Reg. datum: 18 maart 2007
Reg. datum: 18 maart 2007
Het hitte probleem is (helaas) een bekend probleem bij de 106 versie. Niet iedereen heeft er last van, maar bij veel mensen gaat naar een aantal weken de fan veel herrie maken of stuk. Er wordt dan wel een nieuwe opgestuurd wanneer je dit meld bij Synology. Ook wordt de 106 versie met gebruik van sommige schijven erg heet (60 graden). Dit komt vooral voor bij het gebruik van Maxtor schijven.quote:Willem2 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:23:
[...]
Hoe kom je op het idee dat de 106e een hitte probleem heeft? Bij mij staat hij nu al 2 weken te snorren met een Samsung T166 schijf erin en de ventilator is nog geen 1x aangeslagen (zelfs niet tijdens het kopieren van 90GB data). Tevens is de kast niet erg heet aan de buitenkant, slechts handwarm. Ik heb wel hetere landisks in mijn handen gehad...
En had de 107e niet meer geheugen en/of een snellere CPU erin zitten?
Er lopen verschillende draadje bij het forum van Synology over dit onderwerp. Echter is er nog geen oplossing door Synology aangeboden. Wel zie je dat mensen zelf wat gaan knutselen om van het probleem af te komen, denk aan extra fan, gaten, andere behuizing etc.
Link naar een draadje: http://www.synology.com/e...temperature&start=120
S_V wijzigde dit bericht 10-05-2007 13:08 (46%)