Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Synology DS-106/x07 ^ D-Link DNS-323 ^ Thecus 2100

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

Reageer Nieuw Topic
As the rush comes..

quote:
HanH schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:23:
[...]dat zou kunnen, ware het niet dat de DS207 in de meterkast staat en m'n pc niet... :)
Heb je hem meteen vastgeschroefd dan in de meterkast ;) Hij kan toch wel even voor de eerste transfers via een kabeltje...hehehehe
Dan ben je lekker snel klaar. Weet je gelijk wat je ongeveer kunt verwachten (qua snelheid) als je weer een gevuld spaarvarken hebt, voor de aanschaf van je Gbit routertje... :P

Anyway, geniet van je mooie apparaatje en doe ermee wat je wil. Als je ervaringen kunt/wilt delen, knal deze dan even hier in het topic. Zowel negatief als positief natuurlijk _/-\o_
Zeker ervaringen met Streamium of Sqeezebox lijken me zeer interessant (een Pinnacle Showcenter is ook wel een leuk apparaatje trouwens, die geeft ook videomogelijkheden, maar mist nog HDMI. Wellicht dat een toekomstige versie dat wel in zich heeft, de huidige bestaat ook alweer sinds 2005 dacht ik...)

Valith wijzigde dit bericht 18-05-2007 17:00 (32%)
Reden: Added: Streamium, Squeezebox en Showcenter Q?

Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

aka 303BASS
Reg. datum: 07 september 2000

Ik heb dezelfde positieve ervaringen als HanH. :P
Je moet de eerste keer wel het tooltje op de CD gebruiken om de DS-207 te lokaliseren in het netwerk en dan de firmware te laden. Ik dacht hem direct via de webinterface te kunnen beheren, maar de DS wordt zonder firmware geleverd, zo lijkt het. De firmware upgraden naar de laatste versie ging ook probleemloos.

Een hele leuke functie is de Photostation. Indexeren van de foto's duurt even, maar daarna werkt het perfect. :)

Ik ben nu ook mijn bestanden van mijn externe Lacie naar de DS aan het kopieren. De Lacie ga ik er later aanhangen voor backup doeleinden. Raid1 en backup op een USB schijf, veiliger kan toch bijna niet. ;)

JUNO-106 | JUNO2 | SH-101 | TB-303 | KSrack | S3000xl

Satellite Rulezz
Reg. datum: 27 november 2000

Positieve reviews lees ik. Mooi om te horen dat de apparaten goed werken. Ik zou toch nog de gbit snelheden willen weten (heb gbit netwerk). Ik kom ik nog niet echt gebruikerservaringen tegen voor met de DS-107+ 128 Mb...

Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???

Reg. datum: 27 februari 2001

Nog een positieve reactie op dit moment: ik hoorde verhalen over torrents die niet met volle snelheid downloaden, maar daar heb ik geen problemen mee. Mijn downloadsnelheid was net 230 KB/s, dat is ongeveer net zo snel als mijn bitspirit haalt op mijn pc.
Ω is futile

quote:
HanH schreef op maandag 21 mei 2007 @ 06:57:
Nog een positieve reactie op dit moment: ik hoorde verhalen over torrents die niet met volle snelheid downloaden, maar daar heb ik geen problemen mee. Mijn downloadsnelheid was net 230 KB/s, dat is ongeveer net zo snel als mijn bitspirit haalt op mijn pc.
Was niet het probleem dat de Synology als de download compleet is stopt met sharen en je dan geleidelijk gebanned wordt van een hoop sites alszijnde leecher?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Reg. datum: 20 augustus 2001

Kaa Uuu Theee mijn DS106e is vannacht voor de tweede keer vastgelopen. Ik heb hem nu een maand of 15 en 3 maanden terug is hij de eerste keer vast gelopen en nu dan de 2e keer.
Zijn er meer mensen die dit wel eens gehad hebben???? mijn vertrouwen is toch een stuk minder geworden!!!

As the rush comes..

quote:
druup schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:14:
Kaa Uuu Theee mijn DS106e is vannacht voor de tweede keer vastgelopen. Ik heb hem nu een maand of 15 en 3 maanden terug is hij de eerste keer vast gelopen en nu dan de 2e keer.
Zijn er meer mensen die dit wel eens gehad hebben???? mijn vertrouwen is toch een stuk minder geworden!!!
Heb je mogelijk last van het temperatuur cq kapotte fan issue met de DS-106-serie :?

Wat bedoel je precies met vastlopen? Doet ie het niet meer / crashen er processen. Gaat ie niet meer uit, zodat de spanning er helemaal af moet. Misschien kun je het probleem iets beter uitleggen, zodat mede bezitters van de DS106 je een goed antwoord kunnen geven.
Persoonlijk vind ik het twee keer vastlopen in een periode van 15 maanden nog wel acceptabel. (Leuk is anders, maar er zijn systemen die vaker een zetje nodig hebben helaas :'( ) Hoe zit je qua firmware? (heb je de laatste erop staan?)

Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
Willem2 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 07:19:
[...]

Was niet het probleem dat de Synology als de download compleet is stopt met sharen en je dan geleidelijk gebanned wordt van een hoop sites alszijnde leecher?
dat was een ander probleem, hij sharet volgens mij pas vanaf dat je downloads compleet zijn. Je kan helaas niet de upload snelheid zien van je torrents.

quote:
Valith schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:19:
[...]

Heb je mogelijk last van het temperatuur cq kapotte fan issue met de DS-106-serie :?

Wat bedoel je precies met vastlopen? Doet ie het niet meer / crashen er processen. Gaat ie niet meer uit, zodat de spanning er helemaal af moet. Misschien kun je het probleem iets beter uitleggen, zodat mede bezitters van de DS106 je een goed antwoord kunnen geven.
Persoonlijk vind ik het twee keer vastlopen in een periode van 15 maanden nog wel acceptabel. (Leuk is anders, maar er zijn systemen die vaker een zetje nodig hebben helaas :'( ) Hoe zit je qua firmware? (heb je de laatste erop staan?)
De fan is niet kapot. De mappings van de schijf waren niet meer toegankelijk, kon de schijf niet meer uit krijgen zowel niet met de powerknop als de reset achterop. Na Dsassistant op gestart te hebben verscheen er een HF faillure scherm met de melding dat het system en/of data partitie corrupted waren.

Lijkt er op dat de harddisk kapot is krijg hem niet meer foutloos geformatteerd.

As the rush comes..

quote:
druup schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:13:
Lijkt er op dat de harddisk kapot is krijg hem niet meer foutloos geformatteerd.
Ook als je hem in je PC hangt (of heb je hem nu in je PC hangen)?
Dan lijkt het ook eerder het vertrouwen in de harddisk fabrikant dat is gedaald ipv in Synology denk ik. Wat voor'n merk/type schijf had je erin zitten? Misschien kun je even als je sectoren op je disk laten checken als je hem in je PC hangt... Succes! (Had je wel een backup van je data :? )

As the rush comes..

Op het Synology forum heb ik een poll gestart om te stemmen voor een DS-207+.128 (500MHz CPU & 128MB RAM). Wellicht als het een succes is, omdat er veel gestemd wordt, dat Synology zal besluiten om deze versie te gaan produceren.... Echt moeilijk kan het nooit voor ze zijn, want ze hebben alles al in huis (DS-107+.128 en CS-407 werken ook al met dezelfde CPU en geheugen en de CS-407 heeft ook RAID. Dus ook de RAID software voor de ARM CPU hebben ze al ontwikkeld.

Dus ben je voor een DS-207+.128 (500MHz ARM CPU & 128MB RAM) => Stem dan even HIER

Mogelijk loopt Synology dan warm voor het maken van een snelle, zuinige en van RAID (1 of 0) voorziene Disk Station.... _/-\o_

Satellite Rulezz

quote:
Valith schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:43:
Op het Synology forum heb ik een poll gestart om te stemmen voor een DS-207+.128 (500MHz CPU & 128MB RAM). Wellicht als het een succes is, omdat er veel gestemd wordt, dat Synology zal besluiten om deze versie te gaan produceren.... Echt moeilijk kan het nooit voor ze zijn, want ze hebben alles al in huis (DS-107+.128 en CS-407 werken ook al met dezelfde CPU en geheugen en de CS-407 heeft ook RAID. Dus ook de RAID software voor de ARM CPU hebben ze al ontwikkeld.

Dus ben je voor een DS-207+.128 (500MHz ARM CPU & 128MB RAM) => Stem dan even HIER

Mogelijk loopt Synology dan warm voor het maken van een snelle, zuinige en van RAID (1 of 0) voorziene Disk Station.... _/-\o_
Goede idee! Ik ga meteen stemmen. Tranferssnelheid is voor mij belangrijk. Helaas heb ik zoals de situatie nu is dan nog maar 1 disk. Als ze besluiten een DS-207+.128 te maken dan ben ik over.

Heb op het NL forum ook een poll aangemaak... voor de mensen die niet zo goed zijn in engels :+

Edit:
Op het NL forum is een reactie gekomen van Mobile Harddisk:
quote:
Het zou van mij mogen, maar dan moet er een ander model uit. Voor ons als winkel is het heel onhandig dat synology ineens zoveel verschillende modellen heeft. De voorraad wordt er nogal duur van.
Voor heen hadden ze in totaal 5 verschillende modellen.
Dat is inmiddels opgelopen naar 9 modellen.. Voor de consument wordt het er allemaal ook niet duidelijker op.
Ze hebben hierin ook weer gelijk. Aan de winkelkant kan eerder verwarring ontstaan. Of bijv verkeerde leveringen omdat er veel modellen zijn.

Binnetie wijzigde dit bericht 22-05-2007 11:41 (23%)

Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???

As the rush comes..

quote:
Binnetie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:53:
[...]
Edit:
Op het NL forum is een reactie gekomen van Mobile Harddisk:

[...]

Ze hebben hierin ook weer gelijk. Aan de winkelkant kan eerder verwarring ontstaan. Of bijv verkeerde leveringen omdat er veel modellen zijn.
Ik geef ze er ook groot gelijk in, is ook mijn idee. Het lijkt me sowiezo een goede optie om alle 500MHz uitvoeringen te voorzien van 128MB en die 500Mhz / 64MB versie eruit te gooien.

Single Disk (Station):
DS-107e (266MHz CPU, 32MB)
DS-107 (266MHz CPU, 64MB)
DS-107+ (500MHz CPU, 128MB)

Two Disk (Station):
DS-207 (266MHz, 64MB)
DS-207+ (500MHz, 128MB)

1-4 Cube (Station):
CS-407e (266MHz?, 128MB?)
CS-407 (500MHz, 128MB)

Dat is toch nog best te overzien dan; 7 modellen zonder moeilijke speciale .128 edities ;)

Reg. datum: 24 mei 2000

inderdaad. vind het zowiezo raar dat er 3 107's zijn
gewoon alles met een 500Mhz/128 doen, klaar geen gezeur
Veel handiger met inkoop voor synology ook.
64Mb ipv 128Mb kost geen drol, die 500mhz -> 266 weet ik niet.

Dan heb je 3 modellen. Duidelijk wat iemand wil nemen.

Wat boiet het 'de normale man' of je nou 266 / 64 hebt of 128.

quote:
Jrz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:59:
inderdaad. vind het zowiezo raar dat er 3 107's zijn
gewoon alles met een 500Mhz/128 doen, klaar geen gezeur
Veel handiger met inkoop voor synology ook.
64Mb ipv 128Mb kost geen drol, die 500mhz -> 266 weet ik niet.

Dan heb je 3 modellen. Duidelijk wat iemand wil nemen.

Wat boiet het 'de normale man' of je nou 266 / 64 hebt of 128.
Daar worden ze wel duurder van, en ze zijn al relatief duur vergeleken met andere merken. Dat zou ik ook weer niet willen.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Reg. datum: 22 januari 2005

quote:
HanH schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:33:

Ik ben erachter dat mijn router (Belkin 54G) het niet zo leuk vindt als de volle 100Mbit duplex wordt gebruikt met meerdere verbindingen, de temp wordt dan te hoog en hij kapt er gewoon mee. :S Daar moet ik nog iets voor verzinnen.
Je kunt natuurlijk ook een gigabit switch voor je 100mbit router hangen. Dat schijnt wel goedkoper te zijn.

Satellite Rulezz

Ik denk dat ik uiteindelijk toch maar de DS-107+.128 MB ga bestellen. Ik heb in mijn server nu een 320 GB hardeschijf (NTFS), kan ik deze zo erin plaatsen of moet alles worden geformateerd? Om nou een nieuwe te kopen en de 320 GB niet volledig te gebruiken (lees: voor desktop toepassingen is het gewoon overkill), vind ik zonde. Om nou de 250 GB wat er nu opstaat eerst te verspreiden op mijn andere pc's is ook geen opties omdat ik dan nog te weinig ruimte overhoud.

As the rush comes..

quote:
Binnetie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:45:
Ik denk dat ik uiteindelijk toch maar de DS-107+.128 MB ga bestellen. Ik heb in mijn server nu een 320 GB hardeschijf (NTFS), kan ik deze zo erin plaatsen of moet alles worden geformateerd? Om nou een nieuwe te kopen en de 320 GB niet volledig te gebruiken (lees: voor desktop toepassingen is het gewoon overkill), vind ik zonde. Om nou de 250 GB wat er nu opstaat eerst te verspreiden op mijn andere pc's is ook geen opties omdat ik dan nog te weinig ruimte overhoud.
Nee, dit gaat niet werken. Intern werkt een DS met EXT3 (linux) indeling. NTFS gaat dus niet werken. Je zal de data dus moeten kopieren naar een andere (interne/externe) schijf voordat je die 320GB in je Synology gaat hangen. Een nieuwe disk (500GB qua prijs/kwantiteit) kopen is waarschijnlijk de beste optie voor je... dan de data migreren.

Reg. datum: 16 april 2001

quote:
Valith schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:12:
[...]

Nee, dit gaat niet werken. Intern werkt een DS met EXT3 (linux) indeling. NTFS gaat dus niet werken. Je zal de data dus moeten kopieren naar een andere (interne/externe) schijf voordat je die 320GB in je Synology gaat hangen. Een nieuwe disk (500GB qua prijs/kwantiteit) kopen is waarschijnlijk de beste optie voor je... dan de data migreren.
Misschien dat je met PartitionMagic o.i.d. iets kunt doen (Untested):
1. Resize NTFS;
2. Convert free space to Ext3;
3. Move data to Ext3;
4. Goto 1.

( Hier is geloof ik een driver om Ext3 vanuit Windows te benaderen.)

Succes. :)

Reg. datum: 03 maart 2000

quote:
FerroFiber schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:34:
[...]
Misschien dat je met PartitionMagic o.i.d. iets kunt doen (Untested):
1. Resize NTFS;
2. Convert free space to Ext3;
3. Move data to Ext3;
4. Goto 1.

( Hier is geloof ik een driver om Ext3 vanuit Windows te benaderen.)

Succes. :)
Helaas werkt dat ook niet op een DS (en waarschijnlijk de meeste andere NAS systemen).
Het eerste wat een DS doet is de harde schijf formateren als je dat ding voor de eerste keer wil gaan gebruiken. Zelfs als er al een ext3 partitie op stond, ben je alle data na initialisatie kwijt.

swing it baby
Reg. datum: 11 december 2003

Ik zit te kiezen tussen de D-Link DNS 323 of de Synology DS-107e. Ik wil in totaal 1tb aan opslag hebben. Dus de D-Link biedt genoeg ruimte met 2 schijven aan boord.

Welk voordeel biedt het mij om 2 Synology stations te kopen en deze te koppelen, of om simpelweg 1 Synology DS 107 te kopen en een 500gb USB2 schijf erbij te koppelen?

Ik zag dat je bij de Synology het zo kan instellen dat je twee stations kan koppelen en deze als één te laten zien. Maar heb ik dan ook performancevoordeel?

I'm just taking care of business

Poing
Reg. datum: 18 maart 2002

Mijn ervaring met de Thecus N1200 is niet zo positief.
De unit wordt kokend heet, de fan staat op maximaal, maar dat helpt dus niet.
Er is geen standby, sleep of powersave functie, de harddisk draait dus 24/7 door.
Tot nu toe heb ik de e-sata schijf nog niet werkend gekregen, via usb werkt hij wel, maar ook deze schijf staat dan 24/7 te draaien.
Installatie was ook een ramp, blijkbaar doordat de unit niet altijd goed opstart met een 500Gb schijf erin, maarja dat weet je pas na 2 dagen vloeken en je hele netwerk herconfigureren.
Transfer speeds zijn ook niet denderend, ik heb geen benchmarks gedraaid, maar over een 100mbit netwerk (via 100mbit switch) gaat hij )upload naar nas) via windows share met zo'n 4MByte/s en via FTP iets sneller ~6MByte/s. Als ik hem met een crosskabel op gbit lan zet haalt hij met ftp zo'n 8MByte/s maar dat doet hij nu helaas niet meer, ik weet niet wat de oorzaak is. Download vanaf nas naar pc gaat via ftp met 4MByte/s over 100mbit.
De opstarttijd van de N1200 is overigens is 2 minuten.

Wil je dus permanent twee schijven gebruiken, neem dan gewoon een 2-disk nas oplossing zoals bijvoorbeeld de ds-207. Sluit je de usb of esata disk alleen aan bij het maken van een backup, dan is dat ook wel een werkbare oplossing, maar voor continu gebruik lijkt het me niet handig.

or not to be

Heb sinds kort een ds107+ in de meterkast staan (met een 500gb schijfje) en hij bevalt erg goed. Ik had eerst een ds106e staan, maar deze was _net_ iets te traag voor het fotostation gebeuren.

Maar de ds107+ is ook uitgerust met een nieuwere versie van FotoStation, welke wat slimmer is met thumbnails indexeren e.d.

Verder gebruik ik de iTunes server, deze werkt an sich goed, maar ik ben er niet niet helemaal achter wanneer nummers nou daadwerkelijk worden toegevoegd. Het kan soms wel een dag duren voordat hij nieuw toegevoegde mp3's "ziet".

Smile - Artes Moriendi - bf1942 - bfvietnam - bf2 - cod4

Reg. datum: 27 april 2003

Hoi, geweldig topic dit. Ik ben ook van plan een NAS aan te schaffen en de Synology DS-207 128mb lijkt voor mij het meest geschikt: RAID-1, backup-mogelijkheid naar externe HD via USB, 128mb en de Slimserver-software in combinatie met de toffe Squeezebox die ik in de toekomst wellicht erbijneem.

De prijs is wat hoog - ik heb de goedkopere D-Link DNS-323 overwogen maar deze heeft geen backup-functie naar HD via USB optie (tenzij ik ga hacken met alle risico's van dien).

Ik heb al de nodige reviews en tech specs gelezen, maar heb nog wat vragen:
  • Wake-on LAN: Gaat dit apparaat vanzelf in een soort standby / idle mode zodra deze langer dan bijv. 1 uur niet gebruikt worden, en kan je hem daarna dan weer wakkerschudden (hetzij via smb/lan, ftp of http) waardoor hij weer toegankelijk is? Kan namelijk zijn dat ik hem dagen niet ga gebruiken, en als die HD's maar blijven toeren dan lijkt me dat nogal onnodige slijtage
  • Stroomverbruik: is deze in verhouding tot de andere hier besproken RAID NAS'es zuinig of een energieslurper?
  • Warmte productie: worden deze dingen heet als ze altijd aanstaan, waarbij ik hem niet continue gebruik, soms zelfs dagen niet maar dan weer bijv. 1 dag continue? Is hij hierop gebouwd?
Mijn doel is dit ding 'altijd' aan te laten staan en wil me niet druk maken over hitte, stroomverbruik of schijf-errors. Ik ben nl. vaak niet thuis en wil vanaf waar ik op dat moment ben m'n bestanden kunnen ophalen / wegschrijven naar de 207, via http/ftp of lan/smb als ik thuis ben. Kan ik van een NAS in deze prijsklasse verwachten of ben ik toch genoodzaakt naar een professionele oplossing uit te wijken?

js303 wijzigde dit bericht 05-06-2007 22:56 (20%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: