[Vista] welke winkels doen aan OEM losse verkoop?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.429 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 20:41

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Tja, wellicht al tevaak aan bod gekomen, maar ongetwijfeld nuttig voor veel mensen.
Ik wil dus een legale Windows Vista Ultimate kopen. Ik kan kiezen uit een OEM of een Retail. Het scheelt dik 300 euro. Verschil is (heb ik ondertussen ongeveer vaag op m'n netvlies) dat je OEM meer pc-gebonden is. Nou ja, prima. Can live with that. Ben wel handig genoeg met pc's om als "systeem bouwer" door het leven te gaan.

Echterrrr... hoe kom ik aan een losse OEM? Ik was net bijvoorbeeld bij Paradigit (Apeldoorn), daar verkopen ze een "DSP"-versie. De verkoper wist mij niet veel meer te vertellen dan dat er "geen support" bij zat. (yeah right... 300 euro verschil? uh huh). Maar goed, wel voor 219E in een winkel een legale Ultimate.

Vervolgens loop ik naar de overkant, daar zit MyCom. Die zijn heel resoluut: Nope! Je krijgt geen losse OEM mee naar huis, alleen als je er een pc bijkoopt.

Wat is jullie ervaring? Hoe kom ik nu zsm aan een legale Ultimate? Via internet bestellen? Zijn er meer ketens a la Paradigit die 'm los verkopen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
alternate al geprobeerd? die doen dat wel icm iets van hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 15:39
Computerland werkt met diezelfde DSP versies, en verkopen hem ook los ( € 215 geloof ik).
Het verschil, voor zover mij duidelijk is, is dat OEM echt mainboard gebonden is en de DSP versie meer een "los" verkoopartikel is, echter zonder support van MS/leverancier.
Volgende maand komt er ook bij mij een Ultimate DSP, maar eerst wil ik de Samsung 226W zien te bemachtigen, dus Vista moet nog maar ff geduld hebben...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Ik heb laatst gewoon 2 licenties windows XP gehaald bij Alternate. Stond op de website dat het door Alternate geinstalleerd moest worden en dat het alleen voor complete PCs was. Niet aan gestoord, gewoon besteld bij een set onderdelen om anderhalve PC van te bouwen.

Krijg ik die doosjes thuis, zit er een grote rode sticker op: "Bij het verbreken van dit zegel gaat u als systeembouwer accoord dat u de ondersteuning en garantie levert" of iets in die strekking. De OEM regeling is dus wel degelijk versoepeld, maar waar je eerst garantie/ondersteuning van de computerboer had, moet je nu zelf garantie geven. Voor een leek heel erg natuurlijk, maar als je voorheen geen legale versies gebruikte zal je daar helemaal niets van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
www.azerty.nl ik heb ze 2 keer gebelt en uiteindelijk de Home Premium besteld voor maar 88 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

iComputers

Microsoft Windows Vista Home Basic NL OEM *32bit* € 82,00
Microsoft Windows Vista Home Basic NL OEM *64bit* € 82,00

Microsoft Windows Vista Home Premium NL OEM *32bit* € 88,00
Microsoft Windows Vista Home Premium NL OEM *64bit* € 90,00
Microsoft Windows Vista Home Premium UK OEM *32bit* € 90,00
Microsoft Windows Vista Home Premium UK OEM *64bit* € 90,00

Microsoft Windows Vista Business NL OEM *32bit* € 130,00
Microsoft Windows Vista Business NL OEM *64bit* € 131,00
Microsoft Windows Vista Business UK OEM *32bit* € 130,00
Microsoft Windows Vista Business UK OEM *64bit* € 131,00

Microsoft Windows Vista Ultimate NL OEM 3-pack *32bit* € 480,00
Microsoft Windows Vista Ultimate NL OEM *32bit* € 162,00
Microsoft Windows Vista Ultimate NL OEM *64bit* € 163,00
Microsoft Windows Vista Ultimate UK OEM *32bit* € 161,00
Microsoft Windows Vista Ultimate UK OEM *64bit* € 161,00

Lekker goedkoop ook dus :9 _/-\o_

Ik denk dat het handig is om alleen winkels te noemen die het ook echt verkopen!
Dus niet iets zeggen in de trend van 'nou ik denk ...' 'nou ik denk...'

Laten we het even snel en simpel opbouwen! Geef een linkje naar de webshop!
Geef daaronder alle Vista prijzen en laat iedereen hier op GoT lekker meelezen!

[ Voor 129% gewijzigd door CLB op 30-01-2007 18:52 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 17:32

Saven

Administrator

computerland
MS Windows Vista Ultimate (DVD;NL;OEM)
€ 215,00

[ Voor 22% gewijzigd door Saven op 30-01-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Pricewatch al gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
PC Globe (Eindhoven), heb er gewerkt en zij doen nooit moeilijk over OEM-verkoop e.d. ;)
Directe link naar de prijzen: Categorie Software

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Informatique heeft mijn Home Premium zojuist verstuurd. Ook powerline hier om de hoek verkoopt inmiddels de OEM versie, volgens de 'huidige regeltjes'.

offtopic:
een computerzaak die nu nog keihard beweerd geen OEM te mogen verkopen van Vista zonder PC, mag van mij maar gewoon stoppen dan :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Ik heb die vraag een paar weken voorgelegd aan een computerspeciaalzaak en kreeg het volgende antwoord:

Wat is het verschil tussen OEM, OEM Box en Retail?

OEM:
Deze versie mag alleen worden verkocht bij een door ons geassembleerd systeem.

U ontvangt een cd en een boekje in cellofaanverpakking, maar de Windows is al door ons geïnstalleerd en het serienummer bevind zich aan de rechterkant van het systeem op de behuizing.

OEM Box:
Deze versie mag alleen worden verkocht bij onderdelen die essentieel zijn voor het laten draaien van een systeem.

Deze onderdelen zijn: Moederboard
Processor
Geheugen
Harde schijf
Grafische kaart

Retail:

Deze versie mag los worden verkocht zonder verdere verplichtingen. Deze versie wordt in een doosje geleverd met boekje, cd en serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 15:39
Naar mijn weten is de OEM Box hetzelfde als de DSP, die dus ook "los" verkocht mag worden...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
Ah dit kwam ik trouwens tegen:

Vista OEM los te koop
http://www.hardware.info/...Wa/Vista_OEM_los_te_koop/

Dus volgens de huidige regels mag elke shop het zonder pc verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat zijn mi gewoon de naampjes die ze zelf hebben gegeven:
http://www.microsoft.com/...tsoftwaregebruik/faq.aspx

Staat het netjes omschreven :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ et: dat is allemaal al lang bekend en daar gaat dit topicje ook niet over :X
Er zijn al genoeg topics waarin gediscussieerd wordt over hoe of wat!

De titel van dit topic is dan ook: [Vista] welke winkels doen aan OEM losse verkoop?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
@ CLB check mijn 2e post :) mijn 1e post was ter verduidelijking voor de topicstarter. Elke shop zou 't dus mogen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:46
Is een OEM versie die verplicht word geleverd bij een andere pc niet gewoon keiharde koppelverkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat is bekend ;) Het is ook bekend dat niet alle winkels dat ook doen! ;)

Mja schijt, ik heb m'n winkeltje aangedragen dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 24-06 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Challenge Computers doet ook niet moeilijk en is goed op de hoogte van de licentievoorwaarden :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 21:07
Ik snap het nog steeds niet helemaal eigenlijk.... In die link een paar posts boven mij staat namelijk dat een OEM licentie maar op 1 pc geïnstalleerd mag worden. Klopt dit, of kun je met een OEM box licentie gewoon op 10 pc's installeren waarna je naar MS moet bellen voor een soort van unlock.

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 14:29
Ik kan ze ook wel leveren. Misschien wel tegen een mooie prijs. Indien interesse hoor ik het wel.
/edit
Die icomputers is wel erg goedkoop, hmm.
Zal morgen eens kijken, heb zat leveranciers maar ze hebben helaas allemaal andere prijzen.

[ Voor 44% gewijzigd door eX0duS op 30-01-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 24-06 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Clox schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:01:
Ik snap het nog steeds niet helemaal eigenlijk.... In die link een paar posts boven mij staat namelijk dat een OEM licentie maar op 1 pc geïnstalleerd mag worden. Klopt dit, of kun je met een OEM box licentie gewoon op 10 pc's installeren waarna je naar MS moet bellen voor een soort van unlock.
Ja dit klopt. Dus blijkbaar snap je het wél helemaal :)

Meer info hier.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik denk dat het handig is om alleen winkels te noemen die het ook echt verkopen!
Dus niet iets zeggen in de trend van 'nou ik denk ...' 'nou ik denk...'

Laten we het even snel en simpel opbouwen! Geef een linkje naar de webshop!
Geef daaronder alle Vista prijzen en laat iedereen hier op GoT lekker meelezen!
Mja iedereen komt weer en weer met Vista vragen waarvan al genoeg andere topics zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zercom in Ehv deed ook niet moeilijk. Verkoper zei: mag eigenlijk niet maar ja :+

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

VonFoX schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:33:
Zercom in Ehv deed ook niet moeilijk. Verkoper zei: mag eigenlijk niet maar ja :+
Blijkbaar niet echt op de hoogte van de OEM veranderingen, toch wel jammer want dat zou ik wel verwachten van een PC boer die ook computers assembleert.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:35:
[...]

Blijkbaar niet echt op de hoogte van de OEM veranderingen, toch wel jammer want dat zou ik wel verwachten van een PC boer die ook computers assembleert.
Dit was alleen de uitgiftebalie persoon. Ik kan me voorstellen dat die niet op de hoogte is.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-05 06:12

Majapro

Deventer

Voor de nieuwe packs (1, 3 en 30) geldt, dat zij - mits ongeopend - afzonderlijk aan een andere systeembouwer mogen worden geleverd, zonder dat tegelijk hardware behoeft te worden geleverd. Zij mogen niet aan klanten worden geleverd, behalve als de klant zelf zijn eigen pc bouwt. In dat geval wordt de klant ook als systeembouwer beschouwd en heeft deze dus geen recht op support van Microsoft, maar uitsluitend van de system builder.
te vinden op http://www.microsoft.com/...tsoftwaregebruik/faq.aspx

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113066

Progress was niet op de hoogte van de voorwaarden zoals o.a. hier beschreven.
Toen ik ze op die pagina had gewezen deden ze niet moeilijk en kon ik zonder problemen een Ultimate OEM bestellen voor 170 Euro. Zelfde dag nog afgehaald. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bij Paradigit (en ook dochterbedrijf ViComputer) is het beleid om OEM ook los te verkopen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:38

Barca

In Search Of Sunrise

et36s schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:49:
U ontvangt een cd en een boekje in cellofaanverpakking, maar de Windows is al door ons geïnstalleerd en het serienummer bevind zich aan de rechterkant van het systeem op de behuizing.
Dat is echt zo dom, dat betekent dus dat als iemand die kwaad wil en bij jou op bezoek is en graag zijn illegale Vista wil activeren... jouw serienummer zo kan zien en overnemen. :? Ja tuurlijk kan je maar 1x activeren maar hij kan Microsoft wel bellen ofzo en zeggen dat hij nieuwe PC heeft o.i.d. en dan ben je goed zuur. :+

@ hieronder... Hmmm ok, vindt het toch raar. Het zou eigenlijk anders moeten zijn dat het op een of ander bijgeleverd boekje of CD ofzo zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Barca op 04-02-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Barca schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:07:
[...]

Dat is echt zo dom, dat betekent dus dat als iemand die kwaad wil en bij jou op bezoek is en graag zijn illegale Vista wil activeren... jouw serienummer zo kan zien en overnemen. :?
Zo gaat het al jaren met dat kleine stikkertje wat op OEM PC's geplakt is :P

Verder ben je dan niet goed zuur want die licentie is alleen op die PC geldig, dus als ie MS belt omdat ie een nieuwe PC heeft zegt die computer dame dat ie maar lekker een nieuwe Windows moet kopen.

En boekjes raak je snel kwijt :P

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 04-02-2007 16:10 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 12:52
Het lijkt er dus op dat iedere hardware-verkoper zonder al teveel problemen OEM-licenties los verkoopt. Voor de zekerheid: in december bij 4launch los een XP OEM-pakket gekocht, zonder problemen. Lijkt mij dat ze Vista dan ook wel verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Vind het nog steeds maar een rare constructie. Ik koop dus software, daar betaal ik voor en dan zegt Microsoft, dat ik het maar 10x mag gebruiken?

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:42
Skywalker schreef op maandag 05 februari 2007 @ 08:56:
Vind het nog steeds maar een rare constructie. Ik koop dus software, daar betaal ik voor en dan zegt Microsoft, dat ik het maar 10x mag gebruiken?
Nee dat is dus niet waar. Je koopt een licentie van microsoft om windows te mogen gebruiken. Aan deze licentie zitten voorwaarden die je als gebruiker accepteerd op het moment dat je het gebruikt. Formeel gezien bezit je de software dus niet! Vandaar dat microsoft jou kan opleggen dat je het maar 10x mag gebruiken.

Voor meer informatie zie de licentie voorwaarden van VIsta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Miki schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:39:
[...]

Nee dat is dus niet waar. Je koopt een licentie van microsoft om windows te mogen gebruiken. Aan deze licentie zitten voorwaarden die je als gebruiker accepteerd op het moment dat je het gebruikt. Formeel gezien bezit je de software dus niet! Vandaar dat microsoft jou kan opleggen dat je het maar 10x mag gebruiken.

Voor meer informatie zie de licentie voorwaarden van VIsta.
Ok, daar kan ik best mee leven maar dan had het van mij best wat goedkoper gekunt. Vind het aardig aan de prijs voor 10 activaties.

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 18:09
Ik heb bij complus de 64bit Home Premium (UK) besteld en deze leveren ze zonder veel problemen, verder ook een goede service.

http://www.complus.nl/red...d=&d_catg=&d_word=1316619

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Laatst online: 01:18
Vraagje van mijn kant. Moet het serienummer op die sticker te lezen zijn? Ik heb geen problemen met zo'n licentiesticker op mijn kast maar op een lanparty zul je altijd zo'n pipo tegenkomen die graag serienummers verzamelt. Dan haal ik er liever een dikke zwarte stift door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Cubefanatic schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:38:
Vraagje van mijn kant. Moet het serienummer op die sticker te lezen zijn? Ik heb geen problemen met zo'n licentiesticker op mijn kast maar op een lanparty zul je altijd zo'n pipo tegenkomen die graag serienummers verzamelt. Dan haal ik er liever een dikke zwarte stift door...
Plak er een papiertje overheen? Je moet het niet moeilijker maken dan het al is.....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Gunner schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:38:
[...]

Plak er een papiertje overheen? Je moet het niet moeilijker maken dan het al is.....
Ik wil alleen ff weten of het mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 20:03
haal het stickertje van je pc en plak het op je xp cd ofzo

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
een beschadigde sticker is niet langer geldig... overigens is dit compleet OT hier ;)
AFAIK maken de meeste (web) shops helemaal geen problemen van de aanschaf van een losse Vista-OEM-licenties: soms moet je een beetje "pushen", maar een keer ze de vorwaarden bij MS gelezen hebben, gaan ze allemaal over de schreef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 16:09
gewoon doen, kun je toch weer verwijderen met alkohol oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122235

Zelf werk ik bij een bekendere computerfirma :p, en graag wil ik wat duidelijkheid scheppen
omtrent OEM-verkoop van de Vista's:

ELKE vista OEM mag direct aan een eindgebruiker verkocht worden, zonder dat daarmee
de policy van MS overtreden wordt.

Daarnaast verlies je met de aanschaf van een OEM-versie het recht op support van MS. Dus mocht je het eng vinden om over te stappen zonder support, dan koop je gewoon 'n retail 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Laatst online: 21:20

Dielie

*BURP!*

Een aantal winkels voeren ook DSP licenties. Weet iemand wat het verschil is in licentie tussen een OEM en een DSP? :? Ik heb gelezen dat een DSP een OEM is met ondersteuning van Microsoft. Klopt dat? Heeft iemand een link naar de licentieovereenkomst van de DSP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94542

Skywalker schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:40:
[...]

Ok, daar kan ik best mee leven maar dan had het van mij best wat goedkoper gekunt. Vind het aardig aan de prijs voor 10 activaties.
En als je nou voor de 11e keer je computer formateert? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Anoniem: 94542 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:31:
[...]

En als je nou voor de 11e keer je computer formateert? Of mis ik iets?
Lijkt mij dat je dan eventjes Microsoft moet bellen. Was een hoop gedoe met nummertjes uitwisselen maar ik mag toch aannemen dat zo'n licentie geen wegwerpproduct is dat na 10 keer ermee stopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 21:46
www.pims-pc-shop.nl

Gister geweest en levert gewoon los OEM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

www.centralpoint.nl levert ze zonder problemen los

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Voor de duidelijkheid:

OEM mag alleen los gekocht worden indien je wederverkoper en/of reseller bent, of wanneer je hem samen met een nieuw systeem aanschaft. Je mag een OEM niet los aanschaffen en gebruiken op hardware die reeds in je bezit was. Daar komt bij dat OEM óók nog eens systeemgebonden is.

Een OEM los aanschaffen wérkt wel, maar mág niet. Zo zijn de officiële regels van Microsoft. Wanneer je een los product koopt moet je gewoon de retail kopen – tenzij je student of scholier bent, daar zijn de student & academy versis voor.
Bij elke webshop zal dat gewoon doen.

Het probleem zit hem ook niet in het verkopen, want de verkoper is niet verantwoordelijk.. jij bent de user, jij klikt op ‘I agree’ bij de license-overeenkomst, jij bent verantwoordelijk voor de software en het gebruik ervan.

Ik ben (bijna) Gold microsoft partner en heb die vraag onlangs zelf bij ze neergelegd ;)

[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-02-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konstantine
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03 16:50
omg 100eu voor Windows XP OEM en dan kan je het niet eens zo vaak installeren als je zelf wilt :o

Was van plan XP Home voor mn zusje te kopen en zelf als backup bij mn pc te houden, maar blijkbaar moet ik dan de veeeel duurdere retail kopen :(

Kut ms :'(

Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 27-06 16:12

KatirZan

Wandelende orgaanzak

HTT-Thalan schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:57:
Voor de duidelijkheid:

OEM mag alleen los gekocht worden indien je wederverkoper en/of reseller bent, of wanneer je hem samen met een nieuw systeem aanschaft. Je mag een OEM niet los aanschaffen en gebruiken op hardware die reeds in je bezit was. Daar komt bij dat OEM óók nog eens systeemgebonden is.

Een OEM los aanschaffen wérkt wel, maar mág niet. Zo zijn de officiële regels van Microsoft. Wanneer je een los product koopt moet je gewoon de retail kopen – tenzij je student of scholier bent, daar zijn de student & academy versies voor.
Ik kreeg juist iets anders te horen ;) Bij losse hardware MAG je een OEM versie aanschaffen. Bij elk soort hardware dus ;) Denk eens aan een nieuw moederplankje, daar moet je zowiezo nieuwe windows bij hebben omdat het je hardware drastisch veranderd.
Het is zelfs zo dat als je een nieuwe videokaart haalt dat je daar ook een OEM versie van Windows op kan krijgen. Krijg je van de lokale supermarkt-computer boer te horen dat dit niet zo is ---> neem met diegene even het OEM voorstel van microsoft door. Hier wordt niet in vermeld dat je dit bij een volledig systeem alleen maar kan aanschaffen.

Conclusie dus : Bij hardware waar de licentie van je Windows bij komt te vervallen mag je de OEM versie van Windows zo meenemen.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

KatirZan schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:01:
[...]

Ik kreeg juist iets anders te horen ;) Bij losse hardware MAG je een OEM versie aanschaffen. Bij elk soort hardware dus ;) Denk eens aan een nieuw moederplankje, daar moet je zowiezo nieuwe windows bij hebben omdat het je hardware drastisch veranderd.
Het is zelfs zo dat als je een nieuwe videokaart haalt dat je daar ook een OEM versie van Windows op kan krijgen. Krijg je van de lokale supermarkt-computer boer te horen dat dit niet zo is ---> neem met diegene even het OEM voorstel van microsoft door. Hier wordt niet in vermeld dat je dit bij een volledig systeem alleen maar kan aanschaffen.

Conclusie dus : Bij hardware waar de licentie van je Windows bij komt te vervallen mag je de OEM versie van Windows zo meenemen.
Ik weet niet wie je dat verteld heeft, maar je vergeeft het me vast wel dat ik de verklaring van de AM van Microsoft zelf aanhou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 27-06 16:12

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Tuurlijk snap ik dat ;)

Ben zelf hier verantwoordelijk voor alles wat met het netwerk te maken heeft, dus ook de inkoop van hardware en software. Door mijn leverancier is me dit verteld en van deze leverancier krijg ik gewoon de OEM versies opgestuurd. Maakt mij opzich niets uit, aangezien het officiele licenties zijn.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Marktplaats ;) ook daar is vaak een 'legale' versie te vinden zoals een partij in Appeltern (hier dichtbij). Het zijn OEM versies, maar de uitspraak van de duitse rechter zet geen voet in nederland en het is niet per sé strafbaar. Gewoon een OEM halen. Informatique doet het vaak ook icm hardware. Kop dan meteen die nieuwe schijf of wat dan ook (USB-key is ook vaak al goed. Hardware is hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109978

eX0duS schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:02:
Ik kan ze ook wel leveren. Misschien wel tegen een mooie prijs. Indien interesse hoor ik het wel.
/edit
Die icomputers is wel erg goedkoop, hmm.
Zal morgen eens kijken, heb zat leveranciers maar ze hebben helaas allemaal andere prijzen.
ha ha concurrentie op tweakers =-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Over DSP (=delivery service partner) ook wel COEM genoemd (Commercial Original Equipment Manufacturer):

DSP is an offering for System Builders, to preinstall on new or upgraded PCs. The DSP license is tied to the specific computer that it is installed on and the license lives and dies with the PC.

In other words, you may not transfer this license to any other PC.

In addition, you can only do a clean install from the DSP media. You cannot do an in-place upgrade using DSP media.

On the question of replacing components, our licensing terms do allow for replacing or changing components. Windows Vista allows you to change up to 5 non-peripheral components, after which the PC is deemed to be "new". In other words you can upgrade your MB, Processor, RAM, Hard Drive and Graphics Card, without needing a license purchase. Every hardware change will necessitate a reactivation, however.

Once you have replaced more than 5 non-peripheral components, you will need to purchase a new DSP license / pack.

Non-peripheral components are those components that are required to make the PC work, such as mainboard, RAM, Processor, Hard Drive and Graphics Card.

zie http://thevistaforums.com...d=34958&st=20&#entry34958

[ Voor 8% gewijzigd door Gianni Rombios op 08-02-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:27

Eagle Creek

Breathing security

Als je het mij vraagt is het allemaal maar erg onduidelijk rondom die licenties.. Allerlei voorwaaren die veranderen, dan weer worden teruggedraaid, dan weer aangepast... Het maakt het er voor de consument zeker niet duidelijker op.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Eagle Creek schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:48:
Als je het mij vraagt is het allemaal maar erg onduidelijk rondom die licenties.. Allerlei voorwaaren die veranderen, dan weer worden teruggedraaid, dan weer aangepast... Het maakt het er voor de consument zeker niet duidelijker op.
De consument moet dan ook eigenlijk gewoon retail (upgrade of volledig) kopen, daar is niks moeilijks aan.

Het word pas moeilijk als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, dwz, een oem wil kopen en je dan ook nog eens afvragen of je die mee kunt nemen naar nieuwe pc's, heractiveren, etc. Dan komen de uitzonderingen om de hoek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 17:14
Servor schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:49:
[...]

De consument moet dan ook eigenlijk gewoon retail (upgrade of volledig) kopen, daar is niks moeilijks aan.

Het word pas moeilijk als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, dwz, een oem wil kopen en je dan ook nog eens afvragen of je die mee kunt nemen naar nieuwe pc's, heractiveren, etc. Dan komen de uitzonderingen om de hoek kijken.
Daar ben ik het volledig mee eens! Gevorderde computergebruikers die op zoek zijn naar een OEM-pakket of DSP-pakket weten meestal ook wat dit precies inhoud en wat eventueel de beperkingen zijn. Consumenten (lees doorsnee computergebruiker) moeten inderdaad gewoon een retail of upgrade kopen, dan kunnen ze ook nog altijd terugvallen op support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164470

Informatique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

OEM... alleen voor levering bij nieuwe pc's. Staat duidelijk op de OEM verpakkingen, en bij opening van de verpakking ga je akkoord met de bepalingen die erop staan. Volgens mij mag los verkoop wel, maar degene die het product opent is zelf verantwoordelijk voor naleving van de voorwaarden.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
wie verkoopt er eigenlijk die dsp pakketten? ik veronderstel dat ze fundamenteel verschillen van de OEM? (toch qua "nummertjes") >:)

Heb ik het correct:
OEM ==> 1 pc, geen upgrades van hardware
DSP ==> DSP en tot 5 upgrades van hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 18:27

Eagle Creek

Breathing security

Servor schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:49:
[...]

Tja... Toch is het dusdanig lastig dat het internet de laatste dagen vol staat met threads zoals deze.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OEM... alleen voor levering bij nieuwe pc's. Staat duidelijk op de OEM verpakkingen, en bij opening van de verpakking ga je akkoord met de bepalingen die erop staan. Volgens mij mag los verkoop wel, maar degene die het product opent is zelf verantwoordelijk voor naleving van de voorwaarden.
En wie bepaald wat nieuw is? Als ik een losse voeding zou kopen voor mijn systeem is dat duidelijk om het systeem een nieuw leven in te blazen. Ik zou me nog meer verdiepen over de uitspraak van de Duitse rechter jl over OEM kwestie en waar het geldig is...

Maar een retail bied meer vrijheid op hardwaremogelijkheid. Dus even opletten wat je doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 09-02-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emailjunkie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01-2023
CLB schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:09:
[...]

Mja iedereen komt weer en weer met Vista vragen waarvan al genoeg andere topics zijn :(
Bij de paradigit in Amersfoort zonder problemen Vista home premium 32 bits voor mijn ouwe trouwe xp2700 game pc :) gehaald wel duur met 139 euri, maar ja ik wilde `m hebben he..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Promy schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:25:
wie verkoopt er eigenlijk die dsp pakketten? ik veronderstel dat ze fundamenteel verschillen van de OEM? (toch qua "nummertjes") >:)

Heb ik het correct:
OEM ==> 1 pc, geen upgrades van hardware
DSP ==> DSP en tot 5 upgrades van hardware
Nee volgens mij is dsp (coem, commercial oem) gewoon oem maar dan los te koop, zonder verplichte hardware. Ik dacht dat OEM dezelfde 5 upgrades van hardware toestond. Als dat niet zo is is dsp natuurlijk een aanrader(!). Te koop bij o.a. Computerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gianni Rombios schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:44:
[...]

Nee volgens mij is dsp (coem, commercial oem) gewoon oem maar dan los te koop, zonder verplichte hardware. Ik dacht dat OEM dezelfde 5 upgrades van hardware toestond. Als dat niet zo is is dsp natuurlijk een aanrader(!). Te koop bij o.a. Computerland.
Dit ga ik eens even in de gaten houden. Ik kan hier nog veel mensen mee blij maken.
Heb 'm gebookmarkt, die site van computerland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-06 16:52
Ik denk dat OEM inderdaad hetzelfde is als DSP.

Op mijn Windows Vista Premium OEM staat namelijk als productomschrijving:
Windows Vista Home Prem 32-bit English 1pk DSP OEI DVD

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 26-06 12:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Is er naast het feit dat je geen support van MS krijgt als je een OEM gebruikt nog andere dingen waar je tegen aan kan lopen?

Je komt niet in de problemen het opnieuw installeren op dezelfde of een andere pc? En als dat wel gebeurd kun je dan wél terecht bij MS?

Anders gezegd, is het gewoon mogelijk om met OEM versie te werken zonder significante problemen? Support hoeven wij tweakers niet... 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door EVILSalami op 20-02-2007 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 20:00
WCR Computers verkoopt ze ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

emailjunkie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:56:
[...]
Bij de paradigit in Amersfoort zonder problemen Vista home premium 32 bits voor mijn ouwe trouwe xp2700 game pc :) gehaald wel duur met 139 euri, maar ja ik wilde `m hebben he..... 8)
Hmm dat is idd duur zeg :X

Ik heb dezelfde versie voor 91,-
Retail versie van Vista Home Premium kost daar 160,-, had je nog beter kunnen doen dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180579

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Konstantine schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:59:
omg 100eu voor Windows XP OEM en dan kan je het niet eens zo vaak installeren als je zelf wilt :o

Was van plan XP Home voor mn zusje te kopen en zelf als backup bij mn pc te houden, maar blijkbaar moet ik dan de veeeel duurdere retail kopen :(

Kut ms :'(
Ik snap jullie écht niet met zulke opmerkingen. Ik ben niet boos ofzo, maar ongefundeert en dat is jammer.

Let er wel even goed op dat er 2 factoren zijn als het gaat om elk Vista product en geen enkele van deze 2 is illegaal of neigt ernaar.

1. Schaf een zogenaamde DSP OEM aan die je 5 voudig kunt heractiveren met nieuwe hardware. De originele OEM staat alleen jouw specifieke hardware toe en geen half nieuw systeem.

2. Maak je er ter dege van bewust dat Vista de eerste Windows versie is die zich laat installeren zonder productkey. helaas geld dit ook voor de complete Vista torrents, maar hier komt het erop neer dat je eerst kunt testen en upgraden vóórdat je hem activeert. Het is zelfs mogelijk om met het commando onder administrator <slmgr -rearm> je Vista teller tot 3x te resetten. Dit kun je helaas ook illegaal doen, maar net zo goed legaal. Bevalt het echt niet dan kun je hem tenminste nog van de hand doen anders zit je eraan vast. Ik weet niet of mijn Vista 120 dagen gaat halen. Ik zit nog in de experimentele fase en mijn systeem wordt opgewaardeert. Pas als alles zeker is waag ik me misschien aan activatie, eerder niet.

Een ding staat als een huis. De helft van wat ik hier intik staat in de Vista FAQ. Ik wed er bijna voor dat je hem niet volledig hebt gelezen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 20-02-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52038

maar als je hem niet activeerd krijg je dan wel alle updates binnen in die test periode?? of moet je hem geactiveerd hebben om updates te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
misschien heel klein beetje offtopic..
Zijn er ook goedkope winkels in belgie (liefst oost of westvlaanderen)?
voorlopig kan ik immers enkel prijzen van 125€ voor de home premium (tov 90€ in nederland?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:29
http://www.komplett.nl/ verkoopt ze ook.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180579

Promy schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:48:
misschien heel klein beetje offtopic..
Zijn er ook goedkope winkels in belgie (liefst oost of westvlaanderen)?
voorlopig kan ik immers enkel prijzen van 125€ voor de home premium (tov 90€ in nederland?)
brugmancomputers.com is een belgisch bedrijfje dacht ik.

adres:

Brugman Computers
Burg.Schafratstraat 39
5427 SP
Boekel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
OT: als deze prijs zou kloppen (155 euro voor een Ultimate Upgrade UK) http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5 had ik die veel liever dan een OEM :P
Update: is inmiddels gecorrigeerd (325 euro)

[ Voor 37% gewijzigd door Gianni Rombios op 26-02-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik kom net bij Mycom vandaan, daar verkopen ze de OEM los.
(Ja, ze zeggen eerst dat je er een pc bij moet hebben, maar als je dan gaat lullen dat je een systembuilder bent, dat het helemaal mag, etc, etc, dan gaan ze overstag).

Maar Ultimate 32-bit is 199 euro en Ultimate 64-bit is 229 euro? Apart.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

anandus schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:47:
Mwah nee, denk dat ze met de hype mee willen profiteren door 'n paar extra euro's te vangen op 64 bits.

Winkel waar ik m'n Vista vandaan heb zijn de prijzen respectievelijk 165,- vs 167,- dus ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:32
anandus schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:47:
Ik kom net bij Mycom vandaan, daar verkopen ze de OEM los.
(Ja, ze zeggen eerst dat je er een pc bij moet hebben, maar als je dan gaat lullen dat je een systembuilder bent, dat het helemaal mag, etc, etc, dan gaan ze overstag).

Voor die Ultimate 64-bit prijs. Heb ik een Ultimate retail voor gekocht. >:)

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-06 16:45

DexterDee

I doubt, therefore I might be

pinokkia schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:14:
[...]

Voor die Ultimate 64-bit prijs. Heb ik een Ultimate retail voor gekocht. >:)
Explain :Y)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Jaja bij iemand aan de deur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:32
Dat klopt. Die persoon dacht dat vista zou werken op zijn computer. Maar helaas dus niet. Hij kon het ook niet meer retour versturen, omdat de termijn van 8 dagen was verlopen. Dus ik heb er 1tje goedkoop met orginele kassabon en geseald kunnen bemachtigen. :*) Ligt alleen bij mij nog in de gesealde doos, want ik wacht effe tot de drivers allemaal goed werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door pinokkia op 20-02-2007 16:26 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176120

Mijn ouders hebben DSP, is bootable, en je kan vanuit XP vrolijk installen/upgraden. Home Premium that is, bij computerland, 129 euro. Kreeg hem meteen mee, geheel conform nieuwe OEM policy

Zelf gisteren OEM Home Premium bij PC Globe besteld (84 euro :p), die is nu onderweg. Dat zijn prijzen waar ik het nog wel voor doe :)

Mocht je je trouwens zorgen maken over het activeren van je Vista na een aantal keer; een belletje naar microsoft en hij is geactiveerd. Doen ze absoluut niet moeilijk over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 10:38

jefjef

learning by doing

Anoniem: 180579 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:02:
[...]

brugmancomputers.com is een belgisch bedrijfje dacht ik.

adres:

Brugman Computers
Burg.Schafratstraat 39
5427 SP
Boekel
boekel is brabant (nl dus..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118567

CLB schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:46:
[...]

Hmm dat is idd duur zeg :X

Ik heb dezelfde versie voor 91,-
Retail versie van Vista Home Premium kost daar 160,-, had je nog beter kunnen doen dan :?
Bij welke winkel is de retail versie voor 160 te krijgen? Voor 160 ben ik best bereid retail te gaan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Melden:

De Vobis in Haren doet NIET aan OEM verkoop. Ik heb het ze expleciet gevraagt en het antwoord was ontkennend. Alleen bij een compleet nieuw systeem.

Sorry, maar ik meld het maar even voordat iemand dadelijk enthousiast de Vobis gaat bellen en van de koude kermis thuiskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:57

Haan

dotnetter

Tja als zij persé omzet mis willen lopen, moeten ze dat natuurlijk gewoon zelf weten. (ik ga er vanuit dat niemand vervolgens zo gek is om dan maar bij hun een nieuw systeem te kopen, of een retail versie, maar die OEM versie gewoon bij de concurrent haalt)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 26-06 12:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Hoe vaak kun je nou OEM versie opnieuw istalleren op 1 pc, dus met zelfde mobo etc?

En kan je het later ook op een andere pc installeren? Dit is nog steeds een beetje onduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 12:02
EVILSalami schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:46:
Hoe vaak kun je nou OEM versie opnieuw istalleren op 1 pc, dus met zelfde mobo etc?
Zo vaak je wilt.

En kan je het later ook op een andere pc installeren? Dit is nog steeds een beetje onduidelijk
Nee, andere pc betekent ander moederbord.
Deze vraag heeft vrij weinig met dit topic te maken, maar voor deze keer antwoord ik toch even ;)
Ik ben geen alwetende maar ik weet het bijna zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142652

mycom verkoopt die dingen ook als jullie nog op zoek zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184456

misschien best wel een noob vraagje maar wat is het verschil tussen 32 en 62 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

never mind :+

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 24-05-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het is mij niet duidelijk wat deze vraag in dit topic doe. Je vraag gaat over iets compleet anders dan wat de topicstarter hier vraagt. Ga zelf eerst maar eens wat onderzoek doen. Het is niet de bedoeling dat je oude topics omhoog haalt met vragen over een compleet ander onderwerp/situatie.
Er is zat over te vinden, alleen kan je beter 32 versus 64 bits zoeken, 62bits bestaat niet.

Als je na je wat in de materie verdiept te hebben nog vragen hebt, dan kan je uiteraard altijd een nieuw topic openen, met daarin duidelijke vragen. Laat dan ook duidelijk zien wat je zelf al had ondernomen om een antwoord te vinden. We zullen dit topic verder met rust laten, zodat het via de zoekfunctie goed te vinden blijft via het oorspronkelijke onderwerp :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82404

mensys.nl verkoopt al jaar en dag OEM versies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En ik had gevraagd dit topic te laten rusten, dit is blijkbaar erg moeilijk...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.