Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Nokia 6300 topic - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 26 februari 2004

quote:
SChief schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:00:
Welke is beter? (in specs heeft de 6300 alles beter dan de 6233, alleen geen 3G). Eigenlijk gaat het mij meer om de gebruikerservaringen. Ik heb slechts de keuze uit deze 2 toestellen nadat mijn N73 is gestolen (*&%^&^%$^%$^%&). :@
Nou ben ik geen expert op het gebied van gebruikerservaring met de 6233 (al zijn daar genoeg topics over te vinden op GoT), maar ik heb inmiddels de 6300 wel compleet binnenstebuiten gekeerd. Als referentie voor de 6233 heb ik deze en deze site gebruikt.
De grootste verschillen zijn denk ik:
  • De 6233 heeft meer intern geheugen, al wordt er een kleinere mSD kaart meegeleverd dus komt het geheugen op hetzelfde uit;
  • Geen UMTS voor de 6300;
  • De 6300 heeft een iets kleiner scherm, 2.2" vs 2" maar wel dezelfde resolutie;
  • Geen Hi-Fi bluetooth profiel bij de 6300;
  • Geen infrarood bij de 6300;
  • BP-6M batterij, die ondanks meer capaciteit een kortere standby tijd heeft, heeft iets meer spreektijd;
  • Het formaat, de 6300 is zowel in lengte, in breedte al in dikte kleiner en bij de dikte zelfs meer dan een halve centimeter;
  • Bluetooth 2.0 vs BT 1.2 van de 6233
Ik denk dat de laatst genoemde review de spijker op z'n kop slaat:
http://www.phonegg.com/compare/1/Nokia-6300-vs-Nokia-6233.gif

Dus het komt er veelal op neer dat als je voor de connectivity kiest je beter bij de 6233 kan zijn, en als je voor de bruikbaarheid en ergonomie kiest je bij de 6300 kan zijn.

Dan heb je ook nog het uiterlijk, en smaken verschillen. Ik hoef je als 6300-fan dan ook vast niet uit te leggen welke ik mooier vind ;)
http://www.phonegg.com/Nokia/6300/Nokia-6300.gifhttp://www.phonegg.com/Nokia/6233/Nokia-6233.gif

Succes met je keuze

Reg. datum: 26 augustus 2004

quote:
Mr.S schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:10:
[...]

Nou ben ik geen expert op het gebied van gebruikerservaring met de 6233 (al zijn daar genoeg topics over te vinden op GoT), maar ik heb inmiddels de 6300 wel compleet binnenstebuiten gekeerd. Als referentie voor de 6233 heb ik deze en deze site gebruikt.
  • De 6233 heeft meer intern geheugen, al wordt er een kleinere mSD kaart meegeleverd dus komt het geheugen op hetzelfde uit;
  • Geen UMTS voor de 6300;
  • De 6300 heeft een iets kleiner scherm, 2.2" vs 2" maar wel dezelfde resolutie;
  • Geen Hi-Fi bluetooth profiel bij de 6300;
  • Geen infrarood bij de 6300;
  • BP-6M batterij, die ondanks meer capaciteit een kortere standby tijd heeft, heeft iets meer spreektijd;
  • Het formaat, de 6300 is zowel in lengte, in breedte al in dikte kleiner en bij de dikte zelfs meer dan een halve centimeter;
  • Bluetooth 2.0 vs BT 1.2 van de 6233
Ik denk dat de laatst genoemde review de spijker op z'n kop slaat:
[afbeelding]

Dus het komt er veelal op neer dat als je voor de connectivity kiest je beter bij de 6233 kan zijn, en als je voor de bruikbaarheid en ergonomie kiest je bij de 6300 kan zijn.

Dan heb je ook nog het uiterlijk, en smaken verschillen. Ik hoef je als 6300-fan dan ook vast niet uit te leggen welke ik mooier vind ;)
[afbeelding][afbeelding]

Succes met je keuze
Mijn complimenten voor deze uitstekende post _/-\o_

Powered By Mozilla

quote:
Yohan schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:01:
Als je de proef op de som neemt, meld dan hier je ervaringen even. Ik vind de oplader nl. ook erg mooi.
Ik denk dat het antwoord binnenkort hier wel tussen staat :).

de leven is hard

Reg. datum: 05 april 2007

quote:
Mr.S schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:10:
[list]
Nog een verschil mbt het scherm: 16M kleuren voor de 6300 tegenover 256K voor de 6233... Ik moet bekennen dat ik nog niet de kans heb gehad om de twee schermpjes naast elkaar te zien, maar ik vind het scherm van de 6300 echt prachtig, de kleuren zijn echt heel diep en waarheidsgetrouw...!

Reg. datum: 26 februari 2004

Klopt, ik zag het bij 1 site staan maar ging daar niet van uit, maar je hebt absoluut gelijk. Een ander detail wat ik vergeten was, was het gewicht. De 6300 weegt 91 gram en de 6233 weegt 110 gram, toch een verschilletje.

Voor die lader, mocht er nog geen informatie op Internet beschikbaar zijn en is de desk stand / cradle wel te koop zal ik de proef zeker op de som nemen en vervolgens het hier even laten weten.

Reg. datum: 25 juni 2007

Nu kwam ik in het logboek menu het volgende tegen:
Positie-bepaling. Als ik dit aanklik zie ik: positie-logboek

Weet iemand wat je ermee kan?

quote:
barttje schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:07:
Nu kwam ik in het logboek menu het volgende tegen:
Positie-bepaling. Als ik dit aanklik zie ik: positie-logboek

Weet iemand wat je ermee kan?
Ja, als je een GPS muis hebt kan je daarmee je positie loggen.
Zie ook de opties Positiebepaling, navigator en plaatsen in je menu.

Reg. datum: 10 november 2006

Ik heb vanmiddag deze telefoon besteld bij een verlenging(tmobile).
Op de vraag of er een data/usb kabel bijzat kreeg ik de bevestiging dat deze in de doos zit.
Hier lees ik net van niet.
Kan ik er vanuitgaan dat er dus géén kabel standaard in de verpakking zit?

Powered By Mozilla

Correct, er wordt geen kabel mee geleverd.

de leven is hard

Reg. datum: 12 maart 2005

Heb zowel een 6233 als 6300 in mijn bezit. Keypad van de 6233 is verreweg superieur aan dat van de 6300; toetsen zijn gemakkelijker te bedienen en de telefoon ligt daarbij stabieler in de hand. Qua scherm doet de 6233 iets onder in helderheid, maar dit kan ook liggen aan het veelvuldige gebruik - ik heb de 6233 een jaar langer in gebruik. De afmetingen, design, etc. zijn factoren die zo persoonlijk zijn dat ik er weinig over kwijt wil - ik ben er zelf ook nog niet uit welke mijn favoriet is.

Maar als je veelvuldig belt en dus ook veel gebruik moet maken van het keypad, dan neigt mijn voorkeur naar de 6233.

4 8 15 16 23 42

Ik heb sinds gister ook een 6300, ik koos deze onder andere omdat deze IMAP ondersteuning heeft.
Wat alleen nogal treurig is dat je het mail programma niet op de achtergrond kan laten draaien, je moet hem dus elke keer starte om te checken of je nieuwe mail hebt.

Dit is dus geen blijvertje :P

Een man zonder mes is als een haai zonder tanden

Nu heb ik sinds kort ook een 6300 maar er zit geen datakabel bij.

Hoe kan ik mijn contacten (ruim 300stuks) die in mijn 6300 zitten veiligstellen op mijn pc?
Zodat ik bij een nieuw toestel of een crash het er zo weer op kan zetten?
Nogmaals ik heb geen datakabel, maar wel bleutooth.

Kan je ook de contacten veilig stellen op de sdkaart die in het toestel zit?

Voorheen had ik een 6233 met een datakabel toen kon ik veiligstellen. Maar nu zonder lukt het me niet vandaar deze vraag.

quote:
fabio-c schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:13:
[...]

Ja, als je een GPS muis hebt kan je daarmee je positie loggen.
Zie ook de opties Positiebepaling, navigator en plaatsen in je menu.
Oke bedankt!

quote:
barttje schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:33:
Nu heb ik sinds kort ook een 6300 maar er zit geen datakabel bij.

Hoe kan ik mijn contacten (ruim 300stuks) die in mijn 6300 zitten veiligstellen op mijn pc?
Zodat ik bij een nieuw toestel of een crash het er zo weer op kan zetten?
Nogmaals ik heb geen datakabel, maar wel bleutooth.

Kan je ook de contacten veilig stellen op de sdkaart die in het toestel zit?

Voorheen had ik een 6233 met een datakabel toen kon ik veiligstellen. Maar nu zonder lukt het me niet vandaar deze vraag.
't Is een omweg, maar je kunt je contacten via bluetooth exporteren naar je 6233 - mits je die nog bezit natuurlijk - en dan met de datakabel exporteren naar je PC.

quote:
Beelzebassie schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:04:
[...]

't Is een omweg, maar je kunt je contacten via bluetooth exporteren naar je 6233 - mits je die nog bezit natuurlijk - en dan met de datakabel exporteren naar je PC.
Helaas....de 6233 heb ik niet meer

quote:
barttje schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:33:

[...]

Helaas....de 6233 heb ik niet meer en alle contacten uit de 6233 via bleutooth overzetten naar de 6300 werkt niet. Alleen stuk voor stuk niet alles tegelijk ;-)
Ga niet ruim 300stuks per stuk doen

quote:
Stuk voor stuk? Je kunt beide telefoons via BT synchroniseren/kopiëren.

Mijn laatste vraag;

Mijn contacten kan ik qua lettergrote instellen.
Nu kan het alleen in normaal en groot, de optie kleine lettertype is niet mogelijk. Deze optie is ook lichtgrijs van kleur, de rest normaal grijs.

Weet iemand hoe dit kan? Of ligt het aan min theme (noir clock)

Reg. datum: 13 februari 2006

quote:
barttje schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:15:
Mijn laatste vraag;

Mijn contacten kan ik qua lettergrote instellen.
Nu kan het alleen in normaal en groot, de optie kleine lettertype is niet mogelijk. Deze optie is ook lichtgrijs van kleur, de rest normaal grijs.

Weet iemand hoe dit kan? Of ligt het aan min theme (noir clock)
Nee kan gewoon niet, is geblokkeerd (ik heb een ander thema)

Alkmaar6 zal bloeien en nooit vergaan!!! HOEI!!!!

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

quote:
Denniswerf schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:07:
Even los van de nieuwe telefoon, zou ik het fijn vinden als iemand iets weet hoe ik mijn wens in praktijk kan brengen.

Momenteel heb ik de namenlijst waarin bijv. 20 mensen staan... Deze mensen wil ik in groepen plaatsen en zodoende heb ik dus de groepen school en werk aangemaakt.

Nu heb ik de mensen in hun groep gezet en als ik nu naar de namenlijst ga staan er 20 namen + de 2 groepsnamen...

Wat ik wil is dus dat ik in de namenlijst de 2 groepen zie staan (en de niet-ingedeelde mensen) waar ik in moet gaan en vervolgens door naar een groep te gaan de mensen van mijn werk zie staan.

Ik heb al gekeken of ik mensen gewoon kan verwijderen, maar dan worden ook de geevens uit de map verwijderd. Ook heb ik gekeken of ik keuze kan maken tussen weergeven SIM-telefoon via de instellingen maar ook dan zijn de mensen helemaal verdwenen....
Kan iemand mij vertellen of dit kan?

Ik heb vd zaak webmail. Dit adres begint met https://

Weet iemand of dit in te stellen is in de 6300? heb al van alles geprobeerd maar lukt niet.

Nu ik het toch vraag kan je dit ook in gewoon outlook (pc) instellen?

Thanks

4 8 15 16 23 42

HTTPS gaat over poort 443.
Het kan zijn dat je provider die dicht heeft staan maar waarschijnlijk is de WAP browser het probleem, er zit geen xHTML brower op.

Een man zonder mes is als een haai zonder tanden

Reg. datum: 07 september 2007

Hallo

Ik heb een probleem als iemand iets aan mij wil verzenden via bluetooth wordt het bij de 5% bij liedjes afgbroken en bij een foto op 87 % iemand enig idee hoe het komt ?

alvast bedankt

quote:
barttje schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:55:
Ik heb vd zaak webmail. Dit adres begint met https://

Weet iemand of dit in te stellen is in de 6300? heb al van alles geprobeerd maar lukt niet.

Nu ik het toch vraag kan je dit ook in gewoon outlook (pc) instellen?

Thanks
Volgens mij bedoel je dat je probeert het https:// adres in te stellen als POP3 danwel IMAP server, iets wat niet kan. Je kan https:// ook niet gebruiken in Outlook.

Daarom heet het ook WEBmail. Slechts te benaderen via een WEBbrowser. ;)

Huub Huub, Barbatruc!
Reg. datum: 12 januari 2005

quote:
deerhunter222 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:29:
Hallo

Ik heb een probleem als iemand iets aan mij wil verzenden via bluetooth wordt het bij de 5% bij liedjes afgbroken en bij een foto op 87 % iemand enig idee hoe het komt ?

alvast bedankt
slaat hij het toevallig op op je telefoongeheugenkaart dat vol is?

Het leven is een Barbapapa! ----------------- "Die große Frage, die ich trotz meines dreißigjährigen Studiums der weiblichen Seele nicht zu beantworten vermag, lautet: ´Was will eine Frau?´" - Sigmund Freud

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: