Wat natuurlijk ook maar 1 keer hoeft te gebeuren. De resulterende machinecode kan gewoon opgeslagen worden zodat de volgende keer opstarten wel snel is.quote:Zoutvat schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:25:
[...]
akkoord
[...]
Bij een compilatie van c/c++ compileer je voor een vaststaand platform en ligt het dsu vast welk mogelijkheden je hebt. je kan in veel compilers (vooral intel dan bijv) aangeven dat je ook gebruik wil maken van geavanceerdere instructies voor x86 (sse ofzo). Bij java moeten die optimalisaties nog op runtime worden verwerkt, wat lijdtleidt tot langere opstarttijd.
Nou hoef je dat Alarmnummer natuurlijk niet uit te leggen dus je zal het er wel voor de volledigheid bij hebben gezet, maar het is natuurlijk maar hoe je ernaar kijkt. Waar Alarmnummer volgens mij op doelde was dat Java niet geinterpreteerd wordt. En dus gewoon uiteindelijk naar machinecode wordt gecompileerd wat wordt uitgevoerd. Wanneer dat gebeurt is feitelijk niet zo interessant. De bytecode is maar een tussenstap. Een C++ compiler kan dat intern ook best doen voordat de backend er machinecode van maakt voor de opgegeven target processor. De clue was dat machinecode direct op je processor runtquote:Java compileert NIET naar native instructies, maar naar java-bytecode. Dit ligt er dicht tegenaan, maar is het niet. Een conversieslag is altijd wel nodig.
Het grote voordeel van C++ is het kunnen interfacen met de hardware, en dan denk ik met name aan de processor zelf. De meeste compilers hebben al sinds jaar en dag intrinsics voor SIMD instructies, memory barriers en atomic operations. Nu, met de komst van multicore solutions, zie je die laatste pas een beetje naar Java komen. Maar ik kan nog altijd geen code schrijven waar mooie SIMD instructies uitkomen.
Waarom in hemelsnaam? Maar goed, je zei het zelf al: je weet niet genoeg van beide om die conclusie te trekken. Maar waarom trek je die conclusie dan toch?quote:PrisonerOfPain schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:19:
[...]
Het eerste waar ik aan dacht toen ik met Erlang in aanraking kwam was hoe ideaal het zou zijn voor development op de PS3; echter weet ik van allebei eigenlijk net niet genoeg om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Is dat niet de de-facto Mac ontwikkeltaal? Ik vind 'm iig vreselijkquote:Sijmen schreef op maandag 19 mei 2008 @ 08:45:
Ik gebruik geregeld Objective-C, een taal waar ook weinig mensen van hebben gehoord. Maar echt 'exotisch' zou ik die niet noemen.
.oisyn wijzigde dit bericht 19-05-2008 15:15 (6%)