Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel VIII
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicFATX kan maximaal 4GB als bestandsgrootte aan. Je zal de ISO dus moeten uitpakken (met winrar bijvoorbeeld) en de losse VIDEO_TS map met inhoud op je XboX hdd moeten gooien om het te laten werken.quote:Petertjuh schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 07:51:
Gister een vaag probleempje ontdekt.
Situatie:
200gb in xbox
320gb netwerkopslag
zelfde dvd(lost disk 1 seizoen 2)
in het formaat .iso
vanaf de hd in de xbox wil hij hem niet afspelen, en vanaf het netwerk speelt hij hem zonder problemen..
zou er dan een fout zijn gemaakt met het overzetten?? of toch een ander probleem??
Reg. datum: 19 februari 2003
zal dat dan maar even doen vanmiddag
bedankt!
De link van het plaatje dat hij moet ophalen is http://m.buienradar.nl/ (voor een simpele 256x256 animated gif die de boel laat zien), voor meer complexere dingen kan je http://www.buienradar.nl/...ur&tijdid=20077191230 gebruiken maar dan moet wel http://www.buienradar.nl/kaart.gif als achtergrond gebruikt worden... (dit is dan wel 512x512, dus stukken beter!)quote:GroteBozewolf schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 08:24:
[...]
Wat betreft buienradar: het is echt niet moeilijk om een scriptje te maken die dat plaatje van internet af haalt en weergeeft. Dus leef je uit....
Simpel he.. nou, die 1e optie misschien wel maar zelfs daarbij zou ik niet weten waar ik moet beginnen. Waarschijnlijk moet ik dan eerst op python les..
'k zou het wel heel cool vinden als dit mogelijk zou zijn...
Mijn orginele dash is f*cked up.....dat houd in foutcode 21 en een hoop onleesbare shit. En een verhaal dat ik contact moet opnemen met de manufacturer oid.
opzich kan ik prima met XBMC overweg en werkt het allemaal mooi, maar wanneer ik naar 720P wil zal ik toch echt mijn orginele dash weer moeten hebben. Waar staat deze en stel ik deze in als orginele dash zonder dat ik mijn XBMC verklo*t?
Ik heb overigens wel een orginele versie weten te downloaden....??....zover die orgineel kan zijn dan.
sledge wijzigde dit bericht 20-07-2007 07:52 (10%)
Trust me, I know what I'm doing
Zal het proberen, dank voor de suggestiequote:GroteBozewolf schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 08:42:
[...]
Waarom gebruik je geen XBMSP (XBMC Media Streaming Protocol)? Hier vindt je allemaal tools: http://www.xbox-scene.com/tools/tools.php?page=streaming
Ik gebruik zelf ccXgui, deze is voor Windows en werkt perfect.
m000000000000000000
Hebben de developers van xbmc het programma efficienter laten werken ofzo, want ik merk echt verschil met vroeger. Ben ik de enige?
...
de leven is hard
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
XP & XBMC
- mappen of drives delen
- in XBMC kiezen voor add source --> kies netwerk(locaties) --> knop "browse" en voilá, ik zie mijn pc. Wanneer ik deze selecteer zie ik vanzelfsprekend de mappen of drives die ik op gedeeld heb gezet.
Vista & XBMC
- bij netwerkinstellingen de opties "network disovery" en "file sharing" aanzetten
- vervolgens mappen of drives delen
- in XBMC kiezen voor add source --> netwerk(locaties). Vul vervolgens je naam en wachtwoord in waarmee je zelf aanmeldt bij Vista (ervanuit gaande dat je een administrator account gebruikt) --> knop "Browse" en voilá, ik zie mijn pc.
Enige verschil dat ik heb kunnen ontdekken dat ik dus gebruikersnaam en wachtwoord nodig had om mijn pc te benaderen bij de combinatie Vista & XBMC
Maar goed, misschien ben ik wel gek
PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81
Dat je naar een XP share kan connecten zonder validatie is niet normaal. Dan is of het guest account aangezet in XP of in xmbc een default user met wachtwoord ingevuld.quote:Surineeslander schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:33:
Enige verschil dat ik heb kunnen ontdekken dat ik dus gebruikersnaam en wachtwoord nodig had om mijn pc te benaderen bij de combinatie Vista & XBMC
Maar goed, misschien ben ik wel gek![]()
gek ben je waarschijnlijk niet
Video van work-in-progress:quote:Mantis schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:12:
Ik ben begonnen aan een skin (misschien een beetje NSFW):
Meer mockups:
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=612028
De bedoeling is om een stijlvolle tijdloze skin te maken zonder al te veel web2.0 invloeden. (geen zwart/glossy stuff)
Ik heb geen ervaring met het maken van xbmc skins en daarom zoek ik nog mensen die de xml-kant willen verzorgen. Ook personen die willen helpen met de graphics worden gezocht. Hoe meer input/mockups/ideeën hoe beter het uiteindelijke resultaat, denk ik zo.
http://www.youtube.com/watch?v=BLM71hm3AFQ
Ben niet helemaal tevreden met de homescreenfoto's.
De klok kan technisch (nog) niet gemaakt worden zoals ik het zou willen.
Feedback/opmerking worden geapprecieerd
Ik werk er nu rustig op m'n eentje aan, de xml valt inderdaad best mee.
Reg. datum: 20 oktober 2005
Hij kan geen verbinding meer maken naar:
shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml
Heeft iemand een idee waarom dit niet meer werkt???
Balen, hier staan namelijk leuke stations op.
Aanvulling op bovenstaande: in de nieuwe XBMC welke vandaag (zondag) of morgen (maandag) uit zal komen, is dit probleem opgelost!
Even een aanvulling op het uitzendinggemist Script: In de vorige versie werkte Opsporing verzocht (NED 1) nog wel, nu staat deze er niet meer tussen. Is dit bewust of hoe kan dit?
grox wijzigde dit bericht 22-07-2007 20:16 (37%)
Ik vind 'em mooi!quote:Mantis schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:02:
[...]
Video van work-in-progress:
Heb je geen beta (of alpha
Reg. datum: 06 juli 2007
ik ben bezig met emulators en ik heb spellen gedownload voor de ps1.
dat spel voor de ps1 heeft 2 bestanden een bin bestand en een cue bestand.
hoe moet ik ze openen met de emulator??
als iemand mij zou kunnen helpen, graag.
Waarom is dat niet normaal ? Dat is gewoon een bepaalde manier van sharen waar je de everyone groep READ rechten geeft. Dit heeft niets met een guest account te maken.quote:arnob schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:11:
[...]
Dat je naar een XP share kan connecten zonder validatie is niet normaal. Dan is of het guest account aangezet in XP of in xmbc een default user met wachtwoord ingevuld.
gek ben je waarschijnlijk nietHet is denk ik meer dat veel mensen het principe van een file server niet kennen. Dat geeft natuurlijk niet maar een oplossing vindt men niet 1-2-3 als men op 'xbmc' blijft zoeken ipv 'file sharing' in google
Ik vul nergens namen of ww in. Je moet anders maar eens de security settings van je share aanpassen naar everyone READ rechten. Desnoods daarna even onder advanced de rechten op de submappen en files replacen.
Let ook op de Workgroup naam die je in je XBMC gebruikt dat die hetzelfde is als je pc.
Tranzy wijzigde dit bericht 21-07-2007 11:35 (5%)
i7 920 @ 3.25Ghz | P6T Dlx | Sapp. 4870X2 | Corsair 6* 2GB DDR3-1600 | VEL.RAPTOR 150GB | RAPTOR 150GB | WD Cav 750GB | WD MYBOOK 1TB | X-FI MUSIC | DELL 2407WFP | VISTA ULT. UK | Full Specs
Reg. datum: 27 juli 2005
Nee sorry, dat heeft niets met XBMC te maken en mag hier dus niet besproken worden.quote:patspan schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:17:
hoi
ik ben bezig met emulators en ik heb spellen gedownload voor de ps1.
dat spel voor de ps1 heeft 2 bestanden een bin bestand en een cue bestand.
hoe moet ik ze openen met de emulator??
als iemand mij zou kunnen helpen, graag.
Ik heb wel een idee hoe je die klok kan maken. Stuur anders even een DMquote:Mantis schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:02:
Video van work-in-progress:
jah jah
Wat gaat er mis?
AMD Athlon 1,2GHz, 512MB Ram PC133, Asus A7V133, 160GB WD + 80GB Maxtor, Sapphire Radeon 9600XT, Creative SB Audigy 1394, Hoontech SB DBII Bracket, Pioneer 106D DVD-writer, Plextor 12/10/32A CD-RW, Iiyama ProLite E481S
Wat doet een t3ch versie?quote:guillaume schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:54:
Met de PIMPED Linksbox build van 11-06 en de laatste T3ch build heb ik enórme cpu-belasting problemen: met de eerste build werkte bijna geen enkele stream goed (enórme trage beeldopbouw, terwijl het geluid gewoon doorliep en dus niets synchroon ging, met uitzondering van een enkele Ned3-stream die ik heb gezien). Met de laatste (16-7-'07 rev.9578) is de CPU-belasting eigenlijk constant enorm, en met UZGv2.70b2 is niets aan te vangen: terug naar een vorige pagina duurt zo'n 30 seconden, met cpu@100%, laden v/d stream, nog vóór 't bufferen, duurt 'n eeuwigheid, onwerkbaar dus).
Wat gaat er mis?
Reg. datum: 14 februari 2005
t3ch is een naam.. van een groep die een gecompilede versie van xmbc uitgeeft... De source is legaal maar compiled is het illegaal omdat het met het orgineel dev kit wordt gecompiled..quote:
O wacht even, ik las de post van guillaume niet goed. Ik bedoelde met mijn vraag of de T3ch versie de zelfde problemen veroorzaakte. Maar dit stond al in zijn post.quote:Icekiller2k6 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:25:
[...]
t3ch is een naam.. van een groep die een gecompilede versie van xmbc uitgeeft... De source is legaal maar compiled is het illegaal omdat het met het orgineel dev kit wordt gecompiled..
Een erg vreemd probleem wat ik nog niet eerder tegengekomen ben. Misschien kunnen ze guillaume helpen op het XBMC forum.
Reg. datum: 20 oktober 2005
Nu krijg ik de volgende foutmelding in het logfile:
14:50:33 M: 32460800 ERROR: XFILE::CFile::Delete - Error deleting file Z:\c47c8fb0.fi
14:50:33 M: 39579648 ERROR: DIRECTORY::CShoutcastDirectory::GetDirectory - Invalid content type text/xml;charset=UTF-8
14:50:33 M: 39686144 ERROR: CGUIMediaWindow::GetDirectory(shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml/) failed
Hier op deze pagina staat dit wel vermeld, echter helemaal wijs eruit worden doe ik niet.
heeft iemand een idee?
Aanvulling op bovenstaande: in de nieuwe XBMC welke vandaag (zondag) of morgen (maandag) uit zal komen, is dit probleem opgelost!
grox wijzigde dit bericht 22-07-2007 20:18 (28%)
Wél heb ik nog het volgende (misschien UZG-gerelateerde?) probleem:
Ik start het UitzendingGemist script (v2.7.0b2), ga bijv. naar Ned3 => Dunya & Desie. Vervolgens scroll ik naar beneden met de triggers (niet DigiPad). Hierop wordt er géén afleveringinformatie meer binnengehaald! Vervolens klik ik op 'B' (terug naar de Ned3 programmalijst) en XBMC schiet bijna helemaal vast voor meer dan 'n minuut. Daarna is niet meer te werken met 't ding. CPU-belasting bijna constant 100%.
AMD Athlon 1,2GHz, 512MB Ram PC133, Asus A7V133, 160GB WD + 80GB Maxtor, Sapphire Radeon 9600XT, Creative SB Audigy 1394, Hoontech SB DBII Bracket, Pioneer 106D DVD-writer, Plextor 12/10/32A CD-RW, Iiyama ProLite E481S
Reg. datum: 08 november 2005
Raar. Zou je mij een uzg.old.log en uzg.log kunnen sturen van dit probleem? Dan kan ik eens kijken wat het zou kunnen zijn.quote:guillaume schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:01:
Ik heb een andere build van gisteren (met LinksBoks) gevonden en deze heeft nog een Mplayer build van 22 april (kijk maar eens wat jullie hebben draaien, waarschijnlijk van 1 juni). Deze lijkt flink wat minder cpu resources te vreten.
Wél heb ik nog het volgende (misschien UZG-gerelateerde?) probleem:
Ik start het UitzendingGemist script (v2.7.0b2), ga bijv. naar Ned3 => Dunya & Desie. Vervolgens scroll ik naar beneden met de triggers (niet DigiPad). Hierop wordt er géén afleveringinformatie meer binnengehaald! Vervolens klik ik op 'B' (terug naar de Ned3 programmalijst) en XBMC schiet bijna helemaal vast voor meer dan 'n minuut. Daarna is niet meer te werken met 't ding. CPU-belasting bijna constant 100%.
XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.