[XP] Geen geluid bij YouTube

Pagina: 1
Acties:
  • 10.130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 15:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb Windows XP onlangs opnieuw geïnstalleerd, en ben wat updates betreft helemaal up to date. Alles werkt naar behoren, behalve de player op YouTube - ik hoor dus geen geluid. Het volume is standaard ook naar beneden gedraaid, maar omhoog zetten helpt niet.

In mijn systeem zit een gedisablede SB Live en op m'n mobo zit een nVidia SoundStorm onboard die ik tegenwoordig als geluidskaart gebruik (ik heb gewoon nog geen zin gehad om m'n Live uit m'n PC te slopen, vandaar ;)). Verder heb ik gewoon Flash Player 9 (de laatste versie), WMP 10 en heb de K-Lite codec pack geïnstalleerd.

Dit lijkt een veelvoorkomend probleem, als je op google zoekt kom je zat pagina's tegen die dit probleem behandelen. Ze dragen echter allemaal dezelfde oplossingen aan: K-Lite codec pack installeren en het system sound fixen dmv de meegeleverde codec tweak tool, of je registry editen (in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32 de string "wavemapper" op "msacm32.drv" zetten). Beiden oplossingen helpen bij mij niet - de tweak tool zegt dat de fix niet nodig is omdat er geen probleem is gedetecteerd, en die regkey staat ook goed ingesteld. In de reacties op de verschillende pagina's kun je ook lezen dat de gegeven tips bij heel veel mensen wel werken, maar bij sommigen dus niet.

Omdat ik dacht dat het wellicht te maken had met mijn gedisablede SB Live in m'n systeem, heb ik eens geprobeerd die te activeren en die als standaard sound source in te stellen. Dit had echter totaal geen effect.

Het rare is dat dit alleen bij YouTube gebeurt - bij alle andere apps en zelfs flash applets werkt het geluid gewoon. En het heeft dus wel gewoon gewerkt op exact ditzelfde systeem. Heeft iemand nog enige suggesties, anders dan de schuld bij YouTube/Google dan wel Adobe neerleggen waar ik momenteel zelf natuurlijk weinig mee opschiet? ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Oeps excuus, ik had uiteraard op GoT gezocht maar gezien de aangedraagde fixes ging ik uit van een OS probleem. Blijkbaar is er ook iemand met dit probleem in CSA: Geen geluid meer op internet bij youtube e.d..

.edit: nee, bij nader inzien is dat niet hetzelfde probleem omdat het bij hem ook niet werkt bij Google Video - dat is bij mij wel het geval.

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 12-02-2007 00:26 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat ik me afvraag - werkt het zowel in IE als in Firefox niet, ze gebruiken namelijk beide een iets andere versie van dezelfde plug in dus het kan interessant zijn :)

Windows Clients >> Client Software Algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202073

Er was ook nog een oplossing om met ccleaner abobe flash player op te schonen.

http://www.ccleaner.com/

Voor de zekerheid zou je alleen het vinkje bij de flashplayer kunnen laten staan en de rest unchecken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Sorry, het heeft even geduurd voordat ik wat met de suggesties kon doen, waarvoor dank overigens :)
elevator schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:24:
Wat ik me afvraag - werkt het zowel in IE als in Firefox niet, ze gebruiken namelijk beide een iets andere versie van dezelfde plug in dus het kan interessant zijn :)

Windows Clients >> Client Software Algemeen
Ik heb FF en de bijbehorende flash player net geïnstalleerd, maar zonder succes. Ook onder FF werkt het niet.
Anoniem: 202073 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:54:
Er was ook nog een oplossing om met ccleaner abobe flash player op te schonen.

http://www.ccleaner.com/

Voor de zekerheid zou je alleen het vinkje bij de flashplayer kunnen laten staan en de rest unchecken..
0 bytes removed. Heeft dus ook weinig uitgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48
Ik heb dit probleem ook al een tijdje. Ik heb bij zowel Youtube als bij Google geen geluid bij het beeld. Ik heb al diverse tips geprobeerd, waaronder het installeren van het K-Lite Codec pack, maar dit heeft niet geholpen.

Ik snap er echt niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124941

Same here.

heb nieuwe drivers geinstalleerd, ccleaner eroverheen gehaald en nog een hoop meer dingen (registry etc)

Ik merkte trouwens dat het echt aan Flash Player moet liggen, behalve GoogleVideo en Youtube heb ik wat *.swf filetjes afgeluisterd met geluid, same story. Dus voor Elevator, het maakt niet uit of het IE of Firefox is, ook met de stand alone Flash Player werkt het niet (of de downloadbare GoogleVideo Player)

De logische reinstall van Flash Player had geen positieve gevolgen. Ik heb dit niet altijd gehad, maar m'n fix opties raken wel zo'n beetje op nu.

Voor verduidelijking, als ik m'n volume extreem WIJD open zet, hoor je heel zachtjes het bijpassende geluid op de background. (slechte kwaliteit)
en met dit volume zou ik met ieder ander programma m'n ruiten laten barsten.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 124941 op 08-04-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Is het geen rechten probleem? Een paar weken geleden had ik het ook, maar dat kwam door mijzelf. C:\Documents and Settings\$username\Application Data\Macromedia\Flash Player deze directory en eventuele bovenliggende mappen was het dacht ik die geen rechten meer had om te schrijven.

C:\Documents and Settings\$username\Application Data\Macromedia\Flash Player\#SharedObjects\letters/cijfers\youtube.com\soundData.sol bestaat dit bestand hier of ergens op de pc?

//edit: ow als je wel heel zachtjes geluid hebt dan is het of een brak filmpje of even bij de volumeregeling kijken bij wave en hoofdvolume kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 26235 op 08-04-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124941

C:\Documents and Settings\$username\Application Data\Macromedia\Flash Player\#SharedObjects\letters/cijfers\youtube.com\soundData.sol bestaat dit bestand hier of ergens op de pc?
Ja heb ik, samen met een map van:
video.google.com
en nog wat mapjes.
//edit: ow als je wel heel zachtjes geluid hebt dan is het of een brak filmpje of even bij de volumeregeling kijken bij wave en hoofdvolume kijken.
hier ben ik logischerwijs als eerste naar gaan kijken, zonder succes, ik heb elk mogelijk volume knopje gehad zover ik weet.
voor de details ik maak gebruik van Nvidia Mixer met Nforce2 drivers.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 124941 op 09-04-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
't Vreemde is, ik heb dus wél geluid bij google video. Alleen bij youtube niet.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 10-04-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Anoniem: 26235 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:25:
C:\Documents and Settings\$username\Application Data\Macromedia\Flash Player deze directory en eventuele bovenliggende mappen was het dacht ik die geen rechten meer had om te schrijven.

Ik heb deze dirs niet eens. Ik heb filemon aangeslingerd (www.sysinternals.com) om te zien welke files er geaccessed werden, en zo te zien schrijft hij een tempfile naar c:\docs&settings\$user\local settings\temp\fla6.tmp en c:\docs&settings\$user\local settings\temp internet files\####\get_video[1]. Die twee files lijken hetzelfde te zijn, waarschijnlijk download IE het eerst naar die eerste waarna de flash plugin het naar z'n eigen temp dir kopieëert (wat inefficient trouwens :P)

Ik zie geen aparte sound file oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:00
Adobe heeft een deinstalleer tool voor Flash Player: http://www.adobe.com/cfus...ase/index.cfm?id=tn_14157 .

Sinds een paar dagen is Flash Player geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hmm, dat zal ik ook eens proberen. In de mean time besloot ik maar voor de hardcore aanpak te gaan en de player door een flash decompiler te halen. Tot mijn grote verbazing lazen de eerste paar regels van het "MainMovie" actionscript:
code:
1
2
3
4
5
if (_root.infringe)
{
    movie.setInfringeMute();
    movie.Mute();
} // end if

WTF :?
Ik ben helaas geen flash expert maar dit ga ik tot op de bodem uitzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Helaas niet uitgevonden waardoor het kwam, maar na Flash 8 geïnstalleerd te hebben werkt het ineens \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
* schop *

Bij een aantal verse windows install had ik dit probleem keer op keer weer. Omdat ik geen zin had om heel Flash (dus niet enkel de Player) elke keer te installeren, ben ik eens wat anders gaan proberen. Ik heb Flash Player 9 geuninstalled, toen op het web gezocht naar Flash Player 7 (klik). Hiermee begon het spontaan te werken. Daarna updaten naar versie 9 maakte de boel ook niet weer stuk :)

Het frappante was trouwens, ik kon mijn Flash settings ook niet fatsoenlijk editten. Veel checkboxes kon ik niet eens aanklikken, en van andere settings bewaarde hij ze niet. Dat had er vast mee te maken, omdat youtube waarschijnlijk content op je harddisk op wilt slaan (en dat kon je dus niet aan zetten). Na de uninstall en de install van Flash Player 7 kon ik die settings wel editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amzika
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-08-2024
Even een oudje opgraven: kijk of je videokaart niet van een audio-out voorzien is. Bij mij was de oplossing het uitschakelen van de ATI HD audio output in apparaatbeheer. Misschien dat een ander hier wat aan heeft :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ok, ik ben er dus eindelijk achter wat dit is. Het komt omdat mijn gebruikersnaam met een punt begint. Jawel, dat lees je goed. Ik heb onlangs Windows 7 geïnstalleerd, met natuurlijk ook weer een account genaamd ".oisyn". Het missende geluid is daar geen probleem, maar bij een installeerbare flashgame zoals Machinarium kon ik geen games saven of andere instellingen opslaan. Sterker nog, Machinarium kwam in eerste instantie niet eens bij het hoofdmenu uit maar bleef op een zwart scherm hangen. Ik dacht eerst dat het aan een gare state van mijn account was, dus ik maakte een nieuw account genaamd "test" en daarin werkte het wel naar behoren. Toen begon er wat te dagen, en probeerde ik het onder een account genaamd ".test", en waarempel, daar werkte het niet in.

En dit probleem schijnt dus al eerder gereport te zijn: https://bugs.adobe.com/jira/browse/FP-161 (je moet waarschijnlijk wel een account hebben om dat te kunnen zien). Het grappige is wel dat ik het in Windows XP kon oplossen door eerst Flash Player 7 te installeren, en daar overheen weer een recente versie van de Flash Player. Ik zal dat nu ook eens doen en tegelijkertijd een file- en registrymonitor draaien om te kijken wat er verandert.

.edit: hmm helaas, dat lijkt bij Windows 7 iig niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Zo, ik heb dit laten werken door een symbolic link genaamd C:\Users\oisyn (dus zonder punt) te maken die wijst naar m'n C:\Users\.oisyn, en deze ingesteld als ProfileImagePath in
"HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileLists\S-1-5-21-<cijfers>" (je moet even de juiste zoeken onder ProfileLists). Uitgelogd en opnieuw ingelogd, flash geherinstalleerd, wat settings veranderd (met rightclick op een flash filmpje in de browser), en alles bleek te werken. Sterker nog, na het terugzetten van ProfileImagePath naar de originele dir bleef het gewoon werken :)

Pagina: 1