Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel VIII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
v1nzent- schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:51:
Er wordt nu opgestart met de volgende melding op 't scherm:
XBMC FATAL ERROR.
Invalid or missing <home> tag in xml - no skins found, or (rest valt van het beeld af).

Het rare is dat op E:(root), waar apps en al mn bestanden op stonden, nu weer terug zijn op E: (behalve de Apps map die lijkt 'vers'), en op C: en Q: staan exact dezelfde mappen: audio, bios,fonts,media,screenshots, ed :?
Is het een idee om alle partities, c, e en q, te formaten?

Ik heb net UDATA en TDATA verwijdert, ik zie 00face08 niet, en nog steeds bovenstaande melding :/
opstarten met Start en Back ingeduwd haalt ook niets uit.

ben lekker bezig zoals jullie lezen :/

edit: Uri Geller bij Jensen verandert ook niets :&#039;( :P
C zou ik van afblijven. Daar heb je toch niks mee nodig als het goed is. ;)
Alleen even zorgen dat er wel goed gelinkt word van c (bijv xboxdash.xbe of default.xbe) naar de xbmc installatie.
Belangrijkste is gewoon dat je alles op de E schijf precies goed hebt. (kan natuurlijk op meerdere manieren, is maar net wat jij overzichtelijk/prettig vind werken.)

edit: Damn, zie net dat joox.net gebeuren, en het zou inderdaad SUPER vet zijn als daar een script voor komt!

warcow wijzigde dit bericht 25-05-2007 03:09 (4%)

met C en CK
Reg. datum: 05 december 2000

Ik kwam weer een fantastische site tegen: http://joox.net/cat/2. Zou wel fantastisch zijn als daar een script voor zou komen op XBMC. Iemand wat tijd over toevallig die scripts kan schrijven :P

edit: hmm, ook ff in vervolg eerst even de eerste pagina van het topic lezen. Had toch iemand vrijwel hetzelfde geschreven als ik. Wel komisch btw.

cramwinckel wijzigde dit bericht 25-05-2007 01:30 (29%)

Ignorance is a Bliss!! (- The Matrix)

Fools never move on..
Reg. datum: 01 juni 2001

Kan je beter www.stage6.com nemen. Alle goede en werkende video's komen daar vandaan :)

Ik zal eens kijken of ik GBW kan helpen.

jah jah

quote:
martijn1992 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:55:
Waarom wordt Uitzendinggemist script niet ondersteund voor Linksboks, of hebben de linksboks builds niet WindowXML?
Is er niet een workaround dat het toch werkend te krijgen is?
De Linksboks SVN (de source code zeg maar) is een branch (vertakking) van de originele SVN. Deze aftakking is echter gemaakt voordat WindowXML in de trunk (de hoofdboom) zat. Wat Linksboks dus zou moeten doen is een SVN sync met de trunk. Dan halen ze de veranderingen op en voegen die samen met hun branch.

Dit kan echter veel problemen geven en tijd kosten omdat beide SVN's gewoon door gaan met ontwikkelen. Kan dus best zijn dat 1 bestand meerdere keren is aangepast en dat deze aanpassingen conflicteren. Dit moet dan handmatig worden aangepast.

In praktijk komt het er dus vaak op neer dat men eerst een feature branch (Linksboks) helemaal af programmeert (of in iedergeval werkend) en daarna pas merged met de trunk. Dan hoeven ze maar 1x te sleutelen.

Wat zijn work-arounds: zelf een SVN halen van de Linksboks Branche en dan lokaal de Main Trunk mergen. De source die je dan hebt zelf compilen. OF als je Linksboks niet echt nodig hebt een T3CH versie downloaden. Deze zijn altijd van de Trunk.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

quote:
SyphOn schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 07:10:
Kan je beter www.stage6.com nemen. Alle goede en werkende video's komen daar vandaan :)

Ik zal eens kijken of ik GBW kan helpen.
Wat betreft Joox.net: ziet er heel erg leuk uit. Het voordeel boven Stage6.com is dat ze het netjes hebben geordend. En dat maakt het makkelijk om te coden. Kijk bijv. naar kanalenkiezer: dat is een horror om 100% werkend te krijgen omdat er geen systeem achter de streams zit.

Bij Joox.net is het steeds categorien/sub-categorien doorlopen en dan kom je uit op een pagina met een stream! Redelijk makkelijk te doen dus (zo op het eerste gezicht).

Dus laat ik het volgende doen: Vanavond ga ik verder met het implementeren van Talpa.tv (tien.tv) uitzendinggemist. Daarvoor is het belangrijkste al klaar: het inloggen en halen van de streams...nu alleen nog de categorisering. Hopelijk is dat volgende week ergens klaar, maar beloven kan ik niks aangezien ik dit weekend druk bezig ben met andere zaken.

Daarna zal ik kijken naar Joox.net. Ik zal dan wel eens gaan nadenken over een andere naam, want het begint dan zeker veel meer te worden dan alleen uitzendinggemist.v2. Suggesties zijn welkom, ben zelf niet zo goed met namen. (Misschien iets van "Missed It" of "EOD: Episodes On Demand")

Ook de layout moet dan gaan veranderen, aangezien er bijna geen ruimte meer is voor icoontjes aan de rechterkant.

GroteBozewolf wijzigde dit bericht 25-05-2007 09:04 (4%)

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

In The Mix
Reg. datum: 15 november 2006

quote:
porthofax schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:47:
[...]

Dit heb ik allemaal gedaan,
ik heb een map geshared ..
als ik hem nu wil zoeken met m'n xbox krijg ik de pop-up "Could not connect to network".

Moet ik SMB Network Share hebben of WORKGROUP (SMB) Network ?
En moet ik nog ergens goed naar kijken bij de netwerk instellingen op de xbox?

Nogmaals bedankt,
ik hoop dat het me ooit lukt!
Gebruik je Windows XP? Zo ja, dan staat de werkgroepnaam op je pc standaard ingesteld op MSHOME. Deze naam zal dan ook op je Xbox ingesteld moeten worden. (bij de instellingen waar je ook je user en password hebt ingesteld, dus WORKGROUP veranderen in MSHOME)

Kortom de werkgroepnaam op je pc moet overeenkomen met de instelling op je xbox.
quote:
GroteBozewolf schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:02:
[...]

Dus laat ik het volgende doen: Vanavond ga ik verder met het implementeren van Talpa.tv (tien.tv) uitzendinggemist. Daarvoor is het belangrijkste al klaar: het inloggen en halen van de streams...nu alleen nog de categorisering. Hopelijk is dat volgende week ergens klaar, maar beloven kan ik niks aangezien ik dit weekend druk bezig ben met andere zaken.

Daarna zal ik kijken naar Joox.net. Ik zal dan wel eens gaan nadenken over een andere naam, want het begint dan zeker veel meer te worden dan alleen uitzendinggemist.v2. Suggesties zijn welkom, ben zelf niet zo goed met namen. (Misschien iets van "Missed It" of "EOD: Episodes On Demand")
Dat klinkt fantastisch GroteBozeWolf! Dit wordt zo'n meesterlijk script, echt te gek! _/-\o_

Naamsuggestie: XStream

Surineeslander wijzigde dit bericht 25-05-2007 13:21 (43%)
Reden: reactie GBW toegevoegd.

PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81

Arwen / Kayne

quote:
[...]

Ook de layout moet dan gaan veranderen, aangezien er bijna geen ruimte meer is voor icoontjes aan de rechterkant.
Streams Unlimited :P

Hoewel ik het UG-script niet gebruik (als Belg kijk ik zo niet naar de NL-zender), moet ik toch even _o_ voor het feit dat iemand zoiets in elkaar kan boksen. :)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

quote:
[...]

Wat betreft Joox.net: ziet er heel erg leuk uit. Het voordeel boven Stage6.com is dat ze het netjes hebben geordend. En dat maakt het makkelijk om te coden. Kijk bijv. naar kanalenkiezer: dat is een horror om 100% werkend te krijgen omdat er geen systeem achter de streams zit.

Bij Joox.net is het steeds categorien/sub-categorien doorlopen en dan kom je uit op een pagina met een stream! Redelijk makkelijk te doen dus (zo op het eerste gezicht).

Grote Boze Wolf gaan internationaal! _/-\o_ :P
Helemaal te gek :*)

Code IT
Reg. datum: 13 juni 2002

Misschien een tip voor GBW. Via www.dapper.net kun je een data mapping maken van een website. Je kan dan via een nieuwe url je data mapping ophalen (XML bestandje). Dit maakt voor veel scripts het parsen van een website een stuk eenvoudiger!

Reg. datum: 18 juli 2000

quote:
schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:09:
als ik hem nu wil zoeken met m'n xbox krijg ik de pop-up "Could not connect to network".

Nogmaals bedankt,
[...]
Gebruik je Windows XP? Zo ja, dan staat de werkgroepnaam op je pc standaard ingesteld op MSHOME. Deze naam zal dan ook op je Xbox ingesteld moeten worden. (bij de instellingen waar je ook je user en password hebt ingesteld, dus WORKGROUP veranderen in MSHOME)

Kortom de werkgroepnaam op je pc moet overeenkomen met de instelling op je xbox.
[...]
'SMB Network Share' is een standaard lokatie naar een niet bestaande machine die je moet wijzigen. witte knop op de controller.
Via 'WORKGROUP (SMB) Network' zal je al je werkgroepen zien. Meestal heb je maar 1 groep in je netwerk. Het kan ook een aantal seconden extra kosten om te browsen.

Eerst via ''WORKGROUP (SMB) Network' je machine zien, daarna pas een directe link maken. In een thuisnetwerk zal je geen zg. WINS server hebben dus dan werkt het netwerk browsen puur op broadcast netwerk berichten. Je pc en de xbox dienen daarvoor in hetzelfde netwerk segment te zitten. Sluit ze dus aan op bv dezelfde switch.
Als je de pc dan nog niet ziet op de xbox zal je op de pc bij de netwerk verbindingen moeten controleren of je microsoft networking aan hebt. Er is een wizard in het netwerk scherm voor het regelen hiervan.

Reg. datum: 17 september 2000

Ook ik moet GBW hartelijk danken voor zijn inzet. ben super tevreden met het weer werkende script, ik had ook wel last van achterlopende audio maar heb dat er voor lief bijgenomen (tot ik gister zag dat je dat kan instellen). als je die andere zenders ook implementeert wordt het wel supergaaf zeg!!

mag ik vragen wat je achtergrond is? Ik wil me eigenlijk ook wel gaan verdiepen in dat scripting amar heb nu niet echt een informatica achtergrond.....

http://specs.tweak.to/6635

Reg. datum: 27 mei 2006

quote:
[...]

Daarna zal ik kijken naar Joox.net. Ik zal dan wel eens gaan nadenken over een andere naam, want het begint dan zeker veel meer te worden dan alleen uitzendinggemist.v2. Suggesties zijn welkom, ben zelf niet zo goed met namen.
Hier nog een zeer tevreden gebruiker van het Uitzendinggemist script(je). ( het "je" kunnen we inmiddels wel weg laten)
Als suggestie voor het script, zou ik het bij uitzendinggemist laten. Alleen dus uitzendinggemist van zo veel mogelijk zenders ( hoe meer, hoe beter ) en voor de streams een apart script maken, stream pack of zo iets.

Reg. datum: 12 november 2000

Bestaat er eigenlijk een script om Sport1 wedstrijden (via de website!) op XBMC te bekijken?

Uit onderzoek is gebleken dat u dusdanig veel dataverkeer genereert, dat andere abonnees in hun normale gebruik van de Chello service worden beperkt.

quote:
Bad_Karma schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:27:
Bestaat er eigenlijk een script om Sport1 wedstrijden (via de website!) op XBMC te bekijken?
Ik zie geen filmpjes op Sport1..
Als het niet allemaal apparte filmpjes zijn maar een soort van tvzender moet er wel een strm bestandje van te maken zijn...

Reg. datum: 12 november 2000

Het probleem is dat je een code in moet voeren om de stream te kunnen zien. Daarna wordt er direct een standaard stream weergegeven in WMplayer formaat.

Uit onderzoek is gebleken dat u dusdanig veel dataverkeer genereert, dat andere abonnees in hun normale gebruik van de Chello service worden beperkt.

Reg. datum: 05 oktober 2005

quote:
porthofax schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:47:
[...]

Nogmaals bedankt,
bij workgroup moet je naam van je netwerk ingeven rechtsklikken op deze computer op je pc of laptop
eigenschappen--->computernaam------->wijzigen daar kan je zien wat je naam van de werkgroep is
je kan beter het ip adres van je pc nemen bv: 172.19.3.2 (pc of laptop)\gedeeldemap

poppensnor

DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

quote:
computerfreak17 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:39:
[...]

Ik heb ff net gekeken je kunt em gewoon in XBMC spelen moet je ff de url van de film kopieren en in xbmc zetten ik doe dat door XBMCFOX. bijvoorbeeld The 13 th warrior url is
http://video.stage6.com/1020069/.divx plak em gewoon en kijken maar.
Wat is xbmcfox??

hoe kan ik daarmee streams naar xbox zenden? komt ie dan in playlist ofzo?

Reg. datum: 22 mei 2007

quote:
Zerveza schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:14:
[...]

Wat is xbmcfox??

hoe kan ik daarmee streams naar xbox zenden? komt ie dan in playlist ofzo?
nee kijk xbmcfox is een extensie voor firefox als je bijvoorbeeld een stream wilt bekijken kun je de stream gewoon in xbmcfox plakken en hij opent hem gewoon in xbmc echt een aanrader.

je kunt de extensie hier downloaden http://voo.free.fr/xbox/xbmcfox_beta1modifi%e9parYoman91.xpi

DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

quote:
computerfreak17 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:42:
[...]

nee kijk xbmcfox is een extensie voor firefox als je bijvoorbeeld een stream wilt bekijken kun je de stream gewoon in xbmcfox plakken en hij opent hem gewoon in xbmc echt een aanrader.

je kunt de extensie hier downloaden http://voo.free.fr/xbox/xbmcfox_beta1modifi%e9parYoman91.xpi
werkt prima.. altijd ff zoeken naar de url in code.. maar werkt prima..

quote:
Zerveza schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:01:
[...]

werkt prima.. altijd ff zoeken naar de url in code.. maar werkt prima..
ik zij het toch :P

Reg. datum: 08 maart 2007

quote:
warcow schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 01:16:
[...]

C zou ik van afblijven. Daar heb je toch niks mee nodig als het goed is. ;)
Alleen even zorgen dat er wel goed gelinkt word van c (bijv xboxdash.xbe of default.xbe) naar de xbmc installatie.
Belangrijkste is gewoon dat je alles op de E schijf precies goed hebt. (kan natuurlijk op meerdere manieren, is maar net wat jij overzichtelijk/prettig vind werken.)

edit: Damn, zie net dat joox.net gebeuren, en het zou inderdaad SUPER vet zijn als daar een script voor komt!
Dus Q leeghalen en dan zou 't moeten werken >?
quote:
Wat bedoel je hier precies mee ? :+

iemand een idee waarom downloaden van mijn XBOX via FTP naar een netwerkstation bijna twee keer zo snel gaat als andersom?

download van XBOX met FTP -> +/- 12000 KB/S
upload naar XBOX met FTP -> +/- 6000 KB/S

Dit alles via op 100mbit netwerk.

quote:
goednieuws schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:22:
iemand een idee waarom downloaden van mijn XBOX via FTP naar een netwerkstation bijna twee keer zo snel gaat als andersom?

download van XBOX met FTP -> +/- 12000 KB/S
upload naar XBOX met FTP -> +/- 6000 KB/S

Dit alles via op 100mbit netwerk.
mischien dat de netwerkkaart van de xbox niet zo snel is :?

Reg. datum: 28 september 2006

Maar dan zou je toch geen verschillen moeten merken in datadoorvoer? Ik denk eerder dat het ligt aan de verwerking van de gegevens die binnenkomen op je xbox. En dan met name de snelheid van je harde schijf. Lezen kost minder recourses dan schrijven.

Reg. datum: 08 maart 2007

quote:
arnob schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:22:
[...]

'SMB Network Share' is een standaard lokatie naar een niet bestaande machine die je moet wijzigen. witte knop op de controller.
Via 'WORKGROUP (SMB) Network' zal je al je werkgroepen zien. Meestal heb je maar 1 groep in je netwerk. Het kan ook een aantal seconden extra kosten om te browsen.

Eerst via ''WORKGROUP (SMB) Network' je machine zien, daarna pas een directe link maken. In een thuisnetwerk zal je geen zg. WINS server hebben dus dan werkt het netwerk browsen puur op broadcast netwerk berichten. Je pc en de xbox dienen daarvoor in hetzelfde netwerk segment te zitten. Sluit ze dus aan op bv dezelfde switch.
Als je de pc dan nog niet ziet op de xbox zal je op de pc bij de netwerk verbindingen moeten controleren of je microsoft networking aan hebt. Er is een wizard in het netwerk scherm voor het regelen hiervan.
http://www.xbox-hq.com/html/xbox-tutorials-179.html

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: