Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 15 augustus 2006

quote:
Jeroen O schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:03:

Hoe oud is de speler eigenlijk en hoe vaak wordt deze gebruikt?
Mijn speler is nu zo'n 8 maanden oud en ik gebruik 'm zeer weinig. Er is tevens niets bijzonders mee gebeurd.

Er lijkt toch wel echt een probleem te zijn met de accu nu, gezien de Vision:M enkel nog knippert als ik m aan de pc hang. Ik kan 'm niet meer aan doen. Het gekke is dus dat ie toen ik 'm voor het laatst gebruikte nog een volle accu leek te hebben. Een leeglopende accu? Een aparte adapter voor opladen heb ik overigens niet.

ik heb hier een zen vision m 30 gb met FW1.40.02
die wilde ik upgraden naar 1.62.02, maar om de eoa reden wil dat niet
firmware upgarde failed; iemand een idee?

syncen lukt btw ook niet echt

sander817 wijzigde dit bericht 19-03-2008 22:12 (9%)

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Met een melding als "het wil niet, wat nu?" kunnen we niet veel. Daarbij mag je problemen in een nieuw topic posten, zie ook de topicwaarschuwing.

Ik heb ook weer een fijn probleem. Ik ben net van Vista Hp 32bit naar XP home terug gegaan, alleen kan ik in XP niet meer gewoon mn ZVM 60gb in explorer openen? Hij wordt ook ineens helemaal niet meer herkend door de creative software omdat XP hem graag als mediaspeler pakt.

Heeft iemand een oplossing?

I call Christianity the one great curse, the one great instinct of revenge,for which no means are venomous enough,or secret,subterranean and small enough, I call it the one immortal blemish upon the human race... - F.W. Nietzsche

Lees mijn post hierboven eens ;) Gaarne voor dit soort dingen een nieuw topic openen dus.

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
DonMetal schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:33:
Ik heb ook weer een fijn probleem. Ik ben net van Vista Hp 32bit naar XP home terug gegaan, alleen kan ik in XP niet meer gewoon mn ZVM 60gb in explorer openen? Hij wordt ook ineens helemaal niet meer herkend door de creative software omdat XP hem graag als mediaspeler pakt.

Heeft iemand een oplossing?
Plays for sure proggie geïnstalleerd?

quote:
RoD schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:11:
Lees mijn post hierboven eens ;) Gaarne voor dit soort dingen een nieuw topic openen dus.
Ik vind dit nou eigenlijk niet echt een eigen topic waard moet ik zeggen :/
quote:
Helsie schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:43:
[...]

Plays for sure proggie geïnstalleerd?
Ik heb werkelijk waar geen enkel idee... Wat ik wel weet is dat ik hem niet als verwisselbare schijf kan benaderen zodat ik gewoon direct mappen kan kopieren, en dat is nou eigenlijk het enige wat ik er mee moet :/

I call Christianity the one great curse, the one great instinct of revenge,for which no means are venomous enough,or secret,subterranean and small enough, I call it the one immortal blemish upon the human race... - F.W. Nietzsche

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
DonMetal schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:05:
[...]

Ik heb werkelijk waar geen enkel idee... Wat ik wel weet is dat ik hem niet als verwisselbare schijf kan benaderen zodat ik gewoon direct mappen kan kopieren, en dat is nou eigenlijk het enige wat ik er mee moet :/
Staat op de creative site bij downloads:
quote:
Creative PlaysForSure Devices Plugin 5.00.36 for Creative MediaSource 5 Player/Organizer (27.90 MB)

quote:
DonMetal schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:05:
[...]

Ik vind dit nou eigenlijk niet echt een eigen topic waard moet ik zeggen :/
Ik wel. Grote topics zijn nadrukkelijk niet bedoelt voor het bespreken van problemen. Daarvoor behoor je een eigen topic aan te maken, zoals er duidelijk staat te lezen in de topicwaarschuwing. Dus mocht je hier over door willen gaan graag een eigen topic openen.

One Lemming to rule them all!

Windows Media Player 10 of 11 installeren als je MTP support wilt, geld voor ALLE MTP spelers. Heel simpel maar toch daadkrachtig :D

And remember, Respect is Everything !

quote:
sander817 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:04:
ik heb hier een zen vision m 30 gb met FW1.40.02
die wilde ik upgraden naar 1.62.02, maar om de eoa reden wil dat niet
firmware upgarde failed; iemand een idee?

syncen lukt btw ook niet echt
WMP11 er af gooien. Ook de runtime.

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.

De originele Creative ZEN Power adapter bij Kijkshop van 29,95 voor 19,95
Ook handig als je van je Freebees afmoet
Zowel mijn 30GB als mijn 60GB nu eindelijk oplaadbaar zonder gerommel of USB.

Jeroen Liteon

Wreah
Reg. datum: 26 januari 2000

Ik snpa er geen fuck meer van. Ik heb mijn creative een tijdje niet geupdate met muziek. Wel had ik de firmware een keer geupdate met de amerikaanse 1.62 versie.

Nu wil ik weer muziek adden en dan playlists maken. Dat kon ik altijd prima met een proggie van de CD. Maar die kan ik niet meer vinden en ik weet niet meer welk programma dat was. Ik heb nu zen organizer maar daarmee lukt het niet echt :S.

Als ik muziek via explorer erop kwak, of het nu in de directory playlists is of een andere music dir, dan kan ik ze wel vinden via albums of artists(via de ID3 tag dus), maar een nieuwe playlist in exploder aanmaken wil dus niet, dan maakt hij gewoon een directory en that't it.

Ik zit er al een tijde mee te worstelen en word er een beetje moe van :/.

Iemand suggesties?

blieb: solved.

kennelijk moest ik deze hebben: Creative PlaysForSure Devices Plugin 5.00.36 for Creative MediaSource 5 Player/Organizer (27.90 MB)

Via de softwareupdate van ZENorganizer gedaan :).

Maar tis wel een janboel met die creative software 8)7 :X }:O

Tripp wijzigde dit bericht 09-04-2008 21:32 (21%)

Reg. datum: 11 december 2003

Ik vind het vrij vervelend dat het zo lang duurt om via netstroom de zen op te laden (echt erg lang), hebben meer mensen hier last van?

Ook het werken met playlist vind ik niet fijn, wil ik 1 nummer toevoegen uit een album aan mijn playlist. Voegt de speler vervolgens het hele album aan de playlist toe.
Als ik dan een nummer uit de playlist wil verwijderen, is het een harde delete .. dus ook van de schijf.
Is dit beter met nieuwe firmware of wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Waarom update je sowieso niet naar de laatste firmware? Dat is altijd aan te raden.

Reg. datum: 19 februari 2007

quote:
D3XiE schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:08:
Ik vind het vrij vervelend dat het zo lang duurt om via netstroom de zen op te laden (echt erg lang), hebben meer mensen hier last van?
Wat voor lader gebruik je? Gaat het sneller als je via de computer oplaadt? Misschien is je batterij een beetje gaar aan het worden?

Nikon D60 | AF-S DX Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR

quote:
RoD schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:10:
Waarom update je sowieso niet naar de laatste firmware? Dat is altijd aan te raden.
Geen idee eigenlijk, vaak heb ik ook geen idee welke toegevoegde waarden een nieuwe firmware versie heeft.
quote:
joepert schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:10:
[...]

Wat voor lader gebruik je? Gaat het sneller als je via de computer oplaadt? Misschien is je batterij een beetje gaar aan het worden?
Ik gebruik de officiele creative zen oplader, via de computer gaat zeker 3x zo snel dus het lijkt me niet dat mijn batterij gaar aan het worden is.

D3XiE wijzigde dit bericht 16-04-2008 12:16 (27%)

D3XiE: Laad je op met de Creative lader via de USB ingang of met de 5 volt plug?
Je hebt Creative laders van 20,00 en van 30,00 Euro (zit ongetwijfeld verschil in de capaciteit). Met mijn Creative lader vd Kijkshop zijn ze binnen 3 uur helemaal vol. Via USB duurt dat al gauw 'n uur of 7.

Jeroen Liteon

quote:
D3XiE schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:14:
[...]

Geen idee eigenlijk, vaak heb ik ook geen idee welke toegevoegde waarden een nieuwe firmware versie heeft.
Dat kun je doorgaans in de changelog lezen die je bij de firmware vindt.

Wreah

Ik heb destijds met lader aangeschaft (zat erbij). Het ding kan 2.4A leveren op 5V. Duurt een uurtje of 2 ofzo voordat ie weer helemaal vol is :).

Tripp wijzigde dit bericht 16-04-2008 18:23 (18%)

quote:
Jeroen Waser schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:42:
D3XiE: Laad je op met de Creative lader via de USB ingang of met de 5 volt plug?
Je hebt Creative laders van 20,00 en van 30,00 Euro (zit ongetwijfeld verschil in de capaciteit). Met mijn Creative lader vd Kijkshop zijn ze binnen 3 uur helemaal vol. Via USB duurt dat al gauw 'n uur of 7.
quote:
Tripp schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:21:
Ik heb destijds met lader aangeschaft (zat erbij). Het ding kan 2.4A leveren op 5V. Duurt een uurtje of 2 ofzo voordat ie weer helemaal vol is :).
Voor de duidelijkheid, via USB binnen een uurtje of 2 (heel raar dat het bij jou 7 uur duurt)
Met de creative lader (toendertijd 29,95) duurt het wel een uurtje of 6/7.

quote:
Ik vind die netstroomadapter van Creative wel erg duur, wat zijn de alternatieven?
Er zijn universele netstroomadapters naar USB die vrijwel zeker met de ZVM werken. Omdat USB universeel is, kun je vrijwel altijd de ZVM gemakkelijk opladen met zon adapter. Ze zijn vrij goedkoop en zijn bijvoorbeeld bij de Mediamarkt te vinden.
Waar je wellicht wel nog even naar moet kijken is de polariteit, die niet bij elke lader hetzelfde is.
Dit is niet waar, zo heb ik ondervonden, toen ik in de zomer mijn ZVM kocht werd ook een netadapter 'aangespeerd' die ik zeker moest hebben, omdat ik op vakantie geen pc heb om hem op te laden (en een aantal dagen ernaa ging ik op vakantie) maar wel de beschikking heb over netstroom, heb ik hem toch maar aangeschaft en wat bleek: niet geschikt voor de ZVM de enige adapter die ik heb kunnen vinden zat in een accessoirepacket die ik bij bol.com heb besteld voor 50 euro, maar die deed het wel!
Dit is wel iets waar je goed op moet letten! En wat ik ook erg jammer vind, dat je niet de adapter los kunt kopen...

Wreah

quote:
D3XiE schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:48:
[...]

[...]

Voor de duidelijkheid, via USB binnen een uurtje of 2 (heel raar dat het bij jou 7 uur duurt)
Met de creative lader (toendertijd 29,95) duurt het wel een uurtje of 6/7.
Dat is raar, want usb levert max maar een stroom van 500mA.
Reg. datum: 19 februari 2007

Wat ik ergens eens heb gelezen, is dat op de een of andere manier een gewone USB-lader niet goed werkt op de ZVM. Opladen via de USB-kabel werkt alleen als je 'm aan de computer hangt. Een externe lader moet je op het middelste poortje aanlsluiten, maar dat zou dan toch elke universele lader moeten kunnen zijn, als-ie maar 5V geeft met tenminste 500mA. Als dus een USB-lader aansluit op het linker poortje laadt-ie nauwelijks op. Vraag me niet om het te verklaren...
http://i13.tinypic.com/6gyefdl.jpg.
edit: kijk even op pagina 3 en 4 van dit topic, daar wordt ingegaan op dit probleem.

joepert wijzigde dit bericht 21-04-2008 17:40 (7%)

Nikon D60 | AF-S DX Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR

Volgens mij komt dat doordat een USB lader USB-Host moet emuleren om het ding te laten opladen.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws