Gathering of Tweakers

Quicksearch
En je hebt meteen een goed stel oordopjes. Komt geweldig geluid uit. Wel veel lage tonen heb ik gemerkt, hierdoor heb ik de bass boost optie maar uitgezet.

Met een beetje mazzel kan ik mijn speler gewoon terug sturen naar de winkel en krijg ik mijn geld terug. Het moet dan wel binnen 7 dagen en dat is het vandaag net aan. Tis de 7e dag dat ik hem heb. Ik krijg binnen 1-3 dagen een RMA nummer waarmee ik hem kan terug sturen. Nu maar hopen dat ze niet moeilijk gaan doen. Reset en format is zo gedaan, alles heb ik nog in orginele verpakking dus dat is iig al een goed ding. Nu maar hopen dat ze vandaag nog een beetje hard werken op de administratie, dan kan ik hem vandaag al terug sturen en hebben ze hem maandag. Gelijk geld terug en de slim versie kopen.

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

hmmm, ik heb ook het accesoire packet, maar vind de oordopjes juist matig?? Geluitd heeft juist bijna geen bass ????

Ik luister liever met mijn sennheiser PX100 ...

No more Vvardenfell!

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
-SaveMe- schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:04:
hmmm, ik heb ook het accesoire packet, maar vind de oordopjes juist matig?? Geluitd heeft juist bijna geen bass ????

Dan doe je ze niet goed in je oor... Of ze zijn niet goed.
quote:
CdD schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:03:
[...]

Ik vind het gewoon dom dat het scherm aan blijft, want dat is echt nérgens voor nodig.. :S
En via USB laad dat ding echt ontzettend sloom op.
Ik denk dat ik dan maar zo'n 'Zen Vision M Accessories Pack' ga kopen á ¤ 50,-
Dan heb ik ten minste een normale oplader en nog wat andere handige zooi. :9
Het is niet heel dom: Aan de lader hangt ie misschien meer in 'infrastructuur opstelling' als je bijv muziek draait en dan zou het raar zijn als het scherm staads uitgaat (PC weet verschil niet tussen docking (rechtopstaand) en de standaard connector). Maar ik heb dat Premium Accessories Pack ook en bevalt goed. :)

Helsie wijzigde dit bericht 15-06-2007 13:20 (52%)

quote:
-SaveMe- schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:04:

Het zijn in-ears, die moet je goed in je oor stoppen. Er komt dan een seal die een hoop bas en simpelweg een hoop geluidverbetering ten gevolge heeft.

Q6600 - 8800GT - P5N32-E SLI Plus - 4 GB PC5300 - Thermalright/Nexus/Antec

Okay, eventjes een vraagje. Gisteren liep mijn Zen letterlijk vast terwijl ik denk ik iets te snel door de music library scrollde. Nou, in principe geen probleem. Resetje denk je dan. Maar dat werkte ook niet meer. Niks werkte nog. Geen enkele (schuif)knop, terwijl het beeldscherm gewoon aan bleef staan op het schermpje waar ie vastliep. Hij deed ook geen automatic shutdown na 5 minuten dus toen heb ik 'm maar eventjes laten liggen. Na een half uur stond schermpje nog steeds aan (hold of niet) en kon ik nog steeds niks doen. Nu (de volgende ochtend) was ie wel uit. Ik gok dat de batterij leeg is. Aanzetten werkt niet. Geen beeld. Maar nu ik 'm aan de computer hang krijg ik nog steeds geen beeld. Ook niet met een reset. Wel knippert het blauwe lampje dat zou moeten indiceren dat ie aan het opladen is.

Herkent iemand dit probleem?
Kan het zijn dat de Zen zo weinig stroom heeft dat hij niet meer aangaat en dat hij gewoon een paar uurtjes moet laden?

Hij laadt nu. Ik zal over 1 uur een update geven!

Update: Hij geeft eindelijk beeld! En zegt nu dat ie "opnieuw aan het samenstellen" is als ik 'm aanzet en dat duurt retelang. Ik denk dat het goed is nu.

jpboere wijzigde dit bericht 16-06-2007 13:10 (7%)

Ik weet dat de zen vision m overweg kan met Xvids. Nu heb ik 2 programma's waar ik xvids kan mee maken nl Faire use wizard en River Past. Bij faire use gaat het converteren traag maar geeft een evengoed beeld als dvd. River past geeft een slecht beeld. Als ik kijk met Gspot dan zie ik dat het allebei de codec Xvid heeft maar een andere naam. Spelen die allebei gewoon op de zen af of niet? :X

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Mja, je vermeldt nu alleen de codec. Dat is te mager om er iets over te kunnen zeggen.

Converteer je dvd's naar Xvid? Als je al gewoon een *.avi bestand hebt met Xvid is converteren niet meer nodig. Installeer WMP 11 en je kan gewoon exploror gebruiken! Gewoon eventjes slepen naar je Zen en hoppakee!

Bericht gekregen van Komplett, mag de speler terug sturen en krijg mijn geld terug. Goede zaak. Ik heb hem vandaag op de post gedaan, maandag wordt hij verwerkt, dinsdag issie bij hun. Dan als ik het geld heb, ff bij mijn klasgenoot langsgaan, of de lokale MM en werken met de slim versie (denk dat ik beter naar de lokale kan gaan).

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

quote:
RoD schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:47:
Mja, je vermeldt nu alleen de codec. Dat is te mager om er iets over te kunnen zeggen.
Een van de namen zijn XviD ISO MPEG-4 en het andere bestand is verwijderd maar ik dacht dat het iets was van XviD 1.1.2 Final. De codec is bij allebei Xvid. Ik denk dat het toch moet lukken want het is toch allebei Xvid. Graag andere menigen ;)

quote:
tigos schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:44:
[...]

Een van de namen zijn XviD ISO MPEG-4 en het andere bestand is verwijderd maar ik dacht dat het iets was van XviD 1.1.2 Final. De codec is bij allebei Xvid. Ik denk dat het toch moet lukken want het is toch allebei Xvid. Graag andere menigen ;)
Qua codec zal het wel ondersteund worden. Zolang het de juiste FourCC heeft... Maar de codec is één parameter, er zijn nog meer, bitrate, resolutie, container, ß-frames, GMC, q-pixel ja/nee, enz. Dus, zo kunnen we er niks over zeggen.

quote:
RoD schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:31:
[...]

Qua codec zal het wel ondersteund worden. Zolang het de juiste FourCC heeft... Maar de codec is één parameter, er zijn nog meer, bitrate, resolutie, container, ß-frames, GMC, q-pixel ja/nee, enz. Dus, zo kunnen we er niks over zeggen.
Hoe het daar allemaal mee zit weet ik wel maar dit weet ik niet van de zen.
De resolutie is 640*480
Fps: 25
bitrate: 1444kbps
Codec audio: mp3, 128kb/s

Ik had ergens gelezen dat de codec van zowel audio als video, bitrate en resolutie de belangrijkste punten zijn waarover de Zen moeilijk kan doen. In mijn geval moet dit met deze gegevens te doen zijn of niet?

Kijk, nu komen we ergens :P Resolutie moet geen probleem zijn. Bitrate vind ik vrij hoog. Of het ondersteund wordt weet ik niet (anderen kunnen daar vast meer over zeggen, ik denk zelf dat het geen probleem is) maar je kunt ruimte besparen door de bitrate wat te verlagen.

Wat container, ß-frames, GMC, q-pixel ja/nee enz... wil zeggen weet ik niet maar ik denk dat het niet zo belangirijkt zal zijn. Over de bitrate had ik ergens gelezen in een review dat het max 2500 werd ondersteund. Ik heb vandaag de accessoie pack gekocht. De Zen zal ik pas maandag of woensdag kopen. Ik zal natuurlijk mijn mening posten en zeggen of dat de video's afspelen. ;)

Edit: natuurlijk bedankt voor de hulp allemaal. _/-\o_

tigos wijzigde dit bericht 16-06-2007 23:16 (7%)

Ik heb mijn Archos 404 verkocht, vond het bladeren door muziek niet handig, en was uitgekeken op de extra's. Nu wil ik een Zen Vision:M kopen, deze is meer gericht op muziek luisteren, en als extra kan ik ook af en toe een south park aflevering kijken. De iPod viel af omdat ik niet elk filmpje wil omzetten en ik het scherm maar matig vind. Maar nu mijn vraag: de zen vision:M is een stuk dikker dan de iPod, past hij nog wel goed in je broekzak? mijn archos paste niet goed maar dat kwam niet door de dikte, maar omdat die vierkant is ipv langwerpig, maar wil nu toch echt een mp3 speler die wel past.

quote:
tigos schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 23:15:
Wat container, ß-frames, GMC, q-pixel ja/nee enz... wil zeggen weet ik niet maar ik denk dat het niet zo belangirijkt zal zijn.
Dat heb je fout. Maar over het algemeen bevatten de meeste filmpjes geen GMC en q-pixel, dus is de kans groot dat het werkt.
quote:
Jazzle schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:33:
Ik heb mijn Archos 404 verkocht, vond het bladeren door muziek niet handig, en was uitgekeken op de extra's. Nu wil ik een Zen Vision:M kopen, deze is meer gericht op muziek luisteren, en als extra kan ik ook af en toe een south park aflevering kijken. De iPod viel af omdat ik niet elk filmpje wil omzetten en ik het scherm maar matig vind. Maar nu mijn vraag: de zen vision:M is een stuk dikker dan de iPod, past hij nog wel goed in je broekzak? mijn archos paste niet goed maar dat kwam niet door de dikte, maar omdat die vierkant is ipv langwerpig, maar wil nu toch echt een mp3 speler die wel past.
Hij past zeker, mits je geen al te strakke broeken draagt. Echter de vraag is of je het prettig vind zitten. Gelukkig zijn er nu ook slimversies. Misschien daar eens naar kijken :)

quote:
RoD schreef op zondag 17 juni 2007 @ 17:24:
[...]
Hij past zeker, mits je geen al te strakke broeken draagt. Echter de vraag is of je het prettig vind zitten. Gelukkig zijn er nu ook slimversies. Misschien daar eens naar kijken :)
Slim versie geldt toch alleen voor de 60GB? ik wil een 30GB (vergeten te melden).

Slimversie is inderdaad alleen voor de 60GB.

Of je moet iets kopen waarmee je hem aan je broek kan hangen. (Hoewel dat weer andere nadelen heeft).

Is het ook mogelijk om gewoon op de mapstructuur zoals je de mp3s erop gezet hebt te zoeken? Dus gewoon op bestands- of mapnaam.

Niet al mijn albums/mp3s hebben een ID-tag dus is het een drama om iets specifieks te zoeken dat je wil luisteren.

Zou wel een uitkomst zijn, firmware upgrade ofzo?

quote:
chocosiris schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:58:
Is het ook mogelijk om gewoon op de mapstructuur zoals je de mp3s erop gezet hebt te zoeken? Dus gewoon op bestands- of mapnaam.

Niet al mijn albums/mp3s hebben een ID-tag dus is het een drama om iets specifieks te zoeken dat je wil luisteren.

Zou wel een uitkomst zijn, firmware upgrade ofzo?
Reken er maar niet op dat ze dat gaan veranderen met een firmware upgrade. ID3-tag based is altijd hun tactiek geweest (net als Apple) en ik zie niet in waarom ze dat zouden veranderen. Al zou ik zelf de functionliteit graag terugzien in de ZVM.

Reg. datum: 18 september 2005

Ik begin wel een beetje de haren uit m'n hoofd te trekken nou.

Heb de ZVM net binnen, meteen aan de 5 V oplader (van de accesoires pack) gegooid en aangezet.
Ik heb er toen denk ik een kwartiertje mee gespeeld, kijken hoe het ding werkt etc.. , waarna ik besloot om hem even te unpluggen en even aan huisgenoten te laten zien. Vervolgens zet ik twee van die pre-set filmpjes aan. Poef. Vastgelopen. Ik weet niet wat ik deed maar het beeld werd opeens groen. Probeerde hem vast uit te doen. Toen maar reset gedaan: het beeld werd zwart. Aan gaat ie nu dus niet meer. Led bovenin geeft licht. Ik weet niet of ik hem nou maar aan de oplader moet gooien of dat ik hem eerst leeg moet laten lopen. Heb het ding nog niet open gekregen anders deed ik reset wel op m'n eigen manier: accu eruit.

Suggesties? Meteen terug sturen maar of duidelijk gevalletje van "iets minder enthousiast voortaan, gooi hem nou maar gauw aan de oplader" ?

*edit*
Ok, over die LED. Deze is standaard aan het schijnen. Geen knipper ofzo. Maakt niet uit wat ik doe, hij geeft licht. Als ik hem oplaad op wat voor manier dan ook: geen verschil. Het ding reageert werkelijk nergens meer op. Alleen reset: dan gaat de LED even uit om vervolgens weer aan te gaan.

Empariz wijzigde dit bericht 19-06-2007 19:52 (14%)

quote:
Empariz schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:24:
Ik begin wel een beetje de haren uit m'n hoofd te trekken nou.

Heb de ZVM net binnen, meteen aan de 5 V oplader (van de accesoires pack) gegooid en aangezet.
Ik heb er toen denk ik een kwartiertje mee gespeeld, kijken hoe het ding werkt etc.. , waarna ik besloot om hem even te unpluggen en even aan huisgenoten te laten zien. Vervolgens zet ik twee van die pre-set filmpjes aan. Poef. Vastgelopen. Ik weet niet wat ik deed maar het beeld werd opeens groen. Probeerde hem vast uit te doen. Toen maar reset gedaan: het beeld werd zwart. Aan gaat ie nu dus niet meer. Led bovenin geeft licht. Ik weet niet of ik hem nou maar aan de oplader moet gooien of dat ik hem eerst leeg moet laten lopen. Heb het ding nog niet open gekregen anders deed ik reset wel op m'n eigen manier: accu eruit.

Suggesties? Meteen terug sturen maar of duidelijk gevalletje van "iets minder enthousiast voortaan, gooi hem nou maar gauw aan de oplader" ?
Ik zou hem in ieder geval proberen aan de lader. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je hem eerst helemaal op moet laden alvorens te gebruiken, maar dat hij kapot gaat als je dat niet doet lijkt me sterk...

Overigens, ik heb 'm nu ook besteld (incl accesoires pack) en hoop 'm morgen binnen te hebben om eens eventjes grondig te testen >:) Hoop dat het bevalt, en ik niet terug wil naar m'n Archos 404, want dat gaat nu niet meer :P

Edit: hmm, je hebt m al aan de lader gehangen en het doet niks :S
Ongeveer zelfde symptomen als een mislukte flash, met het verschil dat je 'm niet heb geflasht 8)7

Jazzle wijzigde dit bericht 19-06-2007 20:01 (5%)

Reg. datum: 18 september 2005

Ik denk dat ik hem vannacht maar dood laat gaan >:) , om hem vervolgens op te laden. M'n instinct zegt ook "haal die accu er even uit", maar daar kan ik dus niet bij.

Wel minder dat, voor ik een nieuwe heb, we al weer 3 weken verder zijn. Gekocht bij Bol.com.

quote:
Empariz schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:14:
Ik denk dat ik hem vannacht maar dood laat gaan >:) , om hem vervolgens op te laden. M'n instinct zegt ook "haal die accu er even uit", maar daar kan ik dus niet bij.

Wel minder dat, voor ik een nieuwe heb, we al weer 3 weken verder zijn. Gekocht bij Bol.com.
Een garantie gevalletje, maar toch vind ik het maar raar :/
Ik hoop dat je er alsnog achter komt waardoor het komt, want ik wil niet morgen hetzelfde doen, zodat ik hem ook gelijk terug mag sturen |:(

De films spelen fantastisch af op mijn Creative Zen Vision M 30gb ;) . Alleen heb ik nog een probleem met het geluid wanneer ik de films afspeel op mijn tv. Ik moet namelijk mijn geluid op het maximum zetten vooral eer ik iets hoor en dan nog is het te stil. Iemand goede raad voor mij?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws