Leave the gun, get the canoli
Op het werk ook ff op een pctje geinstalleerd, maar nogal een verschilquote:peddro schreef op zondag 25 maart 2007 @ 22:02:
Ik heb mijn installatie draaiend...
Een zo goed als kale Ubuntu 6.10, met nVidia drivers, en wat codecs geinstalleerd met Automatix2...
Toen wat aangekloot met de setup, ook heb ik de "sudo aptitude remove vim-common" moeten doen, en het werkt nu, moet het nu alleen nog zien te configureren, en dat is best veel werk, omdat het ontiegelijk uitgebreid is...
En het bewijs natuurlijk:
[afbeelding]
*Klik voor groot...
PSN: zAo82
Reg. datum: 11 januari 2007
- Een complete (van ubuntu afgeleide) distro die je van livecd kan booten / installeren en dan gewoon werkt?
- OF een eenvoudige front end die eenvoudig als package te apt-getten is en verder weinig aan je onderliggende systeem veranderd.
Die installatie procedure houd me toch wat tegen om het uit te proberen.
Daarnaast vind ik het enigzins typisch hoe dit project ineens uit de lucht lijkt te vallen. Niet echt het standaard open-source ontwikkelpatroon.
Ik hou het project nog wel even in de gaten, maar volgens mij is er nog een hoop werk te verrichten...
Hoewel de wiki ongelofelijk traag is: ja, inderdaad. Je kan kiezen voor 3 manieren: heel erg basic (heb jij waarschijnlijk gedaan), met overlay en als je een Composite omgeving hebt is de laatste voor mooie transparantie. Doe dus maar wel die openGLquote:Skoezie schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:00:
[...]
Op het werk ook ff op een pctje geinstalleerd, maar nogal een verschilmet de eerste screenshot uit de openingspost. Mag hopen dat dat komt omdat ik voor de NIET OPENGL interface heb gekozen?
Jep, zie mijn ervaring: mithras in "[Ubuntu] Linux MCE"quote:zAo schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:09:
Heeft iemand het al op Feisty geprobeerd? Ik wil weleens spelen met die BT besturing en een WiiMote/telefoon.
Het is zo "uit de lucht komen vallen" omdat het toen met 1.0 op Digg is geplaatst. Volgens mij was het daarvoor ook wel actief, alleen heel veel minder omdat niemand er iets vanaf wistquote:UID-0 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:03:
Opzich ziet dit er allemaal schitterend uit, maar waarom zo omslachtig? Eerst ubuntu installeren en die dan vervolgens laten aanpassen naar linuxMCE. Waarom niet:
- Een complete (van ubuntu afgeleide) distro die je van livecd kan booten / installeren en dan gewoon werkt?
- OF een eenvoudige front end die eenvoudig als package te apt-getten is en verder weinig aan je onderliggende systeem veranderd.
Die installatie procedure houd me toch wat tegen om het uit te proberen.
Daarnaast vind ik het enigzins typisch hoe dit project ineens uit de lucht lijkt te vallen. Niet echt het standaard open-source ontwikkelpatroon.
Ik hou het project nog wel even in de gaten, maar volgens mij is er nog een hoop werk te verrichten...
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
Bij mij werkt het niet met feisty...quote:mithras schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:14:
[...]
Jep, zie mijn ervaring: mithras in "[Ubuntu] Linux MCE"
Reg. datum: 06 december 2006
Het gaat mij niet om het draaien van het grafische gedeelte in een VM, maar juist om de backend (behalve de mythTV backend, die moet op de huidige "reële" server blijven draaien, net als de MySQL database).quote:Reinier schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:45:
[...]
Mocht je het inmiddels werkend hebben: draait dat grafisch allemaal een beetje lekker? Ik heb zelf slechte ervaringen met (K)Ubuntu i.c.m. VMware, het loopt allemaal prima totdat je een filmpje start
Dus ik wil ubuntu in een VM installeren, daarna LinuxMCE erbij. Dan kan in de VM het pluto-gedeelte draaien en voor mythTV verwijs ik dan naar mijn huidige backend voor het maken van de opnames. MythTV kan overweg met meerdere backends, dus zolang LinuxMCE niet perse de database wil draaien, lijkt het me dat het zou moeten kunnen.
Hmm, nadeel is wel dat LinuxMCE blijkbaar DHCPserver moet zijn. Dat laat ik liever aan mijn huidige Slackware server over....
Volgens mij hoef je die DHCP server niet aan te zetten en is dat alleen als je d'r een aantal in je huis wil hebben en dan een centrale server die dan zijn data levert aan de andere. Maar als je hem op je kamer los heb staan met een tv is dat volgens mij niet nodig.quote:ph0t0nix schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:51:
[...]
Hmm, nadeel is wel dat LinuxMCE blijkbaar DHCPserver moet zijn. Dat laat ik liever aan mijn huidige Slackware server over....
"Zie jij de kroeg als hoeksteen van de samenleving?"
Ze hebben inmiddels deel 2 ook al: http://youtube.com/watch?...p;mode=related&search= Het is gewoon deel 2 van 2 delenquote:Breepee schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:18:
Hier een filmpje van wat de software allemaal kan:
http://youtube.com/watch?v=QcNwnANrCpw
Let even niet op de bij tijd en wijlen irritante commentator (), maar gelijk heeft: het kan _erg_ veel.
ge-flopt wijzigde dit bericht 26-03-2007 23:26 (5%)
Strips van Michel Vaillant (voor een leuk prijsje), mail me als je iets hebt!
quote:
Dat is dus het probleem: op Feisty werkt het nog nietquote:zAo schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:13:
Het is een veelbelovend project, maar een zeer brakke manier van installeren. Het is zo flexibel als een lode deurWeet iemand of er niet gewoon een reprository van is? Misschien een tutorial voor Feisty? Ik zag op die ISO ook allemaal aangepaste Xorg packages....
Ik draai nu met Feisty een Edgy installatie in VirtualBox, en daar werkt de installer wel gewoon
Reg. datum: 21 november 2006
Reg. datum: 21 juni 2000
Ik heb het 5 minuten getest en weer snel eraf gegooit en terug gegaan naar mijn myth only doos, wat een onzettende rot interface zeg
Het ziet er in het filmpje heel leuk uit allemaal, maar volgens mij ben je een week bezig om alles zo te configuren via de webadmin.
ik moet wel zeggen dat ik al die gave features toch niet gebruik, ik kan mijn licht ed. toch niet aansturen via mijn pc, ik heb geen ip camera's... dus het was puur om media/dvd af te spelen / tv te kijken en opnemen. En daar ben ik bij MythTV toch het beste mee af lijkt me, dat werkt allemaal meteen en ziet er tenminste een beetje leuk uit.
Getest op een XP1800+, 256mb, PVR150 en een GF4. Heb dus ook niet die meest fancy UI gebruikt, maar de medium optie.
Gunstig voor iemand als ik die erg weinig ervaring heeft met Linux.
Niet dus, niets lijkt 'out of the box' te werken en ik vind het filmpje dus een leugen.
Ik ben de afgelopen 2 dagen bezig geweest met LinuxMCE op een kale ubuntu (wel alle updates en ati drivers) maar ik krijg het op geen enkele manier goed draaiend.
Ten 1e veel problemen met het installeren van Ubuntu. Uiteindelijk moest ik in het bios AGP op 4x zetten ipv van 8x om deze ook maar draaiende te krijgen.
De lange installatie van LinuxMCE ging wel zonder problemen, alleen de config/setup van LinuxMCE is erg brak. Of ik nu tijdens de setup 720p kies op 50 of 60hz, ik krijg een beeld te zien wat iets van 30x ingezoomed is en je dus een paar extreem grote letters ziet staan. Goed de installatie afgerond op 640x480.
Uiteindelijk kom je in LinuxMCE, en ik vind het lelijk. 1e wat ik wilde doen is uiteraard de resolutie veranderen naar 720p. Wat ik ook geprobeerd heb, ik snap niet hoe ik dit moet wijzigen.
Via de webinterface lukt dit ook niet. Ook lijkt heel de interface gebouwd te zijn voor 4:3 verhoudingen en niet voor breedbeeld. Goed uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat dit veel te veel tijd kost en nog gaat kosten en ik dan liever gewoon m'n htpc wil herstellen naar WinXP en Mediaportal. Ik besteed die tijd liever aan het bekijken van films.
Ik heb het er dus allemaal vanaf geknald. Ik probeer dit wel weer eens als LinuxMCE 2.0 uit is.
LinuxMCE 1.0 is gewoonweg niet voor de Linuxleek.
e6750 @ 3,6ghz (Thermalright Ultra 120 Extreme), Asus Commando , nVidia 8800GTS @ 648/1512/1000 (Thermalright HR-03 plus), 4x 1GB Team Xtreem pc6400, Highpoint RR2320, in een CM-Stacker.
Daarna MCE installeren, waar hij nu ongeveer 2,5 uur bezig was met installeren. Gekozen voor installatie als MCE box, dus direct MCE opstarten. Een reboot gedaan, en nu hangt hij al 15 minuten op de 48% op het installeren van veel verschillende pakketjes (had hij dat niet al gedaan
Goed: het is dus nog even wachten en veel geduld hebben. Ik zal binnen de VM de OpenGL accelerated visuals niet aan kunnen zetten, maar als het eindelijk klaar is ben ik toch wel benieuwd naar al zijn mogelijkheden
Reg. datum: 13 juli 2006
Eerst was het op een repository, maar die legde hun hele server plat...quote:zAo schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:13:
Weet iemand of er niet gewoon een reprository van is?
Ik kon niks instellen, herkende PVR-350 niet etc.
Maar goed, kijken of het handmatig allemaal beter gaat.
"Zie jij de kroeg als hoeksteen van de samenleving?"
Reg. datum: 11 september 2002
can't find a TV Provider automatically for your country. Please use Myth Setup
Maar waar kan ik dat vinden, dacht eerst via het webgedeelte maar nergens iets te vinden
Wat zie ik over het hoofd?
Gister het filmpje aan een paar maten laten zien en die zijn ook systeembeheerder.
Allemaal geloofden ze er helemaal niets van dat dit out-of-the-box zou werken
Ik heb het zelf nog niet getest, maar het blijkt maar weer dat het te mooi was om waar te kunnen zijn
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Reg. datum: 14 juli 2006
Bij voorbaat dank!
WTFquote:Rik.Reinink schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:10:
Ik heb een vraagje aan de mensen die al LinuxMCE draaien, ziet het er net zo bling-bling uit als Windows (XP/Vista) Media Center? Dus glimmende knopjes, opstart effectjes etc ...
Bij voorbaat dank!
Lees de TS anders even door, er staan screenshots
En ook nog een filmpje http://video.google.com/v...887272477313460&hl=en
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
quote:Rik.Reinink schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:10:
Ik heb een vraagje aan de mensen die al LinuxMCE draaien, ziet het er net zo bling-bling uit als Windows (XP/Vista) Media Center? Dus glimmende knopjes, opstart effectjes etc ...
Bij voorbaat dank!
- Screenshots in de TS over het hoofd gezien?
- Video gezien?
Daar draait het vaak met Linux nou net níet om: het hoeft niet het meest gelikte eruit te zien, het moet het meest fijn werken. Wil je tekstverwerken? Dan wordt gezorgd dat je goed, snel en handig je teksten op kan zetten. En niet met een of andere 'Ribbon' een vage "vernieuwende" manier introduceren (quote:Ik mag de interface van Media Center juist heel erg, ik vind het blauw met groen, en die bling bling Microsoft "non-sense" mooi, kan me niet zoveel schelen dat het ten koste gaat van mijn "Media".
Wil je media afspelen? Dan lijkt het me fijn om rekening te houden met de media.
Dit is niet voor niets het motto van LinuxMCE. En zo werken vele opensource programma's: er wordt een applicatie geschreven omdat bijvoorbeeld het closed source commerciële product te veel waarde hecht aan vernieuwingen en vaak de redelijk loze kreet "look and feel" gebruikt.quote:It's all about the Media, stupid! Not the PC!
Het moet fijn werken, het moet goed werken, het moet intuïtief werken. PUNT. Daarnaast kan je nog mooie grafische blabla toevoegen. Maar de core-business moet dus (in dit geval) de media zijn! Hoe kan je het beste met je media omgaan. Niet iets van:
"Hoe maak ik een zo mooi (
Het is de verkeerde kant op geredeneerd. Als je er zo over denkt, kan je denk ik beter lekker bij WindowsMCE blijven
/rant en open-source-filosofie-preek
En XGL danquote:Daar draait het vaak met Linux nou net níet om: het hoeft niet het meest gelikte eruit te zien, het moet het meest fijn werken. Wil je tekstverwerken? Dan wordt gezorgd dat je goed, snel en handig je teksten op kan zetten. En niet met een of andere 'Ribbon' een vage "vernieuwende" manier introduceren ()
Wil je media afspelen? Dan lijkt het me fijn om rekening te houden met de media.
Het is echt onzin dat Linux alleen gebouwd is voor de "fijne werking" ervan. Ik draai thuis nu een aantal jaar linux maar dat doe ik juist omdat het innovatief is (zoals Office 2007 bijvoorbeeld is, met de Ribbon). Linux heeft lef om innovatief te zijn, juist omdat de userbase over het algemeen allemaal mensen zijn met veel computer kennis. Daardoor hoeft de GUI niet altijd even goed te zijn en wordt vaak meer dan de helft aan configuratie verborgen in de bijbehorende config files. Ik draai linux omdat ik het leuk vind om lekker te kunnen rotzooien met software, omdat het vaak toch niet in 1x werkt. (moet er wel bij vermelden dat ik altijd een unstable tak draai omdat daar de laatste software in zit).
Verder vind iedereen het toch mooi als het er gelikt uit ziet? Het is geen pre, maar wel zeer mooi meegenomen
Als er wel eens momenten zijn dat ik even geen zin heb om te lopen rotzooien dan start ik mijn Windows XP wel weer op (3x per jaar ofzo
Het filmpje is gewoon een zware MS bash en die gast is meer zijn Wii achtige afstandsbediening aan het promoten dan dat ik een goeie indruk krijg van MCE. Verder had ik liever gezien dan MCE platform onafhankelijk was. Dan zou de ontwikkeling ervan ook stukken sneller gaan. Al met al is het een mooi idee dat Linux MCE maar ik hou het nog even bij mijn XBMC en Linux Samba share voor mijn muziek & films.