Het "Grote" ASUS WL-500W router Topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 29.568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-04 18:11
Hoi,

Ik heb een probleem met de asus wl500w.
Ik heb de laatste oleg firmware geinstalleerd net als samba.
Alleen als ik bestanden wil kopieren van en naar de usb disk die aan de router gekoppeld zit kom ik niet hoger dan een snelheid van 180 kb per seconde.
Nou heb ik al op internet gezocht maar kom daar niet echt verder mee.
Hebben jullie dit probleem ook en misschien een oplossing?

Groeten,

Maniac.

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 11:57
Ik kan deze router goedkoop krijgen €40 is het de moeite? Of is het verstandiger om tot de officiele versie van de N standaard te wachten? Ik wil hem oa als NAS met een paar USB schijfjes gebruiker en zorgen dat draadloos wat sneller gaat. Kortom, is het de moeite waard of kan ik bter wat meer uit geven aan wat anders? Kan iemand mij adviseren?

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:17
Ik heb deze router met daaraan 3 PCs, een printer (USB) en een USB HDD als NAS.
De router is een genot om mee te werken. Mbt. draft N Wifi; ASUS garandeerd zwart op wit (zie site) dat hun producten geschikt zijn voor de definitieve versie van 'N Wifi'. Als dit niet zo is dan vervangen ze jou niet geschikte hardware door hardware die wel geschikt is voor 'N Wifi'. Dat zou dus geen probleem moeten zijn.

De router is zeer gebruiksvriendelijk. Met een prima User-Manual.

Nadeel: met name een USB HDD/NAS is traag. Dat wordt veroorzaakt doordat de processor van de router niet echt gemaakt is om een hoge performance te halen via de USB poort. Het werkt wel goed (de HDD moet wel een EXT2/of EXT3 format hebben om te kunnen schrijven, alleen lezen als de HDD NTFS of FAT32 geformateerd is).

Verschil tussen USB HDD direct aan een PC of via netwerk aan de router is een faktor 10.

Overigens als printer server via USB werkt het printen wel maar de communicatie richting rouuter terug naar PC (papier hoeveelheid, inkt volumes ed.) werkt niet.

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 11:57
Dus als ik het goed begrijp gaat vanwege de trage NAS performance het streamen van HD content naar mijn Popcorn Hour een probleem worden met deze router?

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-04 18:11
Chatslet schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:04:
Dus als ik het goed begrijp gaat vanwege de trage NAS performance het streamen van HD content naar mijn Popcorn Hour een probleem worden met deze router?
Ik zou deze router niet als NAS willen gebruiken, omdat je waarschijnlijk net als ik veel problemen hebt met de snelheid van het benaderen van de USB disk.
Ik heb er zelf nog geen oplossing voor gevonden, en waarschijnlijk is er die ook niet omdat zoals hierboven al vermeld de CPU niet krachtig genoeg is. Verder heb ik op internet gelezen dat de maximale stream snelheid maximaal 4mb per seconde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 11:58
Werkt de router ook met 2 printers aangesloten? Of kun je maximaal 1 printer aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132995

rare router is dit zeg, niet van asus gewend. (had de wl-500g en altijd tevreden en nu WL-500W). Het lijkt me erg vreemd dat je custom software moet installeren om hem stabiel te krijgen. Dat je custom software moet installeren om extra mogelijkheden te hebben prima. Ik ga hem vandaag maar weer eens terugbrengen en stap over op de D-link DIR-655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 20:35
Ik heb hier een WL-500Gp staan, maar sinds 4 dagen branden alle lampjes erop, resetten kan niet, 2 dagen van de stroom helpt niks, lan reageert niet, wifi reageert niet, kortom kan er niks meer mee en moet een andere router..

Naar welke router moet ik overstappen? Ik heb soiezo een printerserver nodig.

Zelf zat ik te denken aan de volgende pricewatch: Asus RT-N16

Is daar nog een beter alternatief voor, met ongeveer dezelfde prijs?

grt!

[ Voor 26% gewijzigd door vanWalsum op 15-10-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Ik heb een WL-500W gekocht bij 4launch, maar ben niet helemaal tevreden over het bereik van het apparaat.
Ik heb het apparaat op de derde verdieping staan, en heeft daar een prima draadloze verbinding met de laptop op die verdieping.

Echter 2 laptops op de begane grond hebben nauwelijks een verbinding vanwege blijkbaar veel storing van andere apparatuur in de buurt. (verschillende kanalen geprobeerd, alleen de 802.11g aangezet etc.)

Kan iemand mij aub aanraden wat ik moet doen? Zou de custom-firmware veel uitmaken?

Of is het goed om een 2e WL-500W te kopen en deze in WDS-opstelling op te stellen als repeater?

In repeat-opstelling, moeten de apparaten dan naast elkaar staan (op de 3e verdieping), of juist zover mogelijk uit elkaar (1 op 3e verdieping en 1 op de bg) om een zo groot mogelijk bereik te krijgen?

Alvast erg bedankt voor mogelijke tips!
Pagina: 1 2 Laatste