GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Was me ook opgevallen inderdaad... Heeft wel ontzettend lang geduurd zeg... Ik hoop dat dit ook betekend dat ze er weer mee aan de gang gaan, en een versie 8 ontwikkelen met bijv Active Lane Guidance en TTS erin... Anders is het ook een beetje jammer als je nu bijna 100 euro uitgeeft aan iets dat verder niet mee ontwikkeld wordt...XTREEMRaGE schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:21:
TT mobile is eindelijk weer te koop, ik vraag me af waar zij zo aan hebben gesleuteld. Ik weet wel dat er een nieuwe build er is! Iemand die hierover iets kan zeggen!?
edit--
voor winmo
Voor zover ik heb kunnen vinden is het nieuwste versienummer 7.918.9193, en wat ik ervan gelezen heb, schijnt dit een versie te zijn speciaal voor de HTC HD2.
Het enige manco is de keuze van de waarschuwingsgeluiden bij de flitspalen, zoals ik in een eerdere post heb aangegeven.
Dus waarom nu speciaal versie 7.918 voor de HD2 is ontwikkeld.
Misschien is met deze versie je probleem opgelost? Jouw probleem ben ik nog niet tegengekomen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik geen andere geluiden heb ingesteld voor de flitspalen...edtbonep schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:27:
Ik heb versie 7.916 op mijn HD2 en deze werkt perfect.
Het enige manco is de keuze van de waarschuwingsgeluiden bij de flitspalen, zoals ik in een eerdere post heb aangegeven.
Dus waarom nu speciaal versie 7.918 voor de HD2 is ontwikkeld.
Ik was een tijdje geleden dit lijstje tegengekomen met versienummers:
7.916.9189 23/08/2009 HTC Pro 2
7.917.9186 13/08/2009 Samsung Omnia
7.916.9192 10/08/2009 HTC Diamond 2
7.915.9196 16/01/2009 HTC Iolite
7.910.9185 13/10/2008 HTC Diamond / Touch Pro
Ik heb de 7.916 en 7.917 versies allemaal op mijn HD2 gehad en nu de 7.918, en ik zie (en merk) eigenlijk geen verschil. En gezien de filesizes heb ik ook niet het idee dat er veel veranderd is in de verschillende versies.
Het zou wel heel fijn zijn als ze eens een versie 8 uitbrengen met ALG, TTS, TMC en nog wat van die nieuwe functies die wel in de PNA's zitten...
[ Voor 6% gewijzigd door Paling1 op 18-03-2010 17:25 ]
Hoop er maar niet te erg op. We mogen al blij zijn dat versie 7.9 is uitgebracht om de nieuwe 8.x kaarten te kunnen gebruiken, anders waren we nog aangewezen op kaarten van 2008.Paling1 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:23:
[...]
[...]
Het zou wel heel fijn zijn als ze eens een versie 8 uitbrengen met ALG, TTS, TMC en nog wat van die nieuwe functies die wel in de PNA's zitten...
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hoi!
Edit; heb er maar even tijdelijk iGO8 bij gezet, deze heeft wel een Cyprus map.
[ Voor 97% gewijzigd door TommyGun op 07-04-2010 18:55 ]
[ Voor 3% gewijzigd door middelsluis op 08-04-2010 07:43 ]
Mijn oude Pro2 er bij gepakt, en deze wordt ook dus niet herkend. Mogelijk dat Windows 7 hier problemen geeft, maar in de oude 1.5 versie werd mijn telefoon wel herkend. Eerste melding was dat mijn nieuwe telefoon niet geregisteerd was op mijn account, bijgewerkt en hij kwam met beschikbare updates, alleen maar stemmen. Nu lees ik later dat mogelijk heel HD2 niet ondersteund wordt, terwijl ik met de oude Home versie net mijn HD2 gekoppeld heb

Beetje jammer dat je netjes betaald voor hele tomtom (versie 7.4?) en ik het niet eens meer werkend krijg.
(en gewoon belachelijk dat er nog steeds geen ALG in zit).
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 16-04-2010 00:02 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
AULXJMHR
Welke kaart heb ik nodig? In de OP word navigator 7.9 niet behandeld in het overzicht van de kaarten/navigator versies.
Anoniem: 339948
Ja, dat kan. Niet eerst de SD kaart van Tom Tom in je smartphone doen en activeren, maar eerst kopiëren naar je eigen SD kaart en dan pas activeren met de bijgeleverde code, dan komt 't goed.DPhoenix schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:00:
Onlangs was ik van plan om TomTom Navigator 7 aan te schaffen. Echter ik zag dat TomTom deze enkel op een SD-kaart levert. Vorig jaar melde TomTom nog dat men van plan was om deze nog als download beschikbaar te stellen. Hier is niks meer van te merken op de site van TomTom. Wanneer je TomTom Navigator 7 zou willen gebruiken op je Windows Mobile device zou je dus genoodzaakt zijn om de SD-kaart van TomTom in je device te steken. Dit terwijl ik al een eigen SD-kaart in mijn device heb die ik veel gebruik. Weet toevallig iemand of je ook de inhoud van de SD-kaart van TomTom kan kopieren naar je eigen SD-kaart en dat Navigator 7 werkt? Zodoende hoef ik niet steeds van SD-kaart te wisselen. Ik las ergens iets over een beveiliging. Een soort koppeling tussen Navigator en de kaart waar hij opstaat wat kopieren tegenhoud. Kan iemand dit bevestigen?
Groet, Bert.
Vervalt de garantie en de support hierdoor niet? Even navragen bij TomTom........Anoniem: 339948 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:49:
[...]
Ja, dat kan. Niet eerst de SD kaart van Tom Tom in je smartphone doen en activeren, maar eerst kopiëren naar je eigen SD kaart en dan pas activeren met de bijgeleverde code, dan komt 't goed.
Groet, Bert.
AULXJMHR
Anoniem: 339948
Voor zover ik weet niet. Maar bij twijfel kun je even bellen. Tijdens het kopiëren van de software wel de eigen SD uit je toestel halen en pas weer terugzetten als de software erop staat.DPhoenix schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:52:
[...]
Vervalt de garantie en de support hierdoor niet? Even navragen bij TomTom........
Groet, Bert.
Niemand die me kan helpen met de tomtom maps?metallicattim schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:39:
ik heb tomtom navigator 7.910 geinstalleerd ( Mio P550 ), maar welke maps ik ook installeer, hij blijft aangeven dat er geen kaart aanwezig is.
Welke kaart heb ik nodig? In de OP word navigator 7.9 niet behandeld in het overzicht van de kaarten/navigator versies.
Ik krijg nu met een andere versie van de maps steevast een "activering mislukt" zodra ik TomTom opstart.
Ik ga na het weekend op autovakantie, ik zou hem graag in orde hebben dan, alle hulp is welkom!
[ Voor 49% gewijzigd door metallicattim op 26-05-2010 22:41 ]
Dus daar heb je geen ene zak aan... koop je kaarten voor 50 euro van 3 jaar oud...
Anoniem: 19901
ik weet niet of het mag, maar ff googlen op een torrent 'TomTom Navigator 7.450 (9028) for Windows Mobile with .....' en ik gebruik daar de volgende kaart bij: 'TomTomGO Map Western and Central Europe v720.1803 TTS incl....'[Niemand die me kan helpen met de tomtom maps?
Ik krijg nu met een andere versie van de maps steevast een "activering mislukt" zodra ik TomTom opstart.
Ik ga na het weekend op autovakantie, ik zou hem graag in orde hebben dan, alle hulp is welkom!
Dit werkt bij mij op een HTC HD2
Als je het dan toch doet, kan je hem evengoed verwijzen naar de nieuwste versies, want die van jou zijn onderhand al meer dan een jaar oud
edit: hier staat in ieder geval de verbouwde ring Eindhoven redelijk goed op en de ring Den Bosch staat ook goed. Verder ben ik nog geen rare dingen tegen gekomen...
[ Voor 45% gewijzigd door R.E. op 31-05-2010 10:05 ]
Vette shit!
Navigator versie: 7.918.9193 (Meest recent voor Touch Pro2 en HD2)
Western and Central Europe 845.2666 - SUCCES
[ Voor 33% gewijzigd door TommyGun op 31-05-2010 10:47 ]
Met de binnen/buiten wegen bedoel je? (ik moest afslag de Brand/t hebben, tomtom snapte dat niet echtR.E. schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:02:
Voor mijn HTC Touch Pro2 heb ik nu Tomtom 7.910 met Western Europe 1GB 845.2666 onlangs aangeschaft...
edit: hier staat in ieder geval de verbouwde ring Eindhoven redelijk goed op en de ring Den Bosch staat ook goed. Verder ben ik nog geen rare dingen tegen gekomen...
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die afslag die jij noemt ken ik echter niet
[ Voor 33% gewijzigd door TommyGun op 31-05-2010 10:47 ]
Apart dat ik mijn tomtom live wel altijd kan updaten, maar mijn WM versie blijf ik de melding krijgen dat er geen nieuwe updates zijn.
Ik heb ondertussen contact opgenomen met TomTom. Bovenstaande is niet toegestaan en zal volgens hen ook niet werken. Een minpunt voor wat mij betreft. Ik ga niet steeds wisselen van SD kaart.DPhoenix schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:00:
Onlangs was ik van plan om TomTom Navigator 7 aan te schaffen. Echter ik zag dat TomTom deze enkel op een SD-kaart levert. Vorig jaar melde TomTom nog dat men van plan was om deze nog als download beschikbaar te stellen. Hier is niks meer van te merken op de site van TomTom. Wanneer je TomTom Navigator 7 zou willen gebruiken op je Windows Mobile device zou je dus genoodzaakt zijn om de SD-kaart van TomTom in je device te steken. Dit terwijl ik al een eigen SD-kaart in mijn device heb die ik veel gebruik. Weet toevallig iemand of je ook de inhoud van de SD-kaart van TomTom kan kopieren naar je eigen SD-kaart en dat Navigator 7 werkt? Zodoende hoef ik niet steeds van SD-kaart te wisselen. Ik las ergens iets over een beveiliging. Een soort koppeling tussen Navigator en de kaart waar hij opstaat wat kopieren tegenhoud. Kan iemand dit bevestigen?
AULXJMHR

Als je het dan toch nog relatief eerlijk wil spelen, kan je wel een kaart bij hun kopen en die gebruiken met je piraat-software...
Of ze moeten toch een keer komen met de downloadversie van TomTom Navigator 7 zoals je vorig jaar ook hadden aangekondigd. De iPhone App kan je immers ook downloaden.Fire69 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:59:
Tja, op die manier verplichten ze je wel om een minder-legale versie van TT te draaien...
Als je het dan toch nog relatief eerlijk wil spelen, kan je wel een kaart bij hun kopen en die gebruiken met je piraat-software...
AULXJMHR
Anoniem: 361930
Die kaart 6.75 is ook antiek (van het jaar 2007). Ik ben zelf overgestapt naar de concurrent: Sygic. Die maken nog wel gewoon navigatie software voor Symbian QUI3 met recente kaarten van 2010. Ik heb zelf een Sony Ericsson P990i. De software van sygic vind ik wel iets zwaarder en minder prettig. Maar beter dat, dan oude kaarten. Ik kan ze trouwens naast elkaar gebruiken, TomTom en Sygic beide naast elkaar geinstalleerd. Erg jammer dat TomTom is gestopt met het uitbrengen van kaarten en of software voor Symbian. Een gemiste kans.Anoniem: 361930 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:20:
Wat is nu de beste map van navigator 6? Is dat 6.75 de laatste in de versie? Ik draai nml nog steeds 6.50 en firmware 6020 (sony erickson w950i) en ik zit er aan te denken om een map upgrade te kopen voor 50 euro, maar ja is die 6.75 zoveel beter? Nu is ie in ieder geval best vaak mis met mijn plaats op de weg te vinden.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Kan iemand mij helpen aan TThome versie 1.5? Ik kan 'm nergens meer vinden. Ook niet met Googlen. Je wordt telkens doorgerouteerd naar de nieuwste versie (2.7).XTREEMRaGE schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:36:
[...]
Ik heb versie 1.5 geprobeerd en deze herkent m'n device (HD2) wel.
Gelijk ook ff een verkeers abbo afgesloten en dat werkt ook nog lekker!
Dat zou ik op prijs stellen !
EDIT: Het is me toch gelukt (voor de liefhebbers kan ik de versie opsturen).
Echter, volgende vraag:
>> XTREEMRaGE >> HOE HEB JIJ EEN VERKEERSABBO AF KUNNEN SLUITEN? Ik krijg de melding, dat Nederlandse gebruikers dat niet kunnen. Ik zou heel graag (weer) verkeersinfo op m'n tomtommetje hebben.
(Ik heb een Touch Pro 2, met TT versie 7.19)
[ Voor 26% gewijzigd door frankbons op 11-06-2010 18:39 ]
Je moet een Belgisch adres invullen, werkt goed voor mij (tot nu toe alleen in NL geprobeerd). Maar kijk uit, ik heb ook gevallen gelezen waar dat weer niet werkte. Dus gebruik op eigen risico, voor mij werkte het wel ;-).frankbons schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:50:
[...]
Kan iemand mij helpen aan TThome versie 1.5? Ik kan 'm nergens meer vinden. Ook niet met Googlen. Je wordt telkens doorgerouteerd naar de nieuwste versie (2.7).
Dat zou ik op prijs stellen !
EDIT: Het is me toch gelukt (voor de liefhebbers kan ik de versie opsturen).
Echter, volgende vraag:
>> XTREEMRaGE >> HOE HEB JIJ EEN VERKEERSABBO AF KUNNEN SLUITEN? Ik krijg de melding, dat Nederlandse gebruikers dat niet kunnen. Ik zou heel graag (weer) verkeersinfo op m'n tomtommetje hebben.
(Ik heb een Touch Pro 2, met TT versie 7.19)
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Omdat tomtom heel duidelijk heeft gekozen voor hun device markt. Kan ik me ergens ook wel voorstellen, voor windows mobile kon je werkelijk overal een gedownloade versie vinden. Bij de huidige generatie devices is het schijnt het zelfs lastig te zijn om illegale kaarten aan de praat te krijgen,.beschuit schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:54:
Tsja, TomTom laat het allemaal zo liggen. Waarom komen ze niet met versies voor Android etc. Waarom geen regelmatige updates van de applicatie? Waarom niet goedkopere kaarten aanbieden?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Thanks. Gelukt.XTREEMRaGE schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:43:
[...]
Je moet een Belgisch adres invullen, werkt goed voor mij (tot nu toe alleen in NL geprobeerd). Maar kijk uit, ik heb ook gevallen gelezen waar dat weer niet werkte. Dus gebruik op eigen risico, voor mij werkte het wel ;-).
Op Tomtom België met een ander emailadres een accountje aangemaakt, verkeersabbo gekocht et voila. Werkt direct en prima!
Ik heb nu TomTom Navigator 7 met de kaart van West Europa op mijn sd kaartje. Echter maakt hij nu elke keer 3G verbinding als ik het programma open. Aangezien de kaart al op mijn sd kaartje staat is dat nergens voor nodig. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Op google en op tweakers kan ik iig niet veel vinden..
Nog iets: mijn TyTN II krijgt geen GPS lock. Hij geef melding "Wacht op bruikbaar signaal...". Ik heb geprobeerd om via de GPS instellingen de "Ingebouwde GPS-ontvanger" te gebruiken, en ook de "Andere NMEA GPS-ontvanger", ingesteld op COM4 en 4800 Baud (zo staat hij ook in het configuratiescherm van mijn telefoon ingesteld).
Nog ideeën?
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Welke navigator versie gebruik je?
De 7.918.9193 versie (laatste) is geschikt voor de HTC toestellen i.c.m. de 8 serie kaarten.
73's Ton
Anoniem: 262745
Ik kan tussen beide mappen kiezen, maar ik kan niet in 1 keer een reis naar Hongarije plannen. Ik moet eerst de map west europa kiezen en van nederland naar oostenrijk navigeren en kan pas daarna overschakelen naar de map oost-europa om door hongarije te navigeren.
Doe ik iets verkeerd? Ik had verwacht dat alle landen in het landenlijstje zouden staan.
Je zou moeten een map west_and_east_europe hebben, maar volgens mij bestaat die niet...
Ik heb een HTC HD2 met navigator 7, hier zat de kaart van West europa bij. Nu heb ik een kaart van oost europa erbij. Op de storage card staat onder programmabestanden navigator en in de root van de storage card staat een map west_europe en een map east_europe.
/quote]
Je kan gewoon de meest komplete Europa kaart gebruiken voor de PDA.
Europe 850.2801
suc6/73's Ton
Of zitten die landen bij central-europe?
Gedetailleerde kaart met een naadloze dekking van Europa en IQ Routes™-gegevens voor een snellere routeberekening. Nu met meer bossen, meren en bebouwde gebieden.Gebruikers van een navigatiesysteem met een beperkt geheugen kunnen mogelijk niet de volledige kaart installeren op hun navigatiesysteem, maar kunnen wel kaartzones kiezen en hiertussen wisselen met behulp van TomTom HOME.Kaartdekkingsstatistieken:- landen met volledige dekking (99,9%): Andorra, België, de Canarische Eilanden, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Vaticaanstad, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.- landen met gedeeltelijke dekking: Bulgarije (54%), Griekenland (95%), Kroatië (42%, inclusief de grote steden en kustgebieden), Letland (63%), Rusland (35%) en Turkije (63%).- wegendekking: ruim 11 miljoen kilometer- aansluitende wegen: de kaart biedt ook dekking in andere Midden-Europese landen, zodat je naadloos door de hele regio kunt navigeren.
Vandaag moest ik van Heerhugowaard naar Arnhem. Dat zou A9, A2, A12 moeten zijn maar TomTom mocht met een sneller alternatief komen. Er stond een dikke file bij Holendrecht, dus het werd A9, A5 om vervolgens echt muurvast te staan op de N201.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Western and Central Europe 850.2820 - SUCCES
Dit had ik;
Nokia E50 met TT6 en een externe GPS module.
Dit werkte altijd prima, maar nou is de E50 overleden en heb ik een E52 gekocht.
TT6 kan ik gewoon gebruiken, starten, instellen etc. De E52 heeft een interne GPS module, maar deze kan niet door TT aangestuurd worden..!? Hij kan alleen zoeken naar Bluetooth GPS modules (wel te verstaan TT GPS ontvangen en "andere" apparaten).
Ik heb her en der al gelezen dat TT7 dit blijkbaar standaard aan kan sturen. Is het helemaal niet mogelijk om dit ook met TT6 toe doen (gebruik maken van de interne GPS)?
Er zijn wel mogelijkheden om de bluetooth voor de gek te houden zodat hij alsnog kan connecten, maar denk dat je daar via google achter moet komen.Go0s schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:29:
Even een vraagje...
Dit had ik;
Nokia E50 met TT6 en een externe GPS module.
Dit werkte altijd prima, maar nou is de E50 overleden en heb ik een E52 gekocht.
TT6 kan ik gewoon gebruiken, starten, instellen etc. De E52 heeft een interne GPS module, maar deze kan niet door TT aangestuurd worden..!? Hij kan alleen zoeken naar Bluetooth GPS modules (wel te verstaan TT GPS ontvangen en "andere" apparaten).
Ik heb her en der al gelezen dat TT7 dit blijkbaar standaard aan kan sturen. Is het helemaal niet mogelijk om dit ook met TT6 toe doen (gebruik maken van de interne GPS)?
Hoi!
Nou probeer ik Navigator 7.9 te installeren voor de nieuwere kaarten met de .cab file, maar dan installeert hij automatisch op het interne geheugen. Zie ik iets over het hoofd?
[edit]
Werkt toch wel! Geen idee wat ik fout deed.
[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 26-01-2011 15:16 ]
Wel andere vraag. Is de optie 'kronkelwegen' ook beschikbaar voor TT Navigator?
Want 99 euro is toch wel erg duur..
kijk maar eens op het HTC-forum.elko1990 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 05:12:
Weet iemand waar ik de goedkoopste navigatie software kan kopen voor men HTC touch HD?
Want 99 euro is toch wel erg duur..
suc6
[ Voor 6% gewijzigd door pa3eia op 30-01-2011 23:03 ]