[HDD] Het Creative Zen Vision:M ervaringentopic - deel 3
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 30 31 32 33 last
Reageer Nieuw TopicMaar zit er op de zen niet een volume beperking die je aan of uit kunt zetten?
Reg. datum: 18 september 2005
Vervolgquote:Empariz schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:14:
Ik denk dat ik hem vannacht maar dood laat gaan, om hem vervolgens op te laden. M'n instinct zegt ook "haal die accu er even uit", maar daar kan ik dus niet bij.
Wel minder dat, voor ik een nieuwe heb, we al weer 3 weken verder zijn. Gekocht bij Bol.com.
Ik heb m'n ZVM de nacht dus maar "aan" laten staan. Vanochtend was ie dan ook morsdood. Aan de oplader gehangen en voìla hij laadt op. Ging na het "Rebuilden" gewoon weer aan. Ik laat hem nu eerst maar eens helemaal opsterken, zoals me van tevoren al gezegd werd (
Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!
Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.
Dat had hij al geprobeert en werkte niet, hij was toen nog meer dood dan zonder accu. Even beter lezenquote:Empariz schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:24:
Ik begin wel een beetje de haren uit m'n hoofd te trekken nou.
Heb de ZVM net binnen, meteen aan de 5 V oplader (van de accesoires pack) gegooid en aangezet.
Ik heb er toen denk ik een kwartiertje mee gespeeld, kijken hoe het ding werkt etc.. , waarna ik besloot om hem even te unpluggen en even aan huisgenoten te laten zien. Vervolgens zet ik twee van die pre-set filmpjes aan. Poef. Vastgelopen. Ik weet niet wat ik deed maar het beeld werd opeens groen. Probeerde hem vast uit te doen. Toen maar reset gedaan: het beeld werd zwart. Aan gaat ie nu dus niet meer. Led bovenin geeft licht. Ik weet niet of ik hem nou maar aan de oplader moet gooien of dat ik hem eerst leeg moet laten lopen. Heb het ding nog niet open gekregen anders deed ik reset wel op m'n eigen manier: accu eruit.
Suggesties? Meteen terug sturen maar of duidelijk gevalletje van "iets minder enthousiast voortaan, gooi hem nou maar gauw aan de oplader" ?
*edit*
Ok, over die LED. Deze is standaard aan het schijnen. Geen knipper ofzo. Maakt niet uit wat ik doe, hij geeft licht. Als ik hem oplaad op wat voor manier dan ook: geen verschil. Het ding reageert werkelijk nergens meer op. Alleen reset: dan gaat de LED even uit om vervolgens weer aan te gaan.
Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair
Hoewel dat natuurlijk wel het handigst is, mag dit geen reden zijn om niet te werken. Maargoed, hopelijk blijft de speler het nu wel goed doenquote:Empariz schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 07:02:
[...]
Vervolg
Ik heb m'n ZVM de nacht dus maar "aan" laten staan. Vanochtend was ie dan ook morsdood. Aan de oplader gehangen en voìla hij laadt op. Ging na het "Rebuilden" gewoon weer aan. Ik laat hem nu eerst maar eens helemaal opsterken, zoals me van tevoren al gezegd werd () dat het handigste was.
Reg. datum: 18 september 2005
Empariz wijzigde dit bericht 20-06-2007 14:06 (10%)
Reg. datum: 20 mei 2006
Op de europese staat er een volume beperking. Ik had een paar weken geleden een site gevonden waarin beschreven stond hoe je de volumebeperking kunt wegdoen. Ik vind jammer genoeg die site niet meer. Het had iets te maken met een bepaald type van firmware.quote:Jazzle schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:15:
Dat probleem heb je bij meer pmp's, bij allemaal is het het geluid via line out te zacht.
Maar zit er op de zen niet een volume beperking die je aan of uit kunt zetten?
Dan moet je de US-versie installeren inderdaad.quote:tigos schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:55:
[...]
Op de europese staat er een volume beperking. Ik had een paar weken geleden een site gevonden waarin beschreven stond hoe je de volumebeperking kunt wegdoen. Ik vind jammer genoeg die site niet meer. Het had iets te maken met een bepaald type van firmware.
Je kunt naar http://us.creative.com gaan en daar de US firmware downloaden.quote:tigos schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:55:
[...]
Op de europese staat er een volume beperking. Ik had een paar weken geleden een site gevonden waarin beschreven stond hoe je de volumebeperking kunt wegdoen. Ik vind jammer genoeg die site niet meer. Het had iets te maken met een bepaald type van firmware.
Echter, ik heb sinds vandaag mijn ZVM ook binnen, en bij mij valt deze beperking aan en uit te schakelen, ook is de tv-out op line niveau. (ik draai de laatste (europese)firmware)
quote:Empariz schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:05:
Hoe zit het eigenlijk met het opladen. Stel dat de 'batterij" op zo'n 80% is en je plugt hem dan al in je computer, verzwakt hij dan? Die dingen worden/werden dan toch 'lui', of valt dat tegenwoordig heel erg mee?
Daar zat ik toevallig net aan te denken. Ik dacht ook eerst dat je beter de batterij helemaal leeg kon laten lopen, indd omdat ie dan ten minste niet 'lui' zou worden. Blijkt dus niet zo te zijn.quote:RoD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:08:
Nee, bij Li-ion batterijen heb je daar geen last van. Je kunt em inpluggen wanneer je wil. Wel is het raadzaam om de batterij niet volledig leeg te spelen. Dat is niet zo goed voor dit type batterijen. (Je kunt de speler wel gewoon net zo lang gebruiken tot ie er mee ophoudt, maar ga niet pushen door em steeds weer proberen aan te zetten, zeg maar)
De batterij van mijn Vision:M is net voor de eerste keer leeg. Ik heb juist wel gepusht tot ie echt niet meer aankon, dat leek me wel goed. Maar voortaan doe ik dat dus niet meer.
Ja, kan ik volgens mij ook (vorige week m'n Vision:M gekocht).quote:Jazzle schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:09:
[...]
Echter, ik heb sinds vandaag mijn ZVM ook binnen, en bij mij valt deze beperking aan en uit te schakelen, ook is de tv-out op line niveau. (ik draai de laatste (europese)firmware)
Dat heet toch 'SmartVolume' in het menu?
Ik draai ook de EU-firmware, maar volgens mij niet de laatste versie.
CdD wijzigde dit bericht 20-06-2007 20:23 (21%)
P182 - Asus P5Q Deluxe - C2D E8400 - 4GB Corsair - XFX 9600GT - F1 750GB - CM M520
Het is wel goed om em in het begin een paar keer te ontladen en weer op te laden om em tot zn maximale capaciteit te laten komen.quote:CdD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:20:
[...]
[...]
Daar zat ik toevallig net aan te denken. Ik dacht ook eerst dat je beter de batterij helemaal leeg kon laten lopen, indd omdat ie dan ten minste niet 'lui' zou worden. Blijkt dus niet zo te zijn.
De batterij van mijn Vision:M is net voor de eerste keer leeg. Ik heb juist wel gepusht tot ie echt niet meer aankon, dat leek me wel goed. Maar voortaan doe ik dat dus niet meer.
[...]
Ja, kan ik volgens mij ook (vorige week m'n Vision:M gekocht).
Oke, dat is wat ik dus dacht. Dan laat ik 'm toch nog maar een paar keer (ong. drie of vier keer) helemaal leeg lopen.quote:RoD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:23:
[...]
Het is wel goed om em in het begin een paar keer te ontladen en weer op te laden om em tot zn maximale capaciteit te laten komen.
P182 - Asus P5Q Deluxe - C2D E8400 - 4GB Corsair - XFX 9600GT - F1 750GB - CM M520
Bij mij zit er naast smartvolume ook nog 'restrict volume' op die je aan en uit kan zetten, denk dat dat er later is bij gekomen (updaten dus!)quote:CdD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:20:
[...]
[...]
Daar zat ik toevallig net aan te denken. Ik dacht ook eerst dat je beter de batterij helemaal leeg kon laten lopen, indd omdat ie dan ten minste niet 'lui' zou worden. Blijkt dus niet zo te zijn.
[...]
Ja, kan ik volgens mij ook (vorige week m'n Vision:M gekocht).
Ik draai ook de EU-firmware, maar volgens mij niet de laatste versie.
Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair
Reg. datum: 06 augustus 2006
!!! volgens mij is dit juist slecht om te doen met de morderne batterijenquote:CdD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:25:
[...]
Oke, dat is wat ik dus dacht. Dan laat ik 'm toch nog maar een paar keer (ong. drie of vier keer) helemaal leeg lopen.
Dat is het ansich ook. Maar een "verse" nieuwe batterij kun je tot zijn maximale capaciteit laten komen door em een paar keer te ontladen en weer op te laden. Vervolgens is theoretisch gezien het beste om de speler op 30% capaciteit te houden, dacht ik. Maar dat lijkt me een beetje mierengeneuk.quote:kukel360 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:39:
[...]
!!! volgens mij is dit juist slecht om te doen met de morderne batterijen
In de gebruiksaanwijzing staat dat je moet opladen als het batterijtje rood wordt. 30% zou dus wel kunnen.quote:RoD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:11:
[...]
Dat is het ansich ook. Maar een "verse" nieuwe batterij kun je tot zijn maximale capaciteit laten komen door em een paar keer te ontladen en weer op te laden. Vervolgens is theoretisch gezien het beste om de speler op 30% capaciteit te houden, dacht ik. Maar dat lijkt me een beetje mierengeneuk.
Echter, volgensmij zit er al een screen protector op mn ZVM, ik dacht eerst dat er zo'n simpel dun plastikje op zat, maat het blijkt wel zo'n wat steviger (minder buigzaam) plastikje. Is die screen protector die ik bij het pack kreeg beter, of is die gewoon hetzelfde, en is het dus nutteloos om te vervangen?
Reg. datum: 20 mei 2006
Ik heb mij ook de accessoire pack gekocht en daarbij zit inderdaad een screen protector bij. Deze heb ik ook nog niet opgeplakt omdat volgens mij die dat erop zit zeker evensterk is of misschien nog sterker.quote:Jazzle schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:20:
Ik heb bij mijn ZVM het accessoire pack gekocht, maar nu zit daar zo'n screen protector bij.
Echter, volgensmij zit er al een screen protector op mn ZVM, ik dacht eerst dat er zo'n simpel dun plastikje op zat, maat het blijkt wel zo'n wat steviger (minder buigzaam) plastikje. Is die screen protector die ik bij het pack kreeg beter, of is die gewoon hetzelfde, en is het dus nutteloos om te vervangen?
Ik dacht, kom dat probeer ik ook eens... Maar ik vind het nu al
Die video's worden uitgebracht speciaal om op je zen vision:m oid. te kijken. Welke drol zet er dan video's op die je eerst nog moet converteren
Ik heb geabonneerd op het national geographic kanaal.
[edit]
Sodemieter! welke muppert heeft zencast bedacht!
Sterker nog ik heb nog geen een kanaal gevonden met video's die mijn speler wel aankan. Van mij kan dat zencast weer van mijn pc af.
Dekaasboer wijzigde dit bericht 22-06-2007 00:06 (39%)
Aan mijn reacties zijn geen rechten te ontlenen. Ik kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade aan personen en of goederen die vloeien uit het opvolgen van mijn advies.
quote:Jazzle schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:20:
Ik heb bij mijn ZVM het accessoire pack gekocht, maar nu zit daar zo'n screen protector bij.
Ook ik heb dus het Accessory Pack en ik heb, net als jullie, lekker de screenprotector erop laten zitten, want volgens mij is dat gewoon dezelfde als in het Accessory Pack.quote:tigos schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:11:
Ik heb mij ook de accessoire pack gekocht en daarbij zit inderdaad een screen protector bij. Deze heb ik ook nog niet opgeplakt omdat volgens mij die dat erop zit zeker evensterk is of misschien nog sterker.
Volgens mij zijn er nog geen ervaringen van Zencast voorbijgekomen hier. En als ik jou ervaringen zo lees is dat vrij logisch. Video's in een niet werkend formaat aanbieden is wel echt belachelijk...quote:Dekaasboer schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:48:
Gebruikt hier iemand zencast?
Ik dacht, kom dat probeer ik ook eens... Maar ik vind het nu al![]()
Die video's worden uitgebracht speciaal om op je zen vision:m oid. te kijken. Welke drol zet er dan video's op die je eerst nog moet converteren![]()
![]()
[edit]
Sodemieter! welke muppert heeft zencast bedacht!zowel national geographic, game channel, happy tree friends, sexy bikini models en track-shun brengen hun video's in mp4 of mv4?? formaat uit. Zo'n beetje het enige formaat zat creative spelers NIET af kunnen spelen.
![]()
![]()
Sterker nog ik heb nog geen een kanaal gevonden met video's die mijn speler wel aankan. Van mij kan dat zencast weer van mijn pc af.
Reg. datum: 31 mei 2006
Ik vind het ook een ONproductquote:Dekaasboer schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:48:
Gebruikt hier iemand zencast?
Ik dacht, kom dat probeer ik ook eens... Maar ik vind het nu al![]()
Die video's worden uitgebracht speciaal om op je zen vision:m oid. te kijken. Welke drol zet er dan video's op die je eerst nog moet converteren![]()
![]()
[edit]
Sodemieter! welke muppert heeft zencast bedacht!zowel national geographic, game channel, happy tree friends, sexy bikini models en track-shun brengen hun video's in mp4 of mv4?? formaat uit. Zo'n beetje het enige formaat zat creative spelers NIET af kunnen spelen.
![]()
![]()
YoZzY wijzigde dit bericht 28-06-2007 11:19 (4%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 30 31 32 33 last