[XP] Systeem-DLL user32.dll is verplaatst in het geheugen*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.882 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215298

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw hier, maar ik schrijf dit omdat ik een probleem heb. Ik heb afgelopen week een windows update gehad. na deze update krijg ik foutmeldingen. Als ik bijvoorbeeld het programma Last.fm wil opstarten, krijg ik de volgende melding.

Systeem-DLL-bestand user32.dll is verplaatst in het geheugen. De toepassing zal niet goed werken. de verplaatsing was nodig omdat DLL-bestand C:\WINDOWS\system32\SHELL32.dll een adresbereik in beslag nam dat was gereserveerd voor systeem-DLL- bestanden voor Windows. Neem contact op met de leverancier van het DLL-bestand voor een nieuwe versie?

Ik heb al wat rondgekeken op het net, maar kan niet de oplossing vinden. Er zijn na deze update wel wat problemen veroorzaakt mbt user32.dll, maar dan icm het bestand HHCTRL.OCX ipv shell32 waar mijn systeem mee te kampen heeft. Ik heb verschillende registryprogramma's geprobeerd. De hotfix die werd genoemd bij de oplossing voor degene met bijna dezelfde foutmelding maar dan met het bestand HHCTRL.OCX . Dit werkte ook niet. Ik heb geprobeerd mijn geluidskaart opnieuw te installeren en het programma last.fm heb ik al 2 keer opnieuw geïnstalleerd.

Maar de melding blijft dus komen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zonder windows weer helemaal opnieuw te moeten installeren?

Ik hoor graag van jullie!

Alvast bedankt, Bram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Weet je zeker dat het hier niet tussen staat?
[search=hhctrl.ocx user32.dll]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 16:12

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heey, bedankt voor de reacties. Ik heb weer wat rond gekeken, maar de oplossing staat er nog niet echt bij. Ik weet zeker dat het met de update te maken heeft van afgelopen week, maar bij de foutmelding op mijn computer wordt Shell32 genoemd ipv Hhctrl.ocx. heb toch de genoemde hotfix geprobeerd van de microsoft site, maar daarmee is het dus niet opgelost. Verder kan ik er nog geen info over vinden. Ik zal toch zeker niet de enige zijn met dit probleem.

Gr. Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215409

Bram 7979 is niet de enige. Ik heb precies hetzelfde probleem en bovendien geen idee hoe ik er aan kom. Wat betekent het eigenlijk: user32.dll :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209377

Dit had ik dus ook in mijn topic:

DLL-Probleem

Nu is dat gesloten door een moderator, maar mijn fout is: dat ookal download ik die hotfix, en installeer ik die, dan NOG krijg ik die melding! Ze zeggen in dat topic wel van 'download die fix' maar dat werkt hier niet!!

Certain third-party applications may not start, and you receive an error message when you start the computer: "Illegal System DLL Relocation"

Dit heb ik al gedownload, maar ik krijg dus nogsteeds die melding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb toch wat gevonden in een andere topic hier. En ik ben nu van het probleem af. Dankzij Omitz.

Even gekopiëerd uit de andere topic anders blijf je zo verwijzen.
Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties. Ik hoop dat iemand nog wat aan het onderstaande heeft. Het heeft bij mij in ieder geval geholpen.

Het gaat dus om deze meldig:

Als je naar je configuratiescherm gaat en daar voor Software kiest (start==> instellingen==>configuratiescherm==>Software) dan kun je bovenin het geopende venster kiezen voor "Updates weergeven" doe dit en scroll naar beneden voor "SoftwareUpdates voor XP".
Update KB925902 uninstallen, opnieuw opstarten en klaar.
Nu nog even aangeven dat je deze update niet meer wilt:
Wacht totdat je het windows-update icoontje ziet, (zie plaatje links naast de klok) dubbelklik dit icoontje en kies voor: "Aangepaste Installatie (geavanceerd)"
Vink nu de update uit, klik op sluiten, geef aan dat je geen kennis meet wilt nemen van deze update en klaar ben je...

Beetje rigoreus is het wel, dat geef ik toe, maar van die vervelende melding ben ik nu af... Dan maar een update-je minder hoor...

Bye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik herhaal toch even wat ik ook al in een ander topic hierover heb gezegd:
alt-92 in "DLL-Probleem"
Als je die cursor-hotfix niet installeert blijft dat een kwetsbare plek die iemand kan gebruiken om je PC te exploiten..

Er is al gebruik van gemaakt door de Asus website te kraken dus het is zeker een reel gevaar.
Je zou in dit geval ook een melding bij MS kunnen maken dat je erachter bent gekomen dat KB925902 niet alleen bij HHCTRL.OCX maar ook bij andere software dat probleem kan veroorzaken.
Wees dan wel zo specifiek mogelijk wat er anders aan jouw melding is.

Wellicht dat ze dan nog sneller een revisie uitbrengen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb echt alle topics hierover al wel gelezen en ik heb ook gedaan wat erin stond. Maar het punt is, als ik die fix download voor de hotfix (dus de extra patch) dan blijf ik het probleem nogsteeds krijgen :S

Enige mogelijkheid die ik heb is om de dag KB925902 te uninstallen anders forceert mijn pc de installatie en zegt hij dat ik na 4 min de pc moet opstarten. En er bestaat denk ik geen patch voor de patch van een patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Echt compleet identieke melding ook?

Dan mag je MS bellen, en als je echt dezelfde problemen hebt die NIET opgelost worden door de kb935448 fix gaan ze daar achteraan voor je.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het nummer wat ik dan kan bellen? Ik heb precies die problemen ja... ik krijg dezelfde melding, en als ik die KB925902 uinstall dan is alles weer gefixt.. Maar dit is niet te doen zo:

Ik uinstall het, de dag daarop heeft windows het automatisch gedownd en vraagt hij na een paar uur al of ik het opnieuw wil opstarten om de installatie te voltooien. Dus elke dag mag ik de pc opstarten, melding krijgen, software> KB925902 verwijderen, pc opnieuw opstarten, ik kan eindelijk aan de slag.

En morgen is het weer hetzelfde liedje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand? Het is vrij irritant dat ik dit telkens moet doen..ik mag het elke dag weer verwijderen en rebooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
Anoniem: 209377 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:49:
Niemand? Het is vrij irritant dat ik dit telkens moet doen..ik mag het elke dag weer verwijderen en rebooten...
me broertje had dit probleem ook, ff windows update draaien en het moet weer werken :)

iig heb geen extra iets hoeven te downloaden, hij zei van hey dat probleem heb ik ook toen ik het daar laatst over had, zei ik is update voor, hij eerst windows update vondt ie er 1, installde die, restart en klaar...

dus dacht dat deze inmiddels publiek beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:40
En als je de patch echt niet meer zou willen hebben: doe handmatig windows update en maak de patch hidden.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ok..

Want als ik die update nu uitvoer krijg ik nogsteeds die foutmelding. En zelfs al doe ik die fix die jullie hier al talloze keren hebben gemeld, dan nog krijg ik die foutmelding. Ik zal eventjes heel windows update draaien en opnieuw installeren. Werkt het dan NOG niet, tja dan zorg ik ervoor dat die patch hidden is, want dit is geen doen :S Elke keer als hij opstart zegt hij 'kan configuratie niet laden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het telefoonnummer van Product Support Services staat gewoon onderaan alle MSKB artikelen toch?
Ik zou allang gebeld hebben met een goed verhaal, doen ze echt niet zo ingewikkeld over hoor.

Ga er eens wat meer moeite insteken dan alleen maar afwachten wat AutoUpdate je aanbiedt, PSS is er niet voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is PSS?

MSKB artikelen....hoezo staat het er onderaan? Ik weet er niet veel vanaf :S Ik zal eventjes rond googlen voor een telefoonnummer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PSS = Product Support Services.
En bij elk MS Knowledge Base artikel staat een link rechts hoe je ze kan bereiken, en onderaan ook.

Lees dit artikel nou eens goed? Het is zelfs leesbaar nederlands ;)

Bepaalde programma's worden niet gestart en het volgende foutbericht wordt weergegeven op een computer met Windows XP Service Pack 2: 'Ongeldige verplaatsing van systeem-DLL-bestand'

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 01-05-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:07

McMiGHtY

- burp -

Ik doe nu een wilde gok, ben het probleem namelijk ook tegengekomen bij een klant van ons. Heb je toevallig een HP machine met een Realtek geluidschippie en Reaktek driver?

Zoja, even de driver opnieuw downloaden en installeren, daarmee loste ik het op. Precies dezelfde foutmelding.

Bij ons waren het HP 7600SFF machines btw.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Check ook www.thehotfixshare.net

[ Voor 4% gewijzigd door paella op 03-05-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218988

Wij hebben het zelfde probleem GEHAD!
Via http://www.microsoft.com/...31-429c-8fcb-f7b3b0fd3d86 (is van microsoft) kun een een update uitvoeren die speciaal voor dit probleem bedoelt is. En hij werkt nog ook. Probleem verholpen.
Succes.

dan zet ik liever de hele microsoft url neer naar de fix ipv een redirect.

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 12-05-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Wat een kut gezeik zeg...Al dagen niks kunnen installen.
Volgende keer moeten ze het maar beter testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Met de 3.0 versies van de update engine en de hotfix zou het opgelost moeten zijn. Nu nog alleen lost te downloaden, binnenkort via windowsupdate.

Pagina: 1