Nou ben ik geen expert op het gebied van gebruikerservaring met de 6233 (al zijn daar genoeg topics over te vinden op GoT), maar ik heb inmiddels de 6300 wel compleet binnenstebuiten gekeerd. Als referentie voor de 6233 heb ik deze en deze site gebruikt.quote:SChief schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:00:
Welke is beter? (in specs heeft de 6300 alles beter dan de 6233, alleen geen 3G). Eigenlijk gaat het mij meer om de gebruikerservaringen. Ik heb slechts de keuze uit deze 2 toestellen nadat mijn N73 is gestolen (*&%^&^%$^%$^%&).
De grootste verschillen zijn denk ik:
- De 6233 heeft meer intern geheugen, al wordt er een kleinere mSD kaart meegeleverd dus komt het geheugen op hetzelfde uit;
- Geen UMTS voor de 6300;
- De 6300 heeft een iets kleiner scherm, 2.2" vs 2" maar wel dezelfde resolutie;
- Geen Hi-Fi bluetooth profiel bij de 6300;
- Geen infrarood bij de 6300;
- BP-6M batterij, die ondanks meer capaciteit een kortere standby tijd heeft, heeft iets meer spreektijd;
- Het formaat, de 6300 is zowel in lengte, in breedte al in dikte kleiner en bij de dikte zelfs meer dan een halve centimeter;
- Bluetooth 2.0 vs BT 1.2 van de 6233

Dus het komt er veelal op neer dat als je voor de connectivity kiest je beter bij de 6233 kan zijn, en als je voor de bruikbaarheid en ergonomie kiest je bij de 6300 kan zijn.
Dan heb je ook nog het uiterlijk, en smaken verschillen. Ik hoef je als 6300-fan dan ook vast niet uit te leggen welke ik mooier vind

Succes met je keuze