Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Synology DS-106/x07 ^ D-Link DNS-323 ^ Thecus 2100

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 18 maart 2007

quote:
Willem2 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:23:
[...]

Hoe kom je op het idee dat de 106e een hitte probleem heeft? Bij mij staat hij nu al 2 weken te snorren met een Samsung T166 schijf erin en de ventilator is nog geen 1x aangeslagen (zelfs niet tijdens het kopieren van 90GB data). Tevens is de kast niet erg heet aan de buitenkant, slechts handwarm. Ik heb wel hetere landisks in mijn handen gehad...

En had de 107e niet meer geheugen en/of een snellere CPU erin zitten?
Het hitte probleem is (helaas) een bekend probleem bij de 106 versie. Niet iedereen heeft er last van, maar bij veel mensen gaat naar een aantal weken de fan veel herrie maken of stuk. Er wordt dan wel een nieuwe opgestuurd wanneer je dit meld bij Synology. Ook wordt de 106 versie met gebruik van sommige schijven erg heet (60 graden). Dit komt vooral voor bij het gebruik van Maxtor schijven.

Er lopen verschillende draadje bij het forum van Synology over dit onderwerp. Echter is er nog geen oplossing door Synology aangeboden. Wel zie je dat mensen zelf wat gaan knutselen om van het probleem af te komen, denk aan extra fan, gaten, andere behuizing etc.

Link naar een draadje: http://www.synology.com/e...temperature&start=120

S_V wijzigde dit bericht 10-05-2007 13:08 (46%)

quote:
S_V schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:46:
Ik zit te twijfelen tussen de 106e en de 107e. Er zit bijna geen verschil tussen deze modellen.

DS 106e:   + Goedkoper
                + Zuiniger in energie verbruik
                - Hitte probleem
                - Niet meer verkrijgbaar
 DS 107e: + Geen hitte probleem
                - Duurder
                - Verbruikt bijna 2x zo veel energie |:(
                + Wel verkrijgbaar

Persoonlijk vindt ik het design van de 106 ook mooier, maar dat even terzijde. Wat zouden jullie doen, de 106e of de 107e :?
En het wordt de 107e....

Reg. datum: 27 februari 2001

zo, heb net mijn teruggekregen belastingcentjes aan een DS-207 met 128 MB (met 2x 500GB Samsung) besteed :). Ben benieuwd wanneer ie er is. Ik laat m'n ervaringen weten!

HanH wijzigde dit bericht 10-05-2007 15:56 (7%)

Reg. datum: 10 mei 2007

Ik ben van plan een Synology 106 of 107 te kopen en er dan een externe USB drive aan te hangen om regelmatig (elke nacht) een back up te maken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Blijft die externe drive de hele dag doordraaien, of is er sprake van spin down? Dit om de herrie in de kamer een beetje te beperken.

QuakerderQuak
Reg. datum: 17 december 2001

quote:
ad14 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:36:
Ik ben van plan een Synology 106 of 107 te kopen en er dan een externe USB drive aan te hangen om regelmatig (elke nacht) een back up te maken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Blijft die externe drive de hele dag doordraaien, of is er sprake van spin down? Dit om de herrie in de kamer een beetje te beperken.
Ik heb dit zelf getest met een 106e versie. Dit werkt op zich goed qua backup taken, echter zijn er vele gebruikers waarvan de usb2 hibernation functie niet werkt. Ook werkt de 106e eigen hibernation niet meer. Let hier dus goed op bij aanschaf van z'n usb2 schrijf.
QuakerderQuak

quote:
Willem2 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:23:
[...]

Hoe kom je op het idee dat de 106e een hitte probleem heeft? Bij mij staat hij nu al 2 weken te snorren met een Samsung T166 schijf erin en de ventilator is nog geen 1x aangeslagen (zelfs niet tijdens het kopieren van 90GB data). Tevens is de kast niet erg heet aan de buitenkant, slechts handwarm. Ik heb wel hetere landisks in mijn handen gehad...

En had de 107e niet meer geheugen en/of een snellere CPU erin zitten?
Lekker, zelfde schrijf maar fan knalt hier gauw aan hoor.. Zodra 106e gebruikt wordt gaat ie spinnen en blijft na loeien zodra deze in hibernation mode gaat.
Ook hier is buitenkant lauw/handwarm. Fan maakt idioot veel lawaai (meer lawaai dan me server met 6 schrijven erin).
Ω is futile

quote:
Quakie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:59:
[...]

Lekker, zelfde schrijf maar fan knalt hier gauw aan hoor.. Zodra 106e gebruikt wordt gaat ie spinnen en blijft na loeien zodra deze in hibernation mode gaat.
Ook hier is buitenkant lauw/handwarm. Fan maakt idioot veel lawaai (meer lawaai dan me server met 6 schrijven erin).
Wat maf joh? Zelfde hardware, totaal andere performance. Heb jij de SMART temp al eens gemeten? Ik wil het komend weekend dat spul eens gaan installeren om te checken of de schijf niet stiekum toch 70dC is namelijk...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

quote:
Wanneer je contact opneemt met Synology kreeg je een nieuwe fan. Of je moet er zelf een nieuwe inzetten die wat minder herrie maakt. Helaas is er voor het warmte probleem nog geen oplossing, ik denk dat Synology ook niet echt een oplossing gaat aanbieden.
Momenteel vervangen ze gewoon de fan's en evenuteel de 106 die zijn overleden door de hitte. Dit laatste komt trouwens niet echt vaak voor. Over het algemeen is het wel zo dat Samsung schijven minder warmte maken.

Satellite Rulezz
Reg. datum: 27 november 2000

De boekhouder belde dat ik dit jaar heel weinig terugkreeg dus het geld kan ik niet uitgeven aan een NAS, jammer. Toch wacht ik nog op de mensen die een DS-107+ kopen wat zij van de datasnelheid vinden...

Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???

quote:
Dothan schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:37:

Weet iemand een NAS die even snel is, of liefst nog sneller dan de Buffalo Linkstation Pro die 2 harde schijven ondersteund? Mag standaard 2X 500Gb zijn, of een NAS zonder harde schijven.
Het gaat mij namelijk om de snelheid, ik heb wel snellere NAS-en gezien, maar die zijn allemaal met 4 of meerdere schijven, die vind ik toch te duur.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

QuakerderQuak

quote:
Willem2 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:10:
[...]

Wat maf joh? Zelfde hardware, totaal andere performance. Heb jij de SMART temp al eens gemeten? Ik wil het komend weekend dat spul eens gaan installeren om te checken of de schijf niet stiekum toch 70dC is namelijk...
Nee, sta niet te springen om me DS the hacken om de temps te lezen... Ik heb op het internet een screenshot gezien van de webinterface DS207. Deze versie bevat een temperatuurpagina. Deze firmwareversie is helaas nog niet beschikbaar voor de 106E en ik hoop dat het dan ook ondersteund wordt door de DS106. Me 500gig is voor 99% vol en ik heb geen tijd om hem volledig te backuppen om hem in me windowsbak te hangen...
QuakerderQuak

quote:
S_V schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:52:
[...]

Wanneer je contact opneemt met Synology kreeg je een nieuwe fan. Of je moet er zelf een nieuwe inzetten die wat minder herrie maakt. Helaas is er voor het warmte probleem nog geen oplossing, ik denk dat Synology ook niet echt een oplossing gaat aanbieden.
Momenteel vervangen ze gewoon de fan's en evenuteel de 106 die zijn overleden door de hitte. Dit laatste komt trouwens niet echt vaak voor. Over het algemeen is het wel zo dat Samsung schijven minder warmte maken.
Ja klopt, en ik heb sinds kort ook me serienummer. Deze staat onderaan je DS, maar is nogal ingebouwd hier (wel genoeg ventilatie ;) ). Ik denk dat ik gewoon een nieuwe fannetje aanvraag.
Me DS is hier lauw aan de buitenkant. Ik vermoed juist dat ie te vroeg aanslaat of eigenlijk betere verklaring. Fannetje kan hem niet koelen onder de 45graden en hangt rond de 46~47graden.

Logisch dat Synology hier verder niks aan doet. Ze nemen gewoon schrijven die heet worden gewoon weg niet op hun lijst ondersteunde hardeschrijven. Ze zijn teveel bezig met de 2 serie.
Synology is nl. volgens mij een zeer klein bedrijfje...

Ik hoop dat toekomstige firmware versies uitkomst biedt. Zoals bovengenoemd, een temp reader.. of nog beter. Dat je kan instellen dat fan pas aanspringt bij 50graden ipv 45... Tenminste geef de keuze aan je klant.

Mijn 207 is binnen, ziet er strak uit. Mooie doos, gladde behuizing, strak afgewerkt.

http://i179.photobucket.com/albums/w307/HanHorlings/img_1524-v2.jpg
http://i179.photobucket.com/albums/w307/HanHorlings/img_1525-v2.jpg
http://i179.photobucket.com/albums/w307/HanHorlings/img_1526-v2.jpg
http://i179.photobucket.com/albums/w307/HanHorlings/img_1527-v2.jpg
http://i179.photobucket.com/albums/w307/HanHorlings/img_1528-v2.jpg

Mijn Samsungs komen hopelijk voor Hemelvaartsdag, dan heb ik die dag om alles in elkaar te zetten...
Reg. datum: 04 juli 2004

quote:
Quakie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:57:
[...]
Ik heb dit zelf getest met een 106e versie. Dit werkt op zich goed qua backup taken, echter zijn er vele gebruikers waarvan de usb2 hibernation functie niet werkt. Ook werkt de 106e eigen hibernation niet meer. Let hier dus goed op bij aanschaf van z'n usb2 schrijf.
Ik heb gelezen dat het bij sommigen helpt om de harddisk uit de externe behuizing te halen en direct in een PC te hangen, met een (meestal fabrikant specifiek tooltje) de spindown instellen en dan terugbouwen.

Mijn Lacie Porsche Design en Diginote behuizingen (met beide een WD200 GB) doen in elk geval geen spindown. Helaas.

quote:
Dothan schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:39:
[...]

Het gaat mij namelijk om de snelheid, ik heb wel snellere NAS-en gezien, maar die zijn allemaal met 4 of meerdere schijven, die vind ik toch te duur.
Ik heb inmiddels de LaCie Ethernet Big Disk 1TB en de Maxtor Shared Storage Drive II 1TB gevonden, maar ik weet nu niet of een van deze sneller is dan de D-Link DNS-323

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

As the rush comes..

quote:
HanH schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:16:
Mijn 207 is binnen, ziet er strak uit. Mooie doos, gladde behuizing, strak afgewerkt.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn Samsungs komen hopelijk voor Hemelvaartsdag, dan heb ik die dag om alles in elkaar te zetten...
Nice pics :P
Ben benieuwd naar je inbouw ervaringen en gemeten snelheden. Op het Synology forum las ik weer mooie snelheden voor de DS-207, die Synology zelf heeft gemeten (12.49MB/s schrijven en 30.68MB/s lezen) tov de DS-107+ valt het best wel mee:

Bron:
The DS107+ will give you the best performance
The DS207 will give you the best storage potential.

Please refer to the following links

http://www.synology.com/enu/products/DS107+/perf.php
http://www.synology.com/enu/products/DS207/perf.php

While using the Samba protocol, the DS107+ is at 32.1MB/Sec Read, and 17.6MB/Sec Write, while the DS207 in RAID 0 tops out at 30.68MB/Sec Read, and 12.49MB/Sec Write.

So, it all depends on what you need, and what do you plan to use the server for. Since the only major difference between the two servers is the write speeds, should be a great reason as to why you need the greater write speeds of the DS107+. Please note that the DS107+ is aimed towards business markets, where there are multiple users writing to the server at once.

Hope this information helps.

Wachten op een DS-207+ (500MHz & 128MB) is dan niet eens echt nodig nu ik deze performance zo zie... Nu nog even mijn spaarvarken checken :+

Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

Satellite Rulezz
Reg. datum: 27 november 2000

quote:
Valith schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:01:
[...]

Nice pics :P
Ben benieuwd naar je inbouw ervaringen en gemeten snelheden. Op het Synology forum las ik weer mooie snelheden voor de DS-207, die Synology zelf heeft gemeten (12.49MB/s schrijven en 30.68MB/s lezen) tov de DS-107+ valt het best wel mee:

Bron:
The DS107+ will give you the best performance
The DS207 will give you the best storage potential.

Please refer to the following links

http://www.synology.com/enu/products/DS107+/perf.php
http://www.synology.com/enu/products/DS207/perf.php

While using the Samba protocol, the DS107+ is at 32.1MB/Sec Read, and 17.6MB/Sec Write, while the DS207 in RAID 0 tops out at 30.68MB/Sec Read, and 12.49MB/Sec Write.

So, it all depends on what you need, and what do you plan to use the server for. Since the only major difference between the two servers is the write speeds, should be a great reason as to why you need the greater write speeds of the DS107+. Please note that the DS107+ is aimed towards business markets, where there are multiple users writing to the server at once.

Hope this information helps.

Wachten op een DS-207+ (500MHz & 128MB) is dan niet eens echt nodig nu ik deze performance zo zie... Nu nog even mijn spaarvarken checken :+
Het blijft lastig voor mij, ikzelf ga eigenlijk voor performance. 1 schijf (DS-107+ 128) vind ik opzich al voldoende. Maar in de toekomst er eentje bij prikken in 1 behuizing is natuurlijk ook ideaal. Maar de write performance vind ik tegenvallen. Ik ga alleen geen RAID gebruiken.

Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???

aka 303BASS
Reg. datum: 07 september 2000

Ik heb vandaag ook mijn DS-207 128MB binnengekregen. Ziet er netjes uit, wel een beetje veel plastic... Helaas wacht ik ook nog op mijn 2 Samsung 500GB schijven. :D

Bij Digita is de DS-207 128MB op dit moment (nog maar) ¤299,-.

JUNO-106 | JUNO2 | SH-101 | TB-303 | KSrack | S3000xl

quote:
OnAcid schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:59:
Ik heb vandaag ook mijn DS-207 128MB binnengekregen. Ziet er netjes uit, wel een beetje veel plastic... Helaas wacht ik ook nog op mijn 2 Samsung 500GB schijven. :D
ik kreeg net een bericht van megawebshop.nl dat de 500GB samsung moeilijk leverbaar zijn... :S ze bieden de 500GB Hitachi voor dezelfde prijs aan. Ben nog even aan het twijfelen of ik dat wil (/ zoeken naar ervaringen).
Reg. datum: 23 mei 2006

Ben nu ook alweer bijna een week in bezit van een DS207.128 met 2 Western Digital 500 Gb schijven in RAID 1 opstelling. Alles werkt naar behoren.

Momenteel maak ik gebruik van de mogelijkheid om foto's te hosten (photostation) op een webpagina, van de FTP-server (helaas nog geen FXP, maar daar wordt volgens het Synology forum aan gewerkt), van Slimserver via SSODS en uiteraard van gedeelde netwerkschijven die onder windows en linux te benaderen zijn.

Het enige is, dat het geheugengebruik te hoog is voor het intern geheugen van de DS. Dus er is een swap file actief. Dat zorgt ervoor dat de schijven niet tot rust komen. De komende dagen ga ik uitzoeken wat ik daar aan kan doen.

Als er iemand tips of vragen heeft, dan hoor ik het graag!

aka 303BASS
Reg. datum: 07 september 2000

JUNO-106 | JUNO2 | SH-101 | TB-303 | KSrack | S3000xl

As the rush comes..

quote:
avkooi schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:20:
Ben nu ook alweer bijna een week in bezit van een DS207.128 met 2 Western Digital 500 Gb schijven in RAID 1 opstelling. Alles werkt naar behoren.

Momenteel maak ik gebruik van de mogelijkheid om foto's te hosten (photostation) op een webpagina, van de FTP-server (helaas nog geen FXP, maar daar wordt volgens het Synology forum aan gewerkt), van Slimserver via SSODS en uiteraard van gedeelde netwerkschijven die onder windows en linux te benaderen zijn.

Het enige is, dat het geheugengebruik te hoog is voor het intern geheugen van de DS. Dus er is een swap file actief. Dat zorgt ervoor dat de schijven niet tot rust komen. De komende dagen ga ik uitzoeken wat ik daar aan kan doen.

Als er iemand tips of vragen heeft, dan hoor ik het graag!
Was dit ook al voor je Slimserver erop had staan? Van Slimserver is namelijk bekend dat de laatste versie zo'n 80MB geheugen nodig heeft (de 64MB versies moeten dus zowieso al swappen). Dat consumeert dus al een aardig deel van je 128MB's.... Misschien ff Slimserver disabled zetten en kijken hoe ze dan is qua geheugengebruik :?

Verder is er een mogelijkheid om een USB-stick als swapdisk te gebruiken (zodat je schijven daarmee ontlast worden en volgens mij wel in hibernation kunnen). Dat staat ergens in dit topic of je moet ff bij Synology op het forum kijken...

Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

yes, mijn schijven zijn binnen en ik ben ze nu aan het installeren. Ik heb gekozen voor een volledige consistency check, maar dat duurt nu al een uurtje of 2. Even wachten voor echte resultaten dus.

Wat ik alvast wel kan zeggen over de installatie is dat het echt super easy is, schroefjes erin, kabels erin, DS-207 aan, cd tje erin, 2x klikken, en klaar!

edit 1:
Hij is nog steeds bezig met de consistency check (intussen op 85%)
Heb intussen maar een shopsurvey ingevuld op http://tweakers.net/shopsurvey/6617.

edit 2:
na een halve middag een beetje klooien heb ik het grootste deel van de DS207 wel ingericht: aparte gebruikers, rechten op mappen, de mappen zelf, de download redirector.

Ik ben nu m'n verzameling films en foto's aan het uploaden naar de DS207, dit gaat met ongeveer 6 a 7,5 MB/s.

Ik ben erachter dat mijn router (Belkin 54G) het niet zo leuk vindt als de volle 100Mbit duplex wordt gebruikt met meerdere verbindingen, de temp wordt dan te hoog en hij kapt er gewoon mee. :S Daar moet ik nog iets voor verzinnen.

edit 3:
heb ook even geprobeerd om een filmpje via het netwerk te kijken, dat gaat prima. Ook als je springt naar een paar minuten later/ eerder.

HanH wijzigde dit bericht 18-05-2007 16:38 (57%)

As the rush comes..

Goede ervaringen dus HanH :+

Kun je er geen crosscable tussen hangen, tussen je PC en de DS207 (bij het overzetten van de data). Dan kun je ook op 1Gbit (als je NIC dat is) je grote hoeveelheid data overzetten en wordt ook je router niet zo heet tijdens deze transfers...
Structureel moet het nog opgelost worden met je router natuurlijk (ik voel daar een investering in een gigabit routertje aankomen :*) )

quote:
yep! :)
quote:
Valith schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:30:
Kun je er geen crosscable tussen hangen, tussen je PC en de DS207 (bij het overzetten van de data). Dan kun je ook op 1Gbit (als je NIC dat is) je grote hoeveelheid data overzetten en wordt ook je router niet zo heet tijdens deze transfers...
Structureel moet het nog opgelost worden met je router natuurlijk (ik voel daar een investering in een gigabit routertje aankomen :*) )
dat zou kunnen, ware het niet dat de DS207 in de meterkast staat en m'n pc niet... :)

een nieuwe router komt er nog wel aan ja (gigabit idd), maar eerst weer even sparen en uitzoeken welke dan weer de beste optie is (ook met het oog op mijn geplande aanschaf van een Philips SL400i Streamium Wireless of soortgelijk apparaat)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: