8800GTS 320 mb fps drops na 10 minuten

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211552

Topicstarter
Hallo allemaal,

Om maar even te beginnen met een lijstje van mijn hardware:

E4300 @ 3,0 Ghz
2 gb Geil pc6400
Gigabyte ds3 (rev 3.3)
8800GTS 320 mb (xfx 500/1600)
320 gb seagate 7200.10

Nou is het probleem dat bij veel spellen (STALKER, Oblivion, Company of Heroes) die ik speel, dat de fps in het begin helemaal ok zijn maar na een tijdje gewoon echt helemaal bagger.

Stalker: 40fps--> 20 fps (als ik 10 minuten heb gespeeld en daarna naar dezelfde plek terug ga waar ik 40 fps haalde)

Oblivion: 60 fps --> 16 fps (zelfde geval, beetje rondrennen in de bossen en dan teruggaan naar dezelfde plek)

Company of heroes: 60 fps--> 20 fps (basis bouwen etc etc, lekker bezig zijn, na een paar minuten fps drastisch omlaag)

Het vreemde is, is dat de problemen voor mij opgelost zijn als ik even alt-tab naar windows en weer terug ga in het spel. Maar dat moet ik dan wel elke 10 minuten doen... waardoor het spelen van deze games mij langzaam irriteren.

Ik zou niet weten waar het aan ligt, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Ohja Ik game op 1680x1050 met alles op high (AA en AF zijn vaak uit omdat het anders helemaal onspeelbaar word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212478

Brakke voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-03 12:04

Tiny

Wat eten we?

Je zou eens de temperatuur moeten controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien geheugen dat volloopt? Probeer de spellen eens met een iets lager texture-niveau te draaien, ik weet dat je bij Oblivion en CoH de texture-size kan uitkiezen.

Speel eens een potje met een iets lagere texture-grootte en kijk of hetzelfde gebeurt (let ook op de tijdsduur).

Dan weet je of het daaraan ligt.
De GTS320 schijnt heel slecht ermee om te gaan als die 320Mb eenmaal volgelopen zijn.
(Volgens een aantal reviews precies wat jij hier vertelt, een fps-drop van 60% enzo)

Mocht dit het probleem zijn, dan is er voor Oblivion in ieder geval een mod die regelmatig je videokaartgeheugen leegt

Moet ik er ook bijzeggen dat, mits je geen extra mods hebt geïnstalleerd, die drie spellen op zich prima uit de voeten moeten kunnen met 320Mb, zelfs op redelijk hoge instellingen :)

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 09-05-2007 13:27 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlunchi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-02 07:50
Klinkt als brakke koeling.
Vooral dat deel als je alt+tab (geen/weinig load op grafische kaart) dan kan de grafische kaart weer afkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een Tagan 480 Watt voeding die 28A geeft over 12Volt lijn.. lijkt me genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
wlunchi schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:30:
Vooral dat deel als je alt+tab (geen/weinig load op grafische kaart) dan kan de grafische kaart weer afkoelen.
Zou ook kunnen.

Even de temperatuur + kloksnelheid meten als je gamed (met bijv. Rivatuner), dan kan je zien of de kaart door de warmte misschien terugklokt? :)

edit:
Al staat me er iets van bij dat de Nvidia-GPU's pas dowclocken als ze 120 graden zijn, maar misschien heb ik dat helemaal mis :P

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 09-05-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:25:
Misschien geheugen dat volloopt? Probeer de spellen eens met een iets lager texture-niveau te draaien, ik weet dat je bij Oblivion en CoH de texture-size kan uitkiezen.

Speel eens een potje met een iets lagere texture-grootte en kijk of hetzelfde gebeurt (let ook op de tijdsduur).

Dan weet je of het daaraan ligt.
De GTS320 schijnt heel slecht ermee om te gaan als die 320Mb eenmaal volgelopen zijn.
(Volgens een aantal reviews precies wat jij hier vertelt, een fps-drop van 60% enzo)

Mocht dit het probleem zijn, dan is er voor Oblivion in ieder geval een mod die regelmatig je videokaartgeheugen leegt

Moet ik er ook bijzeggen dat, mits je geen extra mods hebt geïnstalleerd, die drie spellen op zich prima uit de voeten moeten kunnen met 320Mb, zelfs op redelijk hoge instellingen :)
Volgens deze revieuw http://www.guru3d.com/article/Videocards/416/ moet ik al die spellen (stalker staat er niet tussen) kunnen spelen met alle toeters en bellen met 4x aa en 16x af, daarom volg ik er echt helemaal niks van.
Ik weet dat met lagere settings speelbaarder is... alleen dezelfde fps drops treden op (in mindere mate van 80 fps naar 40 ofso). En ik heb niet 280 euro uitgegeven om elke keer te alt-tabben om de 10 minuten.
wlunchi schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:30:
Brakke koeling kan ook niet, ik heb een tijdje met deze setup gewoon los gedraaid (buiten de kast op een plankje). Hierbij bleef hetzelfde probleem zich voordoen.
BigBadT schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:25:
Je zou eens de temperatuur moeten controleren.
Ik zal de temps een gaan checken.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 211552 op 09-05-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 211552 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:39:
[...]

Volgens deze revieuw http://www.guru3d.com/article/Videocards/416/ moet ik al die spellen (stalker staat er niet tussen) kunnen spelen met alle toeters en bellen met 4x aa en 16x af, daarom volg ik er echt helemaal niks van.
Ik weet dat met lagere settings speelbaarder is... alleen dezelfde fps drops treden op (in mindere mate van 80 fps naar 40 ofso). En ik heb niet 280 euro uitgegeven om elke keer te alt-tabben om de 10 minuten.
Dan even zoals eerder gezegd de temp enzo monitoren :)
Behalve de fps-drop zijn er geen artifacts ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:40:
[...]
Dan even zoals eerder gezegd de temp enzo monitoren :)
Behalve de fps-drop zijn er geen artifacts ofzo? :)
Geen artifacts te bekennen, ook niet met atitool test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Je kan de temperatuur en kloksnelheid als volgt meten:

• installeer rivatuner
• start rivatuner (ik start hem als admin in Vista, weet niet of het nodig is, maarja :P )
• klik op het pijltje naast 'customize' naast '320-bit G80 blabbla'
• Kies de laatste (chipje met vergrootglas) 'hardware monitoring'
• Kijk of het recording-knopje ('background monitoring'), linksonder, aanstaat, anders even aanzetten.
• Potje gamen
• En daarna kijken hoe de GPU zich gedroeg
:)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 09-05-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:49:
Je kan de temperatuur en kloksnelheid als volgt meten:

• installeer rivatuner
• start rivatuner (ik start hem als admin in Vista, weet niet of het nodig is, maarja :P )
• klik op het pijltje naast 'customize' naast '320-bit G80 blabbla'
• Kies de laatste (chipje met vergrootglas) 'hardware monitoring'
• Kijk of het recording-knopje ('background monitoring'), linksonder, aanstaat, anders even aanzetten.
• Potje gamen
• En daarna kijken hoe de GPU zich gedroeg
:)
Rivatuner gedaan

Idle 55
Load 62

20 minuten oblivion spelen.

Het probleem blijft zich natuurlijk voordoen.
zelfde plek: 34 fps normaal
na framedrop: 20 fps

Na alt-tab: 32 fps

Ik moet zeggen dat de fps drops nogal willekeurig zijn.. de ene keer is het wel op bepaalde plekken en de andere keer niet.
Zegmaar: Je hebt plek A B en C.
De ene keer krijg ik framedrops op plek A en B en de andere keer op plek C. En dan weer een andere keer op plek A B en C. heel vreemd dit allemaal

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 211552 op 09-05-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dat zijn compleet normale temperaturen, en de kloksnelheid, klokt-ie terug of blijft-ie normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:15:
Dat zijn compleet normale temperaturen, en de kloksnelheid, klokt-ie terug of blijft-ie normaal?
Vergeten te testen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan de temp-limits van de videokaart zien met NiBiToR. Bij de 8600 is het zo dat de critical temp 115 graden is.

Het video-geheugen dat de videokaart & het systeem gebruikt kan je ook zien met een tool. Moet even uitzoeken hoe die tool heet..... tool heet http://www.nonatainment.de/web/Default.aspx?tabid=62

Ik ben ook fan van rivatuner, maar het is vreselijk irritant als je de videokaart drivers weer update en rivatuner klaagt dat ie de drivers niet kent. Daarom gebruik ik het liefst zo min mogelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door TweakerNummer op 09-05-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TweakerNummer schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:22:
Je kan de temp-limits van de videokaart zien met NiBiToR. Bij de 8600 is het zo dat de critical temp 115 graden is.
Ja, bij de 8800 is dat ook ongeveer in die richting, dus daar zit hij flink onder.
(Maar omdat dat ook kan, als de kaart zichzelf onderklokt, dat de temp daalt).
Het video-geheugen dat de videokaart & het systeem gebruikt kan je ook zien met een tool. Moet even uitzoeken hoe die tool heet.....
Overigens kan je het geheugengebruik ook zien in Rivatuner, bij hardware monitoring, als je setup klikt en dan plugins, kan je met sysmem.dll en vidmem.dll ook nog je geheugengebruik monitoren :)
Ja, ik ben fan van Rivatuner :+

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 09-05-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jahoor met CoH de befaamde fps drops..... ik ga gewoon van 60 fps naar 19 fps... Dit slaat gewoon echt helemaal nergens op.
GPU core/shader/mem clock blijven hetzelfde.
Ik zal dat sysmem.dll en vidmem.dll is proberen.. kijken of het probleem daar ligt.

Sysmem max: 1920 mb
vidmem max: 280 mb

Wat ik opmerk.... ik heb er een non-local videomemory usage schermpje bijstaan, deze gaf maximaal 250 mb aan.

Moet ik die 2 nou bij elkaar optellen? want dan ga ik echt ziekelijk over de 320 mb heen.

CPU usage is t ook niet.
core 0 = rond de 90%
core 1 = rond de 50%

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 211552 op 09-05-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens mij zit het allemaal goed, dat nonlocal gaat pas werken als je local aan de 320Mb zit :)

Je temps, klok en geheugen ziet er helemaal prima uit eigenlijk.

Is er niet misschien een programma wat op de achtergrond draait, een virusscanner of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:49:
Volgens mij zit het allemaal goed, dat nonlocal gaat pas werken als je local aan de 320Mb zit :)

Je temps, klok en geheugen ziet er helemaal prima uit eigenlijk.

Is er niet misschien een programma wat op de achtergrond draait, een virusscanner of iets anders?
Geen virusscanner of wat.

Ik merk wel dat met CoH als ik de kaart beweeg (dus ff op een andere plek op de map ga kijken) de fps droppen naar 15 ofso en als ik dan weer stil sta weer naar 40 gaan? Wat is hiervan het probleem, textures laden of wat... swapping?

Ik zit er trouwens serieus over na te denken om deze kaart dus weg te doen... omdat ik er zoveel gezeik mee heb.

edit: als ik kijk over de hele map (vanaf de zijkant) dan is mijn fps 25... verplaats ik mijn zichtveld dan is mijn fps 2 ;(. WAT IS DIT TOCH.

Die videomem blijft constant rond de 280.. heel vreemd aangezien hij nog 40 mb overheeft. Zou het een driver probleem kunnen zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 211552 op 09-05-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 211552 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:55:
Ik zit er trouwens serieus over na te denken om deze kaart dus weg te doen... omdat ik er zoveel gezeik mee heb.
Ik heb dezelfde kaart, speel dezelfde spellen en bij mij gaat het prima*.
En so far lijkt de kaart helemaal prima, van wat ik kan zien.

Misschien moet je verder kijken dan de kaart?
Wordt er veel geswapt? Heb je onbekende processen draaien? Hoe vol zit het geheugen?
welke drivers gebruik je, heb je de laatste drivers overal van? Is de harde schijf gedrefragmenteerd?
Zijn er achtergrondprocessen bezig? etc :)

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook vreemd vind. Misschien kan iemand anders helpen.

Overigens zoals met alle computerproblemen: Doe een reciproke test, deze kaart in andere computer, andere kaart in deze computer, zelfde setup (qua OS/drivers/software/updates) en kijk of je dezelfde symptomen te zien krijgt, dan kan je zien of het de kaart is of de computer :)

Overigens ben je vergeten te melden welke Windows-versie je hebt en welke drivers je hebt.

* Al speel ik wel op 1280x1024 of 1280x720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:02:
[...]
Ik heb dezelfde kaart, speel dezelfde spellen en bij mij gaat het prima*.
En so far lijkt de kaart helemaal prima, van wat ik kan zien.

Misschien moet je verder kijken dan de kaart?
Wordt er veel geswapt? Heb je onbekende processen draaien? Hoe vol zit het geheugen?
welke drivers gebruik je, heb je de laatste drivers overal van? Is de harde schijf gedrefragmenteerd?
Zijn er achtergrondprocessen bezig? etc :)

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook vreemd vind. Misschien kan iemand anders helpen.

Overigens zoals met alle computerproblemen: Doe een reciproke test, deze kaart in andere computer, andere kaart in deze computer, zelfde setup (qua OS/drivers/software/updates) en kijk of je dezelfde symptomen te zien krijgt, dan kan je zien of het de kaart is of de computer :)

Overigens ben je vergeten te melden welke Windows-versie je hebt en welke drivers je hebt.

* Al speel ik wel op 1280x1024 of 1280x720
Ik heb zo in de buurt geen andere kaart die ik kan gebruiken (dit is mijn eerste net nieuwe pc met pci-e).
Ik gebruik nu de 165 beta drivers die het iets beter doen dan de 158.22 drivers die ik eerst had. Verder draai ik win-xp SP2.
Harddisk is nog redelijk vers en het probleem deed zich al voor toen ik coh voor het eerst erop had gezet en nog maar iets van 20gb had gebruikt.
Stock clock snelheden helpen ook niet.
Misschien dat het dan toch mijn voeding is.... wat overigens wel heel vreemd zou zijn Aangezien ik bij andere spellen het probleem juist helemaal niet heb.

Misschien is deze kaart gewoonweg niet goed genoeg om op 1680x1050 te gamen :| en moet ik m als het nog kan ruilen voor een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-04 01:43
Anoniem: 211552 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:13:
[...]

..
Misschien is deze kaart gewoonweg niet goed genoeg om op 1680x1050 te gamen :| en moet ik m als het nog kan ruilen voor een andere.
Ik draai met deze kaart Supreme Commander met alle settings op max zonder problemen op 1680x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Dus kort samenvattend....

Op de punten waarop de FPS drop plaats vind:
-> Is geen duidelijke CPU increase/decrease te zien
-> Er is genoeg videokaart geheugen over
-> De MHz van de core/shader/mem blijft hetzelfde

Dan hebben we het hardware gedeelte van de CPU/videokaart uitgesloten (voor zover jij erbij kan). Dan zal het aan andere dingen liggen; voeding, software drivers, RAM geheugen vol of BIOS instellingen.

Overigens is jouw probleem ook bekend bij anderen: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1183174 en die heeft een 8800 GTS 640 MB.

Overigens heb je spyscanner/ & virusscanner al gedraaid?

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerNummer op 09-05-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
voeding lijkt me erg onwaarschijnlijk aangezien ik bij Supreme commander en CSS geen problemen heb. Verder heb ik ook geen rare reboots of wat dan ook, hij is verder helemaal stabiel. Keb hier ook verder niet even een andere goede voeding om mee te testen. En om nu zomaar weer 80-100 euro uit te geven aan een voeding lijkt me ook een beetje zonde.

Software drivers.... zouden heb probleem kunnen zijn... maar ik zou zo even niet weten welke drivers dan. Ik draai nu 165 beta drivers, die het veel beter doen dan de 158 driver reeks. Ik denk toch eerlijk gezegd dat het probleem hier ligt, aangezien er MAX 280 mb word gebruikt en er dus 40 mb ongebruikt blijft. 320 mb is en blijft een raar getal aangezien de normale reeks (256,512,1024 etc) heel anders gaat.

RAM geheugen heb ik nog nooit tot de 2gb zien komen, mijn grootste max was 1,9 gb. Maar misschien dat 3gb de truuk zal zijn.. alleen kan ik dan niet meer dual channel draaien.

Bios instellingen lijken mij verder ook wel ok.. ik zal nog eens wat rondkijken daar.

virusscanner enzo zal ik ook eens draaien. Niet dat het veel zal uitmaken aangezien ik dat ding al zo vaak heb gedraaid waarna het probleem nog steeds aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Anoniem: 211552 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:01:
voeding lijkt me erg onwaarschijnlijk aangezien ik bij Supreme commander en CSS geen problemen heb. Verder heb ik ook geen rare reboots of wat dan ook, hij is verder helemaal stabiel. Keb hier ook verder niet even een andere goede voeding om mee te testen. En om nu zomaar weer 80-100 euro uit te geven aan een voeding lijkt me ook een beetje zonde.

Software drivers.... zouden heb probleem kunnen zijn... maar ik zou zo even niet weten welke drivers dan. Ik draai nu 165 beta drivers, die het veel beter doen dan de 158 driver reeks. Ik denk toch eerlijk gezegd dat het probleem hier ligt, aangezien er MAX 280 mb word gebruikt en er dus 40 mb ongebruikt blijft. 320 mb is en blijft een raar getal aangezien de normale reeks (256,512,1024 etc) heel anders gaat.

RAM geheugen heb ik nog nooit tot de 2gb zien komen, mijn grootste max was 1,9 gb. Maar misschien dat 3gb de truuk zal zijn.. alleen kan ik dan niet meer dual channel draaien.

Bios instellingen lijken mij verder ook wel ok.. ik zal nog eens wat rondkijken daar.

virusscanner enzo zal ik ook eens draaien. Niet dat het veel zal uitmaken aangezien ik dat ding al zo vaak heb gedraaid waarna het probleem nog steeds aanwezig was.
Voeding lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Als er onvoldoende stroom is valt het uit.

De software drivers van nVidia geven nogal veel problemen de laatste tijd. Je zou eens 9x.xx kunnen proberen. Dat er 40 MB ongebruikt blijft kan normaal zijn als je zonder AA/AF/HDR draait. Met Oblivion/Quake 4/FEAR zou je toch 300 MB vol moeten kunnen schrijven met AA/AF/HDR aan. Zie bijv http://www.pureoverclock.com/article33-3.html

De 320 MB was nodig omdat er een 320-bit memory bus is op de videokaart. Je komt maximaal tot 256-bit met 256 MB. nVidia heeft lang nagedacht over de beste relatie tussen shaders-speed & memory-speed. Bij de 8800 GTS & 8800 GTX is de ratio shader-speed:mem-speed hetzelfde (dan bedoel ik niet de MHz'en). Dat ze dan af moesten stappen van 128/256/512/1024 MB geheugen boeit totaal niks omdat: A) Bij zowat iedere PC spel kan je zoveel instellen dat er niet echt een standaard hoeveelheid vid-mem gebruikt wordt. B) Als er teveel geheugen gebruikt wordt, neem het normale mem het zowieso over.

Dat het RAM geheugen te weinig is denk ik ook niet. Ik denk dan eerder aan corruptie, maar dan had je wel ergere effecten gehad.

Draai ook eens een spyware-scanner. Een virusscaner vangt niet alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TweakerNummer schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:23:
De software drivers van nVidia geven nogal veel problemen de laatste tijd. Je zou eens 9x.xx kunnen proberen.
Zou je kunnen doen, maar dan is z'n performance ook bagger :+

Neem wat dat betreft gewoon de laatste WHQL-driver (156 ofzo?).

En het zou een driverprobleem kunnen zijn, maar ik weet dat niet zo zeker, aangezien de spellen beginnen met een fatsoenlijke framerate en daarnaast sommige spellen het wel prima doen (wat tegelijkertijd een derde persoon/program out zou kunnen rulen).

Vreemd probleem, ik hoop dat we er achter kunnen komen wat het probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:19:
[...]
Zou je kunnen doen, maar dan is z'n performance ook bagger :+

Neem wat dat betreft gewoon de laatste WHQL-driver (156 ofzo?).

En het zou een driverprobleem kunnen zijn, maar ik weet dat niet zo zeker, aangezien de spellen beginnen met een fatsoenlijke framerate en daarnaast sommige spellen het wel prima doen (wat tegelijkertijd een derde persoon/program out zou kunnen rulen).

Vreemd probleem, ik hoop dat we er achter kunnen komen wat het probleem is :)
WHQL is niks meer dan een dom logo van MS. nVidia zelf test veel uitgebreider als MS doet. En er zijn soms wel eens domme problemen die voorkomen bij WHQL drivers.

9x.xx is heel anders dan de 15x.xx en 16x.xx series, dus als het een driver probleem is, is de kans grootter dat het bij 9x.xx niet aanwezig is. Overiges zijn de settings van 9x.xx ook anders als die van 15x.xx.

Ik denk zelf aan een buffer die niet goed beheerd wordt. Maar ja, voor hetzelfde geldt is dat de buffer van de keyboard (het is ooit eens voorgekomen dat een USB keyboard BSOD veroorzaakte in games).

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerNummer op 09-05-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TweakerNummer schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:46:
[...]

WHQL is niks meer dan een dom logo van MS. nVidia zelf test veel uitgebreider als MS doet. En er zijn soms wel eens domme problemen die voorkomen bij WHQL drivers.
Nee, tuurlijk, maar WHQL betekent wel dat het sufgetest is :P
9x.xx is heel anders dan de 15x.xx en 16x.xx series, dus als het een driver probleem is, is de kans grootter dat het bij 9x.xx niet aanwezig is. Overiges zijn de settings van 9x.xx ook anders als die van 15x.xx.
Misschien heb ik het mis, maar volgens mij (kan ook persoonlijke ervaring zijn) deed mijn kaart het een stuk minder bij 9x.xx drivers, maar misschien heb ik het mis.
Ik zeg dan ook: Probeer deze drivers ook! :)
Ik denk zelf aan een buffer die niet goed beheerd wordt. Maar ja, voor hetzelfde geldt is dat de buffer van de keyboard (het is ooit eens voorgekomen dat een USB keyboard BSOD veroorzaakte in games).
Maar dat zou niet verklaren waarom een alt-tabje het probleem op zou lossen (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TweakerNummer schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:46:
[...]

de 9x.xx drivers gaven hetzelfde probleem. Ik denk zelf dat t gewoon de bagger drivers zijn aangezien 320mb een raar getal blijft.

Stel ik zet echt alles op zijn hoogst (dus 8x aa en 16x af en hdr en super sampling) is mijn fps in het begin ook maar 25 ofso.... maar daarna echt 3 fps :S. Het maakt dus niet uit welke instellingen ik heb... de fps drops komen na een tijdje. Bij minder zwaardere instellingen zijn de fps-drops natuurlijk niet merkbaar... van 180 naar 90 ofso.

In ieder geval klopt er iets echt niet. En ik wil dit probleem gewoon weg hebben, het is namelijk gewoon waardeloos om elke keer alt-tab te moeten doen als je fps-drops hebt. Soms loopt na het vele alt-tabben het spel ook gewoon vast... kun je weer overnieuw beginne... gewoon echt waardeloos.

Ik heb het dus tot nu toe alleen maar bij CoH, Gothic 3, Oblivion en STALKER gehad. Om maar niet het slechte presteren van de 8800gts 320 mb onder CoD2... maargoed. in CoD2 heb ik geen framedrops.

een normale 8800gts heeft hier geen last van in CoD2, de 320 mb wel. Ook een vreemd geval... ik denk gewoon dat de 320mb een beetje mank is en gewoonweg niet genoeg geheugen heeft. En dat terwijl mijn geheugengebruik op de videokaart niet NIET boven de 280 mb komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb ook de 320 en die doet het in al die spellen prima. Mijn vermoeden is ook dat er een programmaatje aanslaat na 10 minuten of iets in die richting.

Daarnaast draai ik Oblivion met een aantal mods die het vram-gebruik over de 320 gooien en daar merk ik wel framedrops, maar dat is een duidelijk aanwijsbare reden (daarnaast blijft het bij mij nog speelbaar).

We hebben de kaart uitgemeten (zoals Tweakernummer dat ook zei) en dat is prima, verschillende drivers geprobeerd, dat heeft geen effect.
En aangezien de spellen beginnen met een prima fps, denk ik eerlijk gezegd dat het probleem niet bij de kaart ligt, maar bij iets anders (en mijn vermoeden ligt sterk bij een (malware?) programma dat op de achtergrond aanslaat.

Kan je eventueel een hijackthis-log posten of even door je processen/services heenlopen of er niet iets raars tussenzit?

Ik kan het fout hebben, maar ik denk niet dat het probleem bij de kaart ligt, al kan ik het mis hebben.

Een beste oplossing is om het even bij een vriend te testen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En wat als je vrienden allemaal nog op apg kaarten zitten met een 350 watt voedingkje? Ik zal toch is voor de zekerheid ff rondvragen of iemand een pci-e heeft dan test ik t daar wel ff =).
Maar dat word dan ook echt veel later (over 3 weken), want keb examens te doen de komende weken.
Dit probleem blijft echter maar steeds door m'n hoofd zuilen aangezien ik het nog niet veel ben tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:54:
[...]
Nee, tuurlijk, maar WHQL betekent wel dat het sufgetest is :P

[...]
Misschien heb ik het mis, maar volgens mij (kan ook persoonlijke ervaring zijn) deed mijn kaart het een stuk minder bij 9x.xx drivers, maar misschien heb ik het mis.
Ik zeg dan ook: Probeer deze drivers ook! :)

[...]
Maar dat zou niet verklaren waarom een alt-tabje het probleem op zou lossen (toch?)
nVidia heeft een jaar terug nog een WHQL driver gereleased waarbij de gamma van de overlay niet werkte, en de gamma was op sommige kaarten gelocked op extreem hoog. Video kon je er niet op kijken. Vandaar dat ik weinig vertrouwen heb in WHQL.

9x.xx is niet goed qua performance in vergelijking met 15x.xx en later. Of doel je op bugs in 9x.xx? Dat zou ik niet weten.

Ik dacht dat alt-tab het probleem oplost, omdat als een programma geen focus meer krijgt de buffers vaak geflusht worden en de boel als het ware gewoon ge-reset wordt.

Echter nu wat anders:
Voor de DS3 en DS4 zijn een uurtje geleden nieuwe beta-biossen gepost door JZ:

http://www.jzelectronic.de/jz2/index.php
Deze nieuwe beta's zouden moeten helpen bij het oplossen van de PCI-express 1x bug, i.e. bij overklokken verspringt de x16 van het videokaartslot soms naar x1.
Dit was van minder dan een maand terug. Het performance-verschil tussen een 8800 GTS 320 MB bij CoD2 op PCI-E 16x en PCI-E 4x is maximaal 50%. Bij andere games is het een stuk minder. PCI-E 1x is ontzettend traag. Weet je wel zeker dat er constant op PCI-E 16x gedraaid wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tja, wij (ik althans ;) ) weten het ook even niet en veel kan ik er niet over vinden op Google.
Je kan ook nog proberen de kaart te ruilen, en kijken of het probleem dan hetzelfde is :)

Hoe dan ook: Succes met je tentamens d:)b ;)
edit:
@ hierboven: Nice find! Ik wist net eens dat dat kon, dat verspringen! :o

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 09-05-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:15:
Tja, wij (ik althans ;) ) weten het ook even niet en veel kan ik er niet over vinden op Google.
Je kan ook nog proberen de kaart te ruilen, en kijken of het probleem dan hetzelfde is :)

Hoe dan ook: Succes met je tentamens d:)b ;)
edit:
@ hierboven: Nice find! Ik wist net eens dat dat kon, dat verspringen! :o
Ja, het is nog veel erger dan ik dacht:
Neue Gigabyte� BIOS Updates:
08.05.07
GA-965P-S3 (Rev.alle) - BIOS Version F9
GA-965P-DS3 (Rev.alle) - BIOS Version F11
GA-965P-DS4 (Rev.alle) - BIOS Version F9
GA-965P-DQ6 (Rev.alle) - BIOS Version F10
GA-965G-DS3 (Rev.alle) - BIOS Version F8
GA-965GM-S2 (Rev.alle) - BIOS Version F6
1.Fix PCI-E overclock issue
2. Support Intel® E6420 & E6320 CPU
GigaByte heeft nogal wat problemen met hun PCI-E kennelijk.....

En ik maar denken dat alleen het ASRock 775-vsta bordje problemen met PCI-E had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
lol @ Asrock opmerking ;)

Maar dit zet wel een ander licht op de zaak. Verklaart nog steeds niet waarom het na een alt-tab wel zou werken, maar het zou op zich wel het bovenstaande probleem kunnen verklaren, zo'n PCI-e 'sprong'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Voor wat het waard is, ik wilde dezelfde videokaart kopen om Vista te kunnen draaien. Ik vond zoveel draadjes op het internet waarin de drivers voor Vista als brak werden omschreven, dat ik besloten had Vista nog maar even uit te stellen. (en deze aanschaf deze videokaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TweakerNummer schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:14:
[...]
Dit was van minder dan een maand terug. Het performance-verschil tussen een 8800 GTS 320 MB bij CoD2 op PCI-E 16x en PCI-E 4x is maximaal 50%. Bij andere games is het een stuk minder. PCI-E 1x is ontzettend traag. Weet je wel zeker dat er constant op PCI-E 16x gedraaid wordt?
Weet ik eerlijk gezegd niet... waar kun je dat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens mij Rivatuner -> En dan bij de adapter het driehoekje pakken en dan 'graphics subsystem' (maar weet het niet zeker, zit nu niet achter mijn computer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:37:
Volgens mij Rivatuner -> En dan bij de adapter het driehoekje pakken en dan 'graphics subsystem' (maar weet het niet zeker, zit nu niet achter mijn computer).
$000000000f PCIE link width : 16x supported, 16x selected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 211552 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:44:
[...]

$000000000f PCIE link width : 16x supported, 16x selected
Ja, het is natuurlijk moeilijk te zien of-ie opeens 'verspringt' tijdens het spelen naar x1, want als je alt-tabt springt-ie misschien weer terug.

Ik weet niet of je 'wild' genoeg bent om een beta-bios te proberen, maar je zou kunnen kijken of zo'n nieuw bios uit zou maken. Mind you: Wees voorzichtig met bios updates! :)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 09-05-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Ik las net dat het beta BIOS de bug niet verhelpt. Ook vraag ik af of het verspringen niet tijdens een reset gebeurt ipv in-game.

Ik dacht dat je Oblivion in een window kon spelen. Zo kan je het zien dan denk ik.

Ermmm....dat is alleen zo als RivaTuner zichzelf update. Alt-Tabben is in princiepe hetzelfde als een Window die geen focus heeft. Maar iigv kan je even kijken wat er gebeurt als je in een window speelt.....

[ Voor 32% gewijzigd door TweakerNummer op 09-05-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, Oblivion kan je in een windows spelen, al weet ik niet hoe vloeiende het is, maar je kan het proberen.
Ik heb me ook niet ingelezen over het verspringen, en misschien heb je gelijk over die reset.

Waar heb je gelezen dat het het probleem niet verhelpt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als ik mijn bios ga vervangen heb ik dan nog garantie op mijn mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:55:
Ja, Oblivion kan je in een windows spelen, al weet ik niet hoe vloeiende het is, maar je kan het proberen.
Ik heb me ook niet ingelezen over het verspringen, en misschien heb je gelijk over die reset.

Waar heb je gelezen dat het het probleem niet verhelpt? :)
Geen idee, maar bij Gigabyte GA-965P-S3/DS3/DS4/DQ6 ervaringen Deel II is er ook iemand die zegt dat het niet weg is.
Anoniem: 211552 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:57:
als ik mijn bios ga vervangen heb ik dan nog garantie op mijn mobo?
Hangt van de zaak af waar je hem gekocht hebt. Meestal zeggen ze: als het fout gaat, nemen wij geen verantwoordelijkheid.

Ik denk dat je het beste even navraag kan doen bij Gigabyte GA-965P-S3/DS3/DS4/DQ6 ervaringen Deel II of iemand de problemen herkent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 06:40
Anoniem: 211552 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:55:
[...]

Geen virusscanner of wat.

Ik merk wel dat met CoH als ik de kaart beweeg (dus ff op een andere plek op de map ga kijken) de fps droppen naar 15 ofso en als ik dan weer stil sta weer naar 40 gaan? Wat is hiervan het probleem, textures laden of wat... swapping?

edit: als ik kijk over de hele map (vanaf de zijkant) dan is mijn fps 25... verplaats ik mijn zichtveld dan is mijn fps 2 ;(. WAT IS DIT TOCH.

Die videomem blijft constant rond de 280.. heel vreemd aangezien hij nog 40 mb overheeft. Zou het een driver probleem kunnen zijn?
Het is normaal hoor dat je vanaf de zijkant bij COH 25fps haalt met zo'n kaart. En bij het verplaatsen kan dat idd nog een stuk lager komen te liggen voor korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
kutkip schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:33:
[...]

Het is normaal hoor dat je vanaf de zijkant bij COH 25fps haalt met zo'n kaart. En bij het verplaatsen kan dat idd nog een stuk lager komen te liggen voor korte tijd.
Ik weet niet of het normaal is met zo een kaart. Als je kijkt wat de ATI HD2900XT in CoH doet.... http://it-review.net/inde...id=1&limit=1&limitstart=5

Ik denk dat nVidia een driver probleem heeft met CoH, aangezien de HD2900XT een stuk beter is als de 8800 GTX in CoH, maar in andere spellen onder moet doen voor de 8800 GTS (bij de 1280 x 1024 res, de ATI is een stuk beter op hogere res).

Of ATI natuurlijk met CoH.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
TweakerNummer schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:43:
[...]

Ik weet niet of het normaal is met zo een kaart. Als je kijkt wat de ATI HD2900XT in CoH doet.... http://it-review.net/inde...id=1&limit=1&limitstart=5

Ik denk dat nVidia een driver probleem heeft met CoH, aangezien de HD2900XT een stuk beter is als de 8800 GTX in CoH, maar in andere spellen onder moet doen voor de 8800 GTS (bij de 1280 x 1024 res, de ATI is een stuk beter op hogere res).
Dat komt omdat het ten eerste de gemiddelde fps is, en die scheelt vrij veel met de minimale fps, zeker in COH. Ten tweede wordt er meestal vanuit standaardblik gebenchmarked en gespeeld, echter vanaf de zijkant gezien is het vele malen zwaarder voor het systeem. En het is de vraag of de grafische opties wel maximaal staan.

[ Voor 3% gewijzigd door kutkip op 09-05-2007 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
kutkip schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:57:
[...]

Dat komt omdat het ten eerste de gemiddelde fps is, en die scheelt vrij veel met de minimale fps, zeker in COH. Ten tweede wordt er meestal vanuit standaardblik gebenchmarked en gespeeld, echter vanaf de zijkant gezien is het vele malen zwaarder voor het systeem. En het is de vraag of de grafische opties wel maximaal staan.
Ik vergelijk puur de graphische kracht van de HD2900XT in de benchmark met die van de 8800 GTS/GTX in dezelfde benchmark. Wat hier opvalt is dat nVidia het erg slecht doet, terwijl ze in andere spellen het veel beter doen. Dit is voor mij een indicatie dat nVidia iets fout doet met CoH.

Tenzij de ATI HD2900XT veel hogere max FPS haalt in CoH, wat ik betwijfel gezien de resultaten van de andere games, haalt de ATI HD2900XT zijn snelheidswinst tov de nVidia 8800 GTS/GTX door een hogere minimale FPS te halen.

Ik verwacht dan ook dat de HD2900XT ook een hogere minimale FPS zal halen in CoH2 als er daadwerkelijk gespeelt wordt.

De implicatie hiervan is dat we beter het kunnen hebben over waarom Oblivion/STALKER het vreemde gedrag van de TS vertoont, ipv wat CoH aan het doen is waardoor er 2 FPS komen.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakerNummer op 10-05-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
TweakerNummer schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:25:
[...]

Ik vergelijk puur de graphische kracht van de HD2900XT in de benchmark met die van de 8800 GTS/GTX in dezelfde benchmark. Wat hier opvalt is dat nVidia het erg slecht doet, terwijl ze in andere spellen het veel beter doen. Dit is voor mij een indicatie dat nVidia iets fout doet met CoH.

Tenzij de ATI HD2900XT veel hogere max FPS haalt in CoH, wat ik betwijfel gezien de resultaten van de andere games, haalt de ATI HD2900XT zijn snelheidswinst tov de nVidia 8800 GTS/GTX door een hogere minimale FPS te halen.

Ik verwacht dan ook dat de HD2900XT ook een hogere minimale FPS zal halen in CoH2 als er daadwerkelijk gespeelt wordt.

De implicatie hiervan is dat we beter het kunnen hebben over waarom Oblivion/STALKER het vreemde gedrag van de TS vertoont, ipv wat CoH aan het doen is waardoor er 2 FPS komen.
Dat is een ander verhaal. Ik had het over het probleem van de topicstarter waarvan ik betwijfel of het wel echt een probleem is en dat hij denkt dat een 8800gts met alles op max alles smooth kan draaien wat gewoon niet zo is.

Over wat jij zegt lijkt me niet helemaal correct. De nvidia kaarten en de 8800 kaarten in het bijzonder doen het best goed, sterker nog ze doen het erg goed vergeleken met alle andere kaarten van nvidia en ati. Dat de toekomstige kaart van Ati het beter doet kan zijn maar dat wil niet zeggen dat de 8800 kaarten het niet goed doen.

Kijk ook maar eens naar deze benchmarks waar ook de minimale fps wordt meegenomen en dan te bedenken dat dat op een GTX/Ultra is en zonder fsaa.
http://www.pcper.com/arti...aid=402&type=expert&pid=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eindelijk weer tijd voor de pc.
Virusscanner gedraaid, hitmanpro gedraaid. Wel wat virussen en dingen gevonden maar het probleem blijft zich voordoen.

Nu kwam ik net achter iets MEGA vreemds. Ik draai nu de 165.01 beta drivers. Als ik CoH draai (1680x1050 alles zo hoog als het maar kan, behalve textures met 4x aa en 16x af) heb ik in de beginne maar 40 fps met framedrops naar 20. Dus ik denk... niet weer... ff alt-tab, maar het werkt niet, dezelfde framedrops blijf ik krijgen. Ik start rivatuner weer op en doe hardwaremonitor, en OPEENS zijn mijn fps 90-100 met drops naar 50. HOE DE ***** kan dit nou weer?
Ik denk: hmmm erg vreemd. FF CoH afsluiten en dan maar weer zonder rivatuner opstarten. En ja hoor weer 40 fps met drops naar 20. Ik doe alt-tab doe rivatuner aan met hardwaremonitor... en hupsakee fps weer naar 90-100.
Wat is dit voor iets vreemds?

Btw als ik daarna rivatuner weer uitdoe (maar CoH dus niet afsluit) blijven mijn fps ook hoog. Dit is allemaal echt zooo weird.

EDIT:
Whahahaha dit geloof je toch niet.. ik denk laat ik is voor de grap ultra textures testen. In het begin natuurlijk crap fps. 40 fps met drops naar 10 en soms lager. Ik zet rivatuner met hardwaremonitor aan en wat gebeurt er..... 70 fps met drops naar 30 fps.
Dit klopt echt voor geen ene meter. Ik snap niet wat er zo speciaal is aan rivatuners hardwaremonitor maar het zorgt voor bijna een verdubbeling van mijn gemiddelde fps en een verdriedubbeling van mijn minimale fps drops. Dr zit iets echt goed mis in de drivers of wat dan ook, ik moet eerlijk zeggen dat ik echt niet weet wat het is.

Ik zal binnenkort is gaan testen met oblivion en wat andere spellen...

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 211552 op 17-05-2007 04:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het kan allemaal natuurlijk nog grappiger... Ik denk laat ik nu ook eens vanaf de zeikant kijken... voorheen had ik 2 fps... en met rivatuner hardwaremonitor aan.... jahoor 13 fps...
hmm ik ga dat artikel is lezen, bedankt :)

EDIT
nog beter, ik denk... ik doe voor de grap multisampling er nog bij.. weer CoH opstarten... drops naar 10 enzo. rivatuner + hardwaremonitor opstarten en HUPPA 50 fps met drops maar MIN 30 fps.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 211552 op 17-05-2007 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Mooi draadje. Even een belangrijke quote opsommen:
I have the same problem, But a quicker easier fix for me is just take a fraps screen shot and the frames will jump back up. Less problems then alt - tab.
[quote]
Well i'm having same problem with my Sparkle 8800GTS 320MB on WinXP with 158.19, 158.22 and 160.03 drivers. It seems to be somekind of memory buffer problem. I have noticed slowdowns in Oblivion and Test Drive Unlimited.

I made a screen of Riva Tuner video memory graph after Alt+tabing while playing Olbivion. At the time when slowdown begins, non-local video memory usage starts growing. But weird is that local video memory is not fully used up. Sudden downwalls at graph are spots while i alt+tabed out of the game and back to it. It seems flushing video memory buffer or smth.

This thing should be solved soon, it's getting annoying.
[/quote]
<- foutje van mij

Voor mensen met hetzelfde probleem kan de screenshot-methode handig zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door TweakerNummer op 17-05-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TweakerNummer schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:00:

http://img502.imageshack.us/img502/3609/memusageaw0.jpg

Kennlijk missen we gewoon nog iets, want het is niet normaal dat non-local mem gebruikt wordt. Niet iedereen heeft het, dus het lijkt een combo van hardware en software.
Bij hem is dr weer wat anders aan de hand, zijn videomemory usage gaat ver boven de 320 mb. Bij mij komt i niet verder dan 280 mb.
Overigens is mijn non local videomemory usage wel veel hoger. Naarmate de instellingen hoger worden gaat i van 50 naar langzaamaan 260.
Mja dat maakt geen hol uit... want als ik rivatuner met hardware monitor aanheb... dan zijn mijn fps toch oke met CoH. Echt te weird.

Ik heb nu zelfs nog betere fps met multisampling 4x aa en 16x af, met rivatuner enzo aan. Dan dat ik had zonder rivatuner (maar dan ook met multisampling uit en aa uit).

Ik zal wel is even wat screens gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Anoniem: 211552 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:48:
[...]

Bij hem is dr weer wat anders aan de hand, zijn videomemory usage gaat ver boven de 320 mb. Bij mij komt i niet verder dan 280 mb.
Overigens is mijn non local videomemory usage wel veel hoger. Naarmate de instellingen hoger worden gaat i van 50 naar langzaamaan 260.
Mja dat maakt geen hol uit... want als ik rivatuner met hardware monitor aanheb... dan zijn mijn fps toch oke met CoH. Echt te weird.

Ik heb nu zelfs nog betere fps met multisampling 4x aa en 16x af, met rivatuner enzo aan. Dan dat ik had zonder rivatuner (maar dan ook met multisampling uit en aa uit).

Ik zal wel is even wat screens gaan maken.
Hoe niet zo slim van me. Ik dacht dat hij een 640 MB videokaart had, en dat die 640 MB niet ver kwam voordat het systeem-geheugen gebruikt ging worden. Maar hij heeft maar een 320 MB videokaart.

Overigens weet je wel zeker dat AA & AF werken met RivaTuner aan? Niet dat het echt interessant is, omdat je FPS toch hogher is met AA & AF met RivaTuner dan zonder AA & AF en zonder RivaTuner.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerNummer op 17-05-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo na lange tijd in vrede te hebben geleefd met mijn probleme wat betreft framedrops ben ik weer iets nieuws tegengekomen.
Hetzelfde vind plaats in F.E.A.R. In het begin heerlijke fps rond de 60 (alles maxed out 1680x1050 en AA op 4x en AF op 16x) en opeens krijg ik weer die godvergete framedrops. Ik denk alweer 'daar gaan we weer' dus ik alt tabben en riva tuner opstarten etc etc. Het probleem is verholpen... dacht ik. Na een tijdje komen de framedrops terug.. doe ik weer opnieuw alt-tab dan zijn ze weer weg :S.

Misschien dat iemand inmiddels weet wat het probleem is? Ik blijft het namelijk behoorlijk irritant vinden. Ik zit nog steeds op de 165.01 beta drivers omdat die tot nu toe het beste werken voor windows xp SP2 32-bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:15
@animaal : haal je kast aan zo veel mogelijk kanten open, dan kan de warmte beter weg. Anders meer casefans erbij zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ amd1800 : we waren eerder in dit topic al tot de conclusie gekomen dat de temps meer dan ok zijn -> via riva tuner getest.
De temperaturen die ik nu aflees @ idle = core is 61 graden en geheugen 50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33142

ik heb er ook wel last van,heb de asus 8800gts 320mb

maar ik heb ook als ik half life episone one speel op alles max dat ik dansoms gele triangles krijg,artifacts dus terwijl de temp nog goed blijft (ca 70 graden)
ga ik dan van anisotropic16x naar trilinair heb ik er geen last meer van...dit is overigens de enige game die dit doet.

maar die framerate drops heb ik ook met c&c3 met alles op max na een kwartiertje ofzo.

en aangezien hier blijkbaar nog meer meer mensen last va hebben denk ik dat het gewoon slechte drivers zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218209

ikk hoop dat dit slechte drivers zijn. ik merk denk ik ook FPS drops in CSS, naar 60-70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 20:00
Mijn ervaring met de asus variant is vergelijkbaar!
wat bleek? (na uren zoeken) de drivers van de onboard sound waren niet helemaal koosjer!
nieuwe drivers hielp ook niet, uit nood maar een oude sounblaster er in gedaan, en ja hoor
de kaart loopt weer als vanouds,
vraag me wel af hoe het mogelijk is dat sounddrivers een dusdanige invloed hebben op je GPU?!

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Rev-anche schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 03:51:
wat bleek? (na uren zoeken) de drivers van de onboard sound waren niet helemaal koosjer!
nieuwe drivers hielp ook niet, uit nood maar een oude sounblaster er in gedaan, en ja hoor
vraag me wel af hoe het mogelijk is dat sounddrivers een dusdanige invloed hebben op je GPU?!
De GA-965P-DS3 Rev 3.3 gebruikt een Realtek ALC888 snd-chip, net zoals ook andere populaire mobo's (ASRock 775-VSTA en MSI Neo/Platinum 35 om maar eens wat te noemen), dus er kunnen best wel meer mensen met het probleem zijn. Welke drivers gebruik je voor je onboard sound?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rev-anche schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 03:51:
jah heb ook dingen over dit gehoord. mensen zeggen dat mijn Xfi drivers mijn 8800GTS bellemeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Laatst online: 15-03 20:00
TweakerNummer schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:23:
[...]

De GA-965P-DS3 Rev 3.3 gebruikt een Realtek ALC888 snd-chip, net zoals ook andere populaire mobo's (ASRock 775-VSTA en MSI Neo/Platinum 35 om maar eens wat te noemen), dus er kunnen best wel meer mensen met het probleem zijn. Welke drivers gebruik je voor je onboard sound?
Inderdaad heb ik ook de GA-965P-DS3 alleen Rev 1.3 met de 5.10.0.5324 drivers,
Daarna heb ik de laatste van de gigabyte gedownd maar die hielpen ook niet,
waarna ik dus het Crative kaartje heb geimplanteerd waarmee mijn problemen verholpen zijn!

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
lol wat een toestanden...
fps van 2 tot 13 komop zeg...daarvoor leg je geen 300 euro neer, en dat is dan nog bij simpele dx9 spelletjes....dit zou gewoon elk huidig spel moeten ownen, met gemak zelfs...
ik zou gewoon die kaart terugsturen en zeggen dat ie niet werkt zoals ie moet werken :S
je gaat toch niet steeds met Fraps op Prntscrn drukken zodat ie weer het videogeheugen refreshed, hoe verzinnen ze het 8)7
kun je nog beter een 7900 GT kopen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Rev-anche schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:01:
[...]

Inderdaad heb ik ook de GA-965P-DS3 alleen Rev 1.3 met de 5.10.0.5324 drivers,
Daarna heb ik de laatste van de gigabyte gedownd maar die hielpen ook niet,
waarna ik dus het Crative kaartje heb geimplanteerd waarmee mijn problemen verholpen zijn!
Ter info: die soundchip kent 2 settings: HD audio en non-HD audio. Ik neem aan dat je hem in HD-audio mode hebt staan in je BIOS (en misschien is die optie er helemaal niet in je BIOS).

In ieder geval zijn de drivers van GigaByte heel erg oud: ze zitten op versie 1.53 terwijl ze op Realtek al op versie 1.67 zitten. Zie http://www.realtek.com.tw...finition%20Audio%20Codecs

Maar met een Creative kaartje ben je waarschijnlijk beter af.

Tot mijn verbazing zie ik daar een ATI HDMI driver staan; kennelijk heeft de ATI HD 2900 XT een Realtek sound-chip :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228109

Heb dit topic even doorgenomen omdat ik met hetzelfde probleem zit als de TS.

In Q4 bvb: geen drops. In NFS Most Wanted en Serious Sam 2 na 15-30 minuten onspeelbaar 8)7
Is er ondertussen al een oorzaak/oplossing gevonden ?

Btw, main specs : Amd X2 5600+, 2x1024 PC 6400, Asus M2N SLI-Deluxe, MSI 8800 GTS HD OC-edition en dit alles in een Antec Sonata 2 - case welke PSU heeft van 450 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208996

op guru3D was er laatst nog een thread. blijkbaar heeft de 320MB versie problemen met het buffergeheugen. de drivers houden blijkbaar de kaarten tegen om hun geheugen te dumpen waardoor je een buffer overflow krijgt en dus slechte frames. nvidia heeft de community beloofd er tegen het eind van deze maand een oplossing voor te zoeken mer tot nog toe hebk er niets van gezien vreesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Dit probleem heb ik eigenlijk alleen in 1 spel en dat is Stalker.
Instellingen staan zo dat het en mooi is en voor mij een acceptable fps (~60) maar zodra ik dan begin kakt de fps in tot 10-20 en als ik dan iets verander in de opties, terug de game inga en die ene optie weer terug zet heb ik weer normale fps ~60-70.
Probleem waar ik nu vooral last van heb zijn crashende gpu drivers tijdens spelen van (voornamelijk) ETQW beta. Probleem dat is ontstaan na switchen naar nieuwere (beta) drivers. (Zie ook: GPU Drivers Crashen)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Laatst online: 17:07
Om maar even te reageren en meteen het verlossende antwoord te geven op je vraag:

NVIDIA Confirms GeForce 8800 GTS 320MB Bug

Users with all kinds of setups have been reporting problems, affecting some GeForce 8800 cards, and particularly the GeForce 8800 GTS 320MB. According to users from NVIDIA, eVGA, NVNews, Rage3F and Guru of 3D forums, the problem causes random slowdowns, often halving frame rates until the user alt-tabs out of the game and back in again. The problem doesn't appear to be tied to any particular hardware configuration, Windows version, or display setting. NVIDIA Technical Marketing Director Nick Stam confirmed today that NVIDIA is aware of this issue, and new drivers will be released some time in July to fix the problem.

http://www.techpowerup.com/index.php?35196

Bekijk deze link maar eens. Veel meer gebruikers hebben last van de problemen die ook ongeveer in jou richting gaan. Ik zou zeggen wacht gewoon even de nieuwste drivers af en kijk of dat het probleem oplost!

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-04 21:16

r.marijnissen

sapphire512mb

Nog even over de temperaturen etc.

Temps lees je uit via sensoren die vaak onjuist zijn.
Dus b.v zeggen nee mijn temps zijn goed..... Tja als ze werkelijk 100graden zijn...
En jij denkt dat je gpu maar 65 graden is.
Pc van mijn moeder geeft -32 aan en subzero koeling kent ze toch echt niet.

Verder hebben toch niet alle 8800gts versies dit probleem blijkbaar.
Ik zou contackt opnemen met de winkel en proberen om te ruilen tegen een nieuwe
van een ander merk. Zeggen ze omruilen dan ben je mischien wel heel snel klaar.

Of je wacht op nieuwe drivers en speelt voorlopig op een lagere reso.
Het aparte is dat sommige het probleem wel hebben en andere met zelfde systeem spelen
alles high in zelfde opset.

Maar nu even wat anders.
Zijn de DROPS blijvend?
Dus je gamed en hebt 50FPS.
Dan na 10m zakt de boel in naar 20FPS als je dan door stuiterd krijg je dan plots weer 50 FPS?

Zoja dan lijkt het er eerder op dat hij te zwak is voor deze grafische instellingen.

Eerder genoemde driver punt kan het zijn maar hoefdt uiteraad niet en wie weet duurt dat 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208996

lol. als een bedrijf als nvidia der al openlijk over uit komen dat het de software is mag je er redelijk zeker van zijn dat dat zo is...tis nu ni bepaald goeie reclam.
ik snap u standpunt wel over het feit dat niet alle kaarten infected zijn me de bug. enige wat je kan doen is een maand wachten, hopen op een fix en zoniet met de hele community weer gaan bashen op nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Even voor alle duidelijkheid, r.marijnissen je had het toch niet tegen mij of wel?
Want ik ondervind er dus eigenlijk geen last van alleen dus in Stalker maar dat speel ik atm toch niet.
Enige waar ik nu mee zit is een driver probleem wat bij zowel nvidia als ati voorkomt op zeer grote schaal.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

r.marijnissen schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:35:

Maar nu even wat anders.
Zijn de DROPS blijvend?
Dus je gamed en hebt 50FPS.
Dan na 10m zakt de boel in naar 20FPS als je dan door stuiterd krijg je dan plots weer 50 FPS?

Zoja dan lijkt het er eerder op dat hij te zwak is voor deze grafische instellingen.

Eerder genoemde driver punt kan het zijn maar hoefdt uiteraad niet en wie weet duurt dat 6 maanden.
Nee, de FPS gaan niet zomaar terug omhoog na tijdje. Enkel met alt-tab fraps wel ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Viper_4111 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:20:
Om maar even te reageren en meteen het verlossende antwoord te geven op je vraag:

NVIDIA Confirms GeForce 8800 GTS 320MB Bug

Users with all kinds of setups have been reporting problems, affecting some GeForce 8800 cards, and particularly the GeForce 8800 GTS 320MB. According to users from NVIDIA, eVGA, NVNews, Rage3F and Guru of 3D forums, the problem causes random slowdowns, often halving frame rates until the user alt-tabs out of the game and back in again. The problem doesn't appear to be tied to any particular hardware configuration, Windows version, or display setting. NVIDIA Technical Marketing Director Nick Stam confirmed today that NVIDIA is aware of this issue, and new drivers will be released some time in July to fix the problem.

http://www.techpowerup.com/index.php?35196

Bekijk deze link maar eens. Veel meer gebruikers hebben last van de problemen die ook ongeveer in jou richting gaan. Ik zou zeggen wacht gewoon even de nieuwste drivers af en kijk of dat het probleem oplost!
Ben blij dat nVidia op de hoogte is van het probleem en een fix aan het regelen is. Thx voor de info Viper. Hopelijk duurt het niet te lang meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog wat te lezen gevonden over deze zogenaamde "random slowdown bug"

http://forums.firingsquad...ardware&message.id=107180

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=31810

EDIT: En nog ene: http://www.beyond3d.com/content/news/349

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 228109 op 31-07-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Laatst online: 17:07
En nog een :) http://uk.theinquirer.net/?article=41351

Ik denk dat je nog wat langer kan wachten niet zo een goede reclame voor de green guys.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
kan iemand al confirmen dat dit probleem is opgelost? Ik ben de linkjes hierboven langsgegaan, maar zie daar niets nieuws staan. Op de site van nvidia is de nieuwste versie van de driver afkomstig van 26 juli. In de release notes staat over dit probleem niets voor zover ik kon zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik confirm dat het er nog steeds is, dat ook goed :P ? Ik draai de laatste WHQL drivers voor XP32 en het gebeurt nog steeds met zeer hoge settings.

Ik heb echter nog drie dubieuze dingen -->

- Als ik op medium settings speel gebeurt het soms, maar als het al gebeurt veel later pas! Dus het lijkt wel alsof het zich echt opstapeld :/ ?
- Als ik in het control panel de image op high performace zet ipv quality of high quality komt het ook minder voor. Ook al zet ik de reso en ingame settings hoog.
- Ik dacht overigens te lezen dat het verholpen zou moeten worden met een bios flash ipv een driver ... we wachten af.

P.S. EVGA hiero :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
Ik weet niet of iemand hier nog wat aan heeft en of het echt werkt, maar hier (klik) staat wel een success story bij het gebruik van deze (klik) driver. Ik heb zelf nog geen 8800gts, maar wil er wel een kopen en zat te denken aan een 320mb versie. De slowdown bug maakt me, zoals je zult begrijpen, een beetje terughoudend. Iemand deze al geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door norris92 op 20-08-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 14:06

ResuCigam

BOFH

spuit 11

[ Voor 99% gewijzigd door ResuCigam op 20-08-2007 17:08 ]

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-03 10:49
Heb je naast de hardware die je in je TS noemde geen hardware in je pci sloten zitten? Misschien een pci wireless lan kaartje oid?

Heb namelijk een tijdgeleden bij iemand een uber bak moeten neerzetten E6800X en 2 8800GTX en 4GB intern etc. Maar die had last van een soort "hikjes" die bleef om de zoveel tijd hangen.

Heb toen alle drivers geupdate, biosflash gedaan maar niks hielp. Uiteindelijk moest ik door een foutje WinXp opnieuw installeren en toen liep de pc goed totdat die de pci wlan kaart had gevonden. Toen kwamen de hikjes weer terug. Blijkbaar iets van een irq/dma probleem of in de pci bus. Weet het niet exact.

Maar mocht je nog andere hardware in je pc hebben verwijder die dan eens en plaats die een voor 1 terug om te kijken of het verschijnsel terugkomt.

Hoop dat je er iets aan hebt.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In principe mag op dit topic een slotje aangezien ik geen 8800 gts 320 mb heb maar nu een 8800 gtx =).
@ Gizzy: Ik heb verder helemaal niks in mijn pci sloten zitten dus dat was het echt niet.
Trouwens... nu ik mijn 8800 gtx heb, heb ik GEEN problemen meer. Het was dus 100% zeker de videokaart! sommigen in dit topic noemde dat het niet de videokaart was, maar dus zeker wel. In ieder geval mag ik hopen dat voor de 8800 gts 320 mb bezitters het probleem word verholpen, ik had er schoongenoeg van en heb dus maar een andere kaart gekocht. Veel succes allemaal nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 20:59
Het zou natuurlijk alsnog je videokaart kunnen treffen, maar aangezien je 768mb hebt, zal dat een stuk minder snel gebeuren als het door een memory overflow kwam.

Zelf heb ik ook een 8800 GTS 320 maar nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
hugoy schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:00:
Het zou natuurlijk alsnog je videokaart kunnen treffen, maar aangezien je 768mb hebt, zal dat een stuk minder snel gebeuren als het door een memory overflow kwam.

Zelf heb ik ook een 8800 GTS 320 maar nergens last van :)
idd dat heb ik ook gelezen. Bij 640 mb versies van de 8800gts bestaat het probleem ook, maar is het niet merkbaar omdat het geheugen groter is.

@Hugoy: Wat is het merk van jouw 8800gts en welke drivers gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222644

Ik heb een EVGA 8800GTS 320MB, maar ik kan zonder probleem een uurtje of meer BF2 spelen.

nVida is er trouwens al aan het werken, en drivers komen in September uit,

Elke 8 serie kaart heeft het, maar het ligt aan het spel en de kaart of je het erg merkt (zo is een 8600GTS toch al niet de sterkste kaart en zal ook niet zoveel hoge textures moeten laden, gezien je settings wat lager staan, 8800GTS is echter een top kaart voor hoge settings, maar heeft maar 70MB meer dan een mid-end, terwijl hij wel veel textures moet laden)

Maar in principe, zolang je niet hoger dan 1280*1024 speelt, volstaat een 8800GTS 320MB, zeker wanneer ze dit bugje hebben gefixt. (indien je snel RAM hebt en Vista gebruikt dan zul je ook de bug niet merken, aangezien hij RAM gaat gebruiken in Vista zodra je videogeheugen vol is, indien je RAM dus snel genoeg is, dan merk je het niet)

Indien je echter onder Windows XP werkt, moet je echt even doorbijten tot de driverupdate.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 222644 op 21-08-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206777

Lijkt me een software probleem met drivers, spyware, virusscanner oid. Is het mogelijk dat je je pc opnieuw kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206777 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:56:
Lijkt me een software probleem met drivers, spyware, virusscanner oid. Is het mogelijk dat je je pc opnieuw kan installeren?
Nee, het is een bekend probleem bij nVidia, check ook hun site over 'know issues"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-03 10:12
Dankje, nu twijfel ik of ik wel een GTS320 zal nemen en niet 100 euro meer zal uitgeven voor de 640 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PolluxDKB schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:07:
Dankje, nu twijfel ik of ik wel een GTS320 zal nemen en niet 100 euro meer zal uitgeven voor de 640 ;(
Ze fixen het over een paar weken, daarnaast hebben de meeste mensen er geen last van, en indien je het probleem gaat merken, dan zul je ook wel hebben met de 640MB.

Zoalgn je trouwens Vista gebruikt is de kans al helemaal klein zolang je maar snel genoeg geheugen hebt (dus eigenlijk sterker geheugen hebt dan je CPU nodig hebt), wat toch een trend lijkt te worden.

Daarnaast wordt er op de verschillende fora's niet gesproken over een specifieke videokaart, maar over het probleem in zijn algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 20:59
@ norris92: Ik heb een EVGA 8800 GTS 320 niet overclocked, maar het merk maakt niet zo uit bij de modellen die niet overclocked zijn want verder is het allemaal gewoon reference. Ik gebruik de nieuwste vista WHQL driver (162.22) heb namelijk erg vaak problemen met beta's, maar ik merk bij elke update in elk geval in 1 spel wel duidelijk betere performance :) (vooral met Lost Planet was toen een gigantische vooruitgang)

en @ PolluxDKB: Ik zou je hier niet door laten afschrikken, want je hoort nu alleen maar de mensen die klagen, maar volgens mij heeft maar hoogstens 5% van de 8800 GTS 320 bezitters last van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-04 14:58

Bejit

Svenska Faderland

Hier ook een 8800GTS 320MB.

Heb ook totaal nergens last van.(Ook niet met zwaardere spellen zoals Company of Heroes)

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als er echt grote problemen waren geweest had je het ook op de frontpage gezien, en was dit topic al gesloten vanwege "is al behandeld"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier ASUS 8800GTS320 geen problemen :),

idk maar dit topic dient niet om mensen af te schrikken een GTS320 te kopen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222644 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:21:
[...]

Ze fixen het over een paar weken, daarnaast hebben de meeste mensen er geen last van, en indien je het probleem gaat merken, dan zul je ook wel hebben met de 640MB.

Zoalgn je trouwens Vista gebruikt is de kans al helemaal klein zolang je maar snel genoeg geheugen hebt (dus eigenlijk sterker geheugen hebt dan je CPU nodig hebt), wat toch een trend lijkt te worden.

Daarnaast wordt er op de verschillende fora's niet gesproken over een specifieke videokaart, maar over het probleem in zijn algemeen.
@Animaaal: Voor jou is het probleem opgelost maar er zijn nog gedupeerden die deze bug constateren. Ik heb geen 300 doeien neergelegd voor een ding dat niet marcheert, zeker als je weet dat deze kaart al een klein jaar uit is. nVidia moest verdorie allang een oplossing aangereikt hebben. Het enige wat ik wil is dat zoveel mogelijk ruchtbaarheid rond dit item levendig blijft. Ik zou het dan ook erg appreciëren als dit topic vooralsnog open blijft.

@Pimpy: vooreerst bedankt voor je bijdrage in dit topic, je lijkt me veel te weten over deze bug. Vraag: Stel je nu dat ik in Vista dit probleem niet meer zou voorhebben omdat Vista bij games indien nodig overschakelt naar de onboard RAM? Ik draai momenteel XP SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218209 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:45:
hier ASUS 8800GTS320 geen problemen :),

idk maar dit topic dient niet om mensen af te schrikken een GTS320 te kopen hoor :P
Ook niet in BF2 na zowat een halfuurtje ? Zou me erg verwonderen als je daar geen problemen krijgt.
Serious Sam2 is ook een goeie testgame om te weten of je kaart deze bug draagt of niet.

Sommige games ondervinden geen last van de bug, andere dan weer wel. Heeft te maken verschillende opbouw v/d textures. Bijvoorbeeld Quake 4 speel ik alles op high, uren aan een stuk zonder problemen. Een potje NFS MW is na een klein halfuurtje onspeelbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

Ik heb tot nog toe geen problemen met mijn 8800gts 320mb van asus.
Sommige games, tja, zal ik wel merken dan.
Dit probleem zal bij nvidia ook wel bekend zijn en zullen ze wel in een nieuwere driver oplossen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij F.E.A.R. was het echt extreem erg! Daar ging ik van 90 fps naar echt 5 fps :S en dan keek ik weer een andere kant op (minder textures enzo) en hup fps weer naar de 90. Alt-tab werkte soms wel, soms niet etc etc.

@ Arsene Verkeste: Ik ben het met je eens dat ze dit allang op hadden moeten lossen, helaas nog STEEDS NIET opgelost... Ik ergerde me gewoonweg dood en heb daarom dus 2dehands een andere kaart gekocht waarmee het probleem opgelost werd. Wat misschien handig is, is dat mensen met het probleem filmpjes ervan maken en deze op bijvoorbeeld youtube zetten. Hoe meer mensen het zien, hoe meer aandacht! Maargoed, ik zal dit topic ook goed blijven volgen en als het kan mijn bijdrage leveren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien ligt het aan je HDD, ik zie een artikel op de FP in de 'Upcoming nieuws en meuk' staan over Seagate 7200.10 schijven... Ik kan alleen nog niet zien wat er in het artikel komt te staan. De titel is in elk geval
Prestatieverschil Seagate 7200.10-schijven door firmware
Hou dus de FP even in de gaten! ;)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 27-08-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211552 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:20:

@ Arsene Verkeste: Ik ben het met je eens dat ze dit allang op hadden moeten lossen, helaas nog STEEDS NIET opgelost... Ik ergerde me gewoonweg dood en heb daarom dus 2dehands een andere kaart gekocht waarmee het probleem opgelost werd. Wat misschien handig is, is dat mensen met het probleem filmpjes ervan maken en deze op bijvoorbeeld youtube zetten. Hoe meer mensen het zien, hoe meer aandacht! Maargoed, ik zal dit topic ook goed blijven volgen en als het kan mijn bijdrage leveren :).
Appreciate that ;)

Ik begin er meer en meer aan te denken om hetzelfde te doen. Ergens hoop ik op een ruil in garantie (mits opleg voor evt. een 640 of een GTX) maar het lijkt me moeilijk te bewijzen dat de kaart niet werkt. Ze wèrkt ... maar wel enorm ondermaats in sommige games. Ik wacht nog een maand af ofzo en als het dan nog niet opgelost is, trek ik mijn conclusies 8)7 :(

ff nog een vraagje @ Animaaal: Op wat draait/draaide je systeem ? XP, Vista, Linux, ... ?
( In Vista minder probs blijkbaar, zie posts van Pimpy. Kan nog iemand dat bevestigen. (Niet dat ik je niet wil geloven hoor Pimpy ;) ))

PS: Gewoon ter info: tijdje geleden startte ik zelf dit topic

Op Tones zitten immers veel pc-bollebozen die mij al met veel zaken hadden geholpen dus dacht ik daar eens mijn kans te wagen. Er kwam reactie maar niet van medestaanders die hetzelfde voorhebben. Anyway, hoe meer reacties (lees: topics) hoe beter lijkt me ... nVidia MOET dit probleem dringend onder ogen komen, wat ze totnogtoe niet openlijk doen (enkel via via in vakpers enzo) Nog tweetal weken op de tanden bijten :X ... fingers crossed :|
Pagina: 1 2 Laatste