Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel VIII

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
commK
Reg. datum: 16 april 2002

Hi ppl,

ik heb een vraagje over het delen van mijn itunes music.

Ik:
- Heb een macbook, met de laatste itunes en delen staat aan (huisgenoten kunnen al genieten van mijn muziek)
- Run een local ftptje voor de xbox

Xbox:
- Heeft XBMC-SVN_2007-06-29_rev9475-deff met de laatste clearity skin (edit: een-na-laatste, vind de simpele icoontjes mooier ;) )
- Kan wel op de ftp van mijn macbook
- Maar niet op de gedeelde itunes music...

Als ik de locatie toevoeg, dan zegt hij dat hij geen verbinding kan maken met het netwerk. Heb de firewall van mijn mac al uitgezet voor de betreffende "daap" port, maar dat mocht niet baten..
Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

CommanderKeen wijzigde dit bericht 24-07-2007 15:30 (4%)

Powered By Mozilla

Het DAAP protocol werkt niet meer met iTunes 7, wel met 6 voor zover ik weet..
Proberen heeft dus totaal geen zin meer, helaas..

de leven is hard

commK
Reg. datum: 16 april 2002

ah man, dat is jammer! ik heb namelijk een externe harde schijf met flink wat muziek en via de os x ftp server kan je geen externe harde schijven delen..

musica musica
Reg. datum: 16 oktober 2002

F drive unavailable, weet iemand hoe ik deze kan unlocken?

MuSeLive wijzigde dit bericht 24-07-2007 17:21 (76%)

Black Holes & Revelations

Reg. datum: 08 juli 2006

quote:
speedme schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:28:
Ok, ik denk dat ik overtuigt ben....ik wil ook gaan voor de Xbox ! :D

Maar welke chip adviseren jullie ?
Je kan ook gewoon voor een softmod gaan, dat is goedkoop en bied bijna dezelfde functies als een modchip, het is iedergeval genoeg om XBMC mee te draaien ;)
quote:
Bigfoot87 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:22:
[...]

Ze staan standaard uit, je kunt ze aan zetten onder de skin instellingen van PMIII.
Ik vind het erg grappig maar verre van praktisch.
Tween animatie? Bij de changelog van T3CH staat iets van bouncing windows, is dat (alleen) wat het is? En hebben alleen de T3CH builds dit of ook de Linksboks?

Reg. datum: 29 september 2006

Tween animatie is het bouncen van de windows |:( maar idd niet praktisch!! Als ik de nieuwste versie van XBMC erop zet dan vernieuw ik altijd de gehele XBMC map (m.u.v. de UserData map). Kan dit eigenlijk ook m.b.v. het script T3CH Downloader? Kan het natuurlijk ook zelf proberen maar vraag het eerste ff hier :P

musica musica

quote:
MuSeLive schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:06:
F drive unavailable, weet iemand hoe ik deze kan unlocken?
Ik heb 3 drives van in totaal ongeveer 4 gig, dan moet er toch nog 4 gig ongeveer in zitten?

Reg. datum: 24 april 2002

3 drives? Geen idee waar je het over hebt.... Om een F drive te hebben dien je minimaal een harde schijf die groter dan 8GB is on je xbox te stoppen. Er wordt namelijk ongeveer 8GB gereserveerd voor de C: en E: partitie.

Je zal daarna je harde schijf moeten formatteren met bijvoorbeeld: http://xbmc.schweino.com/evox%20rescue%20cd.zip

met C en CK
Reg. datum: 05 december 2000

quote:
SyphOn schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:33:
Ben weer met een skinmod bezig geweest. Deze bevalt mij tot nu toe het beste :)

Nu alleen nog 16x9 maar op verzoek zet ik het ook even om naar 4x3 :)

.
Ziet er een stuk frisser uit dan de originele PMIII. Ik kan alleen het script knopje niet vinden. Pijltje eronder geeft bij mij alleen maar de favorites.

Ignorance is a Bliss!! (- The Matrix)

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
cramwinckel schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:27:
[...]
Ziet er een stuk frisser uit dan de originele PMIII. Ik kan alleen het script knopje niet vinden. Pijltje eronder geeft bij mij alleen maar de favorites.
Aan je favorites moet je zelf je scripts toevoegen (witte/doorzichtige knopje)....zit in alle nieuwe releases (ook in PMIII).

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

musica musica

quote:
Schweino schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:54:
3 drives? Geen idee waar je het over hebt.... Om een F drive te hebben dien je minimaal een harde schijf die groter dan 8GB is on je xbox te stoppen. Er wordt namelijk ongeveer 8GB gereserveerd voor de C: en E: partitie.

Je zal daarna je harde schijf moeten formatteren met bijvoorbeeld: http://xbmc.schweino.com/evox%20rescue%20cd.zip
ik heb gewoon een originele hd van xbox. dat is 8/10 gig toch? mijn C en E zijn samen bijna 3 gig. In my files zie ik ook nog een Q welke een kopie is van de C.

met C en CK
Reg. datum: 05 december 2000

quote:
DeOS schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:40:
[...]

Aan je favorites moet je zelf je scripts toevoegen (witte/doorzichtige knopje)....zit in alle nieuwe releases (ook in PMIII).
Ik moet er wel komen natuurlijk. En dan nog, als ik op het witte knopje druk dan krijg ik "script output" (had deze optie idd al eerder gehoord)

Ignorance is a Bliss!! (- The Matrix)

Trotse oom x2
Reg. datum: 13 januari 2005

Hmm, ik moet die ouwe Xbox van me ook maar eens gaan laten modden. Scheelt me weer investeren in een htpc :)

Eerst maar eens door dit topic neuzen en de link van hierboven bekijken.

Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM

quote:
MuSeLive schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:33:
[...]

ik heb gewoon een originele hd van xbox. dat is 8/10 gig toch? mijn C en E zijn samen bijna 3 gig. In my files zie ik ook nog een Q welke een kopie is van de C.
8 of 10 GB inderdaad. C: is 500MB, E: is bijna 5GB dus ik weet niet hoe je aan die 3GB gezamenlijk komt. Q: is een virtuele partitie en neemt dus geen daadwerkelijke ruimte in beslag. Voor de rest zijn er nog 4 verborgen partities, waardoor je in totaal aan ongeveer 8GB komt.

zie ook -> http://www.xbox-linux.org...ng_and_Filesystem_Details

Je zal dus een schijf nodig hebben die groter is dan 8GB om van een F: partitie gebruik te kunnen maken.
quote:
speedme schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:29:
[...]
Is een softmod zelf uit te voeren ?
Ja, een TSOP flash is overigens ook vrij eenvoudig en meer fool-proof.

Schweino wijzigde dit bericht 25-07-2007 14:20 (12%)

musica musica

quote:
Schweino schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:18:
[...]

8 of 10 GB inderdaad. C: is 500MB, E: is bijna 5GB dus ik weet niet hoe je aan die 3GB gezamenlijk komt. Q: is een virtuele partitie en neemt dus geen daadwerkelijke ruimte in beslag. Voor de rest zijn er nog 4 verborgen partities, waardoor je in totaal aan ongeveer 8GB komt.

zie ook -> http://www.xbox-linux.org...ng_and_Filesystem_Details

Je zal dus een schijf nodig hebben die groter is dan 8GB om van een F: partitie gebruik te kunnen maken.
Oh stom, ik was naar available space aan het kijken. |:( op mijn E partitie staat 1.5 gig aan Tdata, zijn dat puur savegames? zou dat erg zijn om even te verwijderen om te kijken of een iso werkt en daarna weer terug te zetten? alvast bedankt :>

wie weet er nog een goede "laatste nieuws feed" ik gebruik nu die van de Telegraaf!!!

nu.nl of nos.nl. Ik gebruik ze allebei.

Schweino wijzigde dit bericht 25-07-2007 23:33 (44%)

Reg. datum: 08 maart 2007

quote:
sledge schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:24:
[...]

ik heb ook een softmod en heb een 120 gig hard disk. werkt prima.

draadloos kan wel maar dan moet je een apparaatje vinden die je draad draadloos maakt. De xbox heeft alleen een utp aansluiting.
naam van dat aparaatje staat 3 pagina's hiervoor genoemd kost iets van 60e dacht ik.
quote:
Beontherapy schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:54:
Tween animatie is het bouncen van de windows |:( maar idd niet praktisch!! Als ik de nieuwste versie van XBMC erop zet dan vernieuw ik altijd de gehele XBMC map (m.u.v. de UserData map). Kan dit eigenlijk ook m.b.v. het script T3CH Downloader? Kan het natuurlijk ook zelf proberen maar vraag het eerste ff hier :P
wat is de uitkomst ?

quote:
v1nzent- schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:59:
[...]

naam van dat aparaatje staat 3 pagina's hiervoor genoemd kost iets van 60e dacht ik.
Linksys Game Adapter werkt prima!!! :P

Reg. datum: 26 december 2003

Jammer dat joox.net niet meer werkt in het uitzendinggemist.nl script nu ik net xbmc werkend gekregen heb :(
Complimenten trouwens voor het script GBW!
Zijn er alternatieven voor joox.net die in dat script verwerkt kunnen worden?

quote:
JvdS schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:49:
Jammer dat joox.net niet meer werkt in het uitzendinggemist.nl script nu ik net xbmc werkend gekregen heb :(
Complimenten trouwens voor het script GBW!
Zijn er alternatieven voor joox.net die in dat script verwerkt kunnen worden?
Tjsa, Joox.net ligt er weer uit, dus dat gaat dan niet werken. Wat betreft je vraag: Ik ben op dit moment druk bezig met het aan passen van UZG naar een modulair systeem.

Ik krijg steeds meer vragen (ook vanuit het buitenland) of ik kanalen kan toevoegen en dat werd gewoon te lastig in de huidige opzet van UZG. In v2.7.0b2 had ik al grote aanpassingen gedaan om de boel makkelijker te kunnen uitbreiden, maar nu is toch echt de hele boel op de schop gegaan.

Momenteel ben ik aan het testen met het nieuwe systeem (ook Pathe.nl gaat hier mee werken) en het ziet er bijna naar uit dat het in Beta stadium is.

Maar even terug naar je vraag: het is met de nieuwe versie relatief eenvoudig, voor iedereen, om kanalen toe te voegen. Er is dan alleen nog maar een kwestie van een kanaalscript+logo's in 1 folder te gooien en deze in de 'channels' folder te zetten. Als er dus een alternatief is voor Joox.net (en die zijn er) dan kan die er makkelijk door mij en/of iemand anders, worden bijgezet.

Voor mij is eerst het afkrijgen van het modulaire systeem (dat overigens niet meer UZG gaat heten) daarna zal ik nog wat kanalen gaan toevoegen.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Reg. datum: 26 december 2003

Top! Klinkt erg goed!

Reg. datum: 19 november 2006

quote:
GroteBozewolf schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:58:
[...]
Maar even terug naar je vraag: het is met de nieuwe versie relatief eenvoudig, voor iedereen, om kanalen toe te voegen. Er is dan alleen nog maar een kwestie van een kanaalscript+logo's in 1 folder te gooien en deze in de 'channels' folder te zetten.
Perfect !! Heb zelf eens geprobeerd om er iets aan toe te voegen maar kwam er niet uit maar dit zou super zijn !! _/-\o_

Whatever
Reg. datum: 01 februari 2001

Ik vind het helemaal top hoeveel tijd je hierin steekt. Snap niet hoe je het allemaal voorelkaar krijgt maar ben er errug blij mee. De complimenten en ik wacht de ontwikkelingen gewoon af. _/-\o_ _/-\o_

Choose Booze

Reg. datum: 24 maart 2006

even "offtopic": xbmc kan afspelen vanuit multipart rar bestanden zonder deze te moeten extracten. is er ook een programma/speler voor windows die dat kan?? ik houd namelijk graag de originele bestanden

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: