Ik heb sinds 3 weken een zen vision M 60Gb. Het probleem is dat regelmatig het touchpad weigert te reageren op scroll beweging, maar alleen op tikken. Ik heb het idee dat het gebeurt nadat ik gesynchroniseerd heb, maar dan pas de volgende ochtend: 's avonds synchroniseren, compu uit, volgende dag in de trein: doet ie het niet.
De vorige twee keer was het 's avonds weer vanzelf opgelost. Nu gisteren ochtend gebeurde het weer, en nu is ie nog steeds dood. Resetten helpt niet.
Heb bij creative op het forum gekeken en daar kun je vergelijkbare verhalen vinden maar niet met het symptoom dat klikken het nog wel doet of in relatie met die sync. Het advies is altijd om de firmware opnieuw te laden en in de recovery mode te gaan. Daar kan ik niets omdat ik geen selectie kan maken.
Ook opnieuw laden van firmware met de computer haalt niets uit. De links naar hogere firmware die je via google of de startpost vindt leiden allemaal naar de 1.21 die ik nu al heb dus ook dat kan ik niet testen. Iemand een suggestie behalve terug naar de Dixons en hopen dat ie niet 6 weken weg is ter reparatie?
Edit:
Ok, heb net de site Nomadness.net gevonden waar de files wel te downloaden zijn. Ik vind hier veel firmware die voor zen vision:M zou zijn maar in de filename staat dan specifiek de 30Gb genoemd. Weet iemand of dat problemen oplevert? En als dat evt. zo is, kan ik dan terug naar de officiele firmware? Ik ben nu bijna zover dat ik naar 1.11.04 terug ga. als die touchpad het maar doet.
ericbiermann wijzigde dit bericht 08-12-2007 10:29 (15%)