Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Creative Zen Stone (Plus) ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Ik heb net de Zen Stone Plus incl. speaker gekocht. Wat opvalt is dat Creative er blijkbaar standaard een clip+skin bij levert. Dat wist ik niet. Wel handig, dat scheelt weer een accessoire kopen voor bij het sporten.
De speaker heb ik even gauw geprobeerd. Er komt relatief goed geluid uit. Dat wil zeggen, het is hoorbaar en eventueel zou je het kunnen gebruiken om iemand even iets te laten horen. Kwalitatief is het natuurlijk erg slecht, maar het is bruikbaar, en dat valt me mee.

Het ding werkt verder ontzettend intuïtief en heeft een hele hoop features aan boord voor zo'n klein ding. Ideaal ding om mee te sporten of om, heel simpel, muziek mee te luisteren. Uitgebreider ga ik em denk ik niet testen. Het meeste is al gezegd over deze speler en bovendien heb ik em voor m'n moeder gekocht :P

Reg. datum: 02 november 2006

Grappig, bij de versie zonder speaker krijg je er geen clip+skin bij. Heeft de speaker versie er ook last van dat de menu'tjes heel erg schokkerig lopen als er muziek word afgespeeld?

Ik heb de custom EQ aangezet, muziek gespeeld en ben gaan scrollen door de menu's. Totaal geen last van lag :) Blijkbaar is dat dus verbeterd bij de speakerversie. In ieder geval erg goed van Creative, want laggende menu's zijn natuurlijk op elke speler vervelend.

http://hawn.be/

Iemand die ik ken heeft ook de speakerversie gekocht en heeft inderdaad totaal geen last van lag, zelfs niet tijdens het afspelen terwijl er met de EQ is geprutst. Jammer dat de eerste generatie dergelijke tekortkomingen heeft.
Is een meisje!
Reg. datum: 31 maart 2004

Ik heb de gewone Zen Stone, van 2 gig. Echt leuk makkelijk spelertje. Soms baal ik wel dat ik geen schermpje heb. Maar ik gebruik hem meestal gewoon voor sport. En als ik gewone muziek heb dan kan ik gewoon doorschuiven naar een ander album, lekker vlot.
Prima spelertje. Al ben ik nu aan het uitkijken voor een nieuw spelertje met scherm en een groter geheugen aangezien ik weer aan het forenzen ga slaan.
Wooeei zoooveeeel keus :9~

Seen it all done it all can't remember most of it

Kan iedereen er eigenlijk bijzetten hoeveel die heeft betaald voor wat? Ik heb in de kerstperiode de zen stone plus 2GB + zen stone travelsound voor ¤80 kunnen vastkrijgen in de Fnac. Een week later stond ie daar aan ¤90.

Enkele weken geleden stond die daar in de Fnac aan ¤50, en nu staat hij daar aan ¤60. Blijkbaar zijn ze aan het afraken van hun oude stock Zen Stones om de nieuwe beter te kunnen verkopen? Ik heb namelijk de Stone 2GB en de Stone Plus 4GB gezien, edoch nog niet de Stones met ingebouwde speaker en dubbel zo goeie batterij.

Silicon Skin heb ik apart voor ¤9 gekocht.

Ik denk inderdaad dat ze van hun oude Zen Stones af moeten. Prijzen kun je overigens vinden in de Pricewatch.

Na een Zen Stone Plus voor m'n moeder gekocht te hebben, heb ik er zelf ook maar eentje besteld. De compactheid, degelijkheid en het gemak van zo'n klein spelertje zijn me toch goed bevallen. In combinatie met een clip+hoesje maakt het toch wel een ideale sport-muziekspeler.

Wat mij een beetje stoort aan het hoesje met clip is dat de clip zo makkelijk los komt. Eigenlijk is die clip enkel bedoeld om vast te haken ergens aan je kleren zonder dat er verdere krachten op inwerken, zoals bijvoorbeeld een zware zak die je om je schouder hangt. Ik heb al meegemaakt dat mijn spelertje enkel nog hing te bengelen aan de draag van mijn koptelefoon, terwijl de clip zelf nog aan mijn kleren bevestigd was. Een groot geluk dat die er niet mee afgevallen was of ik was hem kwijt.

Daar heb ik zelf nog geen last van gehad. Het ding zit er bij mij vrij stevig in vast. Ik krijg em er ook niet "zomaar" uit.

Ben het er eigenlijk wel mee eens wat de speaker betreft. Is mij ook positief bevallen. De UI vind ik overigens bij de speaker-versie helemaal niet traag. Gewoon "normaal" responsive.

Ik snap trouwens niet hoe ABI telkens weer vindt dat de UI niet goed cq. raar of niet intuïtief is. Zelfs m'n moeder had de handleiding niet nodig om het ding te laten werken. Het ding werkt zo makkelijk als maar kan, imo. Er is ook niet echt iets spannends aan. Standaardnavigatie (zonder ID3, dat wel) zoals je dat op veel spelers ziet en bovendien zit er een shortcutknop op, erg handig.

Verder jammer dat je niet op ID3-tag kan browsen. Erg vaag dat Creative dit niet in heeft gebouwd terwijl al hun andere spelers met tags werken, en eigenlijk zo'n beetje alle fatsoenlijke spelers dit ondersteunen. Persoonlijk vind ik het echter geen ramp, aangezien ik graag mijn muziekcollectie op orde houdt en er geen enorme zooi van maak.

MS Linux XP
Reg. datum: 03 juni 2001

Ik zit erover te denken de stone plus te halen (42 euro 2 GB, mooie prijs), maar had 1 vraagje aan de eigenaren: ik lees verschillende verhalen of hij nu wel of niet ondersteund wordt door iTunes. Ik zou graag willen van wel, het enige wat ik erop luister zo'n beetje zijn podcasts, en iTunes is voor mij daarin toch de primaire keus. Kan iemand bevestigen of hij dan wel ja/nee in iTunes herkend wordt en je gewoon kunt slepen?

zonder O

Gistermorgen is mijn Zen Stone Plus (zonder speaker) binnengekomen. Ik ben er uiteraard heel blij mee, want alles werkt prima.
Nouja, bijna alles. Ik hou er wel van om willekeurige nummers te luisteren, dus ik heb mijn audio-apparaten altijd op shuffle staan. Bij de Zen Stone Plus is de shuffle echter niet geheel random. Hij speelt namelijk iedere keer weer hetzelfde lijstje 'willekeurige' nummers af, als hij even uit is geweest.

Ik ben gelukkig niet de enige met dit probleem. Het probleem bestaat volgens het 'support forum' van Creative al meer dan een half jaar (afgaand op de datum van de eerste post). Ook op YouTube staat een filmpje met hetzelfde probleem, omdat de support-mensen de klant niet wilden geloven (!!!).

Zojuist probeerde ik support op de hoogte te stellen van dit probleem, maar hun emailform-pagina geeft een error (An error occurred on the server when processing the URL. Please contact the system administrator). Al met al vind ik dit toch een erg slecht punt voor Creative. Ik zit er zelfs aan te denken om de speler weer terug te sturen en mijn geld terug te vragen...

[EDIT:]
Ik heb de meest recente firmware (dacht eerst van niet, maar dat is voor de Zen Stone, zonder Plus) die ik kan vinden. De firmware nogmaals installeren lukt momenteel echter niet, want de download pagina geeft (jawel) eenzelfde error als de emailform-pagina.

Kjoe_Ljan wijzigde dit bericht 30-04-2008 16:07 (22%)
Reden: Firmware

[Liv]

Heb je al eens de interne klok van je Stone Plus geactiveerd? Het schijnt dat die "random" functionaliteit van de shuffle functie van de Stone (Plus) wordt gestuurd door de waarde van de klok, en als die niet is geactiveerd start die uiteraard telkens op met dezelfde waarde, waarschijnlijk dag nul, uur nul. Ik heb er geen last van, maar ik gebruik dus wel die interne klok.

Als nadeel is het dan ook wel dat die klok wat van je batterij afsnoept, zeker als je hem lange tijd niet gebruikt zal je merken dat de batterij leger is dan toen je hem laatst afzette. Maar geen nood, dit spelertje is toch niet gemaakt om maar om de week opgeladen te worden. Zelfs zonder klok lekt diens batterij zoveel stroom dat het niet mooi is, dus om de zoveel dagen (hangt af van het gebruik) aan de computer hangen is toch wel zeer aan te raden.

quote:
NeoMotion schreef op woensdag 16 april 2008 @ 07:58:
Ik zit erover te denken de stone plus te halen (42 euro 2 GB, mooie prijs), maar had 1 vraagje aan de eigenaren: ik lees verschillende verhalen of hij nu wel of niet ondersteund wordt door iTunes. Ik zou graag willen van wel, het enige wat ik erop luister zo'n beetje zijn podcasts, en iTunes is voor mij daarin toch de primaire keus. Kan iemand bevestigen of hij dan wel ja/nee in iTunes herkend wordt en je gewoon kunt slepen?
Geen ervaring met iTunes, maar ik weet wel dat WinAmp ook podcasts ondersteunt. Speler syncen werkt ook onder winamp, dat doe ik namelijk. Even de speler aankoppelen die via de settings is gesynct met een bepaalde playlist waarna ik een keuzevenster krijg wat ik wil doen met de liedjes die niet in de playlist staan (zoals een paar voice recordings), waarna de inhoud van mijn spelertje on the fly wordt aangepast aan de inhoud van die playlist. Wicked cool.
Reg. datum: 30 april 2008

Vraagje..welke usb adapter kan ik aanschaffen om mijn Zen Stone Plus op te laden, heb namelijk weinig zin om daar minimaal 20 euro of meer aan uit te geven... :?

Reg. datum: 08 november 2007

quote:
dwaallichtje schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:51:
Vraagje..welke usb adapter kan ik aanschaffen om mijn Zen Stone Plus op te laden, heb namelijk weinig zin om daar minimaal 20 euro of meer aan uit te geven... :?
Zijn meestal wel te krijgen voor een tientje ofzo, eigenlijk kan je gewoon elke adapter kopen ;) aangezien elke adapter eenzelfde hoeveelheid stroom doorvoert (bij usb is dat altijd 350 mA(correct me if i'm wrong)

Hier stond wat zinnigs...

Volgens mij is het voltage altijd gelijk. Maar het klopt wel dat in principe alle USB-adapters zouden moeten werken. Tenzij Creative een soort beveiliging heeft ingebouwd wat ervoor zorgt dat niet alle USB-adapters compatible zijn. Maar ik geloof niet dat het bij de Zen Stone het geval is.

zonder O

quote:
DevilsProphet schreef op woensdag 30 april 2008 @ 19:17:
Heb je al eens de interne klok van je Stone Plus geactiveerd? Het schijnt dat die "random" functionaliteit van de shuffle functie van de Stone (Plus) wordt gestuurd door de waarde van de klok, en als die niet is geactiveerd start die uiteraard telkens op met dezelfde waarde, waarschijnlijk dag nul, uur nul. Ik heb er geen last van, maar ik gebruik dus wel die interne klok.

Als nadeel is het dan ook wel dat die klok wat van je batterij afsnoept, zeker als je hem lange tijd niet gebruikt zal je merken dat de batterij leger is dan toen je hem laatst afzette. Maar geen nood, dit spelertje is toch niet gemaakt om maar om de week opgeladen te worden. Zelfs zonder klok lekt diens batterij zoveel stroom dat het niet mooi is, dus om de zoveel dagen (hangt af van het gebruik) aan de computer hangen is toch wel zeer aan te raden.
Briljant. Ik weet dat willekeurige getallen normaal gesproken worden berekend per milliseconde, maar ik had er nooit aan gedacht dat het interne klokje 'gereset' zou worden als je hem niet activeert. Anyway: Het werkt. Super, thx! d:)b

[EDIT]
De emailform pagina's werken ook weer trouwens... :)

[Liv]

Reg. datum: 15 augustus 2007

Ik heb de zen stone plus (+speaker) gezien bij dixons voor 5 tientjes en ben van plan deze te halen.
Alleen heb ik nog wat vraagjes die jullie waarschijnlijk wel kunnen/willen beantwoorden.
Geluids/bass kwaliteit goed zoals we van creative gewend zijn?
En hoe zit het met de levensduur van de interne accu? Beetje jammer dat deze niet vervangbaar is maar goed zal altijd wel aantal jaren mee gaan neem ik aan?
Oja en hoe snel is die met opladen via usb? is die met een half uurtje bijvoorbeeld vol opgeladen? Hopelijk weet iemand de exacte oplaadtijd.
Ik wil hem alleen voor erbij omdat ik het geluid van mijn n73 rond uit bagger vind -_-.
FM radio vind ik ook wel een pré maar goed dat zit er gelukkig op.
Zijn er verder nog ernstige minpunten die ik moet weten? Heb weinig tijd want heb hem morgen al nodig dus vandaar mijn ietwat gehaaste en veelgevraagde post.

Alvast bedankt voor de moeite.

Blueflame_Core wijzigde dit bericht 01-05-2008 23:04 (8%)

beh: Enermax ECA3050 Chakra; mb: Asus M2N-SLI Deluxe; graf: XFX NVIDIA GeForce 7950 GT 512MB DDR3; Proc: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ (2.6ghz); Voeding: Asus Atlas A-55GA (550 Watt); Int.Geh.: Kingston HyperX 2Gb DDR2-800

Ik stel voor dat je eerst eens reviews gaat lezen en dit topic doorneemt. Dit zijn namelijk behoorlijk algemene vragen die je met wat zoekwerk ook wel beantwoord krijgt. Mocht je daarna nog specifieke vragen hebben kun je ze stellen.

Minpunten:
* Radio ontvangst is vrij minimaal, daar is weinig aan te doen.
* 1st gen stone plus heeft last van menu-"lag" als er aan de equaliser is geweest (incl bassboost), dus best niet equalizen. Geluid zonder aanpassing is trouwens vrij goed.
* Shuffle werkt pas écht random als de interne klok enabled is.

De andere punten zijn inderdaad direct te vinden op online reviews.
Reg. datum: 15 augustus 2007

quote:
DevilsProphet schreef op maandag 05 mei 2008 @ 18:26:
Minpunten:
* Radio ontvangst is vrij minimaal, daar is weinig aan te doen.
* 1st gen stone plus heeft last van menu-"lag" als er aan de equaliser is geweest (incl bassboost), dus best niet equalizen. Geluid zonder aanpassing is trouwens vrij goed.
* Shuffle werkt pas écht random als de interne klok enabled is.

De andere punten zijn inderdaad direct te vinden op online reviews.
Had hem al gekocht, en vandaag weer geretouneerd. Het geluid beviel me niet want ben iRiver gewend en dat is een heel verschil, dus een tip voor de mensen die de geluids/bass kwaliteit van iRiver gewend zijn, begin niet aan de creative zen stone plus. Behalve het geluid is het wel een leuk klein spelertje.

beh: Enermax ECA3050 Chakra; mb: Asus M2N-SLI Deluxe; graf: XFX NVIDIA GeForce 7950 GT 512MB DDR3; Proc: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ (2.6ghz); Voeding: Asus Atlas A-55GA (550 Watt); Int.Geh.: Kingston HyperX 2Gb DDR2-800

Reg. datum: 06 mei 2008

Ik heb een zen stone plus. Om de een of andere vage reden is de opslagcapaciteit waar ik bij kan van 2GB verkleind naar 32 MB. Resetten en opnieuw formatteren heeft geen effect gehad. Ik heb de firmware update nog niet uitgevoerd, maar verwacht dat dit ook niet veel zal doen. Heeft iemand een idee, wat hier gebeurd kan zijn en belangrijker hoe het weer ongedaan te maken? Alvast hartelijk bedankt!

Ten eerste door er een topic over te starten. Problemen horen niet in een ervaringentopic thuis :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: