Gathering of Tweakers

Quicksearch
swing it baby
Reg. datum: 11 december 2003

Heb gisteren de Synology DS-207 (128mb) besteld samen met 2 500gb Samsung harddisks (meestal stiller en koeler dan andere merken). Ben érg benieuwd.

Nu las ik ergens dat je een usb-stick kon gebruiken voor de swap-file die hierop wordt gemaakt, zodat de schijven hiervoor niet onnodig gebruikt worden. Is dit een out-of-the-box feature, of moet ik dingen instellen?

I'm just taking care of business

Reg. datum: 11 februari 2002

Ik heb zelf de DS106e heel fijn apparaat, maar ik moet je waarschuwen dat deze NIET kan streamen naar de Xbox360. De XBOX360 ondersteund een speciale variant van upnp, namelijk windows media connect (WMC) en deze wordt (vooralsnog?) niet onderstuendt door synology. Ik had op hun forum ook al gezien dat er mensen waren die dit niet voor elkaar kregen.
Ik weet niet hoe het zit met de DS 107/207 of als je zelf slimserver/twonkyvision op installeert.

btw, weleens gedacht aan een simpele computer die je altijd aanlaat staan? verbruikt waarchijnlijk iets meer stroom, maar kan ook meer? zeker in vergelijking met de prijzen vnn een ds207 is het misschien wel een goed alternatief

Mad_Cow wijzigde dit bericht 06-06-2007 09:39 (20%)

Reg. datum: 27 april 2003

quote:
mr. TCB schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:24:
Nu las ik ergens dat je een usb-stick kon gebruiken voor de swap-file die hierop wordt gemaakt, zodat de schijven hiervoor niet onnodig gebruikt worden. Is dit een out-of-the-box feature, of moet ik dingen instellen?
ik kwam dit punt toevallig gisteren op de forumsite van slimdevices met een mogelijke oplossing, je moet wel e.e.a. instellen: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=35838

js303 wijzigde dit bericht 06-06-2007 09:38 (3%)

Sinds een maand ben ik in het bezit van een DS-207.128 met 2 Western Digital 5000AAKS (dus 500 Gb) schijven. En tot nu toe bevalt deze combinatie uitstekend. Even in het kort mijn ervaringen voor ik de vragen van js303 beantwoord:

Hardware: heel eenvoudig is de behuizing te openen en zijn de schijven in te bouwen en aan te sluiten. Het geheel maakt een zeer degelijke en robuuste indruk. De geluidsproductie van de ventilator is erg laag en gelukkig (hij staat naast mijn PC) voor mij niet storend.

Software: makkelijk te configureren met overzichtelijk webmenu. De meeste functies spreken voor zich en zo is het apparaat goed aan te passen aan specifieke eisen en wensen.

Problemen: in combinatie met mijn Speedtouch 716 werkt de passieve modus van de ftp-server niet vlekkeloos en de bittorrent-client kan wel een update gebruiken, deze kan namelijk nog niet seeden en geeft nog wel eens een onverwachte foutmelding. Voor de rest ben ik dus zeer tevreden.

Dan de antwoorden:
Wake-on-Lan is helaas niet mogelijk. Wel kan je na een bepaalde inactieve tijd, voor de hdd's de "hibernation" modus inschakelen. De rest blijft dus actief. Bij mij zorgt dit tot nu toe (meer dan 200 uur continu in bedrijf) niet voor problemen. Ook de interne temperatuur is niet verontrustend hoog, namelijk: 44 graden voor de cpu en 28 voor de hdd's momenteel.

Het stroomverbruik heb ik niet nagemeten, maar dit is volgens de opgave van Synology:
54W(Spin);
36W(Access);
34W(Idle);
15W(Hibernation)

Verder waren voor mij de volgende redenen belangrijk om voor Synology te kiezen:
  • Zeer actief internet-forum waar ook serieus op problemen van gebruikers wordt gereageerd.
  • Regelmatige nieuwe firmware-updates voor uitbreiding van functionaliteit en wegpoetsen van fouten.
  • Leuke webfuncties, zoals de PhotoStation om gemakkelijk je digitale foto's te delen via internet, uiteraard voorzien van useraccounts met toe te wijzen toegangsrechten.
  • Mogelijkheid om eenvoudig Slimserver te installeren. Dit werkt fantastisch in combinatie met mijn Squeezebox, zelfs met de nieuwste SS-versie. Nu hoeft de PC dus niet meer aan, om muziek op die manier te spelen.

quote:
js303 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:37:
[...]

ik kwam dit punt toevallig gisteren op de forumsite van slimdevices met een mogelijke oplossing, je moet wel e.e.a. instellen: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=35838
Klinkt interessant. Misschien kan ik die ongebruikte 128MB USB stick toch nog ergens voor gebruiken. Als ik het goed begrijp moet je de DS-207 eerst tweaken? Of kan je al die (voor mij vage) linux commando's al out-of-the-box op de DS-207 afvuren?

Reg. datum: 27 april 2003

@avkooi - Dank voor je antwoorden op mijn vragen. Die hibernate mode lijkt mij ook wel afdoende zoals jij het omschrijft. 'de rest blijft dus actief' dat zijn dan de cpu, chipjes en de poorten i guess? Wat betreft de fan, gaat die ook langzamer draaien in hibernate mode?

FTP-functionaliteit is voor mij echter wij essentieel - zouden jouw problemen met passive ftp aan de speedtouch kunnen liggen dan - of de combinatie van de twee?

Verder lees ik dat veel mensen de NAS aanschaffen met Samsung schijven (en dan waarschijnlijk de Spinpoints, SATA-II met 16mb cache?) - speciale reden of omdat iedereen elkaar volgt? ik las iets over dat deze niet zo warm worden en/of stil zijn..?

Enfin, ik ga hem maar bestellen 'vrees' ik :)

Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
js303 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:36:
Verder lees ik dat veel mensen de NAS aanschaffen met Samsung schijven (en dan waarschijnlijk de Spinpoints, SATA-II met 16mb cache?) - speciale reden of omdat iedereen elkaar volgt? ik las iets over dat deze niet zo warm worden en/of stil zijn..?

Ik heb hem nu uiteindelijk met Hitachi schijven (ook 500 MB, 16 MB cache) omdat de Samsungs moeilijk leverbaar waren. Ik heb hier geen problemen mee gehad. (maar goed, mijn NAS staat dan ook in de meterkast...)
quote:
js303 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:36:

Samsungs worden niet zo warm, zijn stil, en verbruiken weinig energie (zie storagereview.com)

swing it baby

Heb sinds deze week ook de DS-207... tot nu toe tevreden (heb nog niet alle features getest of gebruikt). Ik vind het wel jammer dat je niet in de root van de schijven kan komen om e.a. in te stellen.

Reg. datum: 30 augustus 2004

Ik heb nu ook de DS-207 draaien hier bij mij thuis. Ik heb gekozen voor twee Samsung Spinpoints van 500 GB.
Het enigste minpunt tot nu toe is dat ik niet direct een oplossing heb om dingen lokaal op de DS te verplaatsen.

quote:
Opperste schreef op zondag 10 juni 2007 @ 08:58:
Ik heb nu ook de DS-207 draaien hier bij mij thuis. Ik heb gekozen voor twee Samsung Spinpoints van 500 GB.
Het enigste minpunt tot nu toe is dat ik niet direct een oplossing heb om dingen lokaal op de DS te verplaatsen.
Als ik in Total Commander zowel links als rechts de DS207 open (via het netwerk), kan ik makkelijk dingen verplaatsen. Het gaat ook supersnel, net zoals verplaatsen op dezefde schijf op de pc.
Ik heb er echter nu nog maar 1 schijf in zitten, dus hoe het gaat als je binnen de DS-207 van de ene naar de andere schijf verplaatst, dat weet ik niet. Dat heb je overigens ook alleen maar als je geen raid opstelling hebt.

Ik ben ook erg tevreden met mijn DS-207. Werkt goed en op beide pc's kan ik makkelijk bij de data. Laatst dacht ik dat hij niet in de slaapstand wilde, maar dat heeft geloof ik met het indexeren te maken. Ik had er net 60Gb aan foto's en ook ongeveer zoveel aan mp3 op gezet.

quote:
BounceMeister schreef op zondag 10 juni 2007 @ 09:56:
[...]

Als ik in Total Commander zowel links als rechts de DS207 open (via het netwerk), kan ik makkelijk dingen verplaatsen. Het gaat ook supersnel, net zoals verplaatsen op dezefde schijf op de pc.
Ik heb er echter nu nog maar 1 schijf in zitten, dus hoe het gaat als je binnen de DS-207 van de ene naar de andere schijf verplaatst, dat weet ik niet. Dat heb je overigens ook alleen maar als je geen raid opstelling hebt.

Ik ben ook erg tevreden met mijn DS-207. Werkt goed en op beide pc's kan ik makkelijk bij de data. Laatst dacht ik dat hij niet in de slaapstand wilde, maar dat heeft geloof ik met het indexeren te maken. Ik had er net 60Gb aan foto's en ook ongeveer zoveel aan mp3 op gezet.
Wat hij waarschijnlijk bedoelt is dat je niet files op de ds207 zelf kan verplaatsen zonder het via het netwerk te doen. Jouw oplossing zal via het netwerk gaan (zet je task manager maar eens open).

Smile - Artes Moriendi - bf1942 - bfvietnam - bf2 - cod4

Reg. datum: 04 oktober 2002

Ik vroeg me nog een aantal zaken af van de 207:
- ondersteund de downloadmanager ook newsgroups?
- kan je er ook zaken zoals rrdtools op draaien en 1wire zaken aansluiten (usb of serial)

swing it baby

quote:
Promy schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:03:
Ik vroeg me nog een aantal zaken af van de 207:
- ondersteund de downloadmanager ook newsgroups?
- kan je er ook zaken zoals rrdtools op draaien en 1wire zaken aansluiten (usb of serial)
Nee, de 207 ondersteunt geen nieuwsgroepen. Dit is wel een feature die gevraagd wordt op het Synology forum (zelf even registreren en deze feature ook aanvragen). Deze feature lijkt mij reuze handig: nzb file slepen naar je Synology en deze op een gewenste tijd laten downloaden.

2e punt: geen idee

quote:
mr. TCB schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:30:
[...]
Nee, de 207 ondersteunt geen nieuwsgroepen. Dit is wel een feature die gevraagd wordt op het Synology forum (zelf even registreren en deze feature ook aanvragen). Deze feature lijkt mij reuze handig: nzb file slepen naar je Synology en deze op een gewenste tijd laten downloaden.
....
Check dit topic op Mobileforum.nl: klik

NZB file op je DS plaatsen en alles wordt binnengehaald. Zelfs PAR-ren en unRAR-ren is mogelijk :P (P.S. Het is wel een aanpassing aan je DS en wordt niet door Synology ondersteund).

Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

--- zie post Valith

henknap wijzigde dit bericht 11-06-2007 11:30 (97%)

quote:
mr. TCB schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:30:
[...]

2e punt: geen idee
Ik heb de betreffende post gevonden. Hier de link zodat andere Synology bezitters ook even kunnen laten weten aan Synology dat ze graag newsgroup ondersteuning willen op hun synology.

Satellite Rulezz

quote:
BounceMeister schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:14:
[...]

Ik heb de betreffende post gevonden. Hier de link zodat andere Synology bezitters ook even kunnen laten weten aan Synology dat ze graag newsgroup ondersteuning willen op hun synology.
Het zou een handige functie zijn idd. Ik gebruik nu mijn server hiervoor. Ik gebruik Newsleechet met Repair 'N Extract, deze download, repareert en pakt de download uit.

Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???

Hmm dit is exact wat ik zocht, alle andere nas toepassingen die ik heb gevonden voldoen niet maar deze reeks lijkt me wel goed.

Iemand die weet welke van deze features worden ondersteund door de ftp server op de 106e?
- Meerdere users met verschillende homedirs
- Overdracht tussen 2 FTP servers
- Log files (xferlog of iet anders)

Kan je ook ftp downloads starten of gaat dit enkel voor nzbs ?

Getaway007 wijzigde dit bericht 12-06-2007 11:01 (8%)

Ik heb sinds afgelopen weekend mijn Synology 106e op een gigabit netwerk hangen en dat vertoont wat rare performance onder Samba:

http://www.vddh.com/pix/synology.jpg

Het rode blok links is een download via FTP (+/- 18MB/s) en rechts via Samba (+/- 11MB/s). Dat het via Samba wat langzamer is, is niet echt storend, maar dat hij telkens stopt en doorgaat wel. Meer mensen daar last van? Ik gebruik het onder Vista Premium met Firmware Version: 2.0.3 - 0428.

Willem2 wijzigde dit bericht 16-06-2007 22:40 (0%)
Reden: Typo

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Q?: Heeft er iemand ervaring met een Synology NAS en een KiSS (media) player? :?

Het schijnt zo te zijn dan KiSS players (bijvoorbeeld de KISS DP-600) geen UPnP ondersteunen maar met een eigen stuk software op je PC (KiSS PC-Link software) connect. Dit is natuurlijk een beetje waardeloos (een eigen stuk software dat geïnstalleerd wordt op je PC en niet NAS compatible is) |:( . UPnP zou natuurlijk veel handiger geweest zijn...

Echter is er een ander stuk software beschikbaar, waarmee je wel je KiSS aan je Synology kan hangen: zie hier

Wie heeft hier ervaring mee of kan dit testen? Ik lees ook zaken over dat KiSS met Twonky wel zou werken.. dit kan ook op een Synology NAS. Die KiSS DP-600 is namelijk een mooie device om DiVX, MP3 etc te streamen naar je huiskamer/slaapkamer voor ¤199 en dat alles in HD (met HDMI en alle andere fancy interfaces voor video/audio).

Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

Weet er iemand of de Synology DS207 goed samenwerkt op de Dreambox 7025 via upnp?

uPnP is een standaard

De Synology ds207 ondersteund die standaard

Die DreamBox ook (denk ik, anders zou je het niet vragen)

1+1=? :)

Smile - Artes Moriendi - bf1942 - bfvietnam - bf2 - cod4

Zelf zit ik er ook aan de denken om de DS207 te nemen en zag dat deze ook raid ondersteund. Nu is mijn vraag moet er gelijk 2 schijven in als je zelf nog niet in raid wilt werken? Of kan ik dan beter gewoon de 107 nemen?

Reg. datum: 17 februari 2001

Ik volg dit topic al een poosje en ben weer blij verrast over de manier waarop we elkaar bevragen en beantwoorden!

Volgens wij willen we allemaal hetzelfde: een NAS die veel features biedt (UPNP!), RAID ondersteunt (bijna allemaal ;) ) en niet te duur is.

Ik werk nu nog met XP maar ga na de zomer over op een iMac en vraag me af hoe jullie ook ervaring is met OSX en Synology. Werkt dat lekker samen? Werkt UPNP daar goed op evenals je Samba-client?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws