Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel VIII

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
java/flex pimp

quote:
Kruimeltje schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:13:
Heb inmiddels een reply van de verkoper ontvangen ; hij is voorzien van een softmod. Betekend dat sowieso dat ik geen 720p kan draaien :'( ?
Jawel, er zijn gewoon video mode switchers, zoals hierboven al werd gezegd! Thread lezen :)

K'heb hier ook ooit een softmodded xbox op een dell 2407 gehangen en daarvoor eerst geswitched naar ntsc.

flex: java has so many sucky web view frameworks that you have to look elsewhere to get a nice frontend for a java web app

quote:
Harrie schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:46:
Hoe gaat het met je streampack? Ben erg benieuwd! Met de vorige had ik het probleem dat veel url's het niet meer deden omdat de streams verhuisd waren ofzo. Omdat ik geen zin had steeds de urls handmatig aan te moeten passen, heb ik quick 'n dirty een script geschreven dat de zenders van nederland.fm haalt... belgie.fm kan natuurlijk ook, voor de Belgen onder ons!
Het is nog lang niet af, het is nu in het stadium dat het een nasty lijstje met zenders laten zien die klikbaar zijn en dan gaan spelen, maar ik wil er ook nog de logo's etc in stoppen.
Gaat redelijk goed, de grootste problemen heb ik met de logo's. Ze moeten van goede kwaliteit zijn om ze transparant te kunnen maken, maar zien er vervolgens dan ook wel goed uit :) Verder mis ik ook nog zoiets als tijd ;) Maar ik zal proberen maandag de boel klaar te hebben.

Wel gaaf trouwens dat je er een script voor maakt. Nadeel is dan wel dat je geen visualisatie kunt laten zien met het logo van de betreffende zender. Of wel?

De stream-url's zijn redelijk constant, mijn vorige update is van september 2006 en ik ben nog geen dode streams tegengekomen. ;)

Ik wil ook graag een website opzetten met alle Nederlandse scripts, streampacks en ander intressant spul op een rij. Maar das voor de verre toekomst.

NederVlaming
Reg. datum: 28 november 2000

quote:
Bigfoot87 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:02:
[...]

Gaat redelijk goed, de grootste problemen heb ik met de logo's. Ze moeten van goede kwaliteit zijn om ze transparant te kunnen maken, maar zien er vervolgens dan ook wel goed uit :) Verder mis ik ook nog zoiets als tijd ;) Maar ik zal proberen maandag de boel klaar te hebben.

Wel gaaf trouwens dat je er een script voor maakt. Nadeel is dan wel dat je geen visualisatie kunt laten zien met het logo van de betreffende zender. Of wel?

De stream-url's zijn redelijk constant, mijn vorige update is van september 2006 en ik ben nog geen dode streams tegengekomen. ;)

Ik wil ook graag een website opzetten met alle Nederlandse scripts, streampacks en ander intressant spul op een rij. Maar das voor de verre toekomst.
Oke, goed bezig! Tijd is bij mij ook een groot probleem, momenteel bezig met afstuderen.
Met een script kan je denk ik inderdaad niet die mooie visualisatie doen. Die screenshot van het streampack was veel belovend, ben erg benieuwd! Zoiets is erg gaaf. Hmmm, als die streams zo constant zijn lag het probleem wellicht ergens anders dat sommige streams het bij mij niet meer deden... :?

Reg. datum: 29 februari 2000

Was zelf ook al van plan om zo'n scriptje te maken. Maar als je toch bezig bent :) ... check dan eens www.allradio.nl Staan veel meer zenders.

Women think they are so clever at faking orgasms... but only a man can fake a whole relationship | To YOU I'm an atheist. To God, I'm the Loyal Opposition.

Reg. datum: 13 juli 2006

Nu we het toch over radiostreams hebben heb ik ook nog een vraag.
Sinds enige tijd werkt http://www.96fm.com.au/live.asx niet meer. Jaar geleden erop gezet en altijd goed gedraaid, tot een paar weken geleden.
Als ik de stream in mediaplayer afspeelt werkt die perfect, alleen op de xbox nada noppes meer.
Iemand een idee?

Reg. datum: 29 februari 2000

Bij mij werkt ie anders gewoon. Caching duurt wel vrij lang (zo'n 20 sec. bij een buffer van 512 kb), maar hij doet het wel.

Women think they are so clever at faking orgasms... but only a man can fake a whole relationship | To YOU I'm an atheist. To God, I'm the Loyal Opposition.

live your life
Reg. datum: 19 juni 2002

quote:
GroteBozewolf schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:05:
Beste mensen, Uitzendinggemist.v2.6.0beta2 staat online. Je kan de download hier vinden: http://www.rieter.net/uitzendinggemist/. Hieronder de grootste changes:
  • Fixed: wrong tag in skin XML-Files
  • Changed: Logon to talpa using more debug info
  • Fixed: re-initialisation of episode window after video playback
  • Fixed: MC360 skin
  • Changed: New Skinlayout, first draft
  • Fixed: Initialisation of Talpa-window continued even when login failed.
Vergeet niet je username/password aan de chn_talpa.py toe te voegen.

Graag jullie positieve/negatieve reacties. Mocht iets niet werken, laat dit dan weten, maar mail ook een debug xbmc.log naar mij, uitzendinggemist.vx[@t]gmail[d0t]com, zodat ik kan zien wat er gebeurd.

Enjoy
Wat houdt die MC360 fix in? Heb gisteravond de laatste versie geïnstalleerd maar zodra ik een stream open crasht de XBOX. Ik gebruik dus de 360 skin. Wanneer ik echter vervolgens voor de Mayhem III skin kies en dan uzg start, dan start de ene na de andere stream gewoon op.

Overigens is het wel helemaal geweldig dat UZG. Mijn vriendin heeft het nu ook ontdekt... :) XBOX is geloof ik niet meer van mij :P

Problemen die ik meldde met trage response bij gebruik van 1080i doen zich alleen voor in combi met MC360 skin. Ook hier lijkt het Mayhem III skin beter te werken.

robbydw wijzigde dit bericht 01-06-2007 20:40 (11%)

Geen commentaar

quote:
robbydw schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 20:25:
[...]

Wat houdt die MC360 fix in? Heb gisteravond de laatste versie geïnstalleerd maar zodra ik een stream open crasht de XBOX. Ik gebruik dus de 360 skin. Wanneer ik echter vervolgens voor de Mayhem III skin kies en dan uzg start, dan start de ene na de andere stream gewoon op.
Die fix houdt alleen 'het toevoegen van de talpa knop' in. Dus dat moet niet uitmaken. Maar mail mij even je debug xbmc.log (zie mailadres eerder in deze thread). Dan kijk ik ernaar.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Reg. datum: 18 maart 2004

quote:
guillaume schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:30:
[...]

Wow, dat ze die patch ook eens even in XBMC verwerken! Kun je tenminste een harddisk direct op een controllerport aansluiten! :D Nu alleen maar een USB-stickje van =< 4GB.
Zijn er mensen die UnleashX nog gebruiken .? of boot iedereen hier direct naar XBMC?

Reg. datum: 08 juli 2006

quote:
ikweetniks schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:07:
[...]

Zijn er mensen die UnleashX nog gebruiken .? of boot iedereen hier direct naar XBMC?
Ik gebruik XBMC als dashboard, waarom nog UnleashX gebruiken? In mijn ogen heeft het geen enkel voordeel.

Tampie for President
Reg. datum: 09 april 2000

quote:
Apache schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:52:
[...]

Jawel, er zijn gewoon video mode switchers, zoals hierboven al werd gezegd! Thread lezen :)

K'heb hier ook ooit een softmodded xbox op een dell 2407 gehangen en daarvoor eerst geswitched naar ntsc.
Ik heb een isootje van de Enigmah switcher, deze kan ik in WinRAR niet uitpakken.. Volgens een kennis kan XBMC ook gewoon iso's aan, maar als ik hem op de harde schijf zet kan ik er niets mee. Leest hij de iso wel uit op een CD'tje ?
Probeer het eens hoor ik jullie denken, maar ik heb alleen nog een paar blake DVD's ;)

Arwen / Kayne

Het is waarschijnlijk een iso in het xdvdfs (of zoiets) formaat.
Deze ga je met Nero gewoon moeten schrijven en dan kan je je xbox er mee booten.
Op de pc kan je zo'n iso's lezen met Qwix, waarna je het kan extracten of naar je xbox ftp'en.

Fire69 wijzigde dit bericht 01-06-2007 23:09 (24%)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 13 juli 2006

quote:
Apoc2 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:19:
Bij mij werkt ie anders gewoon. Caching duurt wel vrij lang (zo'n 20 sec. bij een buffer van 512 kb), maar hij doet het wel.
Vreemd, hier echt niet hoe lang ik ook wacht. ALs ik in de log kijk zie ik dit. Iemand die weet wat het betekend?

23:29:39 M: 36364288 ERROR: XFILE::CFileCurl::FillBuffer - curl multi perform failed with code 1, aborting
23:29:39 M: 36368384 ERROR: CFileCurl:Open, didn't get any data from stream.
23:29:39 M: 36466688 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [http://www.96fm.com.au/live.asx]

met C en CK
Reg. datum: 05 december 2000

quote:
martijn1992 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:51:
[...]

Ik gebruik XBMC als dashboard, waarom nog UnleashX gebruiken? In mijn ogen heeft het geen enkel voordeel.
Toevallig eergister eindelijk voor elkaar gekregen om XBMC als dashboard in te stellen. Vond het wat risky ivm. mijn gesoftmodde xbox, maar met AID ging het zonder problemen.

Ignorance is a Bliss!! (- The Matrix)

Reg. datum: 01 maart 2004

Ik heb nu een konig component cable op mijn HDtv aangesloten, het werkt allemaal prima het beeld wordt geupscaled naar 1080i. Maar zo ben ik er nog niet ik wil namelijk ook 720p beeld hebben, de resolutie in xbmc staat nu zo dat hij automatisch het beste kiest en als ik dan een video van 720p aanzet loopt hij bij de eerste scene al vast. Ik heb geprobeerd handmatig de resolutie op 720p te zetten, dan valt het beeld van mijn xbox weg dus volgens mij kan het er niet aan liggen dat hij de x264 codec niet zou hebben.
Ik heb de nieuwste t3ch versie van xbmc..
Wie heeft hier een oplossing/verklaring voor?
Alvast bedankt.

DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

welke FTP clients worden hier zoal gebruik icm XBMC?

Ik haal met FileZilla zo'n 1,2 MB/s over m'n wireless.. kan dat niet sneller?

Reg. datum: 08 maart 2007

quote:
cramwinckel schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 00:10:
[...]

Toevallig eergister eindelijk voor elkaar gekregen om XBMC als dashboard in te stellen. Vond het wat risky ivm. mijn gesoftmodde xbox, maar met AID ging het zonder problemen.
idd. echt een super programma, snap niet dat het niet vaker voorbijkomt hier.

Reg. datum: 25 december 2002

quote:
t1mmie schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 01:47:
... als ik dan een video van 720p aanzet loopt hij bij de eerste scene al vast...
Via NTSC en een component kabel kun je zorgen dat de Xbox kan upscalen naar 720p of 1080i. Voordeel is dat de Xbox hier toevallig erg goed in is, beter dan de meest DVD-spelers of televisies.

Een Xbox zal echter nooit 720p (of 1080i) bronmateriaal aankunnen. Daar heeft hij gewoon niet genoeg processorkracht en geheugen voor.

Reg. datum: 18 maart 2004

http://www.allxboxskins.com/skins/index.php?app=XBMC&s=1

Voor de iedereen die de xbmc webserver vanaf hun PPC willen bedienen.
Wel de revision B downloaden.

how does one install this on a pocket pc?
you don't "install" anything on your pocketpc.

you install the web pages in your xbox xbmc/web/ folder, then you use the web browser on the ppc and direkt it to your xbox. eg. http://xboxip/ppcdefault.asp.

werkt zoals het moet.

http://www.xboxmediacente...p?title=The_Web_Interface

Some skins are tailored specifically for a PocketPC PDA with a 320x240 pixel screen. One nice example is the 'XBOX Media Center for PPC Rev. B' which can be added to the '$HOME/web' directory without overwriting the current WebServer skin allowing you to have a skin for PC access and one for PPC access.

ikweetniks wijzigde dit bericht 02-06-2007 17:08 (30%)

Arwen / Kayne

quote:
v1nzent- schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:42:
[...]

idd. echt een super programma, snap niet dat het niet vaker voorbijkomt hier.
Omdat je AID gebruikt voor het modden van een xbox, en dat mag je hier niet bespreken.
Ik vin het trouwens een klote-ding. Heb net enkele uren beziggeweest om een xbox te softmodden. 1-Click Install, my ass! :(

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
ikweetniks schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:07:
[...]
Ik gebruik UnleashX altijd nog als alternate dash....better safe than sorry. Normale boot altijd naar XBMC, boot met dvd speler open --> UnleashX.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

quote:
Fire69 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 18:05:
[...]

Omdat je AID gebruikt voor het modden van een xbox, en dat mag je hier niet bespreken.
Ik vin het trouwens een klote-ding. Heb net enkele uren beziggeweest om een xbox te softmodden. 1-Click Install, my ass! :(
Ik had nog nooit een xbox gemod (wel een 360). Heb er eentje een paar weken geleden gekocht en dezelfde dag nog gesoftmod. Was binnen een half uur klaar :*)
Ik heb dan wel de Xbox opgemaakt, en niet via een gamesave.

quote:
martijn1992 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:34:
[...]

Ik had nog nooit een xbox gemod (wel een 360). Heb er eentje een paar weken geleden gekocht en dezelfde dag nog gesoftmod. Was binnen een half uur klaar :*)
Ik heb dan wel de Xbox opgemaakt, en niet via een gamesave.
Gefeliciteerd, echter gaat dit topic over XBMC, en zijn de modjes niet blij met (soft/hard)mod praat.
Hoe bevalt dat linksbox in de nieuwere XBMC builds nu eigenlijk? Heb het zelf nog niet onder ogen gehad, maar als het een beetje chill werkt lijkt het me wel wat. En ondersteunt dat dan ook meteen streaming radio/video?

Reg. datum: 01 december 2003

quote:
joppybt schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 11:49:
[...]

Via NTSC en een component kabel kun je zorgen dat de Xbox kan upscalen naar 720p of 1080i. Voordeel is dat de Xbox hier toevallig erg goed in is, beter dan de meest DVD-spelers of televisies.

Een Xbox zal echter nooit 720p (of 1080i) bronmateriaal aankunnen. Daar heeft hij gewoon niet genoeg processorkracht en geheugen voor.
Helaas moet ik je teleurstellen (in de positieve manier)
download deze file maar eens : http://www2.neverhost.net/blender/Elephants_Dream_1024.avi
(1024, AVI, MPEG4 / AC3 5.1 Surround, http://www.elephantsdream.org/)

Zet alle mogelijk netwerk opties uit, stel de pixel shader in op low en voila :D.
Zonder 1 frame te droppen kan ik dit bestand in HD afspelen.

quote:
warcow schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:51:
[...]

Gefeliciteerd, echter gaat dit topic over XBMC, en zijn de modjes niet blij met (soft/hard)mod praat.
Hoe bevalt dat linksbox in de nieuwere XBMC builds nu eigenlijk? Heb het zelf nog niet onder ogen gehad, maar als het een beetje chill werkt lijkt het me wel wat. En ondersteunt dat dan ook meteen streaming radio/video?
Bij mij werkt linksboks helemaal zonder problemen! Alles doet het, zelfs het uitzendinggemist script. Het ondersteund gewoon streaming van audio en video net als de T3CH builds van XBMC.
Bij mij draaien de linksboks builds beter dan de T3CH, het voelt allemaal wat soepeler aan en heb minder last van crashes :)

Mijn broertjes kijken nog graag Nickelodeon, maar hier hebben we tijd sinds een paar maand niet meer. Dus kijken ze het soms op de PC, maar nu wou ik het op de Xbox. Heb ik de strm file gedownload, op de Xbox gezet. Hij kan het afspelen, maar de kleuren kloppen niet, en gaat gaat traag, stemmen lopen niet gelijk en heel weinig frames per seconde.
Bij de stream staat dat het 1550K is, is dat teveel voor de Xbox?
Is de Xbox niet krachtig genoeg? Dit is wat ik denk wat bij het afspelen van 720p materiaal vertoont hij bijna hetzelfde op de kleuren na dan.

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: