De nieuwe beta installeren, aangezien die het wel moet doen op Feisty.quote:
† - The Truth - Evaringen - Werkelijke Christendom
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » [Ubuntu] Linux MCE
De nieuwe beta installeren, aangezien die het wel moet doen op Feisty.quote:Jelleh schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 07:58:
Ik heb ubuntu 7.04 geinstalleerd via de live cd, werkt allemaal perfect, maar na dat ik de mce installer geinstalleerd heb gaat het gout.
het gaat trouwens om mce1.0
Op m'n desktop krijg ik netjes een linkje, als ik deze start krijg ik de vraag mijn password in te voeren, maar verder komt hij niet.
Dit heb ik op gelost door in /usr/share/mce-installer/mce-installer.sh de eerste regel te editen die alle output naar /dev/null redirect, nu kreeg ik de fout melding dat liboobs-1.so.2 niet geladen kon worden, oplossing was simpel "ln -s /usr/lib/liboobs-1.so.3 /usr/lib/liboobs-1.so.2"
Setup start, maar nu komt het probleem waar ik dus niet uit kom.
Als de cd gecached is naar de local harddisk gaat MCE de packages installeeren maar daar stopt het met de volgende fout.
mce-diskless-tools (>= 1.0) depends on openbsd-inetd
Geprobeerd met apt-get install openbsd-inetd te installeeren maar dat gaat nooit lukken want dan moet zo ongeveer me hele systeem geuninstalleerd worden.
Iemand een oplossing ?
† - The Truth - Evaringen - Werkelijke Christendom
Ligt eraan wat voor een videokaart je hebt. Met een NVidia kaart (en Nvidia driver) is het niet erg moeilijk, met een ATI of een of andere uitheemse kaart weet ik niet hoe moelijk het is.quote:Michel-NL schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:17:
Hoe lastig om TV out werkend te krijgen onder Linux? Want dit ziet er op zich wel netjes uit.
Want dan wil een wat oudere pc met TV out gaan installeren en zo alles kunnen streamen naar de TV..
Mooi oranje is niet lelijk!
Je hebt helemaal gelijk, ik heb een te nieuwe versie van Ubuntu gebruiktquote:eghie schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:10:
[...]
De nieuwe beta installeren, aangezien die het wel moet doen op Feisty.
Je begrijpt hem verkeerdquote:Jelleh schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:26:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, ik heb een te nieuwe versie van Ubuntu gebruikt
Goldwing1973 wijzigde dit bericht 27-05-2007 20:45 (75%)
Goldwing1973 wijzigde dit bericht 28-05-2007 01:05 (3%)
Aliens do exist... They're just waiting for Chuck Norris to die before they attack..
mathijzz wijzigde dit bericht 29-05-2007 13:46 (77%)
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL
Ik denk het niet. Ik kreeg na de instructies gevolgd te hebben wel het installatie-bestandje 'PlutoMO.sis' naar mijn telefoon gestuurd, maar bij het openen verscheen op mijn N73: "Installatie van 'PlutoMO.sis' niet ondersteund". Het zou natuurlijk kunnen dat ik toch nog iets fout heb gedaan, maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Ik heb alles 3 keer nagekeken.quote:Is het mogelijk om met mijn Nokia N73 LinuxMCE-Beta2 te besturen?
Ras wijzigde dit bericht 28-07-2007 20:45 (77%)
Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB
Wau wau!
ext3 werkt imo nogal ruk in windows (kan regelmatig niet mounten)quote:laurencevde schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:52:
ntfs is in linux traag(althans ntfs-3g, nodig om te kunnen schrijven), fat kan geen bestanden >2GB aan, en is niet echt betrouwbaar, dus dan blijft over de ext2/3-drivers voor windows, alhoewel ik niet weet hoe betrouwbaar dat is. Tjah, het blijft lastig...
Here is your parachute and here is the manual. Welcome to Linux.
SENATVS·POPVLVSQVE·ROMANVS·DIVO·TITO·DIVI·VESPASIANI·FILIO·VESPASIANO·AVGVSTO
Hey pino, ga eens koffie halen...
Of kijk eens naar mythtv / mythbuntu.quote:kromme schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:05:
Dit ziet er goed uit,
Heb thuis een p4 3gig bak staan. Wil er een maxtor one lll aanhangen van 1terrabyte.
Voornamelijk wil ik er de muziek mee afspelen (70000mp3s) en tv op kijken.
ga zo toch een spieken naar vista mc
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Wil eigelijk gewoon MCE draaiende krijgen. las net trouwens iets wat ohmygod geplaatst had en ik over het hoofd had gezien.quote:
kromme wijzigde dit bericht 05-12-2007 10:44 (31%)
kromme wijzigde dit bericht 07-12-2007 14:42 (20%)
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!
Ik denk dat je op zoek bent naar GeeXbox.quote:deepbass909 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:58:
Ik heb het topic even door gescant, maar heb geen antwoord op een voor mij (en volgens mij voor veel mensen wel) belangrijke vraag gevonden.
Ik ben ook weer aan het rondkijken voor een goede MCE, liefst Linux-based. Deze moet qua software zo klein mogelijk zijn, en het liefst op 2GB passen (dan kan ik daar mooi een CF-kaartje voor pakken die weinig kost).
Wat is de minimale omvang van een install met Linux MCE?
Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!
DISCLAIMER: All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.
Linux MCE is een applicatie die op het Kubuntu systeem draait. Als jij er vervolgens ook nog apache, php, proftpd, mysql, openssh en/of andere server-like daemons op installeert maakt natuurlijk niet uit.quote:ThE-FuNkY schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:23:
Kan je je mce ook nog als server gebruiken als je dit installeerd?
(linux-noob)
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos