Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDD] Het Creative Zen Vision:M ervaringentopic - deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last

Reageer Nieuw Topic
There can be only one Legend

Ik heb hem nu net binnen. Wel meteen een domper. De nieuwe slim versie van de 60 GB zou even dik moeten zijn als de 30 GB. Nou is het helaas dat ik niet de slim versie heb, met als gevolg een onbruikbaar docking station. Iemand hier intresse in? Of is er een manier om hem toch te kunnen gebruiken?

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Had je de slimversie besteld? Dan zou ik em terugsturen aangezien je een ander product ontvangen hebt dan dat je besteld had.

Er was maar 1 versie. Deze namelijk, 2,2 cm vergeleken met 1,9 cm. Nu weet ik niet precies de afmetingen van de slim versie, maar dat zou 1,9 kunnen zijn. En anders ben ik niet slim bezig geweest.

Ik zit nu wel met een ander probleem. Ik heb geen WMP geïnstalleerd, wil het ook niet, maar Windows kan niet de speler installeren als apparaat, er is geen driver. Iemand die weet waar Creative de bestanden heeft neergezet of welke ik moet hebben uit de WMP installer?

Edit:
WMP kent hem dus ook niet. Het is een MTP apparaat, maar Windows verdomt het om het apparaat te installeren. Zo kan ik niets doen met mijn Zen.

Hero Of Time wijzigde dit bericht 08-06-2007 17:33 (12%)

Als je geen WMP hebt moet je afaik gebruik maken van de software die Creative bijgeleverd heeft. Staat dat niet op cd? Anders is het online wel te downloaden.

Omelette du Fromage
Reg. datum: 16 april 2004

quote:
Hero Of Time schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:14:
Er was maar 1 versie. Deze namelijk, 2,2 cm vergeleken met 1,9 cm. Nu weet ik niet precies de afmetingen van de slim versie, maar dat zou 1,9 kunnen zijn. En anders ben ik niet slim bezig geweest.
Gewoon tóch terugsturen! Het ding voldoet niet aan je verwachtingen, immers. Of je dan slim of niet bent bezig geweest doet er niet toe. Hupplakeetje...
Bij, de hier veelbesproken, mp3shop.nl hebben ze wel de slim-versie, mocht je het nog om willen gooien...

Stam + t

Denk dat ik toch niet kan terugsturen, zie namelijk het volgende:
quote:
U mag een product retourneren binnen het herroepingsrecht indien:
U het product niet geopend/gebruikt heeft.
Ik heb het product dus al geopend. En ook gebruikt, op minimale wijze, maar toch gebruikt. Misschien dat ik het dockingstation nog kan 'tweaken', of te wel, de extra ruimte erbij vijlen ofzo. Tis maar 3 mm, verwacht weinig tot geen problemen ermee.

Zit nog wel steeds met de driver. En nog iets, wat betekend het batterij-icoontje met een bliksemschicht erin?

quote:
Hero Of Time schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:39:
Denk dat ik toch niet kan terugsturen, zie namelijk het volgende:

[...]

Ik heb het product dus al geopend. En ook gebruikt, op minimale wijze, maar toch gebruikt. Misschien dat ik het dockingstation nog kan 'tweaken', of te wel, de extra ruimte erbij vijlen ofzo. Tis maar 3 mm, verwacht weinig tot geen problemen ermee.

Zit nog wel steeds met de driver. En nog iets, wat betekend het batterij-icoontje met een bliksemschicht erin?
Als je het online gekocht hebt mag je het product gewoon weer binnen 7 werkdagen zonder opgave van reden terugsturen. Dat ongeopend verhaal is dikke onzin.

Maakt verders niet uit, ik heb hem, daar gaat het mij voornamelijk om. Zal mij een zorg zijn of het nou de dikke of dunne is. Overigens, bij mp3shop.nl is de slim ook 2,2 cm dik, dus dat ik niet de slim versie heb gaat dus niet op. De docking station stond ook bij dat het voor de 30 was, niet ook voor 60 slim. Tis dus gewoon MIJN fout, niets terugsturen.
Driver is ook een lekker verhaal. Volgens het forum van creative moet het gewoon werken als je WMP 10 hebt. Ik wil die shitzooi niet, ga weg. Geef mij de driver die erbij hoort. Slechte zaak. Ik ga nog ff verder zoeken. Toch apart eigenlijk, de eerste keer gaf ik al de locatie van WMP aan (uitgepakte installer, staan ook een paar inf in) en werd er gezegt dat mijn apparaat niet erin staat en daarom niet verder kon. Ach, ben tweaker of niet, ik ga lekker zoeken naar een oplossing.

ps, gaat lekker tekeer met het weer, onweer all the way.

Reg. datum: 20 mei 2006

Ik zou mij graag ook een zen vision m gaan kopen binnenkort maar daarbij heb ik enkele vraagjes. Ik heb begrepen dat de speler vele videobestandsformaten ondersteund. Ik converter mijn dvd's met dvdx tot avi's. als codec om te converteren gebruik ik divx 6.6.1 codec.audio is met lame mp3. Aangezien ik als codec divx 6.6.1 gebruik kan ik geavanceerd werken en dan opent hij een scherm van divxconverter dat ook reeds is geinstalleerd. Daarin heb ik de mogelijkheid om als profiel in te stellen als mobiel. Winamp, Windows Media Player 9 en divx player kunnen de films allemaal afspelen.

Nu is mijn vraag natuurlijk of dat de Zen Vision M dit ook zou kunnen afspelen. Hopelijk weten jullie het antwoord _/-\o_

Kijk even met Gspot naar de precieze instellingen van de video's die dat programma fabriceert, en vergelijk dat met wat de ZVM af kan spelen. Simpel :)

Reg. datum: 20 mei 2006

quote:
RoD schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:19:
Kijk even met Gspot naar de precieze instellingen van de video's die dat programma fabriceert, en vergelijk dat met wat de ZVM af kan spelen. Simpel :)
Thx :D

Ik heb nu vergeleken.

Mijn film:
Video

Codec: DX50 Name: DivX 5.x/6.x

Audio

Codec: 0x0055 MPEG-1 Layer 3

Ondersteunende formaten van de creative zen vision:
Audio: MP3, WMA (inc MS PD DRM), WAV
Video: DivX™ 4 & 5, XviD5, MPEG-1, MPEG-2, MPEG4-SP, WMV9, Motion-JPEG

Audio moet geen probleem zijn, denk ik. de geconverteerde audio is Mp3
Video weet ik niks van. De geconverteerde is 5/6 en de ondersteunende is 4/5. Dus dit weet ik niet of dat conflicten zou opleveren. Info zou welkom zijn ;)

Ik verwacht wel backwards compatibility. Belangrijkste dingen zijn de codec, bitrate, resolutie, audiocodec en fps. Je moet geen 1080P materiaal proberen bijvoorbeeld...

Mocht je trouwens nog wat algemene codec/codeer informatie willen, kun je in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs terecht.

RoD wijzigde dit bericht 08-06-2007 20:55 (30%)

Kan iemand kijken welke bestanden hij nodig heeft voor zijn Zen:M en deze bestanden naar mij sturen, ik wordt gek van dit gekloot. Je wordt echt verplicht om WMP te gaan installeren en als er iets is waar ik een hekel aan heb, dan is het WMP. Ik wil deze dus absoluut niet installeren. Als ik naar de locatie van de install bestanden van WMP verwijs voor driver dan krijg ik de melding dat het apparaat niet in de lijst voorkomt. Grrr, waarom nou vertrouwen op zulke bagger zooi. Bovendien ook lekker als je XP N hebt, juist omdat je geen WMP wilt. PM me als je de drivers hebt, dan stuur ik je mijn mail adres.
Edit:
Webspace of een andere manier mag ook.

Hero Of Time wijzigde dit bericht 08-06-2007 21:23 (3%)

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

WMP is niet nodig, kijk eens naar iets als MediaMonkey o.i.d.
quote:
-SaveMe- schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:29:
Ff wat vraagjes/opmerkingen:
1) klopt het dat de scherm vd zvm alleen op 'zwart' gaat als je em locked? Dat vind ik wel onhandig nl. Heb brightness op 10% staan, maar als ik zoveel seconden niks indruk mag het scherm wat mij betreft uit. Met de lock moet ik em eerst unlocken om bijvoorbeeld een nummer te skippen.
Ja, dat hoort erbij. Ik gebruik hem alleen maar met de remote, en dan kun je volume, pauze/play en skippen bedienen als 'ie gelockt is. Er zit een aparte lock-schuif op de remote.
quote:
2) De batterij duur valt me zwaar tegen. 14 uur, laat me niet lachen. Zeker als je er veel mee 'speelt' (scherm aan) is hij zo leeg....
Lijkt me logisch he. Die 14 uur wordt gemeten onder bepaalde omstandigheden (gewoon kaal spelen van een lange playlist o.i.d.) en de batterijduur gaat meestal na een paar keer laden wat omhoog. Maar ja, vergelijk het met een auto die gespect staat op 30 uur stationair draaien op een volle tank. Dan moet je ook niet klagen als de tank binnen een paar uur leeg is als je hem op volle toeren laat brullen. ;) "Dure" features (in stroom) kosten je gewoon speelduur.

Hillie wijzigde dit bericht 08-06-2007 22:24 (91%)

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

Je post komt net iets te laat, heb al WMP 10 geïnstalleerd. Werkt nu lekker, maar hij gaat er straks zo weer af. Toen WMP geïnstalleerd was, verbond ik de Zen opnieuw en werd wel direct geïnstalleerd. Ik ga op mijn computer ergens volgende week kijken of mediamonkey ook werkt.

-klik-

quote:
orejas schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 08:16:
[...]

Persoonlijk zou ik gewoon meteen de skin erop doen. Dat beschermplasticje is inderdaad sterker dan zijn gemiddelde collega. Hij kán echter wel los. Dat kan zo'n skin niet en is dus wel zo veilig. Bovendien is nu je bedieningpaneel onbeschermd. Dat ding is ook nogal krasgevoelig. Als jouw skin ook bescherming biedt voor je knoppen, zou ik hem er gewoon meteen op doen.
Edit; I stand corrected ▼▼

[...]

Bij mij wel, misschien;
Menu -> System -> Player Settings -> Idle Shutdown?
Dan gaat hij toch helemaal uit ? Bij mij gaat hij alleen op zwart als ik em lock ?!?

No more Vvardenfell!

Dat klopt. Idle shutdown, precies wat het zegt, gaat uit als er na die tijd niets wordt gedaan, dus toets drukken, bestand afspelen. Bij lock weet het apparaat dat er geen toets gedrukt gaat worden dus wordt het scherm na 5 seconde uit gezet.

Nu met Sony Alpha 300
Reg. datum: 04 oktober 2000

Weet iemand een winkel (zo'n ding met real-life mensen) waar het Creative Zen Vision:M Premium Accessory Pack te koop is?

Ik heb een Vision:M voor mijn pa gekocht, en die gaat morgen een week weg. Heb het dus rap nodig :)

In het Gooi zou helemaal makkelijk zijn :)

PWM wijzigde dit bericht 09-06-2007 11:09 (9%)

XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1

Ik blijf pech hebben met dit ding. Zowel de docking station als de silicone skin zijn 3 mm te klein om met de 60 slim te kunnen werken. De skin krijg ik er wel omheen, maar omdat hij zo strak zit drukt hij alle knoppen in waardoor hij niet aan wil. Oplossing?

Reg. datum: 02 november 2006

Toch maar terug stuen en de slim versie kopen?
Dan zit je wel even zonder speler maar heb je wel een goede dock en past je skin (en andere accessoires) ook gewoon.

quote:
master007 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:10:
Toch maar terug stuen en de slim versie kopen?
Dan zit je wel even zonder speler maar heb je wel een goede dock en past je skin (en andere accessoires) ook gewoon.
Laat ik mijzelf even quoten met een bericht dat iets hoger staat:
quote:
Overigens, bij mp3shop.nl is de slim ook 2,2 cm dik, dus dat ik niet de slim versie heb gaat dus niet op.
Ik heb dus de slim versie. Maar zelfs die is niet zo slim als de 30 versie. Op de creative site staan trouwens geen afmetingen. Op de USA site staan het weer wel. In inches, dat wel, maar ook hier is het wat groter.
quote:
HxWxD: 4.1" x 2.4" x 0.7" (30GB)
4.1" x 2.4" x 0.87" (60GB)
Kijk net bij de skin voor omschrijving. Staat bij, Works with Zen Vision:M 30GB. En bij de Accessory pack staat weer niets over de 30GB en 60GB versies. Ach, ben nu die skin aan het oprekken zodat het wel goed past. Hopelijk is het morgen in orde.

Bij video vind ik trouwens wel dat de subs erg klein zijn. Net aan leesbaar. Het beeld is wel lekker scherp.

Dan doe je de subs wat groter? Imo is het perfect leesbaar, als je het goed instelt.

Omelette du Fromage
Reg. datum: 16 april 2004

quote:
Hero Of Time schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:58:
[...]

Laat ik mijzelf even quoten met een bericht dat iets hoger staat:

[...]

Ik heb dus de slim versie. Maar zelfs die is niet zo slim als de 30 versie. Op de creative site staan trouwens geen afmetingen. Op de USA site staan het weer wel. In inches, dat wel, maar ook hier is het wat groter.

[...]
Hmm...
Laat ik dit erover zeggen; de nieuwe (slim version) 60gb is 0,1 mm dikker dan de 30gb. Dat is dus niet zo heel veel. Volgens mij heb je dus gewoon de oude 60gb versie.
Vraagje; zit er op de verpakkingdoos een stickertje waarop staat dat je 60gb van dezelfde omvang is als de 30gb? Zo niet, dan heb je dus écht gewoon de oude te pakken en zou ik hem gewoon terugsturen.

Stam + t

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
RoD schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:15:
Dan doe je de subs wat groter? Imo is het perfect leesbaar, als je het goed instelt.
Hoe kun je subs groter zetten??

quote:
RoD schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:15:
Oke, hoe dan als de subs er al in zitten? Met bepaalde convert software ofzo?
quote:
orejas schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:52:
[...]

Hmm...
Laat ik dit erover zeggen; de nieuwe (slim version) 60gb is 0,1 mm dikker dan de 30gb. Dat is dus niet zo heel veel. Volgens mij heb je dus gewoon de oude 60gb versie.
Vraagje; zit er op de verpakkingdoos een stickertje waarop staat dat je 60gb van dezelfde omvang is als de 30gb? Zo niet, dan heb je dus écht gewoon de oude te pakken en zou ik hem gewoon terugsturen.
Idd, net even gekeken naar de afmetingen en idd, ik heb de grote versie. Ik ben momenteel bezig met de skin aan het oprekken om wat dikker aan te kunnen, hopelijk werkt dat. Ik ga morgen een mail sturen naar Komplett om te vragen of ze de slim versie hebben en of het dan mogelijk is om deze om te ruilen, ook al heb ik er al wat mee gedaan (standaard muziek eraf, mijn muziek erop (dat gaat er uiteraard weer af), nieuwe firmware erop gezet).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: