Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel VIII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 16 januari 2004

quote:
GroteBozewolf schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:29:
[...]

Oke, nogmaals voor mensen die niet op mijn site willen lezen en die niet zoeken in dit (of vorige) topic(s)........voor Uitzendinggemist.v2.5 en hoger is WindowXML nodig. Dit is een feature van recente builds van XBMC. Voor iedereen die deze problemen heeft.....

- update je XBMC eerst naar een recente T3CH versie (GEEN Linksboks)
- kijk of het dan werkt.....
- zo niet......
- mail mij dan een debuglog van XBMC (Zie de XBMC Wiki om te zien hoe je die kan laten maken door XBMC).

Inmiddels is v2.5.2 al meer dan 200x gedownload. Er zijn maar enkelen met problemen.......Die wil ik graag helpen. Maar alleen roepen "Het werkt niet"....dat is pas waardeloos.

Edit: WindowXML wordt de nieuwe standaard voor scipts. Recente builds van het Apple Movie Trailers Script gebruikt het ook en ook die zal bij jullie niet werken. Daarnaast wil ik toch ff mijn frustratie kwijt: ik werk mijn kont af om van een absoluut niet werkende Uitzendinggemist script een werkende versie te maken. Voeg op verzoek RTL ondersteuning toe en Kanalenkiezer ondersteuning. Probeer zaken zo snel mogelijk te fixen als iets veranderd (SVN updates bij XBMC, URL veranderingen bij RTL/NOS). En dan zou ik het toch wel leuk vinden, ookal werkt het ff niet, dat mensen meehelpen met het oplossen van een probleem en niet alleen maar roepen. Dus nogmaals: bij mij werkt het al 3 weken (2 weken heb ik hier getest met verschillende versies van XBMC) en in 1 week al 200x gedownload met veel positieve reacties. Om te zien waarom het bij andere niet werkt het ik DEBUGLOGS nodig. Ik kan immers moeilijk in jullie XBMC kijken vanachter mij PC.

[...]

Dan werken de RTL streams niet meer omdat zij hun URL's hebben aangepast.
GroteBozewolf, Ik ben ook zeer tevreden over de goede feedback die je mij heb gegeven in het vorige forum. UItzendinggemist v2.5.2 werkt nou op enkele programma's na (eenvandaag) super bij mij.
Jij bent de MAN vooral doorgaan!!

PS
Ik heb trouwens deze site gebruikt om te zien hoe je een debugraport moet maken.

ultralover wijzigde dit bericht 24-05-2007 03:09 (4%)

Reg. datum: 08 januari 2002

quote:
Bigfoot87 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:16:
[...]

Blijkbaar doe ik het al jaaaaren omslachtig :+

Ik ga altijd eerst naar Evox, om vervolgens de XBMC te verwijderen en opnieuw te uploaden :P
Wist niet dat dat kon, nu dus wel 8)
Ach... het helemaal van scratch gebruiken heeft ook voordelen :>
quote:
SyphOn schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:17:
[...]

idd |:(

Heb je mijn skin er al in? :P
Hoest met de bugs? ;)

Reg. datum: 16 januari 2004

Kwam vandaag http://www.joox.net tegen. Het zou geweldig zijn als iemand hier een XBMC script voor zou kunnen schrijven.

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

In The Mix
Reg. datum: 15 november 2006

quote:
EbOoZ schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:04:
Je kan toch gewoon "hot" de bedoel overschrijven? Het opstarten in een ander dash zou je dus eventueel/misschien/wellicht achterwege kunnen laten ;)
Sinds de problemen met het niet opstarten van XBE's neem ik geen risico's meer. Ik formateer zelfs X:, Y: en Z: en verwijder de XBMC savegame (vanuit UnleashX), voordat ik de nieuwe XBMC versie kopieer. Misschien omslachtig, maar werken doet het ;)
En daarbij: XBMC gebruikt schijf Q: wanneer opgestart, maar toch houdt hij op E: ook bestanden vast. Probeer maar eens je XBMC map op E: te deleten als je in XBMC zit. Niet alles wordt verwijderd (bestanden van je skin niet, dacht ik).
quote:
Zerveza schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:21:
[...]

zijn dit alle belangrijke bestanden/mappen? of moet ik er meer backuppen... ik wil gewoon via ftp met nieuwste T3CH overschrijven.. maar niet al teveel instellingen kwijt raken..

foldertje skins en scripts
files sources.xml

en ik ben klaar?
In de map /Userdata staan een hoop persoonlijke instellingen. Bijvoorbeeld:

- map script_data --> opgehaalde trailers van je AMT script.
- map Thumbnails --> opgehaalde thumbnails voor muziek/mp3's

Kortom pluis deze map even uit.

Ook je savegame van XBMC kun je behouden.

PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81

Fools never move on..
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Goed, ze zijn er nog :P

Als ik genoeg tijd heb ga ik er mee bezig :) Ik hoop volgende week maar ik kan nog niks beloven.

jah jah

www.lomaxmusic.nl

@GroteBozeWolf, Ik wil je even een hart onder de riem steken en je bedanken voor je werk aan je fantastische script. Het is al een hele tijd de meest gebruikte applicatie op mijn XBOX en wordt dagelijks met veel plezier gebruikt! Keep up the good work en realiseer je dat er VEEL mensen zijn die je script gebruiken, helaas zullen er maar enkelen de moeite nemen je te bedanken voor je harde werk.
Heb overigens met het trouw updaten van XBMC-T3CH en je script weinig problemen gehad.

Wat me al wel een aantal builds van XBMC opvalt is het asynchroon lopen van audio bij streaming video's. Vaak is het -0.2ms en is het aan te passen met de audioinstellingen, maar bij een livestream van de NOS loopt de video de helft langzamer dan de audio.
Kan iemand misschien ander deze stream even openen op zijn XBOX en kijken of 't werkt?

http://home.casema.nl/5150/forum/NOS24.strm

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Reg. datum: 19 november 2006

@GroteBozeWolf _/-\o_
Laat je niet gek maken door de zuurpruimen ;) die alleen maar zien dat iets niet werkt en niet doorhebben dat iemand daar heel wat tijd in stopt en dat geheel belangeloos. Ook wij maken enorm veel gebruik van je script en zullen dat waarschijnlijk nog meer gaan doen doordat Chello wat zenders eraf knal dus graag er mee door blijven gaan aub !!

@Iedereen
Laten we zorgen dat vrijwilligers als GroteBozeWolf niet ontmoedigt worden en dan gaan stoppen met de werkzaamheden. Gaat er iets fout/mis meld het neutraal en onderbouwt (vraag om oplossingen, voeg er logjes aan toe etc) zodat het probleem snel verholpen is.

Reg. datum: 08 januari 2002

Bij deze dan: Ik gebruik hem ook en klaag lekker nooit, omdat het (bijna) altijd werkt. En als het niet werkt ligt het vast aan de mensen die de stream beschikbaar stellen! Kortom; fantastisch script d:)b
quote:
SyphOn schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:30:
Goed, ze zijn er nog :P

Als ik genoeg tijd heb ga ik er mee bezig :) Ik hoop volgende week maar ik kan nog niks beloven.
Vol verwachting klopt mijn hart! Ik werk er sinds dat ik mij er mee ging bemoeien mee en ben er erg blij mee.
quote:
Surineeslander schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:20:
Sinds de problemen met het niet opstarten van XBE's neem ik geen risico's meer. Ik formateer zelfs X:, Y: en Z: en verwijder de XBMC savegame (vanuit UnleashX), voordat ik de nieuwe XBMC versie kopieer. Misschien omslachtig, maar werken doet het ;)
En daarbij: XBMC gebruikt schijf Q: wanneer opgestart, maar toch houdt hij op E: ook bestanden vast. Probeer maar eens je XBMC map op E: te deleten als je in XBMC zit. Niet alles wordt verwijderd (bestanden van je skin niet, dacht ik).
Dat bedoelde ik met enkele voordelen ;) Ik ben echter lui en mijn ervaringen met het "hot" updaten zijn nog niet negatief geweest, dus ik blijf het zo doen. Ieder z'n keuze natuurlijk :>

In The Mix
Reg. datum: 15 november 2006

quote:
EbOoZ schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:39:
Dat bedoelde ik met enkele voordelen ;) Ik ben echter lui en mijn ervaringen met het "hot" updaten zijn nog niet negatief geweest, dus ik blijf het zo doen. Ieder z'n keuze natuurlijk :>
Kortom, dan hebben we toch netjes alle mogelijke manieren van updaten op een rij gezet ;)

Dan weet iedereen, die het nog niet wist, ook weer hoe ze XBMC op een goede manier kunnen updaten. Wat er dan weer toe leidt dat GBW minder gezeur krijgt dat zijn "prachtscript" niet zou werken! :*)
(houden we alleen nog het probleem dat mensen af en toe weigeren om te lezen...)

Ik heb nog even een vraagje: weet iemand hier of het mogelijk is om de ID3tags van een mp3 aan te passen binnen XBMC? De optie rename is puur voor de bestandsnaam.

Surineeslander wijzigde dit bericht 24-05-2007 15:20 (1%)
Reden: tekstuele aanpassing

PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81

Reg. datum: 06 september 2005

Kan iemand mij misschien in het Nederlands uitleggen hoe ik video's van m'n laptop via de xbox naar m'n televisie stream?
Of is dit teveel moeite?
Ik snap er echt niets van ..

Reg. datum: 18 juli 2000

quote:
porthofax schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:49:
Kan iemand mij misschien in het Nederlands uitleggen hoe ik video's van m'n laptop via de xbox naar m'n televisie stream?
Of is dit teveel moeite?
Ik snap er echt niets van ..
Je kan ook vertellen wat je al geprobeerd hebt. Dat maakt antwoorden makkelijker.
Ik heb op m'n laptop een share aangemaakt voor de betreffende folder en ga op de Xbox via 'SMB network' oid dan naar de laptop en blader in de share naar een film.
edit: en ik heb een user aangemaakt op de laptop en die rechten gegeven in de folder. Die user vul ik in op de xbox.

arnob wijzigde dit bericht 24-05-2007 15:52 (9%)

Reg. datum: 19 februari 2007

Ook ik gebruik het script van de Grote Boze Wolf elke dag, echt een geweldig script! _/-\o_

Kan iemand eigenlijk de afkortingen SVN en T3CH even uitleggen.

ik download altijd de T3ch release, maar wat is SVN nou exact?

ps: grotebozewolf, uitzendinggemist is echt super!

quote:
arnob schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:51:
[...]

Je kan ook vertellen wat je al geprobeerd hebt. Dat maakt antwoorden makkelijker.
Ik heb op m'n laptop een share aangemaakt voor de betreffende folder en ga op de Xbox via 'SMB network' oid dan naar de laptop en blader in de share naar een film.
edit: en ik heb een user aangemaakt op de laptop en die rechten gegeven in de folder. Die user vul ik in op de xbox.
Ok dat heb ik nu,
verder kan ik natuurlijk wel gewoon dingen sturen via de ftp.
Moet ik nu nog dingen instellen op de xbox?

mvg

Reg. datum: 18 juli 2000

quote:
porthofax schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:56:
[...]
Ok dat heb ik nu,
verder kan ik natuurlijk wel gewoon dingen sturen via de ftp.
Moet ik nu nog dingen instellen op de xbox?

mvg
De firewall op je laptop moet wel toestemming geven/openstaan voor de xbox of de firewall moet uit.
als het werkt niet meer aanraken ;)
Je kan de betreffende account en wachtwoord als default naam en wachtwoord instellen bij de systeem instellingen. Voor als je meer shares en meer computers gaat gebruiken.
Dit is beter als streaming via een applicatie op de pc. Je hoeft geen programma's te laten draaien op je computer.

Reg. datum: 28 september 2006

SVN is volgens mij een soort van beta-versie ofzo. Zie hier. Ik heb echter ook de laatste SVN van T3CH draaien, maar ik heb het probleem dat ik m'n playlist niet kan 'clearen'. Erg vreemd. Ik que bijvoorbeeld vijf albums naar de playlist. Ga vervolgens naar de playlist en kan deze dan niet 'clearen'. Met andere woorden... pas na een herstart van de xbox is m'n playlist weer leeg.

quote:
dennis808 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:41:
Wat me al wel een aantal builds van XBMC opvalt is het asynchroon lopen van audio bij streaming video's. Vaak is het -0.2ms en is het aan te passen met de audioinstellingen, maar bij een livestream van de NOS loopt de video de helft langzamer dan de audio.
Kan iemand misschien ander deze stream even openen op zijn XBOX en kijken of 't werkt?

http://home.casema.nl/5150/forum/NOS24.strm
Thanks (iedereen trouwens) voor de opvrolijkende woorden. Geeft weer moed om verder te werken aan Uitzendinggemist.v2.6.0, met nog meer streams....

Het probleem met de async lopen van audio is een probleem van de stream. Je kan het via het OSD Menu van XBMC weer synchroon krijgen (iets van 0.2 sec).

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Fools never move on..
Reg. datum: 01 juni 2001

jah jah

Reg. datum: 08 maart 2007

Heb net XBMC-SVN_2007-05-20_rev9030-T3CH 'geupdate', terwijl xbmc draaide.
Ik heb de newe over de (zeer) oude heen geplembt..
Heb nu een zwart scherm (hoor wel de klik geluidjes als ik op mn stick druk), en ben mn FTP connex kwijt :/
Ben ik nu genoodzaakt die zgn. recue disk te downloaden....? :(

edit: stroom eraf gehaald en blijft nu hangen in het t3ch scherm (nog geen ftp connex though:( )
heb dit eerder gelezen hier d8 ik..
edit: rescue disk erin en heb mn ftp connex terug..
ben nu alles aan het delten van mn E: en dan een 'kale' install..

v1nzent- wijzigde dit bericht 24-05-2007 22:21 (30%)

Reg. datum: 08 juli 2006

Waarom wordt Uitzendinggemist script niet ondersteund voor Linksboks, of hebben de linksboks builds niet WindowXML?
Is er niet een workaround dat het toch werkend te krijgen is?

martijn1992 wijzigde dit bericht 24-05-2007 21:57 (1%)
Reden: Spelling

Reg. datum: 30 november 2003

quote:
v1nzent- schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:47:
Heb net XBMC-SVN_2007-05-20_rev9030-T3CH 'geupdate', terwijl xbmc draaide.
Ik heb de newe over de (zeer) oude heen geplembt..
Heb nu een zwart scherm (hoor wel de klik geluidjes als ik op mn stick druk), en ben mn FTP connex kwijt :/
Ben ik nu genoodzaakt die zgn. recue disk te downloaden....? :(

edit: stroom eraf gehaald en blijft nu hangen in het t3ch scherm (nog geen ftp connex though:( )
heb dit eerder gelezen hier d8 ik..
edit: rescue disk erin en heb mn ftp connex terug..
ben nu alles aan het delten van mn E: en dan een 'kale' install..
Zo te horen wel, maar het is niet heel lastig, het is eigenlijk een alternatief dashboard op dvd ;) meestal avalaunch oid. booten inloggen xbmc verwijderen opnieuw uploaden en het is klaar.
[lol kmoet volgende keer wat sneller tiepen ;) ]

Zelf heb ik trouwens ook ander dashboard op mijn hdd gezet. ( progs map ) die start ik dan vanuit xbmc en gebruik die dan om te updaten sindsdien nooit meer problemen gehad met updaten ;)

Aaah! I'm losing all the durability in my boots! Time to make my escape!

Arwen / Kayne

Waarschijnlijk is de update misgegaan omdat je een update van zo'n oude versie hebt gedaan.
Best delete je dan ook in E:\UDATA en E:\TDATA de map 00face08. Dat zijn de folders met de settings voor XBMC.
Of je kan ook opstarten met Start en Back ingeduwd (dacht toch dat het die 2 waren), dan start hij ook met de default settings.

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 08 maart 2007

Er wordt nu opgestart met de volgende melding op 't scherm:
XBMC FATAL ERROR.
Invalid or missing <home> tag in xml - no skins found, or (rest valt van het beeld af).

Het rare is dat op E:(root), waar apps en al mn bestanden op stonden, nu weer terug zijn op E: (behalve de Apps map die lijkt 'vers'), en op C: en Q: staan exact dezelfde mappen: audio, bios,fonts,media,screenshots, ed :?
Is het een idee om alle partities, c, e en q, te formaten?

Ik heb net UDATA en TDATA verwijdert, ik zie 00face08 niet, en nog steeds bovenstaande melding :/
opstarten met Start en Back ingeduwd haalt ook niets uit.

ben lekker bezig zoals jullie lezen :/

edit: Uri Geller bij Jensen verandert ook niets :&#039;( :P

v1nzent- wijzigde dit bericht 24-05-2007 23:11 (5%)

quote:
arnob schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:12:
[...]

De firewall op je laptop moet wel toestemming geven/openstaan voor de xbox of de firewall moet uit.
als het werkt niet meer aanraken ;)
Je kan de betreffende account en wachtwoord als default naam en wachtwoord instellen bij de systeem instellingen. Voor als je meer shares en meer computers gaat gebruiken.
Dit is beter als streaming via een applicatie op de pc. Je hoeft geen programma's te laten draaien op je computer.
Dit heb ik allemaal gedaan,
ik heb een map geshared ..
als ik hem nu wil zoeken met m'n xbox krijg ik de pop-up "Could not connect to network".

Moet ik SMB Network Share hebben of WORKGROUP (SMB) Network ?
En moet ik nog ergens goed naar kijken bij de netwerk instellingen op de xbox?

Nogmaals bedankt,
ik hoop dat het me ooit lukt!

quote:
A-380 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:17:
Kwam vandaag http://www.joox.net tegen. Het zou geweldig zijn als iemand hier een XBMC script voor zou kunnen schrijven.
Ongeloofelijk!
Het zou geweldig zijn als GroteBozeWolf deze site kan toevoegen aan het nu al geweldige Uitzendinggemist script! Je zou de naam van het script bijna moeten gaan wijzigen GBW :P
Het begint meer op een streamcenterum te lijken ;)

Thnx voor avonden aan streamplezier! _/-\o_

Edit:

Prison Break is van waanzinnige kwaliteit!
Op de Tv zou je het verschil tussen een DVD of de stream niet merken. :)

Bigfoot87 wijzigde dit bericht 25-05-2007 02:17 (10%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: