Toon posts:

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel VIII Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 24.283 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 157936

In deel 6 werd gesproken om buienradar.nl in een soort van script te integreren. Gezien huidige weersituaties geen slecht idee, lijkt me.

Weet iemand al of deze reeds bestaat of is hier iemand al mee bezig geweest? Lijkt me wel een superscript wanneer iemand dit zou kunnen!

Of bestaat er een script waarin ik de favorieten kan plaatsen, welke ik dan via XBMC kan bekijken? Dus dat je zelf eenvoudig links kan toevoegen?

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 157936 op 17-07-2007 21:12]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:25
TojnK schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:21:
[...]

Hier nog even een paar plaatjes van de ghosting waar ik last van heb.

480p:
[afbeelding]
720p:
[afbeelding]
1080i:
[afbeelding]

En dat is dus met deze kabel.

Die heb ik direct aangesloten op mijn nieuwe samsung le40m87bd.
Ik heb hetzelfde probleem maar vooral bij 720p. Een vriend van me is op vakantie in Canada en probeert nog een originele MS kabel te vinden. Eens kijken of dan het probleem opgelost is.

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-06 16:36
TojnK schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:21:
[...]

Hier nog even een paar plaatjes van de ghosting waar ik last van heb.

480p:
[afbeelding]
720p:
[afbeelding]
1080i:
[afbeelding]

En dat is dus met deze kabel.

Die heb ik direct aangesloten op mijn nieuwe samsung le40m87bd.
Ik heb een philips lcd tv die via hdmi en component de beeldverbeteraars niet weet uit te schakelen. Nu geeft dit ghosting en dergelijke en ik wil dit dus uitschakelen.

Misschien heeft jouw tv hier ook last van.

Dus bij component,hdmi1 en hdmi2 is contrast+ en NR niet uit te schakelen, en dit kan ghosting
veroorzaken.

Kijk eens in je service menu.

• tojnk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 11:32
SyphOn schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:52:
[...]
Hier toch echt geen last van met deze kabel... misschien is het de tv?
Als ik mijn laptop op de vga ingang aansluit op 1920x1080, dan ziet alles er superstrak uit, dus de tv kan het in principe wel.

Waarschijnlijk krijg ik deze week wel mijn officiele xbox hd av pack binnen, en dan koop ik er wat fatsoenlijke componentkabels bij, dan laat ik wel weer van me horen. :)

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 13:37
SyphOn schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:46:
Wat vinden jullie van dit nieuwe menu?

[afbeelding]

[afbeelding]
Schitterend! Zodra ik thuis ben (Ben nu in Nijmegen ivm Nijmeegse 4daagse!) ga ik hem proberen :)

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ok, ik heb net een Linksys Wireless-G Game Adapter (wga54g) binnen gekregen. Echter krijg ik het ding niet aan de de praat.
Opstelling is als volgt:
PC direct aangesloten op de router
MacBook via WiFi aangesloten op de router
Xbox+game adapter. De ethernet kabel loopt van de game adapter naar de Xbox.

Als ik de setup start dan vind hij de game adapter niet (ad-hoc en infrastructuur).

Wie weet hoe ik het ding goed en wel aan de praat krijg?

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Gabliboeba schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:18:
Ok, ik heb net een Linksys Wireless-G Game Adapter (wga54g) binnen gekregen. Echter krijg ik het ding niet aan de de praat.
Opstelling is als volgt:
PC direct aangesloten op de router
MacBook via WiFi aangesloten op de router
Xbox+game adapter. De ethernet kabel loopt van de game adapter naar de Xbox.

Als ik de setup start dan vind hij de game adapter niet (ad-hoc en infrastructuur).

Wie weet hoe ik het ding goed en wel aan de praat krijg?
Ik zou beginnen bij de handleiding... RTFM...

Met jouw opstelling heb je geluk (bekabelde PC) dan kun je de pc via de Bridge (bekabeld) aansluiten op WiFi en instellingen maken. Via DHCP krijgt de Bridge een IP-adres die hij weer doorgeeft aan de XBox... Xbox moet wel DHCP accepteren

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 12:55
Zerveza schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:48:
[...]

Ik zou beginnen bij de handleiding... RTFM...

Met jouw opstelling heb je geluk (bekabelde PC) dan kun je de pc via de Bridge (bekabeld) aansluiten op WiFi en instellingen maken. Via DHCP krijgt de Bridge een IP-adres die hij weer doorgeeft aan de XBox... Xbox moet wel DHCP accepteren
Ok, in de game adapter heb ik de instellingen gemaakt. (DHCP)
Is het ook mogelijk om in EvolutionX DHCP aan te zetten?

edit. Ik ben weer wat verder.
Xbox staat op DHCP.
Game adapter staat op DHCP.
Maar de game adapter maakt nog geen contact met de router.
Ook weet ik niet welk IP adres de Xbox nu heeft.

[Voor 15% gewijzigd door Gabliboeba op 17-07-2007 19:20]

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58
Gabliboeba schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:05:
[...]
Ok, in de game adapter heb ik de instellingen gemaakt. (DHCP)
Is het ook mogelijk om in EvolutionX DHCP aan te zetten?

edit. Ik ben weer wat verder.
Xbox staat op DHCP.
Game adapter staat op DHCP.
Maar de game adapter maakt nog geen contact met de router.
Ook weet ik niet welk IP adres de Xbox nu heeft.
Zoals ik ook al aan Beontherapy heb duidelijk gemaakt (die ook problemen had met zijn nieuw aangeschafte gaming adapter). Je probleem heeft niks te maken met XBMC, puur met de configuratie van je gaming adapter. Open hiervoor een apparte topic, dan wordt je daar verder geholpen.

[Voor 32% gewijzigd door DeOS op 17-07-2007 20:02]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Anoniem: 38533

Hoi, ik wil graag een externe netwerk hdd gebruiken voor streamen naar xbox via xbmc.

ik zag dat de lidl deze in de aanbieding heeft:

http://www.targa.nl/index...defined&SPCAREA=undefined

zou dit gaan werken ? men spreekt dat je bepaalde software op de clients moet installeren, maar dat kan met xbmc natuurlijk niet. dit is een NDAS apparaat...moet je dan toch een echte NAS HD hebben ?

iemand ervaringen met zo'n set-up ? zo ja, wat zijn aan te raden schijven ?

Anoniem: 181995

Anoniem: 38533 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:13:
Hoi, ik wil graag een externe netwerk hdd gebruiken voor streamen naar xbox via xbmc.

zou dit gaan werken ? men spreekt dat je bepaalde software op de clients moet installeren, maar dat kan met xbmc natuurlijk niet. dit is een NDAS apparaat...moet je dan toch een echte NAS HD hebben ?

Alleen verkrijgbaar in regio 1 en 3 :(
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/system.regio.index

• Maverick
  • Laatst online: 16:07
Anoniem: 38533 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:13:

idd, voor de xbox heb je een NAS schijf nodig, NDAS gaat niet werken

PSN: DutchTrickle PVoutput

• dapluiz
  • Laatst online: 22-05 21:15
Tering wat irritant, normaal gesproken nooit last gehad van xbmc en shares en nu ineens na opnieuw installeren van XP blijft XBMC om een wachtwoord vragen, hoe ik de xml ook aanpas.
Me xp machine staat nu wagenwijd open, gast account staat aan, shares mogen iedereen bij en nog blijft ie een wachtwoord vragen.
Ook als ik me werkgroep browse en ik wil dan me computer "openen" dan begint ie al te mekkeren om een wachtwoord. Iemand een idee waar in XP ik iets vergeten ben te veranderen ? Zelfs een apart account voor de xbox mag niet baten .....

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• tojnk
  • Laatst online: 05-06 11:32
TojnK schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:19:
[...]
Waarschijnlijk krijg ik deze week wel mijn officiele xbox hd av pack binnen, en dan koop ik er wat fatsoenlijke componentkabels bij, dan laat ik wel weer van me horen. :)
Ik heb net mijn officiele xbox hd av pack binnen, en daarmee heb ik geen last van ghosting. Ik had hem besteld via amazon.co.uk, er zat zelfs al een component kabel bij.

Ik had ook nog even geprobeerd de composite en s-video kabels van de konig kabel die ik eerst had af te knippen (ik dacht dat de ghosting zou kunnen komen door reflecties van het signaal in deze losse kabel einden) en daar werd het wel ietsje beter van, maar nog lang niet zo goed als met deze officiele xbox hd av pack.

Anoniem: 78369

dapluiz schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:42:
Tering wat irritant, normaal gesproken nooit last gehad van xbmc en shares en nu ineens na opnieuw installeren van XP blijft XBMC om een wachtwoord vragen, hoe ik de xml ook aanpas.
Me xp machine staat nu wagenwijd open, gast account staat aan, shares mogen iedereen bij en nog blijft ie een wachtwoord vragen.
Ook als ik me werkgroep browse en ik wil dan me computer "openen" dan begint ie al te mekkeren om een wachtwoord. Iemand een idee waar in XP ik iets vergeten ben te veranderen ? Zelfs een apart account voor de xbox mag niet baten .....
ik heb hetzelfde, alleen dan met Vista.....iemand een oplossing?

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Anoniem: 78369 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:19:
[...]
Je kan controleren of in de local security policy 'enabled: NTLM, NTLMv2 preferred' oid aanstaat ipv 'NTLMv2 only'. Dat helpt misschien.

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 13:46
Hallo mensen.

Ik wil graag muziek afspelen vanaf een pc elders, met shares. Ik heb ftp geprobeerd, maar dit werkt nogal vaag, en het daadwerkelijk afspelen is al helemaal een ramp. Hij logt 26.000× in om een klein stukje van het bestand te downloaden (paar kb of minder) en zo cachet hij de mp3, tenminste dat denk ik. Resultaat is een halve minuut wachttijd per wisseling van mp3.

Nu gebruik ik windows shares tussen pc's d.m.v. hamachi. Mijn vraag is: kan xbmc ook met hamachi of iets vergelijkbaars werken zodat ik wat werkbaarder remote mp3 bestanden kan afspelen?

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 15:47
Anoniem: 78369 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:19:
[...]

Deze instelling loste het voor mij op ! (password protection OFF)
Verders heb ik niets aangepast op mijn systeem. O... het helpt ook om voor je shares, everyone read permissions in te stellen.

http://img70.imageshack.us/img70/509/passwoffho4.jpg

[Voor 16% gewijzigd door Tranzy op 18-07-2007 20:40]

Ik heb ook een leuke computer..

• Maverick
  • Laatst online: 16:07
hm, ik heb nu die clarity skin geinstalleerd, en ik zal het vast wel over het hoofd zien, maar hoe kom ik nu bij m'n scripts??

PSN: DutchTrickle PVoutput

Anoniem: 157936 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:09:
In deel 6 werd gesproken om buienradar.nl in een soort van script te integreren. Gezien huidige weersituaties geen slecht idee, lijkt me. Helaas is er daarna verder niet meer over gesproken.

Weet iemand al of deze reeds bestaat of is hier iemand al mee bezig geweest? Lijkt me wel een superscript wanneer iemand dit zou kunnen!

Of nog beter!! Bestaat er een script waarin ik de favorieten kan plaatsen, welke ik dan via XBMC kan bekijken? Dus dat je zelf eenvoudig links kan toevoegen? Dus niet de browser Linksboks, maar echt een script waarin ik eenmaal de links plaats (vanaf de PC) en deze via een script in XBMC kan benaderen. Dan kun je de favorieten van de PC dus op de XBOX bekijken!
kick....heeft iemand hier een idee van???

• bartosiej
  • Laatst online: 06-06 16:52
Het lijkt me dat dit zeerzeker goed mogelijk is!

Maar ik denk dat er eerst een fatsoenlijke browser geprogrammeerd moet worden&ik heb gehoord dat ze daar nu zo'n beetje mee bezig zijn, waarschijnlijk zit die functie er overigens wel standaard in (=favorites) als de browser eenmaal af is...

even afwachten nog dus.

• Petertjuh
  • Laatst online: 06-06 21:07
Gister een vaag probleempje ontdekt.
Situatie:
200gb in xbox
320gb netwerkopslag

zelfde dvd(lost disk 1 seizoen 2)
in het formaat .iso

vanaf de hd in de xbox wil hij hem niet afspelen, en vanaf het netwerk speelt hij hem zonder problemen..

zou er dan een fout zijn gemaakt met het overzetten?? of toch een ander probleem??

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 23:13
bartosiej schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:20:
Het lijkt me dat dit zeerzeker goed mogelijk is!

Maar ik denk dat er eerst een fatsoenlijke browser geprogrammeerd moet worden&ik heb gehoord dat ze daar nu zo'n beetje mee bezig zijn, waarschijnlijk zit die functie er overigens wel standaard in (=favorites) als de browser eenmaal af is...

even afwachten nog dus.
Je zou, op eigen risico, een Linksboks build van XBMC kunnen zoeken. Daarin zit een nieuwe internetbrowser Linksboks. Hij is nog volop in ontwikkeling, maar waarschijnlijk wel redelijk te gebruiken.

Wat betreft buienradar: het is echt niet moeilijk om een scriptje te maken die dat plaatje van internet af haalt en weergeeft. Dus leef je uit....

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• m3gA
m00 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:43:
Hallo mensen.

Ik wil graag muziek afspelen vanaf een pc elders, met shares. Ik heb ftp geprobeerd, maar dit werkt nogal vaag, en het daadwerkelijk afspelen is al helemaal een ramp. Hij logt 26.000× in om een klein stukje van het bestand te downloaden (paar kb of minder) en zo cachet hij de mp3, tenminste dat denk ik. Resultaat is een halve minuut wachttijd per wisseling van mp3.

Nu gebruik ik windows shares tussen pc's d.m.v. hamachi. Mijn vraag is: kan xbmc ook met hamachi of iets vergelijkbaars werken zodat ik wat werkbaarder remote mp3 bestanden kan afspelen?
Mijn ervaring is dat XBMC en Hamachi niet echt goed samenwerken.. niks dan problemen

• GroteBozewolf
m00 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:43:
Hallo mensen.

Waarom gebruik je geen XBMSP (XBMC Media Streaming Protocol)? Hier vindt je allemaal tools: http://www.xbox-scene.com/tools/tools.php?page=streaming

Ik gebruik zelf ccXgui, deze is voor Windows en werkt perfect.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
GroteBozewolf schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 08:24:
[...]

Je zou, op eigen risico, een Linksboks build van XBMC kunnen zoeken. Daarin zit een nieuwe internetbrowser Linksboks. Hij is nog volop in ontwikkeling, maar waarschijnlijk wel redelijk te gebruiken.
[...]
Welk risico is er aan verbonden? Je zet de Linksboks build in een andere folder en start hem op vanuit je gewone xbmc, no problem.
Maar ik heb hem gezet en kan je zeggen dat hij nog niet bruikbaar is. Het ding ondersteund naast plain html helemaal niks... :/

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:56
Petertjuh schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 07:51:
Situatie:
200gb in xbox
320gb netwerkopslag

in het formaat .iso

vanaf de hd in de xbox wil hij hem niet afspelen, en vanaf het netwerk speelt hij hem zonder problemen..

zou er dan een fout zijn gemaakt met het overzetten?? of toch een ander probleem??
FATX kan maximaal 4GB als bestandsgrootte aan. Je zal de ISO dus moeten uitpakken (met winrar bijvoorbeeld) en de losse VIDEO_TS map met inhoud op je XboX hdd moeten gooien om het te laten werken.

• Petertjuh
  • Laatst online: 06-06 21:07
Oink, dat ik daar zelf niet op kwam....
zal dat dan maar even doen vanmiddag :)
bedankt!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 12:40
GroteBozewolf schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 08:24:
[...]
Wat betreft buienradar: het is echt niet moeilijk om een scriptje te maken die dat plaatje van internet af haalt en weergeeft. Dus leef je uit....
De link van het plaatje dat hij moet ophalen is http://m.buienradar.nl/ (voor een simpele 256x256 animated gif die de boel laat zien), voor meer complexere dingen kan je http://www.buienradar.nl/...op1uur&tijdid=20077191230 gebruiken maar dan moet wel http://www.buienradar.nl/kaart.gif als achtergrond gebruikt worden... (dit is dan wel 512x512, dus stukken beter!)

Simpel he.. nou, die 1e optie misschien wel maar zelfs daarbij zou ik niet weten waar ik moet beginnen. Waarschijnlijk moet ik dan eerst op python les.. :+
'k zou het wel heel cool vinden als dit mogelijk zou zijn... :9

Anoniem: 78369

Ik heb mijn xbox mooi werkend....op 1 ding na.

Mijn orginele dash is f*cked up.....dat houd in foutcode 21 en een hoop onleesbare shit. En een verhaal dat ik contact moet opnemen met de manufacturer oid.

opzich kan ik prima met XBMC overweg en werkt het allemaal mooi, maar wanneer ik naar 720P wil zal ik toch echt mijn orginele dash weer moeten hebben. Waar staat deze en stel ik deze in als orginele dash zonder dat ik mijn XBMC verklo*t?

Ik heb overigens wel een orginele versie weten te downloaden....??....zover die orgineel kan zijn dan.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 78369 op 20-07-2007 07:52]

• m00
GroteBozewolf schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 08:42:
[...]

Waarom gebruik je geen XBMSP (XBMC Media Streaming Protocol)? Hier vindt je allemaal tools: http://www.xbox-scene.com/tools/tools.php?page=streaming

Ik gebruik zelf ccXgui, deze is voor Windows en werkt perfect.
Zal het proberen, dank voor de suggestie :).

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 20:50

Xe0n

^ Me

Het lijkt wel of mijn xbox sinds de laatse versies van xbmc (ik gebruik de tech build) een stuk koeler draait. Ik heb de instelling aanstaan dat de proc temp onder 55 graden moet blijven en de fan speed komt nu nooit meer boven de 2% terwijl die vroeger veel hoger was en ik de fan duidelijk kon horen.

Hebben de developers van xbmc het programma efficienter laten werken ofzo, want ik merk echt verschil met vroeger. Ben ik de enige?

...

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 08:43
Nou wat ik je kan vertellen is dat met Xbox v1.6 versies de temperatuuruitlezing nooit echt correct was. Versies < 1.6 was nooit een probleem. Met recentere versies van XBMC is de temperatuuruitlezing met v1.6 Xbox versies gecorregeerd waardoor deze wel goed / beter wordt weergegeven. Hierdoor zou je xbox wel eens stiller kunnen zijn, doordat de fan voorheen harder draaide dan nodig was door de verkeerde uitlezing.

• Fire69
Ofwel heeft hij nu gewoon een versie waar ze het HLT-commando der in gezet hebben :)

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-03 10:51
Vreemd dat iedereen zo veel problemen tegenkomt met het sharen van mappen vanaf je pc. Ik ben zelf weer terug gestapt op XP, maar zelfs met Vista ging het vrij eenvoudig.

XP & XBMC

- mappen of drives delen
- in XBMC kiezen voor add source --> kies netwerk(locaties) --> knop "browse" en voilá, ik zie mijn pc. Wanneer ik deze selecteer zie ik vanzelfsprekend de mappen of drives die ik op gedeeld heb gezet.

Vista & XBMC

- bij netwerkinstellingen de opties "network disovery" en "file sharing" aanzetten
- vervolgens mappen of drives delen
- in XBMC kiezen voor add source --> netwerk(locaties). Vul vervolgens je naam en wachtwoord in waarmee je zelf aanmeldt bij Vista (ervanuit gaande dat je een administrator account gebruikt) --> knop "Browse" en voilá, ik zie mijn pc.

Enige verschil dat ik heb kunnen ontdekken dat ik dus gebruikersnaam en wachtwoord nodig had om mijn pc te benaderen bij de combinatie Vista & XBMC

Maar goed, misschien ben ik wel gek :P 8)7

• arnob
  • Niet online
Surineeslander schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:33:
Enige verschil dat ik heb kunnen ontdekken dat ik dus gebruikersnaam en wachtwoord nodig had om mijn pc te benaderen bij de combinatie Vista & XBMC

Maar goed, misschien ben ik wel gek :P 8)7
Dat je naar een XP share kan connecten zonder validatie is niet normaal. Dan is of het guest account aangezet in XP of in xmbc een default user met wachtwoord ingevuld.

gek ben je waarschijnlijk niet ;) Het is denk ik meer dat veel mensen het principe van een file server niet kennen. Dat geeft natuurlijk niet maar een oplossing vindt men niet 1-2-3 als men op 'xbmc' blijft zoeken ipv 'file sharing' in google

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 09:00
Mantis schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:12:
Ik ben begonnen aan een skin (misschien een beetje NSFW):
http://i2.turboimagehost.com/t/333717_mockup1.png
Meer mockups:
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=612028

De bedoeling is om een stijlvolle tijdloze skin te maken zonder al te veel web2.0 invloeden. (geen zwart/glossy stuff)
Ik heb geen ervaring met het maken van xbmc skins en daarom zoek ik nog mensen die de xml-kant willen verzorgen. Ook personen die willen helpen met de graphics worden gezocht. Hoe meer input/mockups/ideeën hoe beter het uiteindelijke resultaat, denk ik zo.
Video van work-in-progress:
http://www.youtube.com/watch?v=BLM71hm3AFQ

Ben niet helemaal tevreden met de homescreenfoto's.
De klok kan technisch (nog) niet gemaakt worden zoals ik het zou willen.
Feedback/opmerking worden geapprecieerd :)
Ik werk er nu rustig op m'n eentje aan, de xml valt inderdaad best mee.

Ik heb de laatste update van XBMC erop gezet en kan nu niet meer op shoutcast komen.

Hij kan geen verbinding meer maken naar:

shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml

Heeft iemand een idee waarom dit niet meer werkt???
Balen, hier staan namelijk leuke stations op.

Aanvulling op bovenstaande: in de nieuwe XBMC welke vandaag (zondag) of morgen (maandag) uit zal komen, is dit probleem opgelost!

Even een aanvulling op het uitzendinggemist Script: In de vorige versie werkte Opsporing verzocht (NED 1) nog wel, nu staat deze er niet meer tussen. Is dit bewust of hoe kan dit?

[Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 157936 op 22-07-2007 20:16]

• Fire69
Mantis schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:02:
[...]

Ik vind 'em mooi! :Y

Heb je geen beta (of alpha :) ) die we eens mogen testen?

Anoniem: 225514

hoi

ik ben bezig met emulators en ik heb spellen gedownload voor de ps1.
dat spel voor de ps1 heeft 2 bestanden een bin bestand en een cue bestand.
hoe moet ik ze openen met de emulator??

als iemand mij zou kunnen helpen, graag.

• Tranzy
arnob schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:11:
[...]

Dat je naar een XP share kan connecten zonder validatie is niet normaal. Dan is of het guest account aangezet in XP of in xmbc een default user met wachtwoord ingevuld.

gek ben je waarschijnlijk niet ;) Het is denk ik meer dat veel mensen het principe van een file server niet kennen. Dat geeft natuurlijk niet maar een oplossing vindt men niet 1-2-3 als men op 'xbmc' blijft zoeken ipv 'file sharing' in google
Waarom is dat niet normaal ? Dat is gewoon een bepaalde manier van sharen waar je de everyone groep READ rechten geeft. Dit heeft niets met een guest account te maken.

Ik vul nergens namen of ww in. Je moet anders maar eens de security settings van je share aanpassen naar everyone READ rechten. Desnoods daarna even onder advanced de rechten op de submappen en files replacen.

Let ook op de Workgroup naam die je in je XBMC gebruikt dat die hetzelfde is als je pc.

[Voor 5% gewijzigd door Tranzy op 21-07-2007 11:35]

• Bigfoot87
Anoniem: 225514 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:17:
hoi

ik ben bezig met emulators en ik heb spellen gedownload voor de ps1.
dat spel voor de ps1 heeft 2 bestanden een bin bestand en een cue bestand.
hoe moet ik ze openen met de emulator??

als iemand mij zou kunnen helpen, graag.
Nee sorry, dat heeft niets met XBMC te maken en mag hier dus niet besproken worden.

• SyphOn
  • Laatst online: 17:12
Mantis schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:02:

Ik heb wel een idee hoe je die klok kan maken. Stuur anders even een DM ;)

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 06:00
Met de PIMPED Linksbox build van 11-06 en de laatste T3ch build heb ik enórme cpu-belasting problemen: met de eerste build werkte bijna geen enkele stream goed (enórme trage beeldopbouw, terwijl het geluid gewoon doorliep en dus niets synchroon ging, met uitzondering van een enkele Ned3-stream die ik heb gezien). Met de laatste (16-7-'07 rev.9578) is de CPU-belasting eigenlijk constant enorm, en met UZGv2.70b2 is niets aan te vangen: terug naar een vorige pagina duurt zo'n 30 seconden, met cpu@100%, laden v/d stream, nog vóór 't bufferen, duurt 'n eeuwigheid, onwerkbaar dus).

Wat gaat er mis?

• Bigfoot87
guillaume schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:54:
Met de PIMPED Linksbox build van 11-06 en de laatste T3ch build heb ik enórme cpu-belasting problemen: met de eerste build werkte bijna geen enkele stream goed (enórme trage beeldopbouw, terwijl het geluid gewoon doorliep en dus niets synchroon ging, met uitzondering van een enkele Ned3-stream die ik heb gezien). Met de laatste (16-7-'07 rev.9578) is de CPU-belasting eigenlijk constant enorm, en met UZGv2.70b2 is niets aan te vangen: terug naar een vorige pagina duurt zo'n 30 seconden, met cpu@100%, laden v/d stream, nog vóór 't bufferen, duurt 'n eeuwigheid, onwerkbaar dus).

Wat gaat er mis?
Wat doet een t3ch versie?

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 12:31
t3ch is een naam.. van een groep die een gecompilede versie van xmbc uitgeeft... De source is legaal maar compiled is het illegaal omdat het met het orgineel dev kit wordt gecompiled..

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• Bigfoot87
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:25:
[...]

t3ch is een naam.. van een groep die een gecompilede versie van xmbc uitgeeft... De source is legaal maar compiled is het illegaal omdat het met het orgineel dev kit wordt gecompiled..
O wacht even, ik las de post van guillaume niet goed. Ik bedoelde met mijn vraag of de T3ch versie de zelfde problemen veroorzaakte. Maar dit stond al in zijn post.

Een erg vreemd probleem wat ik nog niet eerder tegengekomen ben. Misschien kunnen ze guillaume helpen op het XBMC forum.

Wanneer je probeerd te connecten naar Shoutcast kan hij dit niet, zoals reeds eerder boven beschreven.

Nu krijg ik de volgende foutmelding in het logfile:

14:50:33 M: 32460800 ERROR: XFILE::CFile::Delete - Error deleting file Z:\c47c8fb0.fi
14:50:33 M: 39579648 ERROR: DIRECTORY::CShoutcastDirectory::GetDirectory - Invalid content type text/xml;charset=UTF-8
14:50:33 M: 39686144 ERROR: CGUIMediaWindow::GetDirectory(shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml/) failed

Hier op deze pagina staat dit wel vermeld, echter helemaal wijs eruit worden doe ik niet.

heeft iemand een idee?

Aanvulling op bovenstaande: in de nieuwe XBMC welke vandaag (zondag) of morgen (maandag) uit zal komen, is dit probleem opgelost!

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 157936 op 22-07-2007 20:18]

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 06:00
Ik heb een andere build van gisteren (met LinksBoks) gevonden en deze heeft nog een Mplayer build van 22 april (kijk maar eens wat jullie hebben draaien, waarschijnlijk van 1 juni). Deze lijkt flink wat minder cpu resources te vreten.

Wél heb ik nog het volgende (misschien UZG-gerelateerde?) probleem:
Ik start het UitzendingGemist script (v2.7.0b2), ga bijv. naar Ned3 => Dunya & Desie. Vervolgens scroll ik naar beneden met de triggers (niet DigiPad). Hierop wordt er géén afleveringinformatie meer binnengehaald! Vervolens klik ik op 'B' (terug naar de Ned3 programmalijst) en XBMC schiet bijna helemaal vast voor meer dan 'n minuut. Daarna is niet meer te werken met 't ding. CPU-belasting bijna constant 100%.

• GroteBozewolf
guillaume schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:01:
Ik heb een andere build van gisteren (met LinksBoks) gevonden en deze heeft nog een Mplayer build van 22 april (kijk maar eens wat jullie hebben draaien, waarschijnlijk van 1 juni). Deze lijkt flink wat minder cpu resources te vreten.

Wél heb ik nog het volgende (misschien UZG-gerelateerde?) probleem:
Ik start het UitzendingGemist script (v2.7.0b2), ga bijv. naar Ned3 => Dunya & Desie. Vervolgens scroll ik naar beneden met de triggers (niet DigiPad). Hierop wordt er géén afleveringinformatie meer binnengehaald! Vervolens klik ik op 'B' (terug naar de Ned3 programmalijst) en XBMC schiet bijna helemaal vast voor meer dan 'n minuut. Daarna is niet meer te werken met 't ding. CPU-belasting bijna constant 100%.
Raar. Zou je mij een uzg.old.log en uzg.log kunnen sturen van dit probleem? Dan kan ik eens kijken wat het zou kunnen zijn.

• m00
@SyphOn:

Ik gebruik je Clearitymod skin, ziet er strak uit! Heb geloof ik een bugje gevonden:

Als ik een network location als source wil toevoegen en ik "Browse" naar een directory, kan ik met geen mogelijkheid naar de 'Ok" knop komen om die dir ook daadwerkelijk te selecteren :P.

Misschien kan je hier wat mee, of ik ben blind danwel dom.

• GroteBozewolf
Tsja, en dan is het opeens even stil rondom UZG.v2 en dan komt opeens Pathe.NL!

Ik ben zelf een fanatieke biosbezoeker en werd er moe van om iedere keer op mijn PC te gaan kijken wanneer welke film draait, hoe lang ie duurt en natuurlijk om een trailer te bekijken.

Laat ik nu toch net een mooi script hebben gemaakt (UZG.v2 dus) die ook van website info en video haalt. Dus deze week heb ik UZG helemaal ontdaan van UZG info (dat staat nu in de config.py) en heb een Pathe.NL gemaakt.

http://www.rieter.net/pathe/screenshot.png

Dus voor alle Pathe bezoekers: op http://www.rieter.net/pathe/ staat versie 0.5.0 van Pathe.NL. Deze Pathe's staan erin:
  • Pathé Arena
  • Pathé Buitenhof
  • Pathé De Kuip
  • Pathé Eindhoven
  • Pathé Groningen
  • Pathé Helmond
  • Pathé Rembrandt
  • Pathé Scheveningen
  • Pathé Schouwburgplein
  • Tuschinski
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

[Voor 3% gewijzigd door GroteBozewolf op 21-07-2007 21:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 00:46

seninha

god's right foot

Petertjuh schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 07:51:
Situatie:
200gb in xbox
320gb netwerkopslag

in het formaat .iso

Is je .ISO groter dan 4gb?? Want zal deze niet vanuit Xbox afspelen.

Even een ander vraag. Het valt me op dat ik de laatste tijd mn HD erg veel hoor ratelen.
Als ik bv een film oproep om te streamen dan krijg ik hheel even het bericht EVEN GEDULD , en dan hoor je dus de HD ratelen.

Kan me niet herinneren dat ik dit eerst ook had.Zou het komen omdat de HD er al 2 jaar in zit???

[Voor 23% gewijzigd door seninha op 22-07-2007 07:47]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 154173

Hey,

Mijn uitzending gemist blijft tijdens het opstarten haken bij "checking for updates"
Ik heb alles up-to-date volgens mij ..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 154173 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 10:20:
Hey,

Mijn uitzending gemist blijft tijdens het opstarten haken bij "checking for updates"
Ik heb alles up-to-date volgens mij ..
Heb je voordat je UZG hebt geupdate eerste de oude helemaal verwijderd? Zo niet, dan zou ik dat eerst eens doen en dan nog eens installeren. Als het dan nog niet werkt, mail mij dan even je uzg.log en uzg.old.log. Het mail adres staat op de website.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robbydw
  • Laatst online: 24-05 09:58

robbydw

live your life

GroteBozewolf schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:17:
Tsja, en dan is het opeens even stil rondom UZG.v2 en dan komt opeens Pathe.NL!

Ik ben zelf een fanatieke biosbezoeker en werd er moe van om iedere keer op mijn PC te gaan kijken wanneer welke film draait, hoe lang ie duurt en natuurlijk om een trailer te bekijken.

Laat ik nu toch net een mooi script hebben gemaakt (UZG.v2 dus) die ook van website info en video haalt. Dus deze week heb ik UZG helemaal ontdaan van UZG info (dat staat nu in de config.py) en heb een Pathe.NL gemaakt.

[afbeelding]

Dus voor alle Pathe bezoekers: op http://www.rieter.net/pathe/ staat versie 0.5.0 van Pathe.NL. Deze Pathe's staan erin:
  • Pathé Arena
  • Pathé Buitenhof
  • Pathé De Kuip
  • Pathé Eindhoven
  • Pathé Groningen
  • Pathé Helmond
  • Pathé Rembrandt
  • Pathé Scheveningen
  • Pathé Schouwburgplein
  • Tuschinski
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Hij is fijn :) Heb je nog meer geheimpjes voor ons in petto 8)

Geen commentaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 191095

Hij is zeker fijn!!! Werkt prima en overzichtelijk!! Complimenten!! _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SyphOn
Ben weer met een skinmod bezig geweest. Deze bevalt mij tot nu toe het beste :)

Download

Nu alleen nog 16x9 maar op verzoek zet ik het ook even om naar 4x3 :)

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Mooi. :)

• arnob
  • Niet online
Tranzy schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:28:
[...]
Waarom is dat niet normaal ? Dat is gewoon een bepaalde manier van sharen waar je de everyone groep READ rechten geeft. Dit heeft niets met een guest account te maken.

Ik vul nergens namen of ww in. Je moet anders maar eens de security settings van je share aanpassen naar everyone READ rechten. Desnoods daarna even onder advanced de rechten op de submappen en files replacen.

Let ook op de Workgroup naam die je in je XBMC gebruikt dat die hetzelfde is als je pc.
Dat is niet normaal omdat je niet zonder aanmelding kan connecten. 'Everyone' is niet letterlijk iedereen die het probeert maar alle (aangemelde) gebruikers. Nu kan je het ingebouwde 'guest' account aanzetten om elke connectie anoniem toe te staan maar dit staat niet zonder reden uit.

Ik connect vanaf mijn xbox ook gewoon naar mijn laptop die in een andere werkgroep staat (domein zelfs).no problem. Bij de connectie een account opgeven of lokaal op de computer ook het ingestelde xbox default account aanmaken. Op de folder rechten geven aan het betreffende account en indien het meer dan lees rechten zijn bij de share (filterende) rechten die ook toestaan.

• m3gA
SyphOn schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:33:

[afbeelding]

[afbeelding]

Download

.
Ziet er erg mooi uit ik ga hem vanavond meteen proberen :)

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 17:46
m3gA schreef op maandag 23 juli 2007 @ 08:13:
[...]

Ziet er erg mooi uit ik ga hem vanavond meteen proberen :)
Dit ziet er goed uit, heel goed zelfs.

Even een noob vraagje, is dit een volledige skin of moet ik de bestanden over mijn bestaande PM3 folder heen pasten?

• SyphOn
Volledige aparte skin :) Dus Unrar en dan naar je skins map plaatsen :)

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-03 10:51
Tranzy schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:28:
[...]

Hele scherpe opmerking! Vergeet ik erbij te noteren.

• robbydw
  • Laatst online: 24-05 09:58

robbydw

live your life

SyphOn schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:42:
Volledige aparte skin :) Dus Unrar en dan naar je skins map plaatsen :)
Je zegt: alleen 16x9. klopt het dat ik hem dan niet kan gebruiken op 720p res. of...?

Geen commentaar

• Tranzy
arnob schreef op maandag 23 juli 2007 @ 03:14:
[...]

Dat is niet normaal omdat je niet zonder aanmelding kan connecten. 'Everyone' is niet letterlijk iedereen die het probeert maar alle (aangemelde) gebruikers. Nu kan je het ingebouwde 'guest' account aanzetten om elke connectie anoniem toe te staan maar dit staat niet zonder reden uit.

Ik connect vanaf mijn xbox ook gewoon naar mijn laptop die in een andere werkgroep staat (domein zelfs).no problem. Bij de connectie een account opgeven of lokaal op de computer ook het ingestelde xbox default account aanmaken. Op de folder rechten geven aan het betreffende account en indien het meer dan lees rechten zijn bij de share (filterende) rechten die ook toestaan.
Nogmaals ...waarom is dat niet normaal. Dit heet Simple File Sharing.
(XP) Disable Simple File Sharing
Both versions of Windows XP offer Simple File Sharing as a local network file sharing option. However, Simple File Sharing makes no distinction between authorized guests and unauthorized guests -- every access is treated as though it comes from someone trusted to be looking at your files and potentially changing them.

For XP Home Edition users:
There is no way to disable Simple File Sharing on XP Home Edition. Therefore, the best solution is to assign a password to the Guest account that is at least 8 characters long and uses letters, numbers, and capitals.

For XP Professional users:
There are two choices available. You can disable all file sharing or you can use access control lists instead of Simple File Sharing. For more information, see Microsoft's How to disable simplified sharing and set permissions on a shared folder in Windows XP and Chapter 16: Authorization and Access Control.
Het eenvoudig delen van bestanden is standaard ingeschakeld op Windows XP-computers die geen lid zijn van een domein. Met deze voorziening kunt u gemakkelijk mappen delen met alle gebruikers in uw werkgroep of netwerk, en mappen in uw gebruikersprofiel persoonlijk maken. Als het eenvoudig delen van bestanden is ingeschakeld, hebben echter alle gebruikers toegang tot uw gedeelde mappen. Als u de voorziening uitschakelt, kunt u bepaalde gebruikers en groepen toegang bieden tot een gedeelde map. Die gebruikers moeten dan wel zijn aangemeld met de referentiegegevens van gebruikersprofielen die u toegang hebt verleend tot de gedeelde map.

Als het eenvoudig delen van bestanden is ingeschakeld, werkt u in de bijbehorende gebruikersinterface en zijn de tabbladen Beveiliging en Delen niet beschikbaar. Deze nieuwe gebruikersinterface is standaard geïmplementeerd in Windows XP Home Edition en in Microsoft Windows XP Professional als u deel uitmaakt van een werkgroep. Als u het eenvoudig delen van bestanden uitschakelt, blijven de tabbladen Beveiliging en Delen beschikbaar en kunt u opgeven welke gebruikers en groepen toegang hebben tot de gedeelde mappen op uw computer.

Opmerking U kunt alleen beveiliging instellen op een NTFS-partitie. Als u de NTFS-machtiging Iedereen verwijdert, is het bestand of de map niet meer toegankelijk via het netwerk.
Brom: Eenvoudig delen van bestanden uitschakelen en machtigingen voor een gedeelde map instellen in Windows XP

• arnob
  • Niet online
I stand corrected. }:O
Ik werk altijd met domein leden of configureer het normale file sharing.
wel eng trouwens dat het op een dergelijke manier werkt

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 23:20

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

tja ik heb ook last van om te vinden van de werkgroep.
mijn xbmc zegt meteen 'not founds' nadat ik netwerk selecteer/vind. Mijn xp staat echt open. PC/laptops vinden m makkelijk. ik geef maaf op, ik kan alleen maar FTPen

btw die script youtube2, ik klik op item en het leecht wel maar speelt niet af.
heb tech van juni

• speedme
  • Laatst online: 10-04 09:07
Hoi jongens,

allereerst wil ik mij verontschuldigen voor de komende n00b vraag, maar ik hoop dat jullie het mij toch niet kwalijk nemen.

kan allen de Xbox 1 (en dus niet de Xbox 360) als Mediacenter worden omgebouwd ?

Ik wil namelijk een mediacenter pc in de huiskamer opstellen en dacht eraan er eentje zelf te bouwen. Maar een kant-en-klare oplossing is natuurlijk beter :P

Nu hoeft deze niet per se tv te kunnen opnemen (als is het wel gaaf als hij dat kan hoor).

Ik hoor het graag van jullie

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• GroteBozewolf
speedme schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:22:
Hoi jongens,

allereerst wil ik mij verontschuldigen voor de komende n00b vraag, maar ik hoop dat jullie het mij toch niet kwalijk nemen.

kan allen de Xbox 1 (en dus niet de Xbox 360) als Mediacenter worden omgebouwd ?

Ik wil namelijk een mediacenter pc in de huiskamer opstellen en dacht eraan er eentje zelf te bouwen. Maar een kant-en-klare oplossing is natuurlijk beter :P

Nu hoeft deze niet per se tv te kunnen opnemen (als is het wel gaaf als hij dat kan hoor).

Ik hoor het graag van jullie
Op dit moment is alleen de XBox 1 te gebruiken voor XBMC (er wordt ook gewerkt aan een linuxport, maar dat is nog in een vroeg stadium).

Opnemen met XBMC kan niet (maar je kan natuurlijk wel het Uitzendinggemist.v2 script gebruiken voor veel programma's)

[Voor 7% gewijzigd door GroteBozewolf op 23-07-2007 14:51]

• Bigfoot87
GroteBozewolf schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:50:
[...]

Op dit moment is alleen de XBox 1 te gebruiken voor XBMC (er wordt ook gewerkt aan een linuxport, maar dat is nog in een vroeg stadium).

Opnemen met XBMC kan niet (maar je kan natuurlijk wel het Uitzendinggemist.v2 script gebruiken voor veel programma's)
Jep, en wanneer je een computer met TV kaart hebt staan kun je met het broertje van XBMC (Mediaportal) programma's opnemen. Deze kun je dan vervolgens weer afspelen op XBMC. Volgens mij wordt er ook gewerkt aan een script waarmee je de opname's van Mediaportal compleet kan beheren met XBMC, maar ik weet niet hoe het daar mee staat.

• SyphOn
robbydw schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:11:
[...]

Je zegt: alleen 16x9. klopt het dat ik hem dan niet kan gebruiken op 720p res. of...?
Ja kan wel :) Want het is een 16x9 resolutie :)

Alleen 4x3 PAL, 480p 4x3 en NTSC 4x3 werkt hij niet.

• Fire69
Iemand de t3ch-versie van vandaag al getest met die nieuwe "Tween"-animaties?
OMG, verschrikkelijk irritant als dat aanstaat! :P

Anoniem: 197658

Topicstarter
Fire69 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:45:
Iemand de t3ch-versie van vandaag al getest met die nieuwe "Tween"-animaties?
OMG, verschrikkelijk irritant als dat aanstaat! :P
Ik heb de versie van vandaag maar zie nergens die tween-animaties staan. Waar kan ik die vinden?

• Bigfoot87
Anoniem: 197658 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:44:
[...]

Ik heb de versie van vandaag maar zie nergens die tween-animaties staan. Waar kan ik die vinden?
Ze staan standaard uit, je kunt ze aan zetten onder de skin instellingen van PMIII.
Ik vind het erg grappig maar verre van praktisch.

• CommanderKeen
  • Laatst online: 30-01 12:00
Hi ppl,

ik heb een vraagje over het delen van mijn itunes music.

Ik:
- Heb een macbook, met de laatste itunes en delen staat aan (huisgenoten kunnen al genieten van mijn muziek)
- Run een local ftptje voor de xbox

Xbox:
- Heeft XBMC-SVN_2007-06-29_rev9475-deff met de laatste clearity skin (edit: een-na-laatste, vind de simpele icoontjes mooier ;) )
- Kan wel op de ftp van mijn macbook
- Maar niet op de gedeelde itunes music...

Als ik de locatie toevoeg, dan zegt hij dat hij geen verbinding kan maken met het netwerk. Heb de firewall van mijn mac al uitgezet voor de betreffende "daap" port, maar dat mocht niet baten..
Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

[Voor 4% gewijzigd door CommanderKeen op 24-07-2007 15:30]

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 08:43
Het DAAP protocol werkt niet meer met iTunes 7, wel met 6 voor zover ik weet..
Proberen heeft dus totaal geen zin meer, helaas..

• CommanderKeen
  • Laatst online: 30-01 12:00
ah man, dat is jammer! ik heb namelijk een externe harde schijf met flink wat muziek en via de os x ftp server kan je geen externe harde schijven delen..

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
F drive unavailable, weet iemand hoe ik deze kan unlocken?

[Voor 76% gewijzigd door MuSeLive op 24-07-2007 17:21]

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
speedme schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:28:
Ok, ik denk dat ik overtuigt ben....ik wil ook gaan voor de Xbox ! :D

Maar welke chip adviseren jullie ?
Je kan ook gewoon voor een softmod gaan, dat is goedkoop en bied bijna dezelfde functies als een modchip, het is iedergeval genoeg om XBMC mee te draaien ;)
Bigfoot87 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:22:
[...]

Ze staan standaard uit, je kunt ze aan zetten onder de skin instellingen van PMIII.
Ik vind het erg grappig maar verre van praktisch.
Tween animatie? Bij de changelog van T3CH staat iets van bouncing windows, is dat (alleen) wat het is? En hebben alleen de T3CH builds dit of ook de Linksboks?

Tween animatie is het bouncen van de windows |:( maar idd niet praktisch!! Als ik de nieuwste versie van XBMC erop zet dan vernieuw ik altijd de gehele XBMC map (m.u.v. de UserData map). Kan dit eigenlijk ook m.b.v. het script T3CH Downloader? Kan het natuurlijk ook zelf proberen maar vraag het eerste ff hier :P

• MuSeLive
  • Niet online
MuSeLive schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:06:
F drive unavailable, weet iemand hoe ik deze kan unlocken?
Ik heb 3 drives van in totaal ongeveer 4 gig, dan moet er toch nog 4 gig ongeveer in zitten?

• Schweino
3 drives? Geen idee waar je het over hebt.... Om een F drive te hebben dien je minimaal een harde schijf die groter dan 8GB is on je xbox te stoppen. Er wordt namelijk ongeveer 8GB gereserveerd voor de C: en E: partitie.

Je zal daarna je harde schijf moeten formatteren met bijvoorbeeld: http://xbmc.schweino.com/evox%20rescue%20cd.zip

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 22:59

Dr C

met C en CK

SyphOn schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:33:

.
Ziet er een stuk frisser uit dan de originele PMIII. Ik kan alleen het script knopje niet vinden. Pijltje eronder geeft bij mij alleen maar de favorites.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• DeOS
  • Laatst online: 11:58
cramwinckel schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:27:
[...]
Ziet er een stuk frisser uit dan de originele PMIII. Ik kan alleen het script knopje niet vinden. Pijltje eronder geeft bij mij alleen maar de favorites.
Aan je favorites moet je zelf je scripts toevoegen (witte/doorzichtige knopje)....zit in alle nieuwe releases (ook in PMIII).

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• MuSeLive
  • Niet online
Schweino schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:54:
3 drives? Geen idee waar je het over hebt.... Om een F drive te hebben dien je minimaal een harde schijf die groter dan 8GB is on je xbox te stoppen. Er wordt namelijk ongeveer 8GB gereserveerd voor de C: en E: partitie.

Je zal daarna je harde schijf moeten formatteren met bijvoorbeeld: http://xbmc.schweino.com/evox%20rescue%20cd.zip
ik heb gewoon een originele hd van xbox. dat is 8/10 gig toch? mijn C en E zijn samen bijna 3 gig. In my files zie ik ook nog een Q welke een kopie is van de C.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 22:59

Dr C

met C en CK

DeOS schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:40:
[...]

Aan je favorites moet je zelf je scripts toevoegen (witte/doorzichtige knopje)....zit in alle nieuwe releases (ook in PMIII).
Ik moet er wel komen natuurlijk. En dan nog, als ik op het witte knopje druk dan krijg ik "script output" (had deze optie idd al eerder gehoord)

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Hmm, ik moet die ouwe Xbox van me ook maar eens gaan laten modden. Scheelt me weer investeren in een htpc :)

Eerst maar eens door dit topic neuzen en de link van hierboven bekijken.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Schweino
MuSeLive schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:33:
[...]

ik heb gewoon een originele hd van xbox. dat is 8/10 gig toch? mijn C en E zijn samen bijna 3 gig. In my files zie ik ook nog een Q welke een kopie is van de C.
8 of 10 GB inderdaad. C: is 500MB, E: is bijna 5GB dus ik weet niet hoe je aan die 3GB gezamenlijk komt. Q: is een virtuele partitie en neemt dus geen daadwerkelijke ruimte in beslag. Voor de rest zijn er nog 4 verborgen partities, waardoor je in totaal aan ongeveer 8GB komt.

zie ook -> http://www.xbox-linux.org...ng_and_Filesystem_Details

Je zal dus een schijf nodig hebben die groter is dan 8GB om van een F: partitie gebruik te kunnen maken.
speedme schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:29:
[...]
Is een softmod zelf uit te voeren ?
Ja, een TSOP flash is overigens ook vrij eenvoudig en meer fool-proof.

[Voor 12% gewijzigd door Schweino op 25-07-2007 14:20]

• MuSeLive
  • Niet online
Schweino schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:18:
[...]

8 of 10 GB inderdaad. C: is 500MB, E: is bijna 5GB dus ik weet niet hoe je aan die 3GB gezamenlijk komt. Q: is een virtuele partitie en neemt dus geen daadwerkelijke ruimte in beslag. Voor de rest zijn er nog 4 verborgen partities, waardoor je in totaal aan ongeveer 8GB komt.

zie ook -> http://www.xbox-linux.org...ng_and_Filesystem_Details

Je zal dus een schijf nodig hebben die groter is dan 8GB om van een F: partitie gebruik te kunnen maken.
Oh stom, ik was naar available space aan het kijken. |:( op mijn E partitie staat 1.5 gig aan Tdata, zijn dat puur savegames? zou dat erg zijn om even te verwijderen om te kijken of een iso werkt en daarna weer terug te zetten? alvast bedankt :>

wie weet er nog een goede "laatste nieuws feed" ik gebruik nu die van de Telegraaf!!!

• Schweino
nu.nl of nos.nl. Ik gebruik ze allebei.

[Voor 44% gewijzigd door Schweino op 25-07-2007 23:33]

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:10
sledge schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:24:
[...]

ik heb ook een softmod en heb een 120 gig hard disk. werkt prima.

draadloos kan wel maar dan moet je een apparaatje vinden die je draad draadloos maakt. De xbox heeft alleen een utp aansluiting.
naam van dat aparaatje staat 3 pagina's hiervoor genoemd kost iets van 60e dacht ik.
Anoniem: 191095 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:54:
Tween animatie is het bouncen van de windows |:( maar idd niet praktisch!! Als ik de nieuwste versie van XBMC erop zet dan vernieuw ik altijd de gehele XBMC map (m.u.v. de UserData map). Kan dit eigenlijk ook m.b.v. het script T3CH Downloader? Kan het natuurlijk ook zelf proberen maar vraag het eerste ff hier :P
wat is de uitkomst ?

v1nzent- schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:59:
[...]

naam van dat aparaatje staat 3 pagina's hiervoor genoemd kost iets van 60e dacht ik.
Linksys Game Adapter werkt prima!!! :P

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 20:41
Jammer dat joox.net niet meer werkt in het uitzendinggemist.nl script nu ik net xbmc werkend gekregen heb :(
Complimenten trouwens voor het script GBW!
Zijn er alternatieven voor joox.net die in dat script verwerkt kunnen worden?

• GroteBozewolf
JvdS schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:49:
Jammer dat joox.net niet meer werkt in het uitzendinggemist.nl script nu ik net xbmc werkend gekregen heb :(
Complimenten trouwens voor het script GBW!
Zijn er alternatieven voor joox.net die in dat script verwerkt kunnen worden?
Tjsa, Joox.net ligt er weer uit, dus dat gaat dan niet werken. Wat betreft je vraag: Ik ben op dit moment druk bezig met het aan passen van UZG naar een modulair systeem.

Ik krijg steeds meer vragen (ook vanuit het buitenland) of ik kanalen kan toevoegen en dat werd gewoon te lastig in de huidige opzet van UZG. In v2.7.0b2 had ik al grote aanpassingen gedaan om de boel makkelijker te kunnen uitbreiden, maar nu is toch echt de hele boel op de schop gegaan.

Momenteel ben ik aan het testen met het nieuwe systeem (ook Pathe.nl gaat hier mee werken) en het ziet er bijna naar uit dat het in Beta stadium is.

Maar even terug naar je vraag: het is met de nieuwe versie relatief eenvoudig, voor iedereen, om kanalen toe te voegen. Er is dan alleen nog maar een kwestie van een kanaalscript+logo's in 1 folder te gooien en deze in de 'channels' folder te zetten. Als er dus een alternatief is voor Joox.net (en die zijn er) dan kan die er makkelijk door mij en/of iemand anders, worden bijgezet.

Voor mij is eerst het afkrijgen van het modulaire systeem (dat overigens niet meer UZG gaat heten) daarna zal ik nog wat kanalen gaan toevoegen.

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 20:41
Top! Klinkt erg goed!

Anoniem: 197658

Topicstarter
GroteBozewolf schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:58:
[...]
Maar even terug naar je vraag: het is met de nieuwe versie relatief eenvoudig, voor iedereen, om kanalen toe te voegen. Er is dan alleen nog maar een kwestie van een kanaalscript+logo's in 1 folder te gooien en deze in de 'channels' folder te zetten.
Perfect !! Heb zelf eens geprobeerd om er iets aan toe te voegen maar kwam er niet uit maar dit zou super zijn !! _/-\o_

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 14:56

Maverick2001

Whatever

Ik vind het helemaal top hoeveel tijd je hierin steekt. Snap niet hoe je het allemaal voorelkaar krijgt maar ben er errug blij mee. De complimenten en ik wacht de ontwikkelingen gewoon af. _/-\o_ _/-\o_

Choose Booze

Anoniem: 171759

even "offtopic": xbmc kan afspelen vanuit multipart rar bestanden zonder deze te moeten extracten. is er ook een programma/speler voor windows die dat kan?? ik houd namelijk graag de originele bestanden
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee