@superdeboer: misschien is internet groot geworden door gepruts en jatwerk, maar ik ben van mening dat dat allang niet meer opgaat. Tante Bep gebruikt nu Word op een """webpagina""" te maken. En het is dan de taak van Word om er fatsoenlijke HTML van te brouwen.
Het veel gebruikte argument hier dat ook tante Bep een pagina voor de poes moet kunnen maken vind ik prima, maar tante Bep gaat tegenwoordig echt niet meer zelf in de HTML lopen rommelen. Daar geloof ik echt helemaal niets van.
Maar goed, afgezien van XML, zelfs het concept namespaces willen ze blijkbaar niet gebruiken in HTML5. En ze vergeten dus gemakshalve maar even een Application Markup Language. En dan noemen ze het het WebApplications 1.0 platform?
Het veel gebruikte argument hier dat ook tante Bep een pagina voor de poes moet kunnen maken vind ik prima, maar tante Bep gaat tegenwoordig echt niet meer zelf in de HTML lopen rommelen. Daar geloof ik echt helemaal niets van.
Precies. XML is al een bestaande techniek die zich ruimschoots bewezen heeft, compleet met namespaces en al. Kant-en-klaar. Kun je zo gebruiken.quote:Alex) schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 01:20:
Wat is er mis met de huidige HTML-namespace uitbreiden? Waarom zou je een compleet nieuwe standaard moeten maken voor iets wat al een goede basis heeft?
Met HTML kun je prima dingen vormgeven, alleen zijn er wat hiaten ja. Maar waarom zou je die niet wegwerken met een nieuwe versie met een compleet andere syntax?
Maar goed, afgezien van XML, zelfs het concept namespaces willen ze blijkbaar niet gebruiken in HTML5. En ze vergeten dus gemakshalve maar even een Application Markup Language. En dan noemen ze het het WebApplications 1.0 platform?
Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!