Hasta La Victoria Siempre
Heeft iemand de Creative Zen Vision (niet de :M versie dus) al aan de gang gekregen onder Windows Vista ? Op de site van Creative kan ik niets vinden aan drivers of software voor Vista. In ieder geval wordt de functie "Harde Schijf" niet herkend door Vista, er verschijnt wel een drive-letter maar volgens Vista staat er niets op de Zen (in Windows XP gaat alles wel goed).
Dit topic gaat niet over de Zen Vision. Verder hoort dit in een eigen topic, zie de topicwaarschuwing.
Reg. datum: 28 juli 2007
Waar worden de afbeeldingen van de Album Art eigenlijk opgeslagen? Ik dacht dat deze alleen in de map 'Afbeeldingen' zaten.
Maar als ik daar een hoes verwijder blijft hij evengoed zichtbaar bij het afspelen...Blijkbaar staat de afbeedling ook nog ergens ander?
Maar als ik daar een hoes verwijder blijft hij evengoed zichtbaar bij het afspelen...Blijkbaar staat de afbeedling ook nog ergens ander?
Nee, album art staat opgeslagen in een apart bestand met de extentie .alb
Deze bestanden zijn alleen te verwijderen met de PC.
Ik heb gezocht met die Zen Vision Media-explorer, maar kan de bestanden zo niet vinden. Of moet op een andere manier werken?quote:Jeroen O schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:57:
Nee, album art staat opgeslagen in een apart bestand met de extentie .alb
Met de Zen Vision Media explorer vind je ze niet inderdaad.
Als ik verkenner (Deze Computer) open, dan verschijnt de ZVM twee keer in de lijst. 1x als Zen Vision:M Media explorer en nog een keer onder de naam die je je speler hebt gegeven (kan je instellen op het apparaat zelf).
Bij de eerste zijn de .alb bestanden verborgen. Bij de tweede niet. Maar ik geloof dat je daarvoor wel Windows Media Player 11 geïnstalleerd moet hebben.
WMP installeert de .alb bestanden in een aparte map, maar creative media explorer installeert het .alb bestand in dezelfe map als waar de MP3 bestanden staan.
Als je geen WMP hebt, heb je best kans dat je de album art ook weg kan krijgen door simpelweg de map waar de MP3 bestanden in staan te verwijderen. Zo heb ik in het verleden album art weg gekregen (voordat ik WMP ging gebruiken).
Als ik verkenner (Deze Computer) open, dan verschijnt de ZVM twee keer in de lijst. 1x als Zen Vision:M Media explorer en nog een keer onder de naam die je je speler hebt gegeven (kan je instellen op het apparaat zelf).
Bij de eerste zijn de .alb bestanden verborgen. Bij de tweede niet. Maar ik geloof dat je daarvoor wel Windows Media Player 11 geïnstalleerd moet hebben.
WMP installeert de .alb bestanden in een aparte map, maar creative media explorer installeert het .alb bestand in dezelfe map als waar de MP3 bestanden staan.
Als je geen WMP hebt, heb je best kans dat je de album art ook weg kan krijgen door simpelweg de map waar de MP3 bestanden in staan te verwijderen. Zo heb ik in het verleden album art weg gekregen (voordat ik WMP ging gebruiken).
Hey folks,
Ik heb hier een creative zen vision:m speler van 30GB maar nu is de harde schijf kapot, ik heb een 20gb hdtje op ebay gekocht maar deze is te groot voor in de behuizing, werkte wel maar door de druk is deze ook kapot gegaan.
Nu vroeg ik mij af of :
1) ofwel iemand de behuizing wil kopen, werkend scherm enz
2) ofwel iemand mij een kapotte zen vision wil verkopen met werkende hd?
Ik heb hier een creative zen vision:m speler van 30GB maar nu is de harde schijf kapot, ik heb een 20gb hdtje op ebay gekocht maar deze is te groot voor in de behuizing, werkte wel maar door de druk is deze ook kapot gegaan.
Nu vroeg ik mij af of :
1) ofwel iemand de behuizing wil kopen, werkend scherm enz
2) ofwel iemand mij een kapotte zen vision wil verkopen met werkende hd?
Round and round runs the chicken in my head...
Reg. datum: 08 september 2007
Ik heb ook nog nooit een plaatje gezien bij mijn muziek, maar ik heb WMP 11 niet geinstalleerd (gaar design imo). 
Hebben jullie ook het idee dat de accu veel minder lang mee gaat dan dat ze beloven? Volgens mij staat er 16 uur bij de beschrijving, maar ik weet zeker dat ik er nog nooit langer dan 10 tot 12 uur mee heb gedaan. Video's kijken doe ik er (nog) niet mee. Als ik muziek luister staat hij vrijwel altijd op 'locked'. Wat ik me af vraag is of het switchen tussen 'locked' en 'unlocked' (wat ik best veel doe) en het aan en uitzetten van het ding soms veel extra stroom gebruikt.
Ook LIJKT het alsof hij veel te vroeg aangeeft dat de accu bijna leeg is. Ik kreeg vandaag opeens 'Battery Low' in beeld, terwijl ik bijna zeker wist dat ik nog zeker een paar uur muziek kon luisteren, maar dat gaat niet meer als je dat schermpje krijgt.
Ik laad hem trouwens op met de adapter uit het Accessory Pack voor de Zen Vision:M.
Justin
Hebben jullie ook het idee dat de accu veel minder lang mee gaat dan dat ze beloven? Volgens mij staat er 16 uur bij de beschrijving, maar ik weet zeker dat ik er nog nooit langer dan 10 tot 12 uur mee heb gedaan. Video's kijken doe ik er (nog) niet mee. Als ik muziek luister staat hij vrijwel altijd op 'locked'. Wat ik me af vraag is of het switchen tussen 'locked' en 'unlocked' (wat ik best veel doe) en het aan en uitzetten van het ding soms veel extra stroom gebruikt.
Ook LIJKT het alsof hij veel te vroeg aangeeft dat de accu bijna leeg is. Ik kreeg vandaag opeens 'Battery Low' in beeld, terwijl ik bijna zeker wist dat ik nog zeker een paar uur muziek kon luisteren, maar dat gaat niet meer als je dat schermpje krijgt.
Ik laad hem trouwens op met de adapter uit het Accessory Pack voor de Zen Vision:M.
Justin
Die 16 uur is onder ideale omstandigheden. Als jij 320Kbps muziek luistert, veel skipped en veel het backlight aan hebt gaat de batterijduur drastisch naar beneden.quote:Justinn schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:40:
Ik heb ook nog nooit een plaatje gezien bij mijn muziek, maar ik heb WMP 11 niet geinstalleerd (gaar design imo).
Reg. datum: 25 juli 2003
Reg. datum: 25 juli 2003
voor de mensen die de Zen niet online, maar wel voordelig willen kopen: er is een aanbieding bij V&D tijdens het Prijzen Circus (van Za 22-09 tot Zo 7-10) waarbij de Zen Vision M 60GB ¤239,- kost.
Dixons heeft hem ook voor die prijs, en daar hoef je ook niet persé online te bestellen.
Ha, ik zie nu dat de Zen Vision:M die ze op mp3shop.nl aanbieden met Accessory Pack 12 Euro duurder is geworden. Ik heb er precies 239 Euro voor betaald in juni en nu kost het pakket 251 Euro. Komt dat door die heffingen?

Bedankt voor je antwoord, maar helaas.....het lukt mij nog steeds niet om de album art terug te vinden. Zitten ze toch ergens nog verscholen/hidden. Ik heb wel WMP11, maar gebruik het niet voor m'n ZEN.quote:Jeroen O schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:59:
Met de Zen Vision Media explorer vind je ze niet inderdaad.
Dat ik erop kwam om die hoesjes terug te vinden kwam doordat ik bij een aantal albums wat verwisselingen had gemaakt, en ik dacht ze even eenvoudig om te zetten. Nu kan ik natuurlijk ook gewoon die albums eraf gooien en opnieuw plaatsen natuurlijk, maar volgens mij moest er toch een andere methode zijn.
Reg. datum: 12 januari 2004
Juij, mijn Vision:M is ook aangekomen! Ben benieuwd naar de beloofde geluidskwaliteit, alleen jammer dat ie precies eerst wel volledig opgeladen moet zijn eer je er iets mee kan doen. Alhoewel ik daarstraks de batterij-indicator op het schermpje zag en nu niet meer. Ach, het LEDje flikkert alleszins nog. Zucht, nog 5 uur...
Edit: Het toestel hangt nu al een uur aan een stopcontact maar dit lijkt niet echt vooruit te gaan. De batterij-indicator, die er nu plots opnieuw staat, blijft rood. Echt snel gaat dat toch niet lijkt me
Edit: Het toestel hangt nu al een uur aan een stopcontact maar dit lijkt niet echt vooruit te gaan. De batterij-indicator, die er nu plots opnieuw staat, blijft rood. Echt snel gaat dat toch niet lijkt me
Arandil wijzigde dit bericht 21-09-2007 14:35 (24%)
Dat is vreemd. Als hij via het stopcontact oplaadt, moet hij binnen 3 uur klaar zijn. Als je indicator rood blijft, betekend dat hij niet genoeg stroom krijgt of gewoon niet oplaad. Probeer hem eens via USB op te laden. Duurt wat langer, maar als hij genoeg stroom heeft, zou hij automatisch aan moeten gaan.
Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair
Tja, dat was ook een "mini-usb naar stopcontact"-geval, dus die was mss ook niet echt geschikt. Enfin, hij hangt nu weer aan de PC. Moest hij tegen een uur of 12 nog niet klaar zijn laat ik wel wat horen.quote:Hero Of Time schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:00:
...
Als hij via het stopcontact oplaadt, moet hij binnen 3 uur klaar zijn.
...
Ik denk dat je in dat geval beter Creative wat kunt laten horen... Als het ding dan nog niet opgeladen is zul je wel met een brakke batterij te maken hebben.
Als je contact opneemt met Creative, doe dat dan via telefoon (kost wat meer ivm nummer in Ierland) maar is 100x sneller dan via het formulier op de website die een mail stuurt naar ze. Ik heb dat formulier vorige week ingevuld en nog geen antwoord. Heb ondertussen de speler al teruggebracht naar de MM waar ik de waarde terugkreeg in de vorm van een tegoedbon. Daar heb ik hem ook direct weer besteld, maar ze konden mij geen garantie geven of hij nog te leveren was. Als hij echt niet meer te leveren is, dan haal ik hem wel in Utrecht waar ik mijn vorige ook vandaan heb.
Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair
Ik wil misschien een 30GB Vision:M aan gaan schaffen, samen met een Sennheiser RS 110 Draadloze Hifi headset. Ik vroeg me af of het mogelijk is met nieuwe ( custom ) firmware FLAC af te spelen, ik heb namelijk een paar albums in FLAC en ik heb geen zin om ze te gaan converten.
Alvast bedankt,
Denzo
Alvast bedankt,
Denzo
Nee, voor zover ik dat weet is dat niet mogelijk.
Het schijnt heel lastig te zijn om custom firmware te maken voor de ZV:M. Op epizenter.net stond een tijdje terug iets over een project om custom firmware te maken voor de ZVM en andere MP3 spelers.
http://www.epizenter.net/comment.php?comment.news.246
Het schijnt heel lastig te zijn om custom firmware te maken voor de ZV:M. Op epizenter.net stond een tijdje terug iets over een project om custom firmware te maken voor de ZVM en andere MP3 spelers.
http://www.epizenter.net/comment.php?comment.news.246
Reg. datum: 24 juni 2007
Gisteren is mijn Vision:M 60gb binnengekomen. HIj werkt goed maar ik heb wel 2 vragen:
1. In de startpost van dit topic staat dat de Vision:M opgeladen kan worden met een iRiver adapter - en laat ik er daar net nou een van hebben (ik had hiervoor de iRiver H10). Ik heb dus geen adapter bijbesteld. Nu blijkt echter dat mijn iRiver adapter er helemaal niet inpast? Het pinnetje in het "witte blokje" is te dik. Heb ik de startpost verkeerd opgevat?
2. Hoe zorg ik ervoor dat ik in de muziekbibliotheek niet hoef te kiezen uit de id3-tag dingen als album artiest genre en afspeellijsten, maar gewoon de mapstructuur te zien krijg, zoals onder "Foto's"? Als dit niet kan is het voor mij geen doen... ik heb een grote hoeveelheid muziek - ik heb niet voor niets de 60gb versie gekocht - en het zou extreem veel tijd kosten om die allemaal van juiste id3-tags te voorzien.
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden
1. In de startpost van dit topic staat dat de Vision:M opgeladen kan worden met een iRiver adapter - en laat ik er daar net nou een van hebben (ik had hiervoor de iRiver H10). Ik heb dus geen adapter bijbesteld. Nu blijkt echter dat mijn iRiver adapter er helemaal niet inpast? Het pinnetje in het "witte blokje" is te dik. Heb ik de startpost verkeerd opgevat?
2. Hoe zorg ik ervoor dat ik in de muziekbibliotheek niet hoef te kiezen uit de id3-tag dingen als album artiest genre en afspeellijsten, maar gewoon de mapstructuur te zien krijg, zoals onder "Foto's"? Als dit niet kan is het voor mij geen doen... ik heb een grote hoeveelheid muziek - ik heb niet voor niets de 60gb versie gekocht - en het zou extreem veel tijd kosten om die allemaal van juiste id3-tags te voorzien.
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden
1) Regel een connectortje bij de hobbyelectronicazaak die wel past. Kost je ¤0.75 (en da's duur) en je kunt vooruit.
2) Creative plaatst de muziek in libraries, d.m.v. de tags. Dat betekent dat je even een uurtje met een tag&rename progje aan de slag moet.
2) Creative plaatst de muziek in libraries, d.m.v. de tags. Dat betekent dat je even een uurtje met een tag&rename progje aan de slag moet.
Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!
Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.
Reg. datum: 24 september 2007
Reg. datum: 24 september 2007
Zelf heb ik nu alweer 3 maanden (of is het al weer een half jaar) de Vision: M 30 GB
Erg handig vind ik hem ook om in de lessen te gebruiken (ik ben docent). In veel klaslokalen heb je alleen een tv staan. Nu sluit je de Vision M er makkelijk opaan met de AV-kabel en kan je zo allerlei afbeeldingen/ presentaties en videomateriaal zien, zonder te hoeven pielen met beamer en pc.
Daarnaast ben ik erg te spreken over de beeldkwaliteit!
Grappig trouwens dat ik, toch al weer een tijd geleden, de Vision M heb kunnen bemachtigen (incl. pack met adapter etc.) voor 199.95 euro bij Bol.com
Erg handig vind ik hem ook om in de lessen te gebruiken (ik ben docent). In veel klaslokalen heb je alleen een tv staan. Nu sluit je de Vision M er makkelijk opaan met de AV-kabel en kan je zo allerlei afbeeldingen/ presentaties en videomateriaal zien, zonder te hoeven pielen met beamer en pc.
Daarnaast ben ik erg te spreken over de beeldkwaliteit!
Grappig trouwens dat ik, toch al weer een tijd geleden, de Vision M heb kunnen bemachtigen (incl. pack met adapter etc.) voor 199.95 euro bij Bol.com
Dankjewel voor je reactie.quote:Hillie schreef op zondag 23 september 2007 @ 14:26:
1) Regel een connectortje bij de hobbyelectronicazaak die wel past. Kost je ¤0.75 (en da's duur) en je kunt vooruit.
1) Ik zal kijken of ik zoiets kan vinden.
2) Zoals ik al zei, ik heb daar veel teveel muziek voor
Ik heb trouwens al mijn eerste vastloper gehad
Maar de reset-knop bood uitkomst