Het "Grote" ASUS WL-500W router Topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 29.565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Afbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/310/images/products/1277/1277_l.jpg

Voorkant

Meer plaatjes, van o.a. de binnenkant hier.

Afbeeldingslocatie: http://www.computerdiy.com.tw/data/Alfie/113/WL-500W/WL-500W-4.jpg
Schematische mogelijkheden van de router

Overzicht:
  • Draft 802.11n compliant, volledig compatibel met 802.11b/g
  • Geschikt voor naadloze multimedia stream
  • EZSetup voor netwerkbeveiliging – Configureer automatisch SSID en WPA- of WEP-encryptie
  • Plug-n'-Share harddisk functie via USB 2.0
  • ASUS Download Master - Download altijd, zelfs wanneer de pc uit staat of niet is aangesloten

Specificaties:
WAN-poorten: 1 x RJ45 for 10/100 BaseT

LAN-poorten: 4 x RJ45 for 10/100 BaseT

Power AC input: 100V~240V (50~60HZ); DC output: 5V met max. 2,5A~3A stroom

Gegevenssnelheid
  • 802.11n Draft 1.0: tot 270Mbps* (*NB: Het maximale draadloze signaal is IEEE802.11n draft specificaties. Werkelijke doorvoer zal variëren afhankelijk van de draadloze omgeving en andere parameters)
  • 802.11g: 6, 9, 12, 18, 24, 36, 48, 54Mbps
  • 802.11b: 1, 2, 5,5, 11Mbps
Encryption: 64/128-bit WEP, WPA, WPA2, TKIP, AES, WPA-PSK, WPA2-PSK, MAC address, 802.1x

Applications
  • Download Master: Download automatisch via ftp, http en BT (BitTorrent)
  • FTP Server
  • WebCAM Server
  • Printer Server: TCP/IP (LPR, ondersteund in Windows XP, Windows 2000 en MAC OS)
Beheer
  • Smart Wizard browsergebaseerd beheer
  • Bandbreedte Beheer
  • Beheer op afstand
  • DHCP server, WAN DHCP client
  • Opslaan/herstellen configuratiebestanden
  • Upgrades via web browser
  • Firmware herstel
  • Apparaatdetectie
Security
  • Firewall:
  • NAT en SPI (Stateful Packet Inspection), inbreuk detectie inclusief logging
  • Logging:
  • Dropped packet, security event, Syslog
  • Filtering
Knoppen
  • Herstelknop: Druk 5 seconden in om fabrieksinstelling te herstellen
  • EZSetup knop: Automatische configuratie SSID en WEP of WPA
Bedrijfsmodi: 11 voor N-Amerika, 14 Japan, 13 Europa (ETSI)

WAN Service
  • Statisch IP Adres
  • Dynamisch IP Adres (DHCP Client)
  • PPP over Ethernet (PPPoE)
  • PPTP
  • L2TP
  • Big Pond

Op de OpenWRT website is een overzicht te vinden van de chipsets die de verschillende ASUS WL-x00x routers gebruiken.
Volgens OpenWRT bezig de ASUS WL-500W de volgende technische specificaties:
ModelWL-500gWL-500g DeluxeWL-500g PremiumWL-500W
Platform & FrequencyBroadcom 4710 @ 125MHzBroadcom 5365 @ 200MHzBroadcom 4704 @ 266MHzBroadcom 4704 @ 266MHz
Flash4MB4MB8MB8MB
RAM16MB32MB32MB32MB
Wireless NICBroadcom (mini-PCI)Broadcom (integrated)Broadcom 4318 (mini-PCI)Broadcom 4321 (mini-PCI)
SwitchBCM5325in CPUBCM5325BCM5325
boot_waitonononon
SerialNo UARTYesYesYes
JTAGNoNoNoNo
USB1x v1.12x v2.02x v2.02x v2.0
HDDNoNoNoNo
OpenWRTStatusSupportedSupportedSupportedWorking? (but not 802.11n)

Bron hier.

Wireless-N Draft garantie van Asus

ASUS Draft-n Oplossingen Garanderen 802.11n Compatibiliteit via Firmware of Hardware Upgrades

Voorzien van Broadcom Intensi-fi Technologie voor Verbeterde Draadloze Prestaties

Taipei, Taiwan, 11 januari 2007 – ASUSTeK Computer Inc. (ASUS) kondigde vandaag aan dat het 802.11n upgradegarantieprogramma voor haar draft-n draadloze oplossingen vanwege de populariteit met nogmaals een jaar zal worden verlengd, tot 31 december 2007. Deze verlenging wordt verstrekt ten gunste van gebruikers en als reactie op de verwachtingen van gebruikers met betrekking tot de nieuwe technologische standaard. De garantie zal betrekking hebben op de WL-500W Super Speed N draadloze router en de WL-100W Super Speed N draadloze adapter. Met ontelbare draft-n producten op de markt maar niemand die compatibiliteit wil garanderen met de toekomstige 802.11n-standaard, kondigt ASUS als eerste bedrijf een 802.11n upgradeprogramma (firmware of hardware updates) aan voor haar draft-n oplossingen.

De WL-500W en WL-100W zijn voorzien van Broadcoms Intensi-fi technologie – de implementatie van de draft-n specificatie van dit bedrijf. Wi-Fi® producten die gebruik maken van Intensi-fi chips zijn in staat tot het bieden van zeer hoge-snelheid en betrouwbare uitwisselingen van video, spraak en muziek tussen PC’s, netwerkapparatuur en een variëteit aan consumentenelektronica. De Intensi-fi technologie biedt tevens brede compatibiliteit tussen diverse merken volgende-generatie draadloze apparaten.

Welke producten komen in aanmerking voor het 802.11n upgradegarantieprogramma?
-WL-500W Super Speed N multifunctionele draadloze router
-WL-100W Super Speed N draadloze kaart
-Dit programma dekt units die zijn aangeschaft voor 31 december 2007.

Wanneer gaat het upgradeprogramma van start?
Om gebruikers zo goed mogelijk te laten profiteren, zal het upgradeprogramma van start gaan zodra de 802.11n standaard is goedgekeurd, en zal vervolgens nog drie maanden duren. Garantie wordt echter niet vernieuwd (ASUS zal een formele aankondiging doen zodra het updateprogramma begint).

Hoe werkt de upgrade?
Indien een firmware upgrade nodig is, zal de nieuwste firmware beschikbaar worden gesteld voor gratis download via de website van het bedrijf.

Indien hardware upgrades noodzakelijk zijn, kunnen gebruikers de units retourneren aan ASUS service centers. ASUS is uitsluitend aansprakelijk voor de verzendkosten voor het naar gebruikers terugsturen van de geüpgrade producten. Gedetailleerde service center locaties zullen in de officiële aankondiging worden vermeld. Indien de firmware upgrade voldoende is voor ondersteuning van de 802.11n standaard, zal ASUS geen hardware omruil bieden.

WL-500W Super Speed N multifunctionele draadloze router
De ASUS WL-500W Super Speed N multifunctionele draadloze router maakt gebruik van de nieuwste 802.11n draft om hoge-snelheid gegevensoverdracht en ongeëvenaarde interoperabiliteit tussen n-draft apparaten te leveren. Is tevens voorzien van Download Master en USB Pug-n’-Share functies voor gemakkelijk downloaden van digitale content en het delen van printer, webcam en externe harddisk functies.

WL-100W Super Speed N draadloze adapter
Om de hoogst mogelijke snelheid te ervaren, dient de client kant eveneens n-draft te ondersteunen. De WL-100W is tevens volledig compatible met legacy 802.11b- en g-standaarden, zodat gebruikers de nieuwste draadloze innovaties kunnen ervaren zonder dat voorgaande thuisnetwerkinvesteringen overbodig worden.

Met het oog op de talloze reeds op de markt aanwezige 802.11n draft oplossingen en de onzekerheden van de 802.11n-standaard specificaties en het goedkeuringsschema, is ASUS' upgradeprogramma gecreëerd om draadloze gebruikers gemoedsrust te bieden. Het maakt niet uit wanneer 802.11n klaar zal zijn, de ASUS WL-500W en WL-100W zijn klaar voor de volgende fase in draadloze technologie.

Bron op 08/04/2007

Sofware
Laat ik hier nu even kort over zijn.
Op mijn PC (met een Linksys wireless adapter en een NForce2 100Mbit onboard netwerkkaart) werkt de Download manager zonder enig probleem. Op mijn Acer 3000 Laptop werkt deze software niet. (vage binding foutmeldingen) :(

Firmware
Ten tijde van dit schrijven is er firmware versie 1.9.7.6 hier te downloaden (europe mirror)
Echter... firmware versie 1.9.7.7 is ook even online geweest maar Asus heeft deze update alweer off-line gehaald.
*update* De reden dat ASUS deze firmware off-line heeft gehaald ligt vermoedelijk in het feit dat de Download Master niet samenwerkt met deze firmware (in ieder geval niet bij mij).

Alles natuurlijk op eigen risico, maar bij mij werkt alles (tot nu toe) goed.
ps. UPDATE WEL VIA EEN DRAADJE!!!

*** 1.9.7.7 ***
1.fix virtual server and DMZ function can't work
2.fix eeprom crc check 0x4104 on sync mac issue
3.set all Bandwidth Management default values are disable
4.solved lan to wan or wan to lan throughput decrease
5.fix usb userlist disappear via load Setting.CFG
6.fix WebCam port 7776 issue
7.move download master bin to Utility
8.update wireless driver to 4.108.9 for Vista and Kedron

VIP-ASUS / Forum

Google Cache

Het directe linkje naar de "officiele" update

Update: Let op deze versie is nog steeds BETA!

Version 1.9.8.2 2007/05/15
Description WL-500W English/Traditional Chinese Firmware Version, version 1.9.8.2

WL-500W English/Traditional Chinese Firmware Version, version 1.9.8.2
(Release note is included)

1. For "Connect with Centrino". Work with new Intel® Next-Gen Wireless-N notebooks for better compatibility and performance.
Check http://www.asus.com/produ...=0&model=1277&modelmenu=1 for more details of "Connect with Centrino".

2. To ensure performance, also update ASUS WL-500gW wireless router utility program to latest version (3.0.8.0 Beta

File Size 6.71 (MBytes)

Download
(Global mirror)

Hoewel de firmware van deze router opensource is is er tot op het heden geen volwaardige alternatieve firmware beschikbaar. Dit in tegenstelling tot WL-500G modellen.
OpenWRT schijnt te werkten echter zonder -n support en niet echt leverbaar als hap klare brok.
Meer informatie over OpenWRT hier.
DDWRT support zit er aan te komen, echter is hier nog te weinig concrete informatie over.
Meer informatie over DDWRT hier.

ASUS WL-500gW wireless router utility program
Versie: 1.7.1.0 is hier te downloaden.
Tijdens het installeren worden de Download Master, EZSetup Wizard, Device Discovery en Firmware Restoration geinstalleerd.
Vooral de Download manager is handig omdat het de mogelijkheid biedt om bestanden te downloaden naar een externe harddisk (die je dan wel aan de router moet hangen). Dit is erg handig voor het downloaden van grote bestanden via een bittorrent netwerk, HTTP website of een FTP server.

WL-500W user’s manual (English)
Een up-to-date handeiding is terug te vinden na de klik.

Pricewatch
Klik

De praktijk
Installeren
Persoonlijk vind ik dat deze router zo zijn nukkigheden heeft.
Het aansluiten van een 120G harddisk (IBM) lukte bij mij alleen maar als deze FAT32 geformateerd was. EXT2 schijnt ook mogelijk te zijn, maar bij de een werkt het, bij de ander niet. Het downloaden van ISO-bestanden van 4 gigabyte is dan ook niet mogelijk.
De doorvoer snelheid van het schrijven naar de externe harddisk, via een draadje of zonder een draadje, is teleurstellend. De snelheid die je haalt bij het kopieren van PC naar PC is goed (normaal).

Het downloaden via de "Download manager"
Het werkt....
Rechtermuisknop en dan "Download using Asus Download".
Dit werkt bij mij voor HTTP. FTP heb ik nog niet getest.
Bittorrent bestaden zijn weer een nukkig probleem.
Open je een bestand vanui IE7 dan weigert de Asus Download Master bij mij (omdat hij het bestand niet vanuit de IE temp kan starten). Save je het torrent bestand en open je het dan, dan werkt het wel. Nou ja... als je geen haast hebt tenmiste. Het downloaden via Bitspirit werkt bij mij voor als nog sneller dan hetzelfde bestand downloaden via de Asus Download Master. Heb je echter geen haast en denk je tijdens je vakantie iets te willen downloaden, dan is de Asus Download Master snel genoeg.

Bronnen
Het grote *Asus WL-x00g topic *

De bedoeling van dit topic is een leuke, schone, uitwisseling van ervaringen over deze router met een potentie.

[ Voor 27% gewijzigd door q2no op 17-05-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Harddisk defragmentatie
Helaas, jammer dat eigenlijk een dergelijke functie, al was het in zijn meest simpelste vorm ontbreekt. Op dit moment heb ik een 200 gigabyte externe harddisk aan mijn router hangen en deze harddisk is, binnen 3 maanden, voor 90% gefragmenteerd. CHKDSK /F in een DOS-BOX leverde mij ongveer 28 gigbyte aan lost / broken clusters op. Na de .CHK bestanden te hebben verwijderd is O&O Defrag ongeveer 6 uur bezig geweest om weer alles op een rijtje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kan je ook instellen dat hij via nieuwsgroepen gaat downloaden.
Daar haal ik het meeste namelijk van binnen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Helaas :(

Applications
Download Master: Download automatisch via ftp, http en BT (BitTorrent)

[ Voor 3% gewijzigd door q2no op 24-04-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 20:35
Ik zit er ook over te denken om deze router aan te schaffen. Nou vraag ik me alleen af of het ook mogelijk is om mijn tvkaart (pinnalce pctv usb analog pro) aan de router te hangen. Dit zou werkelijk ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Met welk doel zou je deze aan de router willen hangen?
Nu ken ik deze tv-kaart niet maar het lijkt me nogal onlogisch om een apparaat aan de router te hangen welke (windows) software nodig heeft om aangestuurd te worden.
Mocht dit niet het geval zijn dan lijkt het mij nog geen goed plan als je speelt met het idee direct naar de HDD (NAS) te 'capturen'. De verbinding van de naar de HDD is simpelweg te traag.
Het idee van wireless USB lijkt ideaal, maar is volgens mij niet mogelijk met deze router.
Ja, je kunt een webcam en een HDD aansluiten, maar dit werkt alleen doordat deze worden aangstuurd door de software van de router zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Oké. Nee dan is dat inderdaad niet mogelijk. Ik wilde er bijv. een tvkaart aanhangen om het te delen idd. En dán zou het ideaal zijn. Is dit mogelijk met andere routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Voor zover ik weet zijn er geen routers met een dergelijke functies.
Siemens heeft wel een digitale TV decoder waar je een harddisk aan kunt hangen. (het PVR)
Volgens de kenmerken beschikt het ook over een netwerkaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 20:32
is het ook mogelijk om eenvoudige linuxprogrammas te draaien? >:)
Meer bepaald zou ik het handig vinden om enkele 1-wire temperatuursensors (DS1820) uit te lezen met digitemp. en dan via rrdtool om te zetten naar een webpagina

Een seriele connectie zou dan ook noodzakelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Tot op het heden is het mij eigenlijk onduidelijk welk besturingssysteem gebruikt wordt om alles aan te sturen. De voorgaande modellen draaide allemaal op een *nix variant, dus het zou aannemelijk zijn dat deze het ook heeft. Seriele connectoren zijn niet aanwezig (nou ja.. 2x USB..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Wat zijn eigenlijk de vergelijkbare routers die vrij paralel aan de 500W lopen? Want heb het idee dat dit een van de weinige is met 2 usb poorten en de andere handige functies zoals de download manager.

Anders ga ik van het weekend deze router kopen bij de mycom. Het ziet er allemaal erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
De siemens router die op dit moment meegeleverd wordt bij KPN beschikt over een USB aansluiting waarop je ook een HDD kunt aansluiten. De USB aansluiting werkt echter alleen volgens het USB 1 protocol en kan alleen een harddisk met FAT32 gekoppeld worden. Downloaden vanaf de router is ook niet mogelijk.

Kleine update:
http://vip.asus.com/forum...0W&page=1&SLanguage=en-us

"Just to inform everyone, that my router has been upgraded to firmware version 1.9.8.2.
It also comes with a new version of the ASUS utility as well.
Download Master is version 1.1.2.4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ik heb zojuist een WL500G premium gekocht. Tot nu toe redelijk tevreden. FTP werkt. Printerserver werkte, nu opeens niet meer. Erg apart. Dit moet ik nog maar eens uitzoeken. Verder wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Kijk eens op het andere draadje over de wl500G. Voor dat model zijn ook andere (alternatieve en betere) firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Applications
Download Master: Download automatisch via ftp, http en BT (BitTorrent)

zou je ipv BT ook Utorrent kunnen gebruiken?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

uTorrent is een BitTorrent client ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49

justifire

Shut up and squat !!

Ben nu al 3 dagen bezig om deze router aan de praat te krijgen maar kan er het internet niet mee op :(
Heb al van alles geprobeerd maar krijg het simpelweg niet voor mekaar.
Kan in de router komen en in de speedtouch modem, dus de verbinding lijkt mij in orde.
De printer die er op aangesloten is geeft bij een save ook aan verbinding te hebben met LAN van de router.
Maar zodra ik internet op wil krijg ik page not found.
Zie ik soms wat over het hoofd?

:edit: Na flink zoeken in oudere topics er dus achter gekomen dat ik de router op AP (acces point) moet zetten.
Na het saven kreeg ik toen weer de bekende foutmelding.
Toen maar ff de stekker in en uit de router en ziedaar : alles werkt zoals het hoort :D

[ Voor 22% gewijzigd door justifire op 12-05-2007 18:45 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
voila :)
Probeer alleen nog niet de beta firmware (1.9.7.7 / 1.9.8.2).
Tot nu toe leveren deze versies alleen nog meer (meer) problemen op.
Heb je firmware 1.9.7.6 al geprobeerd.
Eigenlijk ben ik er nog steeds niet over uit wat ik van de router moet vinden.
De software van de firmware is en blijft nog wat brakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

q2no schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:53:
voila :)
Probeer alleen nog niet de beta firmware (1.9.7.7 / 1.9.8.2).
Tot nu toe leveren deze versies alleen nog meer (meer) problemen op.
Heb je firmware 1.9.7.6 al geprobeerd.
Eigenlijk ben ik er nog steeds niet over uit wat ik van de router moet vinden.
De software van de firmware is en blijft nog wat brakjes.
Gisteren weer een hoop ellende gehad met internet, instellingen die eerst wel werkten gaven nu geen sjoegen :S
Toen gekozen voor ADSL or other connection type that uses static IP address en handmatig IP,gw en DNS opgegeven. Save en daarna weer de stekker eruit en hij loopt nu echt als een zonnetje :D
Gisteravond ff 1.9.8.2 eropgeflashed met nieuwe utilities en het loopt gesmeerd.

Enige vraag die ik heb: Is Download Master ook zo rete traag bij jullie mbt BT downloads?
Draait nu 2 dagen en heb pas 230MB binnen :S

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Werkt de download master bij jou met 1.9.8.2?
Ben weer terug bij firmware 1.9.7.6., die 8.2 loopt bij mij echt instabiel qua wireless en de download master werkte ook niet.
Die download master werkt.. en daar is ook alles mee gezegt.. je moet geen haast hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Krijg het maar niet voor mekaar om op 802.11n snelheid te verbinden :(
In mijn laptop zit een intel 802.11n wlan kaart (4965AGN) maar als ik kijk naar mijn verbindingssnelheid staat die nog steeds op 54mbps
Nu zag ik bij de intel utility ,known issues ook iets staan over AES beveiliging
Misschien iemand die mij hier iets verder mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Zet de Wireless>bandwith eens op 40 Mhz.
Hou er rekening mee dat er op dit moment verschillende producent zijn die N producten verkopen die niet met elkaar werken omdat de ze net een andere vertaalslag hebben gebruikt bij het invullen van de N draft. Probeer anders eens de nieuwe firmware. (1.9.8.2) en een nieuwe firmware voor je wirelesskaart.

[ Voor 14% gewijzigd door q2no op 17-05-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

q2no schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:34:
Zet de Wireless>bandwith eens op 40 Mhz.
Hou er rekening mee dat er op dit moment verschillende producent zijn die N producten verkopen die niet met elkaar werken omdat de ze net een andere vertaalslag hebben gebruikt bij het invullen van de N draft. Probeer anders eens de nieuwe firmware. (1.9.8.2) en een nieuwe firmware voor je wirelesskaart.
Heb de router nu op 20 or 40mhz gezet (enigste optie naast 20mhz)
1.9.8.2 stond er al op.
Nog steeds 54mbps :(
Er is ook zo weinig over te vinden, best jammer.
Wlan card is trouwens de intel 4965agn

:edit:
Yes :D
Enigste wat ik moest doen is de router forceren op 802.11n wireless mode
Als dit op auto staat pakt hij toch de 802.11g modus blijkbaar
Andere opties moeten gewoon op default staan.
Verschillende beveiliginsinstellingen instellen is dus helemaal niet nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door justifire op 17-05-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
:S vaag.. hoe is de snelheid tussen pc's?
Halen die 100mbit+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

q2no schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:49:
Halen die 100mbit+?
De snelheid tussen de pc's zou ik niet weten,
de verbindingssnelheid tussen laptop en router is in ieder geval 130 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 22:17
Ik ben van plan binnenkort deze router te installeren bij iemand die in een villa woont.
Maw veel muren tussen de router en die client, heeft er iemand een van deze routers getest/gebruikt in "extreme" gevallen? En zo ja: hoeveel muren / afstand zat er tussen en wat was de snelheid / betrouwbaarheid?

De previews van de verschillende pre-n apparaten zijn veelal erg oud en wisselend van conclusie.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Heb je deze router al geinstalleerd? Wat waren de bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik probeer de wl 500w een mail te laten versturen op moment dat mijn webcam beweging detecteert.
heb alles goed ingevuld en de router zegt in de logs ook te verzenden,... maar ovor de rest is er nog weinig beweging.... ik bedoel ik krijg nog geen mailtje met "beweging gedetecteert"
iemand ervaring mee?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Lijkt me vrij logisch.. de software die de beweging detecteerd draaid op je pc en niet op je router.
(of mis ik hier iets en kan de router elk type webcam aan met bijbehorende unieke features?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 00:00
q2no schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:39:
Lijkt me vrij logisch.. de software die de beweging detecteerd draaid op je pc en niet op je router.
(of mis ik hier iets en kan de router elk type webcam aan met bijbehorende unieke features?)
dit is dus een 'feature' van de router

echter werkt deze feature tot op heden niet goed, de enige waarmee hij volgens asus zeker zou moeten werken wat ze zelf getest hebben was de Logitech QuickCam Pro 4000
laat ik nou net diezelfde webcam hebben...

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
martijnve schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:08:
Ik ben van plan binnenkort deze router te installeren bij iemand die in een villa woont.
Maw veel muren tussen de router en die client, heeft er iemand een van deze routers getest/gebruikt in "extreme" gevallen? En zo ja: hoeveel muren / afstand zat er tussen en wat was de snelheid / betrouwbaarheid?

De previews van de verschillende pre-n apparaten zijn veelal erg oud en wisselend van conclusie.
denk persoonlijk dat je beter voor roaming kunt gaan

gewoon 2 of 3 WL500gP's neergooien in WDS Hybrid opstelling en gaan met die zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
[b]q2no schreef op maandag 09 april 2007 @ 00:24:Sofware
Laat ik hier nu even kort over zijn.
Op mijn PC (met een Linksys wireless adapter en een NForce2 100Mbit onboard netwerkkaart) werkt de Download manager zonder enig probleem. Op mijn Acer 3000 Laptop werkt deze software niet. (vage binding foutmeldingen)
tja acer.... ;) genoeg erover

schakel al je andere netwerk achtige interfaces eens uit (firewire, bluetooth evt. etc)
en probeer het dan eens opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
q2no schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:46:
Tot op het heden is het mij eigenlijk onduidelijk welk besturingssysteem gebruikt wordt om alles aan te sturen. De voorgaande modellen draaide allemaal op een *nix variant, dus het zou aannemelijk zijn dat deze het ook heeft. Seriele connectoren zijn niet aanwezig (nou ja.. 2x USB..)
er draait gewoon Linux op, met kernel 2.6 en dit is nou net de reden waarom er geen alternatieve firmware voor beschikbaar is vanuit de 'Asus community'

de WL500g varianten draaien allemaal op kernel 2.4 en de 802.11n driver vereist namelijk kernel 2.6

tevens voor degene die het risico willen nemen, FLASH GEEN WL500gP firmware van Oleg op de WL500W deze zal eenmaal opstarten, en dan in een endless loop komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
q2no schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:49:
Halen die 100mbit+?
tegen de 100Mbit haal je toch wel ongeveer denk ik?

je zit uiteraard ook nog wel met de bottleneck van je bedrade PC te kijken, welke veelal ook geen 100Mbit throughput halen van draad naar draad..

met de WL566gM haalde ik draadloos iets van 6-7MByte per/sec, echter was de bottleneck de WL700gE welke niet harder ging met zijn harddisk

ps. Heb je zelf de WL-500w wel in je bezit?

[ Voor 4% gewijzigd door Antiloop op 09-06-2007 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvmoock
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04 21:51
Ik heb de wl-500w al een half jaar en als router werkt hij goed. Alleen downloaden werkt nooit op geen enkele pc.
En heb veel geprobeerd met firmware.

Ik ben onlangs het programma Network Magic gaan gebruiken om mijn netwerk een beetje in de gaten te houden. Erg goed en simpel programma, maar ik kan niets met deze router doen (instellingen enzo) daarvoor moet ik UPnP aanzetten. Weet iemand of dit kan met of zonder onofficiele firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sstranger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-01-2022
Asus Download Master op Vista

Ik heb vandaag mijn Asus WL-500W aangesloten en ben bezig de router te configureren. Tot nu toe ben ik nog niet echt tevreden, maar het kan aan mij liggen. Op een oude laptop is de verbinding erg slecht en valt telkens weg, terwijl ik met mijn Linksys BEFW1154 geen problemen had. Heb de wireless mode al op 802.11B Only gezet maar ik weet niet of dit iets helpt.

Maar goed ik probeer de Download Master op mijn Vista machine aan de praat krijgen, maar ik kan niet connecten (not responding). De compatibility mode staat op Windows XP SP2. Heb ook op Windows 2000 geprobeerd (had ik ergens in een forum gelezen). Heeft iemand de download master op Vista aan de praat gekregen? Ga nu de firmware updaten van 1.0.7.6 naar 1.9.8.2. misschien dat dit iets oplost.

Groeten,
Stefan Stranger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

sstranger schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 21:44:
Asus Download Master op Vista

Ik heb vandaag mijn Asus WL-500W aangesloten en ben bezig de router te configureren. Tot nu toe ben ik nog niet echt tevreden, maar het kan aan mij liggen. Op een oude laptop is de verbinding erg slecht en valt telkens weg, terwijl ik met mijn Linksys BEFW1154 geen problemen had. Heb de wireless mode al op 802.11B Only gezet maar ik weet niet of dit iets helpt.

Maar goed ik probeer de Download Master op mijn Vista machine aan de praat krijgen, maar ik kan niet connecten (not responding). De compatibility mode staat op Windows XP SP2. Heb ook op Windows 2000 geprobeerd (had ik ergens in een forum gelezen). Heeft iemand de download master op Vista aan de praat gekregen? Ga nu de firmware updaten van 1.0.7.6 naar 1.9.8.2. misschien dat dit iets oplost.

Groeten,
Stefan Stranger
Updaten kan zoiezo geen kwaad en dan is het gewoon een kwestie van wachten totdat de download master connect :P
Een keer het venster sluiten en weer openen (of wisellen tussen de menus) kan ook wel eens helpen, schijnt dat het scherm niet ververst word als er iets gebeurt.
Kortgezegd: laat het prulprogramma lekker links liggen totdat het misschien ooit nog eens doorontwikkeld word.
Niets zo frustrerend als 2 weken moeten downloaden voor een file en dat je er bijna bent, de stroom ff wegvalt en heel de schijf corrupt is zodat je weer opnieuw kan beginnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Laatst online: 19-04 08:19
Ik overweeg ook om dit apparaat te kopen maar heb nog wel enige twijfel.
Waarom ik eigenlijk wel graag deze wil hebben en niet aan ander, is de mogelijkheid om er een harde schijf er aan te hangen waarop ik dan ook diverse media op wil gaan zetten.
IK begrijp als ik het allemaal goed lees dat er nog wel wat kinderziektes inzitten die vroeg of laat wel opgelost zullen worden mogen we hopen.
Maar concreet wat ik wil weten van de diverse gebruikers, als je een ander zou moeten adviseren welke router te kopen zouden jullie dan nog de WL-500W adviseren of zeggen jullie begin er niet aan of wacht totdat de kinderziektes er uit zijn.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikhui
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 13:13
Ben ook sinds kort bezitter van deze router. Lijkt op het eerste gezicht een hele verbetering t.o.v. mijn oude USR, deze moest ik gemiddeld 2x per dag resetten.

Vraagje over de USB aansluiting: heeft iemand een HDD zonder eigen power supply aan de praat gekregen als een simpele share?

Ik heb zo'n WD Passport 120Gb, geformatteerd volgens FAT32, zonder eigen supply dus en deze lijkt niet te worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-02 00:26

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik heb sinds gister deze router icm een speedtouch 516v6 in gebruik. Bij beide is het erg veel gekloot om het aan de gang te krijgen. Ik heb nu wel internet via deze dingen maar het werkt niet zoals ik wil.

Bij die speedtouch modem kan je niet meer inloggen zodra die als bridge is ingesteld. Ik weet niet of dat komt omdat die gewoon alles doorstuurt en je er dus ook niet bij hoeft te kunnen?

Bij de Asus heb ik andere problemen. Ik krijg alleen internet op alle pc's als ik heb instel als AccesPoint. Dat werkt dan allemaal prima. Het probleem is alleen dat ik dan niet meer kan inloggen op het ding. Op 192.168.1.1 krijg ik geen antwoord. Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Alles gaat via DHCP, ik zat er aan te denken dat dat misschien het probleem is. Wellicht opnieuw instellen en dan gewoon iedereen een vast IP geven?

ps ik internet nu dus via het spul, werkt wel maar ik kan de firewall dus niet instellen. Kan niet bij de downloadmaster enz.. beetje jammer :P

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Er is ondertussen een nieuwe firmware versie uit!
meuktracker: Asus WL-500W 1.9.8.8

changelog ontbreekt helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
Ik zit te twijfelen tussen deze router en de Sitecom WL-183 Wireless Network 300N router.
Hij word voor een studentenhuis met 4 mensen.
Heb nu de gevreesde WRT54G V5 die dus altijd crashed enz. een hel!

Wat ik me afvroeg en net echt kan vinden:
Kan het N netwerk ook G aan? Of is het zo dat als je hem op N instelt dat er dan alleen N wireless word uitgezonden... Lijkt me eigenlijk niet maar goed, kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 11:08
ixl85 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:04:
Ik zit te twijfelen tussen deze router en de Sitecom WL-183 Wireless Network 300N router.
Hij word voor een studentenhuis met 4 mensen.
Heb nu de gevreesde WRT54G V5 die dus altijd crashed enz. een hel!

Wat ik me afvroeg en net echt kan vinden:
Kan het N netwerk ook G aan? Of is het zo dat als je hem op N instelt dat er dan alleen N wireless word uitgezonden... Lijkt me eigenlijk niet maar goed, kan het niet vinden.
Absoluut de meeste wireless N routers zijn backwards compatible zodat G gewoon ondersteunt word.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240443

Hoi,

Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van de AWL500W + AWL100W.
Ik heb 'm aangesloten gekregen (was niet zo heel moeilijk met die EZConfig) met een snelheid van 130Mbps (kan dat kloppen??) Ik ben dus vrij nieuw met het prutsen aan routers...laat staan draadloos.....

Ik heb er ook een Harde Schijf van 80Gig aan hangen via USB 2.0, ik kan erop komen, maar ik download via nieuwsgroepen. Dus de download manager werkt niet, dat weet ik.
Maar kan ik tijdens het downloaden de data ook gelijk op laten slaan op de schijf die aan de router hangt? Want als ik dat nu probeer springt het download-programma (GrabIt) op pauze en geeft ie aan dat de schijf bijna vol is, terwijl dat ik dus nog ruimte genoeg heb.

Misscien dat ik een optie over het hoofd gezien heb? Want er zitten nogal wat opties op met afkortingen waar ik totaal geen kaas van gegeten heb.

Dus misschien dat iemand anders mij kan helpen??

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240443

Wordt niet echt veel bekeken he, deze topic???

Maar ehh, inmiddels heb ik schrijfbevoegdheid op de schijf. Alleen is de dataoverdracht tussen de C-schijf en het netwerk knap traag.......hoort dat zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Anoniem: 240443 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:26:
Wordt niet echt veel bekeken he, deze topic???

Maar ehh, inmiddels heb ik schrijfbevoegdheid op de schijf. Alleen is de dataoverdracht tussen de C-schijf en het netwerk knap traag.......hoort dat zo??
ik bezit de wl500g Premium (zelfde specificaties) en ik haal met gemak 4MB/sec wegschrijven. Heb de wl500gPremium wel voorzien van Oleg firmware.

Mijn mening over Download manager is dat het direct mag worden verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew van der Plas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-03-2020
Ik heb problemen met het beveiligen van het draadloze gedeelte. Ik krijg het draadloze gedeelte alleen maar aan de praat, als ik niets versleutel (WPA, WEP etc.).

Wie heeft de WL500W draadloos beveiligd en kan me op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
q2no schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:56:
Er is ondertussen een nieuwe firmware versie uit!
meuktracker: Asus WL-500W 1.9.8.8

changelog ontbreekt helaas :(
Deze versie werkt bij mij prima.
802.11N in combinatie met een Intel 802.11N kaart werkt uitstekend, het AP staat op zolder en beneden heb ik nog 130Mbit+ verbinding.

Ik heb een Maxtor 250GB externe USB disk, EXT2 filesystem, gekoppeld.
Niet alleen is de doorvoer bizar (en dan bedoel ik echt heel bizar) laag, maar ook gaat het kopieren van grote bestanden via samba niet goed. (De sessies worden op een gegeven moment gewoon gekilled).

Er hangt ook een canon i865 als printer aan, dit werkt allemaal keurig naar behoren.

Grootste manco: Automatic channel selection gaat niet goed !!! als een ander AP in hetzelfde kanaal begint te bleren kan dit AP niet zelf een ander kanaal kiezen, heb het dan ook moeten forceren op een vast kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzkid007
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 08:35
Zou iemand benchmarks kunnen posten van wlan->lan en lan->wlan? Deze zijn erg moeilijk te vinden.
Liefst met een intel N laptop kaart.
justifire schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:14:
[...]
Yes :D
Enigste wat ik moest doen is de router forceren op 802.11n wireless mode
Als dit op auto staat pakt hij toch de 802.11g modus blijkbaar
Andere opties moeten gewoon op default staan.
Verschillende beveiliginsinstellingen instellen is dus helemaal niet nodig.
Werken oudere a/b/g kaarten dan nog wel, of zien die het netwerk dan niet meer?

[ Voor 64% gewijzigd door Wizzkid007 op 16-12-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wizzkid007 schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:52:
Zou iemand benchmarks kunnen posten van wlan->lan en lan->wlan? Deze zijn erg moeilijk te vinden.
Liefst met een intel N laptop kaart.

[...]

Werken oudere a/b/g kaarten dan nog wel, of zien die het netwerk dan niet meer?
Intel centrino kaart 3945 ABG:
(dus niet naar de samba schijf, maar naar andere pc)

lan-lan: 7-11MB/sec
wlan-lan: 3-4MB/sec
wlan-wlan: 3MB/sec
wlan-samba share: 3MB/sec
lan -sambashare: 4MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247731

Hoe kan ik in de winkel zien dat ik de laatste versie van deze router heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:38
Ik heb deze router en nou zit ik eraan te denken om een mediacenter (iets als dit: http://www.4launch.nl/sho...peler-500gb-3-5-/tweakers) erop aan te sluiten.. ik wil dan dus dat ding op de tv aansluiten en dan moet ie ook tegelijkertijd dingen voor mij kunnen downloaden natuurlijk (middels die router)..

Heeft iemand enig idee of dat gaat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylemon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-04 11:14
Hoi, ik heb een ASUS WL-500gP, alles wat ik nodig heb draait (FTP,WiFi,Firewall etc) BEHALVE die verdraaide torrents. Het is mij nu duidelijk dat de download master incombinatie met torrents bij niemand schijnt te werken.

Mijn vraag: Is er een manier om toch torrents te kunnen downloaden (zonder dat de pc aanstaat uiteraard).

Ik heb helaas totally geen Linux ervaring! Kan iemand mij aub helpen??

It's time to kick ass and chew bubblegum, and i'm all out of gum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylemon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-04 11:14
Oh ja, ik heb de laatste Oleg versie geprobeert, maar daar deed de download master het helemaal niet meer (wat ik me enigzins kan voorstellen).

Als ik Oleg erop heb, kan ik er dan programma's bij op (op de router) zetten? Het enige wat ik wil is die verdraaide torrents aan de gang krijgen, voor de rest werkt de asus firmware (Met oleg kreeg ik geen ftp-users in een bepaalde start directory gelocked, zoals dat wel kan met de ASUS firmware -> shared node list...)

It's time to kick ass and chew bubblegum, and i'm all out of gum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167042

Hallo,

ik overweeg deze router aan te schaffen, echter weet ik niet zeker of deze geaschikt is voor mijn situatie. wellicht kan een gebruiker uitsluitsel geven?

Ik wil dat een buurman draadloos kan internetten via mijn router. is het dan noodzakelijk dat er op de router een registratieknop oid wordt ingedruklt voodat hij can connecten? of kan hij met de key gewoon zichzelf er bij voegen? op de doos staat nameluijk een pictogram dat er een knopje wordt ingedrukt op de router. dit is natuurlijk niet mijn bedoeling, dat levert teveel ellende op. het moet mogelijk zijn zonder aan de router te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben ook deze router aan het overwegen, met name omdat ASUS wel 64-bit drivers heeft voor haar clients. Ook de file server functie klinkt goed.

Maar hoe betrouwbaar is deze router? Is de WiFi verbinding een beetje goed?
Daarnaast nog concrete vragen:
- Kan hij statische IP adressen uitdelen
- Werkt port forwarding naar behoren
- Hoe is de UPnP ondersteuning?
- Heeft iemand deze router icm Alice ADSL?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Deddiekoel schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:30:
Ik ben ook deze router aan het overwegen, met name omdat ASUS wel 64-bit drivers heeft voor haar clients. Ook de file server functie klinkt goed.

Maar hoe betrouwbaar is deze router? Is de WiFi verbinding een beetje goed?
Daarnaast nog concrete vragen:
- Kan hij statische IP adressen uitdelen
- Werkt port forwarding naar behoren
- Hoe is de UPnP ondersteuning?
- Heeft iemand deze router icm Alice ADSL?
Ben zelf uiteindelijk voor de D-link 665 gegaan maar zowat elke router kan statische ip's uitdelen.
Port forwarding werkt zelfs goed op een sweex 20€ router.
En je internetprovider doet er niet toe aangezien je router alleen het ip toegewezen krijgt.
Niet echt de dingen waar je deze router voor zou kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

De reden dat ik ASUS interessant vind is omdat de ASUS clients 64-bit drivers hebben. En ik wil zoalng het n-draft is router en client van hetzelfde merk hebben om gezeur te voorkomen.

Daarnaast vind ik de BT client ook interessant net als de n-spec upgrade garantie. Dus als het een goede betrouwbare router is ben ik al snel blij.
DLink DIR-635 was mijn vorige favoriet, maar DLink clients hebben volgens mij geen 64-bit drivers...

[ Voor 18% gewijzigd door Deddiekoel op 25-01-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Deddiekoel schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:03:
De reden dat ik ASUS interessant vind is omdat de ASUS clients 64-bit drivers hebben. En ik wil zoalng het n-draft is router en client van hetzelfde merk hebben om gezeur te voorkomen.

Daarnaast vind ik de BT client ook interessant net als de n-spec upgrade garantie. Dus als het een goede betrouwbare router is ben ik al snel blij.
DLink DIR-635 was mijn vorige favoriet, maar DLink clients hebben volgens mij geen 64-bit drivers...
Jawel hoor de nieuwe N kaartjes hebben wel 64 drivers. Staan gewoon op de site:
http://www.dlink.com/prod...asp?pid=549&sec=1#drivers
De BT client blijkt niet goed te werken volgens mensen hier een een kennis die dat ding draait.
Verder heb ik 0 gezever met de Dlink en de client (samen met 4 andere studenten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Hmmm, DLink heeft op zich wel mijn voorkeur!
Maar die link is voor de amrikaanse versie en die heeft meen ik een broadcom chip en in europa hebben ze andere chipsets (atheros meen ik).
Voor zover ik kan achterhalen zijn er alleen XP 64-bit drivers. Maar op zich genoeg reden om dit pakketje aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik heb de 655 kaart (pci-e) en heb die drivers er gewoon opzitten.
Heb ook de usa firmware op mn router (had dat ook al bij mn linksys en bij mn asus).
Heb tot op hede geen problemen.. Maargoed dit is eigenlijk niet meer relevant voor het WL-500W topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

ixl85 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:52:
Ik heb de 655 kaart (pci-e) en heb die drivers er gewoon opzitten.
Heb ook de usa firmware op mn router (had dat ook al bij mn linksys en bij mn asus).
Heb tot op hede geen problemen.. Maargoed dit is eigenlijk niet meer relevant voor het WL-500W topic :D
Om het dan weer ontopic te maken.
Korte antwoord, jij zou zeker de DLink boven de ASUS kiezen.
Maar waarom, wat is er dan minder aan de ASUS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Alle reviews die ik heb gezien en de reacties van mensen.
De Dlink is eigenlijk in alle testen sneller qua doorvoersnelheden en heeft overal het beste signaal. Hij is heel erg stabiel, 11 jaar garantie.
Betere instel mogenlijkheden met de firmware die er default op de site staat.
En geen nutteloze BT client, dont get me wrong, ik download veel met BT maar het blijkt niet goed te werken.
Klaar, dan ga ik niet voor die ene functie een router kopen als er een is die op de andere vlakken beter uit de verf komt. :)

Al met al draait ie hier nu al 4 weken sstabiel met 5 studenten, ben er heel erg tevreden over (beter dan de gevreesde WR54G V5 van linksys die we eerst hadden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ixl85 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:12:
Alle reviews die ik heb gezien en de reacties van mensen.
De Dlink is eigenlijk in alle testen sneller qua doorvoersnelheden en heeft overal het beste signaal. Hij is heel erg stabiel, 11 jaar garantie.
Betere instel mogenlijkheden met de firmware die er default op de site staat.
En geen nutteloze BT client, dont get me wrong, ik download veel met BT maar het blijkt niet goed te werken.
Klaar, dan ga ik niet voor die ene functie een router kopen als er een is die op de andere vlakken beter uit de verf komt. :)

Al met al draait ie hier nu al 4 weken sstabiel met 5 studenten, ben er heel erg tevreden over (beter dan de gevreesde WR54G V5 van linksys die we eerst hadden)
Correctie, Download master is een drama. Transmission en Hellnzbd werken hier super. Transmission voor mijn torrents en hellnzbd voor mijn usenet downloads. Via wl500g staan er tientallen how-to's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb nog niemand gehoord over de kwaliteit van de draadloze verbinding?
Is die stabiel? Moet je vaak resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
Ik ben op zoek naar een opvolger voor de WL-500gx (die is kapot) en ik wil wel een WL-500W, maar die is nergens meer leverbaar. Een opvolger kan ik ook niet vinden. Graag zou ik de mogelijkheden hebben van de WL-500g premium, maar dan met 802.11n ondersteuning...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246657

BugBoy schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:01:
Ik ben op zoek naar een opvolger voor de WL-500gx (die is kapot) en ik wil wel een WL-500W, maar die is nergens meer leverbaar. Een opvolger kan ik ook niet vinden. Graag zou ik de mogelijkheden hebben van de WL-500g premium, maar dan met 802.11n ondersteuning...
Hoi, ik heb vorige week de WL-500W gekocht. Ik dacht dat ik de laatste had, maar volgens Informatique.nl hebben ze weer voorraad: http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=122642&REFCODE=KKG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraag over de firewall van de WL-500W. Na wat gerommel lukte het me de HD (via USB aan router) te benaderen via Ubuntu 8.04. Daarna deed ik een firewall check http://www.hackerwatch.org/probe/. de simple probe gaf niks aan...
maar de port scanner gaf aan dat mijn poort 21 open was en er een programma connections accepteerde! Dus heb ik het ding er weer afgesloopt. Toen kreeg ik de melding dat de poort 'closed but unsecure" was. Dit vind ik geen prettig idee, of maak ik me te veel zorgen?

Kan iemand mij vertellen hoe ik die poort 21 dicht kan zetten op de WL-500W (standaard firmware, wel de nieuwste)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:26
BugBoy schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:01:
Hoezo nergens leverbaar??
pricewatch: Asus WL-500w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 12:48
Hallo, mijn Zyxel router is stuk en ik denk dat ik deze voor in de plaats koop. Ik vind het alleen ietwat vaag hoe de Asus werkt want bij de Zyxel hoef ik alleen een telefoon stekker in de gat te steken waar 'DSL' onder staat. Alleen zie ik dat bij deze een modem tussen moet, waarom moet dat? Kan ik de telefoon kabel niet rechtstreeks in de Asus router steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Kan ik de telefoon kabel niet rechtstreeks in de Asus router steken?
Nee, dit is geen modem, dit is een wireless router.
Je moet dus een modem/router kopen, of een modem EN een router.

[ Voor 28% gewijzigd door bas-r op 12-05-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-04 07:38

DFS

Ik ben opzoek naar een wireless router met bandbreedte beheer (throttling/shaping) welke nog een beetje betaalbaar is. Nu staat bandbreedte beheer ook bij de 500w genoemd als functie. Werkt dat een beetje? Of gebruikt niemand dat hier in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een subtiel kickje

Eergisteren bleef mijn WL500gP continue herstarten, oorzaak bleek te zijn dat SABnzbd een tegrote hoeveelheid geheugen (zowel fysiek als swap) waardoor de router ging crashen.

Irritant dat ik dat vond, wou ik de firmware updaten (ik had Oleg 1-9-7-8), dus ging ik zoeken naar OpenWRT.

Installatie ging helemaal goed, werkte perfect, echter ik kon NIET internetten.

Setup:
Telfort --> Zyxel 2602 (Routermode/ DHCP aan ivm VOIP) --> WL500gP (Router modus, DHCP uit, DHCP Forwarder) --> Laptop via draad

Hoezeer ik het ook probeerde, ik kreeg geen fatsoenlijke verbinding, geen IP adres helemaal niks...ik kan echter van de Zyxel geen DHCP uitzetten omdat anders VOIP niet werkt...

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262592

Sinds 3 weken deze router en hem nog niet knap aan de praat gekregen met het PCM/CIA kaartje in de laptop (een sitecom WL-180). De zogenaamde N snelheid en ook G werkt niet naar behoren, verbinding met router valt weg en alles is super traag terwijl de verbinding met N standaard is gemaakt met 270 en soms 300 Mbps. Alleen op met de B standaard is de verbinding stabiel en sneller. Dacht dat hij niet goed wilde werken met deze kaart en dus een Asus WL-100W kaartje besteld (aanbevolen om samen te werken met deze router) maarhet drama is hiermee alleen maar groter geworden. De driver en het programma om de boel in te stellen zijn zeer instabiel en laten de computer vastlopen en wilde zichzelf ook niet meer de-installeren. Heb even verbinding gehad maar deze blijft dan steeds wegvallen. Moet dan steeds radio off doen en weer radio on. Heeft dan even verbinding en valt weer weg. Als je uit het router menu gaat zet de router zichzelf soms ook op ADSL modem terwijl ik CABLE modem had ingesteld. Router heeft nieuwste firmware en kaartje de laatse driver (al een oude uit 2006). Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179896

Zelf sta ik ook op het punt om een router te kopen. Heb daarbij de volgende eisen:
  • Printserver
  • N-verbinden (toekomst-proof)
  • UPnP
  • Portforwarding
  • Compatible met Windows Home Server
  • Eenvoudig management
  • Prijs tot E75,-
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Asus WL-500W. Deze lijkt alle opties voor mij te hebben. Op fora is wel veel kritiek te vinden over de Download Master optie (via een USB-schijf downloaden), maar dat vind ik niet zo interessant; doe ik toch via desktop/homeserver. Ik neem aan dat de router dan het downloaden via usenet of http niet in de weg zit...

Kunnen jullie aangeven of dit een goede keuze is of is er een goed alternatief?
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-05 16:00
Ondertussen is firmware 2.0.0.1 uit. Ben hem nu aan't downloaden maar ASUS website is traaaaaaaaaag. Mogelijk poetst het nog wat bugjes weg.

[ Voor 16% gewijzigd door Terror op 22-06-2008 01:55 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268402

hoi heeft iemand ervaring met deze router en de wii om via wep of wap verbinding te maken

mij lukt het niet alleen als de router open staat heb ik verbinding zodra ik de router beveilig via wep of wap lukt het niet.

met de laptops heb ik geen problemen
Zie ook asus :)
Hier had je toch geen oud topic voor omhoog hoeven te schoppen.. Daarnaast is het niet nodig om je vraag dubbel te stellen.

[ Voor 28% gewijzigd door Equator op 19-07-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272159

Hallo iedereen,
na uren surfen en zoeken, boekskes lezen enzovoorts ben ik nog steeds geen stap verder.
Het zit namelijk zo, ik heb de asus wl500w al geschenk gekregen. Het printen via de usb van de router is geen probleem, maar mijn GROTE probleem is mijn harde schijf aan de router hangen.

De usb insteken is simpel, maar het configureren, weet iemand per toeval een goede pagina op het internet waar ik de informatie vind om dit tot een goed einde te brengen. Of misschien bestaat deze pagina al ergens op tweakers.net

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276093

Dit is best een leuke router

Alleen de afstand die hij moet overbruggen draadloos is nogal ver te ver.

Daarom wouw ik egens een losse antenne plaaten is dit mogelijk zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276780

Anoniem: 272159 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:27:
... mijn GROTE probleem is mijn harde schijf aan de router hangen.

De usb insteken is simpel, maar het configureren, weet iemand per toeval een goede pagina op het internet waar ik de informatie vind om dit tot een goed einde te brengen. Of misschien bestaat deze pagina al ergens op tweakers.net
Hallo allemaal! (nieuw hier)

CMiles, ben je er inmiddels al uit?
Ik zit namelijk met het zelfde probleem. Tot op heden redelijk gelukkig met deze router, maar het is me nog niet gelukt mijn externe harddisk goed te laten functioneren.

Omdat in de handleiding (en hier op dit forum) stond dat ik mijn harddisk het best in ext2 bestandsindeling kon zetten, heb ik al flink wat lopen kutten. (ik gebruik windows xp). Uiteindelijk is het me gelukt om met een programma 'Gparted' mijn (voorheen fat32) harddisk om te zetten naar 2 partities ext2 (1 voor downloads, 1 voor opslag).

Toen ik de harddisk hierna aansloot op de router, gaf deze aan dat hij niet op de root kon schrijven. Ik moest dus een map maken, maar de router kon ook geen map maken op de root :? Ook gaf hij niet de 2 partities weer.

Met windows kon ik de schijf, die nu ext2 is, niet meer bewerken. Uiteindelijk heb ik ubuntu gedownload, zodat ik deze schijf wel kon lezen en mappen toevoegen.
Dit heb ik gedaan, maar nogsteeds geeft m'n router de zelfde melding, dat hij niet kan schrijven op de root.

Deze melding krijg ik:
PLAATJE

Maak ik nu een fout, of gaat het ergens mis?
Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast heel erg bedankt!

Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276780

Bumpje

Heeft niemand een idee??
Ik wou dat ik meer verstand had van computers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277552

Hallo weet iemand of je zonder al teveel problemen een usb printer kan delen onder vista64 ?

Want met mijn usrobtics is het niet mogelijk.

Kan dit in vista64 nog steeds via lpr zoals bij xp ?

Want bij usrobotics krijg je gewoon geen keuze daar moet je via een http:// link dus moet je via internet printen, vindt ik niet echt leuk want stel dat je nu eens geen internet hebt wegens werken.

Dan kan je ook niet printen dacht ik ? Of zit ik hier fout.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 277552 op 17-10-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourt
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Beetje laat om te reageren misschien, maar ik kreeg dezelfde foutmelding, zocht achter info en ontdekte dat je dus Fat32, ext2 of ext3 op de schijf moet hebben. Voor de aardigheid had ik een 'blote' IDE WD van 250GB aan zo'n omvormapparaatje gehangen (dat IDE/SATA => usb doet en via 220 V aansluiting ook stroom levert aan de schijf).

=> kon in ext3 geen mappen op root maken, in ext2 ook niet.
Ik gebruikte ook gpart, en daar staat een icoontje voor de commandoregel links boven...
Ikke dus vanuit GPart effe snel twee directories aangemaakt op die schijf.
Resultaat: alweer noppes.
EDIT: dat was in ext2 (heb nog geen ext3 met folders geprobeerd), blijkbaar bieden een aantal NAS apparaten ook maar ondersteuning voor fat32/ext3 en niet altijd ext2.

Blijft er over: de chipset (JMicron) die in mijn 'omvormer' zit. En ik denk dat daar de problemen zitten met die HD's. Om de schijf te herkennen en te benaderen moet het besturingssysteem op de WL-500W die USB schijf herkennen. Met de eerste de beste 512MB memorystick in FAT32 lukte het onmiddellijk.

Ik krijg er via mijn Packard Bell (met Wifi card intel 4965AGN) ook niet meer uit dan 130Mb/s, maar dat resulteert wel in een merkelijk hogere doorvoersnelheid.

Wat ik nu ga doen (dit WE, ben vanavond en morgenavond op stap): Lacie schijven er eens aanhangen. Heb nog een lege 750GB mini (zo'n Porsche doos in donkergrijs) liggen en een 160GB ED mini, beiden USB;
En als het echt moet heb ik nog een eSata/USB Vantec Nexstar3 of een FW/USB noname case.
Hopelijk moet ik die niet allemaal gaan herformatteren (op enkele staat data op omdat ik die al eens gebruik voor backups van foto's / muziek / boot partities...). Ik zet mijn joker in op de Lacies... ;-)

PS: ik heb dus ook de 2.0 firmware geflasht ondertussen.

[ Voor 4% gewijzigd door yourt op 23-10-2008 13:35 . Reden: bijkomend gegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersincap
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-05 14:41
Heb gisteren een asus wl500 w gekocht en alles ingesteld. Helaas ben ik tegen het volgende probleem opgelopen namelijk:

Als ik een beveiliging instel wep/wap dan heb ik wel verbinding tussen laptop en router maar geen internet.
Haal ik de beveiliging weg dan kan ik weer internetten.. heb nu mac filter aan, zodat alleen mijn pc/laptop kan benutten van internet.

Heb hiervoor veel gezocht maar kan geen oplossing vinden, hebben jullie misschien tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersincap
  • Laatst online: 03-05 14:41
Probleem is ondertussen opgelost: alleen voor wep

voorbeeld: (verzonnen cijfers en letters)

passphrase: 12345

key 1 832D8549
key 2 121302V2
key 3 12345T68
key 4 8234D940

heb voor key 1 gekozen.
win vista: gedeeld/WEP
sleutel: 832D8549 (dus geen passphrase gebruikt) key: 1
win xp: werkt ook

[ Voor 5% gewijzigd door supersincap op 11-11-2008 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281169

Help...

Het lijkt erop dat ik met de aanschaf van de ASUS WL-500W de grootste miskoop uit m'n leven heb gedaan :( . Ik moet meerdere malen per dag mijn router herstarten (via de Admin tool, de Quick Setup doorlopen en daarna herstarten) om mijn internet verbinding te herstellen.

De netwerkverbinding met de router lijkt redelijk stabiel, de router gooit telkens de internetverbinding eruit. Het ligt niet aan de internetverbinding zelf, als ik rechtstreek op het ADSL modem zit houd ik prima verbinding.

Ik heb de nieuwste firmware al geinstalleerd (Versie 2.0.0.1). Wie kan mij helpen met dit irritante probleem?

groet,
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 05:28

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb deze router ook, met de originele firmware had ik ook last dat de verbinding weg viel. Ik gebruik nu een costum firmware van Oleg die meer instel mogenlijkheden heeft en de router draait nu stabiel en ook N werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272159 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:27:
Hallo iedereen,
na uren surfen en zoeken, boekskes lezen enzovoorts ben ik nog steeds geen stap verder.
Het zit namelijk zo, ik heb de asus wl500w al geschenk gekregen. Het printen via de usb van de router is geen probleem, maar mijn GROTE probleem is mijn harde schijf aan de router hangen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! _/-\o_
Oplossing probleem harde schijf aan ASUS WL-500W:

Herkenbaar probleem. Hij herkende bij mij alleen NTFS alleen lezen. Geen met Gparted geformateerde Etx2/3 schijven. Oplossing was: Firmware Flashen met OLEG Firmware. Kan gewoon via het menu voor Firmware (wel eerst harde reset doen) Let op de juiste versie. Zie http://oleg.wl500g.info/

Daarna kan je de router op de console benaderen: telnet 192.168.1.1 en inloggen. Dan vanuit de router zelf de harde schijf partitioneren en formateren. Zie handleiding hier: http://www.wl500g.info/showthread.php?t=10307

En dan volgens het menu de schijf delen met samba. Het nieuwe OLEG menu (via browser) lijkt sterk op originele menu. En voila!

Verder interessant (maar zover ben ik zelf nog niet): http://wl500g.info/showthread.php?t=12812

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20595

Zijn er restricties aan het soort partittie wat je op je externe harde schijven kan zetten? Ik wilde namelijk de externe harde schijf (die ik op mijn wl-500w heb aangesloten) gebruiken voor de backups met Time Machine op mijn macbook.

Maar vanuit mijn Macbook kan ik alleen de FAT partities zien en niet de Mac OS partitie. Is hier een oplossing voor?

Ik kwam al wel dit topic tegen, maar daar staat in ieder geval geen oplossing in (misschien omdat het niet mogelijk is, misschien omdat de oplossing niet geplaatst is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291105

Ik heb sinds kort de Asus WL500W beneden staan maar ik heb regelmatig verbindingsproblemen;

Draadloos heb ik alleen lokaal toegang en via de draad heb ik beperkte ip, v6 mogelijkheden. Inmiddels heb ik het apparaat al 4x uitgezet, 8x opnieuw netwerk ingesteld maar nog steeds geen normale draadloze verbinding.
Bij het opnieuw instellen is er een ad-hoc netwerk achtergebleven waar ik niets aan heb, niets kan wijzigen en waar ik eveneens beperkte toegang toe heb.
ik heb een ralink RT2860 in de AP-mode maar via de launch config utilities kom ik ook niet verder.

Wie weet hoe ik dit device kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287498

Even een post onder mijn andere profiel :$

Ik heb google al afgezocht naar een oplossing (zou liggen aan de DHCP). Ik heb nu de DHCP enabled, IPv4 address 192.168.1.x, subnet mask 255.255.255.x, default gateway, DHCP, DNS server allen op 192.168.1.x

nog steeds echter slechts lokaal toegang. Ik heb een sitecom ADSL router en deze gecroslinked naar een asus wl500w voor het draadloos internet. 1 pc heeft internet (XP sp2), 1 laptop (vista home premium) en 1 pc (windows 7 beta) hebben geen internet meer terwijl het wel gewerkt heeft. Hoe krijg ik het internet weer draaiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Na +/- een jaar gebruik is mijn Asus WL-500gP gestorven. Nu staan deze hier om bekend. (Snel sterven..)
Ik ben, toen hij het nog wel deed :P, erg tevreden geweest over de 500gP. Zijn er ook problemen bekend m.b.t. de 500W en brake condensators, transistors, etc?

Zo nee dan denk ik er over om toch een 500W te bestellen. Mijn ervaringen met Linksys zijn namelijk erg slecht (Geen/nauwelijks 64bit drivers). Met Draytek heb ik het ook gehad. (Routers halen zelden de beloofde lan-wan snelheden en komen vaak geeneens in de buurt).

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 05:28

MaxPoweR

-=StopTech=-

Mijn WL500W begon 2 weken geleden raar te doen (nog geen 1 jaar oud), onstabiele verbinding, haalde altijd draadloos rond de 48Mbit en kwam nu niet meer verder dan 35Mbit. Draadloos signaal begon ook te schommelen tussen de 80 en 100 % terwijl het altijd 100% is geweest. Ik heb de router terug gebracht alleen was dit model niet meer te krijgen of te repareren, ik heb met bijbetaling een andere router gekocht. Ik zit nu met een Linksys WRT610N en deze haalt draadloos mijn volledige 60Mbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
een kleine tip:
DD-WRT heeft een werkende versie voor deze router (http://www.dd-wrt.com/wik.../Installation#Asus_WL500W)
DD-WRT zorgt er voor dat de router stabiel wordt.
Ook is het mogelijk om de NAS aan de praat te krijgen, echter heb ik dit niet meer geprobeerd (heb nu een QNAP NAS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Zijn er alternatieven voor de WL 500W, maar dan met dezelfde specs:

Dus wireless 802.11n en USB waar je HDD kan aansluiten, zonder dat je een aparte FTP server nodig hebt?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298032

Sinds een week ben ik in bezit van deze router. Installatie enz ging prima ik heb echter een probleem wat ik niet opgelost krijg.

Als ik de router aan zet werkt alles prima, de volgende dag krijg ik geen verbinding meer via het draadloze netwerk. Ik heb dan steeds een hele korte tijd verbinding en vervolgens de melding netwerkadres verkijgen. Deze melding krijg ik om de 5 seconde ongeveer. Als ik de stekker er uit haal en vervolgens er weer in stop doet hij het weer een aantal uren. Dit moet ik elke dag herhalen. Het bekabelde gedeelte blijft wel in werking.

Ik werk met een MSI Wind op dit draadloze netwerk. Zelf heb ik niet zo veel ervaring met netwerken en denk aan een productiefout. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Laatst online: 08-05 13:00

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Ik heb ook problemen met mijn router, op verschillende fora lees ik dat het een onstabiele verbinding veroorzaakt wordt door een slechte voeding. Ik heb de mijne vervangen door een voeding met hetzelfde voltage / amperage en alles werk weer als een trein.

Voeding kost +/- 15 euro wat een stuk goedkoper is dan een soort gelijke nieuw router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartGoossens
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-02-2023
Dag!

Sinds twee dagen bij mijn ouders de Asus WL-500W in gebruik.

Op zijn voorganger (een nu overleden WL-500G premium) draaide met behulp van aangepaste firmware een samba-server met een externe (250GB, EXT2) harde schijf.

Nu wil ik deze schijf graag ook aansluiten op de nieuwe 500W, maar ik vind (in de quick-start-guide, in de handleiding, op GoT, op andere internetfora) geen uitsluitsel over de vraag of de bestanden op de schijf bewaard blijven, of dat de router deze wist en/of zelfs de schijf opnieuw formatteert.

Kan iemand mij geruststellen of hier meer informatie over geven? :)

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Hij wordt niet geformatteerd.
Ik weet niet of ext2 werkt, dat moet je even in de handleiding vinden.
Ik heb 'm zelf als ext3 geformatteerd, maar dat kan omdat er bij mij dd-wrt opstaat met ondersteuning voor zowel NTFS, Fat32, als EXT2/3.
Geen idee of de originele firmware ext2 slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartGoossens
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-02-2023
Bedankt, gelukt!

Het was uiteindelijk gewoon een kwestie van aansluiten en de gewenste mappen voor delen selecteren. Manco is wel dat je root niet kunt mounten (ftp://192.168.1.1/ kan dus niet) en meer dan 1 'laag diep' ook niet (ftp://192.168.1.1/share/huppelepup/ kan niet; excuses voor vage omschrijving...).
Meerdere partities op de schijf moeten dit manco min of meer kunnen omzeilen, maar dat heb ik (nog) niet geprobeerd.

De handleiding zegt FAT32 en EXT2 te ondersteunen, over EXT3 wordt niet gerept.
Pagina: 1 2 Laatste