Reg. datum: 08 september 2007
Capaciteit blijft achter?quote:GENETX schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:19:
Denk dat de "oude" ZVM zich nog steeds prima kan meten met de laatste gen iPods... Alleen de capaciteit blijft achter, maar 60GB zou genoeg moeten zijn lijkt me?
Misschien heb je gelijk, maar ik heb liever dat de accu wordt verbeterd.
Dat is echt rampzalig (voor alle mp3-spelers).
Ff wat lezen en ervaringen delen!
Kunnen jullie m via usb in de computer opladen en dan in het menu van de ZVM?
nl_umpire wijzigde dit bericht 15-10-2007 21:20 (24%)
Compal IFL90: 15.4" 1680x1050 - T7500 / 8600M GT 512MB / 160GB 7200rpm @16MB / 4096 MB | nl_umpire goes Olympics 2008 (Olympic Tennis Event)
Reg. datum: 14 januari 2000
Bij het aanzetten verschijnt er nog wel Creative Zen op het scherm maar dan hoor je de harde schijf opspinnen en voor de rest gebeurt er niks. Het scherm blijft leeg (backlight is wel aan) en ik kan de speler niet eens meer uitzetten. Resetten helpt ook niet, dan begint het gewoon weer van voren af aan.
Het gekke is dat ik hem zaterdag nog heb gebruikt en toen deed hij het prima. En ik haal hem net van mijn slaapkamer af en hang hem aan de pc en hij doet niks meer. Naja, de harde schijft blijft als een gek rondjes draaien maar daar heb ik niet zoveel aan
Iemand nog suggesties? Ik laat hem maar gewoon aanstaan (anders kan ook niet
Last.fm | Mijn DVD-collectie | Ook zo'n hekel aan fake linkjes?
Reg. datum: 14 januari 2000
Bij alle bestanden van die cd. En op de PC spelen ze perfect af...quote:RoD schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:07:
Zou niet mogen. Is het één bestand of meerdere?
Als de harde schijf blijft spinnen klinkt het alsof het booten niet helemaal lekker gaat. Of dat softwarematig of hardwarematig is, is zo niet te zeggen. Tsja, wat moet je hieraan doen... Op resetten en formatteren na is er weinig wat je kunt doen. En als de pc hem niet meer herkent wordt het natuurlijk helemaal lastig.quote:Bergie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:07:
hmm, mijn Zen lijkt een beetje dood te zijn
Bij het aanzetten verschijnt er nog wel Creative Zen op het scherm maar dan hoor je de harde schijf opspinnen en voor de rest gebeurt er niks. Het scherm blijft leeg (backlight is wel aan) en ik kan de speler niet eens meer uitzetten. Resetten helpt ook niet, dan begint het gewoon weer van voren af aan.
Het gekke is dat ik hem zaterdag nog heb gebruikt en toen deed hij het prima. En ik haal hem net van mijn slaapkamer af en hang hem aan de pc en hij doet niks meer. Naja, de harde schijft blijft als een gek rondjes draaien maar daar heb ik niet zoveel aan![]()
Iemand nog suggesties? Ik laat hem maar gewoon aanstaan (anders kan ook niet) totdat de accu leeg is. Dan kijk ik wel weer even verder. En anders maar even kijken of ik nog garantie heb.
Eventueel kun je er nog een topic over openen, zie de topicwaarschuwing.
Maf. Dan zou je toch zeggen dat de bitrate te hoog is, inderdaad. Maar een speler die wel video met een relatief hoge bitrate kan afspelen, en geen 320kbps audio aankan klinkt wat vreemd.quote:Helsie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:11:
[...]
Bij alle bestanden van die cd. En op de PC spelen ze perfect af...
Mja, zoals je zelf al zegt kan ik niet veel beginnen op het moment. Hij boot inderdaad niet door dus de pc kan er ook niks mee. Blijft resetten over en ook dat helpt niet.quote:RoD schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:20:
[...]
Als de harde schijf blijft spinnen klinkt het alsof het booten niet helemaal lekker gaat. Of dat softwarematig of hardwarematig is, is zo niet te zeggen. Tsja, wat moet je hieraan doen... Op resetten en formatteren na is er weinig wat je kunt doen. En als de pc hem niet meer herkent wordt het natuurlijk helemaal lastig.
Eventueel kun je er nog een topic over openen, zie de topicwaarschuwing.
Morgen maar weer even kijken en ondertussen de bon maar opzoeken
M'n pa las een stukje over de Amerikaanse firmware voor de ZVM die het volume een stuk hoger laat zijn. Ik dus van dat doe ik wel eventjes. Updateprocedure netjes gevolgd, maar ja hoor 'player not connected'. Best wel even paniek want geen enkele PC herkende hem. Uiteindelijk zat het 'm in WMP11; een rollback naar WMP10 zorgde ervoor dat het firmwaretooltje de ZVM netjes herkende en voila, we draaien nu een geAmerikaniseerde ZVM met hoger volume
[[ Panasonic Lumix DMC FZ18 | B+W KSM POL CIRC MRC | B+W UV MRC 010 | B+W 102 NDx4 | SanDisk 8GB microSDHC Class 6 ]] AMD Athlon 64 X2 4200+ Tol | 2GB OCZ DC Platinum | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | nVidia 7900GTX 512MB | HP w2207
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Welke versie had je en heb je nu?quote:jelbo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:28:
Zo, vanmiddag een leuk avontuur beleeft![]()
M'n pa las een stukje over de Amerikaanse firmware voor de ZVM die het volume een stuk hoger laat zijn. Ik dus van dat doe ik wel eventjes. Updateprocedure netjes gevolgd, maar ja hoor 'player not connected'. Best wel even paniek want geen enkele PC herkende hem. Uiteindelijk zat het 'm in WMP11; een rollback naar WMP10 zorgde ervoor dat het firmwaretooltje de ZVM netjes herkende en voila, we draaien nu een geAmerikaniseerde ZVM met hoger volume
Compal IFL90: 15.4" 1680x1050 - T7500 / 8600M GT 512MB / 160GB 7200rpm @16MB / 4096 MB | nl_umpire goes Olympics 2008 (Olympic Tennis Event)
We hadden 1.40.02e (Europees) en nu 1.62.02 (Amerikaans). M'n pa merkt enorm verschil met eerst in geluidsniveau. Eerst was max soms niet genoeg, nu is het een stukje daaronder al hard zatquote:
Bestandsnaam van de USA firmware is trouwens ZENVisionM_30GB_PCFW_L21_1_62_02.exe
[[ Panasonic Lumix DMC FZ18 | B+W KSM POL CIRC MRC | B+W UV MRC 010 | B+W 102 NDx4 | SanDisk 8GB microSDHC Class 6 ]] AMD Athlon 64 X2 4200+ Tol | 2GB OCZ DC Platinum | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | nVidia 7900GTX 512MB | HP w2207
Reg. datum: 08 september 2007
Ik zet de mijne vrijwel nooit harder dan 20 van de 25. En dan zit ik er iedere dag mee in de trein.
Het is natuurlijk jouw keuze, maar erg slim is het niet. Ga maar eerst iets lezen over gehoorbeschadigingen (ivm mp3-spelers) voordat je hierop in gaat. Het probleem is groter dan de meeste mensen denken.
Justinn wijzigde dit bericht 18-10-2007 06:46 (46%)
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Reg. datum: 24 juni 2007
Het is dat ik in-ear oordopjes heb, maar zonder die dingen zou ik de geluidslimiet heel vervelend hebben gevonden. Ik kijk namelijk veel films op het apparaat (in de bus), en vaak hebben die een zeer laag geluidsniveau zodat ik de speler op volume 22-24 moet zetten.quote:ErikRo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:44:
Ok maar over 10 jaar niet gaan huilen dat je gehoor voor een groot deel kwijt bent of dat je continu een fluittoon hoort. dag in, dag uit en het is onbehandelbaar te horen krijgt.
Reg. datum: 25 juni 2006
Met de europese firmware heb ik op de trein meestal genoeg aan 13/25 geluidsniveau, thuis is een setting van 6/25 al ruimschoots voldoende....
Het is ook voor dat soort gevallen dat het handig is. Ik weet dat je met ReplayGain oid het volume wel omhoog kan krijgen, maar met de USA firmware hoeft dat niet meer (of het volume van muziek/films moet echt enorm laag zijn). Maar goed ik zal jullie waarschuwingen even doorgeven aan m'n vaderquote:Rik van Dam schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:11:
[...]
Het is dat ik in-ear oordopjes heb, maar zonder die dingen zou ik de geluidslimiet heel vervelend hebben gevonden. Ik kijk namelijk veel films op het apparaat (in de bus), en vaak hebben die een zeer laag geluidsniveau zodat ik de speler op volume 22-24 moet zetten.
Nou dat schiet ook niet op zo. De winkel wil mij geen garantie meer geven 1,5 jaar na aankoop. Dus vervolgens maar contact met Creative gehad, deze gaven nog de suggestie voor een recovery mode, ook zonder effect. Maar garantie geven willen ze ook niet aan beginnenquote:Bergie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:28:
[...]
Mja, zoals je zelf al zegt kan ik niet veel beginnen op het moment. Hij boot inderdaad niet door dus de pc kan er ook niks mee. Blijft resetten over en ook dat helpt niet.
Morgen maar weer even kijken en ondertussen de bon maar opzoeken
Blijkbaar mag een apparaat van een paar honderd euro dus na 1,5 jaar zomaar kapot gaan
Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair
Ik weet niet goed wat ik hier nu mee aan moet. Ik ben van mening dat dat ding buiten mijn schuld om is stuk gegaan. En bij normaal gebruik mag je toch verwachten dat zo'n apparaat langer dan 1,5 jaar mee gaat.
Heeft iemand als eens eerder met dit soort kwesties te maken gehad?
Reg. datum: 19 februari 2007
Dat de fabrieksgarantie is verlopen wil niet zeggen dat je met lege handen zou moeten staan. Stel de gemiddelde levensduur van een mp3 speler is 3 jaar, dan zou je van de winkelier toch nog de helft van het aankoopbedrag moeten terugkrijgen (of voor half geld een nieuwe speler). Het hangt er dus vanaf wat een redelijke levensduur voor zo'n apparaat is. Ik zou wel zeggen drie jaar. Maar gelijk hebben is inderdaad iets anders dan gelijk krijgen. Toch zou ik nog maar eens naar de winkel gaan. Zij hebben het aan jou verkocht, je hebt met hun een koopovereenkomst dus zij zijn ervoor verantwoordelijk dat er een apparaat wordt geleverd dat redelijkerwijs aan de verwachtingen voldoet. Indien dat niet zo is, dan moeten ze compenseren. Dat weet de winkelier donders goed alleen ze houden zich gewoon van de domme en verwijzen je naar de fabrikant. Dat moeten ze niet doen, je hebt het bij hun gekocht, niet bij de fabrikant! Als je bij de supermarkt bedorven bier meekrijgt wordt je toch ook niet naar Heineken gestuurd? Dit is gewoon standaard consumentenrecht, alleen maakt bijna niemand er gebruik van omdat het doorgaans wel veel moeite kost om je recht te halen.quote:Bergie schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:34:
Ja klopt, ze hanteren idd een garantietermijn van 1 jaar op mp3 spelers.
Ik weet niet goed wat ik hier nu mee aan moet. Ik ben van mening dat dat ding buiten mijn schuld om is stuk gegaan. En bij normaal gebruik mag je toch verwachten dat zo'n apparaat langer dan 1,5 jaar mee gaat.
Heeft iemand als eens eerder met dit soort kwesties te maken gehad?
Compensatie gaat dus naar rato van de reeds verstreken tijd dat je het apparaat wel zonder problemen hebt kunnen gebruiken. Een nieuwe zal je dus niet krijgen. Je mag wel verwachten dat er gerepareerd wordt. Het kan zijn dat je dan toch zelf iets (maar niet het volledige bedrag) moet bijdragen in de reparatiekosten (bijvoorbeeld als ze er een hele nieuwe harde schijf in zouden zetten). Check anders 'ns de site van Vara's Kassa of iets dergelijks. Daar weten ze er nog wel iets meer van. Of natuurlijk de consumentenbond.
Nikon D60 | AF-S DX Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR