Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hmm, door die twee slechte ervaringen ga ik denk ik toch maar wel voor verzendkosten. Dan maar wat meer betalen, en goede service. Denk dat ik hem bij mijn vertrouwde shop Komplett.nl haal. Ik ga, na wat beraad en een vraag om advies ga ik toch voor de Vision:M. Ik vind het toch niet zo de moeite om de Vision W uit Amerika te importeren. Misschien dat mocht hij onverhoopt kapot gaan en de W is hier uit, dat ik die dan neem als vervanger, maar nu duurt het mij toch te lang.

Dan komt nu ook het punt, welke accessoires kan ik het beste erbij nemen?
De Docking Station vind ik wel handig, kan ik hem zo erop zetten voor opladen ed, staat ook een stuk netter op mijn bureau.
Oortjes zal denk ik de Creative 635 worden, tenzij iemand betere weet die in dezelfde prijsklasse zit (bij het Goede oordopjes topic kom ik er door de keus niet uit), als het maar geen witte zijn, vind ik afschuwelijk, ze lijken te veel op de iPod waar ik al geen fan van ben.
Screenprotector is een must, welke is het beste?
Andere nuttige extra's? Een universele adapter heb ik al, voor mijn keyboard, kan tussen 3,3 en 12 Volt leveren, iig 4,5/5 Volt.

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

Ik wil in mijn eerste post in dit topic even melden dat ik harstikke blij ben met mijn Vision M. Ik heb 'm nu een paar maanden (uit US $210) en hij voldoet goed, zelfs boven mijn verwachtingen. Een groot pluspunt vind ik dat je video vrijwel nooit hoeft te converteren, een film van internet (bv xvid 640x272) werkt meteen perfect zonder resize.

Én wat ik vandaag heb uitgevonden, wat misschien al langs is gekomen, ik heb mijn ZEN nu werkend als USB disc, tenminste: ik kan allerlei bestanden opzetten zonder de removable disk optie. Sinds ik Windows Media Player 11 heb zijn de MTP drivers geupdate en wordt er geen melding meer gegeven bij het verplaatsen van 'incompatibel bestand'. Superhandig, want nu heb ik geen synchronisser programma meer nodig, ik kopieer gewoon m'n mp3'tjes en films direct met windows explorer naar m'n zen! :)

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Je hebt nog gewoon WMP nodig... Maar schijnbaar lijkt het nu meer op een UMS device? :) Dat is goed nieuws.

Omelette du Fromage

quote:
Hero Of Time schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:19:

Oortjes zal denk ik de Creative 635 worden, tenzij iemand betere weet die in dezelfde prijsklasse zit (bij het Goede oordopjes topic kom ik er door de keus niet uit), als het maar geen witte zijn, vind ik afschuwelijk, ze lijken te veel op de iPod waar ik al geen fan van ben.
Screenprotector is een must, welke is het beste?
Andere nuttige extra's? Een universele adapter heb ik al, voor mijn keyboard, kan tussen 3,3 en 12 Volt leveren, iig 4,5/5 Volt.
Als je geen witte wil, kan je beter niet de 635 nemen, lijkt me zo. De 630 zullen meer aan je verlangens tegemoet komen.
Voor screenprotector moet je de BSE hebben. Daarnaast zou ik ook een case nemen, welke hangt af van je persoonlijke smaak en voorkeur. Ik heb een zwarte silicone van Kroo.
Ik zou overigens wel oppassen met adapters, er gaan spookverhalen over spelers die kapot gaan na gebruik van een adapter. Hangt ervan mede vanaf of het een AC adapter of een USB adapter is.

Stam + t

quote:
fjboere schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:26:
Ik wil in mijn eerste post in dit topic even melden dat ik harstikke blij ben met mijn Vision M. Ik heb 'm nu een paar maanden (uit US $210) en hij voldoet goed, zelfs boven mijn verwachtingen. Een groot pluspunt vind ik dat je video vrijwel nooit hoeft te converteren, een film van internet (bv xvid 640x272) werkt meteen perfect zonder resize.
Waar heb je je Zen uit Amerika gekocht? Bij een Nederlandse winkel, via Creative of Amazon oid? Misschien dat ik, afhankelijk van je antwoord, dan toch voor de Vision W ga.
quote:
orejas schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 08:35:
[...]
Als je geen witte wil, kan je beter niet de 635 nemen, lijkt me zo. De 630 zullen meer aan je verlangens tegemoet komen.
Voor screenprotector moet je de BSE hebben. Daarnaast zou ik ook een case nemen, welke hangt af van je persoonlijke smaak en voorkeur. Ik heb een zwarte silicone van Kroo.
Ik zou overigens wel oppassen met adapters, er gaan spookverhalen over spelers die kapot gaan na gebruik van een adapter. Hangt ervan mede vanaf of het een AC adapter of een USB adapter is.
Ik nam het type als een voorbeeld, ik wist niet meer of deze wit waren of niet, ik wist wel dat het (iets) betere waren dan de 630. Maar goed, dat maakt ook niet zo veel uit, die worden erbij geleverd.
Case was ik ook van plan, ik zou dan idd ook voor die zwarte gaan van jouw, als je er goede ervaringen mee hebt (zo te merken wel).
Voor adapter, ik verwacht dat ik hem meer met de docking station zal opladen dan met de universele adapter. Alleen als ik in Japan zal zijn, zal ik wel met een adapter moeten opladen. Maar dat is iets voor over een paar jaar.

quote:
Waar heb je je Zen uit Amerika gekocht? Bij een Nederlandse winkel, via Creative of Amazon oid? Misschien dat ik, afhankelijk van je antwoord, dan toch voor de Vision W ga.
Via een kennis in amerika, die heeft 'm via Amazon besteld en is daarna naar NL gekomen.

Omelette du Fromage

quote:
Hero Of Time schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:23:
[...]

[...]

Ik nam het type als een voorbeeld, ik wist niet meer of deze wit waren of niet, ik wist wel dat het (iets) betere waren dan de 630. Maar goed, dat maakt ook niet zo veel uit, die worden erbij geleverd.
Case was ik ook van plan, ik zou dan idd ook voor die zwarte gaan van jouw, als je er goede ervaringen mee hebt (zo te merken wel).
Voor adapter, ik verwacht dat ik hem meer met de docking station zal opladen dan met de universele adapter. Alleen als ik in Japan zal zijn, zal ik wel met een adapter moeten opladen. Maar dat is iets voor over een paar jaar.
Aha, dan begrijp ik het.
De oortjes die erbij geleverd worden zijn nou niet bepaald goed te noemen. Op bol.com heb je voor 20 E de ep-630's. Erg goede upgrades voor die prijs als je het mij vraagt.
Ik ben zelf voornemens via gomadic een adapter te kopen. Ontzettend veelzijdig apparaatjes maken ze daar.

Stam + t

quote:
fjboere schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:32:
[...]

Via een kennis in amerika, die heeft 'm via Amazon besteld en is daarna naar NL gekomen.
Ok, aangezien ik geen kennissen heb in Amerika ga ik maar voor de Vision:M. Even goed kijken wat voor extra's er allemaal zijn bij Komplett.nl, hoewel ik dan wel met rembours moet betalen, bij Bol.com heb ik ag. Prijs accesoires vergelijken en anders zoek ik bij winkels in de buurt. Ga nog even in het oortjes topic vragen wat ik het beste kan nemen vergelijken met de EP-630 van Creative, of gewoon die dopjes (is een combi pack zelfs geloof ik). Bedankt voor de tips en info. _/-\o_

Voor ik het vergeet. De 60 GB heeft nu dezelfde afmetingen als de 30 GB versie? Dit omdat ik een docking station erbij neem, en als die voor andere afmetingen is (de 30 GB) heb ik er weinig aan. Ik begreep van hier dat het nu gelijk is.

Hero Of Time wijzigde dit bericht 05-06-2007 21:21 (14%)

Haha ik heb ook een Vision M hoor ;) geen W

Mijn meegeleverde oordopjes zijn helaas nu al stuk, dat is wel snel gegaan. De linkerdop heeft een ruis in zich...

fjboere wijzigde dit bericht 05-06-2007 22:12 (60%)

quote:
fjboere schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:10:
Haha ik heb ook een Vision M hoor ;) geen W

Mijn meegeleverde oordopjes zijn helaas nu al stuk, dat is wel snel gegaan. De linkerdop heeft een ruis in zich...
Het ging mij er niet om of je de W had of de M, het ging mij erom hoe makkelijk het importeren uit de States is. Via een kennis is het makkelijker en vertrouwder dan zomaar blind er iets vandaan halen.

Dubbelpost voor bump. De Creative Accessoire pak, is dat wat eigenlijk? Er zit een A/V kabel bij, koptelefoon (EP-630), netspanningsadapter, screenprotector en silicone skin. Dat alles voor 59 euro. Denk dat het wat beter is dan los koptelefoon, skin en screenprotector nemen. Bovendien heb ik ook een a/v kabel en losse lader die prima geschikt is. Vanavond maar even alles bestellen dan.

quote:
Hero Of Time schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:23:
Dubbelpost voor bump. De Creative Accessoire pak, is dat wat eigenlijk? Er zit een A/V kabel bij, koptelefoon (EP-630), netspanningsadapter, screenprotector en silicone skin. Dat alles voor 59 euro. Denk dat het wat beter is dan los koptelefoon, skin en screenprotector nemen. Bovendien heb ik ook een a/v kabel en losse lader die prima geschikt is. Vanavond maar even alles bestellen dan.
Ik heb bij mp3shop ook de speler + pack gekocht. (had toen het verhaal over de aftersales nog niet gezien)... Maar de oordopjes die daarbij zitten zijn goed hoor (ben geen super kenner wat dat betreft) maar ik vindt ze iig mooi geluid geven met een lekkere bas. Ook zitten ze lekkerder in je oren als de standaard dopjes. Je kan de grootte van de dopjes ook veranderen mocht je ze te strak of te los vinden zitten.
AV kabel en lader zijn uiteraard ook super handig. Op vakantie of waardan ook is toch niet altijd een computer in de buurt om je speler op te laden. En via de kabel je films en mp3 in de woonkamer afspelen is ook handig,

En een beetje extra bescherming met de skin en screenprotector kan ook geen kwaad.

Kortom ik ben zeer tevreden over alles wat ik de pack zit, en je bent een stuk goedkoper uit met de pack ipv alles los...

Mooi, dat is goed om te horen. Ik had al in het oordopjes topic gevraagd voor goeie dingen, kwam al uit op de EP-630. Wilde deze eerst via Bol.com bestellen, maar toen ik keek naar de screenprotector bij Komplett zag ik die pack voor 60 euro staan. Dacht meteen, goh, 20 euro voor oortjes, 12 euro voor screen protector, dan nog wat geld voor een oplader, av kabel en een bescherm skin, komt toch hoger uit dan die pack. Ik heb eind van de middag mijn bestelling geplaatst, verwacht hem morgen in huis te hebben. Dat vind ik wel het goede van TNT Post, wat je die dag laat opsturen komt op die dag nog aan ook, of de webwinkel werkt ook 's nachts met TNT verzendingen. Maar gezien de hoeveelheid die zij sturen, verwacht ik dat het eerder het eerste geval is. Totaal ben ik nu iets meer dan 400 kwijt voor alles. Acc pack, docking station en de Zen zelf.

je moet die silliconen skin wel eerst even in water met wasmiddel leggen.
heb ik jammer genoeg niet gedaan, en nu is er een soort aanslag op mijn zen...
net op de gebruikerstoetsen net alsof het een beetje is weggebeten.

Dat is een goede tip. Ga ik doen zodra ik vanavond thuis ben en de Zen vol heb gezet :). Protector erop, skin eromheen en lekker genieten. Water met wasmiddel neem ik aan dat je afwasmiddel bedoelt ;) Uiteraard even laten drogen zeker?

quote:
Hero Of Time schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:14:
Uiteraard even laten drogen zeker?
Nee je moet onder water de Silicone Skin om de zen doen 8)7
haha...

Duh 7(8)7. Maar wat maakt het nou zo speciaal als je het in afwaswater legt, afdroogt en dan eromheen doet? Extra gladheid zal het niet geven of wel? Vaak niet iig bij afdrogen, weet alleen niet hoe afwasmiddel met siliconen reageert.

Omelette du Fromage

quote:
Hero Of Time schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:35:
Duh 7(8)7. Maar wat maakt het nou zo speciaal als je het in afwaswater legt, afdroogt en dan eromheen doet? Extra gladheid zal het niet geven of wel? Vaak niet iig bij afdrogen, weet alleen niet hoe afwasmiddel met siliconen reageert.
Eventjes dit onderwerp heel goed lezen.
Tips die ik je nog zou willen geven;
- Zorg dat de skin echt (!) goed zit. Doe het dus in voldoende licht.
- Gebruik een microvezel doekje en een bankpasje (oid) om de skin te plaatsen. Doe het doekje om de pas heen, dan glijdt de pas beter over de skin en duw je het water er beter uit.

Succes!

Edit; Hmm.. Tis me nu toch niet helemaal duidelijk of je een skin (zoals een BSE of InvisibleShield) hebt gekocht of een silicone case. De hierbovengenoemde link gaat over een skin, niet over een case.

orejas wijzigde dit bericht 07-06-2007 12:48 (11%)

Stam + t

ik heb voorlopig het plasticje ervoor laten zitten die er standaard op zit.

Heeft er iemand een idee van hoe luid hij gaat?

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

quote:
Steef_tweaker schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:18:
ik heb voorlopig het plasticje ervoor laten zitten die er standaard op zit.
Jij ook al? Een heel aardig beschermingsplasticje. Ik vind zo'n ding het tientje wat het op moet brengen niet waard.

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

Hmm, wachten dus met de screenprotector totdat het standaard dingetje los begint te raken. Jammer dat hij niet vandaag binnen is gekomen, moet ik nog een dag langer wachten, bah. Was gisteravond om 23:00 al bij elkaar geraapt, pas om 16:00 opgestuurd. Bummer. En track and trace werkt nog niet.

quote:
RoD schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:51:
Post dat anders even in de Shop Survey, daar kun je je beklaag over shops doen :)
Al gedaan :) Nee die mp3shop daar zie je mij niet weer.

Ff wat vraagjes/opmerkingen:
1) klopt het dat de scherm vd zvm alleen op 'zwart' gaat als je em locked? Dat vind ik wel onhandig nl. Heb brightness op 10% staan, maar als ik zoveel seconden niks indruk mag het scherm wat mij betreft uit. Met de lock moet ik em eerst unlocken om bijvoorbeeld een nummer te skippen.

2) De batterij duur valt me zwaar tegen. 14 uur, laat me niet lachen. Zeker als je er veel mee 'speelt' (scherm aan) is hij zo leeg....

No more Vvardenfell!

Omelette du Fromage

quote:
Hero Of Time schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:04:
Hmm, wachten dus met de screenprotector totdat het standaard dingetje los begint te raken. Jammer dat hij niet vandaag binnen is gekomen, moet ik nog een dag langer wachten, bah. Was gisteravond om 23:00 al bij elkaar geraapt, pas om 16:00 opgestuurd. Bummer. En track and trace werkt nog niet.
Persoonlijk zou ik gewoon meteen de skin erop doen. Dat beschermplasticje is inderdaad sterker dan zijn gemiddelde collega. Hij kán echter wel los. Dat kan zo'n skin niet en is dus wel zo veilig. Bovendien is nu je bedieningpaneel onbeschermd. Dat ding is ook nogal krasgevoelig. Als jouw skin ook bescherming biedt voor je knoppen, zou ik hem er gewoon meteen op doen.
Edit; I stand corrected ▼▼
quote:
-SaveMe- schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:29:
[...]

1) klopt het dat de scherm vd zvm alleen op 'zwart' gaat als je em locked? Dat vind ik wel onhandig nl. Heb brightness op 10% staan, maar als ik zoveel seconden niks indruk mag het scherm wat mij betreft uit. Met de lock moet ik em eerst unlocken om bijvoorbeeld een nummer te skippen.
Bij mij wel, misschien;
Menu -> System -> Player Settings -> Idle Shutdown?

Stam + t

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
orejas schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 08:16:
[...]

Persoonlijk zou ik gewoon meteen de skin erop doen. Dat beschermplasticje is inderdaad sterker dan zijn gemiddelde collega. Hij kán echter wel los. Dat kan zo'n skin niet en is dus wel zo veilig. Bovendien is nu je bedieningpaneel onbeschermd. Dat ding is ook nogal krasgevoelig. Als jouw skin ook becherming biedt voor je knoppen, zou ik hem er gewoon meteen op doen.
Screenprotector is geen skin. ;)
Een screenprotector zit alleen over het display heen en een skin zit over het hele apparaat.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws