DISCLAIMER: All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.
Probleem met LinuxMCE is, dat hij met package managers gaat lopen kutten. Hij installeert alles via zn eigen package manager (pluto was dat geloof ik). Hierdoor loopt hij wel je halve OS door elkaar te gooien.
† - The Truth - Evaringen - Werkelijke Christendom
Reg. datum: 17 maart 2008
Reg. datum: 17 maart 2008
LinuxMCE heeft helaas nog een matige hardware ondersteuning. de Ubuntu media center het best ondersteund en zeer eenvoudig te installeren. CD'tje erin, herstarten, vragen beantwoorden en dan tv kijken.
iso voor het brangen van een installatie cd kun je downloaden van www.MythBuntu.com.
Ook kun je deze cd als live cd gebruiken om zonder installatie te zien hoe het werk.
iso voor het brangen van een installatie cd kun je downloaden van www.MythBuntu.com.
Ook kun je deze cd als live cd gebruiken om zonder installatie te zien hoe het werk.
Reg. datum: 01 oktober 2001
Reg. datum: 01 oktober 2001
Ik krijg dit helaas niet geïnstalleerd, zodra ik de installatie start krijg ik kernel panics.
Ik wil MCE graag installeren op een media center van paradigit(tv2005) (er draait nu vista mce op), het apparaat is technisch in orde (geen fouten tijdens een 24 uurs burnin of mem test), ook MCE werkt er goed op zonder fouten.
Zodra ik de installer start (heb al 3 verschillende dvd's geprobeerd) krijg ik de volgende error:
ernel panic - not syncing: attempted to kill init
Ik heb al eens geprobeerd extra startup parameters mee te geven maar zonder succes, direct weer kernel panics. Ook een andere ubuntu versie starten lukt me niet, ook dan kernel panics.
Het moederbord is een: Intel Desktop Board D915POM/ D915GOM + 2GB ram en 200GB sata HD
Dit is het apparaat: reviews: Windows Media Center Edition 2005: de hardware (type tv2005)
iemand een idee hoe dit op te lossen?
Een 2de vraag wat ik niet kan vinden:
Kan de linux MCE ook streamen?
Dus bv op je werk via de browser inloggen op je MCE server en bv TV, filmpje of muziek luisteren?
Dus vanaf een andere locatie (niet in je eigen netwerk dus) je media afspelen?
Ik wil MCE graag installeren op een media center van paradigit(tv2005) (er draait nu vista mce op), het apparaat is technisch in orde (geen fouten tijdens een 24 uurs burnin of mem test), ook MCE werkt er goed op zonder fouten.
Zodra ik de installer start (heb al 3 verschillende dvd's geprobeerd) krijg ik de volgende error:
ernel panic - not syncing: attempted to kill init
Ik heb al eens geprobeerd extra startup parameters mee te geven maar zonder succes, direct weer kernel panics. Ook een andere ubuntu versie starten lukt me niet, ook dan kernel panics.
Het moederbord is een: Intel Desktop Board D915POM/ D915GOM + 2GB ram en 200GB sata HD
Dit is het apparaat: reviews: Windows Media Center Edition 2005: de hardware (type tv2005)
iemand een idee hoe dit op te lossen?
Een 2de vraag wat ik niet kan vinden:
Kan de linux MCE ook streamen?
Dus bv op je werk via de browser inloggen op je MCE server en bv TV, filmpje of muziek luisteren?
Dus vanaf een andere locatie (niet in je eigen netwerk dus) je media afspelen?
B3rt wijzigde dit bericht 15-05-2008 19:31 (11%)
P4 3Ghz, Intel D845PEBT2, 2048ram, nv7900GT, DVDRW, ALU behuizing, 23" TFT