Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Bluecold schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:48:
[...]

http://tweakers.net/pricewatch/151295/creative-zen-visionm-sync-adapter.html
Bij Salland dus.
Even zoeken op de creative site dat het een sync adapter is, en dat dan invoeren in de pricewatch.
Ik kan begrijpen dat je in pure paniek bent vergeten dat er een creative site was. ;)
Huh, bij mij staat er: geen prijzen bekend :'(

quote:
Chouette schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:01:
[...]

Huh, bij mij staat er: geen prijzen bekend :'(
Mja, die zijn dus net weg.
Kennelijk ook bijna overal geen voorraad.
Amazon.com heeft ze wel.

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.

Is een docking station geen optie voor je? Dit werkt ook prima, vind het zelf prettiger werken want je zet hem er zo in om met je computer syncen. Dit past uiteraard niet als je de 'oude' 60 gig versie hebt, dan issie te dun.

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

Omdat ik volgende week naar Hong Kong vlieg (12 uur) heb ik een batterijhoudertje met 4 oplaadbare NiMh penlites aan de sync adapter aangesloten. Ben vandaag met een testje bezig. De zen speelt sinds vanmorgen 10:15 continu video af, het is nu 23:00 en hij draait nog steeds. Als ik de batterijhouder afkoppel staat mijn accu nog op helemaal vol. Zodra ik 'm weer aansluit komt het stekkertje weer tevoorschijn.

Mijn doel (langere speelduur met met name video) is nu al gehaald. Ik wil eigenlijk wel weten hoe lang íe het volhoudt nu, de interne accu is nog niet eens gebruikt, en die was al niet helemaal vol toen ik de test begon.

je kunt de externe batterij als oplader gebruiken of als 'stekker'voeding. Ik ben erg tevreden, dacht dat het nuttig was dit ff te delen. kost minder dan 5 euro aan onderdelen bij Conrad. Nu nog een mooi behuizinkje zoeken om die 4 penlites in te huisvesten.

In deel 2 staat de 'officiele' versie van dit idee: http://www.pocketables.net/2006/08/review_zvm_exte.html

nog 7 uur te gaan dus....

ericbiermann wijzigde dit bericht 02-01-2008 23:33 (7%)

He, dat is zeker interessant. Als je bijvoorbeeld naar het buitenland gaat (USA, UK, Azië) en het stopcontact is anders, moet je weer een converter aanschaffen ofzo. Op deze manier heb je altijd stroom bij je. En het kost niet meer dan een paar onderdelen en penlites. Ook handig voor als je geen stopcontact in de buurt hebt (openbaar vervoer, midden in de les ;), auto, noem maar op).

Alleen, durf je wel je speler te gebruiken in het vliegtuig? Er zijn hier al wat ervaringen dat de hdd er mee stopt door het gebruik in het vliegtuig. Zou kunnen dat ze hem aan hadden tijdens opstijgen en landen, maar je weet maar nooit.

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

Ik ben de afgelopen tijd weggeweest,,,en heb de zen zondr problemen gebruikt in het vliegtuig +/- 6 uur...
Hiervoor hebben we V&A

RoD wijzigde dit bericht 07-01-2008 00:39 (86%)

Lekker belangrijk...

quote:
Hero Of Time schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:47:
Alleen, durf je wel je speler te gebruiken in het vliegtuig? Er zijn hier al wat ervaringen dat de hdd er mee stopt door het gebruik in het vliegtuig. Zou kunnen dat ze hem aan hadden tijdens opstijgen en landen, maar je weet maar nooit.
Mijn speler heeft vlak na mijn vakantie de geest gegeven. En ik heb hem in het vliegtuig dus gebruikt, zowel op de heen als terugweg. Maar een week of 2 daarna is (waarschijnlijk) de harde schijf kapot gegaan. Geen idee of het door het drukverschil in het vliegtuig is gekomen maar het zou natuurlijk kunnen....

Bergie wijzigde dit bericht 07-01-2008 09:49 (8%)

Last.fm | Mijn DVD-collectie | Ook zo'n hekel aan fake linkjes?

Baloo [BE]

met wat kan ik de speler het beste beschermen tegen schermbreuk,
mijn vorig schermpje was gebarsten voor onvoorklaarbare redenen..

iemand een hard plastieken omhulsel tegengekomen...,?

Intel C2DE6600 @ 3.4Ghz // Asus P5K-E/WIFI-AP // 4x1GB 6400 Kingston HyperX // RAID0: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 250GB // Gigabyte Nvidia Geforce 8500GT (512MBI) // Antec P182 // NEOhe 500W // Creative Xfi ExtremeGamer

holy macaroni
Reg. datum: 13 november 2007

quote:
RoD schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:35:
Voor de geïnteresseerden; Bij Rockbox hebben ze het voor elkaar gekregen om alternatieve firmware op de ZVM te laden. Op het moment is nog vrij beperkt, je kunt andere themes en fonts gebruiken, en daarmee houdt het wel ongeveer op. Maar er wordt niet uitgesloten dat er in de toekomst dingen mogelijk zijn zoals Flac en Ogg.
Link

Wellicht interessant om even naar te kijken :)
Sweet!

quote:
Meh, valt wel mee, de themes zijn niet heel veel meer dan een ander achtergrondje.
Het enige wat te veranderen valt zijn de plaatjes, maar niet de positie ervan.
Wachten totdat de ZVM echt gehaxx0rd is.

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.

Reg. datum: 08 september 2007

Vraag.

Is er ook andere software om playlists te maken voor de ZVM?

Ik werk namelijk zeer veel met playlists die ik vooraf op de computer heb gemaakt, maar de ZVM Media Explorer is daar helemaal niet zo goed mee. Er is geen zoekfunctie om bestanden te zoeken op de ZVM en de tracks zijn gesorteerd op laatst toegevoegd (?). Ik heb ongeveer 3 kwart van mijn muziek in 1 map staan en het is geen doen om een los nummer in dat kleine schermpje op je computer te gaan zoeken. Ik wil zoiets als met iTunes: Zoeken en slepen naar een playlist.

Erg jammer dat er zulke slechte software wordt geleverd bij ZVM.

Edit: Heb zojuist gevonden dat je met MediaSource ook playlists kan maken, ook al werkt het niet zo lekker. Mijn excuses. :)

Justin

Justinn wijzigde dit bericht 14-01-2008 18:53 (9%)

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
Justinn schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:46:
Vraag.

Ik werk namelijk zeer veel met playlists die ik vooraf op de computer heb gemaakt, maar de ZVM Media Explorer is daar helemaal niet zo goed mee. Er is geen zoekfunctie om bestanden te zoeken op de ZVM en de tracks zijn gesorteerd op laatst toegevoegd (?). Ik heb ongeveer 3 kwart van mijn muziek in 1 map staan en het is geen doen om een los nummer in dat kleine schermpje op je computer te gaan zoeken. Ik wil zoiets als met iTunes: Zoeken en slepen naar een playlist.

Justin
Creative MediaSource Player/Organizer 5.10.38: Daarin kun je gewoon slepen.
Downloads @ Creative (Vista - Engels)

(Bij mij zag ie pas de ZVM weer nadat ik Creative PlaysForSure Devices Plugin 5.00.36 for Creative MediaSource 5 Player/Organizer had geïnstalleerd (ook op die pagina bij Creative te downloaden).

--
Ik zag je edit pas nadat je zelf gewijzigd had. Maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan. ;)

Helsie wijzigde dit bericht 14-01-2008 18:54 (3%)

Reg. datum: 08 september 2007

Toch bedankt. Heb wat updates geinstalleerd. :)

quote:
Justinn schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:46:
Vraag.

Edit: Heb zojuist gevonden dat je met MediaSource ook playlists kan maken, ook al werkt het niet zo lekker. Mijn excuses. :)

Justin
Mediamonkey werkt hemels.
Werkt trouwens met alle spelers (zelfs iPod) dus als je eens een nieuwe koopt dan hoef je niet heel je bibliotheek over te zetten naar een ander progsel.

De shuffle functie lijkt niet helemaal te werken zoals ik verwacht. Als ik een playlist selecteer en ik zet de play mode of shuffle, dan shufflet ie wel, maar hij onthoudt niet welke nummers geweest zijn. Zo hoor ik soms in 1 uur 2 keer hetzelfde nummer, terwijl de playlist wel 200 nummers bevat. Is er een bepaalde instelling, of werkt de speler nou eenmaal zo?
De speler speelt alle nummers in de playlist in willekeurige volgorde af. Wanneer hij alle nummers afgespeeld heeft, dan stopt de speler. Test dit maar uit met een kleine playlist.

Als je toch bepaalde nummers meerdere malen hoort, dan kan het zijn dat:

- je speler op shuffle repeat all staat.
- je bepaalde nummers dubbel in de playlist hebt staan.
- je speler voor langere tijd heeft uitgestaan.

Aangezien je zegt dat je een playlist hebt geselecteerd, lijkt optie 2 me erg waarschijnlijk. Ik heb zelf ook playlists waarin nummers 'dubbel' voorkomen. En ja, die worden soms ook wel eens kort achter elkaar afgespeeld, ondanks dat er 1000 nummers in de playlist staan.

Wat ook zo is, als je je speler uitzet, dan schakelt ie niet helemaal uit. Dat merk je ook, want als je hem weer aan zet, dan staat ie zo weer aan.

Pas als ie voor langere tijd uitstaat en je het apparaat vervolgens ongeveer 4 uur uit laat staan, dan gaat ie helemaal uit (het scherm geeft ook even een flits als dat gebeurt).

Wanneer je hem dan weer aan zet, dan duurt ten eerste het opstarten veel langer, maar dan weet hij ook niet meer welke nummers hij al gespeeld heeft en begint ie eigenlijk weer helemaal opnieuw met het willekeurig afspelen van de playlist.

Ok ja, dat laatste is bij mij het geval. Ik gebruik de speler alleen 's ochtends en 's avonds in de auto... Dan zit er denk ik niks anders op dan de shuffle functie uit te schakelen of de playlist al te shufflen voordat ik 'm op de Zen zet. Tnx
Reg. datum: 15 augustus 2006

Ik heb gisteren continu muziek gedraaid met een volle accu en al na minder dan 3 uur was de accu leeg. Twee vraagjes:

1. Het beeldscherm bleef daarbij non-stop aanstaan. Hoe kun je het beeldscherm uitzetten als er muziek wordt gespeeld?

2. Zelfs al stond het beeldscherm aan, dan nog is 3 uur wel erg kort, gezien bij de specs wordt aangegeven dat de speler tot 5 uur non-stop videobeelden kan afspelen. Is dit laatste een wat erg ruime schatting of is er toch echt iets mis met mijn accu? Anderen hier met soortgelijke ervaringen?

Alvast heel hartelijk dank voor reacties.

Groeten Michiel

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Batterijduur is altijd wat variabel. Als je hele zware bestanden afspeelt zul je zeker een stuk minder lang met de batterij kunnen doen. Je kunt de bitrate en resolutie eventueel verlagen.

3 uur is als je het mij vraagt veel te kort voor audiobestanden.

Het scherm kan je uitzetten door de speler op hold te zetten. (aan/uit schakelaar helemaal naar rechts).

Ik speel zelf de accu's nooit helemaal leeg. Ik gebruik hem voornamelijk in de auto. Dan wordt ie ongeveer tussen de 1 tot 3 uur op een dag gebruikt, verdeeld over de dag. Aan het einde van de dag dan geeft het batterij icoontje nog vol aan of er is 1 streepje weg (75% vol) en gaat ie op de lader. Overigens staat het scherm tijdens gebruik wel uit.

Je zou nog eens een test kunnen doen met scherm uit. Is ie dan nog binnen drie a vier uur leeg, dan zou ik eens kijken of je garantie kunt claimen als je daar nog recht op hebt.

Hoe oud is de speler eigenlijk en hoe vaak wordt deze gebruikt?

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Ik heb het even verkeerd gelezen. Ik dacht dat het 3 uur video was. 3 uur audio is inderdaad véél te weinig. Dan lijkt het me vrij logisch dat er iets mis is met de batterij. Als je garantie hebt, zeker claimen, want dit is onacceptabel.

Wanneer ik de ZVM op de pc aansluit en er vervolgens muziek vanaf wil spelen doet hij dit gewoon standaard, weet iemand hoe je hem random liedjes door de pc kan laten spelen?

weet iemand of creative nog van plan is een ZVM 80gb te maken want aan 60gb kom ik tekort en ik wil eigenlijk graag een creative maar lukt dit niet dan moet ik maar de ipod classic kiezen.

Die komt waarschijnlijk niet, Creative heeft gezecht dat ze niet meer verder werken aan deze speler. Misschien werkt Creative aan een opvolger voor deze speler maar tot die speler er is(als die ooit al komt) zullen ze wel een tijdje verder zijn.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws