Hoofdcategorieën
Topicacties

Het TomTom Navigator 6 & 7 Topic | Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 06 juni 2001

quote:
Holgersson schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:42:
[...]

De tunnels in de A73 zijn al tijden in de weekend gesloten en dat zal zo blijven tot aan de volledige openstelling. Dat is geen nieuws meer.
Klopt, en MapShare ondersteunt (nog?) geen tijdelijke afsluitingen.

TomTom HOME 2.4 Windows en Mac

Reg. datum: 20 april 2007

quote:
eRR_ schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:40:
Ik heb een HTC TytnII met TT7. Ik heb veel last van afgebroken zinnen, anders dan in dit topic is gemeld waarbij een zwaardere stem klinkt in de buurt van een POI.

Ik hoor meestal bij het rijden op een recht stuk "NA..." en dan uiteindelijk "links afslaan"
Het lijkt alsof bij het stuk "na 400 meter linksaf slaan" niet goed doorkomt.

Voor de goede orde, ik gebruik een carkit van veripart, waarbij een speaker/lader in de sigarettenaansteker prikt.

Iemand dit probleem ook en misschien een oplossing?
Same problem here!
Heb er eigenlijk alleen last van als ik het toestel in de handsfree carkit heb zitten (Carcomm). Deze is verbonden aan een extra speaker. Hier is geen oplossing voor volgens mij. Heel misschien zou een snellere SD-kaart kunnen helpen. Ik overweeg om Route66 versie 8 aan te schaffen, maar weet alleen niet zeker of het probleem dan weg is. Iemand?

quote:
madmaus schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:33:
Tip voor de mensen met een PDA met tomtom7.
Als je van de PLUS diensten gebruik wilt maken en die op dit moment niet werken dan de volgende handleiding:

Maak met kladblok een nieuw bestandje aan.
schrijf hier alleen "0" in. Zonder de "" dus.

Sla deze op als phone.dll.
En stop deze in je windows map op je PDA.
Nu zouden je plus diensten het moeten doen. Bij mij wel in elk geval
Voordat ik dit ga proberen, kan iemand mij vertellen wat phone.dll precies doet? De dll bestaat bij mij namelijk al (HTC TyTN2) en is 3kb groot. Iemand meer ervaringen met deze actie, ben toch wat huiverig om zomaar een dll te overschrijven :).
<Denial> [s]Moonkin[/s]
Reg. datum: 01 juni 2001

Ik weet niet zeker of dit op deze plek geoorloofd is, maar ik zit toch met de volgende vraag.
Mocht deze vraag niet mogen, meld dit dan even, dan haal ik de post weg.

Ik update altijd dagelijks de flitspaal-locaties voor Benelux, zodat ik wat relaxter op de weg zit (piep piep ~250m voor een flitspaal, gas los, niks aan de hand :) ).

Nu ga ik maandag op vakantie naar Italië, via Duitsland en Zwitserland, en zou ik ook voor onderweg de flitspaallocaties aangekondigd krijgen. Ik ben op de hoogte van het feit dat flits-poi's in Zwitserland en ik geloof zelfs ook in Duitsland (kan iemand hier uitsluitsel over geven?) verboden zijn.

Weet of heeft iemand hier een linkje naar flitspaallocaties in Europa, minus de locaties van landen waar het niet legaal is? (Dus iig Zwitserland en wellicht ook Duitsland, iemand daar uitsluitsel over?)

SMulTiE wijzigde dit bericht 22-07-2008 08:56 (14%)

Core 2 Duo 6300 @ 7*333 - MSI P965 Neo - 2048 MB PC5400 - Samsung 18x DVD-RW - Asus 7600 GT 256 DDR3 @ 610/750- Samsung Syncmaster 940BW

Work Smart - Not Hard
Reg. datum: 13 juli 2006

quote:
SMulTiE schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:54:
Ik weet niet zeker of dit op deze plek geoorloofd is, maar ik zit toch met de volgende vraag.
Mocht deze vraag niet mogen, meld dit dan even, dan haal ik de post weg.

Ik update altijd dagelijks de flitspaal-locaties voor Benelux, zodat ik wat relaxter op de weg zit (piep piep ~250m voor een flitspaal, gas los, niks aan de hand :) ).

Nu ga ik maandag op vakantie naar Italië, via Duitsland en Zwitserland, en zou ik ook voor onderweg de flitspaallocaties aangekondigd krijgen. Ik ben op de hoogte van het feit dat flits-poi's in Zwitserland en ik geloof zelfs ook in Duitsland (kan iemand hier uitsluitsel over geven?) verboden zijn.

Weet of heeft iemand hier een linkje naar flitspaallocaties in Europa, minus de locaties van landen waar het niet legaal is? (Dus iig Zwitserland en wellicht ook Duitsland, iemand daar uitsluitsel over?)
Ik had eerst de flitslocaties van NL op mijn tomtom6. Met jouw informatie zou ik ook enorm geholpen zijn omdat ik binnenkort een tripje door Europa ga maken. Is er ook een POI voor flitser voor TomTom7 van Benelux verkrijgbaar?

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

<Denial> [s]Moonkin[/s]

Die van de Benelux is te verkrijgen op www.flitspaal.nl.
Je zult je daar moeten registreren en vervolgens met PoiEdit (www.poiedit.com) de poi's op je telefoon plaatsen.
Wat ik echter zoek is:
- uitsluitsel of je in Duitsland wél of níet gebruik mag maken van Poi's voor flitspalen
én
- een link naar een site waar voor geheel Europa de locaties staan.

Core 2 Duo 6300 @ 7*333 - MSI P965 Neo - 2048 MB PC5400 - Samsung 18x DVD-RW - Asus 7600 GT 256 DDR3 @ 610/750- Samsung Syncmaster 940BW

Work Smart - Not Hard

quote:
SMulTiE schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:18:
Die van de Benelux is te verkrijgen op www.flitspaal.nl.
Je zult je daar moeten registreren en vervolgens met PoiEdit (www.poiedit.com) de poi's op je telefoon plaatsen.
Wat ik echter zoek is:
- uitsluitsel of je in Duitsland wél of níet gebruik mag maken van Poi's voor flitspalen
én
- een link naar een site waar voor geheel Europa de locaties staan.
Handig :)
Ok, nu ben ik dus ook benieuwd naar flits nieuws voor Duitsland, Oostenrijk en nog een paar andere landen :)

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

doesn't share food!
Reg. datum: 17 januari 2002

De ANWB zegt er het volgende over:
In Oostenrijk is alle apparatuur verboden die actief zoekt naar mobiele of vaste snelheidsapparatuur en roodlichtcamera’s. GPS apparatuur die gebruik maakt van een openbare databank is daar niet verboden. Volgens de berichten is dat in België ook zo. Ook in Frankrijk lijkt het erop dat signalering door middel van GPS is toegestaan voor zover er gebruik wordt gemaakt van publieke informatie. Er is nog geen jurisprudentie in Frankrijk.

In Duitsland en Zwitserland is bezit van alle navigatieapparatuur met flitspaalsignalering voor die landen verboden, ook al is die niet in werking. Zwitserland heeft in een persbericht van januari 2007 aangegeven streng te gaan handhaven. Flitssignalering uitzetten is niet voldoende.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

Alsof ze je Tomtom na gaan kijken of je niet in de POI's flitspalen hebt staan.

En dan nog...
De gemiddelde Nederlander kan beter Duits, dan dat een Duitser Nederlands kan lezen. :*)

Het Microsoft Uitzicht Ultiem 32 Beetje | Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om het ruimteverspillende "greetz $user","MVG" of iets dergelijks onder je posts te plakken.

Reg. datum: 13 maart 2007

quote:
EWK schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:22:
Alsof ze je Tomtom na gaan kijken of je niet in de POI's flitspalen hebt staan.

En dan nog...
De gemiddelde Nederlander kan beter Duits, dan dat een Duitser Nederlands kan lezen. :*)
Dat doen ze in Zwitserland en Duitsland dus wel inderdaad ;) Ze sluiten gewoon je TomTom aan op een laptop en als je er flitsers in hebt staan krijg je een flinke boete en ben je je TomTom of PDA kwijt.

Oostenrijk is een schaduwgebied, wie bepaalt of een site waar je moet registreren oder "publieke informatie" valt. Daar is in ieder geval nog geen uitspraak over...

ik222 wijzigde dit bericht 22-07-2008 14:59 (15%)

<Denial> [s]Moonkin[/s]

quote:
ik222 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:56:
[...]

Dat doen ze in Zwitserland en Duitsland dus wel inderdaad ;) Ze sluiten gewoon je TomTom aan op een laptop en als je er flitsers in hebt staan krijg je een flinke boete en ben je je TomTom of PDA kwijt.
Ik neem aan dat ze dan alleen kijken of je flitslocaties van de betreffende landen op je PDA/PNA hebt staan!?

quote:
SMulTiE schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:11:
[...]

Ik neem aan dat ze dan alleen kijken of je flitslocaties van de betreffende landen op je PDA/PNA hebt staan!?
Volgens mij mag je van geen enkel land deze dingen in je TomTom hebben. Er staat in de regels namelijk niets in dat het alleen voor flitsers in het betreffende land geld, je mag volgens mij helemaal niets erin hebben staan.

Reg. datum: 17 augustus 2000

Ik heb 'dit probleem' opgelost door een script te maken met MortScript die na het aanklikken automatisch alle flitsbestanden verwijderd. Tegen de tijd dat oom agent mijn PDA aangesloten heeft is er niet meer aan de hand ;)

Hier de inhoud:

Ans = Question( "Moeten de bestanden verwijderd worden?", "Verwijderen bestanden", "YesNo" )

If ( Ans eq YES )
Delete( "\Storage Card\Western_Europe\*.bmp" )
Delete( "\Storage Card\Western_Europe\*.ov2" )
Delete( "\Storage Card\Western_Europe\*.ogg" )
Message( "Klaar!", "Operatie voltooid" )
Else
Message( "Operatie afgebroken.", "Info" )
EndIf

Reg. datum: 11 februari 2002

heeft iemand al dat 'phone.dll' dingetje al geprobeert? in mijn /windows mapje staat al een phone.dll die ik niet kan deleten

Reg. datum: 31 augustus 2002

quote:
SpeedingWilly schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:41:
Hier de inhoud:

Ans = Question( "Moeten de bestanden verwijderd worden?", "Verwijderen bestanden", "YesNo" )

If ( Ans eq YES )
Delete( "\Storage Card\Western_Europe\*.bmp" )
Delete( "\Storage Card\Western_Europe\*.ov2" )
Delete( "\Storage Card\Western_Europe\*.ogg" )
Message( "Klaar!", "Operatie voltooid" )
Else
Message( "Operatie afgebroken.", "Info" )
EndIf
Simpel maar wel leuk !!! _/-\o_

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Dank u wel :)

En wat ik ook gedaan heb:
Ik heb een zip en restore scriptje gemaakt die in "my documents" (intern geheugen PDA) staat.

Het zip script pakt alle flitspalen in en saved die in een zip bestand in "my documents"
Het restore script pakt de flitspalen weer uit in de map directory

Dus als ik weer wegrij bij oom agent kan ik mijn flitspalen weer terugzetten :)
De kans lijkt mij klein dat ze de flitspalen zullen vinden in het zip-bestand

quote:
SpeedingWilly schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:27:

Ik heb een zip en restore scriptje gemaakt die in "my documents" (intern geheugen PDA) staat.

Het zip script pakt alle flitspalen in en saved die in een zip bestand in "my documents"

Niet als je het zip bestand dan vervolgens ook nog een gecamoufleerde naam geeft ;)

Maar kun je eens iets meer vertellen over de werking van dit systeem? Als ik het goed begrijp sluit je TomTom af en start vervolgens dat verwijder script en dat verwijdert dan alle flitspalen? En dan heb je een ander script dat de flitspalen weer terug zet vanuit een zip bestand?

quote:
ik222 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:40:
[...]

Niet als je het zip bestand dan vervolgens ook nog een gecamoufleerde naam geeft ;)

Maar kun je eens iets meer vertellen over de werking van dit systeem? Als ik het goed begrijp sluit je TomTom af en start vervolgens dat verwijder script en dat verwijdert dan alle flitspalen? En dan heb je een ander script dat de flitspalen weer terug zet vanuit een zip bestand?
Je beschrijving klopt precies. Houd er rekening mee dat het verwijderen even duurt als je veel flitspalen hebt (lees, veel bestanden).

En een niet triviale naam is inderdaad handig. :) Ik heb gewoon de naam van de map gekozen. Ook kun je het zip bestand ergen diep in een windows dir verstoppen, dan vindt oom agent het helemaal niet. Maar dat gaat mij te ver, ik acht de gemiddelde agent niet slim genoeg om dit te doorzien.

Work Smart - Not Hard

quote:
SpeedingWilly schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:51:
[...]

Je beschrijving klopt precies. Houd er rekening mee dat het verwijderen even duurt als je veel flitspalen hebt (lees, veel bestanden).

En een niet triviale naam is inderdaad handig. :) Ik heb gewoon de naam van de map gekozen. Ook kun je het zip bestand ergen diep in een windows dir verstoppen, dan vindt oom agent het helemaal niet. Maar dat gaat mij te ver, ik acht de gemiddelde agent niet slim genoeg om dit te doorzien.
Dit alles klinkt enorm handig zeg :D
Maar hoe maak ik nou zo'n script? (ik ben een eindgebruiker / n00b).
Heb je niet een .exe voor me waar ik op moet klikken?

quote:
Dagi schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:08:
[...]

Dit alles klinkt enorm handig zeg :D
Maar hoe maak ik nou zo'n script? (ik ben een eindgebruiker / n00b).
Heb je niet een .exe voor me waar ik op moet klikken?
Het script staat een aantal berichten hierboven }:O Save dit script in een file met de extentie .mscr. En indien nodig moet je natuurlijk de locaties aanpassen (als je b.v. de Benelux map hebt). Verder moet je het programma mortscript installeren: http://www.sto-helit.de

Als je nu op de file klikt dan wordt het script uitgevoerd. Handig als je een link op je opstartscherm zet. Dit werkt natuurlijk alleen voor PDA's waar Mindows Mobile op draait, maar dat was hopelijk al duidelijk.

<Denial> [s]Moonkin[/s]

quote:
SpeedingWilly schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:52:
[...]

Het script staat een aantal berichten hierboven }:O Save dit script in een file met de extentie .mscr. En indien nodig moet je natuurlijk de locaties aanpassen (als je b.v. de Benelux map hebt). Verder moet je het programma mortscript installeren: http://www.sto-helit.de

Als je nu op de file klikt dan wordt het script uitgevoerd. Handig als je een link op je opstartscherm zet. Dit werkt natuurlijk alleen voor PDA's waar Mindows Mobile op draait, maar dat was hopelijk al duidelijk.
Ja, met dat script verwijder je wel de flitspalen, maar hoe krijg ik ze weer terug :P

Arwen / Kayne

Zegt hij hierboven toch ook al? :?
quote:
SpeedingWilly schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:27:

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

<Denial> [s]Moonkin[/s]

Klopt, maar het script van verwijderen zie ik ook ergens staan. Het script van uitpakken niet....

Reg. datum: 31 augustus 2002

quote:
SMulTiE schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 06:12:
Klopt, maar het script van verwijderen zie ik ook ergens staan. Het script van uitpakken niet....
8)7 script voor unzippen ?????? :?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Pagina: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: