Gathering of Tweakers

Quicksearch
sympathieke takkebos!

heb sinds een paar dagen ook een vision M 60gb slim, en wat een prachtding! heb eerst een hele tijd lopen klooien om avi's erop te zetten, maar uiteindelijk gelukt met die organizer software. Ik kreeg alleen niet via windows verkenner de avi's erop. telkens foutbericht dat ie niet ondersteund werd. Maarja, dat heb ik ook maar op 1 pc geprobeerd. wel belangrijk aangezien ik volgende week voor 5 maanden op reis ga!
Wat ik verder nog lastig vind is hoe je mp3 afspeellijsten maakt. Je kiest voor een aantal mp3's "toevoegen aan selectie" en dan ga naar now playing ofzo, en sla op als lijst. Nou weet ik niet hoe je in now playing kunt zien welke nummers erin staan.ik zie dan wel staan dat het nummer 23 uit 50 is ofzo, maar die andere 49??? En: hoe kun je een lijst die je hebt opgeslagen editen en er later nog nummers aan toevoegen? En hoe maak je de now playing lijst weer leeg? Dit kan vast allemaal via de zen organizer, maar die heb ik op reis in een internetcafe niet bepaald voorhanden.

AMD 3200+, Asus a8n-e, radeon x550, 2x512MB DDR2,250gb sp2504c

Reg. datum: 19 juni 2004

Je kan toch ook een deel van je speler instellen als "portable harddisk" ? Weet iemand hoe dit werkt?

holy macaroni
Reg. datum: 13 november 2007

Bij 'extra's - verwisselbare schijf' kan je dat instellen...

Als je dan op de pc wil dat je die portable harddisk ziet, moet je op je speler daar naar toe gaan en hem dan aansluiten, anders krijg je alleen je muziek te zien.
Op de mac krijg je automatisch partable harddisk (en niet je muziek maar dat is een ander verhaal).

Brent in "[HDD] Het Creative Zen Vision:M topic de..."
quote:
Hero Of Time schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:57:
Ik denk dat je laptop de USB poort heeft uitgeschakelt. Probeer hem eens in een andere poort, of een andere computer. Dan kan je zien of hij nog wel herkend wordt (en dus of je kabel het nog doet). Verander ook eens van Energieschema, check je apparaatbeheer om te kijken of je USB poorten aan staan of op powersave. Snelste test is een usb stick te pakken en die erin te stoppen.
Dat heb ik dus allemaal al geprobeerd :(

No more Vvardenfell!

Oké, mijn brand-spanking new ZVM gaat niet aan.
Als ik het schuifje naar de aanpositie doe, dan gaat het blauwe lampje knipperen en dan niks.
Ik kan dat schuifje er een minuut houden en dan gaat ie nog niet aan. Heeft al een uur aan de USB poort gehangen.
DOA of zie ik iets over het hoofd?
Resetknop induwen werkt ook niet.
Als ie aangesloten is op power, dan brandt het blauwe lampje onder het aanknopje wel.

Nee, doet het al weer \o/

Bluecold wijzigde dit bericht 20-11-2007 17:30 (14%)

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.

Hebben andere ook het leuke voorval dat als je de remote in je Zen steekt, deze dan aangaat zonder ergens op gedrukt te hebben? Ik merkte het ook toen ik mijn computer speakers aansloot, ging hij ook spontaan aan. Wel handig is dat als je remote eraan hebt en de Zen uitstaat hij aangaat als je op Play/Pause drukt. Naja, handig, ligt eraan of je dat wil of niet ;).

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

Tyfus, computer herkent speler niet als ik de firmware probeer up te daten.
Nu zit ik dus met een niet werkende speler. :'(

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.

Lekker belangrijk...

quote:
Bluecold schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:50:
Tyfus, computer herkent speler niet als ik de firmware probeer up te daten.
Nu zit ik dus met een niet werkende speler. :'(
Probeer het eens op een andere computer. Wellicht dat het daar wel werkt.

Eventueel kan je de firmware van de speler nog resetten. Je kan dit doen door (ik geloof) hem aan te zetten met het resetknopje ingedrukt. Je krijgt dan een soort van servicemenu zegmaar waarin je oa kunt kiezen voor een firmware reset. Je gaat dan naar een 'lege' firmware die je dan eerst via de pc moet updaten naar een functionele firmware. Maar dit zou ik echt als laatste mogelijkheid gebruiken.

Last.fm | Mijn DVD-collectie | Ook zo'n hekel aan fake linkjes?

Is nu gelukt, het is de WMP11 runtime die voor gekloot zorgde, die is er nu af, dus alles werkt nu.
Lekker mijn oren er uit blazen met amerikaanse firmware. >:)

Lekker belangrijk...

Ja want niks zo leuk als een fikse gehoorbeschadiging op je 25e :|

Last.fm | Mijn DVD-collectie | Ook zo'n hekel aan fake linkjes?

quote:
Bergie schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:07:
Ja want niks zo leuk als een fikse gehoorbeschadiging op je 25e :|
Nouja, aids op je 19e komt in de buurt.

Maar even zonder gekheid, het is iets handiger, omdat het aansluiten op je stereo dan wat makkelijker gaat (als in: volume niet omhoog te hoeven krikken)

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Interessant stukje over custom firmware...

Gisteren de zen vision 60gb binnen gehad.
Mooi apparaat...goed geluid, alle files die ik tot nu toe geupload heb werden direct afgespeeld, ook AVI files.

Inderdaad een nadeeltje dat er geen poweradapter bij zit.

Een AV kabel had voor het geld ook wel gemogen dacht ik zo en een degelijk tasje...
Maar goed...

Bediening is wennen.

Ik heb een tweetal vraagjes:
-Als ik op vakantie ben en een andere pc gebruik, dan is de enige manier om uberhaupt mp3's over te sturen (die je ook wilt beluisteren) om de software te installeren?
Via mass storage kun je toch de files niet afspelen/gebruiken in de zen?

Via PTP op mijn canon A640 kan ik files oversturen naar de zen, ik doe dit vanuit de Zen, is er een mogelijkheid om files te selecteren die je wilt oversturen, of is het alles of niks?

-Dat klopt, maar een gemiddelde pc heeft wel Windows XP met WMP10 of hoger... dus dan kan het weer wel.
-Geen idee.

ok thnx.

Iemand enig idee of de mediamarkt van die speciale av kabels voor de zen vision verkoopt?
Ben morgen in de stad (rdam) dan neem ik hem gelijk mee.

OF zijn er misschien andere alternatieven behalve diegene die hier in de OP genoemd worden? Waar jullie ervaring mee hebben?

Anders moet ik hem online bestellen, maar dat doe ik liever niet ivm. verzendkosten.

quote:
Wii4all schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:01:
ok thnx.

Iemand enig idee of de mediamarkt van die speciale av kabels voor de zen vision verkoopt?
Ben morgen in de stad (rdam) dan neem ik hem gelijk mee.

OF zijn er misschien andere alternatieven behalve diegene die hier in de OP genoemd worden? Waar jullie ervaring mee hebben?

Anders moet ik hem online bestellen, maar dat doe ik liever niet ivm. verzendkosten.
Ik zou zeggen, bel de MM even.

Bij de MM verkopen ze ze niet.

Toch maar zon kabeltje bestellen.

Ander vraagje:
Als je een AVI hebt, die normaal 16:9 is
Als je hem dan op je zen zet en hem dan afspeelt via de AV kabel, is hij dan nog steeds 16:9 zelfde resolutie?
Of is de resolutie zo 'groot' als op de zen zelf?

Die video veranderd niet spontaan. Die blijft gewoon 16:9. Tenzij de ZVM de aspect ratio aanpast, maar dat lijkt me niet, of tenminste instelbaar.

ok bedankt weer!

Ik ga toch maar zon originele video kabel bestellen...
Iemand enige idee, of deze kabels gaan werken op de creative in combinatie met de tv?
89600 Audio/Video–Kabel 1,5m, 3xM/1xM
3,5mm Jack Male op 3x RCA Male voor Digitalcamcorder
http://www.tergro.com/easyshopmaker/e46_1.jpg
Als dat een normale jack is net als gewone oordopjes etc. dan kijkt het te gaan werken. Als je tv ook de goede ingangen heeft natuurlijk. Ziet er net uit als de videokabel die ik bij de zen kreeg. Verschil is dat die creative kabel goldplated aansluitingen heeft.

ato

Ik kan overigens iedereen het programmatje tag&rename aanraden.

Ik had zo'n 5000 mp3's..
waarvan sommige werden weergegevn als 01.02...etc etc. zonder artiest.

Vanavond dat programma geinstalleerd.
Zoeken via amazon/selecteren updaten....

Alles behalve de echte onbekenden zijn nu allemaal netjes gesorteerd....

Kost effe...maar dan is wel alles meteen netjes.
quote:
Wii4all schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:30:
Iemand enige idee, of deze kabels gaan werken op de creative in combinatie met de tv?
89600 Audio/Video–Kabel 1,5m, 3xM/1xM
3,5mm Jack Male op 3x RCA Male voor Digitalcamcorder
http://www.tergro.com/easyshopmaker/e46_1.jpg
Elke video kabel werkt, maar alleen als je de plug niet helemaal in het blokje duwt. Doe je dit wel, hoor je alleen geluid en heb je geen beeld. Kijk ook anders naar dit youtube filmpje waarin ze dit laten zien..
http://www.youtube.com/watch?v=Tq1QhQJJkL0

Maar dan heb je wel mono geluid.

Ik heb sinds 3 weken een zen vision M 60Gb. Het probleem is dat regelmatig het touchpad weigert te reageren op scroll beweging, maar alleen op tikken. Ik heb het idee dat het gebeurt nadat ik gesynchroniseerd heb, maar dan pas de volgende ochtend: 's avonds synchroniseren, compu uit, volgende dag in de trein: doet ie het niet.

De vorige twee keer was het 's avonds weer vanzelf opgelost. Nu gisteren ochtend gebeurde het weer, en nu is ie nog steeds dood. Resetten helpt niet.

Heb bij creative op het forum gekeken en daar kun je vergelijkbare verhalen vinden maar niet met het symptoom dat klikken het nog wel doet of in relatie met die sync. Het advies is altijd om de firmware opnieuw te laden en in de recovery mode te gaan. Daar kan ik niets omdat ik geen selectie kan maken.

Ook opnieuw laden van firmware met de computer haalt niets uit. De links naar hogere firmware die je via google of de startpost vindt leiden allemaal naar de 1.21 die ik nu al heb dus ook dat kan ik niet testen. Iemand een suggestie behalve terug naar de Dixons en hopen dat ie niet 6 weken weg is ter reparatie?

Edit:
Ok, heb net de site Nomadness.net gevonden waar de files wel te downloaden zijn. Ik vind hier veel firmware die voor zen vision:M zou zijn maar in de filename staat dan specifiek de 30Gb genoemd. Weet iemand of dat problemen oplevert? En als dat evt. zo is, kan ik dan terug naar de officiele firmware? Ik ben nu bijna zover dat ik naar 1.11.04 terug ga. als die touchpad het maar doet.

ericbiermann wijzigde dit bericht 08-12-2007 10:29 (15%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws