Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Creative Zen Stone (Plus) ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Elke batterij gaat wel zo'n beetje leeg na verloop van tijd. Of dit acceptabel is... mwa, erg is het niet imo.

Reg. datum: 02 november 2006

Op nu.nl staat dat er zelf een 8gb versie van de stone plus uitkomt, aleen in het zwart en met een batterij duur van 15 uur, terwijl epiZENter het over 12 uur had. Ook staat in het artiekel:
quote:
Wel kunnen de mp3-spelers nu ook overweg met aac-bestanden en zit er een radio aan boord.
Vreemd want de 2gb stone plus heeft ook al radio.

Nu.nl is niet altijd even accuraat. Al zou een 8GB versie me niet verbazen aangezien 16GB al vrij mainstream begint te worden en er geruchten gaan over 32GB spelers. Die 15 uur kan best een typo zijn trouwens. Ik heb toch meer vertrouwen in EpiZENter.
Maar we zullen zien :)

Maandag heb ik een Zen Stone Plus gekocht, en gisteren een skin met clip besteld die vandaag is bezorgd.

Echt een aanrader deze skin, zit als gegoten.

Was eigenlijk een gok, want kon geen foto's van de Stone Plus met skin op internet vinden.

Enige nadeel is dat de clip erg snel krast, een soort balpenclipmateriaal. Terwijl men de skin juist koopt om van krassen af te zijn. Maar ik mag niet klagen voor 8,95 euro voor de skin met clip. :)

Enkele foto's:

http://i9.tinypic.com/6ljyr6t.jpg
http://i9.tinypic.com/8euuzqp.jpg
http://i4.tinypic.com/8706fiv.jpg
http://i17.tinypic.com/6ktnar8.jpg

F4T4L_3RR0R wijzigde dit bericht 28-11-2007 15:19 (5%)

Wel een héle kleine pieper:

http://i11.tinypic.com/6o44bpi.jpg

:+

De 4gb stone gaat $90 kosten
Klein gokje: hier gaat 'ie voor ¤90 over de toonbank.

Reg. datum: 02 februari 2007

quote:
master007 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:31:
De 4gb stone gaat $90 kosten
Klein gokje: hier gaat 'ie voor ¤90 over de toonbank.
Iemand een idee wanneer die komt?
(anders haal ik er morgen een van 2gb :P )

Reg. datum: 08 februari 2007

Creative heeft vandaag op de CES een Zen Stone (Plus) met ingebouwde speaker geïntroduceerd:
http://www.epizenter.net/e107_images/newspost_images/zspspeak.jpg
De prijzen zijn zeer redelijk, respectievelijk $49,99 voor de Stone en $59,99 voor de Stone Plus. Een ander pluspunt is dat ze de batterijduur van beide modellen hebben verhoogd naar 20 uur. Ze komen in metallic achtige kleuren met een oranje speakergrill, wat er imo erg mooi uitziet.

Nadeel tegenover de oude modellen? Zeker, de speler is maar liefst 3,2 mm dikker geworden, hij is nu 16 mm dik! Een beetje tegen de trends van tegenwoordig in, maar het is wel begrijpelijk met zulke features.

Ik ben benieuwd of de luidspreker een beetje fatsoenlijk presteert...

Oh ja, de Travelsound Zen Stone lijkt me nu vrij overbodig... Het nieuwe model past waarschijnlijk niet eens door zijn dikte.

Product Page
EpiZENter

Ach, met de toegenomen dikte lijkt de speler alleen maar meer op een steen :P In ieder geval, ik vraag me ook af wat de kwaliteit is van deze ingebouwde speaker. Ik kan me niet voorstellen dat dit echt kwalitatief hoogstaand is.
De betere batterijduur is wel welkom, en die oranje grill lijkt ook wel erg leuk :) Die dikte lijkt me verder niet zo'n issue. Het ding is al bijzonder klein.. een beetje dikte kan er wel bij.

Een beetje meer info en wat foto's van de Stone with speaker. De gewone gaat $50 kosten en de plus versie $60 en de speker kan erg hard maar klinkt niet heel goed.

http://www.anythingbutipod.com/archives/images/creative-stone-speaker/DSC03907.jpg

Verbaast me niet dat het geluid niet erg goed is. Het is meer een gimmick dan een nuttige feature. De meeste Stonebezitters zullen waarschijnlijk de speler kopen om zijn simpliciteit. Beetje liedjes afspelen, enzo. Wat moet dat type consument met een speaker? M'n schoonmoeder is een typische Stone-bezitter. Ik zie haar niet echt met een speaker muziek afspelen.

Dit had beter op de Zen gepast. Tenminste, om aan te sluiten bij het marktsegment waarin de speler valt. Gelukkig is het niet de enige upgrade die Creative aan de Stone toegevoegd heeft (batterijduur is verbeterd) anders had ik gezegd dat ze hun tijd bijzonder slecht besteed hebben.

http://hawn.be/

Je moet er tevens bijvermelden dat de nieuwe Stone een verdubbele batterijduur meekrijgt, wat natuurlijk wél zeer mooi is meegenomen en het gimmick-gehalte ver overstijgt. Dat wil misschien meer zeggen over de batterij van de originele Stone dan over de batterij van de nieuwe Stone, maar dat begint subjectief te worden.

Nu zou het eigenlijk zeer leuk zijn moest Creative gewoon een Stone uit brengen met
1) een veel betere batterij zoals de nieuwste Stone met speaker,
2) mogelijks meer geheugen,
3) een Stone die sneller kan transferen dan de huidige en vuile 1MB/s,
4) met een deftige hold-functie
5) met een menu met snelle respons

Voor de rest ben ik er vrij blij mee. Het is natuurlijk moeilijk dit te zien als je main mp3 speler. Ik zou graag ook een MP4 speler erbij hebben om video content af te spelen. Het probleem is dat wel elke speler enkele tekortkomingen heeft waar ik niet blij mee ben. De Meizu M6 heeft mij een tijd weten bekoren, maar de verlaagde framerate van de getoonde video doet me de speler afwijzen, wachtend op beter. Jammer. De Cowon D2 lijkt ook wel leuk, maar zéér duur en dus weinig geheugen voor de prijs. De Zen vanilla lijkt er nog het dichtst bij te komen, maar het SD geheugen wordt aangepakt door papa Zen alsof het een bastaardzoon is. Meh!
Reg. datum: 14 oktober 2006

quote:
master007 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 02:07:
[...] en de speker kan erg hard maar klinkt niet heel goed.
Oftewel vooral geschikt voor het tuig dat openbare ruimtes en OV terroriseert met de muziek op speaker :X . Zinloze feature imo.

a.k.a Nilz
Reg. datum: 22 december 2000

quote:
gambieter schreef op maandag 14 januari 2008 @ 03:05:
[...]

Oftewel vooral geschikt voor het tuig dat openbare ruimtes en OV terroriseert met de muziek op speaker :X . Zinloze feature imo.
niks aan toe te voegen...

Reg. datum: 08 februari 2007

Tsja het is wel een markt natuurlijk >:)

Ik denk het niet, een zen stone is niet gangstah maar een simpel spelertje.

mooi dat hij nu 20 uur meegaat, maat de speaker had van mij niet gehoeven, ook nu hij dikker is geworden, zullen de skins en hoesjes voor de oude versie ook wel niet op de nieuwe passen.

maar hoe ziet het met de transferrate (van de oude en de nieuwe) is dit echt maar 1mb per seconde?
Wij zullen doorgaan...
Reg. datum: 10 november 2005

Bij Dynabyte is de Zen Stone in de aanbieding geloof ik, althans vorige week was de 1GB nog 39.99.
Nu is de 1GB versie 33 euro 1GB
En de 2GB versie is 39.99 euro 2GB

Join het DPC Whatpulse team In a world where every inch count it's better to be small than tall.

Reg. datum: 17 mei 2002

Kan iemand mij vertellen of je de stopwatch tegelijk kunt gebruiken met de muziek..? dus de stopwatch loopt terwijl je luistert naar je favoriete tunes..?

share the knowledge, share the power..!

Het kan wel maar de stopwatch gaat dan heel erg schokkerig.

Reg. datum: 17 mei 2002

quote:
master007 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:31:
Het kan wel maar de stopwatch gaat dan heel erg schokkerig.
Thanks master007...niet echt een sellingpoint dus..ik vond dit wel een gave extra ten opzichte van de Sandisk sansa clip maar ja als het niet echt lekker werkt..

share the knowledge, share the power..!

Een belangrijke ervaring:

Gezien ik bij het aanschaffen van mijn Stone Plus kwam van Sennheiser CX300 oortjes, en die net daarvoor zijn kapot gegaan, was ik de overvloedige en volle bas van de CX300 maar al te gewoon geworden. Zulke bas gaat snel verloren met niet-in-ear oortjes die ik op overschot had liggen dus had ik bass-boost altijd aan staan.

Wat mij vooral stoorde aan de mp3-speler was hoe waanzinnig traag de respons op mijn knopduwen was. Het kon zelfs enkele seconden duren voor de speler zou reageren op wat ik had ingedrukt. Veel te lang dus.

Uiteindelijk heb ik allerlei mogelijke oplossingen geprobeerd:
- speler formatteren in FAT ipv FAT32
- firmware opnieuw flashen
- alle liedjes opnieuw encoden naar 128kbit/s CBR wat ik ergens had gelezen op het creative forum

Niets van dit al bracht een oplossing voor het laggende menu probleem. Uiteindelijk heb ik dan eens, zonder te weten wat een gevolgen mijn handeling zou hebben voor de toekomst, de bass-boost uitgeschakeld. En zowaar werd het menu van mijn spelertje quasi vlot. Jochei!

Moraal: je hebt een Zen Stone Plus (oude generatie) en je hebt last van laggende menu's? Kijk dan even of je de bass-boost heb aanstaan en zet die zonodig uit.

Een iets minder belangrijke, maar negatievere ervaring: gisteren mijn zen stone een paar uurtjes aan de computer gehangen. Sindsdien niet meer aangezet. Vanmorgen mijn oortjes ingedaan en aan mp3 speler gehangen. Dan probeerde ik het ding aan te zetten maar het was dood. Resetten bracht geen soelaas.

Nu heb ik het spelertje terug aan de computer gehangen en de batterij geeft volgens het programma van Creative 0% aan. Een minuutje of twee laten hangen, dan uitgeworpen en het spel wou weer opstarten. Leuk! Nu lijkt de batterij stilletjes op te laden.

DevilsProphet wijzigde dit bericht 18-03-2008 13:37 (20%)

a.k.a Nilz
Reg. datum: 22 december 2000

quote:
Moraal: je hebt een Zen Stone Plus (oude generatie) en je hebt last van laggende menu's? Kijk dan even of je de bass-boost heb aanstaan en zet die zonodig uit.
dit is wel interessant, ik zet em tegenwoordig altijd op pauze als ik veel in het menu zit te rommelen omdat je anders helemaal gek wordt, maar als dit ook helpt :)

Zonet gemerkt dat die lag penalty van toepassing is op elke vorm van afwijkende equalizing. :(

Nu zit ik hier met die basspowered Creative EP630's waarvan ik liever wat meer midden en hoog hoor dan zoveel bas. Hopelijk wordt dit probleem met de stone ooit verholpen met een nieuwe firmware.

DevilsProphet wijzigde dit bericht 21-03-2008 23:15 (16%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: