VIGOR 2800 werkt niet met ORANGE, waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 884 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189695

Topicstarter
Ik heb een Vigor 2800 gekocht maar krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat.
Bij Draytek kreeg ik weinig hulp, wisten eigelijk niets, en Orange heb ik nog niet gebeld.
Binnen de Draytek site kan je een handleiding genereren die absoluut niet werkt, je moet de gegeven met de hand invullen volgens Draytek en dan werkt het nog steeds niet.

Heeft iemand een sugestie wat moet ik zoal doen, in de router ziet de laatste software??

Dick :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kom jongens, meisjes,
is er niemand die een Vigor heeft????????????

Dick :( :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:56

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Ja hoor. Vele. Werken naar volle tevredenheid. Je geeft alleen wel verotte weinig info. Wat lukt er nou wel en wat lukt er nou niet? Welke lampjes branden wel en welke niet? Welk type ADSL heb je (analoog, digitaal, ADSL2)? etc.

edit:

wacht, de 2800 is ADSL 2, dus die vraag laten we even vallen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Marlibica op 26-01-2007 15:31 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191654

Ik heb dan ook wel een Vigor, maar dat is een 2900, ben bang dat ik je daarom niet direct van dienst kan zijn... :/

Wel kan ik be-amen dat de hulp die je krijgt van Draytek minimaal is, maar het spul werkt meestal wel perfect. Daarom is het handig om wat meer info te geven, zodat je beter geholpen kan worden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Ik zou eerst even testen of je livebox werkt en dus je lijn.
En er staat vast in de handleiding hoe je het ADSL gedeelte kan uitschakelen zodat hij alleen als router werkt.
Als dat werkt dan pas ADSL gedeelte aanzetten.
O ja heb je wel een ADSL splitter want die heb je nodig. In de livebox zit die ingebouwd in andere losse prioducten niet.

Heb zelf een 220 Voip router en die gaat als de brandweer met de Livebox als bridge.

[ Voor 11% gewijzigd door redyak op 26-01-2007 15:37 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134779

Marlibica schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:30:
Ja hoor. Vele. Werken naar volle tevredenheid. Je geeft alleen wel verotte weinig info. Wat lukt er nou wel en wat lukt er nou niet? Welke lampjes branden wel en welke niet? Welk type ADSL heb je (analoog, digitaal, ADSL2)? etc.

edit:

wacht, de 2800 is ADSL 2, dus die vraag laten we even vallen :)
Volledig mee eens! ;)
een kleine aanvulling:
krijg je foutmeldingen? waar loop je vast?
wat heb je zelf al geprobeerd in te stellen?

misschien hier eerst even kijken?: http://orange.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

redyak schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:36:
En er staat vast in de handleiding hoe je het ADSL gedeelte kan uitschakelen zodat hij alleen als router werkt.
Als dat werkt dan pas ADSL gedeelte aanzetten.
Beste kerel ik denk dat je bedoelt dat die ADSL modem als Bridge(Ook wel DHCP of SIP SPoof genoemd) werkt en niet alleen als Router want als ADSL niet werkt valt er niks te routeren ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

nero355 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:50:
[...]

Beste kerel ik denk dat je bedoelt dat die ADSL modem als Bridge(Ook wel DHCP of SIP SPoof genoemd) werkt en niet alleen als Router want als ADSL niet werkt valt er niks te routeren ;)
Nee dat bedoel ik niet:

Immers je kan van de PC op de routerkomen en dan dus kijken lukt dat niet dan is er iets fout in router deel en niet adsl deel (of beide kan ook nog)
Die 2800 Vigor is een ADSL2+ modem Router. Dus als je de livebox aan de praat krijgt en deze inplugt op de LAN poorten en hiermee dus de router/adsl poort omzeild kan je testen of het router deel werkt. Vervolgens is dus de livebox getest, router deel en verbinding. Dan opnieuwe de 2800 rechtstreeks aansluiten en de ADSL velden correct invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50
Er is een bekend probleem met de Vigor2800 icm. Orange Family. Voor zover ik begrepen heb is dit afhankelijk van de gebruikte apparatuur in de centrale. Toen ik mijn abo kreeg, bijna een jaar geleden, werkte het bij mij niet met een 2800. Laatst moest ik voor een test even een 2800 aansluiten en toen werkte het wel, dus kennelijk is de apparatuur hier in de centrale vervangen of van een upgrade voorzien.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gegevens,
Ik heb Orange family 20Mbits/s, geen telefonie. (ADSL2)
Livebox werkt al 6 maanden, dus geen problemen a/d lijn.
Download snelheid 1.7Mbyte/sec lijkt mij O.K.

Geinstalleerd volgens Draytek "handleiding voor instellen Wanadoo ADSL"
MPoA / RFC1483
1483 Bridged IP LLC
VPI 8
VCI 35
G.DMT
Auto IP
Default MAC Adress

Nu wel Lan verbinding maar geen WAN

Draytek gebeld, die gast had GEEN verstand van Orange, en zij je moet proberen met "Quick Start Wizard" je setting met de hand invullen. En dit heb ik ingevuld:
VPI: 8
VCI: 35
Protocol/ Encapsulation: 1483 Bridge LLC
Fixed IP: Yes
IP Adress: 85.xxx.xxx.xxx
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 85.xxx.xxx.1
Primary DNS: 194.xxx.xxx.xxx
Secondary DNS: 194.xxx.xxx.xxx

Daarna opgeslagen enz.

Nu volgens modem wel WAN verbinding en LAN maar ik kan niet het internet op.
Ook lees ik ergens dat de verbinding 8.000 down, 1.014 up is tewijl dat minimaal 12.000 zou moeten zijn. Ik heb de gegevens die zijn gebruikt uitgelezen in de Livebox.
Ik heb met en zonder extern filter geprobeerd maar niet lukt.

Modem kwam nieuw uit doos, dus dat hij stuk zou zijn lijkt onwaarschijnlijk.

Dick :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als je nu wel een WAN verbinding hebt, dan zou ik ook nog even je account gegevens controleren welke in de router ingevoerd moeten worden. Zover ik weet lijkt alles goed te werken volgens LED indicatoren op het moment dat je verkeerde account gegevens invuld. Je kunt alleen het internet niet op.

De snelheid waar het modem nu op intraint hangt ook erg af van de afstand tot de centrale. Ik lees en hoor wel vaker dat men een 20Mb/s verbinding aanvraagt en krijgt, maar dat dit bij lange na niet gehaald wordt. Helaas zijn het indicaties wat eventueel gehaald wordt en hoeft de provider dit niet te garanderen. Na verloop van tijd kan het zelfs minder worden, ik ken situaties dat KPN apparatuur vervangt in een centrale waarna het drastisch slechter wordt. Hier kun je dan gewoon helemaal niets tegen doen. Ondanks dat zou ik gewoon de provider bellen, wanneer het modem op deze snelheid blijft intrainen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik lees nu verschillen berichtjes, maar ik wil de LiveBox dus geheel weghalen, wel een filter plaatsen maar de Vigor2800 alleen het werk laten doen. Dit moet toch kunnen altans ik had dat zo gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191654

De Livebox is toch tevens je modem? Dat zal dus niet gaan ben ik bang... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:45

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Anoniem: 189695 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:43:
Gegevens,
Ik heb Orange family 20Mbits/s, geen telefonie. (ADSL2)
Livebox werkt al 6 maanden, dus geen problemen a/d lijn.
Download snelheid 1.7Mbyte/sec lijkt mij O.K.

Geinstalleerd volgens Draytek "handleiding voor instellen Wanadoo ADSL"
MPoA / RFC1483
1483 Bridged IP LLC
VPI 8
VCI 35
G.DMT
Auto IP
Default MAC Adress

Nu wel Lan verbinding maar geen WAN

Draytek gebeld, die gast had GEEN verstand van Orange, en zij je moet proberen met "Quick Start Wizard" je setting met de hand invullen. En dit heb ik ingevuld:
VPI: 8
VCI: 35
Protocol/ Encapsulation: 1483 Bridge LLC
Fixed IP: Yes
IP Adress: 85.xxx.xxx.xxx
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 85.xxx.xxx.1
Primary DNS: 194.xxx.xxx.xxx
Secondary DNS: 194.xxx.xxx.xxx

Daarna opgeslagen enz.

Nu volgens modem wel WAN verbinding en LAN maar ik kan niet het internet op.
Ook lees ik ergens dat de verbinding 8.000 down, 1.014 up is tewijl dat minimaal 12.000 zou moeten zijn. Ik heb de gegevens die zijn gebruikt uitgelezen in de Livebox.
Ik heb met en zonder extern filter geprobeerd maar niet lukt.

Modem kwam nieuw uit doos, dus dat hij stuk zou zijn lijkt onwaarschijnlijk.

Doe eens VPI 0 VCI 35 ipv VPI8

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 189695 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:00:
Ik lees nu verschillen berichtjes, maar ik wil de LiveBox dus geheel weghalen, wel een filter plaatsen maar de Vigor2800 alleen het werk laten doen. Dit moet toch kunnen altans ik had dat zo gedacht.

'tuurlijk Kan dat, dat is waar je je modem/router voor hebt. Probleem is alleen, zoals ik hiervoor al aangaf, dat niet op alle centrales de draytek ADSL2 modems goed werken met de wanadoo/orange apparatuur.

Je andere probleem is dat 'ie G.DMT synct, dat moet, uit mijn hoofd, G.DMT2+ zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dune,
Er is niets mis met de verbinding als ik de Livebox aansluit. Ik zit nu gewoonop de Livebox en de download snelheid is gewoon Berengoed, daar is niets mis mee. Ik wil gewoon af van de LB en al de rotzooi die daar achter hangt, meerdere switsen, meerdere computers en een Dreambox satellietontvanger. Voor dit laatste moet ik de mogelijkheid hebben om meer poorten te kunnen openen en dat is bij de LB te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 191654 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:01:
De Livebox is toch tevens je modem? Dat zal dus niet gaan ben ik bang... :/
Vigor2800 is modem en router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
StevenK schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:10:
[...]

'tuurlijk Kan dat, dat is waar je je modem/router voor hebt. Probleem is alleen, zoals ik hiervoor al aangaf, dat niet op alle centrales de draytek ADSL2 modems goed werken met de wanadoo/orange apparatuur.

Je andere probleem is dat 'ie G.DMT synct, dat moet, uit mijn hoofd, G.DMT2+ zijn.
Ga even uit de lucht om de dingen die net zijn verteld te kunnen uitproberen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Je hebt de instellingen staan zoals in mijn voorbeeld?

De instellingen zouden moeten zijn:
[quote]
VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen
Heb je ook al in [Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIV) gekeken?[/edit]

[ Voor 56% gewijzigd door Zondagskindje op 27-01-2007 15:36 . Reden: Fout voorbeeld ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zondagskindje schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:26:
Je hebt de instellingen staan zoals in mijn voorbeeld?

De instellingen zouden moeten zijn:
[quote]
VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen
Heb je ook al in [Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIV) gekeken?[/edit]
Ik ben nu 6 uur verder en al minimaal 50 instellingen verder hij doe niets. Wel WAN, wel LAN maar niet op het internet. Wissel ik met de LB dan is alles weer O.K.
Ik wordt niet blij als ik het woord Vigor hoort, ik ben in staat hem plat te stampen. Maar we moeten optimistische blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
pingen naar buiten lukt wel?
tracen naar buiten lukt wel?
Gebruikersnaam en wachtwoord in orde?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Murcielago schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:26:
pingen naar buiten lukt wel?
tracen naar buiten lukt wel?
Gebruikersnaam en wachtwoord in orde?
Pingen tracen lukt niet!
De router moet worden ingesteld volgens MPoA / RFC1483 dan hoef je toch nergens meer een inlog of wachtwoord meer te gebruiken? Altans dat kom ik nergens meer tegen in de router.

Er staan ook zoveel tegenstrijdige dingen op het internet de een zegt VPI 8 en de ander VPI 0.
Modulatie alles geprobeerd G.DMT, ADSL2, en ADSL2+ niet werkt, kom wel in de WAN en LAN maar niet op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
StevenK schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:10:
[...]

Ik kan alleen maar concluderen dat U gelijk hebt en dat het gewoon niet gaat op deze centrale midden in een middelgrote stad Dordrecht. Als ik de LiveBox aansluit draait het als een zonnetje maar de Vigor2800 ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

redyak schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:44:
Immers je kan van de PC op de routerkomen en dan dus kijken lukt dat niet dan is er iets fout in router deel en niet adsl deel (of beide kan ook nog)
Die 2800 Vigor is een ADSL2+ modem Router. Dus als je de livebox aan de praat krijgt en deze inplugt op de LAN poorten en hiermee dus de router/adsl poort omzeild kan je testen of het router deel werkt. Vervolgens is dus de livebox getest, router deel en verbinding. Dan opnieuwe de 2800 rechtstreeks aansluiten en de ADSL velden correct invullen.
Dat heet een switch ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Een switch deelt geen IP adressen uit een Router wel ookal omzeil je de WAN poort.

Maar geod terug naar dit topic. Ik lees nog steeds niet of Daktary een SPLITTER gebruikt bij de VIGOR.

[ Voor 18% gewijzigd door redyak op 29-01-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Is er een mogelijkheid dat je het MAC-adres van de livebox uitleest?
Ik heb het vermoeden dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Redyak,

Natuurlijk gebruik ik een splitter, en het werkt nog steeds niet. Ik heb meerdere Splitters en ze zijn zeker goed, elders geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zondagskindje,

Ik heb al de gegevens uitgelezen en opgeschreven die in de LB staan waaronder ook het MAC adres en heb ook de optie "specify MAC adress" gebruikt en dat werkt ook niet.

Ik blijf het vreend vinden want WAN en LAN werken beide maar ik kan NIET op het internet, ook schrijft iemand dat je moet inloggen en passwoord moet invullen maar die optie is niet te vinden binnen MPoA / RFC1483. En die moet worden gebruikt.

Tot horens, Dick :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:52

lier

MikroTik nerd

En als je het probeert met "PPPoA (RFC 2364)" ?

Ben voor het gemak van Wanadoo uitgegaan:

http://www.draytek.nl/pag...bmit=Genereer+Handleiding

Uiteraard moet je je VPI & VCI wel zelf goed zetten !

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
Wat voor IP krijgt je Vigor als je het IP op dynamisch instelt?

Zet aub niet onder elke post je naam, je nick staat al aan de linkerkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lier,
Ik heb Wanadoo (Orange) maar wel Family en jij heb geeft mij het protocol van de Plus verbinding dat gaat niet samen. Uiteraard heb ik dit wel even geprobeerd maar het gaat niet.

Jimster,
Ik heb met het protocol MPoA / RFC1483 te maken en daar kan je alleen de router Automatische of Specify instellen en niet dynamisch instellen !

In iedergeval bedankt voor het meedenken.
Mvrgr Dick :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad zonder splitter geen internet.

Kun je met de tool van http://www.draytek.co.uk/...terTools253_v2600plus.zip niets instellen?

ID2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:57:
Inderdaad zonder splitter geen internet.

Kun je met de tool van http://www.draytek.co.uk/...terTools253_v2600plus.zip niets instellen?

ID2020
Daar kan je niets meer instellen dan wat je ook in de router kan instellen.
Alle voorgaande suggesties heb ik weer uitgevoerd en het werkt nog steeds niet.
Nog steeds wel WAN en LAN maar geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 189695 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:28:
[...]

Daar kan je niets meer instellen dan wat je ook in de router kan instellen.
Alle voorgaande suggesties heb ik weer uitgevoerd en het werkt nog steeds niet.
Nog steeds wel WAN en LAN maar geen internet.

Even een vraag: hoe lang heb jij gewacht om te kijken of je een ip-adres had gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
StevenK schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:12:
[...]

Even een vraag: hoe lang heb jij gewacht om te kijken of je een ip-adres had gekregen ?
Wat bedoel je hiermee precies?

Na het resetten van instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Anoniem: 189695 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:02:
[...]

Wat bedoel je hiermee precies?

Na het resetten van instellingen?
Uit het orange topic:

Goed ik heb dus navraag gedaan en ze hebben inderdaad een mac adres lease lopen van 24 uur. Als je een nieuwe modem aansluit heb je voor de aankomende 24 uur geen internet. Zoals te zien is heb ik al even niet meer gereageerd en dus heb ik me zeker aan die 24 uur gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
redyak schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:25:
[...]

Uit het orange topic:

Goed ik heb dus navraag gedaan en ze hebben inderdaad een mac adres lease lopen van 24 uur. Als je een nieuwe modem aansluit heb je voor de aankomende 24 uur geen internet. Zoals te zien is heb ik al even niet meer gereageerd en dus heb ik me zeker aan die 24 uur gehouden.
Redyak,
Als ik het nu goed begrijp krijg je een nieuw IP adres toegewezen door Orange als je van modem veranderd?
Wat gebeurd er dan als je weer terug naar de LB wil, blijft dat nieuw? verkregen IPadres dan bestaan of krijg je weer een nieuw adres?

Is dit bij elk ander modem of alleen bij Vigor?
:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134779

Wat staat er onder multi-pvc's?

is het channel dat je kiest wel enabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Anoniem: 189695 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:05:
[...]

Redyak,
Als ik het nu goed begrijp krijg je een nieuw IP adres toegewezen door Orange als je van modem veranderd?
Wat gebeurd er dan als je weer terug naar de LB wil, blijft dat nieuw? verkregen IPadres dan bestaan of krijg je weer een nieuw adres?

Is dit bij elk ander modem of alleen bij Vigor?
Als je binnen 24 uur weer je LB aansluit zal die het dus blijven doen. Volfgens het topic moet je dus 24 uur je nieuwe routewr aansluiten, zodat hij bij de lease naar je nieuwe MAC adres zoekt en dan dus daarmee werkt.
Dus als je steeds heen en weer switched met de LB en Modem dat blijft hij dus de LB steeds accepteren en op momente van de lease verloop de LB erinzit blijft hij weer het MAC van de LB noteren.
Het is niet zozeer het IP-adres alswel het MACadres wat hij registreert. Maar volgens mij is dat als genoemd. Kan je niet het MACadres spoffen in die 2800 dmwz. Het MACadres van de LB opvoeren in de Vigor.

[ Voor 10% gewijzigd door redyak op 30-01-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:56

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Alle Drayteks kunnen Mac adressen spoofen, dus dat lijkt me een prima optie :)

Martin :( :(
:P

[ Voor 12% gewijzigd door Marlibica op 30-01-2007 17:18 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Als ik het zo lees, was mijn vermoeden toch juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Zondagskindje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:39:
Als ik het zo lees, was mijn vermoeden toch juist?
Zou best kunnen denk ik :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marlibica schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:16:
Alle Drayteks kunnen Mac adressen spoofen, dus dat lijkt me een prima optie :)

Martin :( :(
:P
Wat is spoofen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

In jouw geval betekent dat je het MAC-adres van je livebox in je Vigor kan zetten.
Kijk even op mijn afbeelding. Vink aan: Specify a MAC adress, en vul daar het MAC-adres van je Livebox in.
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/783/macadressa6.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Zondagskindje op 31-01-2007 14:51 . Reden: Beetje vreemde uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zondagskindje schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:49:
[...]

In jouw geval betekent dat je het MAC-adres van je livebox in je Vigor kan zetten.
Kijk even op mijn afbeelding. Vink aan: Specify a MAC adress, en vul daar het MAC-adres van je Livebox in.
[afbeelding]
Ga ik vanavond invullen en uitproberen, kan nu even niet zonder internet.
Bedank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Anoniem: 189695 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:04:
[...]

Ga ik vanavond invullen en uitproberen, kan nu even niet zonder internet.
Bedank :)
He zie je dat geen rode kopjes meer :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

redyak schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:27:
[...]

He zie je dat geen rode kopjes meer :) :) :) :)
Het wordt nog wel eens wat met daktary :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zondagskindje schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:48:
[...]

Het wordt nog wel eens wat met daktary :+ ;)
Dit ging eigelijk perongelijk !!!!
:) :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Anoniem: 189695 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:31:
[...]

Dit ging eigelijk perongelijk !!!!
:) :( ;)
Zou die nou melden of het gelukt is ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

redyak schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:39:
[...]

Zou die nou melden of het gelukt is ???
Dat is iets waar naar ik ook nieuwsgierig ben.
Het is wel zo leuk om een topic af te sluiten met de oplossing zodat iemand anders er ook wat aan heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zondagskindje schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:31:
[...]

Dat is iets waar naar ik ook nieuwsgierig ben.
Het is wel zo leuk om een topic af te sluiten met de oplossing zodat iemand anders er ook wat aan heeft...
Ik meld zeker als het modem gaat werken, maar tot op heden :( werkt hij nog steeds niet.
Ik correspondeerd ook op het Orange forum die hebben meer verstand van het Orange gedeelte maar ook daar lukt het nog niet. Wel ben ik wat verder gekomen.
Normaal gesproken heb ik geen gedult met zo iets en zou het modem gewoon weggooien maar met al de hulp die ik nu heb moet het toch een keer lukken.

Dus hij werkt nog steeds niet (Draytek VIGOR2800), al ga ik mij afvragen of er iets met dit modem aan de hand is, al is hij nieuw uit doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Je hebt wel het MAC-adres van je Livebox in de Draytek gezet, en daarna zeker een uur gewacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zondagskindje schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:49:
Je hebt wel het MAC-adres van je Livebox in de Draytek gezet, en daarna zeker een uur gewacht?
Ik heb 24 uur gewacht, dat schreef iemand. In het Orange forum schreven ze dat het mogelijkheid bestaat dat je 24 uur moet wachten voor je het MAC adres krijg toegewezen en dat het ik al twee keer geprobeerd. Dit weekend ga ik niet besteden aan het modem, die heeft genoeg tijd gekost. trouwens ik krijg ruzie hier als ik weer achter de computer gaat zitten.
Tot volgende week heren, ik hoop weer wat van jullie te horen.

Ze blijven nog rood!!! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Anoniem: 189695 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:36:
[...]

Ik heb 24 uur gewacht, dat schreef iemand. In het Orange forum schreven ze dat het mogelijkheid bestaat dat je 24 uur moet wachten voor je het MAC adres krijg toegewezen en dat het ik al twee keer geprobeerd. Dit weekend ga ik niet besteden aan het modem, die heeft genoeg tijd gekost. trouwens ik krijg ruzie hier als ik weer achter de computer gaat zitten.
Tot volgende week heren, ik hoop weer wat van jullie te horen.

Ze blijven nog rood!!! :( :(
Ik schreff het op het tweakersforum maar ik zag al dat je op het orange forum de boel verifieerd. Daar zit ik ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Ik ben toevallig ook bezig met het vervangen van de livebox voor een kleine modem/router...
Hoewel merkloos, ondersteunt hij alle protocollen benodigd voor Wanadoo/Orange... Ook ik heb echter hetzelfde probleem...
Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij wanadoo/orange zelf...

Spoofen van MAC adres kan de mijne echter niet dus dat heb ik niet uitkunnen proberen... jammer dat zou aantonen dat ze het MAC adres vasthouden... ik ga morgen echter met wanadoo bellen om te kijken of ze dit vrij kunnen geven (stelt uiteindelijk niets voor maar waarschijnlijk kunnen ze dat daar niet :( ). stelletje hufters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Het is niet zozeer dat ze het mac adres vast houden, als wel dat de DHCP lease aan 't mac adres hangt en niet vrijgegeven wordt voor een bepaalde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
StevenK schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:48:
Het is niet zozeer dat ze het mac adres vast houden, als wel dat de DHCP lease aan 't mac adres hangt en niet vrijgegeven wordt voor een bepaalde periode.
in dat geval zou een MAC spoof moeten werken.. ik heb echter hierboven nog geen positief resultaat gezien...
Aan de andere kant heeft een DCHP server weinig te maken met de MAC restrictie op het netwerk... Als het alleen de DHCP server zou zijn zou je met hetzelfde IP / gateway / DNS op internet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalechinees schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:25:
Ik ben toevallig ook bezig met het vervangen van de livebox voor een kleine modem/router...
Hoewel merkloos, ondersteunt hij alle protocollen benodigd voor Wanadoo/Orange... Ook ik heb echter hetzelfde probleem...
Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij wanadoo/orange zelf...
Toch werkt het verwisselen van de livebox voor een andere modem zonder problemen hoor. Heb hier ook de livebox vervangen voor een Linksys WAG54GS. Binnen 2 minuten begon netjes het lampje internet te branden. Niks 24 uur wachten. Een week later voor de grap de livebox nog eens aangesloten, ook deze werkte weer binnen 2 minuten. Terug naar de linksys ook binnen die tijd.

Het kan dus wel werken zonder problemen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 22:57 . Reden: Modemtype vout neergeklad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben weer heel de avond bezig geweest en het kreng doet het niet.
Alles geprobeerd, met tussenpozen van 2 uur en de instellingen die hier en op het Orange forum worden gegeven maar wel WAN en LAN maar NIET op het internet.
Ik ga stoppen met deze zooi, ik weet dus niet of het aan Orange ligt of aan de VIGOR2800 maar als andere mensen met Linksys geen problemen hebben zal het wel aan de Vigor liggen.
Misschien ga ik nog een Linksys proberen en als die direct zou werken is het OVER met de VIGOR2800.

En dit 8)7 gebeurd er met de DRAYTEK VIGOR2800

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 189695 op 19-02-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Anoniem: 189695 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:28:
Ik ben weer heel de avond bezig geweest en het kreng doet het niet.
Alles geprobeerd, met tussenpozen van 2 uur en de instellingen die hier en op het Orange forum worden gegeven maar wel WAN en LAN maar NIET op het internet.
Ik ga stoppen met deze zooi, ik weet dus niet of het aan Orange ligt of aan de VIGOR2800 maar als andere mensen met Linksys geen problemen hebben zal het wel aan de Vigor liggen.
Misschien ga ik nog een Linksys proberen en als die direct zou werken is het OVER met de VIGOR2800.
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

En dit 8)7 gebeurd er met de DRAYTEK VIGOR2800
Das jammer ik wil hem best hebben :-) als toch in de prullebak gaat.
Kan ik een avondje klooien.

Maar ik begrijp je frustratie, door een stroomstoring heeft mijn box eerste 2 dagen niets gedaan , mobiel moeten bellen met de helpdesk. Vervolgens komt de box op zondagnacht 3 uur spontaan weer op maar hebben ze de "bridge" mogelijkheid geblokkeerd. O zo zonde van mijn mooie draytek 2200V

[ Voor 13% gewijzigd door redyak op 07-02-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-07 11:09
Zondagskindje schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:49:
[...]

[afbeelding]
Ik denk het niet, want dat plaatje gaat over MPoA mode.
MPoA is a specification that enables ATM services to be integrated with existing LANs,
which use either Ethernet, token-ring or TCP/IP protocols. The goal of MPoA is to allow
different LANs to send packets to each other via an ATM backbone.
Ik heb nog nergens in de userguide kunnen vinden hoe je de mac kunt instellen voor normale bridged 1483 llc mode. Ik ben ban dat dit met telnet of zo moet. Als iemand tips heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-07 11:09
Op het orange forum heeft iemand de instellingen voor een werkende vigor 2800 neergezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

mesa57 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:27:
[...]

Ik denk het niet, want dat plaatje gaat over MPoA mode.
De mode maakt dus niet uit.
Klikkerderklik
mesa57 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:19:
Op het orange forum heeft iemand de instellingen voor een werkende vigor 2800 neergezet :)
Waarom zet je hier het linkje niet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heren bedankt,
Er is ook een wonder gebeurd de router werkt !!!!
Ik heb vele instellingen, echt tientallen geprobeerd en deze van jou (mrDevil, Orange forum) werkte direct en wel na invullen van de gegevens binnen een tiental seconden. Je leest het goed binnen een minuut online, toch had ik deze instelling meerdere keren geprobeerd maar het zou wel komen dat ik eerst een reset heb uitgevoerd en daarna direct de goede gegevens heb ingevuld en na booten direct op het internet. Was toch redelijk verbaast wat hier gebeurden.
Alles uitgeprobeerd en nu de LB weer teruggezet en alles weer O.K.

Nu het volgende:
Nadat de Vigor2800 werkte ben ik als test direct bestanden gaan downloaden via Neewsleecher. Dit is normaal met de LB ongeveer tussen de 1.65Mb/sec en 1.73Mb/sec en na aansluiting van de Vigor loopt dit direct terug naar 1.40Mb/sec dit is toch een groot verschil, wat te doen????

Nu mag ik toch wel een paar lachebekjes neerzetten. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moderator,
Ik heb inmiddels drie keer het voorgaande bericht proberen te verzenden maar er kwam telkens een bericht van U tussendoor. Op dat bericht heb ik een reactie gegeven, die tot drie maal niet over kwam en daarmee steds opnieuw kon beginnen. Deze vragen cq opmerking bent ik inmiddels vergeten en kan daarop ook niet meer reageren.
Groetjes, naam mag geloof ik niet meer!!, smilies ook niet.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 189695 op 19-02-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 189695 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:10:
Heren bedankt,
Er is ook een wonder gebeurd de router werkt !!!!
Ik heb vele instellingen, echt tientallen geprobeerd en deze van jou (mrDevil, Orange forum) werkte direct en wel na invullen van de gegevens binnen een tiental seconden. Je leest het goed binnen een minuut online, toch had ik deze instelling meerdere keren geprobeerd maar het zou wel komen dat ik eerst een reset heb uitgevoerd en daarna direct de goede gegevens heb ingevuld en na booten direct op het internet. Was toch redelijk verbaast wat hier gebeurden.
Alles uitgeprobeerd en nu de LB weer teruggezet en alles weer O.K.

Nu het volgende:
Nadat de Vigor2800 werkte ben ik als test direct bestanden gaan downloaden via Neewsleecher. Dit is normaal met de LB ongeveer tussen de 1.65Mb/sec en 1.73Mb/sec en na aansluiting van de Vigor loopt dit direct terug naar 1.40Mb/sec dit is toch een groot verschil, wat te doen????

Nu mag ik toch wel een paar lachebekjes neerzetten. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zou je hier willen vermelden wat de oplossing nu precies was?
Dat is wel zo handig voor de volgende die tegen het zelfde probleem aanloopt. :)

I.i.g. fijn dat het nu allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gewoon standaard de gegeven invullen zoals Draytek het opgeeft en hierboven staan vermeld maar zelf het MAC van de LB invullen in de Vigor2800 router, en dan intrainen.

Dit had ik al meerdere keren geprobeerd en ineens ging het dat toch lukken, ik denk dat Orange toch de regels heeft versoepelt, of het is een samenloop van omstandigheden, ik snap het niet.
Maar ik ben wel weer terug bij de LB want die is veel en veel sneller dan de Vigor. Met de LB download in in newsgroepen 1.7Mb/sec en met de Vigor 1.4Mb/sec max, dit is een groot verschil.

Ook is hier misschien een oplossing voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 189695 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:53:
Gewoon standaard de gegeven invullen zoals Draytek het opgeeft en hierboven staan vermeld maar zelf het MAC van de LB invullen in de Vigor2800 router, en dan intrainen.

Dit had ik al meerdere keren geprobeerd en ineens ging het dat toch lukken, ik denk dat Orange toch de regels heeft versoepelt, of het is een samenloop van omstandigheden, ik snap het niet.
Maar ik ben wel weer terug bij de LB want die is veel en veel sneller dan de Vigor. Met de LB download in in newsgroepen 1.7Mb/sec en met de Vigor 1.4Mb/sec max, dit is een groot verschil.

Ook is hier misschien een oplossing voor??
Misschien de firmware updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik weet niet of het volgende wat ik ga zeggen al is gemeld hier. Daar ga ik gewoon niet het hele topic doorspitten. Wat ik geleerd heb toen ik de livebox wou vervangen met een modem wat stabieler is, is dat orange ip adressen uitdeelt op basis van mac adres. Zoals ze dat bij @home cable internet ook doen. Jij krijgt dus een ip adres en dat adres is gekoppeld aan de mac van je livebox. Bij mij is het altijd eerst zien dan geloven, dus wat heb ik gedaan nadat ik erachter was gekomen dat een ander modem gewoon niet werkte: Ik heb een modem anders dan de livebox aangesloten en de juiste instellingen ingesteld. Op die manier zat alles goed, maar was alleen het mac adres anders, d(us geen internet). Vervolgens heb ik de modem in brigde modus gezet naar mijn linksys router. De linksys router heb ik gespoofed met daarop het mac adres van de livebox en zie daar: INTERNET! Een hele omslachtige manier en mijn download en upload gingen een paar %en omlaag, maar toch, ik had voor mijzelf bewezen dat die klote mac adres het enige was wat dus internet zou krijgen. Nu heb ik gewoon weer de livebox geinstalleerd en daarop een linksys wireless router zodat de rest kan wirelessen en ik met een directe kabel naar de livebox kan internetten. De verbinding is opzich wel stabiel, maar ik wil van die livebox af omdat die verschrikkelijke verlichting elke morgen weer aanstaat.

...en waarom?

Pagina: 1