Mag ik eens vragen welke games je voornamelijk draait StEeID ? Om eens te vergelijken met mijn kaart.Anoniem: 207968 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:54:
Ik heb tot nog toe geen problemen met mijn 8800gts 320mb van asus.
Sommige games, tja, zal ik wel merken dan.
Dit probleem zal bij nvidia ook wel bekend zijn en zullen ze wel in een nieuwere driver oplossen neem ik aan.
Zoals ik het begrijp heeft dus niet elke kaart er last van en het is een kweste van geluk dat je een goede kaart treft? Dat maakt mij dus erg aan het twijfelen om deze kaart te kopen, hoewel er ook genoeg mensen lijken te zijn die het probleem niet hebben.Arsène Verkeste schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:49:
[...]
Serious Sam2 is ook een goeie testgame om te weten of je kaart deze bug draagt of niet.
@Arsène: Heb jij bijvoorbeeld al eens die drivers gebruikt van de link die ik hierboven heb gepost? Wellicht is dat een idee.
Goed idee! Met veel slechte media-aandacht zal nvidia toch wel haast maken met een fix, lijkt me. Ik ben echter ook bang dat ze het niet (goed) kunnen fixen, aangezien ze zelf al aangeven dat het een complex probleem is (en dat is dan waarschijnlijk nog een understatement). Op heel veel fora komt dit probleem terug, dus ik hoop echt dat er een fix komt. Ik zit er niet op te wachten om een gtx te moeten kopen.Anoniem: 211552 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:20:
Wat misschien handig is, is dat mensen met het probleem filmpjes ervan maken en deze op bijvoorbeeld youtube zetten. Hoe meer mensen het zien, hoe meer aandacht!
[ Voor 36% gewijzigd door norris92 op 27-08-2007 21:46 ]
Anoniem: 228109
Als ik die andere forums er op na zie heeft men het over "a good chunk of Geforce 8800 users" dus ja, ik zal toch wel de enige niet zijn. Blijkbaar zijn er op die btld forums wel meer gedupeerden dan hier in NL of BE als ik zie hoeveel er daar reageren met hetzelfde probleemnorris92 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:42:
Zoals ik het begrijp heeft dus niet elke kaart er last van en het is een kweste van geluk dat je een goede kaart treft? Dat maakt mij dus erg aan het twijfelen om deze kaart te kopen, hoewel er ook genoeg mensen lijken te zijn die het probleem niet hebben.
Euhm nee, moet eerlijk zeggen dat ik daar wat te rap had overgelezen. Heb er niet echt een goed oog in maar valt toch eens uit te proberen. Thx.@Arsène: Heb jij bijvoorbeeld al eens die drivers gebruikt van de link die ik hierboven heb gepost? Wellicht is dat een idee.
[...]
Anoniem: 207968
Animaaal heeft het over F.E.A.R, die draai ik weleens, de gratis multiplayerArsène Verkeste schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:41:
[...]
Mag ik eens vragen welke games je voornamelijk draait StEeID ? Om eens te vergelijken met mijn kaart.
Ik draai eigenlijk vanalles; Colin Mcrae Dirt, Rainbow Six Vegas, Hitman Blood Money, Company of Heroes, HL2, CSS, loopt allemaal goed op de hoogste settings
@ Arsene Verkeste: Ik draai windows XP SP2.
@ StEeID: Bij Company of Heroes kreeg ik echt zieke fps drops na een paar minuten, ik haal uit jou verhaal echter op dat je geen last hebt van deze drops? Ik vraag me daarom af op welke resolutie jij speelt en wat voor een maps enzo
.
@ StEeID: Bij Company of Heroes kreeg ik echt zieke fps drops na een paar minuten, ik haal uit jou verhaal echter op dat je geen last hebt van deze drops? Ik vraag me daarom af op welke resolutie jij speelt en wat voor een maps enzo
Anoniem: 207622
Als ik World of Warcraft speel met mijn videokaart ( xfx geforce 8600 GTS ) heb ik ook zo'n soort probleem.
Van 60 Fps dropt hij opeens terug naar 53 en gaat daarna direct terug naar de 60 dit heeft als gevolg een vervelende stottering.
Ligt dit dan aan mijn voeding ( 350 W ) of aan de temperaturen in mijn pc kast ( hij staat open )?
Ik draai vista home premium
350 Watt voeding
Msi 7255
Pentium D 915
1024 mb ram
250 gb hd
Aangezien hier een soort van gelijk probleem is hoop ik dat jullie mij een tip kunnen geven dit te voorkomen. Aangezien Wow niet zo'n high detail spel is vind ik het vreemd dat hij dit doet als ik alles op high heb staan ( wat makkelijk moet kunne ) want hij deed dit 3 weken geleden nog niet
.
Van 60 Fps dropt hij opeens terug naar 53 en gaat daarna direct terug naar de 60 dit heeft als gevolg een vervelende stottering.
Ligt dit dan aan mijn voeding ( 350 W ) of aan de temperaturen in mijn pc kast ( hij staat open )?
Ik draai vista home premium
350 Watt voeding
Msi 7255
Pentium D 915
1024 mb ram
250 gb hd
Aangezien hier een soort van gelijk probleem is hoop ik dat jullie mij een tip kunnen geven dit te voorkomen. Aangezien Wow niet zo'n high detail spel is vind ik het vreemd dat hij dit doet als ik alles op high heb staan ( wat makkelijk moet kunne ) want hij deed dit 3 weken geleden nog niet
Jou geval is echt iets anders dan dat met de 8800 320 mb van hier
. Ik zou jou geval proberen uit te leggen. Jij krijgt waarschijnlijk drops doordat je maar 1 gb ram hebt en dus alles opnieuw je geheugen in geladen moet worden. Ook denk ik dat je hardeschijf redelijk vol zit waardoor hij veel moet 'rekenen' wat ook schokken veroorzaakt. Ik weet er alles van (hoe irritant het is) ik had het namelijk bij mijn oude pc
amd athlon xp geval. Verder ligt het er ook aan bij welke resolutie jij speelt.
Een paar oplossingen :D:
- defragmenteren
- 1 gb erbij prikken (zodat je in totaal 2 gb hebt)
- hardeschijf leeg maken
- resolutie verlagen (minder high res textures, minder rekenen van de hardeschijf)
Hopelijk is je probleem bij deze opgelost, succes!
Een paar oplossingen :D:
- defragmenteren
- 1 gb erbij prikken (zodat je in totaal 2 gb hebt)
- hardeschijf leeg maken
- resolutie verlagen (minder high res textures, minder rekenen van de hardeschijf)
Hopelijk is je probleem bij deze opgelost, succes!
Anoniem: 226494
de fabrikanten van alle 8800 serie's zetten op de doos dat je mininmaal voor 1 kaart 400watt voeding nodig bent.
hier een oplossing voor jou'n probleem (als het werkt) een fix van microsoft http://www.nvidia.com/object/windows_vista_hotfixes.html
1280x1024, alles high.Anoniem: 211552 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:03:
@ Arsene Verkeste: Ik draai windows XP SP2.
@ StEeID: Bij Company of Heroes kreeg ik echt zieke fps drops na een paar minuten, ik haal uit jou verhaal echter op dat je geen last hebt van deze drops? Ik vraag me daarom af op welke resolutie jij speelt en wat voor een maps enzo.
Wat voor maps
Niemand heeft meer problemen?
Ik heb wel drops in Splinter Cell Double Agent, ik vermoed van 60 naar 30 fps ofzo.
En dan is het ook zo weer 60, niet echt problematisch.
Ik vermoed dat nvidia die fix ook in de nieuwe drivers heeft gestopt?
Beta weliswaar mja zal binnenkort wel WHQL worden.
Ik heb wel drops in Splinter Cell Double Agent, ik vermoed van 60 naar 30 fps ofzo.
zet je v-sync eens uitAnoniem: 207968 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:03:
Niemand heeft meer problemen?
Staat uit
Het ligt waarschijnlijk aan de game.
Wanneer het langzaam begint te lopen heb ik alsnog 40fps en normaal 60-70.
Is gewoon de game zo loopt die kerel waar je achteraan moet, jah ik zit nog aan het begin, vet sloom die trap af.
En na die training van die safe hacken moet je per se achter hem gaan staan al sta je naast hem loopt ie te schreeuwen dat je moet komen oid
Anoniem: 246508
ik heb het zelfde probleem met deze grafice kaart
maar ik denk zelf dat het komt nadat ik me pc opnieuwe heb geinstalleerd
en de nieuwe drivers er op had gezet ik heb in counterstrike normaal 100 fps maar nu
blijft ie hem steeds droppen naar of 64 of 32 het lijkt dan of de kaart hem daar op lockt is wel heel raar
maar ik denk zelf dat het komt nadat ik me pc opnieuwe heb geinstalleerd
en de nieuwe drivers er op had gezet ik heb in counterstrike normaal 100 fps maar nu
blijft ie hem steeds droppen naar of 64 of 32 het lijkt dan of de kaart hem daar op lockt is wel heel raar