quote:
Waarop baseer je dat? Dat het voltage hoger 'kan worden ingesteld'? Dat is daar helemaal niet te zien.
GeIL PC2-6400 Ultra kan volgens de
specificaties een voltage van 2,3V nodig hebben.
GeIL PC2-6400 Black Dragon kan volgens de
specificaties tot wel 2,4V nodig hebben.
Dat zegt echter vrij weinig over de overklokbaarheid. Die is voor het overgrote deel afhankelijk van welke chips erop worden gebruikt. Zodoende kan ik je vertellen dat de Ultra's hoogstwaarschijnlijk Aeneon-chips bevatten en de Black Dragons hebben Elpida-chips. Grote kans dat deze laatste dan ook verder over te klokken is.
Dat gezegd hebbende, waarom leg je er niet ¤ 13,- bij en schaf je
Crucial Ballistix PC2-5300 aan?
Dan heb je de 'langzame' versie van het beste geheugen dat er is en zul je praktisch elke denkbare overklok kunnen halen die mogelijk is met geheugen uit die prijsklasse.
quote:
Maar ik vind de RAM plaatjes ZOOOO lelijk en ik heb een Antec 900 case en die ziet er al behoorlijk mooi uit. het zou jammer zijn als dit ram plaatje het omzeep helpt. daarom dat ik die blackdragon graag zou willen kopen maar eigenlijk heeft die alleen maar nadelen. minder overklokbaar en duurder. kan iemand mij uit mijn leiden verlossen?

Als de heatspreader je niet aanstaat kun je deze natuurlijk altijd nog demonteren.
Uiterlijk blijft verder een persoonsgebonden kwestie en die overweging zul je zelf moeten maken.