste aanvraag-packet.

maar als je wat kent van php is het wellicht niet zo moeilijk om daarmee het eerste packet ook te faken en de juiste reactie's telkens te laten genereren.
Is het script wat ik gebruik om website's waarbij een login nodig is leeg te rippen.
(inloggen via browser, cookie en headers sniffen - copy-pasten en voila laat de ripper maar via dat script werken)

script is ook door mij nog in aanpassing
(die invulvelden stonden er nl niet onder bij de originele versie, maar zijn ook nu nog niet echt bruikbaar)

Als je via dat script na aanpassing of het kunt inpakken in een ander script dan kan je zo naar willekeurige programmeertaal overstappen.
Of het als site integreren in willekeurige mediaportal/mce/mythtv - cloon

GELUKT!

Stream is te starten door het versturen van een IGMP packet...

Portal to hell

Goed bezig, ik wil graag even een programmatje gaan schrijven kan je eens precies op een rij zetten wat nu van belang is ? moet ik ook me MAC faken etc?
Reg. datum: 02 januari 2000

quote:
Exhar schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:29:
GELUKT!

Stream is te starten door het versturen van een IGMP packet...
Waaaaaah????? Is jouw truuk reproduceerbaar bij mij? Oftewel, zijn die IP's gelijk en kun je misschien iets meer details loslaten? :9~

Zeeeer goed bezig vaporizer en exhar!! _/-\o_

EDIT

En natuurlijk JW2001

MuRC wijzigde dit bericht 09-07-2007 17:45 (13%)

(Error 0 occured.))

quote:
Lol, bedankt.

Exhar heeft een paar posts hier boven z'n configuratie beschreven. Nu krijgt ie de stream ook aan de praat, waarschijnlijk was het voldoende met VLC de stream te openen. VLC stuurt nl. een IGMP join.

Het zijn bemoedigende testjes maar het is nog niet wat we uiteindelijk willen.

Soulrider: die proxy met header rewrite werkt prima! Dat is misschien wat voor jouw MuRC om te testen. Heb je al een hub?

quote:
Een bekende gevraagd, die zou door een door met ouwe muk gaan, en morgen even het rommelhok op m'n werk induiken ...

(Error 0 occured.))

@jw2001: graag gedaan, af en toe moet er wat materiaal/kennis uitgewisseld worden e.
mogelijk zet jij mij hiermee op gang voor een soortgelijke belgische hack ;) :+

(en dan bedoel ik hack in de positieve zin: iets wat beschikbaar is begrijpen in de volledige werking zodat het legaal naar onze zin ingezet/gamanipuleerd kan worden - distributie naar meerdere tv's, ev. opnemen van meerdere stream's tegelijk of bekijkbaar via mythtv/mediaportal/mce zonder speciale hardware, ...)

Chocoladeloempia
Reg. datum: 15 juni 2003

quote:
soulrider schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:00:
@jw2001: graag gedaan, af en toe moet er wat materiaal/kennis uitgewisseld worden e.
mogelijk zet jij mij hiermee op gang voor een soortgelijke belgische hack ;) :+

(en dan bedoel ik hack in de positieve zin: iets wat beschikbaar is begrijpen in de volledige werking zodat het legaal naar onze zin ingezet/gamanipuleerd kan worden - distributie naar meerdere tv's, ev. opnemen van meerdere stream's tegelijk of bekijkbaar via mythtv/mediaportal/mce zonder speciale hardware, ...)
Meer een hack zoals in de oorspronkelijke zin van het woord, want waar jij bang voor bent is dat het as "crack" wordt beschouwd. Een fundamenteel verschil. ;)

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

quote:
MaCe1337 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 02:01:
Meer een hack zoals in de oorspronkelijke zin van het woord, want waar jij bang voor bent is dat het as "crack" wordt beschouwd. Een fundamenteel verschil. ;)
Precies, een hack. Ik heb in de openingspost al beschreven, je moet gewoon abonnee zijn en een decoder hebben. Het enigste wat we willen is ook zonder de decoder kijken, opnemen, streamen etc. We zijn niet van plan een service te stelen. Ik niet althans ...

JW2001 wijzigde dit bericht 10-07-2007 09:30 (6%)

quote:
MaCe1337 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 02:01:
[...]

euhm, vertel ik toch ;)

maar swat, ik wacht nog wat af tot er wat meer details vrijkomen.
en dan gaan we eens kijken wat we kunnen doen bij de Belgische (i)DTV-providers :p
enkel zijn er daar 2 dvb-c en slechts 1 dvb-over-adsl-provider.
maar dat is slechts een klein detail :)

Wat doen we toch allemaal ingewikkeld! Ik bedacht net het volgende simpele testje om te kijken of replay mogelijk is. Om het uit te voeren moet je alleen het eerste HTTP Get pakketje sniffen en het compleet in een text bestandje kopieren.
Dan telnet je naar 172.16.113.11 port 80 en paste het volgende:
(Attentie: waar "xxxx.." staat is door mij weggepoetst)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
GET / HTTP/1.0
Host: 172.16.113.11
Cookie: ASP.NET_SessionId=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx;
ird=xxxxxxxxxxxxxxxx; PinCheck=False; userno=xxxx; .AUTHCOOKIE=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx;
Isflushed=true; CCIVersion=2007-03-22 09:14:01; ReturnUrl=http%3A//172.16.113.11/Main.aspx%7C%7Chttp%3A//172.16.113.11/pages/Soccer/Soccer.aspx%7Chttp%3A//172.16.113.11/Pages/Soccer/SoccerLive.aspx%7Chttp%3A//172.16.113.11/pages/EPG/play.asp%3FChannelId%3Dfcgro.nl;
ASPSESSIONIDxxxxxxxx=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx; PinfoPopup=N; ASPSESSIONIDxxxxxxxx=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx;
ASPSESSIONIDxxxxxxxx=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx;
ASPSESSIONIDxxxxxxxx=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx;
ASPSESSIONIDxxxxxxxx=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx; authtoken=False
Accept: text/html, image/gif, image/jpeg, image/pjpeg, image/png, */*; q=.2
User-Agent: Mozilla/4.08 (compatible; ANTFresco/4.10.35; Linux2.2.20/bsp)
Connection: Keep-Alive

Zorg er voor dat je een extra lege lijn aan het einde toevoegt (ENTER)
Ook moet Cookie helemaal op een lijn staan!

Registreer wat je terugkrijgt en post het hier.
Voer hetzelfde testje nog eens uit 5 minuten later.

Vrijwilligers om dat eens te testen?

Update: Om het helemaal perfect te doen, zet je je IP op 192.168.1.2 en clone je de MAC van je decoder!

JW2001 wijzigde dit bericht 10-07-2007 20:55 (3%)
Reden: clone decoder MAC en IP

ikikik!!! maar wacht nog steeds op hubje van kennis.. en vergeten op werk te kijken =\

(Error 0 occured.))

Portal to hell

Ik probeer al een tijdje het eerste pakketje te clonen maar ik krijg steeds bij het versturen "[Fiddler] Connection to 172.16.113.11 failed.<BR>Exception Text: Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord"

pingen naar die host gaat toch netjes vaa je pc?

want als dat al niet gaat is de rest deels verloren moeite.

(heb je niet enkel het ip overgenomen maar ook het mac-adres enzo ?)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: