Geen geluid meer op internet bij youtube e.d.

Pagina: 1
Acties:
  • 6.448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101841

Topicstarter
Ik heb sinds een nieuwe install van windows geen geluid meer op internet bij sites als youtube, google video e.d.

Ik heb flashplayer opnieuw geprobeerd te installeren, ik heb andere spelers geinstalleerd (Java, shockwave), ik heb de audio drivers geupdate, ik heb een codec pack geinstalleerd (K-lite), ik heb de codec tweak tool geprobeerd, maar helemaal niks helpt.

Ik wordt er zo onderhand een beetje gestoord van, dus ik hoop dat jullie nog een oplossing weten.

Mijn geluidskaart is een goedkopie, van Sweex. Voor de install gebruikte ik nog de onboard geluidskaart van mijn moederbord, maar die deed het niet meer na de install. Voor de install had ik nog wel geluid.

Zal een betere geluidskaart van bijvoorbeeld creative helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 20:48
Anoniem: 101841 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:57:
Voor de install gebruikte ik nog de onboard geluidskaart van mijn moederbord, maar die deed het niet meer na de install. Voor de install had ik nog wel geluid.
Klinkt alsof je de moederborddrivers niet geinstaleerd hebt. Kzou zeggen instaleer die drivers en probeer het met je onboard geluidskaart.. kan me niet voorstellen dat een Sweex geluidskaart voordelen bied ten opzichte van je onboard geluidskaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 22:27
Sweex.... Do I have to say more?

Dat hij het niet meer deed was waarschijnlijk jou fout. Je onboard kaartje gaat echt niet zomaar stuk. Kijk of hij wel aanstaat in de bios. En bij sommige mobo's (zoals de mijne) moet eerst nog een moederbord driver worden geïnstalleerd alvoors ik gebruik kan maken van de meeste onboard hardware.

edit: te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

maar die deed het niet meer na de install
Het lijkt me verstandig om de onderliggende oorzaak te vinden als ook deze geluidskaart nu kuren geeft.

Als alleen maar in Flash verkeerd gaat: komt er geen geluid uit de boxen, of komt er ook niets aan bij de geluidskaart? Check natuurlijk de settings van Flash en je volume-settings van je geluidskaart. Kijk ook even in je event log.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TargetX schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:59:
[...]

Klinkt alsof je de moederborddrivers niet geinstaleerd hebt. Kzou zeggen instaleer die drivers en probeer het met je onboard geluidskaart.. kan me niet voorstellen dat een Sweex geluidskaart voordelen bied ten opzichte van je onboard geluidskaart..
Ik heb natuurlijk na de install gewoon de moederbordrivers geprobeerd te installeren. Maar als ik dit doe krijg ik de melding dat ie eerst aan het zoeken is naar de installed features en na dit een minuut of wat geprobeerd te hebben zegt ie dat:
The Audio driver file does not support your computer hardware
Note: If you uninstalled audio software without restarting your pc, restart now, then run this setup again
Mijn moederbord is een Asus A8R-MVP moederbord. Op de website van asus heb ik ook de nieuwste drivers gedownload en het daarmee geprobeerd. De audio driver is een: ADI AD1986

Ik heb in de bios gechecked en heb de onboard audio als enabled staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En wat betreft de moederbord drivers, bedoelen jullie daar de audio driver voor het onboard moederbord geluid mee of echt drivers voor het moederbord? Want deze kan ik namelijk niet vinden op de bijgeleverde cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
Anoniem: 101841 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:16:
En wat betreft de moederbord drivers, bedoelen jullie daar de audio driver voor het onboard moederbord geluid mee of echt drivers voor het moederbord? Want deze kan ik namelijk niet vinden op de bijgeleverde cd?
Echt de mobo drivers. (Je wordt trouwens niet gestraft voor het gebruiken van de prachtige edit knop.) Even een linkje naar de laatste update in de meuktracker: INTEL

Mocht het werken, gooi dan die sweexkaart gewoon weg :P. Het is rommel, en je pc vind 2 geluidskaarten vast niet altijd even leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DEVoTi0N schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:20:
[...]

Echt de mobo drivers. (Je wordt trouwens niet gestraft voor het gebruiken van de prachtige edit knop.) Even een linkje naar de laatste update in de meuktracker: INTEL

Mocht het werken, gooi dan die sweexkaart gewoon weg :P. Het is rommel, en je pc vind 2 geluidskaarten vast niet altijd even leuk.
Sorry voor het niet editten :)

Ik had ook liever geen Sweex gekocht, maar het was de enige die ze voorhanden hadden in de winkel. En aangezien ik liever iets van geluid heb dan helemaal geen geluid heb ik die even gekocht.

Wat betreft de mobo drivers, dit moederbord heeft een chipset van Ati: ATI's CrossFire Xpress 200 chipset. Ik heb al gezocht naar chipset drivers hiervoor maar heb deze niet kunnen vinden. Of kan ik toch die intel chipset gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:14
en buiten de browser om heb je wel geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sebas1979 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:32:
en buiten de browser om heb je wel geluid?
Ja :)

Bij alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
Er lopen hier nu 2 dingen door elkaar. 1 het fixen van het geluid icm met flash icm met de sweexkaart. En de niet werkende onboardkaart. Ik denk, dat je het beste afbent als je de 2de fixt. Misschien is het wel even handig om je specs te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DEVoTi0N schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:37:
Er lopen hier nu 2 dingen door elkaar. 1 het fixen van het geluid icm met flash icm met de sweexkaart. En de niet werkende onboardkaart. Ik denk, dat je het beste afbent als je de 2de fixt. Misschien is het wel even handig om je specs te posten.
Okidoki :)

Moederbord: Asus A8R-MVP, specs hier

Motherboard ASUSTeK Computer INC. A8R-MVP
BIOS Info ATAT COMPATIBLE 110405 A M I 11000504
Windows Windows XP5.1 (Build 2600) Service Pack 2
Memory (RAM) 1024 MB
CPU AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+
CPU Speed 2158,0 MHz
Sound card C-Media Wave Device
Display Adapters RADEON X700 Series | RADEON X700 Series Secondary
Manufacturer American Megatrends Inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand die me kan helpen of die de moederbord drivers voor dit moederbord voor me kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry hoor, en je mag me een heel grote eikel vinden, maar ik vraag het nog maar een keer:

Niemand die me kan helpen?

Ik heb me suf gezocht naar mobo drivers maar kan ze echt niet vinden en een andere oplossing is voor mij op dit moment ook niet voorhanden.
Of je moet zeggen dat ik een creative geluidskaart moet kopen en dat het dan opgelost moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Bij je moederbord krijg je meestal een CD met drivers, die al uitgeprobeerd? Verder kan de site van C-Media zelf eventueel nog hulp bieden. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, die cd heb ik al geprobeerd en gebruik, maar dan krijg ik dus die foutmelding.

Ik heb net de drivers van de website van C-Media gedownload, maar nog steeds niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295352

Wat een ingewiikkelde oplossingen hier allemaal. Haal gewoon de geluidsstekker eruit. Ik had zelf ook geen geluid bij Youtube en alle mogelijke oplossingen geprobeerd, maar het enige wat hielp was de geluidsstekker eruit halen!
Pagina: 1